Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo zvažuje, že opustí až pětinu nádraží. Kvůli úsporám

Státní nákladní dopravce ČD Cargo vážně zvažuje, že o pětinu seškrtá počet míst, kde mohou jeho zákazníci nakládat zboží. Vedení firmy to přirovnává k rušení venkovských pošt: zakázek na řadě míst je tak málo, že se je nevyplatí obsluhovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i83ř36í 91K97o58v25a42ř54í29k 5220100784899

No je hezké, že na to management ČDC, čítající stovky odborníků, po několika letech přišel. Bohužel většina ucelených zásilek je již rozebrána.

0/0
8.9.2015 19:45

L17u59c31i21a84n 63P89a18p57a55z30i76a57n 5924287981595

Správné rozhodnutí. Není možné být všude a nemít tam téměř žádnou práci. Pokud tam chtějí, aby tam dopravce zůstal, musí dané "region" nádraží zabezpečit dostatek zakázek. Nejsou-li, nedá se nic dělat, budou si muset popojet o kus dál, kde bude spádové nádraží. Sice možná přijdou o cca 3% trhu, ale lepší tak než dotovat ve stovkách milionů nárust klienteli, prřepravných km o cca 3%. Dávno mělo být. V cizině je to také tak. Když jsi velkým klientem, budeš mít "nádraží" třeba přímo u bran firmy, pokud potřebuješ balíček jednou za rok, pak "nádraží" bude poněkud dál, přesto to může být nadále zajímavé pro obě strany.

0/0
8.9.2015 9:54

R56a42d52i53m 85D44u18d45a 3218939633500

Až v říjnu má jit rušení tar. bodů na schválení? Ale k 1 říjnu už ti pracovníci co tam dělají mají výpověď. Trošku divná politika.

0/0
4.9.2015 14:43

R79o24m34a58n 25J77e31s24c39h12k71e 9258685367805

Zrušilo se mnoho tratí a tisíce vleček. Všechno špatně. Na vině je stát. Také skladba vagónů byla daleko širší než je dnes. V Modřících u Brna je plno obchodňáků a žádná vlečka. Proč vozit nábytek kamióny ?

0/0
4.9.2015 13:41

P71a31v11e31l 24Ř55a68p64e67k 7362466309255

Není nadále možné, aby kamiony beztrestně a zadarmo smrděly, dělaly kravál, ohrožovaly lidi a ničily komunikace vedoucí skrze obce a po okreskách. Je třeba zásadním způsobem zpoplatnit kamiony, nejlépe tak, aby si každá obec mohla stanovit své vlastní mýto nebo vjezd zcela zakázat. Pak se zase náklad vrátí tam, kam patří - na železnici, nikoli na silnice, kde se přeprava nákladu odehrává zcela na úkor okolí.

+3/0
3.9.2015 23:06

L22u75c73i69a35n 66P77a41p94a27z42i24a96n 5834307541695

Logický postup, když vše musí fungovat za účelem zisku.

0/−1
3.9.2015 10:26

R36o83b59e63r46t 24P20r71a49ž93á20k 4588666325770

Otázka je, jestli to zvýší zisk. Podobným opatřením zahájil jistý Emanuel Šíp kamionovou smršť v Česku.

+1/0
3.9.2015 16:04

J57i16ř11í 63K38o12c88u11r58e48k 6755144675168

Můžete být buď v zisku, na nule nebo ve ztrátě. Pokud je firma na nule nebo ve ztrátě, tak asi moc nefunguje. Proč by někdo pracoval, když z toho nebude mít žádný zisk?

+1/0
3.9.2015 19:56

P26a70v48e20l 96Ř98a61p70e60k 7752606629965

Smyslem státní firmy nemůže být zisk. Pokud by to tak mělo být, může ta firma být rovnou soukromá.

0/0
3.9.2015 23:07

J85a71n 66J81e38m93e63l66k90a 1825650

No jo no, v  době miliardových zisků z nich financujeme osobní dopravu - aby stomiliardový státní deficit, utracený jinde, nebyl náhodou větší.

K tomu  "odborník", podporovaný ODS a  Řebíčkem působil v Cargu až do 2010.

Nic neinvestovali do oprav a modernizací a tady mají výsledek - jak ty jejich vagony a lokomotivy vypadají.

Kdyby se zisky ČEZU taky stále nelepil rozpočet, už by byly jaderné bloky dávno zaplacené. Tak uhelné elektrárny stárnou.

Kdyby měli v uzlech na koridorech portálové jeřáby, třeba by dokázali rychleji směrovat kontejnery a koncové zásilky by byly pak vytíženější. A nevozili by hlavně uhlí a dřevo.

+2/0
3.9.2015 8:22

J25i67ř47í 82E10r24b70e20n 1513654326337

Máme v republice 9,5 tisíce kilometrů tratí - a opravdu jsou nakládací místa ČDC na každých pěti kilometrech, jak pan Bednárik tvrdí?

+1/0
3.9.2015 7:44

I70v48a69n 32M25a85r54e35k 6124748142

Už opustilo,  je to pěkně vidět ne těch neudržovaných zříceninách v žel stanicích. Např žst Brumov na trati H.LIdeč-Bylnice je toho zářným příkladem. Moderní stanice vybudovaná za komárů v 70-ých letech minulého století je dnes v troskách ! RvRvRv

+1/−1
3.9.2015 7:04

R12o38b90e66r46t 19P13r48a35ž87á81k 4938386605780

Neznám konkrétní stav, ale: Je tam nějaká významná firma, kvůli které by se vyplatilo držet cargo?

+1/0
3.9.2015 16:07

R70o46b14e50r21t 41P62r48a94ž42á67k 4708486805460

A je v Brumově nějaký významný klient pro ČD Cargo?

0/0
3.9.2015 16:08
Foto

P57a62v49e63l 44M53a18k56o33v10e48c 8268965451

A do budoucna zvažuje, že opustí i zbývající čtyři pětiny a dosáhne absolutních úspor...:-(

+6/0
2.9.2015 23:28

R87a53d40e70k 46J24a17n30a61t63a 9725486894952

Proč? Ucelenky jim vydělávají. Ostatně soukromníci právě proto dělají POUZE ty ucelenky.

Uvědomte si, že tento článek řeší segment dopravy, který je zastaralý (aby fungoval i dnes, musela by být provedena rozsáhlá modernizace a automatizace lokálek a vysoké poplatky pro kamiony).

+1/0
3.9.2015 9:21
Foto

P33a78v47e64l 66M87a39k29o53v74e26c 8358615881

Na "proč" se zeptejte managementu a českých politiků...Je potřeba vyklidit pole soukromým firmám (konkurenci), aby stát přestal vydělávat...:-(

+2/0
3.9.2015 10:26

J80i49ř71í 24K65o13c16u88r36e98k 6115654385378

A co, u všech rohatejch, brání ČD Cargo nakoupit si 20-30 moderních lokomotiv a vozit ucelenky z německých přístavů do ČR?

A ti soukromníci státu neplatí daně?? Nebo snad vadí třídní původ majitele firmy?

0/−1
3.9.2015 20:03

R11o85m89a95n 62J22e33s54c62h83k58e 9188155687985

Zrušilo se mnoho tratí i mnoho vleček. Všechno je špatně. Všechno na silnice. Na vině je stát.

+1/0
4.9.2015 13:25

I65v54o 20S62a27r48o 5218917577828

Prodej 32 vozů takřka na šrot do Itálie?;-D;-D;-D

Ani bych se nedivil, kdyby ty vozy na šrot byly těsně před prodejem repasovány a či renovovány.

+5/0
2.9.2015 23:18

J85i88n44d51ř47i62c11h 59Š12k27o67p83e29k 4715481650365

tak samozřejmě budou časem zpětně pronajaty

+3/0
3.9.2015 6:46

A86n87t65o56n96í47n 88S70c54h90i13n21d87l89e93r 8423227765339

zajímavé, já jsem myslel, že je tak trochu zájem v rámci "pokroku", že by se naopak nákladní doprava na železnici měla rozšiřovat... udivuje mě, že na tohle zrovna nejsou nějaké ty eu dotace... nebo prostě EU podporuje kamiony na okreskách?

+10/0
2.9.2015 22:45

J87a13r24o30m57í58r 13K51r41á80l 4340489244609

Dotovat není třeba, nákladní doprava bývá zpravidla výdělečná.  Jen ČD to jaksi neumí.  Pokud nedokáže poskytnout kvalitní služby ani fabrice, která má svoji vlečku, pak se není čemu divit, že prodělává.

0/0
3.9.2015 6:29

J22i34n13d91ř35i88c51h 54Š79k92o70p97e47k 4235371730515

kamiony na okrskách podporuje samotný stát.

Už jen proto, že vlak platí za každý km kolejí. Kamion jen za pár km dálnic a vybraných silnic, jinak nic

+8/0
3.9.2015 6:47

J17a94r24o76m33í71r 66K17r97á93l 4940579884299

To jste na omylu.  Za kamion se platí, ať jezdí, nebo ne.  Cca 18 tisíc.

0/−1
3.9.2015 7:24

J52i87n59d75ř64i89c50h 86Š86k81o43p32e31k 4585591200885

mám na mysli platbu za použití silnice/kolejí.

Vlak platí za každý ujetý km, kamion ani náhodou

+4/0
3.9.2015 7:30

J23o66s39e27f 52B98r82o87ž61e46k 7833375932551

Kamion platí daně v ceně nafty - cca 50% ceny jsou daně. Platba za ujetý km u vlaku je směšná, pár korun a jinak platí jen DPH z energie.

0/−2
3.9.2015 7:44

M95i89r73o28s19l87a46v 71G82r10o29s17s42m43a10n49n 8172569864

Daně platí i železniční dopravci a navíc ještě poplatek za koleje.

+2/0
3.9.2015 7:57

J14i81n89d59ř11i98c87h 75Š86k13o52p65e59k 4925361460415

a vlak jezdí na naftu očištěnou od daní ?

+2/0
3.9.2015 7:59

H40a50n32u51š 51H82o38r97á44k 9661494866213

Pokud je dieslovy, tak ano. Nafta pro vlak je predmetem vratky spotrebni dane. Takze litr za 15.

0/−2
3.9.2015 8:48

A38l36e49x88a72n16d40r 71Š28m30í21r59o 9686407444696

A od kdy?? ;)

0/0
3.9.2015 12:33

R24o15m96a68n 91J76e16s63c62h40k16e 9308135637315

DPH z nafty platí i železnice.

0/0
4.9.2015 13:27

J36a98r90o23m38í19r 13K62r40á10l 4840219294219

No, to je právě platba za použití silnic. ;-D

0/0
3.9.2015 8:05

J91i81n52d93ř37i30c60h 52Š28k29o61p29e85k 4365421980205

ale ta se neplatí od km. Ale je stanovena směšným paušálem (mimo zpoplatněné úseky) :-)

+1/0
3.9.2015 8:23

M68i63r98o83s59l77a26v 15Z59i21k52m65u68n16d 7649863514693

Což je naprosto směšná suma - 50 Kč denně (cca 1,5 €) ... za tohle nepořídíte ani slušný oběd ...

+3/0
3.9.2015 7:33

J57a63r35o74m43í69r 83K80r70á61l 4180339754309

Pokud jezdí denně, pak ano.

0/0
3.9.2015 8:04

J41o88s26e56f 30B37r41o14ž36e88k 7773185182851

Nejen to. Z nafty (tedy za km) se platí cca 50% z ceny daní. A pokud to jsou vnitrostátní rozvozy, tak v zahraničí takovat nemůžou.

0/−1
3.9.2015 7:41

J59i22ř95í 42E43r66b83e45n 1843924306387

Prozradím Vám malé tajemství: zdaněnou naftu kupují i České dráhy, ČDC a všichni další železniční dopravci, kteří mají aspoň jednu motorovou lokomotivu.

+3/0
3.9.2015 7:46

H98a78n16u63š 95H36o44r32á34k 9781884186653

Nakupujou, ale pak si daj vratku a spotrebni dan dostanou zpet.

0/0
3.9.2015 9:07

A24l37e53x36a45n96d35r 60Š97m31í57r64o 9756887194456

Ano, ale pouze za tu co slouží k vytápění.

+1/0
3.9.2015 12:34

A94l14a32n 36Ř90e37p62k96a 4715916

Chudáci zaměstnanci, půjdou na pracák a někteří možná budou otročit za almužnu přes agenturu u nějakého soukromníka se smlouvou na dobu určitou... Rv Stát vesměs ušetří prd, ČD Cargo je sice akciovka, ale v rukou státu a propuštění zaměstnanci jen budou placeni z jiného balíku (ti co neseženou hned práci).

0/−3
2.9.2015 22:40

H50a72n85u60š 79H32o87r75á29k 9381394186483

Takovej je proste zivot - nevidim jeden jedny duvod, proc by jakakoliv firma mela platit neefektivniho zamestnance. A ani nechapu nekoho, kdo je rad neefektnivnim zamestnancem a zije s vedomim, ze jeho prace je k nicemu a nic neprinasi.

+1/−1
2.9.2015 22:52

V95l93a76d11i56m57í98r 30F47i35b85i38g74e66r 5804741861734

Podívejte na politiky ti jsou neefektivní stále a že by trpěli vědomím neefektivnosti nepozoruji. Efektivní jsou jen v mluvení o ničem.

A řadový zaměstnanec dělá to co mu zadá nadřízený, tam je hlavní příčina neefektivnosti.

+1/0
3.9.2015 7:10

R56o63b53e55r61t 74P46r50a35ž75á98k 4698796155860

Jenže politik si podobný pocit nepřipouští. Myslí si, že je ohromně prospěšný celému lidstvu.

0/0
3.9.2015 16:06

V64l36a41d24i35m16í48r 72F71i13b47i98g31e15r 5654161111414

Politik to je diagnóza. V komunálu ještě chápou běžný život ale od kraje výš ztrácí kontakt s realitou podle toho jak dlouho jsou ve funkci

0/0
5.9.2015 0:59

R63o82m54a94n 50J42e12s64c16h32k32e 9308765557795

Proč platíme vojáky ? Ti jsou efektivní ? Proč platí stát tisíce zbytečných úředníků ?

0/0
4.9.2015 13:29

R51o19m39a49n 60J60e67s17c90h80k52e 9238745247455

Běžte na oční. Stát platí mnoho darmožroutů, co nevydělají ani korunu.

0/0
6.9.2015 7:27

M68a69r97t37i25n 32H41a69n85z97a21l 8708989269495

Za almužnu? Chachá!

+1/0
2.9.2015 23:18

V51a35c91l29a79v 94P35e66r50o80u95t74k63a 6248967284361

takže opět nárust nákadní dopravy..

0/−1
2.9.2015 22:38

L49u69k62á62š 32Š49m39a57h20e49l 2537504482884

Dokud budou díky kamionové lobby pokračovat masivní dotace do oprav silnic zničených kamiony, dokud nebude nikomu vadit, že kamiony produkují emise, hluk, prach, zabírají prostor, způsobují dopravní nehody v míře mnohem vyšší než nákladní železniční doprava (která si musí veškerou údržbu infrastruktury více než štědře platit sama), situace se lepšit nebude.:-(

+11/−4
2.9.2015 21:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.