Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD Cargo zvažuje, že opustí až pětinu nádraží. Kvůli úsporám

Státní nákladní dopravce ČD Cargo vážně zvažuje, že o pětinu seškrtá počet míst, kde mohou jeho zákazníci nakládat zboží. Vedení firmy to přirovnává k rušení venkovských pošt: zakázek na řadě míst je tak málo, že se je nevyplatí obsluhovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i26ř28í 34K97o68v49a41ř64í78k 5260280494569

No je hezké, že na to management ČDC, čítající stovky odborníků, po několika letech přišel. Bohužel většina ucelených zásilek je již rozebrána.

0/0
8.9.2015 19:45

L81u81c93i87a80n 33P10a84p25a54z16i48a59n 5454497961555

Správné rozhodnutí. Není možné být všude a nemít tam téměř žádnou práci. Pokud tam chtějí, aby tam dopravce zůstal, musí dané "region" nádraží zabezpečit dostatek zakázek. Nejsou-li, nedá se nic dělat, budou si muset popojet o kus dál, kde bude spádové nádraží. Sice možná přijdou o cca 3% trhu, ale lepší tak než dotovat ve stovkách milionů nárust klienteli, prřepravných km o cca 3%. Dávno mělo být. V cizině je to také tak. Když jsi velkým klientem, budeš mít "nádraží" třeba přímo u bran firmy, pokud potřebuješ balíček jednou za rok, pak "nádraží" bude poněkud dál, přesto to může být nadále zajímavé pro obě strany.

0/0
8.9.2015 9:54

R51a23d66i96m 84D43u33d10a 3538819493200

Až v říjnu má jit rušení tar. bodů na schválení? Ale k 1 říjnu už ti pracovníci co tam dělají mají výpověď. Trošku divná politika.

0/0
4.9.2015 14:43

R14o32m59a77n 86J16e89s56c98h78k69e 9588685117735

Zrušilo se mnoho tratí a tisíce vleček. Všechno špatně. Na vině je stát. Také skladba vagónů byla daleko širší než je dnes. V Modřících u Brna je plno obchodňáků a žádná vlečka. Proč vozit nábytek kamióny ?

0/0
4.9.2015 13:41

P28a58v18e14l 90Ř66a32p74e14k 7812586969485

Není nadále možné, aby kamiony beztrestně a zadarmo smrděly, dělaly kravál, ohrožovaly lidi a ničily komunikace vedoucí skrze obce a po okreskách. Je třeba zásadním způsobem zpoplatnit kamiony, nejlépe tak, aby si každá obec mohla stanovit své vlastní mýto nebo vjezd zcela zakázat. Pak se zase náklad vrátí tam, kam patří - na železnici, nikoli na silnice, kde se přeprava nákladu odehrává zcela na úkor okolí.

+3/0
3.9.2015 23:06

L70u86c36i50a59n 74P21a31p55a70z72i38a59n 5504567711535

Logický postup, když vše musí fungovat za účelem zisku.

0/−1
3.9.2015 10:26

R18o38b82e68r15t 51P45r77a57ž53á80k 4578546955380

Otázka je, jestli to zvýší zisk. Podobným opatřením zahájil jistý Emanuel Šíp kamionovou smršť v Česku.

+1/0
3.9.2015 16:04

J19i50ř84í 21K51o29c97u93r89e52k 6715874445748

Můžete být buď v zisku, na nule nebo ve ztrátě. Pokud je firma na nule nebo ve ztrátě, tak asi moc nefunguje. Proč by někdo pracoval, když z toho nebude mít žádný zisk?

+1/0
3.9.2015 19:56

P40a25v75e12l 60Ř73a30p23e78k 7652456909715

Smyslem státní firmy nemůže být zisk. Pokud by to tak mělo být, může ta firma být rovnou soukromá.

0/0
3.9.2015 23:07

J11a30n 39J72e10m73e44l28k18a 1645450

No jo no, v  době miliardových zisků z nich financujeme osobní dopravu - aby stomiliardový státní deficit, utracený jinde, nebyl náhodou větší.

K tomu  "odborník", podporovaný ODS a  Řebíčkem působil v Cargu až do 2010.

Nic neinvestovali do oprav a modernizací a tady mají výsledek - jak ty jejich vagony a lokomotivy vypadají.

Kdyby se zisky ČEZU taky stále nelepil rozpočet, už by byly jaderné bloky dávno zaplacené. Tak uhelné elektrárny stárnou.

Kdyby měli v uzlech na koridorech portálové jeřáby, třeba by dokázali rychleji směrovat kontejnery a koncové zásilky by byly pak vytíženější. A nevozili by hlavně uhlí a dřevo.

+2/0
3.9.2015 8:22

J29i34ř19í 43E92r26b42e63n 1103134276377

Máme v republice 9,5 tisíce kilometrů tratí - a opravdu jsou nakládací místa ČDC na každých pěti kilometrech, jak pan Bednárik tvrdí?

+1/0
3.9.2015 7:44

I15v54a93n 31M17a95r71e29k 6754608562

Už opustilo,  je to pěkně vidět ne těch neudržovaných zříceninách v žel stanicích. Např žst Brumov na trati H.LIdeč-Bylnice je toho zářným příkladem. Moderní stanice vybudovaná za komárů v 70-ých letech minulého století je dnes v troskách ! RvRvRv

+1/−1
3.9.2015 7:04

R96o72b59e78r70t 23P10r55a32ž60á39k 4828366635850

Neznám konkrétní stav, ale: Je tam nějaká významná firma, kvůli které by se vyplatilo držet cargo?

+1/0
3.9.2015 16:07

R30o61b32e80r90t 68P83r92a34ž27á16k 4528366325460

A je v Brumově nějaký významný klient pro ČD Cargo?

0/0
3.9.2015 16:08
Foto

P44a69v68e76l 22M69a42k47o71v50e98c 8568945751

A do budoucna zvažuje, že opustí i zbývající čtyři pětiny a dosáhne absolutních úspor...:-(

+6/0
2.9.2015 23:28

R74a71d66e67k 31J75a20n96a93t68a 9875226784352

Proč? Ucelenky jim vydělávají. Ostatně soukromníci právě proto dělají POUZE ty ucelenky.

Uvědomte si, že tento článek řeší segment dopravy, který je zastaralý (aby fungoval i dnes, musela by být provedena rozsáhlá modernizace a automatizace lokálek a vysoké poplatky pro kamiony).

+1/0
3.9.2015 9:21
Foto

P60a64v69e73l 33M84a25k69o23v59e50c 8258865231

Na "proč" se zeptejte managementu a českých politiků...Je potřeba vyklidit pole soukromým firmám (konkurenci), aby stát přestal vydělávat...:-(

+2/0
3.9.2015 10:26

J59i39ř91í 21K88o27c59u54r48e83k 6155554355478

A co, u všech rohatejch, brání ČD Cargo nakoupit si 20-30 moderních lokomotiv a vozit ucelenky z německých přístavů do ČR?

A ti soukromníci státu neplatí daně?? Nebo snad vadí třídní původ majitele firmy?

0/−1
3.9.2015 20:03

R74o98m87a98n 90J17e86s17c79h35k33e 9198605147585

Zrušilo se mnoho tratí i mnoho vleček. Všechno je špatně. Všechno na silnice. Na vině je stát.

+1/0
4.9.2015 13:25
Foto

I15v87o 95S46a64r76o 5758337617748

Prodej 32 vozů takřka na šrot do Itálie?;-D;-D;-D

Ani bych se nedivil, kdyby ty vozy na šrot byly těsně před prodejem repasovány a či renovovány.

+5/0
2.9.2015 23:18

J25i85n68d76ř58i76c94h 23Š70k50o34p79e36k 4525581650875

tak samozřejmě budou časem zpětně pronajaty

+3/0
3.9.2015 6:46

A78n65t54o95n41í66n 98S67c39h11i20n32d21l75e38r 8412809909937

zajímavé, já jsem myslel, že je tak trochu zájem v rámci "pokroku", že by se naopak nákladní doprava na železnici měla rozšiřovat... udivuje mě, že na tohle zrovna nejsou nějaké ty eu dotace... nebo prostě EU podporuje kamiony na okreskách?

+10/0
2.9.2015 22:45

J65a55r59o82m19í44r 45K75r79á17l 4690929154209

Dotovat není třeba, nákladní doprava bývá zpravidla výdělečná.  Jen ČD to jaksi neumí.  Pokud nedokáže poskytnout kvalitní služby ani fabrice, která má svoji vlečku, pak se není čemu divit, že prodělává.

0/0
3.9.2015 6:29

J87i53n95d30ř18i83c28h 68Š19k29o75p83e90k 4585741950485

kamiony na okrskách podporuje samotný stát.

Už jen proto, že vlak platí za každý km kolejí. Kamion jen za pár km dálnic a vybraných silnic, jinak nic

+8/0
3.9.2015 6:47

J54a60r64o10m41í29r 81K45r61á94l 4900289594699

To jste na omylu.  Za kamion se platí, ať jezdí, nebo ne.  Cca 18 tisíc.

0/−1
3.9.2015 7:24

J17i14n21d33ř31i42c21h 72Š17k74o96p46e39k 4175341520865

mám na mysli platbu za použití silnice/kolejí.

Vlak platí za každý ujetý km, kamion ani náhodou

+4/0
3.9.2015 7:30

J11o83s68e24f 42B50r20o55ž33e23k 7833565882371

Kamion platí daně v ceně nafty - cca 50% ceny jsou daně. Platba za ujetý km u vlaku je směšná, pár korun a jinak platí jen DPH z energie.

0/−2
3.9.2015 7:44

M49i58r59o68s79l78a35v 52G63r37o81s53s88m13a94n88n 8742209184

Daně platí i železniční dopravci a navíc ještě poplatek za koleje.

+2/0
3.9.2015 7:57

J18i88n44d89ř54i74c62h 11Š76k97o28p36e25k 4285471560865

a vlak jezdí na naftu očištěnou od daní ?

+2/0
3.9.2015 7:59

H79a48n54u72š 60H58o30r41á42k 9871614176603

Pokud je dieslovy, tak ano. Nafta pro vlak je predmetem vratky spotrebni dane. Takze litr za 15.

0/−2
3.9.2015 8:48

A73l48e80x47a15n67d15r 92Š26m77í58r54o 9446117654356

A od kdy?? ;)

0/0
3.9.2015 12:33

R51o55m17a19n 35J65e44s56c40h24k58e 9218855117935

DPH z nafty platí i železnice.

0/0
4.9.2015 13:27

J25a62r79o61m76í46r 98K51r28á74l 4540389944129

No, to je právě platba za použití silnic. ;-D

0/0
3.9.2015 8:05

J14i84n39d76ř62i20c60h 53Š35k22o18p13e33k 4175901190925

ale ta se neplatí od km. Ale je stanovena směšným paušálem (mimo zpoplatněné úseky) :-)

+1/0
3.9.2015 8:23

M16i24r83o42s90l64a48v 87Z87i52k14m87u43n80d 7379493544363

Což je naprosto směšná suma - 50 Kč denně (cca 1,5 €) ... za tohle nepořídíte ani slušný oběd ...

+3/0
3.9.2015 7:33

J38a29r43o33m90í42r 71K37r66á53l 4720239914599

Pokud jezdí denně, pak ano.

0/0
3.9.2015 8:04

J19o80s47e23f 20B69r22o30ž90e87k 7743675552651

Nejen to. Z nafty (tedy za km) se platí cca 50% z ceny daní. A pokud to jsou vnitrostátní rozvozy, tak v zahraničí takovat nemůžou.

0/−1
3.9.2015 7:41

J90i41ř80í 63E78r79b61e89n 1583824336507

Prozradím Vám malé tajemství: zdaněnou naftu kupují i České dráhy, ČDC a všichni další železniční dopravci, kteří mají aspoň jednu motorovou lokomotivu.

+3/0
3.9.2015 7:46

H69a63n96u93š 24H74o59r53á77k 9621424236383

Nakupujou, ale pak si daj vratku a spotrebni dan dostanou zpet.

0/0
3.9.2015 9:07

A84l24e17x37a55n58d33r 86Š16m45í35r72o 9186437214976

Ano, ale pouze za tu co slouží k vytápění.

+1/0
3.9.2015 12:34
Foto

A29l31a64n 89Ř68e98p58k32a 4955726

Chudáci zaměstnanci, půjdou na pracák a někteří možná budou otročit za almužnu přes agenturu u nějakého soukromníka se smlouvou na dobu určitou... Rv Stát vesměs ušetří prd, ČD Cargo je sice akciovka, ale v rukou státu a propuštění zaměstnanci jen budou placeni z jiného balíku (ti co neseženou hned práci).

0/−3
2.9.2015 22:40

H98a17n11u86š 38H98o66r35á93k 9651544616133

Takovej je proste zivot - nevidim jeden jedny duvod, proc by jakakoliv firma mela platit neefektivniho zamestnance. A ani nechapu nekoho, kdo je rad neefektnivnim zamestnancem a zije s vedomim, ze jeho prace je k nicemu a nic neprinasi.

+1/−1
2.9.2015 22:52

V34l98a63d63i27m71í31r 16F40i48b55i58g40e77r 5334681841644

Podívejte na politiky ti jsou neefektivní stále a že by trpěli vědomím neefektivnosti nepozoruji. Efektivní jsou jen v mluvení o ničem.

A řadový zaměstnanec dělá to co mu zadá nadřízený, tam je hlavní příčina neefektivnosti.

+1/0
3.9.2015 7:10

R26o84b29e17r36t 15P82r49a55ž52á67k 4278396895150

Jenže politik si podobný pocit nepřipouští. Myslí si, že je ohromně prospěšný celému lidstvu.

0/0
3.9.2015 16:06

V41l60a73d66i68m67í55r 38F97i30b42i66g18e10r 5694291311754

Politik to je diagnóza. V komunálu ještě chápou běžný život ale od kraje výš ztrácí kontakt s realitou podle toho jak dlouho jsou ve funkci

0/0
5.9.2015 0:59

R82o78m43a20n 45J25e32s89c92h12k89e 9228475437635

Proč platíme vojáky ? Ti jsou efektivní ? Proč platí stát tisíce zbytečných úředníků ?

0/0
4.9.2015 13:29

R49o33m33a66n 24J88e57s38c89h18k15e 9718265417545

Běžte na oční. Stát platí mnoho darmožroutů, co nevydělají ani korunu.

0/0
6.9.2015 7:27

M82a47r95t63i17n 36H11a30n25z58a44l 8788749529475

Za almužnu? Chachá!

+1/0
2.9.2015 23:18

V84a81c98l12a68v 76P46e61r17o86u34t49k52a 6118397524151

takže opět nárust nákadní dopravy..

0/−1
2.9.2015 22:38

L58u47k29á52š 26Š83m36a37h47e12l 2187184792194

Dokud budou díky kamionové lobby pokračovat masivní dotace do oprav silnic zničených kamiony, dokud nebude nikomu vadit, že kamiony produkují emise, hluk, prach, zabírají prostor, způsobují dopravní nehody v míře mnohem vyšší než nákladní železniční doprava (která si musí veškerou údržbu infrastruktury více než štědře platit sama), situace se lepšit nebude.:-(

+11/−4
2.9.2015 21:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.