Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČNB bude pokračovat v oslabování koruny, uvedl viceguvernér Tomšík

Česká národní banka může udržovat uvolněnou měnovou politiku, tedy i režim devizových intervencí, déle, než předpokládá její srpnová prognóza vývoje ekonomiky. Důvodem může být snížení očekávaného růstu Číny a jiných rozvíjejících se zemí a s tím spojený pokles cen ropy i dalších komodit, uvedl viceguvernér ČNB Vladimír Tomšík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i55ř88í 66V45e27s28e76l27ý 3350622830400

Nedokážu sám posoudit zda je to z hlediska makroekonomického pro celou ČR dobře nebo špatně. Ale ani experti v pořadu V. Moravce neměli jednoznačné stanovisko.....

0/0
3.9.2015 13:17

J25i60ř56í 70V36e88s57e61l79ý 3170862310870

Nedokáži sám zhodnotit, zda oslabování koruny je z makroekonomického hospodářského hlediska pro celou ČR dobře nebo špatně.  Smutné je, že to nedokázali říci ani experti oslovení v TV pořadu V. Moravce, od kterých bych očekával odhodlaný postoj a konkrétní stanovisko.

0/0
3.9.2015 13:14
Foto

P86e73t98r 82D98o29k16t13o96r 8468550266881

čecháčci, ale ekonomika je právě díky slabé koruně ted nejsilnější za posledních 5 let, at se vám to líbí nebo ne, čím nižší kurz koruny, tím lépe pro ekonomiku a hůře pro obyč lidi.

0/−2
2.9.2015 23:27

V64l25a17d75i40s26l42a42v 17B18u51r26y95š61e70k 3473686472124

opak je pravdou, když je dobře pro ekonomiku, tak je dobře i pro obyčejný lidi, stát má pak víc peněz, taže jim může zvýšit důchody, nabrat četníky, zvýšit dávky a různý úlitby, také snáze získají obyčejňáci práci, obyčejňáci jsou ti poslední, kdo by si mohl stěžovat, pro ně se to dělá

0/0
3.9.2015 8:37

M45a57r39t53i77n 43D35y42t76r36y28c24h 7104544468341

Dost pochybuju, že největší zásluhu na tom má ČNB, nebo nedejbože vláda, či jiná instituce. Ve světě a historii existuje nepřeberné množství příkladů, které jasně ukazují na to, jak komplexní záležitost je prosperita a z čeho všeho se skládá...

0/0
3.9.2015 10:51

J41a54k13u76b 69R88o54u79s 3653560664132

K tomu se snad ani nedá napsat nic, co by neporušovalo pravidla místní diskuze.

+6/−1
2.9.2015 17:03

P45a64v38e97l 53S79o41b34o71t39k42a 5150834

jj, jak slušně okomentovat názor ČNB že Češi jsou drazí i při čtvrtinových mzdách než co mají Němci, že i medián na polovině německé minimální mzdy je na schopnosti Čechů příliš vysoký...

Buď nám tu někdo lže a nestydatě nás okrádá, nebo jsou Němci opravdu vyšší rasa...

+6/−2
2.9.2015 17:06

R37a38d92e64k 70H41o56l12e59c86e31k 3756320748401

Nejvíc se mi líbí, jak se český hospodský Pepík myslí, že má nějaké právo se mít stejně jako Němec. Vůbec ho nenapadne srovnávat se s Maďarem, Rusem, Bulharem, Číňanem nebo Indem.

Němci nejsou vyšší rasa, ale dokázali se vypracovat víc, než my. Není na tom nic divného. Soused taky může mít 4x takový plat co já a můžu si o něm myslet, že si to nezaslouží nebo že já bych měl mít plat taky takový. Soused se vypracoval a já ne. A to samé platí o Němcích.

+3/−4
2.9.2015 17:54

P70a89v26e55l 73S15o98b69o24t70k70a 5850324

Ale protože se rozdíly mezi mzdami v ČR versus v Rakousku nebo Německu zvyšují, je zde možno opravdu spíše mluvit o tom že Češi jsou hloupější a línější, stejně jako to defacto tvrdí ČNB.

Nebo myslíte, že by jinak bylo třeba uměle podhodnocovat kurz koruny, tj. uměle snižovat Čechům mzdy - medián pod polovinu německé minimální mzdy a ještě že by to snad chtělo i víc?

NEBO TU NĚKDO KRADE VE VELKÉM - i to je možné, ale těžko v tomto ekonomickém vývoji hledat nějakou třetí cestu - že Češi jsou sice srovnatelní s Němci, ale přesto že jsou tu jakési skryté ekonomické důvody proč mají za svou práci dostávat stále méně a méně peněz....

0/0
2.9.2015 18:53

R48a89d71e14k 95H53o39l17e70c72e36k 3216330398741

Nevím, co děláte, ale u nás jsou platy smluvní. Pokud za nabízený plat chcete pracovat, tak pracovní nabídku akceptujete, pokud ne, tak ji neakceptujete.

Netahejte do toho nic jiného. A nebo veřejně přiznejte, že jste zarytý komunista, který si myslí, že všichni musí mít stejně a je nespravedlivé, pokud stejně nemají.

+2/−1
2.9.2015 19:11

P83a17v65e82l 19S34o45b97o76t94k96a 5530374

Ano, veřejně přiznávám, že průměrný Čech je míň než čtvrtina průměrného Němce.

A mne do toho netahejte, mzda ani plat se mne už nějakých 15 let netýká, už dávno jsem se postavil na vlastní nohy ;-D

0/0
2.9.2015 19:35

R67a78d93e10k 55H33o63l68e24c26e79k 3786440338981

Tak proč to řešíte? Vás se to netýká, já jsem taky spokojenej, tak co kdyby se ostatní Češi taky začali chovat tak, aby byli spokojení a nečekali jen s nataženou rukou?

+2/0
2.9.2015 20:01

P26a88v43e49l 75S34o85b16o14t87k76a 5970134

tak nějak se pomalounku dostáváte mimo téma diskuse

0/0
2.9.2015 20:02

P91a94v18e97l 98S12o48b91o78t36k65a 5100744

Ale abych úplně neuhnul z odpovědi - chudí Češi jsou vítaná levná pracovní síla pro nadnárodní korporace, ale nám českým podnikatelům a živnostníkům by vyhovovaly víc vyšší průměrné mzdy, tj. vyšší koupěschopnost českých zákazníků než muset vše valit do Německa protože Češi mají stěží na to aby si koupili brambory.

0/0
2.9.2015 20:16

R15a68d90e84k 13H73o10l45e80c87e60k 3566770128801

Tohle chápu. Pro člověka, který nikoho nezaměstnává, by to výhodné bylo. Pro všechny ostatní zaměstnavatele už méně. Prodala by třeba Škoda o dost víc aut, kdyby zvedla 4x platy a všichni její dodavatelé taky? Těžko. Dokonce by možná její prodej u nás klesl, protože lidé by měli na to, koupit si něco lepšího. A v cizině by prodej klesl proto, že by vzrostly náklady na vyrobení každého auta.

0/0
2.9.2015 20:34

R71a88d21o78s35l60a76v 29K17l81a78u42d83a 5164478624772

Cena vozů Škoda je srovnatelná s konkurencí. Rozhodně nejsou lacinější.

0/−1
2.9.2015 20:46

R49a10d29e26k 25H28o83l12e96c66e20k 3166570508311

A tvrdím snad opak?

0/0
2.9.2015 20:53

R98a66d30o88s25l86a74v 24K38l49a82u13d34a 5414268384432

Jistěže tvrdíte. Řada jiných značek vyrábí auta v západních zemích a rozhodně nejsou dražší než Škodovka. Takže zvýšení mezd by nemělo na cenu vliv.

0/0
2.9.2015 20:57

R34a82d17e76k 82H64o55l69e36c75e37k 3926660228591

To tedy netvrdím. O tom, že by Škodovka byla laciná v porovnání s konkurencí jsem nenapsal ani slovo. To, že zvýšení výrobních nákladů se někde promítne, je ale jasné. Buď zdraží a sníží si odbyt a nebo nezdraží a sníží si marži. Obě řešení jsou negativní pro firmu. Proto je pro firmu negativní i zvyšování platů. Prodej zámožnějším domácím zákazníkům by to rozhodně nezachránil.

0/0
2.9.2015 21:10

R40a57d43o26s85l58a47v 90K73l84a90u76d42a 5254598704802

Přirozeně. Platit zaměstnance je pro firmu negativní.... Pozitivní by bylo, kdyby všichni pracovali zadarmo.   Psal jste o tom, že by podražila.

0/0
2.9.2015 21:12

R37a75d81e73k 43H53o25l12e73c28e87k 3206460318711

A ony mohou podražit jen levné věci, nebo jak jste došel k tomu, že si myslím, že je Škodovka levná v porovnání s konkurencí?

Zadarmo by asi nikdo nepracoval, takže by to moc pozitivní pro firmu nebylo.

0/0
2.9.2015 21:17

P36e32t72r 76A97s98c52h84e86n91b42r91e91n87n23e54r 6765153562651

Tím pádem musí Vaše firma velmi prosperovat, i když platíte velmi nadprůměrné mzdy

0/0
2.9.2015 19:31

P89a40v85e95l 14S27o24b21o39t58k79a 5370634

zajisté - podobně jako Google nebo Microsoft CZ - základem je zaměstnávat jen ty nejlepší ;-D

0/0
2.9.2015 19:36

R29a49d19e51k 82H72o80l83e90c93e81k 3106600338241

Ne, základem je zaměstnávat ty s nejlepším poměrem cena/výkon. To je taky důvod, proč třeba programátoři mají slušné platy - slušný programátor má třeba 20x větší výkonost, než programátor podprůměrný. Samozřejmě u kopáče není rozdíl tak velký a pak jsou profese, kde není rozdíl žádný. Ale pak se nemůžete divit, že mají malé platy.

Stát do toho zasahuje ve dvou rovinách. Jednak určuje minimální mzdu a jednak se jedná o největšího zaměstnavatele, takže může přetahovat lidi soukromému sektoru, čímž může tlačit na růst platů.  My můžeme být rádi, že to moc nedělá, protože by deficit nebyl 100 miliard, ale 300 miliard ročně.

+1/0
2.9.2015 19:57

P60a72v21e15l 88S64o81b95o46t75k71a 5790844

Takže myslíte, že Google to dělá blbě??

0/0
2.9.2015 20:01

R41a54d38e21k 15H37o72l47e14c13e92k 3416750808971

Ne, Google to dělá dobře. Zaměstnává nejlepší z nejlepších. Nenabízí sice nejlepší plat, ale nabízí něco, na co lidé s vyššími příjmy slyší - prestiž. Zaměstnanci jsou hrdí, že práci u Googlu dostali a váží si jí, přestože by jinde mohli mít i víc.

+1/0
2.9.2015 20:04

V46l13a95d52i92s10l59a66v 47B73u47r97y47š53e71k 3743206912954

nelže a neokrádá, vydělejte si jako Němec vlastní pílí, když o to tolik stojíte, nářky a výmluvy jsou k ničemu

0/0
3.9.2015 8:40

F52r46a65n70t94i33š60e75k 56N69o27v73o23t83n82ý 2584439796

ČNB je Zemanova trafika. Doufám, že bude povolán k zodpovědnosti po jmenování soudruha Rusnoka šéfem této trafiky.

+1/−4
2.9.2015 16:06

P29a86v83e80l 87S90o46b66o39t35k92a 5410374

Nikoliv, ČNB je Klausův neobolševický skanzen, který dnes už popírá sám sebe - Klausem najmenovaní (tj. nikým nevolení) lidé se ujali direktivního řízení kurzu koruny ;-D

Větší paradox si těžko představit ;-D;-D;-D

+3/0
2.9.2015 17:03

P82a48v78e38l 61S80o42b11o28t41k33a 5130954

k diskusi níže - vysvětlení vztahu bilanční ztráty ČNB po posílení koruny vůči státnímu dluhu:

http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/zisky-z-intervenci-cnb-neprinesou-statu-ani-korunu-1046069

0/0
2.9.2015 16:04

J29i10ř33í 24M63a93c38e93k 3895155214701

Už abychom měli €, aby tato partička z ČNB přišla o svoji hračku – oslabování koruny a tedy nás všech.

+6/−10
2.9.2015 15:34

M37i93c35h81a24l 41B44o34c44k 4552315777111

tak tu "hračku" bude mít ECB, která monetizuje dluh tiskem peněz krytých dluhopisů typu Řecka, Itálie a čeští důchodci s důchodem 12 tisíc budou sponzorovat důchodce s důchodem dvojnásobným, ne-li trojnásobným

+3/0
2.9.2015 15:43

R78o10s54t60i76s90l70a45v 43C24a70h97a 8135421910432

az budeme mit ecka, tak budete povinne sponzorovat predluzene zeme.

+1/0
2.9.2015 15:59

O67t66o 13M16o18r72a34v16e50c 5881643844758

Exportu se daří, domácí produkce v háji... Koruna slabá, guvernér si mne ruce.

+4/−3
2.9.2015 15:34

R88a68d41e26k 37H25o88l59e60c92e66k 3136870938781

Když se daří exportu, tak těžko může být domácí produkce v háji.

+10/0
2.9.2015 15:40

J63a82r21o97m51i89r 75C87h28a71l91o15u74p48k19a 4879367855687

Můžete rozvést tu myšlenku: "exportu se daří, domácí produkce v háji..."?

0/0
2.9.2015 15:40

L53u55d39ě81k 74N27ě13m83e17c 5725451132304

Tipoval bych produkce pro domácí trh?

0/0
2.9.2015 15:52

M78a55r51t66i76n 65K42y85p22r 2792235534444

Což by byl taky nesmysl. Pokud poklesne hodnota měny vůči zahraničí, podraží se tím dovozy a zvýhodní se domácí zboží, protože jeho cena na rozdíl od dovozu nemusí tolik kopírovat kurz.

+1/0
2.9.2015 15:59

J23i21r50i 15D40o26b28r49ý 9328349113

"exportéři se po ukončení režimu intervencí proti pohybům kurzu zajistí"

To zni krasne, ale cena toho zajisteni bude tim vetsi, cim je vetsi nejistota vyvoje po "uvolneni" intervenci.

Jinak receno to import/export firmy tvrde zaplati bez ohledu na to, ze po uvolneni bude/nebude skokova zmena kurzu. 

Dekujme CNB.  Rv

+4/−1
2.9.2015 15:16

R15a68d24e82k 68H71o36l28e95c52e21k 3696520828401

Cena zajištění s následným vývojem a jeho nejistotou vůbec nesouvisí.

+2/0
2.9.2015 15:41

J75i26r38i 40D18o88b72r65ý 9678149853

Nesmysl. Zajisteni je totez jako pojisteni. A cena KAZDEHO pojisteni, toto nevyjimaje, je primo umerna pojistenemu riziku. A pokud bude riziko menoveho skoku po uvolneni vysoke, bude vysoka i cena sluzby zajisteni kurzu.

0/−1
2.9.2015 17:36

R33a27d65e40k 84H93o79l52e64c39e84k 3716820938241

Absolutně netušíte, jak to funguje. Cena zajištění je odvozena od úrokové míry v dané zemi či oblasti. Pokud chci v budoucnu prodávat eura, můžete si to představit tak, že si je dneska půjčím a hned vyměním za koruny. A z budoucích příjmů v eurech to splácím.

Ve skutečnosti si ten úvěr nebere přímo ta společnost, která se chce zajistit, ale např. banka pomocí úvěrových operací. Tedy cena zajištění se odvíjí od toho, jak levně si je schopna banka půjčit (a banky z EU jsou si schopny půjčovat prakticky zadarmo). Na tom, jestli po uvolnění kurz vyletí o desítky procent nebo ne, vůbec nezáleží.

Samozřejmě banka může párovat opačná zajištění a tím může ještě ušetřit. Případně může sama spekulovat na opačnou stranu než klient.

Pojistné riziko je tedy pro banku úměrné rizikovosti jejich klienta, který může zkrachovat a nasmlouvané množství cizí měny nedodat. S tím, jak se bude vyvíjet kurz to opět vůbec nesouvisí.

+1/0
2.9.2015 17:48

M92a70r72t44i19n 55K18o72l15á72ř 1595424129565

a vždycky ještě můžeme nakupovat z ruských webů:-) rubl šel do kopru:-)

0/−2
2.9.2015 15:10

R77a81d69o96s94l78a85v 79K83l58a12u86d20a 5854528674342

Rubl ano, ale ceník je v Eurech:-P

0/0
2.9.2015 15:11

T57o67m73á43š 23K66u29c77h18a92ř 3357221438471

Milí zaměstnanci, pracovali jste usilovně, firmě se daří, radujte se, zvyšuji vám mzdy o 5%!

"Uráááá!"

Jo, mimochodem, současně se náhodou o 5% devalvovala měna, ale to se vás netýká..:-P

+3/0
2.9.2015 15:03

L49i18b61o12r 12J85a98n45e21č23e85k 4235425315451

Spravne. Ale vysvetlete to nekomu, kdo nepremysli.;-)

0/0
2.9.2015 15:04

J32a29r46o47m64i83r 44C81h43a68l13o76u26p70k92a 4539717245647

Ten kdo přemýšlí chápe, že kurz měny je věc pohyblivá, kdežto plat relativně stabilní.

0/0
2.9.2015 15:06

M46i11r33e50k 65K48o93v22a56c60i57k 5981331971427

No tak ten náš kurz vůči nejsměňovanější měně se tak nějak dohýbal...

+1/0
2.9.2015 15:07

L69u78d77ě83k 84N29ě64m96e46c 5105401742164

Taky je ovšem pravda, že ten, kdo přemýšlí, ví, že si za svůj relativně stálý plat může pořídit v cizině relativně míň věcí.

0/−1
2.9.2015 15:32

R18o66s39t21i48s39l91a43v 10C55a23h98a 8865941180742

no a ten, co premysli, ze to zvyseni v exportni firme je mozne take diky te devalvaci. Jinak se mu taky mohlo stat, ze by dostal padaka.

+1/0
2.9.2015 15:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.