Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučení ze Studénky. České dráhy koupí pro strojvedoucí trenažery

Přes čtyřicet milionů korun investují České dráhy do nákupu dvou trenažérů pro strojvedoucí. Mají je naučit reagovat na neočekávané situace, například vozidlo či osoby v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R73o39m77a45n 74U73r88b27a65n 6887149637214

PROSTE HLOUPI RIDICI SI MUSI UVEDOMIT ZE VLAK JEN TAK NEZASTAVIS.A JESTLI SI TO MYSLI A NERESPEKTUJI TAK SI ZASLOUZI CO JIM PRIJDE.TAKOVEHO RIDICE JESTLI TO PREZIJE BYCH DAL DO VAZBY.NEJEN ZE OHROZUJE ZIVOT JINYCH LIDI I VE VLAKU ALE I V AUTE.;-(;-(;-(

0/0
22.9.2015 16:09

M40i12c45h17a19l 21Z32e93t58e17k 3418262250837

A jak nasimulujou tu řachu do kamionu s plechama?8-o

0/0
1.9.2015 12:32

M77i44k53u71l96á60š 82L72é72v63y 5812495984161

Mám za to že jsou to vyhozené peníze. Rozhodně to žádné srážce nezabrání. Je to jen puntík pro ČD že se snaží předcházet průserům nedisciplinovaných řidičů na přejezdech.

+2/0
1.9.2015 12:23

J60i20ř45í 22E69r34b85e32n 1763124486247

On snad někdo tvrdí, že trenažérem pro streojvedoucí lze zabránit srážce? 8-o

V článku máte jasně psané, že to je pro trénink a zlepšování jejich dovedností včetně rychlého úprku z kabiny v případě neodvratné srážky...

0/0
1.9.2015 20:32

J25a11n 78N79o70v13á58k 4586157483319

Jak chcete ve statickém trenažéru simulovat úprk z kabiny při nouzovém brždění?? Jak nasimulujete ty brzdné síly, které musí strojvedoucí překonat během proti nim? To bude trenažér při simulaci brždění postaven "na špičku" a strojvedoucí poleze nahoru do kopce?

0/0
2.9.2015 9:26

J45a41n 66H59a56l38a72x52a 8378700324877

Lokomotiva není letadlo, pro vyšetřující orgány po nehodě je spíš důležitý postup strojvedoucího. U metra stačilo vhození hadrového panáka za dvě stovky do kolejiště. Vždycky je to jen o rychlobrzdě a následném dodržení předpisů. Trenažér je vhodný pro simulaci závad na vlaku a rychlosti jejich vyřešení, ale to u dráhy není zase tak aktuální.

+2/0
1.9.2015 9:46

D96r95a95h13o55m58í91r 22S75t69r58o46u67h70a93l 4835208452504

Mikrosoft opět boduje - prodal Českým Drahám Microsoft Train Simulator za čtyřicet milionů.

+2/0
1.9.2015 8:26

T57o55m71á23š 75F37u67k 2350741486397

Kraviny do kravína......

0/0
31.8.2015 22:58
Foto

R94a86d53e77k 90H81a74n17k54a 8136567569183

Trenazer potreba neni. Spise by to chtelo poradnou lokomotivu (bezna 70 tun vazici), ktera neni nizka, plastova a montazni penou vyplnena okrasna skorapka. Strojvedouci by po srazce v beznem rychliku o nohy neprisel :-(.

+2/−1
31.8.2015 22:43
Foto

R69a71d17e23k 88H66a77n67k26a 8356817399513

Mimus bez argumentu, jak nizke ;-).

0/−1
1.9.2015 6:57

P34a81v36e27l 89R65e46z37n40i62c59e24k 3915134124452

tak jasne ze kdyby jel v kryse anebo v Emilovi Zatopkovi tak by dopadl mnohem lip, jenze holt jsou na eleznici 2 trendy - samostatna etzkotonazni lokomotiva ktera taky za sebou muze tahnout stare tezke vagony (a tim i sezrat hodne energie) anebo lehke soupravy typu pendolino, panter, shark atd... jsou mnohem hbitejsi, lepe akceleruji i deceleruji, maji mensi spotrebu, setri nutnym mistem na nastupisti, kdy velka cast lokomotivy uz oddeleni pro cestujici atd...

takze ano, ve velke by se mu nic nestalo ale ne vzdy se velka hodi do kazde situace

to byste mohl napsat at vsichni jezdime alespon ve VW Touareg a tim padem se nam pri nehodach taky nic nestane

+2/0
1.9.2015 9:13

J38i94ř54í 98E24r14b16e65n 1593224856807

Proč Touareg? Lepší je Tatra 148, ta má i dlouhou ochrannou zónu před a pod cestujícími ;-D

0/0
1.9.2015 20:36

M60a37r69e28k 95H60r39u49b34y 6277842651898

Nezlobte se na me, ale kamiony pri prijezdu vlaku na koleje proste nepatri.:-P na to neni potreba zadny trenazer ;-)

+1/0
1.9.2015 11:01

J71i41ř41í 54E62r74b74e74n 1653804956857

Jasně, zrovna kvůli vám budou na všech osobácích a rychlících jezdit těžké (a tedy značně setrvačné) soupravy lokomotiv a osobních vagonů se spotřebou energie či nafty trojnásobnou oproti motoráčkům.

Víte, oni ti dopravci na to přišli už před téměř devadesáti lety, že motorový vůz je na většinu aplikací vhodnější než souprava tažného vozidla s vagony...

0/0
1.9.2015 20:35

D83u52š19a76n 29L61e39v53ý 7608565780350

Pokud budou(a to budou)na našich silnicích jezdit takoví debilové(jako ten pšonek),tak je i 1000 trenažerů  k prdu.

+6/−1
31.8.2015 18:58

J89i94ř95í 51E71r94b14e76n 1683424336427

No, možná by díky nácviku na trenažéru ten chudák strojvedoucí nemusel přijít o nohu... :-/

0/0
1.9.2015 20:37

J34a15n 58V21a15l85o71u87c31h 6192767868400

No pokud se trenažery kupují jako důsledek Studénky, pak zřejmě naučí strojvedoucího oblbnout základní fyzikální zákony (aby ten vlak zastavil "na fleku"). A pokud to dokážou, chci se naučit oblbnout fyziku taky a začít lítat;-D.

+4/0
31.8.2015 18:27

M56i97r33o35s46l20a84v 61M29e72t78e78l32k92a 5851910184244

prosím,mají všechny profese v naší "divné" republice prezidenty? Pokud neee,rád bych se stal také presidentem.Cítím,že mám šanci být prezidentem "pro věci zybtečné" snad to už není obsazeno podobnými trapáky.

0/−1
31.8.2015 17:57

J19i85ř43í 54E36r34b93e49n 1503924636127

Ona to je Federace strojvůdců, tak klidně může mít prezidenta. byť jde o zájmové občanské sdružení, plnící úlohu odborové organizace.

0/0
1.9.2015 20:38

J72i85r74i 84Z64u56z78a45ň17á86k 4328880713856

Jako bývalý strojvedoucí jen(43)let odpracovaných v této profesi je to hloupost naších představených a vědění o bezpečnosti na železnici jsou to jen vyhozené peníze za nic a nic to neřeší.;-D

+5/−2
31.8.2015 17:51

M85i41r36o62s77l11a39v 10Z61i76k54m23u52n95d 7119513694443

Pročež ve Švýcarsku, Německu, Rakousku jsou ve vedení železnic (poskytujících větší kvalitu než ČD a to bez populistické propagandy o tom, jak jsou podřadná vozidla - ve srovnání s cizinou suprová) totální BLBCI, protože podobné lokomotivní trenažery tam mají přes 20 let ...

+2/0
31.8.2015 17:58

J67a64n 70N15o91v57á17k 4316457393789

Jenze ve Vami zminovanych statech jaxi vse funguje tak trochu na vyssim levelu a veci maji hlavu a patu. U nas to zacne predrazenym nakupem, nesystemovosti v nabidkach skoleni az po neaktualnost softu.

+2/0
31.8.2015 18:19
Foto

B12r97o21n65i64s47l18a17v 23G40a84b10r43y84š 2232189201

Proč pro strojvedoucí? To snad řidiči jsou dost často tupá jelita, která nevědí, co mají dělat, když se rozbliká přejezd.

+9/0
31.8.2015 17:13

L42a36d48i15s44l61a53v 14P30a25s36t44o15r69e79k 1933707818735

Další dobrý článek - Honzo chválím R^

+2/0
31.8.2015 17:11

P55a11v85e41l 62M43a61c31o36u79n 4697719162446

Nevím proč v tom velká většina zde na diskuzi vidí problém. V Německu musí trenažérem projít většina strojvedoucích a to včetně našich, kteří zajíždní do německého vnitra. Simulovat se mohou všechny mimořádnosti na trati nebo HV (spadlá trolej, přetržený vlak, překážka na trati, závada na HV...). Pro strojvůdcovskou zkoušku je dokonce povinností trenažerem projít.

+5/0
31.8.2015 16:36

J98i21ř12í 12E40r96b63e58n 1223594276917

Někteří lidé jsou ze zásady proti tomu, co nevymysleli sami. To je holt lidské ;-)

0/0
1.9.2015 20:40

M80a77r35t24i29n 48Š24i40m44e63k 4410504168515

Pověte mi k čemu, pokud vím, tak strojvedoucí se zachoval příkladně. Spíše by jsme se neměli mazat s přestupky zahraničních řidičů, podívat se třeba do Němec a poučit se, jak jednat s nebezpečným řidičem

+7/0
31.8.2015 16:33

P10a98v32e76l 50S54o64b38o69t70k68a 5910684

Podle záběrů v TV to nejsou jen zahraniční řidiči kamiónů kdo na tom přejezdu jezdí na červenou.

Spíš je problém všechny pokutovat - i když exustuje záznam z kamer - kdyby se to bralo šmahem podle poznávací značky zřejmě by to v některých politických kruzích vyvolalo značnou nevoli...

0/0
31.8.2015 16:54

V51i75t 91O52t73a80h45a51l 5805520119644

Ty kamery by byly daleko užitečnější, kdyby nejen dávaly "bonz" na pokuty, ale navíc i varování vlaku "idiot v kolejišti" s automatickým zapnutím rychlobrzdy.  A pak to samozřejmě panu šoférovi naúčtovat.

+1/0
31.8.2015 20:54

M50a32r91e13k 63H56r70u60b33y 6547622581898

A nebo - pozor, revolucni myslenka - kdyz je to tak bezne, co tam proste postavit policajta? :-P

0/0
1.9.2015 11:02

P82a75v47e25l 49M64a53t60o56u55š87e67k 5710877768344

Kdyby se raději přísně trestaly přestupky motoristů!

+4/0
31.8.2015 16:31

J16i58ř27í 78E75r84b14e42n 1463654166217

To jaksi České dráhy, a.s., coby podnik zabývající se dopravou na železnici, udělat nemohou. Ani SŽDC, s.o., to nemůže dělat. Je to věcí Policie ČR, Městského úřadu Studénka a Okresního státního zastupitelství Nový Jičín coby místně příslušných úřadů pro přestupková a trestní řízení.

0/0
1.9.2015 20:43
Foto

I30v17o 27P31e38t92e82r97k68a 4136655137459

No, asi to má smysl, ale co se týče té poslední nehody ve Studénce, tak podle dostupných informací pan strojvedoucí Černý reagoval nejlépe jak mohl. Takže mi nepřijde, že by strojvedoucí nebyli schopni správně a adekvátně reagovat.

+4/0
31.8.2015 16:30

M21a88r74e45k 24H95r83u81b83y 6977482141408

Bude i nacvik uprku z kabiny na povel "Polak v kolejisti" ? ;-)

Protoze to je tak to jedine, co muze mit souvislost se Studenkou. :-P

Tam chyba opravdu nebyla na strane CD

+6/0
31.8.2015 16:28

M21a16r90e42k 82B13o97g46d48a36n 3486707461435

v ani jednom případě ve Studénce to nebyla chyba strojvedoucího. v prvním případě ještě mnohé zachránil a ve druhém s tím vážně moc nadělat nemohl..... ale co, pořídíme trenažéry.. za ty peníze mohl být kus mimoúrovňového přejezdu ve Studénce.....

+6/0
31.8.2015 16:27

J93a92n 36B46a54r61t74o39š 6725247673109

Takže, strojvůdce bezvadně zvládl situaci a tak se koupí dva trenažery... ...to mají ČD asi moc zbytečných prostředků anebo si nějakej kámoš potřebuje vydělat. R^;-D;-D;-D

+5/−1
31.8.2015 16:18

M50i20r36o47s32l29a82v 33Z62i71k91m77u69n82d 7989463744503

O nákupu trenažeru se jednalo "dávno" před Studénkou II, tahle tragedie jen "uvolnila" stavědlo peněz ...

+1/0
31.8.2015 18:02

J48o96s53e59f 50D87r89d71a 6110599782456

Brzdit a utíkat proti vzniklým reakčním silám ? Řešením je sedačka s katapultem jako ve stíhačce, nebo sedačka se strojvedoucím v posledním vagonu. Jinak nemá šanci...!

+5/−1
31.8.2015 16:10

J75i28ř28í 25E13r56b36e21n 1873254516627

No, už tady byli tací, kteří navrhovali ochránit strojvedoucího tím, že by bylo hnací vozidlo uprostřed soupravy a strojvedoucí by řídil soupravu pomocí kamer a velkoplošných obrazovek. Dotyčný návrhář už ale jaksi nebyl schopen vysvětlit, proč by měly jako deformační zóna pro strojvedoucího sloužit plné vagony cestujících ;-D

0/0
1.9.2015 20:46

M19a41t30ě44j 68C83h78l74á92d 3967736285121

Vlak není auto. Ten z kolejí neuhne.

+2/0
31.8.2015 15:58

P96a59v85e59l 41S56o80b73o83t36k25a 5580514

hm,.. s tím by se mělo něco dělat.

+1/0
31.8.2015 16:06

K67a95r88e48l 38L59o81p12a95t40a 8556697371427

Trenažér na kamión na kolejích a padající most? Tak to hodně štěstí...

+6/0
31.8.2015 15:54

M74i98l69a82n 30C54h95a10l59u75p35a 7374826937813

jj. Dva trenažéry již byly ve zkušebním provozu zničeny ... Asi chybka v SW?

+1/0
31.8.2015 16:34

V56e93r28o19n42i21k77a 13K58r45a68u30s93o63v54á 4137714294472

Udělají i trenažér pro neposlušné řidiče na přejezdech? Náplň by byla asi kapku nuda. :)

+1/0
31.8.2015 15:42

P97a83v66e42l 38S96o71b95o38t71k12a 5320974

Poučení ze Studénky číslo 2:

Do kabiny Pendolina bych nikdy nevlez, protože i když se stihnete zvednout, otočit a utíkat, stejně se nemáte kam schovat.

+3/0
31.8.2015 15:41

M18a23r93e97k 74Š18i33m42o87n 2904787708188

Předně, pokud dáte brzdy naplno a chcete utíkat dozadu, tak je to jako byste se rvali do brutálního kopce.

+4/0
31.8.2015 15:44

P36a79v65e21l 79S33o21b73o43t46k72a 5370854

a to je druhá věc, ale jak vidíte strojvedoucí i to zvládl, ale jeho smůlou bylo že se neměl kam schovat a tak ho plechy stejně dostihly.

+3/0
31.8.2015 15:48

J79a44k49u81b 73S85t42e45h32l85í49k 7602148953

No tak jestli si myslí, že tím sníží počet nehod na železnici tak se pletou

+9/−1
31.8.2015 15:30

M21a24r65e95k 74Š62i67m87o44n 2264727608318

Nesníží počet nehod, ale mohou zmenšit jejich následky. Pan strojvůdce ve Studence věděl co má udělat a udělal maximum, důležité je, aby to věděli všichni strojvůdci.

+1/0
31.8.2015 15:45

M97i85l43a79n 56C35h47a31l52u96p48a 7194146837753

Myslím, že by především měli vědět, co mají udělat a udělat maximum, především všichni manažéři SŽDC, úředníci MD ČR, příslušníci PČR a nevím ještě jakých zkratek ...

+1/0
31.8.2015 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.