Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sporný zákon zdraží potraviny, tvrdí řetězce. Hloupost, reagují výrobci

Sněmovní výbory ve středu podpořily novelu kontroverzního zákona o významné tržní síle, která má posílit postavení výrobců potravin vůči obchodníkům. Zákon podporuje vláda v čele s premiérem Bohuslavem Sobotkou, podle obchodníků však může vést ke zdražení potravin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B16ě30l82a 49H23o58r58á20k18o24v50á 1888112649620

Nejlepší je úvaha, jak podpořím dražším nákupem menší obchodníky, kteří si to zboží nakoupí v řetězci, páč to tam má levnější než u svého dodavatele...

0/0
15.9.2015 9:00

A15n34t21o60n52í93n 10P55o44v10o68l20n25ý 7495386462472

Kdyby se radši starali o to aby fungovaly soudy a dodržovaly se smlouvy, tak by nebylo třeba prikazovat, jak mají smlouvy vypadat...

0/0
8.9.2015 13:33
Foto

S98t56a48n18i24s65l11a84v 19T28e87s89a20ř 9637464742584

vybodněte se na další zákony a místo toho posilte obchodní inspekci a trestání nekalých obchodních praktik řetězec-zákazník. Konkurenční prostředí se pak postará o zbytek.

+1/0
3.9.2015 13:57

M17a42r36t35i20n 97Z70e29l24e38n96y 2197290739709

Lidé nadávají na řetězce, ale spíš by měli nadávat na sebe a změnit sebe. Všichni chtěli levné zboží, tak jim ho v akcích či privátní značkou dodali, tak nechápu na co se lidi stěžují. Pokud chtějí změnu, tak holt musí změnit spotřební chování. Např. podpořit nějaké menší prodejce či výrobce, ale samozřejmě je chyba, když toho malýho výrobce podpoří koupí přes nadnárodní řetězec, protože ten ho dodavatelskýma podmínkami zruinuje nebo přitlačí ke zdi.

+1/0
3.9.2015 9:59

S24t93a49n92i49s95l14a49v 12S42t64u14p89k90a 6971355195130

ad diskuze) Proč u nich valná většina teda nakupuje, když jsou tací darebáci, tak drazí a s velkými maržemi a nekvalitními výrobky? Proč tedy nenakupují u maloobchodníků, určitě by tyto chudáky přivítali s náručí a náš tuzemský trh by konečně rozkvetl a střední i nižší třída zajásala... Možná jsou maloobchodníci ještě větší darebáci? Hm, všechny co nejvíce zregulovat, zvednout daně, pak zestátnit a nakonec zrušit podnikatele!:) ...

+2/−4
3.9.2015 2:37

J82i23n12d35ř49i38c37h 34Š79k27o56p80e20k 4475131920495

no já nevím, ale maloobchodník vzhledem k rozsahu objednávek těžko bude vydírat dodavatele zalistovacími poplatky, slevami za neprodané zboží a dalšími nesmysly

+2/0
3.9.2015 6:40

S27t23a49n70i19s15l98a70v 31S30t16u71p92k14a 6351245955270

Tím lépe ne. Tak hurá nakupovat u maloobchodníků, když to dle Vás zvyšuje cenu zboží, marže, snižuje kvalitu, ne?

0/−1
3.9.2015 7:13

H47u31b85e66r25t 22Ž32í49t32k38o 4639398703645

Pokud je nákup řízen ze zahraniční matky, může se samozřejmě zisk realizovat tam a zboží přichází do CZ divize řetězce za jinou cenu, než se centrálně nakoupilo. Popravdě, já na místě těch firem bych uvažoval stejně a maximum zisku uskutečňoval v zemích daňově výhodnějších. Takže se obávám, že sice logická, ale poněkud zkreslující matematika "zisk mínus náklady" tady nemusí fungovat, protože je už na vstupu do CZ řetězce druhá položka zkreslená.

Jistě, neplatí to pro tuzemské dodavatele, ale u většiny zahraničního zboží to tak podle mě bude.

+1/0
3.9.2015 9:32

S71t77a58n63i10s96l82a51v 80S15t42u65p43k29a 6541135605630

Dle výročních zpráv je marže +/- 20 procent.

+1/0
3.9.2015 9:45

H72u26b27e36r33t 14Ž89í98t48k79o 4519698103665

To není v rozporu.

Pokud je prodejní cena zboží 100, "nastaví" se nákupní cena na 80 tak, že nakoupím zboží v původní ceně 50 přes matku/centrálu a do CZ větve ho prodám z centrálního skladu za oněch 80.

Pochopitelně je marže +/- 20% stanovena tak, aby pokryla lokální náklady (oprávky, mzdy, režie atd.) přímo související s prodejem a zisk. Hezkých 60% (nakupuji za 50, prodávám za 80) však realizuji třeba v Holandsku, kde je daňové zatížení nižší.

0/0
3.9.2015 9:50

S57t37a23n39i14s37l41a53v 45S41t87u30p33k95a 6671295885680

Společnosti jsou vedené u nás. Nákupní cena a prodejní musí odpovídat marži a samozřejmě clu. To by muselo být vykázáno v účetnictví. Zisk je ve výroční zprávě uveden nějakých 6+/- procent. Maximálně bys mohl účtovat náklady jako platby do daňových rájů. Navíc pokud by jim to matka prodala za 80, tak již nikam nic nemusí vykazovat, protože matka již zisk má a další zisk dělá dcera. Avšak nula s nulou pojde. Jenom se stane to, že matka místo prodeje koncovým uživatelům v Německu za 80 jej prodá v ČR za 100, což by prodala tak či onak. Nicméně takové velké rozdíly tam nebudou a některé zboží vychází levněji i u nás. Ve výsledku tedy nakonec zisky, tržby a marže budou odpovídat výročním zprávám. Nicméně schválně dohledám i německé výroční zprávy, ať to mám podložené. Nicméně by se mohlo stát, že Němci budou uskutečňovat ty platby do daňových rájů, avšak netuším, jak by to pak vykázali ve výroční zprávě v nákladech na zboží, aby to souhlasilo s marží, respektive pod jakými náklady na zboží, když odpovídají všechny.

+1/0
3.9.2015 10:11

H64u46b22e44r41t 67Ž86í59t25k29o 4559228513245

Nahlédnutí do německých výročních zpráv by mohlo napovědět víc. Zajímalo by mě, zda se i v Německu dosahuje tak malého zisku. Ale může, pokud všechny státy nakupují centrálně s ústředím v danově výhodnější zemi.

Výroční zpráva vyjde naprosto transparentně, pokud by tomu bylo tak, jak se domnívám.

+1/0
3.9.2015 11:36

M57a14r51t13i24n 26J71i16r27o40u38s96e12k 7366465705198

Protože likvidují jiný maloobchod. Ve Vrchlabí zavřel Safín a to se držel hned od revoluce. Vrchlabí je vůbec overkill co se týká marketů, 2x Penny, Lidl a teď Kaufland. Maloobchod nemůže konkurovat a balí fidlátka. Lidi nemají kde jinde nakupovat, asi tak.

0/0
4.9.2015 1:05

S78t25a14n57i64s34l89a50v 63S23t83u81p28k12a 6311835825770

Martine, to je logický klam obrácené kauzality. Fungování obchodů určují zákazníci, kteří do nich buď chodí nebo ne či v nějaké míře se rozloží. Kdyby lidé chodili do maloobchodů a ne supermarketů, tak by zavřeli supermarkety či by se klientela rozprostřela mezi supermarkety a kamenné obchody. Pokud si někdo ve Vrchlabí otevře maloobchod se slušným zbožím, udělá kvalitní reklamu, bude solidní a lidé přesto do něj nebudou chodit, není to vina supermarketů. Zákazníci prostě preferují supermarkety z různých důvodů. V České lípě je zase situace odlišná. Např. 10 supermarketů na 36.000 obyvatel a maloobchodníci se uživí a vznikají noví. Různé soukromé pekárny, potraviny, IT, elektronika a další + trh. Kamenné obchody tu kvetou. Sám mám jeden kamenný obchod naproti supermarketu a nejsem sám. Nemohu si stěžovat na supermakety, mohu pouze ovlivnit, aby klienti chodili ke mně, ale nemohu jim to přikázat a ani zakázat supermarket. Je to volba zákazníků.

0/0
4.9.2015 20:48

R29o80m50a57n 82S50o33u18č25e41k 1142305250499

To je tu zase holubiček

0/−2
3.9.2015 1:58

S45t14a50n64i85s88l67a63v 87S88t40u43p52k13a 6951565555280

Resume: Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Kaufland 44mld. tržby a zisk 1,6 mld. Globus 22 mld., zisk 0,2 mld. Máte tržby 29mld., 44mld a 23mld a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld, 1,6mld a 0,2mld. Schválně si z toho spočítejte procenta zisku. 

Procenta se pohybují od 1% do 6%. Tyto čísla ukazují na nízké marže. Výroční zprávu neobejdete. Pokud by byly náklady nízké a marže vysoké, byl by zisk dalece vyšší, pokud by byly marže velké a náklady vysoké, výsledné tržby i zisk by byly dalece vyšší. Odpovídá to i kvalitě. Čím nižší marže, tím si uzpůsobují kvalitu dolů, aby snížili náklady.

Všechny transakce a čísla jsou ve výročních zprávách zahrnuta. Samozřejmě existují maxima, minima i dumpingové ceny, ale toto je zahrnuto ve výsledném zisku  a tržbách. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců. Nicméně i maloobchodníci v různých segmentech jedou často na vysoké obraty, nízké marže, pokud se přímo nespecializují na bohatou klientelu a kvalitu atd. či nedohánějí zisk outsourcingem (službami), kde náklady a marže jsou dalece jiné, velice výhodné a jak víte služby na vše frčí atd.

Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné. 

Babiš například uvedl v roce 2013 „My děláme 41 miliard tržby v potravinářství a naše marže je 0,6 %.“ Mluvil evidentně o zisku 0,25mld.

0/−5
3.9.2015 1:54

S82t55a95n23i36s38l90a95v 42S33t30u68p34k23a 6771785415630

Výrobci mohou dodat na tento trh jen to zboží za tuto cenu, které si kupní sila (ekonomická a počtem obyvatel) může dovolit.  Obchodník si objedná méně kvalitní šunku a výrobce mu rád vyhoví, protože za stejnou cenu by na trh jinou nedodal. To není podvod, to je prostě dané kupní silou. Můžete si koupit kvalitní šunku, ale zaplatíte mnohem víc. Díky kupní síle, kdy si může dodavatel od výrobce objednat větší množství a ten mu udělit množstevní slevu, tak může být kvalitní i méně kvalitní šunka v Německu levnější než u nás. Šizení to bude tehdy, když bude prodávat ochuzenou šunku za cenu šunky kvalitní jako mají jiní prodejci

Výrobci to obchází ještě tak, aby na daný slabý trh mohli dodat stejný produkt jako do Německa a za stejnou cenu, že do stejného výrobku dávají jiné suroviny a zaštiťují se chutí regionu a k produktu dají nějakou příponu třeba bonusová verze a někdy ani to ne. Faktem ale je, že se tak snaží odběratelé obejít množstevní slevu, kterou tu nezískají a vyjít tak vstříc kupní síle trhu (početní i ekonomické) a výrobci jim samozřejmě rádi vyhoví

Dělají to i kvůli tomu, že zde vznikla bludná mediální bublina, že prodávaný výrobek v Německu musí mít v přepočtu stejnou cenu jako v Česku, což je nesmysl. Měl by mít jen stejné suroviny a pokud nemá, měli by přizpůsobit název a označit výrobek verzí

V Německu mohou dodat na jejich trh dalece mnohem víc zboží. Jejich odběratelé vezmou dalece víc na sklad, je tam dalece silnější kupní síla (ekonomicky i počtem obyvatel) Proto výrobci dávají zboží odběratelům a dodavatelům za nižší ceny. Takhle to funguje odjakživa, množstevní slevy. Naši prodejci stěží mohou nabrat tolik zboží jako v Německu při naší kupní síle (ekonomické i počtem obyvatel). Stejné vztahy platí mezi prodejci a dodavateli a mezi dodavateli a výrobci. Vždy záleží na tom, kolik můžete vzít zboží a jaké na daný trh. Malý odběratel nemá stejné ceny jako velkoodběratel Velkoodběratel na českém trhu je maloodběratelem na Německém trhu a obráceně

0/−5
3.9.2015 2:06

S25t41a26n28i88s39l50a16v 14S78t54u76p61k95a 6581585345120

Samozřejmě fungují i další kauzality a tyto a podobné kauzality fungují i mezi regiony a velkými a malými městy. Do všeho pak hází vidle internet, který tyto kauzality bortí.

0/−4
3.9.2015 2:08

A23l17e23x53a32n62d67e98r 39P73r21o60c12h88a86z63k40a 2361396526143

to jste mu stravit hodne casu, nez jste zplodil ten elaborat. Myslim ze tady prispevky vetsi nez jeden odstavec cte malokdo. Ale k veci. Ucetni zaverka ci vyrocni zprava je pro posouzeni marze na zbozi dost zavadejici material, zisk to same. Kdyz koupim neco za 100, budu prodavat za 200 a vyrobim provozni naklady 97, mam 3% marze, 3 jednotky zisku. A o tom to je ..

0/−1
3.9.2015 7:08

A88l19e56x83a23n43d45e74r 71P43r32o10c69h65a86z41k62a 2731276886243

pardon, to zni blbe, ja vim ze to je 50% marze, jen jsem chtel nadhodit, jak to muze myslet novinar nebo obhajce

+2/0
3.9.2015 7:13

S27t88a13n24i90s89l46a34v 65S15t53u45p91k65a 6321985195850

Moc času jsem tomu nedal, píši všemi deseti a ještě vedle toho si tady něco programuji. To je právě ukázka toho, jak jsou zavádějící marže. Zisk je zisk a firma nemůže jít do mínusu. Zisk oproti tržbám je nízký. Někdo tvrdí, že za to mohou fiktivní platby do zahraničí, aby se zisk snížil a tím se snížili daně v daném území. To už mi přijde jako lepší příklad. Nicméně pořád tomu chybí důkazy. Raději se tedy spolehnu na finanční magazíny a SOCR, kteří uvádí marže v průměru kolem 20% (se zahrnutým dumpingem, minimy i maximy na různých výrobcích). Což je rozhodně reálnější než Váš příklad i vzhledem k tržbám a zisku právě uváděném ve výroční zprávě.

+1/−1
3.9.2015 7:26

S87t95a64n17i72s50l93a25v 56S34t89u23p47k24a 6341255845930

Fakta jsou dle výročních zpráv taková, že marže se v průměru pohybuje kolem 80 procent

0/−1
3.9.2015 9:38

S64t92a76n18i78s68l27a97v 39S44t47u65p76k55a 6731765615800

err: +/- 20 procent

+1/0
3.9.2015 9:42

S51t76a93n87i67s66l10a33v 86S51t79u38p59k97a 6101395325100

Marže je pouze rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Náklady na zboží určují nákupní cenu. Pokud náklady na zboží budou jiné, nákupní cena bude jiná. Přijmuté a vydané doklady máme, náklady ve výroční zprávě taky. Vstupní data jsou a nemění se. Někdo je chce měnit tím, že říká, že náklady na zboží byly jiné, protože poradenství atd. a nesouhlasí s výroční zprávou. Tím mění podmínky. Jenže doklady přijmuté a vydané stále máme, náklady na zboží známe, tržby známe, marži známe, jak může měnit podmínky? http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:58

S16t28a77n65i76s38l13a38v 47S11t59u22p60k66a 6721575305960

Stejně je zákazníkům marže a přirážka šumafuk i akce. Nákupky neznají a hlídají si u prodejců pouze koncové ceny, o kterých maj přehled a kvalitu. Marží stejně všichni používají chybnou terminologii, ale myslí to samé, kolik si prodejce přidá, i obchodníci to tak používaj. Ve výsledku je to tedy jedno. Zákaznici nákupní ceny neznaj a odjakživa podezírají jakékoliv firmy z gigantických marží, čímž myslí přirážky, které si na zboží dají. Hodně si jich dokonce myslí, že když PC stojí 20k tak těch 20k dostaneme my. Ve výsledku stejně sledují jen koncovky u prodejců a kvalitu a všichni mluví o vysokých maržích. Takže, co je důležité?  Jestli Večeřová brojí proti přirážkám a vysokým cenám měla by přijít s podloženými fakty a čísly. http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 16:53

J36i97n92d53ř31i37c88h 88Š48k41o43p18e43k 4755481550975

čísla jsou to sice pěkná, ale tyhle výše zisku jsou minimální částky, které před tím byly různými poradenstvími a dalšími sníženy na miminum.

+4/0
3.9.2015 6:41

S95t13a22n72i65s50l65a16v 86S71t30u78p31k18a 6621705115450

A důkaz? Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu a odvádí uměle zisky do daňových rájů jako fiktivní platby či fiktivní vícenáklady, aby si snížil daně v ČR, musely být tyto náklady ve výroční zprávě být zahrnuty jako náklady. Avšak tyto náklady tam zahrnuty nejsou. Pokud si myslíte, že někdo falšuje zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně náklady, výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+1/−1
3.9.2015 7:08

S78t77a78n39i88s27l45a93v 94S93t70u62p14k24a 6641625595840

Raději se spolehnu na SOCR a finanční magazíny, kteří uvádí celk. marže kolem 22 procent. Přijde mi to dalece reálnější vzhledem ke kupní síle trhu a výroční zprávě i s porovnání s maloobchody, kde rozdíl marží díky různým výhodám řetězců bývá v korelacích vyrovnaný. Navíc se ví, za jaké nákupní ceny se prodává maloobchodům a velkoobchodům. Taktéž mám zkušenost jako producent mléka a mléčných výrobků.

+1/−1
3.9.2015 7:53

K63a55r70e91l 16V80o11v58e66s 1804848692419

Tak proc u nas ty retezce jsou? Kdyz tu tak trpi pro nase blaho ? A buduji prodejny i v zapadlych viskach ? Proste nahrazuji charitu a proto je treba Nemecku dekovat !!

+3/−1
3.9.2015 1:53

S71t63a96n69i26s19l77a67v 27S76t70u78p13k11a 6721165665280

To je výsledek pobídek CSSD a ODS, kdy ze začátku dostávali úlevy na daně atd., aby zvýšili zaměstnanost v regionech.  Dnes už nedostávají úlevy a tak se často střídají majitelé. Zisk je ale stále zisk i když nevalný, ale stále nějaký existuje. Osobně bych raději viděl, kdyby pobídky v minulosti dostali tuzemští podnikatelé, firmy, měli jsme nižší daně a trh jsme si vybudovali sami a spotřebitelé byli i silnější kupní silou. Je otázkou, jak schopnou legislativu a podnikatele bychom měli a zda-li by se vše neztopilo. Nicméně proč tomu tak není, je vlivem řady kauzalit.

+1/−2
3.9.2015 2:00

M46a53r16t10i19n 39Š96i76m30e71k 4180414758615

Ha na ha, marže obchodníků jsou minimální ;-D

Tak to já jsem dědeček automobil

+6/−4
2.9.2015 23:08

S33t40a72n91i87s15l85a93v 41S17t91u76p67k89a 6431735435390

Nevěřím, že jste dědeček automobil, to není možné, ale odpovídalo by to číslům, které předložím. Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Provozní zisk činil 1,9 miliardy korun. Máte tržby 29 miliard a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld. No, to se fakt vyplatí. Kaufland má například obrat 44 miliard a zisk pouze šílených 1,6 mld. Schválně si z toho spočítejte procenta. Procenta se pohybují od 4% do 6%. Tyto čísla jasně ukazují na nízké marže. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců.

+4/−4
2.9.2015 23:47

M30i36l78o68š 32M42a65c30k49ů 5530109462907

Jestli nerozumíte tomu, co je marže, tak se do toho nepleťte. To co jste vyplodil je, že mají 4 až 6 % zisk. No a jestli to nevíte, tak zisk se počítá jako rozdíl výnosů a nákladů. Je to kapánek něco jiného, protože je to po úhradě všech nákladů (mzdy, odpisy, služby, zboží ...), kdežto marže je kapánek úplně něco jiného.

+6/−3
3.9.2015 0:12

O64n53d40ř15e20j 23L66o30š71o85t39h 9610382424282

Pan stupka to pochopil správně, jen vy jste nepochopil pana Stupku. On píše o zisku 4-6%. Pokud by obchodníci měli marže o 10% vyšší, tak by byl zisk vyšší, jelikož náklady by zůstali stejné.

+4/−3
3.9.2015 0:15

S95t33a42n89i51s80l61a17v 39S89t73u52p51k43a 6141495135760

Přesně tak.

+3/−3
3.9.2015 0:20

M62i60l70o56š 76M75a53c70k52ů 5890739492357

Jenom by si matka v Německu vyfakturovala vyšší marketinkovou podporu. Nic víc by se nestalo.

+4/−3
3.9.2015 0:22

S14t46a42n87i59s11l28a83v 83S35t63u65p62k68a 6781625795680

Vše je ve výroční zprávě zahrnuto. Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+2/−3
3.9.2015 2:16

K19a75r10e67l 85V50o29v78e70s 1464608162229

Vira tva te uzdravi..

+2/−1
3.9.2015 6:20

S80t35a53n41i63s91l41a84v 65S28t50u98p93k17a 6861975225730

Tak mi Kájo ukaž, kde by těch ca 20 procent marže, co je uvedeno ve výroční zprávě mohli ošálit? file:///F:/A_DOWNLOAD/A_CHROME_DOWNLOAD/vz_globus_cr_30062014.pdf

+1/−1
3.9.2015 9:46

S12t43a24n73i81s48l62a26v 62S26t22u50p21k71a 6121105205340

oprava odkazu: http://tinyurl.com/nro6bou

+1/−1
3.9.2015 9:52

S98t76a46n76i24s49l67a76v 15S59t97u52p17k15a 6671135465420

http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:59

M39a41r71t36i78n 46V78e90l72í92š26e50k 9889696187206

Vás už asi ne:-/.

0/0
3.9.2015 20:38

O61n45d58ř61e74j 47L67o31š50o20t19h 9560572194132

Tak zisk na úrovni 5% z obratu není nic tragického, když to porovnáte třeba se ziskem firmy jako Škoda auto, tak zjistíte, že tam je to těch +- 5% taky.

+1/−1
3.9.2015 0:12

S78t41a70n37i82s55l61a96v 54S13t30u33p27k86a 6451505875890

To mají i IT firmy a je to tragédie. Fakt je u nás slabá kupní síla, vysoké odvody i náklady:) Všichni se snaží dělat vysoké obraty při nízkých marží (samozřejmě existují minima a maxima na různých výrobcích) nebo stále víc přecházejí na služby, protože služby téměř nic nestojí. Outsourcing je heslo dnešní doby:)

0/−3
3.9.2015 0:23

K70a56r16e37l 98V73o17v90e61s 1264318872699

Odvody jsou v Nemecku vyssi i procentne a u nas maji ctvrtinove mzdy proti Nemecku.

+1/−2
3.9.2015 1:47

K87a93r61e54l 22V16o23v56e23s 1164418382389

A proc ty chudinky jeste zlevnuji ? Vzdyt se zahubi a prestanou " Mit radi Cesko" !

+1/−1
3.9.2015 1:45

S57t59a32n79i61s29l47a10v 51S80t14u14p33k78a 6751655335720

Tak proč v nich všichni nakupují, když jsou tak zlí, že?

0/−2
3.9.2015 2:14

K37a66r19e68l 77V14o80v31e93s 1734838392279

Kde jinde se da nakoupit ? U Vietnamcu, kteri zbozi nakupuji u retezcu ?

+1/0
3.9.2015 6:22
Foto

O76n79d48ř50e36j 38F41i78a31l46a 9879820891379

A ty pracuješ kde? LIdl, kaufland, tesco??

0/0
3.9.2015 7:25

K74a46r49e88l 83V85o49v32e68s 1594528782119

Z jejich pohledu jsou minimalni, prostechteji minimalne 100 %

+1/−2
3.9.2015 1:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.