Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sporný zákon zdraží potraviny, tvrdí řetězce. Hloupost, reagují výrobci

Sněmovní výbory ve středu podpořily novelu kontroverzního zákona o významné tržní síle, která má posílit postavení výrobců potravin vůči obchodníkům. Zákon podporuje vláda v čele s premiérem Bohuslavem Sobotkou, podle obchodníků však může vést ke zdražení potravin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B51ě49l95a 90H88o18r55á87k35o64v20á 1858302929670

Nejlepší je úvaha, jak podpořím dražším nákupem menší obchodníky, kteří si to zboží nakoupí v řetězci, páč to tam má levnější než u svého dodavatele...

0/0
15.9.2015 9:00

A89n38t92o69n43í50n 22P93o70v20o24l73n72ý 7565906742102

Kdyby se radši starali o to aby fungovaly soudy a dodržovaly se smlouvy, tak by nebylo třeba prikazovat, jak mají smlouvy vypadat...

0/0
8.9.2015 13:33
Foto

S31t24a32n40i31s65l19a62v 43T64e73s49a68ř 9577414942954

vybodněte se na další zákony a místo toho posilte obchodní inspekci a trestání nekalých obchodních praktik řetězec-zákazník. Konkurenční prostředí se pak postará o zbytek.

+1/0
3.9.2015 13:57

M47a77r30t23i65n 10Z37e12l30e78n92y 2807250789729

Lidé nadávají na řetězce, ale spíš by měli nadávat na sebe a změnit sebe. Všichni chtěli levné zboží, tak jim ho v akcích či privátní značkou dodali, tak nechápu na co se lidi stěžují. Pokud chtějí změnu, tak holt musí změnit spotřební chování. Např. podpořit nějaké menší prodejce či výrobce, ale samozřejmě je chyba, když toho malýho výrobce podpoří koupí přes nadnárodní řetězec, protože ten ho dodavatelskýma podmínkami zruinuje nebo přitlačí ke zdi.

+1/0
3.9.2015 9:59

S45t85a98n78i44s96l68a72v 82S17t98u85p47k54a 6111625825780

ad diskuze) Proč u nich valná většina teda nakupuje, když jsou tací darebáci, tak drazí a s velkými maržemi a nekvalitními výrobky? Proč tedy nenakupují u maloobchodníků, určitě by tyto chudáky přivítali s náručí a náš tuzemský trh by konečně rozkvetl a střední i nižší třída zajásala... Možná jsou maloobchodníci ještě větší darebáci? Hm, všechny co nejvíce zregulovat, zvednout daně, pak zestátnit a nakonec zrušit podnikatele!:) ...

+2/−4
3.9.2015 2:37

J76i18n23d53ř85i65c24h 94Š38k10o86p25e80k 4285841110145

no já nevím, ale maloobchodník vzhledem k rozsahu objednávek těžko bude vydírat dodavatele zalistovacími poplatky, slevami za neprodané zboží a dalšími nesmysly

+2/0
3.9.2015 6:40

S81t58a61n59i97s78l15a46v 16S65t23u89p57k28a 6251195125470

Tím lépe ne. Tak hurá nakupovat u maloobchodníků, když to dle Vás zvyšuje cenu zboží, marže, snižuje kvalitu, ne?

0/−1
3.9.2015 7:13

H70u59b90e10r42t 64Ž49í68t67k84o 4679358793105

Pokud je nákup řízen ze zahraniční matky, může se samozřejmě zisk realizovat tam a zboží přichází do CZ divize řetězce za jinou cenu, než se centrálně nakoupilo. Popravdě, já na místě těch firem bych uvažoval stejně a maximum zisku uskutečňoval v zemích daňově výhodnějších. Takže se obávám, že sice logická, ale poněkud zkreslující matematika "zisk mínus náklady" tady nemusí fungovat, protože je už na vstupu do CZ řetězce druhá položka zkreslená.

Jistě, neplatí to pro tuzemské dodavatele, ale u většiny zahraničního zboží to tak podle mě bude.

+1/0
3.9.2015 9:32

S45t50a28n14i31s29l78a38v 17S16t78u98p10k14a 6801815705150

Dle výročních zpráv je marže +/- 20 procent.

+1/0
3.9.2015 9:45

H78u79b24e50r22t 81Ž25í96t19k38o 4209298783795

To není v rozporu.

Pokud je prodejní cena zboží 100, "nastaví" se nákupní cena na 80 tak, že nakoupím zboží v původní ceně 50 přes matku/centrálu a do CZ větve ho prodám z centrálního skladu za oněch 80.

Pochopitelně je marže +/- 20% stanovena tak, aby pokryla lokální náklady (oprávky, mzdy, režie atd.) přímo související s prodejem a zisk. Hezkých 60% (nakupuji za 50, prodávám za 80) však realizuji třeba v Holandsku, kde je daňové zatížení nižší.

0/0
3.9.2015 9:50

S84t23a53n16i10s21l87a82v 68S41t51u83p30k43a 6631445875850

Společnosti jsou vedené u nás. Nákupní cena a prodejní musí odpovídat marži a samozřejmě clu. To by muselo být vykázáno v účetnictví. Zisk je ve výroční zprávě uveden nějakých 6+/- procent. Maximálně bys mohl účtovat náklady jako platby do daňových rájů. Navíc pokud by jim to matka prodala za 80, tak již nikam nic nemusí vykazovat, protože matka již zisk má a další zisk dělá dcera. Avšak nula s nulou pojde. Jenom se stane to, že matka místo prodeje koncovým uživatelům v Německu za 80 jej prodá v ČR za 100, což by prodala tak či onak. Nicméně takové velké rozdíly tam nebudou a některé zboží vychází levněji i u nás. Ve výsledku tedy nakonec zisky, tržby a marže budou odpovídat výročním zprávám. Nicméně schválně dohledám i německé výroční zprávy, ať to mám podložené. Nicméně by se mohlo stát, že Němci budou uskutečňovat ty platby do daňových rájů, avšak netuším, jak by to pak vykázali ve výroční zprávě v nákladech na zboží, aby to souhlasilo s marží, respektive pod jakými náklady na zboží, když odpovídají všechny.

+1/0
3.9.2015 10:11

H24u62b55e98r85t 94Ž37í46t87k33o 4199498283875

Nahlédnutí do německých výročních zpráv by mohlo napovědět víc. Zajímalo by mě, zda se i v Německu dosahuje tak malého zisku. Ale může, pokud všechny státy nakupují centrálně s ústředím v danově výhodnější zemi.

Výroční zpráva vyjde naprosto transparentně, pokud by tomu bylo tak, jak se domnívám.

+1/0
3.9.2015 11:36

M37a97r24t86i60n 73J81i58r26o95u21s81e98k 7376605815428

Protože likvidují jiný maloobchod. Ve Vrchlabí zavřel Safín a to se držel hned od revoluce. Vrchlabí je vůbec overkill co se týká marketů, 2x Penny, Lidl a teď Kaufland. Maloobchod nemůže konkurovat a balí fidlátka. Lidi nemají kde jinde nakupovat, asi tak.

0/0
4.9.2015 1:05

S73t50a33n15i26s34l84a36v 57S78t62u32p64k72a 6291235635550

Martine, to je logický klam obrácené kauzality. Fungování obchodů určují zákazníci, kteří do nich buď chodí nebo ne či v nějaké míře se rozloží. Kdyby lidé chodili do maloobchodů a ne supermarketů, tak by zavřeli supermarkety či by se klientela rozprostřela mezi supermarkety a kamenné obchody. Pokud si někdo ve Vrchlabí otevře maloobchod se slušným zbožím, udělá kvalitní reklamu, bude solidní a lidé přesto do něj nebudou chodit, není to vina supermarketů. Zákazníci prostě preferují supermarkety z různých důvodů. V České lípě je zase situace odlišná. Např. 10 supermarketů na 36.000 obyvatel a maloobchodníci se uživí a vznikají noví. Různé soukromé pekárny, potraviny, IT, elektronika a další + trh. Kamenné obchody tu kvetou. Sám mám jeden kamenný obchod naproti supermarketu a nejsem sám. Nemohu si stěžovat na supermakety, mohu pouze ovlivnit, aby klienti chodili ke mně, ale nemohu jim to přikázat a ani zakázat supermarket. Je to volba zákazníků.

0/0
4.9.2015 20:48

R31o29m76a83n 24S14o64u45č59e87k 1132955100849

To je tu zase holubiček

0/−2
3.9.2015 1:58

S16t90a45n97i93s81l21a73v 38S59t12u94p28k35a 6611325905680

Resume: Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Kaufland 44mld. tržby a zisk 1,6 mld. Globus 22 mld., zisk 0,2 mld. Máte tržby 29mld., 44mld a 23mld a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld, 1,6mld a 0,2mld. Schválně si z toho spočítejte procenta zisku. 

Procenta se pohybují od 1% do 6%. Tyto čísla ukazují na nízké marže. Výroční zprávu neobejdete. Pokud by byly náklady nízké a marže vysoké, byl by zisk dalece vyšší, pokud by byly marže velké a náklady vysoké, výsledné tržby i zisk by byly dalece vyšší. Odpovídá to i kvalitě. Čím nižší marže, tím si uzpůsobují kvalitu dolů, aby snížili náklady.

Všechny transakce a čísla jsou ve výročních zprávách zahrnuta. Samozřejmě existují maxima, minima i dumpingové ceny, ale toto je zahrnuto ve výsledném zisku  a tržbách. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců. Nicméně i maloobchodníci v různých segmentech jedou často na vysoké obraty, nízké marže, pokud se přímo nespecializují na bohatou klientelu a kvalitu atd. či nedohánějí zisk outsourcingem (službami), kde náklady a marže jsou dalece jiné, velice výhodné a jak víte služby na vše frčí atd.

Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné. 

Babiš například uvedl v roce 2013 „My děláme 41 miliard tržby v potravinářství a naše marže je 0,6 %.“ Mluvil evidentně o zisku 0,25mld.

0/−5
3.9.2015 1:54

S44t80a39n62i64s88l36a28v 49S79t73u95p33k61a 6781775265730

Výrobci mohou dodat na tento trh jen to zboží za tuto cenu, které si kupní sila (ekonomická a počtem obyvatel) může dovolit.  Obchodník si objedná méně kvalitní šunku a výrobce mu rád vyhoví, protože za stejnou cenu by na trh jinou nedodal. To není podvod, to je prostě dané kupní silou. Můžete si koupit kvalitní šunku, ale zaplatíte mnohem víc. Díky kupní síle, kdy si může dodavatel od výrobce objednat větší množství a ten mu udělit množstevní slevu, tak může být kvalitní i méně kvalitní šunka v Německu levnější než u nás. Šizení to bude tehdy, když bude prodávat ochuzenou šunku za cenu šunky kvalitní jako mají jiní prodejci

Výrobci to obchází ještě tak, aby na daný slabý trh mohli dodat stejný produkt jako do Německa a za stejnou cenu, že do stejného výrobku dávají jiné suroviny a zaštiťují se chutí regionu a k produktu dají nějakou příponu třeba bonusová verze a někdy ani to ne. Faktem ale je, že se tak snaží odběratelé obejít množstevní slevu, kterou tu nezískají a vyjít tak vstříc kupní síle trhu (početní i ekonomické) a výrobci jim samozřejmě rádi vyhoví

Dělají to i kvůli tomu, že zde vznikla bludná mediální bublina, že prodávaný výrobek v Německu musí mít v přepočtu stejnou cenu jako v Česku, což je nesmysl. Měl by mít jen stejné suroviny a pokud nemá, měli by přizpůsobit název a označit výrobek verzí

V Německu mohou dodat na jejich trh dalece mnohem víc zboží. Jejich odběratelé vezmou dalece víc na sklad, je tam dalece silnější kupní síla (ekonomicky i počtem obyvatel) Proto výrobci dávají zboží odběratelům a dodavatelům za nižší ceny. Takhle to funguje odjakživa, množstevní slevy. Naši prodejci stěží mohou nabrat tolik zboží jako v Německu při naší kupní síle (ekonomické i počtem obyvatel). Stejné vztahy platí mezi prodejci a dodavateli a mezi dodavateli a výrobci. Vždy záleží na tom, kolik můžete vzít zboží a jaké na daný trh. Malý odběratel nemá stejné ceny jako velkoodběratel Velkoodběratel na českém trhu je maloodběratelem na Německém trhu a obráceně

0/−5
3.9.2015 2:06

S36t30a28n80i44s57l89a27v 80S29t85u39p82k36a 6961435605280

Samozřejmě fungují i další kauzality a tyto a podobné kauzality fungují i mezi regiony a velkými a malými městy. Do všeho pak hází vidle internet, který tyto kauzality bortí.

0/−4
3.9.2015 2:08

A55l53e35x55a71n75d42e40r 10P41r35o49c26h49a19z87k95a 2691506636463

to jste mu stravit hodne casu, nez jste zplodil ten elaborat. Myslim ze tady prispevky vetsi nez jeden odstavec cte malokdo. Ale k veci. Ucetni zaverka ci vyrocni zprava je pro posouzeni marze na zbozi dost zavadejici material, zisk to same. Kdyz koupim neco za 100, budu prodavat za 200 a vyrobim provozni naklady 97, mam 3% marze, 3 jednotky zisku. A o tom to je ..

0/−1
3.9.2015 7:08

A80l71e47x17a17n42d20e96r 47P98r89o11c59h32a71z47k80a 2581516486133

pardon, to zni blbe, ja vim ze to je 50% marze, jen jsem chtel nadhodit, jak to muze myslet novinar nebo obhajce

+2/0
3.9.2015 7:13

S57t58a90n41i13s46l30a94v 40S37t91u96p80k73a 6811875475640

Moc času jsem tomu nedal, píši všemi deseti a ještě vedle toho si tady něco programuji. To je právě ukázka toho, jak jsou zavádějící marže. Zisk je zisk a firma nemůže jít do mínusu. Zisk oproti tržbám je nízký. Někdo tvrdí, že za to mohou fiktivní platby do zahraničí, aby se zisk snížil a tím se snížili daně v daném území. To už mi přijde jako lepší příklad. Nicméně pořád tomu chybí důkazy. Raději se tedy spolehnu na finanční magazíny a SOCR, kteří uvádí marže v průměru kolem 20% (se zahrnutým dumpingem, minimy i maximy na různých výrobcích). Což je rozhodně reálnější než Váš příklad i vzhledem k tržbám a zisku právě uváděném ve výroční zprávě.

+1/−1
3.9.2015 7:26

S43t31a43n61i41s45l48a65v 26S46t49u24p20k97a 6251425335220

Fakta jsou dle výročních zpráv taková, že marže se v průměru pohybuje kolem 80 procent

0/−1
3.9.2015 9:38

S55t75a13n94i89s11l16a71v 96S14t77u58p89k59a 6421935185260

err: +/- 20 procent

+1/0
3.9.2015 9:42

S68t94a26n55i91s46l29a82v 54S25t26u92p80k47a 6491685425700

Marže je pouze rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Náklady na zboží určují nákupní cenu. Pokud náklady na zboží budou jiné, nákupní cena bude jiná. Přijmuté a vydané doklady máme, náklady ve výroční zprávě taky. Vstupní data jsou a nemění se. Někdo je chce měnit tím, že říká, že náklady na zboží byly jiné, protože poradenství atd. a nesouhlasí s výroční zprávou. Tím mění podmínky. Jenže doklady přijmuté a vydané stále máme, náklady na zboží známe, tržby známe, marži známe, jak může měnit podmínky? http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:58

S60t47a41n42i55s69l47a44v 86S67t55u89p81k26a 6881985735380

Stejně je zákazníkům marže a přirážka šumafuk i akce. Nákupky neznají a hlídají si u prodejců pouze koncové ceny, o kterých maj přehled a kvalitu. Marží stejně všichni používají chybnou terminologii, ale myslí to samé, kolik si prodejce přidá, i obchodníci to tak používaj. Ve výsledku je to tedy jedno. Zákaznici nákupní ceny neznaj a odjakživa podezírají jakékoliv firmy z gigantických marží, čímž myslí přirážky, které si na zboží dají. Hodně si jich dokonce myslí, že když PC stojí 20k tak těch 20k dostaneme my. Ve výsledku stejně sledují jen koncovky u prodejců a kvalitu a všichni mluví o vysokých maržích. Takže, co je důležité?  Jestli Večeřová brojí proti přirážkám a vysokým cenám měla by přijít s podloženými fakty a čísly. http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 16:53

J98i83n66d75ř16i56c89h 55Š13k32o39p19e31k 4275701420705

čísla jsou to sice pěkná, ale tyhle výše zisku jsou minimální částky, které před tím byly různými poradenstvími a dalšími sníženy na miminum.

+4/0
3.9.2015 6:41

S83t36a48n55i17s56l59a61v 37S64t43u98p13k81a 6731205715420

A důkaz? Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu a odvádí uměle zisky do daňových rájů jako fiktivní platby či fiktivní vícenáklady, aby si snížil daně v ČR, musely být tyto náklady ve výroční zprávě být zahrnuty jako náklady. Avšak tyto náklady tam zahrnuty nejsou. Pokud si myslíte, že někdo falšuje zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně náklady, výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+1/−1
3.9.2015 7:08

S86t93a71n34i84s64l24a44v 21S57t57u34p71k20a 6831285245460

Raději se spolehnu na SOCR a finanční magazíny, kteří uvádí celk. marže kolem 22 procent. Přijde mi to dalece reálnější vzhledem ke kupní síle trhu a výroční zprávě i s porovnání s maloobchody, kde rozdíl marží díky různým výhodám řetězců bývá v korelacích vyrovnaný. Navíc se ví, za jaké nákupní ceny se prodává maloobchodům a velkoobchodům. Taktéž mám zkušenost jako producent mléka a mléčných výrobků.

+1/−1
3.9.2015 7:53

K88a49r90e36l 17V23o78v91e56s 1554988502659

Tak proc u nas ty retezce jsou? Kdyz tu tak trpi pro nase blaho ? A buduji prodejny i v zapadlych viskach ? Proste nahrazuji charitu a proto je treba Nemecku dekovat !!

+3/−1
3.9.2015 1:53

S97t58a84n83i47s98l59a50v 83S41t72u44p11k13a 6121915335240

To je výsledek pobídek CSSD a ODS, kdy ze začátku dostávali úlevy na daně atd., aby zvýšili zaměstnanost v regionech.  Dnes už nedostávají úlevy a tak se často střídají majitelé. Zisk je ale stále zisk i když nevalný, ale stále nějaký existuje. Osobně bych raději viděl, kdyby pobídky v minulosti dostali tuzemští podnikatelé, firmy, měli jsme nižší daně a trh jsme si vybudovali sami a spotřebitelé byli i silnější kupní silou. Je otázkou, jak schopnou legislativu a podnikatele bychom měli a zda-li by se vše neztopilo. Nicméně proč tomu tak není, je vlivem řady kauzalit.

+1/−2
3.9.2015 2:00

M84a67r36t30i32n 50Š59i86m57e55k 4920174678445

Ha na ha, marže obchodníků jsou minimální ;-D

Tak to já jsem dědeček automobil

+6/−4
2.9.2015 23:08

S70t90a59n74i86s35l45a28v 64S95t15u18p28k90a 6151205755980

Nevěřím, že jste dědeček automobil, to není možné, ale odpovídalo by to číslům, které předložím. Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Provozní zisk činil 1,9 miliardy korun. Máte tržby 29 miliard a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld. No, to se fakt vyplatí. Kaufland má například obrat 44 miliard a zisk pouze šílených 1,6 mld. Schválně si z toho spočítejte procenta. Procenta se pohybují od 4% do 6%. Tyto čísla jasně ukazují na nízké marže. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců.

+4/−4
2.9.2015 23:47

M32i41l24o82š 38M77a36c43k33ů 5600519142577

Jestli nerozumíte tomu, co je marže, tak se do toho nepleťte. To co jste vyplodil je, že mají 4 až 6 % zisk. No a jestli to nevíte, tak zisk se počítá jako rozdíl výnosů a nákladů. Je to kapánek něco jiného, protože je to po úhradě všech nákladů (mzdy, odpisy, služby, zboží ...), kdežto marže je kapánek úplně něco jiného.

+6/−3
3.9.2015 0:12

O75n72d38ř73e20j 53L37o15š96o77t65h 9120402254232

Pan stupka to pochopil správně, jen vy jste nepochopil pana Stupku. On píše o zisku 4-6%. Pokud by obchodníci měli marže o 10% vyšší, tak by byl zisk vyšší, jelikož náklady by zůstali stejné.

+4/−3
3.9.2015 0:15

S32t68a81n46i78s93l84a36v 29S87t62u80p48k53a 6111845765600

Přesně tak.

+3/−3
3.9.2015 0:20

M47i38l45o88š 27M94a66c48k93ů 5340629572797

Jenom by si matka v Německu vyfakturovala vyšší marketinkovou podporu. Nic víc by se nestalo.

+4/−3
3.9.2015 0:22

S96t61a22n20i64s77l14a34v 63S90t45u18p84k56a 6711875605940

Vše je ve výroční zprávě zahrnuto. Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+2/−3
3.9.2015 2:16

K92a87r51e91l 85V77o42v50e86s 1794398982599

Vira tva te uzdravi..

+2/−1
3.9.2015 6:20

S73t71a18n64i29s35l42a46v 16S72t35u83p47k98a 6801425475940

Tak mi Kájo ukaž, kde by těch ca 20 procent marže, co je uvedeno ve výroční zprávě mohli ošálit? file:///F:/A_DOWNLOAD/A_CHROME_DOWNLOAD/vz_globus_cr_30062014.pdf

+1/−1
3.9.2015 9:46

S60t42a38n68i68s37l15a75v 43S77t23u90p34k94a 6631415715460

oprava odkazu: http://tinyurl.com/nro6bou

+1/−1
3.9.2015 9:52

S75t91a52n61i28s58l86a25v 26S17t48u78p61k18a 6481845785660

http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:59

M30a15r12t80i59n 52V91e64l32í25š48e39k 9309156377446

Vás už asi ne:-/.

0/0
3.9.2015 20:38

O65n55d51ř97e24j 79L81o53š21o96t36h 9640262154512

Tak zisk na úrovni 5% z obratu není nic tragického, když to porovnáte třeba se ziskem firmy jako Škoda auto, tak zjistíte, že tam je to těch +- 5% taky.

+1/−1
3.9.2015 0:12

S48t26a96n21i66s43l94a41v 98S69t63u36p71k76a 6851865425510

To mají i IT firmy a je to tragédie. Fakt je u nás slabá kupní síla, vysoké odvody i náklady:) Všichni se snaží dělat vysoké obraty při nízkých marží (samozřejmě existují minima a maxima na různých výrobcích) nebo stále víc přecházejí na služby, protože služby téměř nic nestojí. Outsourcing je heslo dnešní doby:)

0/−3
3.9.2015 0:23

K26a52r92e42l 79V51o49v32e57s 1684628262369

Odvody jsou v Nemecku vyssi i procentne a u nas maji ctvrtinove mzdy proti Nemecku.

+1/−2
3.9.2015 1:47

K48a27r72e98l 23V33o93v70e10s 1694238522379

A proc ty chudinky jeste zlevnuji ? Vzdyt se zahubi a prestanou " Mit radi Cesko" !

+1/−1
3.9.2015 1:45

S59t53a20n75i34s19l92a23v 98S62t58u16p45k54a 6701435855350

Tak proč v nich všichni nakupují, když jsou tak zlí, že?

0/−2
3.9.2015 2:14

K78a82r43e25l 19V97o76v72e63s 1484808262819

Kde jinde se da nakoupit ? U Vietnamcu, kteri zbozi nakupuji u retezcu ?

+1/0
3.9.2015 6:22
Foto

O78n89d52ř91e95j 22F80i44a52l32a 9239480631249

A ty pracuješ kde? LIdl, kaufland, tesco??

0/0
3.9.2015 7:25

K92a76r77e33l 36V24o44v44e69s 1934448432219

Z jejich pohledu jsou minimalni, prostechteji minimalne 100 %

+1/−2
3.9.2015 1:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.