Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studie na rychlovlaky popřela fyziku. Rychlejší trať = pomalejší cesta

Nová studie proveditelnosti pro trať mezi Brnem a Přerovem výrazně preferuje postavení železnice s maximální rychlostí 200 kilometrů v hodině místo dráhy pro vlaky o rychlosti až 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z64b23y54n84ě48k 43P87r64o22c12h35a17z71k45a 1523669415

ano fyzikálně teoreticky je to nesmysl ale prakticky je rychlost 350 km nesmyl kvůli vzdálenosti mezi zastávkami vlaku než se vlak na rychlost 350 dostane tak už musí začít brzdit 200 je ta ideální rychlost a to jen někde.

+1/0
6.9.2015 19:43

P51a27v62e25l 79Z96a82t73l82o30u19k63a28l 1386939978575

Dopadne to jako s nynějšími koridory, které stále ještě nejsou hotové. Rychlost 200 km/h bude nejdříve opěvovaná, aby se již v průběhu stavby a před dokončením zjistilo, že je rychlost vlastně nedostatečná a proto začnou vznikat plány na další stavbu na rychlost vyšší. A zase si na tom spousta firem a lidí namastí kapsu...

0/0
5.9.2015 0:13

A63n40t84o93n55í73n 62D75o54u81b16e42k 3620949889

68 miliard je podle mne super cenma vzhledem k cene nesmyslneho metra z veleslavina do motola a proseka do letnan! sel bych do toho hlavne at uz to je..

+1/0
4.9.2015 9:14

M34a91r88t85i70n 76Š92v77a12n28c17a91r 5702113

Dokud nebude celá hlavní železniční síť rychlejší než 100 km/h, nemá budování VRT smysl.... , pokud VRT bude, měla by mít zastávku na letišti..jinak  nemá smysl..

0/−1
3.9.2015 12:36
Foto

S96t32a37n33i96s61l32a56v 76T32e87s68a27ř 9317434522884

To je jednoduché. Vyšší rychlost vyžaduje dodatečná bezpečnostní opatření, takže před rychlovlakem bude muset běžet frajer s červenou vlaječkou. ;-D

0/0
1.9.2015 17:09

R87a74d45o10s52l82a22v 90M25o11l45á94k 6698623834766

Vzhledem velikosti příspěvku jsem jeden dotaz redaktora (doba výstavby) vypustil a odpovědi na další zkrátil. Na odpověď mi pan redaktor dal 12 hodin. Nevím, kde se bere názor, že chceme projektovat modernizaci. Trať VRT je 2x dražší, projekt tedy bude také 2x dražší.

From: Sůra Jan [mailto:Jan.Sura@mfdnes.cz]

Sent: Friday, August 28, 2015 12:15 AM

Jak jste dospěli k investičním nákladům na N1? S jakými VRTv Evropě jste je porovnávali?

Rozbor investičních nákladů jeuveden v příloze č. 7. Zde jsou pro jednotlivé varianty vyčísleny nákladydle jednotlivých profesí v detailech až po jednotlivé položky, kdejsou uvedeny jejich výměry (např. m3).

Pokud porovnáme např. zemní prácevarianty N1 (272 mil. Kč, tj. 10,4 mil. EUR), jsou srovnatelné s hodnotou zemních prací VRT ve Španělsku (tj. 9,5 – 14,3 mil. EUR). V této ceně je zahrnuta i optimalizacestávající trati. Pokud budu uvažovat pouze 2 koleje VRT, pak jednotková cenavychází 5,4 mil. EUR/km.

Jak může být jízdní doba linky Ex Brno - Osrava u variantyN1 delší, než u M2, když je na ni vyšší rychlost a je kratší?

Principem celé SP je zásada, ženelze v základním hodnocení uvažovat s přínosy a nákladysouvisejícími s tratěmi VRT Praha  - Brno a Přerov –Ostrava, protože stavba takových VRT není schválená a nejsou navíc ani jasnéjejich parametry. V SP se ale zároveň dokládá, že jednotlivé varianty majípro výhledový provoz s vysokorychlostními tratěmi dostatečnou kapacitu aže varianty S5, N1, N2 umožňují výhledové zvýšení rychlosti až na 350 km/h.Proto zpracovatel studie po dohodě se SŽDC a MD uvažuje, že i nová trať v úseku Brno – Přerovbude provozována rychlostí do 200 km/h. Dále je třeba si uvědomit, ževarianta N1 je zaústěna (oproti všem ostatním variantám) do Přerova ze severu.To znamená, že souprava přijede do Přerova úvratí, strojvedoucí si bude musetpřepnout řízení na opačný konec vlak a přejít na konec vlaku, což bohuželoproti pouhému zastavení znamená delší pobyt v žst. Přerov. Tato skutečnost prodlužuje jízdní dobu.

+1/0
1.9.2015 9:37

P15e76t87r 38G39r43i87v96a62l89s91k62ý 6422534949253

Pane kolego, kde berete informaci o zaústění varianty N1 ze severu, když toto v SP vůbec není doloženo?

0/0
2.9.2015 17:03

S78v71a39t69o82p42l79u10k 93S79i18l72n56ý 4202756799148

Kdo chce hledá způsob, kde nechce, hledá důvod.

0/0
31.8.2015 12:33
Foto

P55a35v15e41l 17K93o28l21á60ř 1335465154330

Prostě to zdůvodníme.

+1/0
30.8.2015 22:35

M62i84c66h57a96e16l 71C91h23a72r33v92á22t 9609718573362

Na trati, kde rychlík nedokáže bez různých křižování a jiných neplánovaných zastávek projet celou trasu ani devadesátikilometrovou rychlostí, by byl obrovský přínos už jen dvoukolejný provoz.

0/0
30.8.2015 19:28

Š79i57m22o62n 47D72a86l52e32c61k62ý 8890774856535

Je možnost tuto studii zveřejnit?

+1/0
30.8.2015 14:29

L94u62b71o24s 54K44a58p52l42a98n 6328719301746

zde je výtah ze studie proveditelnosti vč. odkazu na studii http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
31.8.2015 8:28

V59á95c21l49a68v 19S73v81o39b50o34d94a 5986708369

Já jel nejrychleji vlakem v Německu z Hannoveru do Goetingenu expresem ICE; 280km/h. Vzdálenost 130km za půl hodiny.Byla to nádhera.

+2/0
30.8.2015 10:17

M24i79r60o34s59l16a68v 37Z20i94k46m12u70n67d 7669843114713

s tím rozdílem, že trať je pouze na rychlost 250 km/h ... takže těžko tam mohl jet vlak (ICE 1 ???) rychlostí 280 km/h

0/−1
30.8.2015 15:36
Foto

P97e86t12e19r 56J77a62b80l73o86n22o27v42s94k89y 1439686261911

Ja som cestoval s ICE na trati Nurnberg-Ingolstadt a na infotabuli vo vlaku bola rýchlosť 299 km/ h.Autá na vedľajšej diaľnici bez šanceR^

+1/0
30.8.2015 19:28

R31a94d79e60k 35J84a34n88a57t48a 9325336804952

Václav Svoboda má pravdu, traťová rychlost tam je až 280 km/h.

https://de.wikipedia.org/wiki/Schnellfahrstrecke_Hannover%E2%80%93W%C3%BCrzburg

+2/0
30.8.2015 20:12

S83v14a34t34o52p21l92u49k 58S43i70l50n17ý 4842886339178

Pana Zikmunda nezpochybňujte, on je balšoj expert na železnyjo dorogy ;-)

0/−1
31.8.2015 12:33

V85á92c96l87a54v 64S90v22o74b87o61d69a 5596788179

V chodbičce na stěně,byl digitální tachometr,který ukazoval rychlost a přesně to bylo 277km/h. Leda,že by neukazoval správně.

+3/0
30.8.2015 22:42

I60v91a57n 70H10o84l29a93s 5687497978947

Fyziku? Snad matematiku, ne?

0/−2
30.8.2015 9:45

J56i10ř60í 81K76o64c98u72r88e20k 6555754285448

Začínám tušit odkud vítr vane. Je tu jeden "správný národní" výrobce. A jak se cukal, když ČD chtěly pořídit něco, co u nich mají jenom na papíře! Tento jediný správný výrobce, "kterého ČD zradily nákupem RJ", totiž nemá v nabídce nic, co by umělo jezdit přes 200 km/h.

Namísto toho, aby vrazil peníze do vývoje a mohl konkurovat Alstomu, Siemensu, CAF-u, Bombardieru, Kawasaki, Hitachi a pod. tak se radši snaží zařídít, aby tady nic takového prodat nešlo.

+12/0
29.8.2015 16:15

J10a51n 69V88á15c58l94a19v11í71k 3472366231899

Tak hodně štěstí konkurovat těmhle firmám.

0/0
29.8.2015 19:58

J37a61n 17S30ů21r89a 4675663113192

Vozidla jsou jen zlomek toho, co bude stát stavba:)tam bych viděl hlavní vítr:)

+3/0
29.8.2015 21:52

R79a21d14e90k 96J87a32n30a30t30a 9785386514282

A hlavně, vozidla se na naše VRT budou pořízovat za hodně dlouho, tak daleko management nekouká. Soutěže na stavbu budou mnohem dříve.

0/0
29.8.2015 22:04

M38i65r59o46s52l63a56v 13Z10i15k96m80u18n42d 7389963974853

VRT by byly součástí mezistátní trasy, takže by tam s velkou pravděpodobností jezdila již existující vozidla zahraničních železničních správ, pravděpodobně německé soupravy ICE ... pouze České dráhy jsou takový odpovědný hospodář, že si pořizují minimalizované počty tzv. vysoce kvalitních vozidel (Pendolino, RailJet) v počtu 7 souprav.

Švýcarský dopravce SBB provozující dopravu na cca 1/3 rozsahu železniční sítě než kolik obsluhují ČD  (cca 3 000 km) si pořídil 44 jednotky řady 500 s naklápěcí skříní (Pendolino), používá je k běžné dopravě, podle okolností i na osobních vlacích. Ačkoli poskytují cestujícímu vyšší komfort než Pendolina ČD netvrdí o nich, že se jedná o nějaké "suprové vozidlo" jako ČD, není v nich nutná povinná rezervace jako u ČD ...

Tuzemský výrobce vozidel by se stejně nechytil ...

0/−2
30.8.2015 17:44
Foto

P60e42t36e96r 38J83a29b43l14o45n26o42v78s32k69y 1209416871681

MZ: Som za povinnú rezerváciu,ale s rovnakou cenou za miestenky 35 CZK. V nedeľu popoludní jazdí pendolino z Chebu do Prahy vždy vypredané / 2.trieda 100%,1.tr. možno 90 %,podobne z Ostravy do Prahy.Ak by neboli povinne miestenkové,tak by skončili cestujúci na stojáka medzi sedadlamiRv

+1/0
30.8.2015 19:41

J47i45ř31í 80K38o91c75u34r47e51k 6795654725278

Pro všecny, kteří si myslí, že trať na 200 nebude potřebovat mosty a tunely, protože se bude přimykat k terénu vysočinských kopců a tím pádem bude levná má tady jeden obrázek. Tohle je ČR a trať pro osobní i nákladní vlaky:

http://www.koridory.cz/wp-content/gallery/choto-sudo-2015-08-16/035.JPG

O kus dál je tunel. Původní trať byla stavěná na 80 km/h v době, kdy 80kilometrová  rychlost nebyla překonána ani s lokomotivou bez zátěže.

+2/0
29.8.2015 14:27

R77o33m54a47n 30J32e30s49c53h76k95e 9708735187685

Mne by stačily naše rychlosti. Akorát, kdyby tam nebyly nákladní vlaky a RJ s paštikářem. Hlavní tratě jsou přecpané.  Pouze tunel v úseku Brno - Blansko. Při dnešní cestě je pořád nějaké zdržování. SŽDC akorát vybírá peníze a pouští RJ před ČD. a Také nákladní vlaky pouští před osobními.

Denně jezdí Hungaria zpozděná. Ve čtvrtek jsem jel z BA večer do Brna, 30 minut zpožděn. Místo aby zkrátil zpoždění, posunuje se v Břeclavi a odjezd ještě později. Pak kvůli 10 minutám v Brně hodinu tvrdnu.

Stěžovat je ztráta času. Takhle se vyhání lidi z vlaků. Onehdá jel od nás z práce z Brna do Františkových lázní. Kvůli 2 minutám v Praze přijel později o 3 hodiny.

Banda pitomců. A to vyjel vlakem o hodinu dříve aby měl rezervu.

0/0
29.8.2015 15:30

R95a87d98e34k 60J81a52n81a19t65a 9865956944592

1) tady nejde jen o vás, vy zřejmě víte, že vlak existuje, ale o lidí, co jezdí po D1 (95%). Ty jízdní doba Praha-Brno nad 2 hodiny prostě většinově nepříláká.

2) Říkáte, že hlavní tratě jsou přecpané. Ale řešení není vyhnat nákladní dopravu, která platí na poplatcích nejvíce a odlehčuje silnicím. Řešení je postavit 2 nové nezávislé koleje mezi Prahou a Brnem. A nejlevnější způsob, jak to udělat, je prostě novostavba osobní VRT.

3) tunel Brno-Blansko (i kdyby se vám ho podařilo postavit aby nekřižil současnou trať, o čemž pochybuju) neřeší přetíženou trať ve zbytku trasy. Navíc se obávám, že by byl dost drahý - právě proto, že by byl pro smíšenou dopravu a tedy s nízkým stoupáním a klasáním.

4) stěžujete si na zpoždění. A tušíte, že přetížené trati mají za následek i ta zpoždění? Težko může EC krátit zpoždění, když před ním poskakuje jiný, např. včas jedoucí zastávkocý, nebo nákladní vlak.

+10/0
29.8.2015 15:43

R94o67m23a45n 14J85e56s44c72h89k18e 9138735287525

Tunel Brno - Blansko bych postavil pro rychlíky a starou trať bych nechal pro osobáky.

Už dnes je možnost pouštět nákladní vlaky pouze v noci, kdy je menší provoz.

Pak by neměl být problém jízdní doba Brno - Praha 2 hodiny.

Máte pravdu přidat koleje. V Německu a Francii se tak dělo už před 2 válkou.

VRT není špatné, ale ekonomicky dost nákladné. Jaký koncept u nás ? Spojení s okolními státy či krajská města ? Spíše pro naše vnuky. Aby to mělo smysl, chtělo by to řešit celkově v EU. Vemte si spojení Brno - Vídeň a jízdní doby. Před 120 lety se jezdilo 2,5 hod na lopatu a kluzná ložiska. A dneska ? Jízdní doba Wien - Břeclav 57 minut ?? To je náš vzor ?

0/0
30.8.2015 7:02

J57i82ř53í 55K12o26c11u35r87e76k 6565144245858

Ano, vyhážeme nákladní vlaky na silnici a pašitkář je paštikář, to není želeničář, a tak na železnici nesmí. Nemá správný třídní původ.

Teprve potom česká železnice dosáhne světové třídy! Myslete politicky soudruzi!! ;-€

+1/0
29.8.2015 16:05

R51o41m33a95n 87J71e33s24c60h17k31e 9718115387135

Nákladní vlaky můžou jezdit v noci. Ve dne zavazí.

+1/0
30.8.2015 13:51

M65i46r45o48s94l62a30v 23Z15i86k56m31u49n69d 7879313424113

Takže ve čtvrtek - máte tedy asi na müsli 27. srpna - přijela Hungaria do Břeclavi se 17 minutami, odjela se 14 minutami (nějak to máte popletené, 17 minut není 30 a pobyt se zkrátil), do Brna dojela a odjela se 13 minutami ...

+2/0
29.8.2015 16:11

R42o55m87a81n 24J96e70s48c42h95k12e 9238775307235

Nemám to popletené, jel jsem z BA místo 18.10 se 30 minutami. V Břeclavi místo pobytu 8 minut 9 minut. Nezkrátil vůbec nic. Když mne popisoval nebožtík Macas, jak před 40 lety zkrátil zpoždění rychlíku z České Třebové do Brna z 30 minut na 7 a jak všude jel o 20 km více. To byli pořádní jezdci na kořových strojích. Také strojvůdce Semotam v roce 1962 na parní Hungarie doháněl zpoždění a jel před Vranovice s Mikádem 135 km/hod. Pan přednosta depa Horní Heršpice ho pochválil a jeho rychloměrný pásek u něj visel v kanceláři. V letech 1961-63 vozili Horní Hešpice parníma Mikádama rychlík Hungariu v motorových časech. A to na lopatu bez přikladače. Jízdní doba Břeclav - Česká Třebová 2hod 7 minut. Aby to stíhali, museli mít v Břeclavi na přednádraží 90 km.

Dnes máme sice rychlejší stroje ale jedou za sebou na dohled a pomalu.

Na mnoha tratích se jezdí pomaleji než za Rakouska či za republiky. To je ten pokrok.

0/0
30.8.2015 6:41

J63i64ř61í 94K96o92c23u49r13e29k 6405504355848

To je jednoduché. Vezmete dálkový autobus (max 100 km/h) a necháte ho zastavovat každých 15 km. A spočítáte jizní dobu Praha - Brno. Následně vezmete městskou Karosu (max 80 km/h) a pojedete bez zastavení. Vyjde vám, že pořizování autobusů pro 100 km/h je nesmyslné. 8-o

+19/0
29.8.2015 13:36

R29o97m85a17n 66J24e80s81c25h75k57e 9268615607865

Před lety jsme koupili PENDOLINO na trať Praha - Bratislava. Kromě dvou úseků Česká Třebová - Choceň a Brno - Blansko nemá smysl. Na trati z Plzně do Františkových lázní by stačila kratší souprava jako mají ve Slovinsku.

+1/0
29.8.2015 13:24

M67i26r14o42s33l77a31v 54Z34i39k86m64u35n74d 7289593444753

Na trať z Plzně do Františkových Lázní by i slovinské Pendolino bylo zbytečně velké, tady stačí jeden vagon s 80 místy ...

+1/−2
29.8.2015 13:28

L50u48k81á61š 20Š58m88a71h37e78l 2427964202854

Jel jste tam vlakem někdy v poslední době? Klasika se 6 naplněnost 60 %, naposled, když jsem tam jel Pendolinem, stálo se a hlásili, že z důvodu mimořádné přeplněnosti soupravy se omlouvají, ale palubní servis bude poskytován až za Plzní.

+1/−1
29.8.2015 16:49

R56o35m31a47n 24J73e77s68c66h46k98e 9488495197485

Nevěděl jsem, že při místenkách se v Pindě líné stojí. Co je klasika se 6 ? 6 knedlíků ?

0/0
30.8.2015 8:01

R57a46d54e12k 90J32a73n32a41t51a 9855816884122

Mezi Plzní a Františkovými lázněmi není Pendolíno ve 2. třídě povinně místenkové.

0/0
30.8.2015 10:19

R79a16d52e77k 75J15a45n12a89t79a 9115776404622

Tak Pendolino bylo původně určeno na Berlin-Praha-Wien. Ale především. O jejich pořízení rozhodla v 90. letech vláda Václava Klause (ČD tehdy byly státní podnik, nerozhodovaly samostatně), kontextu tehdejších plánů, tj. modernizaci koridorů koridorů dokončit do roku 2000 (není to dosud hotovo). Pak by následovaly rychlé tratě, tj. dnes už by to Pendolíno těch svých 230 km/h u nás jezdilo. Takže celé je to o tom (ne)plnění plánů.

+4/0
29.8.2015 13:28

M35i35r87o21s74l97a59v 20Z75i59k21m46u17n26d 7829883774293

Máte to nějak popletené, o nákupu nerozhodovala vláda Václava Klause, ale smlouvu s "konsorciem" podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek ... jednalo se o 10 kusů. Vláda to toho nemluvila ...

Po krachu ČKD Lokomotivka a rozpadu "konsorcia" se v roce 1998 rozhodovalo co dál a s Fiat Ferroviaria (dnes Alstom) se podepsala smlouva na 7 jednotek. V té době byl Václav Klaus & ODS mimo ...

+4/0
29.8.2015 16:16

P74a76v44e71l 75S17o96b32o65t67k44a 5730954

Pokud by vlak nikde nezastavoval, a jezdil v kruhu konstantní rychlostí 350 km/h, vzdálenost mezi Prahou a Brnem by urazil za pouhých 40 minut (dle poloměru trati)!

0/−1
29.8.2015 13:24

R48a53d96e27k 94J48a94n11a86t33a 9495526264512

??? pokud by jezdil v kruhu, tak nikam nedojede.

A pokud jde o váš výpočet, je extrémně zjednodušený, zanedbal jste rozjezd a brzdění, fakt, že na žádné trati se maximální rychlost nedosahuje celé délce (do stoupání se maximálkou nejede, úsek po Praze bude pomalejší i kvůli hygienikům) a také nutnou rezervu na eliminaci zpoždění.

+2/0
29.8.2015 13:32

P87a93v70e14l 40S69o35b28o29t26k27a 5190154

To jste mne ale vůbec nepochopil.

Praha-Brno máte 200 km, při 350 km/h to je PRÁVĚ BEZ ZPOMALOVÁNÍ A ROZJÍŽDĚNÍ 34 minut, takže ono nezáleží na takhle krátkém úseku ani tak na maximální rychlosti vlaku/trati, ale na počtu zastávek, jejich délce a zrychlení které si můžete dovolit a také na hmotnosti soupravy a odporu vzduchu atd. aby byla doprava ekonomická.

tj. pod 80 minut se těžko dostáváte víceméně při libovolné rychlosti.

0/0
29.8.2015 13:44

R31a95d78e83k 43J41a86n44a38t19a 9925266304432

A právě proto, kvůli rozdílu mezi maximální a cestovní rychlostí, potřebujete trať s maximální rychlostí 320-350 km/h (podle přesné délky a trasování), abyste dosáhl systémové jízdní doby Praha - Brno jedna hodina. Maximálka 250 km/h natož 200 km/h, nestačí. Což tady mnozí, včetně toho ministra, zpochybňují.

A není pravda, že byste se pod 80 minut nedostal. Vlaky, které budou mít max. jednu zastávku na hlavní větvi trati (pravděpodobně Zahradní město), budou dosahovat systémové jízdní doby jedna hodina (tedy nějakých 55-57 minut).

Kromě těchto spojů tam samozřejmě budou jezdit i linky zastávkové. Ty bodu mít jízdní doby delší. Jaký interval bude na kterých linkách, to už bude záviset na poptávce.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

+4/0
29.8.2015 14:09

P55a77v37e89l 74S58o21b58o37t63k80a 5200344

to se vám ale nevyplatí - kvůli kolika lidem byste takovou trať stavěl? řádově stovky denně kteří by využili rychlovlak Praha-Brno s jednou mezizastávkou.

jinak na 350 km/h při zrychlení 0.5 m/s2 zrychlujete cca 4 minuty a brzdíte také a zastávku na nástup a výstup poloviny vlaku také nemůžete mít dvouminutovou...

Česko je příliš malé na vysokorychlostní tratě, potřebujete těch zastávek daleko víc než jednu.

+3/−4
29.8.2015 14:21

R53a31d12e19k 32J33a44n64a41t61a 9155296364982

Právě podobní lidé jako vy škodí pokroku nejvíce. Nic neznají, nikde nebyli, ale vědí naprosto nejlépe, co máme dělat. Ale hlavně to nesmíme dělat tak jako jinde, my Češi máme vždycky vlastní cestu, že ?!

Znáte vůbec příklady ze zahraničí? Jel jste někdy rychlým vlakem? Viděl jste ho na vlastní oči alespoň zvenku? Tam kde je postavena rychlá trať, získává železnice hodně přes polovinu trhu (ostatně i u nás, má na Praha-Ostrava železnice zhruba polovinu trhu, a to je jejích rychlost jen relativní, jelikož přímá dálnice neexistuje).

Pří pohledu na pnetlogram intenzit dopravy snadno nahlédnete, že směr Praha-Brno je nejsilnější dálkový dopravní vztah v ČR, s desítkami tisíc voizde denně. Kolik to je vlaků si laskavě spočítete sám.

Navíc rychle spojení vyvolá další dopravu (říká se tomu dorpavní indukce).  Například lidi z Vysočiny budou moci dojíždět denně do práce do Prahy nebo Brna (tak jako je dnes běžné denně dojíždět vlakem z Pardubice nebo Ústí nad Labem). Bude normální si navečer zajet z Brna do Prahy (či naopak) do divadla. Atd. Nejsou to žádné fantazie. ale zdokumentované jevy ze Západní Evropy.

Pokud jde o zrychlování, staré ICE1 se rozjede na plnou rychlost na 18km a zabrzdí na osmi. Nové sourpavy mají výkon ještě větší. Zastávky ICE bývají i pár desítek km od sebe (což neznamená, že v nich každý vlak zastavuje)-

+8/−1
29.8.2015 14:35

O42n81d71r73e35j 55K36a92l40m83a86n 1180256874102

To by bylo krásné kdybych si mohl zajet do Prahy na koncert a potom sednout na vlak a vrátit se do Brna... ale nevidím to úplně reálně. Ono by to šlo totiž zařídit i v dnešních podmínkách, ale v noci se prostě nikomu jezdit nechce.

0/0
29.8.2015 15:25

R62a32d16e15k 51J22a85n27a60t65a 9615496324302

Ano, lze to i dnes. Ale je rozdíl strávit na cestě hodinu a 2,5 hodiny (obojí násobeno dvěma). Proto dnes toto udělá jen malá část lidí ale s rychlým spojením to bude běžné.

Dnes i mnohé cesty po okolí Prahy trvají hodinu. Třeba Praha-Kladno. A nemyslím, si, že by Kladeňáci považovali za divné zajet si do Prahy do divadla a vrátit se za tmy. Celé je to prostě o té jízdní době.

+9/0
29.8.2015 15:34

M34i15r86o65s35l86a23v 71Z32i28k14m14u26n32d 7699363594583

To máte pravdu, ale k tomu rozjezdu z nuly na 240 musíte taky připočítat dobu, než se proplete kolejištěm, někde jen rychlostí 40 - 50 na tu VRT a stejně tak se zastavováním ... na VRT z FFM do Kölnu jede "zastávkové" ICE rychlostí 300 km/h pouze na spádech ... na rovině nebo na stoupání se drží kolem 280 ... Francouzská TGV vjíždí do uzlů (Paris) po normální trati, po níž jezdí "osobní vlaky", na mnoha tratích jezdí stejnou rychlostí jako zastávkový osobák, který jede "pouhých" 160.

Ve Francii mají sice TGV, ale taky spoustu tratí, kde jede vlak 2x denně, to by se u nás asi nechtělo ... Každá mince má dvě strany ...

+1/0
29.8.2015 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.