Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studie na rychlovlaky popřela fyziku. Rychlejší trať = pomalejší cesta

Nová studie proveditelnosti pro trať mezi Brnem a Přerovem výrazně preferuje postavení železnice s maximální rychlostí 200 kilometrů v hodině místo dráhy pro vlaky o rychlosti až 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z59b47y95n76ě44k 77P23r47o40c56h49a73z65k68a 1563539115

ano fyzikálně teoreticky je to nesmysl ale prakticky je rychlost 350 km nesmyl kvůli vzdálenosti mezi zastávkami vlaku než se vlak na rychlost 350 dostane tak už musí začít brzdit 200 je ta ideální rychlost a to jen někde.

+1/0
6.9.2015 19:43

P58a52v59e66l 93Z80a40t52l93o28u59k17a83l 1896559388385

Dopadne to jako s nynějšími koridory, které stále ještě nejsou hotové. Rychlost 200 km/h bude nejdříve opěvovaná, aby se již v průběhu stavby a před dokončením zjistilo, že je rychlost vlastně nedostatečná a proto začnou vznikat plány na další stavbu na rychlost vyšší. A zase si na tom spousta firem a lidí namastí kapsu...

0/0
5.9.2015 0:13

A48n76t39o70n34í69n 29D47o70u23b68e42k 3170559449

68 miliard je podle mne super cenma vzhledem k cene nesmyslneho metra z veleslavina do motola a proseka do letnan! sel bych do toho hlavne at uz to je..

+1/0
4.9.2015 9:14

M76a41r44t71i98n 29Š65v65a65n34c50a58r 5632403

Dokud nebude celá hlavní železniční síť rychlejší než 100 km/h, nemá budování VRT smysl.... , pokud VRT bude, měla by mít zastávku na letišti..jinak  nemá smysl..

0/−1
3.9.2015 12:36
Foto

S55t66a93n45i37s29l79a24v 39T34e82s39a28ř 9327674702194

To je jednoduché. Vyšší rychlost vyžaduje dodatečná bezpečnostní opatření, takže před rychlovlakem bude muset běžet frajer s červenou vlaječkou. ;-D

0/0
1.9.2015 17:09

R85a72d25o39s51l54a82v 38M18o82l20á72k 6468833204656

Vzhledem velikosti příspěvku jsem jeden dotaz redaktora (doba výstavby) vypustil a odpovědi na další zkrátil. Na odpověď mi pan redaktor dal 12 hodin. Nevím, kde se bere názor, že chceme projektovat modernizaci. Trať VRT je 2x dražší, projekt tedy bude také 2x dražší.

From: Sůra Jan [mailto:Jan.Sura@mfdnes.cz]

Sent: Friday, August 28, 2015 12:15 AM

Jak jste dospěli k investičním nákladům na N1? S jakými VRTv Evropě jste je porovnávali?

Rozbor investičních nákladů jeuveden v příloze č. 7. Zde jsou pro jednotlivé varianty vyčísleny nákladydle jednotlivých profesí v detailech až po jednotlivé položky, kdejsou uvedeny jejich výměry (např. m3).

Pokud porovnáme např. zemní prácevarianty N1 (272 mil. Kč, tj. 10,4 mil. EUR), jsou srovnatelné s hodnotou zemních prací VRT ve Španělsku (tj. 9,5 – 14,3 mil. EUR). V této ceně je zahrnuta i optimalizacestávající trati. Pokud budu uvažovat pouze 2 koleje VRT, pak jednotková cenavychází 5,4 mil. EUR/km.

Jak může být jízdní doba linky Ex Brno - Osrava u variantyN1 delší, než u M2, když je na ni vyšší rychlost a je kratší?

Principem celé SP je zásada, ženelze v základním hodnocení uvažovat s přínosy a nákladysouvisejícími s tratěmi VRT Praha  - Brno a Přerov –Ostrava, protože stavba takových VRT není schválená a nejsou navíc ani jasnéjejich parametry. V SP se ale zároveň dokládá, že jednotlivé varianty majípro výhledový provoz s vysokorychlostními tratěmi dostatečnou kapacitu aže varianty S5, N1, N2 umožňují výhledové zvýšení rychlosti až na 350 km/h.Proto zpracovatel studie po dohodě se SŽDC a MD uvažuje, že i nová trať v úseku Brno – Přerovbude provozována rychlostí do 200 km/h. Dále je třeba si uvědomit, ževarianta N1 je zaústěna (oproti všem ostatním variantám) do Přerova ze severu.To znamená, že souprava přijede do Přerova úvratí, strojvedoucí si bude musetpřepnout řízení na opačný konec vlak a přejít na konec vlaku, což bohuželoproti pouhému zastavení znamená delší pobyt v žst. Přerov. Tato skutečnost prodlužuje jízdní dobu.

+1/0
1.9.2015 9:37

P16e25t55r 74G96r79i35v63a61l12s19k88ý 6682114429973

Pane kolego, kde berete informaci o zaústění varianty N1 ze severu, když toto v SP vůbec není doloženo?

0/0
2.9.2015 17:03

S94v24a63t85o47p10l14u21k 21S16i29l46n68ý 4512926509728

Kdo chce hledá způsob, kde nechce, hledá důvod.

0/0
31.8.2015 12:33
Foto

P73a21v17e21l 95K22o16l46á61ř 1775485454930

Prostě to zdůvodníme.

+1/0
30.8.2015 22:35

M69i17c49h22a77e31l 30C33h28a15r20v43á63t 9909608883942

Na trati, kde rychlík nedokáže bez různých křižování a jiných neplánovaných zastávek projet celou trasu ani devadesátikilometrovou rychlostí, by byl obrovský přínos už jen dvoukolejný provoz.

0/0
30.8.2015 19:28

Š19i19m68o25n 94D88a35l85e97c12k56ý 8490854326645

Je možnost tuto studii zveřejnit?

+1/0
30.8.2015 14:29

L75u26b45o21s 95K55a73p70l29a48n 6548159961766

zde je výtah ze studie proveditelnosti vč. odkazu na studii http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
31.8.2015 8:28

V42á31c55l57a66v 67S39v75o77b74o27d24a 5366788299

Já jel nejrychleji vlakem v Německu z Hannoveru do Goetingenu expresem ICE; 280km/h. Vzdálenost 130km za půl hodiny.Byla to nádhera.

+2/0
30.8.2015 10:17

M72i83r42o82s54l67a46v 54Z48i92k48m45u47n48d 7769493824383

s tím rozdílem, že trať je pouze na rychlost 250 km/h ... takže těžko tam mohl jet vlak (ICE 1 ???) rychlostí 280 km/h

0/−1
30.8.2015 15:36
Foto

P18e65t79e11r 91J29a64b35l98o48n70o92v80s29k94y 1509566641221

Ja som cestoval s ICE na trati Nurnberg-Ingolstadt a na infotabuli vo vlaku bola rýchlosť 299 km/ h.Autá na vedľajšej diaľnici bez šanceR^

+1/0
30.8.2015 19:28

R32a51d19e94k 75J17a64n28a31t90a 9375116354442

Václav Svoboda má pravdu, traťová rychlost tam je až 280 km/h.

https://de.wikipedia.org/wiki/Schnellfahrstrecke_Hannover%E2%80%93W%C3%BCrzburg

+2/0
30.8.2015 20:12

S85v27a22t48o70p91l23u28k 29S67i97l83n54ý 4212286509968

Pana Zikmunda nezpochybňujte, on je balšoj expert na železnyjo dorogy ;-)

0/−1
31.8.2015 12:33

V90á21c36l59a85v 97S69v14o92b36o10d42a 5436718469

V chodbičce na stěně,byl digitální tachometr,který ukazoval rychlost a přesně to bylo 277km/h. Leda,že by neukazoval správně.

+3/0
30.8.2015 22:42

I44v58a94n 12H81o11l84a72s 5987147328517

Fyziku? Snad matematiku, ne?

0/−2
30.8.2015 9:45

J96i91ř62í 53K98o80c93u45r88e97k 6835984285528

Začínám tušit odkud vítr vane. Je tu jeden "správný národní" výrobce. A jak se cukal, když ČD chtěly pořídit něco, co u nich mají jenom na papíře! Tento jediný správný výrobce, "kterého ČD zradily nákupem RJ", totiž nemá v nabídce nic, co by umělo jezdit přes 200 km/h.

Namísto toho, aby vrazil peníze do vývoje a mohl konkurovat Alstomu, Siemensu, CAF-u, Bombardieru, Kawasaki, Hitachi a pod. tak se radši snaží zařídít, aby tady nic takového prodat nešlo.

+12/0
29.8.2015 16:15

J44a76n 64V22á85c85l94a60v48í94k 3252256671949

Tak hodně štěstí konkurovat těmhle firmám.

0/0
29.8.2015 19:58

J16a48n 36S55ů63r56a 4715223403822

Vozidla jsou jen zlomek toho, co bude stát stavba:)tam bych viděl hlavní vítr:)

+3/0
29.8.2015 21:52

R11a60d48e36k 57J46a74n94a82t39a 9665176184862

A hlavně, vozidla se na naše VRT budou pořízovat za hodně dlouho, tak daleko management nekouká. Soutěže na stavbu budou mnohem dříve.

0/0
29.8.2015 22:04

M28i46r55o46s52l66a37v 82Z22i97k39m49u70n38d 7459713794323

VRT by byly součástí mezistátní trasy, takže by tam s velkou pravděpodobností jezdila již existující vozidla zahraničních železničních správ, pravděpodobně německé soupravy ICE ... pouze České dráhy jsou takový odpovědný hospodář, že si pořizují minimalizované počty tzv. vysoce kvalitních vozidel (Pendolino, RailJet) v počtu 7 souprav.

Švýcarský dopravce SBB provozující dopravu na cca 1/3 rozsahu železniční sítě než kolik obsluhují ČD  (cca 3 000 km) si pořídil 44 jednotky řady 500 s naklápěcí skříní (Pendolino), používá je k běžné dopravě, podle okolností i na osobních vlacích. Ačkoli poskytují cestujícímu vyšší komfort než Pendolina ČD netvrdí o nich, že se jedná o nějaké "suprové vozidlo" jako ČD, není v nich nutná povinná rezervace jako u ČD ...

Tuzemský výrobce vozidel by se stejně nechytil ...

0/−2
30.8.2015 17:44
Foto

P46e80t21e34r 46J68a13b12l30o29n42o38v38s97k40y 1499376261101

MZ: Som za povinnú rezerváciu,ale s rovnakou cenou za miestenky 35 CZK. V nedeľu popoludní jazdí pendolino z Chebu do Prahy vždy vypredané / 2.trieda 100%,1.tr. možno 90 %,podobne z Ostravy do Prahy.Ak by neboli povinne miestenkové,tak by skončili cestujúci na stojáka medzi sedadlamiRv

+1/0
30.8.2015 19:41

J35i68ř73í 55K27o47c50u96r17e74k 6465594215598

Pro všecny, kteří si myslí, že trať na 200 nebude potřebovat mosty a tunely, protože se bude přimykat k terénu vysočinských kopců a tím pádem bude levná má tady jeden obrázek. Tohle je ČR a trať pro osobní i nákladní vlaky:

http://www.koridory.cz/wp-content/gallery/choto-sudo-2015-08-16/035.JPG

O kus dál je tunel. Původní trať byla stavěná na 80 km/h v době, kdy 80kilometrová  rychlost nebyla překonána ani s lokomotivou bez zátěže.

+2/0
29.8.2015 14:27

R43o70m36a75n 92J10e86s42c50h46k18e 9508835697405

Mne by stačily naše rychlosti. Akorát, kdyby tam nebyly nákladní vlaky a RJ s paštikářem. Hlavní tratě jsou přecpané.  Pouze tunel v úseku Brno - Blansko. Při dnešní cestě je pořád nějaké zdržování. SŽDC akorát vybírá peníze a pouští RJ před ČD. a Také nákladní vlaky pouští před osobními.

Denně jezdí Hungaria zpozděná. Ve čtvrtek jsem jel z BA večer do Brna, 30 minut zpožděn. Místo aby zkrátil zpoždění, posunuje se v Břeclavi a odjezd ještě později. Pak kvůli 10 minutám v Brně hodinu tvrdnu.

Stěžovat je ztráta času. Takhle se vyhání lidi z vlaků. Onehdá jel od nás z práce z Brna do Františkových lázní. Kvůli 2 minutám v Praze přijel později o 3 hodiny.

Banda pitomců. A to vyjel vlakem o hodinu dříve aby měl rezervu.

0/0
29.8.2015 15:30

R19a31d10e28k 70J53a62n71a35t92a 9855956704942

1) tady nejde jen o vás, vy zřejmě víte, že vlak existuje, ale o lidí, co jezdí po D1 (95%). Ty jízdní doba Praha-Brno nad 2 hodiny prostě většinově nepříláká.

2) Říkáte, že hlavní tratě jsou přecpané. Ale řešení není vyhnat nákladní dopravu, která platí na poplatcích nejvíce a odlehčuje silnicím. Řešení je postavit 2 nové nezávislé koleje mezi Prahou a Brnem. A nejlevnější způsob, jak to udělat, je prostě novostavba osobní VRT.

3) tunel Brno-Blansko (i kdyby se vám ho podařilo postavit aby nekřižil současnou trať, o čemž pochybuju) neřeší přetíženou trať ve zbytku trasy. Navíc se obávám, že by byl dost drahý - právě proto, že by byl pro smíšenou dopravu a tedy s nízkým stoupáním a klasáním.

4) stěžujete si na zpoždění. A tušíte, že přetížené trati mají za následek i ta zpoždění? Težko může EC krátit zpoždění, když před ním poskakuje jiný, např. včas jedoucí zastávkocý, nebo nákladní vlak.

+10/0
29.8.2015 15:43

R36o83m68a30n 77J93e36s13c73h43k26e 9238925277375

Tunel Brno - Blansko bych postavil pro rychlíky a starou trať bych nechal pro osobáky.

Už dnes je možnost pouštět nákladní vlaky pouze v noci, kdy je menší provoz.

Pak by neměl být problém jízdní doba Brno - Praha 2 hodiny.

Máte pravdu přidat koleje. V Německu a Francii se tak dělo už před 2 válkou.

VRT není špatné, ale ekonomicky dost nákladné. Jaký koncept u nás ? Spojení s okolními státy či krajská města ? Spíše pro naše vnuky. Aby to mělo smysl, chtělo by to řešit celkově v EU. Vemte si spojení Brno - Vídeň a jízdní doby. Před 120 lety se jezdilo 2,5 hod na lopatu a kluzná ložiska. A dneska ? Jízdní doba Wien - Břeclav 57 minut ?? To je náš vzor ?

0/0
30.8.2015 7:02

J46i75ř62í 79K65o96c52u45r40e50k 6165804975118

Ano, vyhážeme nákladní vlaky na silnici a pašitkář je paštikář, to není želeničář, a tak na železnici nesmí. Nemá správný třídní původ.

Teprve potom česká železnice dosáhne světové třídy! Myslete politicky soudruzi!! ;-€

+1/0
29.8.2015 16:05

R81o16m13a26n 46J23e61s48c30h16k74e 9148155577655

Nákladní vlaky můžou jezdit v noci. Ve dne zavazí.

+1/0
30.8.2015 13:51

M11i56r60o44s44l87a27v 33Z25i14k96m83u48n37d 7799713234373

Takže ve čtvrtek - máte tedy asi na müsli 27. srpna - přijela Hungaria do Břeclavi se 17 minutami, odjela se 14 minutami (nějak to máte popletené, 17 minut není 30 a pobyt se zkrátil), do Brna dojela a odjela se 13 minutami ...

+2/0
29.8.2015 16:11

R12o90m37a22n 96J55e14s74c97h55k56e 9148615917945

Nemám to popletené, jel jsem z BA místo 18.10 se 30 minutami. V Břeclavi místo pobytu 8 minut 9 minut. Nezkrátil vůbec nic. Když mne popisoval nebožtík Macas, jak před 40 lety zkrátil zpoždění rychlíku z České Třebové do Brna z 30 minut na 7 a jak všude jel o 20 km více. To byli pořádní jezdci na kořových strojích. Také strojvůdce Semotam v roce 1962 na parní Hungarie doháněl zpoždění a jel před Vranovice s Mikádem 135 km/hod. Pan přednosta depa Horní Heršpice ho pochválil a jeho rychloměrný pásek u něj visel v kanceláři. V letech 1961-63 vozili Horní Hešpice parníma Mikádama rychlík Hungariu v motorových časech. A to na lopatu bez přikladače. Jízdní doba Břeclav - Česká Třebová 2hod 7 minut. Aby to stíhali, museli mít v Břeclavi na přednádraží 90 km.

Dnes máme sice rychlejší stroje ale jedou za sebou na dohled a pomalu.

Na mnoha tratích se jezdí pomaleji než za Rakouska či za republiky. To je ten pokrok.

0/0
30.8.2015 6:41

J78i39ř92í 55K45o62c23u64r82e87k 6215484395238

To je jednoduché. Vezmete dálkový autobus (max 100 km/h) a necháte ho zastavovat každých 15 km. A spočítáte jizní dobu Praha - Brno. Následně vezmete městskou Karosu (max 80 km/h) a pojedete bez zastavení. Vyjde vám, že pořizování autobusů pro 100 km/h je nesmyslné. 8-o

+19/0
29.8.2015 13:36

R20o50m43a61n 75J13e66s38c87h59k15e 9408695887705

Před lety jsme koupili PENDOLINO na trať Praha - Bratislava. Kromě dvou úseků Česká Třebová - Choceň a Brno - Blansko nemá smysl. Na trati z Plzně do Františkových lázní by stačila kratší souprava jako mají ve Slovinsku.

+1/0
29.8.2015 13:24

M75i20r52o15s88l68a97v 85Z26i76k73m88u36n53d 7349843164743

Na trať z Plzně do Františkových Lázní by i slovinské Pendolino bylo zbytečně velké, tady stačí jeden vagon s 80 místy ...

+1/−2
29.8.2015 13:28

L60u87k15á23š 52Š84m88a38h49e50l 2427504152924

Jel jste tam vlakem někdy v poslední době? Klasika se 6 naplněnost 60 %, naposled, když jsem tam jel Pendolinem, stálo se a hlásili, že z důvodu mimořádné přeplněnosti soupravy se omlouvají, ale palubní servis bude poskytován až za Plzní.

+1/−1
29.8.2015 16:49

R33o92m17a77n 67J43e50s54c21h63k27e 9838125247405

Nevěděl jsem, že při místenkách se v Pindě líné stojí. Co je klasika se 6 ? 6 knedlíků ?

0/0
30.8.2015 8:01

R84a63d74e97k 65J18a11n65a62t67a 9665266594282

Mezi Plzní a Františkovými lázněmi není Pendolíno ve 2. třídě povinně místenkové.

0/0
30.8.2015 10:19

R57a52d74e71k 80J64a42n46a56t26a 9715336164752

Tak Pendolino bylo původně určeno na Berlin-Praha-Wien. Ale především. O jejich pořízení rozhodla v 90. letech vláda Václava Klause (ČD tehdy byly státní podnik, nerozhodovaly samostatně), kontextu tehdejších plánů, tj. modernizaci koridorů koridorů dokončit do roku 2000 (není to dosud hotovo). Pak by následovaly rychlé tratě, tj. dnes už by to Pendolíno těch svých 230 km/h u nás jezdilo. Takže celé je to o tom (ne)plnění plánů.

+4/0
29.8.2015 13:28

M50i94r67o82s73l97a64v 86Z67i51k48m83u32n37d 7549193114263

Máte to nějak popletené, o nákupu nerozhodovala vláda Václava Klause, ale smlouvu s "konsorciem" podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek ... jednalo se o 10 kusů. Vláda to toho nemluvila ...

Po krachu ČKD Lokomotivka a rozpadu "konsorcia" se v roce 1998 rozhodovalo co dál a s Fiat Ferroviaria (dnes Alstom) se podepsala smlouva na 7 jednotek. V té době byl Václav Klaus & ODS mimo ...

+4/0
29.8.2015 16:16

P89a35v63e20l 51S22o31b58o96t47k16a 5570364

Pokud by vlak nikde nezastavoval, a jezdil v kruhu konstantní rychlostí 350 km/h, vzdálenost mezi Prahou a Brnem by urazil za pouhých 40 minut (dle poloměru trati)!

0/−1
29.8.2015 13:24

R41a12d34e24k 66J98a83n51a61t63a 9695836334322

??? pokud by jezdil v kruhu, tak nikam nedojede.

A pokud jde o váš výpočet, je extrémně zjednodušený, zanedbal jste rozjezd a brzdění, fakt, že na žádné trati se maximální rychlost nedosahuje celé délce (do stoupání se maximálkou nejede, úsek po Praze bude pomalejší i kvůli hygienikům) a také nutnou rezervu na eliminaci zpoždění.

+2/0
29.8.2015 13:32

P95a42v14e90l 46S25o55b43o80t22k39a 5520544

To jste mne ale vůbec nepochopil.

Praha-Brno máte 200 km, při 350 km/h to je PRÁVĚ BEZ ZPOMALOVÁNÍ A ROZJÍŽDĚNÍ 34 minut, takže ono nezáleží na takhle krátkém úseku ani tak na maximální rychlosti vlaku/trati, ale na počtu zastávek, jejich délce a zrychlení které si můžete dovolit a také na hmotnosti soupravy a odporu vzduchu atd. aby byla doprava ekonomická.

tj. pod 80 minut se těžko dostáváte víceméně při libovolné rychlosti.

0/0
29.8.2015 13:44

R61a25d10e26k 79J20a25n17a81t96a 9235866204262

A právě proto, kvůli rozdílu mezi maximální a cestovní rychlostí, potřebujete trať s maximální rychlostí 320-350 km/h (podle přesné délky a trasování), abyste dosáhl systémové jízdní doby Praha - Brno jedna hodina. Maximálka 250 km/h natož 200 km/h, nestačí. Což tady mnozí, včetně toho ministra, zpochybňují.

A není pravda, že byste se pod 80 minut nedostal. Vlaky, které budou mít max. jednu zastávku na hlavní větvi trati (pravděpodobně Zahradní město), budou dosahovat systémové jízdní doby jedna hodina (tedy nějakých 55-57 minut).

Kromě těchto spojů tam samozřejmě budou jezdit i linky zastávkové. Ty bodu mít jízdní doby delší. Jaký interval bude na kterých linkách, to už bude záviset na poptávce.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

+4/0
29.8.2015 14:09

P73a37v70e92l 36S28o88b34o25t92k55a 5690414

to se vám ale nevyplatí - kvůli kolika lidem byste takovou trať stavěl? řádově stovky denně kteří by využili rychlovlak Praha-Brno s jednou mezizastávkou.

jinak na 350 km/h při zrychlení 0.5 m/s2 zrychlujete cca 4 minuty a brzdíte také a zastávku na nástup a výstup poloviny vlaku také nemůžete mít dvouminutovou...

Česko je příliš malé na vysokorychlostní tratě, potřebujete těch zastávek daleko víc než jednu.

+3/−4
29.8.2015 14:21

R79a97d30e22k 83J23a53n31a36t61a 9465896734182

Právě podobní lidé jako vy škodí pokroku nejvíce. Nic neznají, nikde nebyli, ale vědí naprosto nejlépe, co máme dělat. Ale hlavně to nesmíme dělat tak jako jinde, my Češi máme vždycky vlastní cestu, že ?!

Znáte vůbec příklady ze zahraničí? Jel jste někdy rychlým vlakem? Viděl jste ho na vlastní oči alespoň zvenku? Tam kde je postavena rychlá trať, získává železnice hodně přes polovinu trhu (ostatně i u nás, má na Praha-Ostrava železnice zhruba polovinu trhu, a to je jejích rychlost jen relativní, jelikož přímá dálnice neexistuje).

Pří pohledu na pnetlogram intenzit dopravy snadno nahlédnete, že směr Praha-Brno je nejsilnější dálkový dopravní vztah v ČR, s desítkami tisíc voizde denně. Kolik to je vlaků si laskavě spočítete sám.

Navíc rychle spojení vyvolá další dopravu (říká se tomu dorpavní indukce).  Například lidi z Vysočiny budou moci dojíždět denně do práce do Prahy nebo Brna (tak jako je dnes běžné denně dojíždět vlakem z Pardubice nebo Ústí nad Labem). Bude normální si navečer zajet z Brna do Prahy (či naopak) do divadla. Atd. Nejsou to žádné fantazie. ale zdokumentované jevy ze Západní Evropy.

Pokud jde o zrychlování, staré ICE1 se rozjede na plnou rychlost na 18km a zabrzdí na osmi. Nové sourpavy mají výkon ještě větší. Zastávky ICE bývají i pár desítek km od sebe (což neznamená, že v nich každý vlak zastavuje)-

+8/−1
29.8.2015 14:35

O25n23d45r90e14j 36K98a80l15m19a28n 1130346654362

To by bylo krásné kdybych si mohl zajet do Prahy na koncert a potom sednout na vlak a vrátit se do Brna... ale nevidím to úplně reálně. Ono by to šlo totiž zařídit i v dnešních podmínkách, ale v noci se prostě nikomu jezdit nechce.

0/0
29.8.2015 15:25

R98a16d69e20k 78J44a18n60a83t38a 9735656934472

Ano, lze to i dnes. Ale je rozdíl strávit na cestě hodinu a 2,5 hodiny (obojí násobeno dvěma). Proto dnes toto udělá jen malá část lidí ale s rychlým spojením to bude běžné.

Dnes i mnohé cesty po okolí Prahy trvají hodinu. Třeba Praha-Kladno. A nemyslím, si, že by Kladeňáci považovali za divné zajet si do Prahy do divadla a vrátit se za tmy. Celé je to prostě o té jízdní době.

+9/0
29.8.2015 15:34

M75i33r12o61s19l73a20v 79Z11i51k42m41u97n91d 7209933794873

To máte pravdu, ale k tomu rozjezdu z nuly na 240 musíte taky připočítat dobu, než se proplete kolejištěm, někde jen rychlostí 40 - 50 na tu VRT a stejně tak se zastavováním ... na VRT z FFM do Kölnu jede "zastávkové" ICE rychlostí 300 km/h pouze na spádech ... na rovině nebo na stoupání se drží kolem 280 ... Francouzská TGV vjíždí do uzlů (Paris) po normální trati, po níž jezdí "osobní vlaky", na mnoha tratích jezdí stejnou rychlostí jako zastávkový osobák, který jede "pouhých" 160.

Ve Francii mají sice TGV, ale taky spoustu tratí, kde jede vlak 2x denně, to by se u nás asi nechtělo ... Každá mince má dvě strany ...

+1/0
29.8.2015 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.