Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sporný zákon zdraží potraviny, tvrdí řetězce. Hloupost, reagují výrobci

Sněmovní výbory ve středu podpořily novelu kontroverzního zákona o významné tržní síle, která má posílit postavení výrobců potravin vůči obchodníkům. Zákon podporuje vláda v čele s premiérem Bohuslavem Sobotkou, podle obchodníků však může vést ke zdražení potravin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B93ě56l28a 56H40o49r13á87k78o27v65á 1188872679810

Nejlepší je úvaha, jak podpořím dražším nákupem menší obchodníky, kteří si to zboží nakoupí v řetězci, páč to tam má levnější než u svého dodavatele...

0/0
15.9.2015 9:00

A44n80t83o78n50í63n 16P27o69v29o42l48n68ý 7975296432392

Kdyby se radši starali o to aby fungovaly soudy a dodržovaly se smlouvy, tak by nebylo třeba prikazovat, jak mají smlouvy vypadat...

0/0
8.9.2015 13:33
Foto

S73t46a40n21i20s93l13a20v 36T82e17s11a30ř 9897134452414

vybodněte se na další zákony a místo toho posilte obchodní inspekci a trestání nekalých obchodních praktik řetězec-zákazník. Konkurenční prostředí se pak postará o zbytek.

+1/0
3.9.2015 13:57

M94a68r76t29i81n 40Z86e39l57e36n96y 2117440899599

Lidé nadávají na řetězce, ale spíš by měli nadávat na sebe a změnit sebe. Všichni chtěli levné zboží, tak jim ho v akcích či privátní značkou dodali, tak nechápu na co se lidi stěžují. Pokud chtějí změnu, tak holt musí změnit spotřební chování. Např. podpořit nějaké menší prodejce či výrobce, ale samozřejmě je chyba, když toho malýho výrobce podpoří koupí přes nadnárodní řetězec, protože ten ho dodavatelskýma podmínkami zruinuje nebo přitlačí ke zdi.

+1/0
3.9.2015 9:59

S83t35a43n51i37s70l33a86v 79S67t24u79p97k25a 6481385385130

ad diskuze) Proč u nich valná většina teda nakupuje, když jsou tací darebáci, tak drazí a s velkými maržemi a nekvalitními výrobky? Proč tedy nenakupují u maloobchodníků, určitě by tyto chudáky přivítali s náručí a náš tuzemský trh by konečně rozkvetl a střední i nižší třída zajásala... Možná jsou maloobchodníci ještě větší darebáci? Hm, všechny co nejvíce zregulovat, zvednout daně, pak zestátnit a nakonec zrušit podnikatele!:) ...

+2/−4
3.9.2015 2:37

J37i12n59d66ř19i90c16h 52Š80k62o66p16e19k 4915921570275

no já nevím, ale maloobchodník vzhledem k rozsahu objednávek těžko bude vydírat dodavatele zalistovacími poplatky, slevami za neprodané zboží a dalšími nesmysly

+2/0
3.9.2015 6:40

S56t61a18n70i71s81l95a61v 67S60t88u23p18k96a 6671965165860

Tím lépe ne. Tak hurá nakupovat u maloobchodníků, když to dle Vás zvyšuje cenu zboží, marže, snižuje kvalitu, ne?

0/−1
3.9.2015 7:13

H98u26b25e51r44t 83Ž88í70t29k73o 4589328853495

Pokud je nákup řízen ze zahraniční matky, může se samozřejmě zisk realizovat tam a zboží přichází do CZ divize řetězce za jinou cenu, než se centrálně nakoupilo. Popravdě, já na místě těch firem bych uvažoval stejně a maximum zisku uskutečňoval v zemích daňově výhodnějších. Takže se obávám, že sice logická, ale poněkud zkreslující matematika "zisk mínus náklady" tady nemusí fungovat, protože je už na vstupu do CZ řetězce druhá položka zkreslená.

Jistě, neplatí to pro tuzemské dodavatele, ale u většiny zahraničního zboží to tak podle mě bude.

+1/0
3.9.2015 9:32

S97t54a81n76i94s66l40a77v 69S57t33u55p63k67a 6531685475210

Dle výročních zpráv je marže +/- 20 procent.

+1/0
3.9.2015 9:45

H84u16b58e10r78t 14Ž26í33t80k10o 4619328133445

To není v rozporu.

Pokud je prodejní cena zboží 100, "nastaví" se nákupní cena na 80 tak, že nakoupím zboží v původní ceně 50 přes matku/centrálu a do CZ větve ho prodám z centrálního skladu za oněch 80.

Pochopitelně je marže +/- 20% stanovena tak, aby pokryla lokální náklady (oprávky, mzdy, režie atd.) přímo související s prodejem a zisk. Hezkých 60% (nakupuji za 50, prodávám za 80) však realizuji třeba v Holandsku, kde je daňové zatížení nižší.

0/0
3.9.2015 9:50

S73t48a25n63i25s90l12a49v 55S30t55u67p27k88a 6301315275600

Společnosti jsou vedené u nás. Nákupní cena a prodejní musí odpovídat marži a samozřejmě clu. To by muselo být vykázáno v účetnictví. Zisk je ve výroční zprávě uveden nějakých 6+/- procent. Maximálně bys mohl účtovat náklady jako platby do daňových rájů. Navíc pokud by jim to matka prodala za 80, tak již nikam nic nemusí vykazovat, protože matka již zisk má a další zisk dělá dcera. Avšak nula s nulou pojde. Jenom se stane to, že matka místo prodeje koncovým uživatelům v Německu za 80 jej prodá v ČR za 100, což by prodala tak či onak. Nicméně takové velké rozdíly tam nebudou a některé zboží vychází levněji i u nás. Ve výsledku tedy nakonec zisky, tržby a marže budou odpovídat výročním zprávám. Nicméně schválně dohledám i německé výroční zprávy, ať to mám podložené. Nicméně by se mohlo stát, že Němci budou uskutečňovat ty platby do daňových rájů, avšak netuším, jak by to pak vykázali ve výroční zprávě v nákladech na zboží, aby to souhlasilo s marží, respektive pod jakými náklady na zboží, když odpovídají všechny.

+1/0
3.9.2015 10:11

H35u46b46e79r90t 96Ž75í76t59k71o 4849398263475

Nahlédnutí do německých výročních zpráv by mohlo napovědět víc. Zajímalo by mě, zda se i v Německu dosahuje tak malého zisku. Ale může, pokud všechny státy nakupují centrálně s ústředím v danově výhodnější zemi.

Výroční zpráva vyjde naprosto transparentně, pokud by tomu bylo tak, jak se domnívám.

+1/0
3.9.2015 11:36

M54a87r80t24i52n 88J53i56r19o45u59s38e53k 7206855375128

Protože likvidují jiný maloobchod. Ve Vrchlabí zavřel Safín a to se držel hned od revoluce. Vrchlabí je vůbec overkill co se týká marketů, 2x Penny, Lidl a teď Kaufland. Maloobchod nemůže konkurovat a balí fidlátka. Lidi nemají kde jinde nakupovat, asi tak.

0/0
4.9.2015 1:05

S59t82a11n95i65s97l93a56v 27S87t47u41p40k63a 6251135185220

Martine, to je logický klam obrácené kauzality. Fungování obchodů určují zákazníci, kteří do nich buď chodí nebo ne či v nějaké míře se rozloží. Kdyby lidé chodili do maloobchodů a ne supermarketů, tak by zavřeli supermarkety či by se klientela rozprostřela mezi supermarkety a kamenné obchody. Pokud si někdo ve Vrchlabí otevře maloobchod se slušným zbožím, udělá kvalitní reklamu, bude solidní a lidé přesto do něj nebudou chodit, není to vina supermarketů. Zákazníci prostě preferují supermarkety z různých důvodů. V České lípě je zase situace odlišná. Např. 10 supermarketů na 36.000 obyvatel a maloobchodníci se uživí a vznikají noví. Různé soukromé pekárny, potraviny, IT, elektronika a další + trh. Kamenné obchody tu kvetou. Sám mám jeden kamenný obchod naproti supermarketu a nejsem sám. Nemohu si stěžovat na supermakety, mohu pouze ovlivnit, aby klienti chodili ke mně, ale nemohu jim to přikázat a ani zakázat supermarket. Je to volba zákazníků.

0/0
4.9.2015 20:48

R17o15m77a37n 16S78o36u11č29e62k 1522645900319

To je tu zase holubiček

0/−2
3.9.2015 1:58

S68t35a56n25i50s87l89a86v 67S34t10u15p24k78a 6801445345450

Resume: Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Kaufland 44mld. tržby a zisk 1,6 mld. Globus 22 mld., zisk 0,2 mld. Máte tržby 29mld., 44mld a 23mld a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld, 1,6mld a 0,2mld. Schválně si z toho spočítejte procenta zisku. 

Procenta se pohybují od 1% do 6%. Tyto čísla ukazují na nízké marže. Výroční zprávu neobejdete. Pokud by byly náklady nízké a marže vysoké, byl by zisk dalece vyšší, pokud by byly marže velké a náklady vysoké, výsledné tržby i zisk by byly dalece vyšší. Odpovídá to i kvalitě. Čím nižší marže, tím si uzpůsobují kvalitu dolů, aby snížili náklady.

Všechny transakce a čísla jsou ve výročních zprávách zahrnuta. Samozřejmě existují maxima, minima i dumpingové ceny, ale toto je zahrnuto ve výsledném zisku  a tržbách. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců. Nicméně i maloobchodníci v různých segmentech jedou často na vysoké obraty, nízké marže, pokud se přímo nespecializují na bohatou klientelu a kvalitu atd. či nedohánějí zisk outsourcingem (službami), kde náklady a marže jsou dalece jiné, velice výhodné a jak víte služby na vše frčí atd.

Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné. 

Babiš například uvedl v roce 2013 „My děláme 41 miliard tržby v potravinářství a naše marže je 0,6 %.“ Mluvil evidentně o zisku 0,25mld.

0/−5
3.9.2015 1:54

S97t56a29n95i80s54l93a27v 39S95t74u93p73k33a 6561195705370

Výrobci mohou dodat na tento trh jen to zboží za tuto cenu, které si kupní sila (ekonomická a počtem obyvatel) může dovolit.  Obchodník si objedná méně kvalitní šunku a výrobce mu rád vyhoví, protože za stejnou cenu by na trh jinou nedodal. To není podvod, to je prostě dané kupní silou. Můžete si koupit kvalitní šunku, ale zaplatíte mnohem víc. Díky kupní síle, kdy si může dodavatel od výrobce objednat větší množství a ten mu udělit množstevní slevu, tak může být kvalitní i méně kvalitní šunka v Německu levnější než u nás. Šizení to bude tehdy, když bude prodávat ochuzenou šunku za cenu šunky kvalitní jako mají jiní prodejci

Výrobci to obchází ještě tak, aby na daný slabý trh mohli dodat stejný produkt jako do Německa a za stejnou cenu, že do stejného výrobku dávají jiné suroviny a zaštiťují se chutí regionu a k produktu dají nějakou příponu třeba bonusová verze a někdy ani to ne. Faktem ale je, že se tak snaží odběratelé obejít množstevní slevu, kterou tu nezískají a vyjít tak vstříc kupní síle trhu (početní i ekonomické) a výrobci jim samozřejmě rádi vyhoví

Dělají to i kvůli tomu, že zde vznikla bludná mediální bublina, že prodávaný výrobek v Německu musí mít v přepočtu stejnou cenu jako v Česku, což je nesmysl. Měl by mít jen stejné suroviny a pokud nemá, měli by přizpůsobit název a označit výrobek verzí

V Německu mohou dodat na jejich trh dalece mnohem víc zboží. Jejich odběratelé vezmou dalece víc na sklad, je tam dalece silnější kupní síla (ekonomicky i počtem obyvatel) Proto výrobci dávají zboží odběratelům a dodavatelům za nižší ceny. Takhle to funguje odjakživa, množstevní slevy. Naši prodejci stěží mohou nabrat tolik zboží jako v Německu při naší kupní síle (ekonomické i počtem obyvatel). Stejné vztahy platí mezi prodejci a dodavateli a mezi dodavateli a výrobci. Vždy záleží na tom, kolik můžete vzít zboží a jaké na daný trh. Malý odběratel nemá stejné ceny jako velkoodběratel Velkoodběratel na českém trhu je maloodběratelem na Německém trhu a obráceně

0/−5
3.9.2015 2:06

S68t87a66n33i48s30l47a52v 37S11t63u56p29k84a 6381175655430

Samozřejmě fungují i další kauzality a tyto a podobné kauzality fungují i mezi regiony a velkými a malými městy. Do všeho pak hází vidle internet, který tyto kauzality bortí.

0/−4
3.9.2015 2:08

A12l72e53x12a31n33d58e93r 22P73r60o76c58h14a18z52k74a 2451776736183

to jste mu stravit hodne casu, nez jste zplodil ten elaborat. Myslim ze tady prispevky vetsi nez jeden odstavec cte malokdo. Ale k veci. Ucetni zaverka ci vyrocni zprava je pro posouzeni marze na zbozi dost zavadejici material, zisk to same. Kdyz koupim neco za 100, budu prodavat za 200 a vyrobim provozni naklady 97, mam 3% marze, 3 jednotky zisku. A o tom to je ..

0/−1
3.9.2015 7:08

A98l58e37x27a92n62d81e75r 88P65r66o66c22h17a97z83k65a 2661436746533

pardon, to zni blbe, ja vim ze to je 50% marze, jen jsem chtel nadhodit, jak to muze myslet novinar nebo obhajce

+2/0
3.9.2015 7:13

S18t73a91n59i51s59l48a75v 19S91t38u90p34k13a 6241265845380

Moc času jsem tomu nedal, píši všemi deseti a ještě vedle toho si tady něco programuji. To je právě ukázka toho, jak jsou zavádějící marže. Zisk je zisk a firma nemůže jít do mínusu. Zisk oproti tržbám je nízký. Někdo tvrdí, že za to mohou fiktivní platby do zahraničí, aby se zisk snížil a tím se snížili daně v daném území. To už mi přijde jako lepší příklad. Nicméně pořád tomu chybí důkazy. Raději se tedy spolehnu na finanční magazíny a SOCR, kteří uvádí marže v průměru kolem 20% (se zahrnutým dumpingem, minimy i maximy na různých výrobcích). Což je rozhodně reálnější než Váš příklad i vzhledem k tržbám a zisku právě uváděném ve výroční zprávě.

+1/−1
3.9.2015 7:26

S69t75a27n32i17s92l19a46v 95S20t68u19p78k44a 6981635895830

Fakta jsou dle výročních zpráv taková, že marže se v průměru pohybuje kolem 80 procent

0/−1
3.9.2015 9:38

S44t66a50n13i42s10l79a72v 37S74t86u14p82k66a 6801385725970

err: +/- 20 procent

+1/0
3.9.2015 9:42

S36t84a65n97i50s15l62a38v 16S10t23u93p91k70a 6221395805270

Marže je pouze rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Náklady na zboží určují nákupní cenu. Pokud náklady na zboží budou jiné, nákupní cena bude jiná. Přijmuté a vydané doklady máme, náklady ve výroční zprávě taky. Vstupní data jsou a nemění se. Někdo je chce měnit tím, že říká, že náklady na zboží byly jiné, protože poradenství atd. a nesouhlasí s výroční zprávou. Tím mění podmínky. Jenže doklady přijmuté a vydané stále máme, náklady na zboží známe, tržby známe, marži známe, jak může měnit podmínky? http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:58

S86t66a42n27i51s44l65a44v 58S90t36u12p37k49a 6701115375150

Stejně je zákazníkům marže a přirážka šumafuk i akce. Nákupky neznají a hlídají si u prodejců pouze koncové ceny, o kterých maj přehled a kvalitu. Marží stejně všichni používají chybnou terminologii, ale myslí to samé, kolik si prodejce přidá, i obchodníci to tak používaj. Ve výsledku je to tedy jedno. Zákaznici nákupní ceny neznaj a odjakživa podezírají jakékoliv firmy z gigantických marží, čímž myslí přirážky, které si na zboží dají. Hodně si jich dokonce myslí, že když PC stojí 20k tak těch 20k dostaneme my. Ve výsledku stejně sledují jen koncovky u prodejců a kvalitu a všichni mluví o vysokých maržích. Takže, co je důležité?  Jestli Večeřová brojí proti přirážkám a vysokým cenám měla by přijít s podloženými fakty a čísly. http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 16:53

J28i45n26d45ř49i14c92h 79Š59k42o82p26e91k 4535851630505

čísla jsou to sice pěkná, ale tyhle výše zisku jsou minimální částky, které před tím byly různými poradenstvími a dalšími sníženy na miminum.

+4/0
3.9.2015 6:41

S15t64a19n42i31s42l15a55v 70S11t14u72p72k32a 6901435175210

A důkaz? Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu a odvádí uměle zisky do daňových rájů jako fiktivní platby či fiktivní vícenáklady, aby si snížil daně v ČR, musely být tyto náklady ve výroční zprávě být zahrnuty jako náklady. Avšak tyto náklady tam zahrnuty nejsou. Pokud si myslíte, že někdo falšuje zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně náklady, výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+1/−1
3.9.2015 7:08

S44t11a50n27i38s34l71a84v 32S60t41u98p81k25a 6721985655450

Raději se spolehnu na SOCR a finanční magazíny, kteří uvádí celk. marže kolem 22 procent. Přijde mi to dalece reálnější vzhledem ke kupní síle trhu a výroční zprávě i s porovnání s maloobchody, kde rozdíl marží díky různým výhodám řetězců bývá v korelacích vyrovnaný. Navíc se ví, za jaké nákupní ceny se prodává maloobchodům a velkoobchodům. Taktéž mám zkušenost jako producent mléka a mléčných výrobků.

+1/−1
3.9.2015 7:53

K27a71r95e13l 20V88o78v12e87s 1174858202909

Tak proc u nas ty retezce jsou? Kdyz tu tak trpi pro nase blaho ? A buduji prodejny i v zapadlych viskach ? Proste nahrazuji charitu a proto je treba Nemecku dekovat !!

+3/−1
3.9.2015 1:53

S82t84a42n50i62s10l87a36v 84S70t45u19p53k24a 6711285875980

To je výsledek pobídek CSSD a ODS, kdy ze začátku dostávali úlevy na daně atd., aby zvýšili zaměstnanost v regionech.  Dnes už nedostávají úlevy a tak se často střídají majitelé. Zisk je ale stále zisk i když nevalný, ale stále nějaký existuje. Osobně bych raději viděl, kdyby pobídky v minulosti dostali tuzemští podnikatelé, firmy, měli jsme nižší daně a trh jsme si vybudovali sami a spotřebitelé byli i silnější kupní silou. Je otázkou, jak schopnou legislativu a podnikatele bychom měli a zda-li by se vše neztopilo. Nicméně proč tomu tak není, je vlivem řady kauzalit.

+1/−2
3.9.2015 2:00

M73a66r54t25i44n 24Š40i89m60e48k 4350454638975

Ha na ha, marže obchodníků jsou minimální ;-D

Tak to já jsem dědeček automobil

+6/−4
2.9.2015 23:08

S22t69a57n23i49s74l20a97v 76S19t42u10p60k93a 6651745165830

Nevěřím, že jste dědeček automobil, to není možné, ale odpovídalo by to číslům, které předložím. Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Provozní zisk činil 1,9 miliardy korun. Máte tržby 29 miliard a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld. No, to se fakt vyplatí. Kaufland má například obrat 44 miliard a zisk pouze šílených 1,6 mld. Schválně si z toho spočítejte procenta. Procenta se pohybují od 4% do 6%. Tyto čísla jasně ukazují na nízké marže. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců.

+4/−4
2.9.2015 23:47

M98i18l22o52š 45M67a49c27k20ů 5710489492117

Jestli nerozumíte tomu, co je marže, tak se do toho nepleťte. To co jste vyplodil je, že mají 4 až 6 % zisk. No a jestli to nevíte, tak zisk se počítá jako rozdíl výnosů a nákladů. Je to kapánek něco jiného, protože je to po úhradě všech nákladů (mzdy, odpisy, služby, zboží ...), kdežto marže je kapánek úplně něco jiného.

+6/−3
3.9.2015 0:12

O48n16d47ř95e83j 65L57o78š23o87t74h 9880452814442

Pan stupka to pochopil správně, jen vy jste nepochopil pana Stupku. On píše o zisku 4-6%. Pokud by obchodníci měli marže o 10% vyšší, tak by byl zisk vyšší, jelikož náklady by zůstali stejné.

+4/−3
3.9.2015 0:15

S63t46a33n85i41s51l45a55v 85S68t33u89p73k32a 6641475595370

Přesně tak.

+3/−3
3.9.2015 0:20

M17i92l92o22š 96M81a18c58k15ů 5840299462637

Jenom by si matka v Německu vyfakturovala vyšší marketinkovou podporu. Nic víc by se nestalo.

+4/−3
3.9.2015 0:22

S10t84a15n63i72s47l61a18v 59S12t59u61p36k60a 6751835555580

Vše je ve výroční zprávě zahrnuto. Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+2/−3
3.9.2015 2:16

K49a25r60e37l 88V50o50v49e51s 1774818462599

Vira tva te uzdravi..

+2/−1
3.9.2015 6:20

S36t48a15n33i15s67l68a90v 10S96t29u57p89k43a 6601695315420

Tak mi Kájo ukaž, kde by těch ca 20 procent marže, co je uvedeno ve výroční zprávě mohli ošálit? file:///F:/A_DOWNLOAD/A_CHROME_DOWNLOAD/vz_globus_cr_30062014.pdf

+1/−1
3.9.2015 9:46

S73t58a36n78i31s12l71a95v 63S22t33u94p83k35a 6221515335220

oprava odkazu: http://tinyurl.com/nro6bou

+1/−1
3.9.2015 9:52

S31t36a69n25i86s67l49a27v 41S78t97u17p88k78a 6301455185860

http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:59

M33a57r27t12i61n 19V14e55l67í14š23e92k 9449476197486

Vás už asi ne:-/.

0/0
3.9.2015 20:38

O47n93d71ř58e70j 68L38o13š69o91t96h 9560322544732

Tak zisk na úrovni 5% z obratu není nic tragického, když to porovnáte třeba se ziskem firmy jako Škoda auto, tak zjistíte, že tam je to těch +- 5% taky.

+1/−1
3.9.2015 0:12

S48t27a35n28i75s93l29a74v 60S21t41u10p44k14a 6481435595960

To mají i IT firmy a je to tragédie. Fakt je u nás slabá kupní síla, vysoké odvody i náklady:) Všichni se snaží dělat vysoké obraty při nízkých marží (samozřejmě existují minima a maxima na různých výrobcích) nebo stále víc přecházejí na služby, protože služby téměř nic nestojí. Outsourcing je heslo dnešní doby:)

0/−3
3.9.2015 0:23

K50a40r36e72l 58V26o64v28e24s 1414698212579

Odvody jsou v Nemecku vyssi i procentne a u nas maji ctvrtinove mzdy proti Nemecku.

+1/−2
3.9.2015 1:47

K32a23r39e74l 75V19o29v43e53s 1284298212469

A proc ty chudinky jeste zlevnuji ? Vzdyt se zahubi a prestanou " Mit radi Cesko" !

+1/−1
3.9.2015 1:45

S67t92a97n31i57s47l58a81v 23S47t74u67p18k62a 6571795865150

Tak proč v nich všichni nakupují, když jsou tak zlí, že?

0/−2
3.9.2015 2:14

K48a63r18e86l 15V39o71v33e39s 1634968212169

Kde jinde se da nakoupit ? U Vietnamcu, kteri zbozi nakupuji u retezcu ?

+1/0
3.9.2015 6:22
Foto

O61n22d85ř95e34j 26F20i21a72l97a 9509980911989

A ty pracuješ kde? LIdl, kaufland, tesco??

0/0
3.9.2015 7:25

K18a11r66e85l 73V41o24v71e82s 1304808872679

Z jejich pohledu jsou minimalni, prostechteji minimalne 100 %

+1/−2
3.9.2015 1:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.