Diskuze

Sporný zákon zdraží potraviny, tvrdí řetězce. Hloupost, reagují výrobci

Sněmovní výbory ve středu podpořily novelu kontroverzního zákona o významné tržní síle, která má posílit postavení výrobců potravin vůči obchodníkům. Zákon podporuje vláda v čele s premiérem Bohuslavem Sobotkou, podle obchodníků však může vést ke zdražení potravin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nejlepší je úvaha, jak podpořím dražším nákupem menší obchodníky, kteří si to zboží nakoupí v řetězci, páč to tam má levnější než u svého dodavatele...

0 0
možnosti

Kdyby se radši starali o to aby fungovaly soudy a dodržovaly se smlouvy, tak by nebylo třeba prikazovat, jak mají smlouvy vypadat...

0 0
možnosti
Foto

vybodněte se na další zákony a místo toho posilte obchodní inspekci a trestání nekalých obchodních praktik řetězec-zákazník. Konkurenční prostředí se pak postará o zbytek.

1 0
možnosti

Lidé nadávají na řetězce, ale spíš by měli nadávat na sebe a změnit sebe. Všichni chtěli levné zboží, tak jim ho v akcích či privátní značkou dodali, tak nechápu na co se lidi stěžují. Pokud chtějí změnu, tak holt musí změnit spotřební chování. Např. podpořit nějaké menší prodejce či výrobce, ale samozřejmě je chyba, když toho malýho výrobce podpoří koupí přes nadnárodní řetězec, protože ten ho dodavatelskýma podmínkami zruinuje nebo přitlačí ke zdi.

1 0
možnosti

ad diskuze) Proč u nich valná většina teda nakupuje, když jsou tací darebáci, tak drazí a s velkými maržemi a nekvalitními výrobky? Proč tedy nenakupují u maloobchodníků, určitě by tyto chudáky přivítali s náručí a náš tuzemský trh by konečně rozkvetl a střední i nižší třída zajásala... Možná jsou maloobchodníci ještě větší darebáci? Hm, všechny co nejvíce zregulovat, zvednout daně, pak zestátnit a nakonec zrušit podnikatele!:) ...

2 4
možnosti

no já nevím, ale maloobchodník vzhledem k rozsahu objednávek těžko bude vydírat dodavatele zalistovacími poplatky, slevami za neprodané zboží a dalšími nesmysly

2 0
možnosti

To je tu zase holubiček

0 2
možnosti

Resume: Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Kaufland 44mld. tržby a zisk 1,6 mld. Globus 22 mld., zisk 0,2 mld. Máte tržby 29mld., 44mld a 23mld a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld, 1,6mld a 0,2mld. Schválně si z toho spočítejte procenta zisku. 

Procenta se pohybují od 1% do 6%. Tyto čísla ukazují na nízké marže. Výroční zprávu neobejdete. Pokud by byly náklady nízké a marže vysoké, byl by zisk dalece vyšší, pokud by byly marže velké a náklady vysoké, výsledné tržby i zisk by byly dalece vyšší. Odpovídá to i kvalitě. Čím nižší marže, tím si uzpůsobují kvalitu dolů, aby snížili náklady.

Všechny transakce a čísla jsou ve výročních zprávách zahrnuta. Samozřejmě existují maxima, minima i dumpingové ceny, ale toto je zahrnuto ve výsledném zisku  a tržbách. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců. Nicméně i maloobchodníci v různých segmentech jedou často na vysoké obraty, nízké marže, pokud se přímo nespecializují na bohatou klientelu a kvalitu atd. či nedohánějí zisk outsourcingem (službami), kde náklady a marže jsou dalece jiné, velice výhodné a jak víte služby na vše frčí atd.

Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné. 

Babiš například uvedl v roce 2013 „My děláme 41 miliard tržby v potravinářství a naše marže je 0,6 %.“ Mluvil evidentně o zisku 0,25mld.

0 5
možnosti

Výrobci mohou dodat na tento trh jen to zboží za tuto cenu, které si kupní sila (ekonomická a počtem obyvatel) může dovolit.  Obchodník si objedná méně kvalitní šunku a výrobce mu rád vyhoví, protože za stejnou cenu by na trh jinou nedodal. To není podvod, to je prostě dané kupní silou. Můžete si koupit kvalitní šunku, ale zaplatíte mnohem víc. Díky kupní síle, kdy si může dodavatel od výrobce objednat větší množství a ten mu udělit množstevní slevu, tak může být kvalitní i méně kvalitní šunka v Německu levnější než u nás. Šizení to bude tehdy, když bude prodávat ochuzenou šunku za cenu šunky kvalitní jako mají jiní prodejci

Výrobci to obchází ještě tak, aby na daný slabý trh mohli dodat stejný produkt jako do Německa a za stejnou cenu, že do stejného výrobku dávají jiné suroviny a zaštiťují se chutí regionu a k produktu dají nějakou příponu třeba bonusová verze a někdy ani to ne. Faktem ale je, že se tak snaží odběratelé obejít množstevní slevu, kterou tu nezískají a vyjít tak vstříc kupní síle trhu (početní i ekonomické) a výrobci jim samozřejmě rádi vyhoví

Dělají to i kvůli tomu, že zde vznikla bludná mediální bublina, že prodávaný výrobek v Německu musí mít v přepočtu stejnou cenu jako v Česku, což je nesmysl. Měl by mít jen stejné suroviny a pokud nemá, měli by přizpůsobit název a označit výrobek verzí

V Německu mohou dodat na jejich trh dalece mnohem víc zboží. Jejich odběratelé vezmou dalece víc na sklad, je tam dalece silnější kupní síla (ekonomicky i počtem obyvatel) Proto výrobci dávají zboží odběratelům a dodavatelům za nižší ceny. Takhle to funguje odjakživa, množstevní slevy. Naši prodejci stěží mohou nabrat tolik zboží jako v Německu při naší kupní síle (ekonomické i počtem obyvatel). Stejné vztahy platí mezi prodejci a dodavateli a mezi dodavateli a výrobci. Vždy záleží na tom, kolik můžete vzít zboží a jaké na daný trh. Malý odběratel nemá stejné ceny jako velkoodběratel Velkoodběratel na českém trhu je maloodběratelem na Německém trhu a obráceně

0 5
možnosti

Tak proc u nas ty retezce jsou? Kdyz tu tak trpi pro nase blaho ? A buduji prodejny i v zapadlych viskach ? Proste nahrazuji charitu a proto je treba Nemecku dekovat !!

3 1
možnosti

To je výsledek pobídek CSSD a ODS, kdy ze začátku dostávali úlevy na daně atd., aby zvýšili zaměstnanost v regionech.  Dnes už nedostávají úlevy a tak se často střídají majitelé. Zisk je ale stále zisk i když nevalný, ale stále nějaký existuje. Osobně bych raději viděl, kdyby pobídky v minulosti dostali tuzemští podnikatelé, firmy, měli jsme nižší daně a trh jsme si vybudovali sami a spotřebitelé byli i silnější kupní silou. Je otázkou, jak schopnou legislativu a podnikatele bychom měli a zda-li by se vše neztopilo. Nicméně proč tomu tak není, je vlivem řady kauzalit.

1 2
možnosti

Ha na ha, marže obchodníků jsou minimální ;-D

Tak to já jsem dědeček automobil

6 4
možnosti

Nevěřím, že jste dědeček automobil, to není možné, ale odpovídalo by to číslům, které předložím. Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Provozní zisk činil 1,9 miliardy korun. Máte tržby 29 miliard a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld. No, to se fakt vyplatí. Kaufland má například obrat 44 miliard a zisk pouze šílených 1,6 mld. Schválně si z toho spočítejte procenta. Procenta se pohybují od 4% do 6%. Tyto čísla jasně ukazují na nízké marže. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců.

4 4
možnosti

Nenechte vypoušte rybník, volají kapři...

2 2
možnosti