Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studie na rychlovlaky popřela fyziku. Rychlejší trať = pomalejší cesta

Nová studie proveditelnosti pro trať mezi Brnem a Přerovem výrazně preferuje postavení železnice s maximální rychlostí 200 kilometrů v hodině místo dráhy pro vlaky o rychlosti až 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z76b13y76n75ě18k 76P91r11o32c92h95a83z49k60a 1973379975

ano fyzikálně teoreticky je to nesmysl ale prakticky je rychlost 350 km nesmyl kvůli vzdálenosti mezi zastávkami vlaku než se vlak na rychlost 350 dostane tak už musí začít brzdit 200 je ta ideální rychlost a to jen někde.

+1/0
6.9.2015 19:43

P15a44v19e25l 62Z54a75t49l23o34u39k68a95l 1196249468945

Dopadne to jako s nynějšími koridory, které stále ještě nejsou hotové. Rychlost 200 km/h bude nejdříve opěvovaná, aby se již v průběhu stavby a před dokončením zjistilo, že je rychlost vlastně nedostatečná a proto začnou vznikat plány na další stavbu na rychlost vyšší. A zase si na tom spousta firem a lidí namastí kapsu...

0/0
5.9.2015 0:13

A38n93t33o61n57í90n 98D49o22u47b46e57k 3550349919

68 miliard je podle mne super cenma vzhledem k cene nesmyslneho metra z veleslavina do motola a proseka do letnan! sel bych do toho hlavne at uz to je..

+1/0
4.9.2015 9:14

M98a70r21t36i79n 31Š32v37a36n62c83a46r 5322153

Dokud nebude celá hlavní železniční síť rychlejší než 100 km/h, nemá budování VRT smysl.... , pokud VRT bude, měla by mít zastávku na letišti..jinak  nemá smysl..

0/−1
3.9.2015 12:36
Foto

S22t78a58n88i21s66l73a74v 50T23e45s68a13ř 9257174272924

To je jednoduché. Vyšší rychlost vyžaduje dodatečná bezpečnostní opatření, takže před rychlovlakem bude muset běžet frajer s červenou vlaječkou. ;-D

0/0
1.9.2015 17:09

R87a41d40o97s83l82a44v 24M72o11l66á70k 6778203684926

Vzhledem velikosti příspěvku jsem jeden dotaz redaktora (doba výstavby) vypustil a odpovědi na další zkrátil. Na odpověď mi pan redaktor dal 12 hodin. Nevím, kde se bere názor, že chceme projektovat modernizaci. Trať VRT je 2x dražší, projekt tedy bude také 2x dražší.

From: Sůra Jan [mailto:Jan.Sura@mfdnes.cz]

Sent: Friday, August 28, 2015 12:15 AM

Jak jste dospěli k investičním nákladům na N1? S jakými VRTv Evropě jste je porovnávali?

Rozbor investičních nákladů jeuveden v příloze č. 7. Zde jsou pro jednotlivé varianty vyčísleny nákladydle jednotlivých profesí v detailech až po jednotlivé položky, kdejsou uvedeny jejich výměry (např. m3).

Pokud porovnáme např. zemní prácevarianty N1 (272 mil. Kč, tj. 10,4 mil. EUR), jsou srovnatelné s hodnotou zemních prací VRT ve Španělsku (tj. 9,5 – 14,3 mil. EUR). V této ceně je zahrnuta i optimalizacestávající trati. Pokud budu uvažovat pouze 2 koleje VRT, pak jednotková cenavychází 5,4 mil. EUR/km.

Jak může být jízdní doba linky Ex Brno - Osrava u variantyN1 delší, než u M2, když je na ni vyšší rychlost a je kratší?

Principem celé SP je zásada, ženelze v základním hodnocení uvažovat s přínosy a nákladysouvisejícími s tratěmi VRT Praha  - Brno a Přerov –Ostrava, protože stavba takových VRT není schválená a nejsou navíc ani jasnéjejich parametry. V SP se ale zároveň dokládá, že jednotlivé varianty majípro výhledový provoz s vysokorychlostními tratěmi dostatečnou kapacitu aže varianty S5, N1, N2 umožňují výhledové zvýšení rychlosti až na 350 km/h.Proto zpracovatel studie po dohodě se SŽDC a MD uvažuje, že i nová trať v úseku Brno – Přerovbude provozována rychlostí do 200 km/h. Dále je třeba si uvědomit, ževarianta N1 je zaústěna (oproti všem ostatním variantám) do Přerova ze severu.To znamená, že souprava přijede do Přerova úvratí, strojvedoucí si bude musetpřepnout řízení na opačný konec vlak a přejít na konec vlaku, což bohuželoproti pouhému zastavení znamená delší pobyt v žst. Přerov. Tato skutečnost prodlužuje jízdní dobu.

+1/0
1.9.2015 9:37

P36e42t87r 57G46r88i60v26a57l57s75k66ý 6762164249193

Pane kolego, kde berete informaci o zaústění varianty N1 ze severu, když toto v SP vůbec není doloženo?

0/0
2.9.2015 17:03

S42v73a51t16o34p30l39u44k 44S26i19l98n12ý 4962406539518

Kdo chce hledá způsob, kde nechce, hledá důvod.

0/0
31.8.2015 12:33
Foto

P42a69v37e59l 80K14o37l24á81ř 1495185254660

Prostě to zdůvodníme.

+1/0
30.8.2015 22:35

M18i57c90h34a95e35l 13C44h72a96r97v52á40t 9369888573292

Na trati, kde rychlík nedokáže bez různých křižování a jiných neplánovaných zastávek projet celou trasu ani devadesátikilometrovou rychlostí, by byl obrovský přínos už jen dvoukolejný provoz.

0/0
30.8.2015 19:28

Š27i14m33o34n 16D78a64l38e37c45k37ý 8340844216235

Je možnost tuto studii zveřejnit?

+1/0
30.8.2015 14:29

L76u35b67o27s 74K15a70p36l19a77n 6448709831286

zde je výtah ze studie proveditelnosti vč. odkazu na studii http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
31.8.2015 8:28

V53á24c79l93a63v 45S83v90o60b39o92d62a 5956598979

Já jel nejrychleji vlakem v Německu z Hannoveru do Goetingenu expresem ICE; 280km/h. Vzdálenost 130km za půl hodiny.Byla to nádhera.

+2/0
30.8.2015 10:17

M78i59r61o83s31l26a71v 18Z24i51k58m89u93n55d 7889453934453

s tím rozdílem, že trať je pouze na rychlost 250 km/h ... takže těžko tam mohl jet vlak (ICE 1 ???) rychlostí 280 km/h

0/−1
30.8.2015 15:36
Foto

P83e22t65e42r 69J48a36b31l26o95n74o64v77s54k71y 1579596261601

Ja som cestoval s ICE na trati Nurnberg-Ingolstadt a na infotabuli vo vlaku bola rýchlosť 299 km/ h.Autá na vedľajšej diaľnici bez šanceR^

+1/0
30.8.2015 19:28

R49a66d55e44k 10J37a45n73a50t38a 9115246444562

Václav Svoboda má pravdu, traťová rychlost tam je až 280 km/h.

https://de.wikipedia.org/wiki/Schnellfahrstrecke_Hannover%E2%80%93W%C3%BCrzburg

+2/0
30.8.2015 20:12

S78v82a93t65o18p20l34u61k 15S30i96l53n45ý 4952856419448

Pana Zikmunda nezpochybňujte, on je balšoj expert na železnyjo dorogy ;-)

0/−1
31.8.2015 12:33

V38á38c94l37a88v 48S22v38o95b95o97d96a 5306118619

V chodbičce na stěně,byl digitální tachometr,který ukazoval rychlost a přesně to bylo 277km/h. Leda,že by neukazoval správně.

+3/0
30.8.2015 22:42

I28v84a94n 60H16o49l48a90s 5977447468587

Fyziku? Snad matematiku, ne?

0/−2
30.8.2015 9:45

J90i63ř40í 59K41o15c98u71r28e16k 6665394705658

Začínám tušit odkud vítr vane. Je tu jeden "správný národní" výrobce. A jak se cukal, když ČD chtěly pořídit něco, co u nich mají jenom na papíře! Tento jediný správný výrobce, "kterého ČD zradily nákupem RJ", totiž nemá v nabídce nic, co by umělo jezdit přes 200 km/h.

Namísto toho, aby vrazil peníze do vývoje a mohl konkurovat Alstomu, Siemensu, CAF-u, Bombardieru, Kawasaki, Hitachi a pod. tak se radši snaží zařídít, aby tady nic takového prodat nešlo.

+12/0
29.8.2015 16:15

J68a21n 21V36á41c13l68a78v68í50k 3452786911949

Tak hodně štěstí konkurovat těmhle firmám.

0/0
29.8.2015 19:58

J47a40n 60S90ů40r57a 4575963463642

Vozidla jsou jen zlomek toho, co bude stát stavba:)tam bych viděl hlavní vítr:)

+3/0
29.8.2015 21:52

R92a97d57e81k 54J60a54n34a94t47a 9385376644662

A hlavně, vozidla se na naše VRT budou pořízovat za hodně dlouho, tak daleko management nekouká. Soutěže na stavbu budou mnohem dříve.

0/0
29.8.2015 22:04

M40i77r79o32s23l94a79v 48Z19i61k41m67u25n35d 7819223674313

VRT by byly součástí mezistátní trasy, takže by tam s velkou pravděpodobností jezdila již existující vozidla zahraničních železničních správ, pravděpodobně německé soupravy ICE ... pouze České dráhy jsou takový odpovědný hospodář, že si pořizují minimalizované počty tzv. vysoce kvalitních vozidel (Pendolino, RailJet) v počtu 7 souprav.

Švýcarský dopravce SBB provozující dopravu na cca 1/3 rozsahu železniční sítě než kolik obsluhují ČD  (cca 3 000 km) si pořídil 44 jednotky řady 500 s naklápěcí skříní (Pendolino), používá je k běžné dopravě, podle okolností i na osobních vlacích. Ačkoli poskytují cestujícímu vyšší komfort než Pendolina ČD netvrdí o nich, že se jedná o nějaké "suprové vozidlo" jako ČD, není v nich nutná povinná rezervace jako u ČD ...

Tuzemský výrobce vozidel by se stejně nechytil ...

0/−2
30.8.2015 17:44
Foto

P55e28t38e82r 31J23a27b23l26o49n41o62v67s82k73y 1309236601341

MZ: Som za povinnú rezerváciu,ale s rovnakou cenou za miestenky 35 CZK. V nedeľu popoludní jazdí pendolino z Chebu do Prahy vždy vypredané / 2.trieda 100%,1.tr. možno 90 %,podobne z Ostravy do Prahy.Ak by neboli povinne miestenkové,tak by skončili cestujúci na stojáka medzi sedadlamiRv

+1/0
30.8.2015 19:41

J44i12ř66í 25K82o45c26u24r39e34k 6715214365268

Pro všecny, kteří si myslí, že trať na 200 nebude potřebovat mosty a tunely, protože se bude přimykat k terénu vysočinských kopců a tím pádem bude levná má tady jeden obrázek. Tohle je ČR a trať pro osobní i nákladní vlaky:

http://www.koridory.cz/wp-content/gallery/choto-sudo-2015-08-16/035.JPG

O kus dál je tunel. Původní trať byla stavěná na 80 km/h v době, kdy 80kilometrová  rychlost nebyla překonána ani s lokomotivou bez zátěže.

+2/0
29.8.2015 14:27

R81o18m35a82n 19J63e61s19c95h54k47e 9858515787665

Mne by stačily naše rychlosti. Akorát, kdyby tam nebyly nákladní vlaky a RJ s paštikářem. Hlavní tratě jsou přecpané.  Pouze tunel v úseku Brno - Blansko. Při dnešní cestě je pořád nějaké zdržování. SŽDC akorát vybírá peníze a pouští RJ před ČD. a Také nákladní vlaky pouští před osobními.

Denně jezdí Hungaria zpozděná. Ve čtvrtek jsem jel z BA večer do Brna, 30 minut zpožděn. Místo aby zkrátil zpoždění, posunuje se v Břeclavi a odjezd ještě později. Pak kvůli 10 minutám v Brně hodinu tvrdnu.

Stěžovat je ztráta času. Takhle se vyhání lidi z vlaků. Onehdá jel od nás z práce z Brna do Františkových lázní. Kvůli 2 minutám v Praze přijel později o 3 hodiny.

Banda pitomců. A to vyjel vlakem o hodinu dříve aby měl rezervu.

0/0
29.8.2015 15:30

R47a11d74e56k 76J65a63n39a45t91a 9665166834912

1) tady nejde jen o vás, vy zřejmě víte, že vlak existuje, ale o lidí, co jezdí po D1 (95%). Ty jízdní doba Praha-Brno nad 2 hodiny prostě většinově nepříláká.

2) Říkáte, že hlavní tratě jsou přecpané. Ale řešení není vyhnat nákladní dopravu, která platí na poplatcích nejvíce a odlehčuje silnicím. Řešení je postavit 2 nové nezávislé koleje mezi Prahou a Brnem. A nejlevnější způsob, jak to udělat, je prostě novostavba osobní VRT.

3) tunel Brno-Blansko (i kdyby se vám ho podařilo postavit aby nekřižil současnou trať, o čemž pochybuju) neřeší přetíženou trať ve zbytku trasy. Navíc se obávám, že by byl dost drahý - právě proto, že by byl pro smíšenou dopravu a tedy s nízkým stoupáním a klasáním.

4) stěžujete si na zpoždění. A tušíte, že přetížené trati mají za následek i ta zpoždění? Težko může EC krátit zpoždění, když před ním poskakuje jiný, např. včas jedoucí zastávkocý, nebo nákladní vlak.

+10/0
29.8.2015 15:43

R50o14m22a24n 79J58e56s90c20h59k97e 9258485577285

Tunel Brno - Blansko bych postavil pro rychlíky a starou trať bych nechal pro osobáky.

Už dnes je možnost pouštět nákladní vlaky pouze v noci, kdy je menší provoz.

Pak by neměl být problém jízdní doba Brno - Praha 2 hodiny.

Máte pravdu přidat koleje. V Německu a Francii se tak dělo už před 2 válkou.

VRT není špatné, ale ekonomicky dost nákladné. Jaký koncept u nás ? Spojení s okolními státy či krajská města ? Spíše pro naše vnuky. Aby to mělo smysl, chtělo by to řešit celkově v EU. Vemte si spojení Brno - Vídeň a jízdní doby. Před 120 lety se jezdilo 2,5 hod na lopatu a kluzná ložiska. A dneska ? Jízdní doba Wien - Břeclav 57 minut ?? To je náš vzor ?

0/0
30.8.2015 7:02

J39i41ř66í 58K76o37c59u24r44e70k 6615514725428

Ano, vyhážeme nákladní vlaky na silnici a pašitkář je paštikář, to není želeničář, a tak na železnici nesmí. Nemá správný třídní původ.

Teprve potom česká železnice dosáhne světové třídy! Myslete politicky soudruzi!! ;-€

+1/0
29.8.2015 16:05

R26o12m79a68n 67J90e41s33c15h91k32e 9758365517765

Nákladní vlaky můžou jezdit v noci. Ve dne zavazí.

+1/0
30.8.2015 13:51

M41i38r17o44s10l14a35v 17Z39i55k42m35u69n51d 7619383844233

Takže ve čtvrtek - máte tedy asi na müsli 27. srpna - přijela Hungaria do Břeclavi se 17 minutami, odjela se 14 minutami (nějak to máte popletené, 17 minut není 30 a pobyt se zkrátil), do Brna dojela a odjela se 13 minutami ...

+2/0
29.8.2015 16:11

R73o18m78a38n 57J56e25s94c34h48k44e 9828495847825

Nemám to popletené, jel jsem z BA místo 18.10 se 30 minutami. V Břeclavi místo pobytu 8 minut 9 minut. Nezkrátil vůbec nic. Když mne popisoval nebožtík Macas, jak před 40 lety zkrátil zpoždění rychlíku z České Třebové do Brna z 30 minut na 7 a jak všude jel o 20 km více. To byli pořádní jezdci na kořových strojích. Také strojvůdce Semotam v roce 1962 na parní Hungarie doháněl zpoždění a jel před Vranovice s Mikádem 135 km/hod. Pan přednosta depa Horní Heršpice ho pochválil a jeho rychloměrný pásek u něj visel v kanceláři. V letech 1961-63 vozili Horní Hešpice parníma Mikádama rychlík Hungariu v motorových časech. A to na lopatu bez přikladače. Jízdní doba Břeclav - Česká Třebová 2hod 7 minut. Aby to stíhali, museli mít v Břeclavi na přednádraží 90 km.

Dnes máme sice rychlejší stroje ale jedou za sebou na dohled a pomalu.

Na mnoha tratích se jezdí pomaleji než za Rakouska či za republiky. To je ten pokrok.

0/0
30.8.2015 6:41

J82i16ř63í 27K51o68c17u18r71e33k 6365424315898

To je jednoduché. Vezmete dálkový autobus (max 100 km/h) a necháte ho zastavovat každých 15 km. A spočítáte jizní dobu Praha - Brno. Následně vezmete městskou Karosu (max 80 km/h) a pojedete bez zastavení. Vyjde vám, že pořizování autobusů pro 100 km/h je nesmyslné. 8-o

+19/0
29.8.2015 13:36

R76o16m18a11n 28J71e47s82c80h91k48e 9758645907335

Před lety jsme koupili PENDOLINO na trať Praha - Bratislava. Kromě dvou úseků Česká Třebová - Choceň a Brno - Blansko nemá smysl. Na trati z Plzně do Františkových lázní by stačila kratší souprava jako mají ve Slovinsku.

+1/0
29.8.2015 13:24

M89i70r59o51s62l86a44v 85Z26i15k65m45u55n12d 7259343354343

Na trať z Plzně do Františkových Lázní by i slovinské Pendolino bylo zbytečně velké, tady stačí jeden vagon s 80 místy ...

+1/−2
29.8.2015 13:28

L57u41k35á80š 30Š22m44a98h34e70l 2777754132264

Jel jste tam vlakem někdy v poslední době? Klasika se 6 naplněnost 60 %, naposled, když jsem tam jel Pendolinem, stálo se a hlásili, že z důvodu mimořádné přeplněnosti soupravy se omlouvají, ale palubní servis bude poskytován až za Plzní.

+1/−1
29.8.2015 16:49

R84o81m62a75n 89J67e12s35c89h89k12e 9458825267455

Nevěděl jsem, že při místenkách se v Pindě líné stojí. Co je klasika se 6 ? 6 knedlíků ?

0/0
30.8.2015 8:01

R67a56d65e24k 28J33a65n51a68t57a 9255526384262

Mezi Plzní a Františkovými lázněmi není Pendolíno ve 2. třídě povinně místenkové.

0/0
30.8.2015 10:19

R66a19d22e88k 79J62a92n35a34t65a 9335986664512

Tak Pendolino bylo původně určeno na Berlin-Praha-Wien. Ale především. O jejich pořízení rozhodla v 90. letech vláda Václava Klause (ČD tehdy byly státní podnik, nerozhodovaly samostatně), kontextu tehdejších plánů, tj. modernizaci koridorů koridorů dokončit do roku 2000 (není to dosud hotovo). Pak by následovaly rychlé tratě, tj. dnes už by to Pendolíno těch svých 230 km/h u nás jezdilo. Takže celé je to o tom (ne)plnění plánů.

+4/0
29.8.2015 13:28

M32i45r47o95s98l40a76v 15Z63i57k79m59u42n22d 7159603474393

Máte to nějak popletené, o nákupu nerozhodovala vláda Václava Klause, ale smlouvu s "konsorciem" podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek ... jednalo se o 10 kusů. Vláda to toho nemluvila ...

Po krachu ČKD Lokomotivka a rozpadu "konsorcia" se v roce 1998 rozhodovalo co dál a s Fiat Ferroviaria (dnes Alstom) se podepsala smlouva na 7 jednotek. V té době byl Václav Klaus & ODS mimo ...

+4/0
29.8.2015 16:16

P68a79v77e22l 64S29o33b19o43t89k42a 5240604

Pokud by vlak nikde nezastavoval, a jezdil v kruhu konstantní rychlostí 350 km/h, vzdálenost mezi Prahou a Brnem by urazil za pouhých 40 minut (dle poloměru trati)!

0/−1
29.8.2015 13:24

R80a42d16e30k 60J25a21n60a20t12a 9615416384472

??? pokud by jezdil v kruhu, tak nikam nedojede.

A pokud jde o váš výpočet, je extrémně zjednodušený, zanedbal jste rozjezd a brzdění, fakt, že na žádné trati se maximální rychlost nedosahuje celé délce (do stoupání se maximálkou nejede, úsek po Praze bude pomalejší i kvůli hygienikům) a také nutnou rezervu na eliminaci zpoždění.

+2/0
29.8.2015 13:32

P50a86v74e86l 36S46o39b85o73t19k79a 5280724

To jste mne ale vůbec nepochopil.

Praha-Brno máte 200 km, při 350 km/h to je PRÁVĚ BEZ ZPOMALOVÁNÍ A ROZJÍŽDĚNÍ 34 minut, takže ono nezáleží na takhle krátkém úseku ani tak na maximální rychlosti vlaku/trati, ale na počtu zastávek, jejich délce a zrychlení které si můžete dovolit a také na hmotnosti soupravy a odporu vzduchu atd. aby byla doprava ekonomická.

tj. pod 80 minut se těžko dostáváte víceméně při libovolné rychlosti.

0/0
29.8.2015 13:44

R89a96d86e71k 48J95a97n27a35t91a 9535446364772

A právě proto, kvůli rozdílu mezi maximální a cestovní rychlostí, potřebujete trať s maximální rychlostí 320-350 km/h (podle přesné délky a trasování), abyste dosáhl systémové jízdní doby Praha - Brno jedna hodina. Maximálka 250 km/h natož 200 km/h, nestačí. Což tady mnozí, včetně toho ministra, zpochybňují.

A není pravda, že byste se pod 80 minut nedostal. Vlaky, které budou mít max. jednu zastávku na hlavní větvi trati (pravděpodobně Zahradní město), budou dosahovat systémové jízdní doby jedna hodina (tedy nějakých 55-57 minut).

Kromě těchto spojů tam samozřejmě budou jezdit i linky zastávkové. Ty bodu mít jízdní doby delší. Jaký interval bude na kterých linkách, to už bude záviset na poptávce.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

+4/0
29.8.2015 14:09

P74a65v28e45l 83S26o78b45o43t55k63a 5940844

to se vám ale nevyplatí - kvůli kolika lidem byste takovou trať stavěl? řádově stovky denně kteří by využili rychlovlak Praha-Brno s jednou mezizastávkou.

jinak na 350 km/h při zrychlení 0.5 m/s2 zrychlujete cca 4 minuty a brzdíte také a zastávku na nástup a výstup poloviny vlaku také nemůžete mít dvouminutovou...

Česko je příliš malé na vysokorychlostní tratě, potřebujete těch zastávek daleko víc než jednu.

+3/−4
29.8.2015 14:21

R74a17d32e35k 12J86a35n23a73t48a 9635646424212

Právě podobní lidé jako vy škodí pokroku nejvíce. Nic neznají, nikde nebyli, ale vědí naprosto nejlépe, co máme dělat. Ale hlavně to nesmíme dělat tak jako jinde, my Češi máme vždycky vlastní cestu, že ?!

Znáte vůbec příklady ze zahraničí? Jel jste někdy rychlým vlakem? Viděl jste ho na vlastní oči alespoň zvenku? Tam kde je postavena rychlá trať, získává železnice hodně přes polovinu trhu (ostatně i u nás, má na Praha-Ostrava železnice zhruba polovinu trhu, a to je jejích rychlost jen relativní, jelikož přímá dálnice neexistuje).

Pří pohledu na pnetlogram intenzit dopravy snadno nahlédnete, že směr Praha-Brno je nejsilnější dálkový dopravní vztah v ČR, s desítkami tisíc voizde denně. Kolik to je vlaků si laskavě spočítete sám.

Navíc rychle spojení vyvolá další dopravu (říká se tomu dorpavní indukce).  Například lidi z Vysočiny budou moci dojíždět denně do práce do Prahy nebo Brna (tak jako je dnes běžné denně dojíždět vlakem z Pardubice nebo Ústí nad Labem). Bude normální si navečer zajet z Brna do Prahy (či naopak) do divadla. Atd. Nejsou to žádné fantazie. ale zdokumentované jevy ze Západní Evropy.

Pokud jde o zrychlování, staré ICE1 se rozjede na plnou rychlost na 18km a zabrzdí na osmi. Nové sourpavy mají výkon ještě větší. Zastávky ICE bývají i pár desítek km od sebe (což neznamená, že v nich každý vlak zastavuje)-

+8/−1
29.8.2015 14:35

O21n58d43r39e60j 57K71a73l67m37a35n 1620496374552

To by bylo krásné kdybych si mohl zajet do Prahy na koncert a potom sednout na vlak a vrátit se do Brna... ale nevidím to úplně reálně. Ono by to šlo totiž zařídit i v dnešních podmínkách, ale v noci se prostě nikomu jezdit nechce.

0/0
29.8.2015 15:25

R63a31d90e93k 98J88a66n19a22t14a 9355126624122

Ano, lze to i dnes. Ale je rozdíl strávit na cestě hodinu a 2,5 hodiny (obojí násobeno dvěma). Proto dnes toto udělá jen malá část lidí ale s rychlým spojením to bude běžné.

Dnes i mnohé cesty po okolí Prahy trvají hodinu. Třeba Praha-Kladno. A nemyslím, si, že by Kladeňáci považovali za divné zajet si do Prahy do divadla a vrátit se za tmy. Celé je to prostě o té jízdní době.

+9/0
29.8.2015 15:34

M71i15r30o11s13l93a16v 33Z20i16k79m96u71n62d 7599783704503

To máte pravdu, ale k tomu rozjezdu z nuly na 240 musíte taky připočítat dobu, než se proplete kolejištěm, někde jen rychlostí 40 - 50 na tu VRT a stejně tak se zastavováním ... na VRT z FFM do Kölnu jede "zastávkové" ICE rychlostí 300 km/h pouze na spádech ... na rovině nebo na stoupání se drží kolem 280 ... Francouzská TGV vjíždí do uzlů (Paris) po normální trati, po níž jezdí "osobní vlaky", na mnoha tratích jezdí stejnou rychlostí jako zastávkový osobák, který jede "pouhých" 160.

Ve Francii mají sice TGV, ale taky spoustu tratí, kde jede vlak 2x denně, to by se u nás asi nechtělo ... Každá mince má dvě strany ...

+1/0
29.8.2015 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.