Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osobní doprava prodělává drahám méně. Pomohlo zlevnění části jízdenek

České dráhy jsou účetně za první pololetí v zisku i přes velký pokles tržeb u ČD Cargo. Vylepšilo se naopak hospodaření v osobní dopravě, hlavním byznysu Českých drah. Podle v pondělí zveřejněných výsledků firma za první pololetí vydělala 102 milionů korun při tržbách 16,3 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24í35t90ě80z56s48l51a86v 74J34u65r41a 2766331804791

Ona by ta veřejná osobní doprava i vydělávala,jak železniční tak i autobusová,ale to by se nesměly rušit spoje,vlaky na sebe nenavazují a vlaky s autobusy už vůbec ne.V tomto měli i ti Komouši pořádek a přehled.Nyní by to mělo být lepší a ne dramaticky horší.Pořád nás nabádají,aby jsme jezdili veřejnou dopravou,ale nevytvoří podmínky.Člověk když se chce někam dopravit (i když je to jen pár kilometrů),at je to vlak či autobus,tak aby z baráku vyšel dvě tři hodiny před tím.Tak skočím do auta a jsem tam za půl,třičtvrtě hodiny místo za dvě,nebo dokonce tři.Bohužel.;-O

0/−1
2.9.2015 6:24

R74a21d48e60k 51J15a24n12a57t48a 9285626674682

Nemáte pravdu, vlaky dnes navazují lépe než před rokem 1989. A veřejná sorpava si na sebe obecně nevydělá - dokud je infrastruktura taková jaká je. Na Západě si na sebe provozně vydělají pouze kvalitní dálkové a vysokorychlostní tratě.

0/0
7.9.2015 10:59

V91í90t13ě87z64s16l96a14v 12J36u51r48a 2856391584311

No,onehdá jsem po delším čase jel vlakem a spoj,který byl poměrně dost vytížený byl zrušen.Ještě že jsem se podíval nejdříve na IDOS.A vlaky na sebe nenavazují lépe než za Komoušů,to je kravina,ovšem ukrutná kravina.Makal jsem nějaký čas ve Španělsku,tak tam je to super.Tam ani nemusíte hledět do jízdního řádu.Tam přijdete na nádraží a jedete.V jakýkoliv směr.

0/0
8.9.2015 11:18

J12a13n 90V62a19l17a40l48í24k 6526309140436

Tak na vlaky si nestěžuji je to v poho ted jsem měl jízdenku na léto a výlety supr s jiným dopravcem bych to neměl

+9/−1
31.8.2015 12:19
Foto

A36l83a26n 84Ř46e78p19k64a 4885876

Doplnění: S jiným státním v okolních zemích byste to myslím měl, ZSSK nebo OBB tuším mají na léto taky podobné nabídky (aspon jsem to slyšel).

+3/0
31.8.2015 13:50

R43a30d20i14m 51Š55o48l77c 1725635715194

http://www.slovakrail.sk/sk/specialne-ponuky/akcie-zssk/slovak-leto-2015.html

+1/0
31.8.2015 15:37

J68a40n 65F64r11o38l93í79k 6336660815614

Soukromá firma, která by měla obrat 16 miliard a zisk 100 mio by to zabalila.;-D

+2/−8
31.8.2015 11:34

M80i31c18h21a11l 23B73o84c32k 4932355727301

mají 34 miliard dluhů a tudíž obrovské nákladové úroky, jinak, že by to "zabalila" proto není žádné ekonomické vysvětlení. Mají kladný NOPAP, úroky dokážou také splácet, provozní CF taktéž kladné...

+5/0
31.8.2015 11:36

M72i20c37h20a10l 74B64o64c63k 4292535757761

*NOPAT

0/0
31.8.2015 11:42

J47a52n 10V87a59l49a49l86í46k 6696929660566

A že to soukromý dopravce nezabalil když byl v mínusu?

+1/0
31.8.2015 12:20

Š64i51m70o94n 94D55a42l69e74c65k73ý 8170224386715

Od státní firmy nečekám, že vytvoří zisk několik miliard, který si potom management rozdá na odměnách. Poskytují veřejnou službu, a proto by měli každou korunu navíc využít na modernizaci vozového parku.

+4/0
31.8.2015 12:21

J61a16n 65C52e57p80e69k 1964176840

A že to třeba ČEZ umí, i když má obrovské investice?

+1/−1
31.8.2015 12:40

R51a35d84e70k 33J70a50n72a40t80a 9965186974762

Pokud by ČEZ podnikal na infrastruktuře 50 let zaostalé za západní Evropou (což naše tratě jsou, a ČD s tím nic nezmůže), tak by na tom taky dobře nebyl.

+3/0
31.8.2015 14:26

J82a79n 81C90e19p39e22k 1924746420

Tím chcete říct, že za špatné výsledky ČD může SŽDC?

0/0
31.8.2015 15:24

R74a17d96e41k 60J89a21n93a88t35a 9965486574282

Pokud je infrastruktura dobrá, tak dálkové vlaky ani nemusí být objednávány státem, uživí se z jízdného - viz západní Evropa.

A doufám, že vám je jasné, že inkasovat zisk od firmy, od které si zároveň většinově objednávám služby, nemá moc velký smysl.

+1/0
31.8.2015 17:29

J49i79ř13í 83R51y87s 2979309343673

Ne Stát který neinvestoval do železnice, vozidla i tratě nechal chatrat.

0/0
31.8.2015 17:33

K43a58r13e85l 27Ř34e92h41á95č72e76k 9572380751652

Není trochu rozdíl mezi podnikáním ČEZu a ČD?

+1/0
31.8.2015 20:17

D42a48v46i28d 85P82e92c53a 1845524611216

ČEZ není firma ČEZ je název daně.

0/0
31.8.2015 21:52

J72i23ř71í 57R32y28s 2989219353313

Má být -

0/0
31.8.2015 17:35

J77a44n 84C48e78p23e63k 1854536170

No při tržbách 16 miliard vydělat 100 milionů žádná sláva, ale můžeme být rádi, že neprodělávají. :-(

0/−2
31.8.2015 11:13

M35i35c22h22a42l 87B84o31c25k 4712295927721

mají vysoké nákladové úroky při těchto dluzích se nedá ani nic dělat

+2/0
31.8.2015 11:18

J49a50n 79C84e98p63e84k 1794526460

Že to moc při těch dluzích není ani skoro vidět. Dluhy 34 miliard, ale některé vlaky, vagony, lokomotivy úplně ostudné. Jezdit s xy let starým pantografem je otřesné.

0/−7
31.8.2015 11:38

R42a37d20e95k 18J48a18n14a15t38a 9965346294152

Pokud myslíte řadyu 451 tzv. žabotlam, tak těch už je v provozu jen pár ks. CityElefanty tvoří hodně přes 90% příměstské dopravy na elektrifikovaných tratích v PID.

+7/0
31.8.2015 12:08

R45o32m19a16n 66J32e49s98c61h71k64e 9558165737225

Pokud myslíte, že vozy Bymee v kožence, úzká sedadla a málo otevíratelná okna je pokrok v těchto letních hicech. Všichni nebydlíme okolo Prahy. Náš jihomoravský kraj koupil nové soupravy jako poslední a to pouze 7 kusů. I jinde v republice by rádi jezdili pohodlně.

Dnes v Židenicích odpoledne vypadl informační panel SŽDC a rozhlas neinformoval. Totální zmatek. Hungaria hodinu zpoždění.

Bohužel ČD si také ponechaly hlavní trati a spoustu místních drah zrušily či omezily.

0/0
1.9.2015 15:57

M42i68c94h54a57l 21P28a63s80t83o67r43e22k 4824590798578

ČD mají 4500 vagonů a 1500 lokomotiv. Zkuste si spočítat kolik by při nákladech 120milionů na lokomotivu a 30milionů na vagon musely ČD zaplatit aby došlo ke kompletní výměně. Pokud nemáte kalkulačku tak je to 315miliard korun. Už si to konečně všichni uvědomte, že ty peníze co přes ČD protečou a co ČD dluží jsou jen zlomek toho co by potřebovaly. Ať jim někdo těch 300mld dá a oni rádi budou všude jezdit novými. A to je taky důvod proč mele pořád Jančura pantem. Ví, že se nikdy neukáže, že na to nemá. Nikdo normální by mu dopravu na celé železnici nesvěřil, protože ví, že by Jančura  těch 300mld v životě neměl. Jediné co umí je chvástat se jak přepravuje 30 let starými vlaky lidi na naši nejvytíženější trati. Na nic jiného nemá. To samé LE.

+7/0
31.8.2015 12:13

J48a57n 42C39e75p14e69k 1964556760

Sakra práce, ale ČD ty vlaky měli někdy nové, tak jim také za tu dobu něco vydělaly ne? Normální firma funguje tak, že má nové, vytváří zisk a z toho financuje obnovu. Vy to tu říkáte, jak kdyby byly ČD nějací chudáci. Pokud tedy nejsou schopny generovat zisk na obnovu a musejí jezdit s tím co jezdí, tak je někde něco špatně ne? Oni generují nulu nebo ještě ztrátu a pak si na nové musejí draze půjčovat a pak zas díky splácení jsou v mínusu. Není to všechno začarovaný kruh a hlavně něco špatně? O Jančurovi se tu vůbec nebavím. Souhlasím, že ten jezdí jen ziskovou trať. Těžko by vydělával někde na lokálce v horní dolní.

+2/−3
31.8.2015 12:39

R52a58d98e63k 84J29a59n96a73t80a 9765466704772

ČD začaly fungovat jako normální firma teprve cca před 8 lety, od nástupu Žaludy na místo ředitele.

Do té doby jim stát neplatil za objednanou dopravu a pouze ex-post dorovnával vzniklou ztrátu. Z toho logicky téměř na žádné investice nezbývalo.

Od té doby se začal vozový park obnovovat, omlazovat a počet cestujících opět růst.

+5/0
31.8.2015 14:30

J91a87n 43C18e83p70e47k 1394986320

To už znám, také na druhou stranu si začaly pronajímat nesmyslné sklady pro neexistující zboží, dále kupovat lokomotivy, které jim dodávali, atestovali až po x letech. Oni také mají máslo na hlavě.

0/0
31.8.2015 15:27

K18a36r24e11l 84J36a65n78í52k 9508312175144

Ale z vaší logiky plyne, že čím více tratí převezmou soukromí dopravci, tím rychleji bude moci ČD obnovovat.

Potom máte věcnou chybu: pokud na nějakou trať může soukromník zakoupit "novou" soupravu a splácet ze zisku, může to udělat i ČD.

0/−1
1.9.2015 12:33

R40o19m44a58n 97J40e29s59c74h75k65e 9918145367765

Paštikář má nové soupravy a je v mínusu.  Vydělávat se dá i se starými soupravami. Ale je to také o přístupu k lidem. Dříve sice jezdilo méně vlaků ale bylo hodně přímých spojů bez přestupu. Dnes máme hodně spojů, to je pěkné. Ale na druhé straně mnohdy ujede přípoj a pak tvrdnete pár hodin. Takhle se lidi vyhání z vlaků. Spolehlivost klesá.

0/0
1.9.2015 16:02

R18a22d67e68k 86J61a33n84a95t51a 9695586794902

Jenže on zde není důvod zbytečně vydělávat více - musely by se z toho akorát platit daně a mezi vlastníky a.s. není soukromní, který by zisk vyžadoval, ale jen stát, a ten ho od ČD (narozdíl od ČEZ) nechce.

Takže ta čísla co vidíme, jsou vždy výsledek nějaké účetní optimalizace, která byla provedena z cílem nemít nikdy zisk zbytečně vysoký  ...

0/0
31.8.2015 12:07

M20i15c98h49a46l 22B11o78c40k 4372945507341

Samozřejmě, když Kalousek a jeho banda tunelářů zvyšovala markantně DPH, tak ceny rostly markantně a dokonce v prosinci a pak marketingové tvrdili obchodníci, že nezdražili od ledna, ale při snížení DPH je pravda , že jediné co by nutilo obchodníky zlevnit je konkurence. Pokud jeden řetězec zlevní, tak zlevní ostatní, pokud nemají kartel, kde se domluví..takhle snížení DPH se promítne jenom ve zvýšení marží obchodníků...ono zvyšovat DPH umí každý ekonomický diletant, ale hledat rezervy a škrtat sociální dávky pro ty, co je zneužívají to je práce pro opravdového pana ekonoma

+2/−1
31.8.2015 10:34

T77o17m63á35š 19K69n72a73i25f73l 6223930457700

tvl .. co to blábolíš?

+1/−1
31.8.2015 10:42

M32i81c34h22a43l 77B88o26c94k 4732815987371

Knaifl argumen nemáš co? Tak neblábol

0/0
31.8.2015 10:44

J37a71n 10Č66e89k56a33l 7379435714724

A on Kalousek zvedl DPH jen ČD potažmo ČD Cargu? ;-D

+1/0
31.8.2015 11:05

M62i93c53h81a49l 41B34o34c72k 4102165427681

já něco takového psal? naučte se číst. Psal jsem to celkově pro celou ekonomiku

0/−1
31.8.2015 11:08

J15a22n 25Č21e44k38a73l 7199235954904

A Vy se naučte psát, řeč je tu o obchodním výsledku ČD, takže se logicky komentáře vztahují k ČD...

0/0
31.8.2015 11:13

M73i86c46h49a93l 78B80o75c58k 4952785707141

pokud se Vám nelíbí, jak píšu, tak na mne nereagujte. Děkuji a sbohem

0/−1
31.8.2015 11:17

A36n31t50o91n41í67n 12Z13e98l98e59n56ý 2864283241276

Zůstaňte tady, prosím.

Bez vašeho humoru by byl můj svět šedý, nudný.

0/0
31.8.2015 11:32

M60i38c34h30a44l 67B53o50c60k 4462365597221

můj "humor" nezmění tento Váš hnusný život. To je omyl

0/0
31.8.2015 11:33

M63a86r38e63k 29H42a72n33á47č87e71k 1146593167844

víte o tom, že DPH nemá absolutně žádný vliv na zisk firmy? že DPH účetně nejde ani do výnosů a ani do nákladů?

0/0
31.8.2015 11:36

M42i50c93h29a33l 87B39o80c60k 4192755127111

ale má vliv na cenu výrobku...

+1/0
31.8.2015 11:37

R16a33d86e26k 51J65a71n48a47t92a 9985886604972

Přesně tak, pokud zvyším DPH u veřejné dopravy a nezměním u individuální automobilové, vždy to má nějaký dopad na počet cestujících.

+2/0
31.8.2015 12:10

J28a64n 10F81r55o95l49í89k 6536610925194

A když Sobotkoanofertová vláda zrušila důchodvý pilíř mohla klidně vrátit DPH tam, kde bylo než ji k vůli důchodové reformě Kalousek zvýšil. Proč to socialistická banda neudělala?;-)

0/−1
31.8.2015 11:36

M27i43c63h50a34l 47B80o63c57k 4452865657801

protože by obchodníci nezlevnili viz další sazba na léky a knihy- jedině knihy zlevnily...

+1/0
31.8.2015 11:38

J71a88n 42F75r77o54l81í40k 6886490305614

Vše co účtuje stát a státní firmy by se mohlo zlevnit. V energiích a vodě by to také bylo vidět. A věřím, že i v silně konkurenčním prostředí např. potravinách.

0/−1
31.8.2015 11:41

M90i20c11h28a59l 36B47o35c97k 4142785397291

voda patří cizincům tedy ta zisková část... jedině elektrická energie, ale distribuce dělá velkou část konečné ceny a distributoři jsou soukromé firmy..takže se mýlíte..jo kdyby se neprivatizovaly vodárny, tak by kubík nebyl někde za 100, pokud za komoušů byl kubík za 80 háléřů a ted je oproti komoušů 10 krát vyšší mzda v roce 89 3 tisíce, dneska 30 tisíc, tak by měla stát voda 8 korun + samozřejmě investice do údržby řekněme 100 % takže 16 korun z akubík

0/0
31.8.2015 11:47

R58a45d48e35k 60J46a11n51a45t68a 9405686284632

Ceny vodného byly za komunistů dotované, dnes nejsou - to je hlavní důvod zdražení. Privatizace (v některých městech) na to má vliv taky, ale menší.

0/0
31.8.2015 12:39

R28o26m40a71n 61J32e61s83c26h29k72e 9468435677155

Trautenberk byl zlý, když prodával vodu. Dneska jsou to lidumilové.

Ředitel povodí Moravy si stěžoval, že plýtváme vodou. A když chci splachovat vodou ze studny, tak to také nejde.

0/0
1.9.2015 16:06

M53i33l62o44š 71B97r25a61d80í52k 3116939117538

Opět se ukazuje stará ověřená pravda, že nejvíce se vydělá na laciném zboží. Zlevnění na drahách vedlo k vyšším ziskům, naopak pošta, která stále zdražuje se diví, že jí zisky klesají.

+9/0
31.8.2015 10:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.