Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučení ze Studénky. České dráhy koupí pro strojvedoucí trenažery

Přes čtyřicet milionů korun investují České dráhy do nákupu dvou trenažérů pro strojvedoucí. Mají je naučit reagovat na neočekávané situace, například vozidlo či osoby v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74o32m65a84n 20U35r15b64a48n 6227299537794

PROSTE HLOUPI RIDICI SI MUSI UVEDOMIT ZE VLAK JEN TAK NEZASTAVIS.A JESTLI SI TO MYSLI A NERESPEKTUJI TAK SI ZASLOUZI CO JIM PRIJDE.TAKOVEHO RIDICE JESTLI TO PREZIJE BYCH DAL DO VAZBY.NEJEN ZE OHROZUJE ZIVOT JINYCH LIDI I VE VLAKU ALE I V AUTE.;-(;-(;-(

0/0
22.9.2015 16:09

M59i28c10h84a23l 78Z90e54t35e68k 3398822910567

A jak nasimulujou tu řachu do kamionu s plechama?8-o

0/0
1.9.2015 12:32

M36i61k90u70l31á83š 42L26é64v15y 5552815904491

Mám za to že jsou to vyhozené peníze. Rozhodně to žádné srážce nezabrání. Je to jen puntík pro ČD že se snaží předcházet průserům nedisciplinovaných řidičů na přejezdech.

+2/0
1.9.2015 12:23

J96i63ř63í 11E64r65b52e79n 1263484696627

On snad někdo tvrdí, že trenažérem pro streojvedoucí lze zabránit srážce? 8-o

V článku máte jasně psané, že to je pro trénink a zlepšování jejich dovedností včetně rychlého úprku z kabiny v případě neodvratné srážky...

0/0
1.9.2015 20:32

J57a35n 30N96o96v55á37k 4436587373869

Jak chcete ve statickém trenažéru simulovat úprk z kabiny při nouzovém brždění?? Jak nasimulujete ty brzdné síly, které musí strojvedoucí překonat během proti nim? To bude trenažér při simulaci brždění postaven "na špičku" a strojvedoucí poleze nahoru do kopce?

0/0
2.9.2015 9:26

J31a58n 31H94a26l12a45x78a 8668960104147

Lokomotiva není letadlo, pro vyšetřující orgány po nehodě je spíš důležitý postup strojvedoucího. U metra stačilo vhození hadrového panáka za dvě stovky do kolejiště. Vždycky je to jen o rychlobrzdě a následném dodržení předpisů. Trenažér je vhodný pro simulaci závad na vlaku a rychlosti jejich vyřešení, ale to u dráhy není zase tak aktuální.

+2/0
1.9.2015 9:46

D38r14a75h81o36m89í83r 81S73t31r61o31u84h90a44l 4185588362634

Mikrosoft opět boduje - prodal Českým Drahám Microsoft Train Simulator za čtyřicet milionů.

+2/0
1.9.2015 8:26

T16o48m35á76š 78F16u44k 2560631236127

Kraviny do kravína......

0/0
31.8.2015 22:58
Foto

R89a94d60e34k 25H68a91n78k54a 8166677539143

Trenazer potreba neni. Spise by to chtelo poradnou lokomotivu (bezna 70 tun vazici), ktera neni nizka, plastova a montazni penou vyplnena okrasna skorapka. Strojvedouci by po srazce v beznem rychliku o nohy neprisel :-(.

+2/−1
31.8.2015 22:43
Foto

R56a36d68e73k 41H20a11n70k18a 8696467979893

Mimus bez argumentu, jak nizke ;-).

0/−1
1.9.2015 6:57

P77a98v12e29l 55R37e28z59n28i70c35e33k 3655284494652

tak jasne ze kdyby jel v kryse anebo v Emilovi Zatopkovi tak by dopadl mnohem lip, jenze holt jsou na eleznici 2 trendy - samostatna etzkotonazni lokomotiva ktera taky za sebou muze tahnout stare tezke vagony (a tim i sezrat hodne energie) anebo lehke soupravy typu pendolino, panter, shark atd... jsou mnohem hbitejsi, lepe akceleruji i deceleruji, maji mensi spotrebu, setri nutnym mistem na nastupisti, kdy velka cast lokomotivy uz oddeleni pro cestujici atd...

takze ano, ve velke by se mu nic nestalo ale ne vzdy se velka hodi do kazde situace

to byste mohl napsat at vsichni jezdime alespon ve VW Touareg a tim padem se nam pri nehodach taky nic nestane

+2/0
1.9.2015 9:13

J56i18ř98í 79E81r71b31e78n 1743814316137

Proč Touareg? Lepší je Tatra 148, ta má i dlouhou ochrannou zónu před a pod cestujícími ;-D

0/0
1.9.2015 20:36

M11a29r86e89k 87H27r77u23b79y 6527852211258

Nezlobte se na me, ale kamiony pri prijezdu vlaku na koleje proste nepatri.:-P na to neni potreba zadny trenazer ;-)

+1/0
1.9.2015 11:01

J85i95ř17í 97E47r17b53e81n 1313514226377

Jasně, zrovna kvůli vám budou na všech osobácích a rychlících jezdit těžké (a tedy značně setrvačné) soupravy lokomotiv a osobních vagonů se spotřebou energie či nafty trojnásobnou oproti motoráčkům.

Víte, oni ti dopravci na to přišli už před téměř devadesáti lety, že motorový vůz je na většinu aplikací vhodnější než souprava tažného vozidla s vagony...

0/0
1.9.2015 20:35

D97u19š94a36n 80L50e80v54ý 7958565270500

Pokud budou(a to budou)na našich silnicích jezdit takoví debilové(jako ten pšonek),tak je i 1000 trenažerů  k prdu.

+6/−1
31.8.2015 18:58

J48i43ř76í 11E70r52b76e65n 1223674666847

No, možná by díky nácviku na trenažéru ten chudák strojvedoucí nemusel přijít o nohu... :-/

0/0
1.9.2015 20:37

J34a70n 75V44a24l58o29u96c45h 6762607288680

No pokud se trenažery kupují jako důsledek Studénky, pak zřejmě naučí strojvedoucího oblbnout základní fyzikální zákony (aby ten vlak zastavil "na fleku"). A pokud to dokážou, chci se naučit oblbnout fyziku taky a začít lítat;-D.

+4/0
31.8.2015 18:27

M28i52r71o45s40l70a89v 49M89e56t98e72l76k80a 5601980454714

prosím,mají všechny profese v naší "divné" republice prezidenty? Pokud neee,rád bych se stal také presidentem.Cítím,že mám šanci být prezidentem "pro věci zybtečné" snad to už není obsazeno podobnými trapáky.

0/−1
31.8.2015 17:57

J85i50ř38í 51E55r78b14e20n 1803974976537

Ona to je Federace strojvůdců, tak klidně může mít prezidenta. byť jde o zájmové občanské sdružení, plnící úlohu odborové organizace.

0/0
1.9.2015 20:38

J13i65r26i 81Z11u33z33a92ň75á37k 4958930843806

Jako bývalý strojvedoucí jen(43)let odpracovaných v této profesi je to hloupost naších představených a vědění o bezpečnosti na železnici jsou to jen vyhozené peníze za nic a nic to neřeší.;-D

+5/−2
31.8.2015 17:51

M29i45r50o81s47l46a45v 40Z87i41k27m88u11n25d 7669353604193

Pročež ve Švýcarsku, Německu, Rakousku jsou ve vedení železnic (poskytujících větší kvalitu než ČD a to bez populistické propagandy o tom, jak jsou podřadná vozidla - ve srovnání s cizinou suprová) totální BLBCI, protože podobné lokomotivní trenažery tam mají přes 20 let ...

+2/0
31.8.2015 17:58

J51a91n 13N94o17v59á97k 4586747223779

Jenze ve Vami zminovanych statech jaxi vse funguje tak trochu na vyssim levelu a veci maji hlavu a patu. U nas to zacne predrazenym nakupem, nesystemovosti v nabidkach skoleni az po neaktualnost softu.

+2/0
31.8.2015 18:19
Foto

B19r22o42n57i69s97l84a73v 39G25a59b16r66y34š 2382499821

Proč pro strojvedoucí? To snad řidiči jsou dost často tupá jelita, která nevědí, co mají dělat, když se rozbliká přejezd.

+9/0
31.8.2015 17:13

L44a32d77i19s12l44a84v 43P87a25s49t43o31r49e86k 1703287198325

Další dobrý článek - Honzo chválím R^

+2/0
31.8.2015 17:11

P15a56v53e55l 68M49a85c78o35u42n 4957389812306

Nevím proč v tom velká většina zde na diskuzi vidí problém. V Německu musí trenažérem projít většina strojvedoucích a to včetně našich, kteří zajíždní do německého vnitra. Simulovat se mohou všechny mimořádnosti na trati nebo HV (spadlá trolej, přetržený vlak, překážka na trati, závada na HV...). Pro strojvůdcovskou zkoušku je dokonce povinností trenažerem projít.

+5/0
31.8.2015 16:36

J57i75ř39í 88E10r98b20e96n 1723364196697

Někteří lidé jsou ze zásady proti tomu, co nevymysleli sami. To je holt lidské ;-)

0/0
1.9.2015 20:40

M33a95r92t20i28n 94Š16i29m27e77k 4870784318505

Pověte mi k čemu, pokud vím, tak strojvedoucí se zachoval příkladně. Spíše by jsme se neměli mazat s přestupky zahraničních řidičů, podívat se třeba do Němec a poučit se, jak jednat s nebezpečným řidičem

+7/0
31.8.2015 16:33

P61a58v15e18l 55S28o21b60o11t90k21a 5400384

Podle záběrů v TV to nejsou jen zahraniční řidiči kamiónů kdo na tom přejezdu jezdí na červenou.

Spíš je problém všechny pokutovat - i když exustuje záznam z kamer - kdyby se to bralo šmahem podle poznávací značky zřejmě by to v některých politických kruzích vyvolalo značnou nevoli...

0/0
31.8.2015 16:54

V18i32t 93O58t80a29h58a79l 5615820419324

Ty kamery by byly daleko užitečnější, kdyby nejen dávaly "bonz" na pokuty, ale navíc i varování vlaku "idiot v kolejišti" s automatickým zapnutím rychlobrzdy.  A pak to samozřejmě panu šoférovi naúčtovat.

+1/0
31.8.2015 20:54

M77a42r75e11k 40H96r51u20b77y 6587582481668

A nebo - pozor, revolucni myslenka - kdyz je to tak bezne, co tam proste postavit policajta? :-P

0/0
1.9.2015 11:02

P27a63v50e22l 44M91a28t17o63u76š20e93k 5830387978124

Kdyby se raději přísně trestaly přestupky motoristů!

+4/0
31.8.2015 16:31

J90i81ř95í 31E76r32b50e77n 1843984606247

To jaksi České dráhy, a.s., coby podnik zabývající se dopravou na železnici, udělat nemohou. Ani SŽDC, s.o., to nemůže dělat. Je to věcí Policie ČR, Městského úřadu Studénka a Okresního státního zastupitelství Nový Jičín coby místně příslušných úřadů pro přestupková a trestní řízení.

0/0
1.9.2015 20:43
Foto

I88v28o 39P72e45t20e23r11k94a 4386485477489

No, asi to má smysl, ale co se týče té poslední nehody ve Studénce, tak podle dostupných informací pan strojvedoucí Černý reagoval nejlépe jak mohl. Takže mi nepřijde, že by strojvedoucí nebyli schopni správně a adekvátně reagovat.

+4/0
31.8.2015 16:30

M14a69r77e98k 90H45r23u22b22y 6757662751518

Bude i nacvik uprku z kabiny na povel "Polak v kolejisti" ? ;-)

Protoze to je tak to jedine, co muze mit souvislost se Studenkou. :-P

Tam chyba opravdu nebyla na strane CD

+6/0
31.8.2015 16:28

M44a50r40e10k 43B59o92g66d92a74n 3586797301475

v ani jednom případě ve Studénce to nebyla chyba strojvedoucího. v prvním případě ještě mnohé zachránil a ve druhém s tím vážně moc nadělat nemohl..... ale co, pořídíme trenažéry.. za ty peníze mohl být kus mimoúrovňového přejezdu ve Studénce.....

+6/0
31.8.2015 16:27

J28a83n 11B95a52r56t82o37š 6285797983849

Takže, strojvůdce bezvadně zvládl situaci a tak se koupí dva trenažery... ...to mají ČD asi moc zbytečných prostředků anebo si nějakej kámoš potřebuje vydělat. R^;-D;-D;-D

+5/−1
31.8.2015 16:18

M17i25r10o75s15l63a16v 68Z67i77k60m63u38n14d 7879553464763

O nákupu trenažeru se jednalo "dávno" před Studénkou II, tahle tragedie jen "uvolnila" stavědlo peněz ...

+1/0
31.8.2015 18:02

J13o50s21e24f 74D92r37d73a 6700339932616

Brzdit a utíkat proti vzniklým reakčním silám ? Řešením je sedačka s katapultem jako ve stíhačce, nebo sedačka se strojvedoucím v posledním vagonu. Jinak nemá šanci...!

+5/−1
31.8.2015 16:10

J22i22ř29í 44E73r84b51e91n 1983524256247

No, už tady byli tací, kteří navrhovali ochránit strojvedoucího tím, že by bylo hnací vozidlo uprostřed soupravy a strojvedoucí by řídil soupravu pomocí kamer a velkoplošných obrazovek. Dotyčný návrhář už ale jaksi nebyl schopen vysvětlit, proč by měly jako deformační zóna pro strojvedoucího sloužit plné vagony cestujících ;-D

0/0
1.9.2015 20:46

M78a60t16ě50j 42C23h51l94á81d 3817126955441

Vlak není auto. Ten z kolejí neuhne.

+2/0
31.8.2015 15:58

P95a10v35e81l 77S88o44b44o72t26k47a 5510194

hm,.. s tím by se mělo něco dělat.

+1/0
31.8.2015 16:06

K69a23r69e93l 84L13o96p94a98t95a 8426307331387

Trenažér na kamión na kolejích a padající most? Tak to hodně štěstí...

+6/0
31.8.2015 15:54

M20i52l65a40n 39C26h47a38l87u50p65a 7264746357793

jj. Dva trenažéry již byly ve zkušebním provozu zničeny ... Asi chybka v SW?

+1/0
31.8.2015 16:34

V43e86r89o12n89i13k80a 80K21r86a27u91s47o11v10á 4397484564642

Udělají i trenažér pro neposlušné řidiče na přejezdech? Náplň by byla asi kapku nuda. :)

+1/0
31.8.2015 15:42

P16a34v30e59l 17S21o92b32o83t81k52a 5290864

Poučení ze Studénky číslo 2:

Do kabiny Pendolina bych nikdy nevlez, protože i když se stihnete zvednout, otočit a utíkat, stejně se nemáte kam schovat.

+3/0
31.8.2015 15:41

M32a68r29e61k 54Š40i31m47o16n 2704847288518

Předně, pokud dáte brzdy naplno a chcete utíkat dozadu, tak je to jako byste se rvali do brutálního kopce.

+4/0
31.8.2015 15:44

P98a54v90e85l 50S36o76b27o70t72k19a 5660404

a to je druhá věc, ale jak vidíte strojvedoucí i to zvládl, ale jeho smůlou bylo že se neměl kam schovat a tak ho plechy stejně dostihly.

+3/0
31.8.2015 15:48

J94a77k20u58b 95S39t44e97h15l24í42k 7802778933

No tak jestli si myslí, že tím sníží počet nehod na železnici tak se pletou

+9/−1
31.8.2015 15:30

M26a43r67e28k 59Š74i87m69o92n 2764927948128

Nesníží počet nehod, ale mohou zmenšit jejich následky. Pan strojvůdce ve Studence věděl co má udělat a udělal maximum, důležité je, aby to věděli všichni strojvůdci.

+1/0
31.8.2015 15:45

M92i19l14a97n 55C52h87a10l35u69p94a 7214876887173

Myslím, že by především měli vědět, co mají udělat a udělat maximum, především všichni manažéři SŽDC, úředníci MD ČR, příslušníci PČR a nevím ještě jakých zkratek ...

+1/0
31.8.2015 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.