Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poučení ze Studénky. České dráhy koupí pro strojvedoucí trenažery

Přes čtyřicet milionů korun investují České dráhy do nákupu dvou trenažérů pro strojvedoucí. Mají je naučit reagovat na neočekávané situace, například vozidlo či osoby v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o97m32a71n 29U75r25b22a33n 6767719207234

PROSTE HLOUPI RIDICI SI MUSI UVEDOMIT ZE VLAK JEN TAK NEZASTAVIS.A JESTLI SI TO MYSLI A NERESPEKTUJI TAK SI ZASLOUZI CO JIM PRIJDE.TAKOVEHO RIDICE JESTLI TO PREZIJE BYCH DAL DO VAZBY.NEJEN ZE OHROZUJE ZIVOT JINYCH LIDI I VE VLAKU ALE I V AUTE.;-(;-(;-(

0/0
22.9.2015 16:09

M42i27c34h16a71l 73Z81e26t88e53k 3628212330487

A jak nasimulujou tu řachu do kamionu s plechama?8-o

0/0
1.9.2015 12:32

M43i74k26u93l55á91š 80L84é69v98y 5232405184501

Mám za to že jsou to vyhozené peníze. Rozhodně to žádné srážce nezabrání. Je to jen puntík pro ČD že se snaží předcházet průserům nedisciplinovaných řidičů na přejezdech.

+2/0
1.9.2015 12:23

J11i76ř31í 50E34r29b52e45n 1813204786147

On snad někdo tvrdí, že trenažérem pro streojvedoucí lze zabránit srážce? 8-o

V článku máte jasně psané, že to je pro trénink a zlepšování jejich dovedností včetně rychlého úprku z kabiny v případě neodvratné srážky...

0/0
1.9.2015 20:32

J72a15n 37N53o68v60á95k 4376817473179

Jak chcete ve statickém trenažéru simulovat úprk z kabiny při nouzovém brždění?? Jak nasimulujete ty brzdné síly, které musí strojvedoucí překonat během proti nim? To bude trenažér při simulaci brždění postaven "na špičku" a strojvedoucí poleze nahoru do kopce?

0/0
2.9.2015 9:26

J81a25n 27H42a57l57a34x92a 8408640404247

Lokomotiva není letadlo, pro vyšetřující orgány po nehodě je spíš důležitý postup strojvedoucího. U metra stačilo vhození hadrového panáka za dvě stovky do kolejiště. Vždycky je to jen o rychlobrzdě a následném dodržení předpisů. Trenažér je vhodný pro simulaci závad na vlaku a rychlosti jejich vyřešení, ale to u dráhy není zase tak aktuální.

+2/0
1.9.2015 9:46

D83r64a85h97o11m24í40r 54S53t36r81o93u85h74a36l 4145428782374

Mikrosoft opět boduje - prodal Českým Drahám Microsoft Train Simulator za čtyřicet milionů.

+2/0
1.9.2015 8:26

T94o43m87á45š 56F52u68k 2630251946947

Kraviny do kravína......

0/0
31.8.2015 22:58
Foto

R97a49d73e46k 59H98a70n11k92a 8696137449193

Trenazer potreba neni. Spise by to chtelo poradnou lokomotivu (bezna 70 tun vazici), ktera neni nizka, plastova a montazni penou vyplnena okrasna skorapka. Strojvedouci by po srazce v beznem rychliku o nohy neprisel :-(.

+2/−1
31.8.2015 22:43
Foto

R70a56d95e92k 86H56a59n25k83a 8506397669943

Mimus bez argumentu, jak nizke ;-).

0/−1
1.9.2015 6:57

P28a38v55e41l 59R25e59z57n38i41c29e49k 3245374434402

tak jasne ze kdyby jel v kryse anebo v Emilovi Zatopkovi tak by dopadl mnohem lip, jenze holt jsou na eleznici 2 trendy - samostatna etzkotonazni lokomotiva ktera taky za sebou muze tahnout stare tezke vagony (a tim i sezrat hodne energie) anebo lehke soupravy typu pendolino, panter, shark atd... jsou mnohem hbitejsi, lepe akceleruji i deceleruji, maji mensi spotrebu, setri nutnym mistem na nastupisti, kdy velka cast lokomotivy uz oddeleni pro cestujici atd...

takze ano, ve velke by se mu nic nestalo ale ne vzdy se velka hodi do kazde situace

to byste mohl napsat at vsichni jezdime alespon ve VW Touareg a tim padem se nam pri nehodach taky nic nestane

+2/0
1.9.2015 9:13

J84i67ř90í 98E78r74b10e55n 1753764676447

Proč Touareg? Lepší je Tatra 148, ta má i dlouhou ochrannou zónu před a pod cestujícími ;-D

0/0
1.9.2015 20:36

M78a23r98e44k 78H64r80u41b55y 6617192861848

Nezlobte se na me, ale kamiony pri prijezdu vlaku na koleje proste nepatri.:-P na to neni potreba zadny trenazer ;-)

+1/0
1.9.2015 11:01

J60i42ř24í 75E53r71b28e25n 1843984826477

Jasně, zrovna kvůli vám budou na všech osobácích a rychlících jezdit těžké (a tedy značně setrvačné) soupravy lokomotiv a osobních vagonů se spotřebou energie či nafty trojnásobnou oproti motoráčkům.

Víte, oni ti dopravci na to přišli už před téměř devadesáti lety, že motorový vůz je na většinu aplikací vhodnější než souprava tažného vozidla s vagony...

0/0
1.9.2015 20:35

D67u25š52a38n 98L65e81v56ý 7258785240420

Pokud budou(a to budou)na našich silnicích jezdit takoví debilové(jako ten pšonek),tak je i 1000 trenažerů  k prdu.

+6/−1
31.8.2015 18:58

J84i70ř59í 56E12r83b33e57n 1143244286427

No, možná by díky nácviku na trenažéru ten chudák strojvedoucí nemusel přijít o nohu... :-/

0/0
1.9.2015 20:37

J85a78n 31V15a48l28o93u24c25h 6962207488370

No pokud se trenažery kupují jako důsledek Studénky, pak zřejmě naučí strojvedoucího oblbnout základní fyzikální zákony (aby ten vlak zastavil "na fleku"). A pokud to dokážou, chci se naučit oblbnout fyziku taky a začít lítat;-D.

+4/0
31.8.2015 18:27

M12i55r94o36s40l69a80v 28M80e90t82e21l71k23a 5101750354434

prosím,mají všechny profese v naší "divné" republice prezidenty? Pokud neee,rád bych se stal také presidentem.Cítím,že mám šanci být prezidentem "pro věci zybtečné" snad to už není obsazeno podobnými trapáky.

0/−1
31.8.2015 17:57

J53i96ř20í 52E30r43b76e17n 1953834986267

Ona to je Federace strojvůdců, tak klidně může mít prezidenta. byť jde o zájmové občanské sdružení, plnící úlohu odborové organizace.

0/0
1.9.2015 20:38

J86i59r21i 29Z10u38z37a30ň72á54k 4468240143866

Jako bývalý strojvedoucí jen(43)let odpracovaných v této profesi je to hloupost naších představených a vědění o bezpečnosti na železnici jsou to jen vyhozené peníze za nic a nic to neřeší.;-D

+5/−2
31.8.2015 17:51

M48i93r76o15s93l48a89v 63Z66i51k26m58u35n60d 7599323724963

Pročež ve Švýcarsku, Německu, Rakousku jsou ve vedení železnic (poskytujících větší kvalitu než ČD a to bez populistické propagandy o tom, jak jsou podřadná vozidla - ve srovnání s cizinou suprová) totální BLBCI, protože podobné lokomotivní trenažery tam mají přes 20 let ...

+2/0
31.8.2015 17:58

J28a63n 13N33o10v52á22k 4716477143699

Jenze ve Vami zminovanych statech jaxi vse funguje tak trochu na vyssim levelu a veci maji hlavu a patu. U nas to zacne predrazenym nakupem, nesystemovosti v nabidkach skoleni az po neaktualnost softu.

+2/0
31.8.2015 18:19

B98r59o95n47i42s94l81a40v 90G89a59b35r33y91š 6685124500

Proč pro strojvedoucí? To snad řidiči jsou dost často tupá jelita, která nevědí, co mají dělat, když se rozbliká přejezd.

+9/0
31.8.2015 17:13

L12a75d69i50s80l49a94v 50P83a25s92t34o91r31e11k 1853927678905

Další dobrý článek - Honzo chválím R^

+2/0
31.8.2015 17:11

P29a21v92e65l 76M91a80c16o68u37n 4797409402496

Nevím proč v tom velká většina zde na diskuzi vidí problém. V Německu musí trenažérem projít většina strojvedoucích a to včetně našich, kteří zajíždní do německého vnitra. Simulovat se mohou všechny mimořádnosti na trati nebo HV (spadlá trolej, přetržený vlak, překážka na trati, závada na HV...). Pro strojvůdcovskou zkoušku je dokonce povinností trenažerem projít.

+5/0
31.8.2015 16:36

J71i68ř70í 43E29r27b20e10n 1963584796887

Někteří lidé jsou ze zásady proti tomu, co nevymysleli sami. To je holt lidské ;-)

0/0
1.9.2015 20:40

M15a98r67t58i49n 39Š34i77m81e38k 4190204928575

Pověte mi k čemu, pokud vím, tak strojvedoucí se zachoval příkladně. Spíše by jsme se neměli mazat s přestupky zahraničních řidičů, podívat se třeba do Němec a poučit se, jak jednat s nebezpečným řidičem

+7/0
31.8.2015 16:33

P98a42v36e22l 14S84o61b83o29t61k39a 5510734

Podle záběrů v TV to nejsou jen zahraniční řidiči kamiónů kdo na tom přejezdu jezdí na červenou.

Spíš je problém všechny pokutovat - i když exustuje záznam z kamer - kdyby se to bralo šmahem podle poznávací značky zřejmě by to v některých politických kruzích vyvolalo značnou nevoli...

0/0
31.8.2015 16:54

V49i80t 28O24t43a85h87a85l 5815470199874

Ty kamery by byly daleko užitečnější, kdyby nejen dávaly "bonz" na pokuty, ale navíc i varování vlaku "idiot v kolejišti" s automatickým zapnutím rychlobrzdy.  A pak to samozřejmě panu šoférovi naúčtovat.

+1/0
31.8.2015 20:54

M49a15r62e66k 42H59r60u50b70y 6277762731838

A nebo - pozor, revolucni myslenka - kdyz je to tak bezne, co tam proste postavit policajta? :-P

0/0
1.9.2015 11:02

P54a93v36e30l 78M15a29t96o65u84š95e63k 5240747338154

Kdyby se raději přísně trestaly přestupky motoristů!

+4/0
31.8.2015 16:31

J70i27ř94í 26E34r63b78e98n 1273854126777

To jaksi České dráhy, a.s., coby podnik zabývající se dopravou na železnici, udělat nemohou. Ani SŽDC, s.o., to nemůže dělat. Je to věcí Policie ČR, Městského úřadu Studénka a Okresního státního zastupitelství Nový Jičín coby místně příslušných úřadů pro přestupková a trestní řízení.

0/0
1.9.2015 20:43
Foto

I11v13o 31P14e54t39e88r90k60a 4646125427899

No, asi to má smysl, ale co se týče té poslední nehody ve Studénce, tak podle dostupných informací pan strojvedoucí Černý reagoval nejlépe jak mohl. Takže mi nepřijde, že by strojvedoucí nebyli schopni správně a adekvátně reagovat.

+4/0
31.8.2015 16:30

M10a81r57e59k 89H24r37u13b91y 6137502951628

Bude i nacvik uprku z kabiny na povel "Polak v kolejisti" ? ;-)

Protoze to je tak to jedine, co muze mit souvislost se Studenkou. :-P

Tam chyba opravdu nebyla na strane CD

+6/0
31.8.2015 16:28

M62a91r18e84k 85B42o53g15d24a61n 3356447801585

v ani jednom případě ve Studénce to nebyla chyba strojvedoucího. v prvním případě ještě mnohé zachránil a ve druhém s tím vážně moc nadělat nemohl..... ale co, pořídíme trenažéry.. za ty peníze mohl být kus mimoúrovňového přejezdu ve Studénce.....

+6/0
31.8.2015 16:27

J41a24n 67B27a50r65t13o31š 6315967783979

Takže, strojvůdce bezvadně zvládl situaci a tak se koupí dva trenažery... ...to mají ČD asi moc zbytečných prostředků anebo si nějakej kámoš potřebuje vydělat. R^;-D;-D;-D

+5/−1
31.8.2015 16:18

M75i33r61o19s38l49a92v 30Z67i73k93m42u97n93d 7919923854293

O nákupu trenažeru se jednalo "dávno" před Studénkou II, tahle tragedie jen "uvolnila" stavědlo peněz ...

+1/0
31.8.2015 18:02

J31o25s19e65f 94D88r34d85a 6980409582406

Brzdit a utíkat proti vzniklým reakčním silám ? Řešením je sedačka s katapultem jako ve stíhačce, nebo sedačka se strojvedoucím v posledním vagonu. Jinak nemá šanci...!

+5/−1
31.8.2015 16:10

J69i21ř15í 86E65r29b53e14n 1333854506597

No, už tady byli tací, kteří navrhovali ochránit strojvedoucího tím, že by bylo hnací vozidlo uprostřed soupravy a strojvedoucí by řídil soupravu pomocí kamer a velkoplošných obrazovek. Dotyčný návrhář už ale jaksi nebyl schopen vysvětlit, proč by měly jako deformační zóna pro strojvedoucího sloužit plné vagony cestujících ;-D

0/0
1.9.2015 20:46

M90a67t29ě35j 28C55h73l19á45d 3127746635881

Vlak není auto. Ten z kolejí neuhne.

+2/0
31.8.2015 15:58

P20a38v72e84l 52S49o62b70o36t13k81a 5360214

hm,.. s tím by se mělo něco dělat.

+1/0
31.8.2015 16:06

K38a71r49e81l 95L44o73p59a73t37a 8686977661527

Trenažér na kamión na kolejích a padající most? Tak to hodně štěstí...

+6/0
31.8.2015 15:54

M49i94l67a45n 50C97h55a90l79u28p79a 7464876877643

jj. Dva trenažéry již byly ve zkušebním provozu zničeny ... Asi chybka v SW?

+1/0
31.8.2015 16:34

V63e46r97o17n27i11k68a 62K16r39a89u39s45o11v13á 4867844954952

Udělají i trenažér pro neposlušné řidiče na přejezdech? Náplň by byla asi kapku nuda. :)

+1/0
31.8.2015 15:42

P31a40v45e45l 84S22o81b79o68t62k25a 5970854

Poučení ze Studénky číslo 2:

Do kabiny Pendolina bych nikdy nevlez, protože i když se stihnete zvednout, otočit a utíkat, stejně se nemáte kam schovat.

+3/0
31.8.2015 15:41

M70a19r72e31k 98Š59i35m64o80n 2414607168608

Předně, pokud dáte brzdy naplno a chcete utíkat dozadu, tak je to jako byste se rvali do brutálního kopce.

+4/0
31.8.2015 15:44

P68a19v89e75l 41S94o50b90o66t33k27a 5100224

a to je druhá věc, ale jak vidíte strojvedoucí i to zvládl, ale jeho smůlou bylo že se neměl kam schovat a tak ho plechy stejně dostihly.

+3/0
31.8.2015 15:48

J93a45k31u98b 10S90t41e14h67l35í37k 7812868353

No tak jestli si myslí, že tím sníží počet nehod na železnici tak se pletou

+9/−1
31.8.2015 15:30

M70a41r49e98k 84Š39i34m53o71n 2894927318308

Nesníží počet nehod, ale mohou zmenšit jejich následky. Pan strojvůdce ve Studence věděl co má udělat a udělal maximum, důležité je, aby to věděli všichni strojvůdci.

+1/0
31.8.2015 15:45

M56i93l13a85n 55C31h85a65l88u42p80a 7414696737563

Myslím, že by především měli vědět, co mají udělat a udělat maximum, především všichni manažéři SŽDC, úředníci MD ČR, příslušníci PČR a nevím ještě jakých zkratek ...

+1/0
31.8.2015 16:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.