Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osobní doprava prodělává drahám méně. Pomohlo zlevnění části jízdenek

České dráhy jsou účetně za první pololetí v zisku i přes velký pokles tržeb u ČD Cargo. Vylepšilo se naopak hospodaření v osobní dopravě, hlavním byznysu Českých drah. Podle v pondělí zveřejněných výsledků firma za první pololetí vydělala 102 milionů korun při tržbách 16,3 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63í52t63ě17z61s27l51a69v 93J11u40r13a 2696101844801

Ona by ta veřejná osobní doprava i vydělávala,jak železniční tak i autobusová,ale to by se nesměly rušit spoje,vlaky na sebe nenavazují a vlaky s autobusy už vůbec ne.V tomto měli i ti Komouši pořádek a přehled.Nyní by to mělo být lepší a ne dramaticky horší.Pořád nás nabádají,aby jsme jezdili veřejnou dopravou,ale nevytvoří podmínky.Člověk když se chce někam dopravit (i když je to jen pár kilometrů),at je to vlak či autobus,tak aby z baráku vyšel dvě tři hodiny před tím.Tak skočím do auta a jsem tam za půl,třičtvrtě hodiny místo za dvě,nebo dokonce tři.Bohužel.;-O

0/−1
2.9.2015 6:24

R61a61d75e16k 36J71a27n65a78t68a 9435426404812

Nemáte pravdu, vlaky dnes navazují lépe než před rokem 1989. A veřejná sorpava si na sebe obecně nevydělá - dokud je infrastruktura taková jaká je. Na Západě si na sebe provozně vydělají pouze kvalitní dálkové a vysokorychlostní tratě.

0/0
7.9.2015 10:59

V97í82t85ě38z12s72l45a51v 69J69u15r37a 2516641484871

No,onehdá jsem po delším čase jel vlakem a spoj,který byl poměrně dost vytížený byl zrušen.Ještě že jsem se podíval nejdříve na IDOS.A vlaky na sebe nenavazují lépe než za Komoušů,to je kravina,ovšem ukrutná kravina.Makal jsem nějaký čas ve Španělsku,tak tam je to super.Tam ani nemusíte hledět do jízdního řádu.Tam přijdete na nádraží a jedete.V jakýkoliv směr.

0/0
8.9.2015 11:18
Foto

J57a73n 31V51a20l55a58l25í78k 6966729930726

Tak na vlaky si nestěžuji je to v poho ted jsem měl jízdenku na léto a výlety supr s jiným dopravcem bych to neměl

+9/−1
31.8.2015 12:19

A28l85a69n 70Ř20e25p11k10a 4965646

Doplnění: S jiným státním v okolních zemích byste to myslím měl, ZSSK nebo OBB tuším mají na léto taky podobné nabídky (aspon jsem to slyšel).

+3/0
31.8.2015 13:50

R42a20d90i55m 48Š64o70l33c 1385185155474

http://www.slovakrail.sk/sk/specialne-ponuky/akcie-zssk/slovak-leto-2015.html

+1/0
31.8.2015 15:37

J91a31n 84F32r82o13l87í64k 6176980265654

Soukromá firma, která by měla obrat 16 miliard a zisk 100 mio by to zabalila.;-D

+2/−8
31.8.2015 11:34

M10i98c94h22a50l 63B50o33c25k 4622395947711

mají 34 miliard dluhů a tudíž obrovské nákladové úroky, jinak, že by to "zabalila" proto není žádné ekonomické vysvětlení. Mají kladný NOPAP, úroky dokážou také splácet, provozní CF taktéž kladné...

+5/0
31.8.2015 11:36

M90i86c91h49a88l 67B56o79c96k 4102465877161

*NOPAT

0/0
31.8.2015 11:42
Foto

J36a45n 92V97a47l75a20l91í60k 6356239170826

A že to soukromý dopravce nezabalil když byl v mínusu?

+1/0
31.8.2015 12:20

Š92i52m17o96n 58D93a45l89e62c98k96ý 8590284296645

Od státní firmy nečekám, že vytvoří zisk několik miliard, který si potom management rozdá na odměnách. Poskytují veřejnou službu, a proto by měli každou korunu navíc využít na modernizaci vozového parku.

+4/0
31.8.2015 12:21

J62a20n 87C84e15p69e51k 1844486510

A že to třeba ČEZ umí, i když má obrovské investice?

+1/−1
31.8.2015 12:40

R47a43d46e76k 79J18a43n95a25t49a 9825476164112

Pokud by ČEZ podnikal na infrastruktuře 50 let zaostalé za západní Evropou (což naše tratě jsou, a ČD s tím nic nezmůže), tak by na tom taky dobře nebyl.

+3/0
31.8.2015 14:26

J96a52n 37C47e43p78e28k 1214566800

Tím chcete říct, že za špatné výsledky ČD může SŽDC?

0/0
31.8.2015 15:24

R72a49d18e46k 40J30a53n10a69t62a 9225266644812

Pokud je infrastruktura dobrá, tak dálkové vlaky ani nemusí být objednávány státem, uživí se z jízdného - viz západní Evropa.

A doufám, že vám je jasné, že inkasovat zisk od firmy, od které si zároveň většinově objednávám služby, nemá moc velký smysl.

+1/0
31.8.2015 17:29

J29i13ř81í 20R44y80s 2579619223443

Ne Stát který neinvestoval do železnice, vozidla i tratě nechal chatrat.

0/0
31.8.2015 17:33

K57a66r36e72l 65Ř37e94h65á70č95e67k 9432760231512

Není trochu rozdíl mezi podnikáním ČEZu a ČD?

+1/0
31.8.2015 20:17

D24a79v30i35d 88P46e25c33a 1345654321446

ČEZ není firma ČEZ je název daně.

0/0
31.8.2015 21:52

J46i62ř94í 67R38y90s 2519199673633

Má být -

0/0
31.8.2015 17:35

J26a15n 13C91e25p58e30k 1144156600

No při tržbách 16 miliard vydělat 100 milionů žádná sláva, ale můžeme být rádi, že neprodělávají. :-(

0/−2
31.8.2015 11:13

M66i40c24h55a68l 25B96o20c33k 4112145387291

mají vysoké nákladové úroky při těchto dluzích se nedá ani nic dělat

+2/0
31.8.2015 11:18

J73a98n 97C41e14p26e34k 1184586350

Že to moc při těch dluzích není ani skoro vidět. Dluhy 34 miliard, ale některé vlaky, vagony, lokomotivy úplně ostudné. Jezdit s xy let starým pantografem je otřesné.

0/−7
31.8.2015 11:38

R19a75d38e19k 40J25a20n28a73t97a 9905296904932

Pokud myslíte řadyu 451 tzv. žabotlam, tak těch už je v provozu jen pár ks. CityElefanty tvoří hodně přes 90% příměstské dopravy na elektrifikovaných tratích v PID.

+7/0
31.8.2015 12:08

R79o70m28a67n 50J14e39s44c51h15k15e 9598205427955

Pokud myslíte, že vozy Bymee v kožence, úzká sedadla a málo otevíratelná okna je pokrok v těchto letních hicech. Všichni nebydlíme okolo Prahy. Náš jihomoravský kraj koupil nové soupravy jako poslední a to pouze 7 kusů. I jinde v republice by rádi jezdili pohodlně.

Dnes v Židenicích odpoledne vypadl informační panel SŽDC a rozhlas neinformoval. Totální zmatek. Hungaria hodinu zpoždění.

Bohužel ČD si také ponechaly hlavní trati a spoustu místních drah zrušily či omezily.

0/0
1.9.2015 15:57

M55i34c56h63a84l 46P37a98s86t91o59r12e22k 4184370798288

ČD mají 4500 vagonů a 1500 lokomotiv. Zkuste si spočítat kolik by při nákladech 120milionů na lokomotivu a 30milionů na vagon musely ČD zaplatit aby došlo ke kompletní výměně. Pokud nemáte kalkulačku tak je to 315miliard korun. Už si to konečně všichni uvědomte, že ty peníze co přes ČD protečou a co ČD dluží jsou jen zlomek toho co by potřebovaly. Ať jim někdo těch 300mld dá a oni rádi budou všude jezdit novými. A to je taky důvod proč mele pořád Jančura pantem. Ví, že se nikdy neukáže, že na to nemá. Nikdo normální by mu dopravu na celé železnici nesvěřil, protože ví, že by Jančura  těch 300mld v životě neměl. Jediné co umí je chvástat se jak přepravuje 30 let starými vlaky lidi na naši nejvytíženější trati. Na nic jiného nemá. To samé LE.

+7/0
31.8.2015 12:13

J36a23n 46C74e29p78e24k 1834146700

Sakra práce, ale ČD ty vlaky měli někdy nové, tak jim také za tu dobu něco vydělaly ne? Normální firma funguje tak, že má nové, vytváří zisk a z toho financuje obnovu. Vy to tu říkáte, jak kdyby byly ČD nějací chudáci. Pokud tedy nejsou schopny generovat zisk na obnovu a musejí jezdit s tím co jezdí, tak je někde něco špatně ne? Oni generují nulu nebo ještě ztrátu a pak si na nové musejí draze půjčovat a pak zas díky splácení jsou v mínusu. Není to všechno začarovaný kruh a hlavně něco špatně? O Jančurovi se tu vůbec nebavím. Souhlasím, že ten jezdí jen ziskovou trať. Těžko by vydělával někde na lokálce v horní dolní.

+2/−3
31.8.2015 12:39

R77a97d96e28k 24J71a48n51a36t44a 9535656794822

ČD začaly fungovat jako normální firma teprve cca před 8 lety, od nástupu Žaludy na místo ředitele.

Do té doby jim stát neplatil za objednanou dopravu a pouze ex-post dorovnával vzniklou ztrátu. Z toho logicky téměř na žádné investice nezbývalo.

Od té doby se začal vozový park obnovovat, omlazovat a počet cestujících opět růst.

+5/0
31.8.2015 14:30

J36a17n 48C91e31p16e70k 1854776460

To už znám, také na druhou stranu si začaly pronajímat nesmyslné sklady pro neexistující zboží, dále kupovat lokomotivy, které jim dodávali, atestovali až po x letech. Oni také mají máslo na hlavě.

0/0
31.8.2015 15:27

K73a66r76e26l 41J50a52n92í17k 9478402805714

Ale z vaší logiky plyne, že čím více tratí převezmou soukromí dopravci, tím rychleji bude moci ČD obnovovat.

Potom máte věcnou chybu: pokud na nějakou trať může soukromník zakoupit "novou" soupravu a splácet ze zisku, může to udělat i ČD.

0/−1
1.9.2015 12:33

R29o21m59a84n 72J82e24s48c53h85k38e 9368365567175

Paštikář má nové soupravy a je v mínusu.  Vydělávat se dá i se starými soupravami. Ale je to také o přístupu k lidem. Dříve sice jezdilo méně vlaků ale bylo hodně přímých spojů bez přestupu. Dnes máme hodně spojů, to je pěkné. Ale na druhé straně mnohdy ujede přípoj a pak tvrdnete pár hodin. Takhle se lidi vyhání z vlaků. Spolehlivost klesá.

0/0
1.9.2015 16:02

R22a27d92e41k 34J39a50n96a39t96a 9975436374162

Jenže on zde není důvod zbytečně vydělávat více - musely by se z toho akorát platit daně a mezi vlastníky a.s. není soukromní, který by zisk vyžadoval, ale jen stát, a ten ho od ČD (narozdíl od ČEZ) nechce.

Takže ta čísla co vidíme, jsou vždy výsledek nějaké účetní optimalizace, která byla provedena z cílem nemít nikdy zisk zbytečně vysoký  ...

0/0
31.8.2015 12:07

M35i98c21h16a95l 87B16o57c32k 4562475337591

Samozřejmě, když Kalousek a jeho banda tunelářů zvyšovala markantně DPH, tak ceny rostly markantně a dokonce v prosinci a pak marketingové tvrdili obchodníci, že nezdražili od ledna, ale při snížení DPH je pravda , že jediné co by nutilo obchodníky zlevnit je konkurence. Pokud jeden řetězec zlevní, tak zlevní ostatní, pokud nemají kartel, kde se domluví..takhle snížení DPH se promítne jenom ve zvýšení marží obchodníků...ono zvyšovat DPH umí každý ekonomický diletant, ale hledat rezervy a škrtat sociální dávky pro ty, co je zneužívají to je práce pro opravdového pana ekonoma

+2/−1
31.8.2015 10:34

T44o40m49á69š 34K37n35a10i74f23l 6103390737880

tvl .. co to blábolíš?

+1/−1
31.8.2015 10:42

M23i61c50h45a76l 87B49o42c79k 4422485307971

Knaifl argumen nemáš co? Tak neblábol

0/0
31.8.2015 10:44

J83a64n 78Č68e80k88a98l 7119375154694

A on Kalousek zvedl DPH jen ČD potažmo ČD Cargu? ;-D

+1/0
31.8.2015 11:05

M72i43c61h91a35l 68B46o27c82k 4362645227551

já něco takového psal? naučte se číst. Psal jsem to celkově pro celou ekonomiku

0/−1
31.8.2015 11:08

J68a97n 90Č79e12k90a29l 7709495714554

A Vy se naučte psát, řeč je tu o obchodním výsledku ČD, takže se logicky komentáře vztahují k ČD...

0/0
31.8.2015 11:13

M40i93c33h10a38l 45B82o52c87k 4172835847621

pokud se Vám nelíbí, jak píšu, tak na mne nereagujte. Děkuji a sbohem

0/−1
31.8.2015 11:17

A79n94t62o58n22í64n 85Z38e95l80e76n11ý 2864183801666

Zůstaňte tady, prosím.

Bez vašeho humoru by byl můj svět šedý, nudný.

0/0
31.8.2015 11:32

M65i96c26h12a66l 68B35o39c10k 4432395477571

můj "humor" nezmění tento Váš hnusný život. To je omyl

0/0
31.8.2015 11:33

M37a70r15e27k 95H27a52n78á64č84e20k 1756743637924

víte o tom, že DPH nemá absolutně žádný vliv na zisk firmy? že DPH účetně nejde ani do výnosů a ani do nákladů?

0/0
31.8.2015 11:36

M91i56c78h27a55l 70B14o26c25k 4372495947281

ale má vliv na cenu výrobku...

+1/0
31.8.2015 11:37

R29a73d16e57k 67J89a62n80a83t44a 9385266804542

Přesně tak, pokud zvyším DPH u veřejné dopravy a nezměním u individuální automobilové, vždy to má nějaký dopad na počet cestujících.

+2/0
31.8.2015 12:10

J31a51n 48F73r32o42l82í30k 6266820765534

A když Sobotkoanofertová vláda zrušila důchodvý pilíř mohla klidně vrátit DPH tam, kde bylo než ji k vůli důchodové reformě Kalousek zvýšil. Proč to socialistická banda neudělala?;-)

0/−1
31.8.2015 11:36

M20i54c77h76a10l 97B33o15c57k 4362525847221

protože by obchodníci nezlevnili viz další sazba na léky a knihy- jedině knihy zlevnily...

+1/0
31.8.2015 11:38

J82a19n 11F62r39o97l71í34k 6296640525924

Vše co účtuje stát a státní firmy by se mohlo zlevnit. V energiích a vodě by to také bylo vidět. A věřím, že i v silně konkurenčním prostředí např. potravinách.

0/−1
31.8.2015 11:41

M93i66c73h12a45l 96B62o46c22k 4222845797841

voda patří cizincům tedy ta zisková část... jedině elektrická energie, ale distribuce dělá velkou část konečné ceny a distributoři jsou soukromé firmy..takže se mýlíte..jo kdyby se neprivatizovaly vodárny, tak by kubík nebyl někde za 100, pokud za komoušů byl kubík za 80 háléřů a ted je oproti komoušů 10 krát vyšší mzda v roce 89 3 tisíce, dneska 30 tisíc, tak by měla stát voda 8 korun + samozřejmě investice do údržby řekněme 100 % takže 16 korun z akubík

0/0
31.8.2015 11:47

R20a33d67e54k 12J45a39n65a64t30a 9795526324542

Ceny vodného byly za komunistů dotované, dnes nejsou - to je hlavní důvod zdražení. Privatizace (v některých městech) na to má vliv taky, ale menší.

0/0
31.8.2015 12:39

R58o56m87a67n 60J83e20s36c95h87k17e 9948885397725

Trautenberk byl zlý, když prodával vodu. Dneska jsou to lidumilové.

Ředitel povodí Moravy si stěžoval, že plýtváme vodou. A když chci splachovat vodou ze studny, tak to také nejde.

0/0
1.9.2015 16:06

M36i12l33o89š 39B71r53a69d87í89k 3986869717238

Opět se ukazuje stará ověřená pravda, že nejvíce se vydělá na laciném zboží. Zlevnění na drahách vedlo k vyšším ziskům, naopak pošta, která stále zdražuje se diví, že jí zisky klesají.

+9/0
31.8.2015 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.