Diskuze

Elektroauta a hybridy poráží v Evropě auta na plyn. Česko jede opačně

V Česku se zatím za vrchol alternativního pohonu aut považuje stlačený zemní plyn, Evropa ale zažívá namísto plynu boom aut na elektřinu. Podle poslední statistiky Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) za první pololetí zákazníci koupili 317 tisíc aut s alternativním pohonem, o pětatřicet procent více než před rokem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KF

K65a35r74e77l 90F51r93i38t75z

30. 10. 2015 10:31

Elektroauta na popojíždění po městě a spalovací na delší jízdy a je po starostech. Teď už jenom vyřešit, kde ty všechny auta budou parkovat...:-/

0 0
možnosti
Foto

Už jen výroba elektromobilu je ekologicky náročnější než výroba a celý provoz klasického auta se spalovacím motorem. Dokud nebude výrazně pokročeno v technologii elektrických baterií, jsou auta na elektriku jen falešná póza.

0 2
možnosti
VP

To je mnohokrát omílaný fakt, nicméně to mu na pravdivosti nic nedodá.

2 0
možnosti
Foto

Otavia III GTec CNG  - cena 433k. Spotřeba -město 4,1 - mimo město 3,2kg/100km. - v Praze se dá koupit 1kg CNG 23,-kč - 26,60kč..Za 4 měsíce najeto 26 000km-Zatím max spokojenost.R^

1 0
možnosti
MJ

To jsou zase kecy, jak navnadit lidi k většímu nákupu ;-D Český národ ale nemá v hlavě vymeteno, ani ten plat, aby si koupil předražený nesmysl na elektřinu a trávil dlouhé chvíle při rádoby rychlonabíjení svého elektro přibližovadla a za pár let vysolil balík za nové baterie :-) CNG má zase stále žalostně málo čerpaček i ve velkých městech, oproti LPG, které má síť mnohem větší a pořizovací cena agregátu je také výrazně větší. Navíc je elektromobil právě díky bateriím (malá výdrž a životnost) slepá větev.

0 1
možnosti
VF

Proč bych kupoval elektromobil s pořizovací cenou pomalu 2x takovou jako u běžného auta, když si mohu pořídit auto a nechat do něj za 30000 nainstalovat LPG a cena za kilometr bude podobná na CNG je cena asi 60000. Elektromobily jsou fajn ale nikdo neví co bude za pár let až se baterie opotřebují a dát 300000 za novou sadu baterií za to je nové auto.

Hybrid to je slepá větev, třeba Prius elektromotor a celkem celký benzonový motor to není nic moc. Opravdu max do města na popojíždění.

0 0
možnosti
MK

Ano, u levnych aut se to opravdu nevyplati, ale napriklad tesly nestoji vice ne konkurencni auta na konvencni pohon. Jinak provoz na LPG opravdu nevyjde podobne jako elektro.... ona vubec cela ta magie kolem LPG mi prijde celkem o nicem - cenove to vyjde podobne jako diesel, provoz taky, akorat ze na jednu nadrz nafty udejedete temer u kazdeho auta aspon 1000km, u LPG musite tankovat vyrazne casteji. U noveho auta se jeste tak vyplati CNG, kde to pak vychazi jeste o kus levneji (za cenu casteho tankovani).

0 1
možnosti
JS

Pro běžné občany je problém i koupě normálního auta. Vždyt pruměrné stáří aut je u nás 14 let ! Polovina národa kupuje ojetiny ze západu s cenou okolo 100 t.

2 2
možnosti
PF

Podíl elektromobilů je u nás mizerný "díky" státní NEpodpoře, pouhým NEsplněným slibům ČEZu na nabíječky a NEvýrobě ve Škodovce.  :-(

3 0
možnosti
JK

Baterie přestanou být problémem po patřičném rozšíření elektromobilů, kdy se na dokovacích stanicích pouze mění za nabité. Otázkou bude cena za výměnu.

1 2
možnosti
MB

Tak tomu fakt nevěř.

1 0
možnosti
JK

Češi jsou divní. S Teslou se jezdí fantasticky.

0 0
možnosti
KJ

Jistě, ale ta CENA. I když "prý" budou mít model za 800K, pak už to bude jen "jistě, ale ta cena" :)

3 0
možnosti
RP

Hlavně by to chtělo napsat pravdu.

Elekromobily přibývají pouze tam, kde je jejich pořízení zvýhodněno odpuštěním daní nebo jinými úlevami a dotacemi.

Kde toto není, neprodávají se prakticky žádné elektromobily.

4 0
možnosti
JN

J84a43n 27N85o16v93á68k

6. 9. 2015 17:01

Hlavně by tělo přečíst si článek.

1 0
možnosti