Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osobní doprava prodělává drahám méně. Pomohlo zlevnění části jízdenek

České dráhy jsou účetně za první pololetí v zisku i přes velký pokles tržeb u ČD Cargo. Vylepšilo se naopak hospodaření v osobní dopravě, hlavním byznysu Českých drah. Podle v pondělí zveřejněných výsledků firma za první pololetí vydělala 102 milionů korun při tržbách 16,3 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81í21t16ě58z87s18l53a62v 78J62u90r73a 2756661354901

Ona by ta veřejná osobní doprava i vydělávala,jak železniční tak i autobusová,ale to by se nesměly rušit spoje,vlaky na sebe nenavazují a vlaky s autobusy už vůbec ne.V tomto měli i ti Komouši pořádek a přehled.Nyní by to mělo být lepší a ne dramaticky horší.Pořád nás nabádají,aby jsme jezdili veřejnou dopravou,ale nevytvoří podmínky.Člověk když se chce někam dopravit (i když je to jen pár kilometrů),at je to vlak či autobus,tak aby z baráku vyšel dvě tři hodiny před tím.Tak skočím do auta a jsem tam za půl,třičtvrtě hodiny místo za dvě,nebo dokonce tři.Bohužel.;-O

0/−1
2.9.2015 6:24

R85a93d30e82k 33J91a66n52a10t61a 9155536174422

Nemáte pravdu, vlaky dnes navazují lépe než před rokem 1989. A veřejná sorpava si na sebe obecně nevydělá - dokud je infrastruktura taková jaká je. Na Západě si na sebe provozně vydělají pouze kvalitní dálkové a vysokorychlostní tratě.

0/0
7.9.2015 10:59

V73í74t27ě89z13s10l41a96v 11J51u71r42a 2486571134451

No,onehdá jsem po delším čase jel vlakem a spoj,který byl poměrně dost vytížený byl zrušen.Ještě že jsem se podíval nejdříve na IDOS.A vlaky na sebe nenavazují lépe než za Komoušů,to je kravina,ovšem ukrutná kravina.Makal jsem nějaký čas ve Španělsku,tak tam je to super.Tam ani nemusíte hledět do jízdního řádu.Tam přijdete na nádraží a jedete.V jakýkoliv směr.

0/0
8.9.2015 11:18

J39a81n 90V59a79l77a54l37í97k 6376149720846

Tak na vlaky si nestěžuji je to v poho ted jsem měl jízdenku na léto a výlety supr s jiným dopravcem bych to neměl

+9/−1
31.8.2015 12:19
Foto

A23l89a62n 58Ř77e31p92k72a 4335946

Doplnění: S jiným státním v okolních zemích byste to myslím měl, ZSSK nebo OBB tuším mají na léto taky podobné nabídky (aspon jsem to slyšel).

+3/0
31.8.2015 13:50

R91a51d37i90m 83Š53o51l11c 1175725315164

http://www.slovakrail.sk/sk/specialne-ponuky/akcie-zssk/slovak-leto-2015.html

+1/0
31.8.2015 15:37

J76a55n 78F38r10o89l13í10k 6506510625754

Soukromá firma, která by měla obrat 16 miliard a zisk 100 mio by to zabalila.;-D

+2/−8
31.8.2015 11:34

M17i78c47h46a56l 15B74o54c54k 4372485577711

mají 34 miliard dluhů a tudíž obrovské nákladové úroky, jinak, že by to "zabalila" proto není žádné ekonomické vysvětlení. Mají kladný NOPAP, úroky dokážou také splácet, provozní CF taktéž kladné...

+5/0
31.8.2015 11:36

M14i33c30h31a81l 34B44o83c33k 4852625187361

*NOPAT

0/0
31.8.2015 11:42

J68a27n 64V53a57l54a94l31í25k 6396989240616

A že to soukromý dopravce nezabalil když byl v mínusu?

+1/0
31.8.2015 12:20

Š58i11m26o82n 55D34a96l14e65c15k79ý 8230864436355

Od státní firmy nečekám, že vytvoří zisk několik miliard, který si potom management rozdá na odměnách. Poskytují veřejnou službu, a proto by měli každou korunu navíc využít na modernizaci vozového parku.

+4/0
31.8.2015 12:21

J17a89n 24C93e88p11e20k 1534386240

A že to třeba ČEZ umí, i když má obrovské investice?

+1/−1
31.8.2015 12:40

R38a34d95e22k 13J16a47n74a57t36a 9395276274162

Pokud by ČEZ podnikal na infrastruktuře 50 let zaostalé za západní Evropou (což naše tratě jsou, a ČD s tím nic nezmůže), tak by na tom taky dobře nebyl.

+3/0
31.8.2015 14:26

J49a30n 92C42e20p74e39k 1624646920

Tím chcete říct, že za špatné výsledky ČD může SŽDC?

0/0
31.8.2015 15:24

R21a71d10e83k 84J37a62n87a23t76a 9185586494762

Pokud je infrastruktura dobrá, tak dálkové vlaky ani nemusí být objednávány státem, uživí se z jízdného - viz západní Evropa.

A doufám, že vám je jasné, že inkasovat zisk od firmy, od které si zároveň většinově objednávám služby, nemá moc velký smysl.

+1/0
31.8.2015 17:29

J35i86ř61í 17R47y22s 2429739783483

Ne Stát který neinvestoval do železnice, vozidla i tratě nechal chatrat.

0/0
31.8.2015 17:33

K64a36r46e26l 41Ř66e23h54á48č67e59k 9252920691662

Není trochu rozdíl mezi podnikáním ČEZu a ČD?

+1/0
31.8.2015 20:17

D97a86v62i91d 39P53e41c82a 1805104451946

ČEZ není firma ČEZ je název daně.

0/0
31.8.2015 21:52

J89i97ř38í 56R94y39s 2439699403883

Má být -

0/0
31.8.2015 17:35

J94a38n 96C83e47p91e50k 1884716940

No při tržbách 16 miliard vydělat 100 milionů žádná sláva, ale můžeme být rádi, že neprodělávají. :-(

0/−2
31.8.2015 11:13

M31i62c15h38a61l 73B42o52c73k 4372175697461

mají vysoké nákladové úroky při těchto dluzích se nedá ani nic dělat

+2/0
31.8.2015 11:18

J36a79n 83C18e78p63e86k 1944846280

Že to moc při těch dluzích není ani skoro vidět. Dluhy 34 miliard, ale některé vlaky, vagony, lokomotivy úplně ostudné. Jezdit s xy let starým pantografem je otřesné.

0/−7
31.8.2015 11:38

R16a46d72e29k 44J31a77n76a51t47a 9715626464342

Pokud myslíte řadyu 451 tzv. žabotlam, tak těch už je v provozu jen pár ks. CityElefanty tvoří hodně přes 90% příměstské dopravy na elektrifikovaných tratích v PID.

+7/0
31.8.2015 12:08

R11o48m34a92n 17J89e55s79c26h73k20e 9888615727445

Pokud myslíte, že vozy Bymee v kožence, úzká sedadla a málo otevíratelná okna je pokrok v těchto letních hicech. Všichni nebydlíme okolo Prahy. Náš jihomoravský kraj koupil nové soupravy jako poslední a to pouze 7 kusů. I jinde v republice by rádi jezdili pohodlně.

Dnes v Židenicích odpoledne vypadl informační panel SŽDC a rozhlas neinformoval. Totální zmatek. Hungaria hodinu zpoždění.

Bohužel ČD si také ponechaly hlavní trati a spoustu místních drah zrušily či omezily.

0/0
1.9.2015 15:57

M52i98c74h86a41l 36P60a20s35t70o89r36e13k 4164300218438

ČD mají 4500 vagonů a 1500 lokomotiv. Zkuste si spočítat kolik by při nákladech 120milionů na lokomotivu a 30milionů na vagon musely ČD zaplatit aby došlo ke kompletní výměně. Pokud nemáte kalkulačku tak je to 315miliard korun. Už si to konečně všichni uvědomte, že ty peníze co přes ČD protečou a co ČD dluží jsou jen zlomek toho co by potřebovaly. Ať jim někdo těch 300mld dá a oni rádi budou všude jezdit novými. A to je taky důvod proč mele pořád Jančura pantem. Ví, že se nikdy neukáže, že na to nemá. Nikdo normální by mu dopravu na celé železnici nesvěřil, protože ví, že by Jančura  těch 300mld v životě neměl. Jediné co umí je chvástat se jak přepravuje 30 let starými vlaky lidi na naši nejvytíženější trati. Na nic jiného nemá. To samé LE.

+7/0
31.8.2015 12:13

J72a93n 61C97e47p23e83k 1954656420

Sakra práce, ale ČD ty vlaky měli někdy nové, tak jim také za tu dobu něco vydělaly ne? Normální firma funguje tak, že má nové, vytváří zisk a z toho financuje obnovu. Vy to tu říkáte, jak kdyby byly ČD nějací chudáci. Pokud tedy nejsou schopny generovat zisk na obnovu a musejí jezdit s tím co jezdí, tak je někde něco špatně ne? Oni generují nulu nebo ještě ztrátu a pak si na nové musejí draze půjčovat a pak zas díky splácení jsou v mínusu. Není to všechno začarovaný kruh a hlavně něco špatně? O Jančurovi se tu vůbec nebavím. Souhlasím, že ten jezdí jen ziskovou trať. Těžko by vydělával někde na lokálce v horní dolní.

+2/−3
31.8.2015 12:39

R11a30d30e68k 44J46a50n89a37t46a 9905556964972

ČD začaly fungovat jako normální firma teprve cca před 8 lety, od nástupu Žaludy na místo ředitele.

Do té doby jim stát neplatil za objednanou dopravu a pouze ex-post dorovnával vzniklou ztrátu. Z toho logicky téměř na žádné investice nezbývalo.

Od té doby se začal vozový park obnovovat, omlazovat a počet cestujících opět růst.

+5/0
31.8.2015 14:30

J42a14n 80C72e27p61e28k 1284356960

To už znám, také na druhou stranu si začaly pronajímat nesmyslné sklady pro neexistující zboží, dále kupovat lokomotivy, které jim dodávali, atestovali až po x letech. Oni také mají máslo na hlavě.

0/0
31.8.2015 15:27

K14a65r17e11l 50J77a54n27í96k 9898202295964

Ale z vaší logiky plyne, že čím více tratí převezmou soukromí dopravci, tím rychleji bude moci ČD obnovovat.

Potom máte věcnou chybu: pokud na nějakou trať může soukromník zakoupit "novou" soupravu a splácet ze zisku, může to udělat i ČD.

0/−1
1.9.2015 12:33

R33o97m80a16n 18J87e17s61c98h76k10e 9788295867865

Paštikář má nové soupravy a je v mínusu.  Vydělávat se dá i se starými soupravami. Ale je to také o přístupu k lidem. Dříve sice jezdilo méně vlaků ale bylo hodně přímých spojů bez přestupu. Dnes máme hodně spojů, to je pěkné. Ale na druhé straně mnohdy ujede přípoj a pak tvrdnete pár hodin. Takhle se lidi vyhání z vlaků. Spolehlivost klesá.

0/0
1.9.2015 16:02

R90a10d35e98k 78J51a24n26a49t59a 9785186494672

Jenže on zde není důvod zbytečně vydělávat více - musely by se z toho akorát platit daně a mezi vlastníky a.s. není soukromní, který by zisk vyžadoval, ale jen stát, a ten ho od ČD (narozdíl od ČEZ) nechce.

Takže ta čísla co vidíme, jsou vždy výsledek nějaké účetní optimalizace, která byla provedena z cílem nemít nikdy zisk zbytečně vysoký  ...

0/0
31.8.2015 12:07

M57i26c91h34a26l 73B21o27c83k 4282485157191

Samozřejmě, když Kalousek a jeho banda tunelářů zvyšovala markantně DPH, tak ceny rostly markantně a dokonce v prosinci a pak marketingové tvrdili obchodníci, že nezdražili od ledna, ale při snížení DPH je pravda , že jediné co by nutilo obchodníky zlevnit je konkurence. Pokud jeden řetězec zlevní, tak zlevní ostatní, pokud nemají kartel, kde se domluví..takhle snížení DPH se promítne jenom ve zvýšení marží obchodníků...ono zvyšovat DPH umí každý ekonomický diletant, ale hledat rezervy a škrtat sociální dávky pro ty, co je zneužívají to je práce pro opravdového pana ekonoma

+2/−1
31.8.2015 10:34

T27o73m16á75š 50K98n13a13i79f50l 6593490877830

tvl .. co to blábolíš?

+1/−1
31.8.2015 10:42

M40i32c88h26a62l 90B86o86c58k 4252605807801

Knaifl argumen nemáš co? Tak neblábol

0/0
31.8.2015 10:44

J76a73n 35Č28e33k37a52l 7209235684194

A on Kalousek zvedl DPH jen ČD potažmo ČD Cargu? ;-D

+1/0
31.8.2015 11:05

M29i67c60h83a26l 92B12o17c62k 4822335407351

já něco takového psal? naučte se číst. Psal jsem to celkově pro celou ekonomiku

0/−1
31.8.2015 11:08

J12a86n 34Č37e49k98a79l 7579275704594

A Vy se naučte psát, řeč je tu o obchodním výsledku ČD, takže se logicky komentáře vztahují k ČD...

0/0
31.8.2015 11:13

M91i66c80h50a30l 30B32o55c16k 4952245557371

pokud se Vám nelíbí, jak píšu, tak na mne nereagujte. Děkuji a sbohem

0/−1
31.8.2015 11:17

A14n62t28o88n57í92n 56Z49e34l36e47n74ý 2204803591306

Zůstaňte tady, prosím.

Bez vašeho humoru by byl můj svět šedý, nudný.

0/0
31.8.2015 11:32

M12i37c78h47a40l 60B69o85c15k 4922175547291

můj "humor" nezmění tento Váš hnusný život. To je omyl

0/0
31.8.2015 11:33

M76a17r22e39k 41H80a98n73á53č19e51k 1606783417454

víte o tom, že DPH nemá absolutně žádný vliv na zisk firmy? že DPH účetně nejde ani do výnosů a ani do nákladů?

0/0
31.8.2015 11:36

M78i22c51h81a91l 93B45o19c18k 4612305587421

ale má vliv na cenu výrobku...

+1/0
31.8.2015 11:37

R50a81d44e63k 25J68a35n61a93t64a 9675306804882

Přesně tak, pokud zvyším DPH u veřejné dopravy a nezměním u individuální automobilové, vždy to má nějaký dopad na počet cestujících.

+2/0
31.8.2015 12:10

J65a57n 65F95r57o68l75í50k 6946840545344

A když Sobotkoanofertová vláda zrušila důchodvý pilíř mohla klidně vrátit DPH tam, kde bylo než ji k vůli důchodové reformě Kalousek zvýšil. Proč to socialistická banda neudělala?;-)

0/−1
31.8.2015 11:36

M70i43c65h40a93l 77B64o40c48k 4902255857911

protože by obchodníci nezlevnili viz další sazba na léky a knihy- jedině knihy zlevnily...

+1/0
31.8.2015 11:38

J57a60n 56F22r63o84l85í43k 6346690685224

Vše co účtuje stát a státní firmy by se mohlo zlevnit. V energiích a vodě by to také bylo vidět. A věřím, že i v silně konkurenčním prostředí např. potravinách.

0/−1
31.8.2015 11:41

M76i74c33h71a16l 25B14o68c46k 4132935237121

voda patří cizincům tedy ta zisková část... jedině elektrická energie, ale distribuce dělá velkou část konečné ceny a distributoři jsou soukromé firmy..takže se mýlíte..jo kdyby se neprivatizovaly vodárny, tak by kubík nebyl někde za 100, pokud za komoušů byl kubík za 80 háléřů a ted je oproti komoušů 10 krát vyšší mzda v roce 89 3 tisíce, dneska 30 tisíc, tak by měla stát voda 8 korun + samozřejmě investice do údržby řekněme 100 % takže 16 korun z akubík

0/0
31.8.2015 11:47

R49a80d37e32k 38J19a45n11a20t71a 9355506804362

Ceny vodného byly za komunistů dotované, dnes nejsou - to je hlavní důvod zdražení. Privatizace (v některých městech) na to má vliv taky, ale menší.

0/0
31.8.2015 12:39

R71o77m58a46n 71J59e24s88c18h27k37e 9538765237465

Trautenberk byl zlý, když prodával vodu. Dneska jsou to lidumilové.

Ředitel povodí Moravy si stěžoval, že plýtváme vodou. A když chci splachovat vodou ze studny, tak to také nejde.

0/0
1.9.2015 16:06

M21i30l37o28š 12B28r82a74d70í98k 3286869847148

Opět se ukazuje stará ověřená pravda, že nejvíce se vydělá na laciném zboží. Zlevnění na drahách vedlo k vyšším ziskům, naopak pošta, která stále zdražuje se diví, že jí zisky klesají.

+9/0
31.8.2015 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.