Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo zvažuje, že opustí až pětinu nádraží. Kvůli úsporám

Státní nákladní dopravce ČD Cargo vážně zvažuje, že o pětinu seškrtá počet míst, kde mohou jeho zákazníci nakládat zboží. Vedení firmy to přirovnává k rušení venkovských pošt: zakázek na řadě míst je tak málo, že se je nevyplatí obsluhovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i78ř22í 13K12o85v54a34ř54í16k 5590980214549

No je hezké, že na to management ČDC, čítající stovky odborníků, po několika letech přišel. Bohužel většina ucelených zásilek je již rozebrána.

0/0
8.9.2015 19:45

L48u92c94i49a64n 54P90a82p12a12z52i37a58n 5924687351975

Správné rozhodnutí. Není možné být všude a nemít tam téměř žádnou práci. Pokud tam chtějí, aby tam dopravce zůstal, musí dané "region" nádraží zabezpečit dostatek zakázek. Nejsou-li, nedá se nic dělat, budou si muset popojet o kus dál, kde bude spádové nádraží. Sice možná přijdou o cca 3% trhu, ale lepší tak než dotovat ve stovkách milionů nárust klienteli, prřepravných km o cca 3%. Dávno mělo být. V cizině je to také tak. Když jsi velkým klientem, budeš mít "nádraží" třeba přímo u bran firmy, pokud potřebuješ balíček jednou za rok, pak "nádraží" bude poněkud dál, přesto to může být nadále zajímavé pro obě strany.

0/0
8.9.2015 9:54

R57a17d49i32m 80D41u59d49a 3538699273160

Až v říjnu má jit rušení tar. bodů na schválení? Ale k 1 říjnu už ti pracovníci co tam dělají mají výpověď. Trošku divná politika.

0/0
4.9.2015 14:43

R63o88m90a57n 40J66e72s22c17h98k74e 9888525347305

Zrušilo se mnoho tratí a tisíce vleček. Všechno špatně. Na vině je stát. Také skladba vagónů byla daleko širší než je dnes. V Modřících u Brna je plno obchodňáků a žádná vlečka. Proč vozit nábytek kamióny ?

0/0
4.9.2015 13:41

P30a98v83e12l 95Ř94a23p89e73k 7232966409535

Není nadále možné, aby kamiony beztrestně a zadarmo smrděly, dělaly kravál, ohrožovaly lidi a ničily komunikace vedoucí skrze obce a po okreskách. Je třeba zásadním způsobem zpoplatnit kamiony, nejlépe tak, aby si každá obec mohla stanovit své vlastní mýto nebo vjezd zcela zakázat. Pak se zase náklad vrátí tam, kam patří - na železnici, nikoli na silnice, kde se přeprava nákladu odehrává zcela na úkor okolí.

+3/0
3.9.2015 23:06

L72u67c32i93a51n 38P41a84p45a73z68i11a20n 5934407831945

Logický postup, když vše musí fungovat za účelem zisku.

0/−1
3.9.2015 10:26

R42o33b16e52r16t 25P32r48a27ž32á61k 4928946445490

Otázka je, jestli to zvýší zisk. Podobným opatřením zahájil jistý Emanuel Šíp kamionovou smršť v Česku.

+1/0
3.9.2015 16:04

J92i58ř24í 75K55o11c30u30r39e78k 6905674975658

Můžete být buď v zisku, na nule nebo ve ztrátě. Pokud je firma na nule nebo ve ztrátě, tak asi moc nefunguje. Proč by někdo pracoval, když z toho nebude mít žádný zisk?

+1/0
3.9.2015 19:56

P32a36v21e78l 78Ř81a22p44e21k 7492616799875

Smyslem státní firmy nemůže být zisk. Pokud by to tak mělo být, může ta firma být rovnou soukromá.

0/0
3.9.2015 23:07

J35a16n 91J67e23m21e75l15k75a 1535470

No jo no, v  době miliardových zisků z nich financujeme osobní dopravu - aby stomiliardový státní deficit, utracený jinde, nebyl náhodou větší.

K tomu  "odborník", podporovaný ODS a  Řebíčkem působil v Cargu až do 2010.

Nic neinvestovali do oprav a modernizací a tady mají výsledek - jak ty jejich vagony a lokomotivy vypadají.

Kdyby se zisky ČEZU taky stále nelepil rozpočet, už by byly jaderné bloky dávno zaplacené. Tak uhelné elektrárny stárnou.

Kdyby měli v uzlech na koridorech portálové jeřáby, třeba by dokázali rychleji směrovat kontejnery a koncové zásilky by byly pak vytíženější. A nevozili by hlavně uhlí a dřevo.

+2/0
3.9.2015 8:22

J35i79ř65í 77E14r31b85e84n 1523574596337

Máme v republice 9,5 tisíce kilometrů tratí - a opravdu jsou nakládací místa ČDC na každých pěti kilometrech, jak pan Bednárik tvrdí?

+1/0
3.9.2015 7:44

I94v69a68n 33M69a23r75e12k 6404438612

Už opustilo,  je to pěkně vidět ne těch neudržovaných zříceninách v žel stanicích. Např žst Brumov na trati H.LIdeč-Bylnice je toho zářným příkladem. Moderní stanice vybudovaná za komárů v 70-ých letech minulého století je dnes v troskách ! RvRvRv

+1/−1
3.9.2015 7:04

R68o50b51e52r84t 74P40r51a20ž59á15k 4138346445860

Neznám konkrétní stav, ale: Je tam nějaká významná firma, kvůli které by se vyplatilo držet cargo?

+1/0
3.9.2015 16:07

R64o54b70e56r57t 12P50r62a44ž18á89k 4258156465520

A je v Brumově nějaký významný klient pro ČD Cargo?

0/0
3.9.2015 16:08
Foto

P82a34v58e76l 34M43a51k62o44v43e98c 8718835911

A do budoucna zvažuje, že opustí i zbývající čtyři pětiny a dosáhne absolutních úspor...:-(

+6/0
2.9.2015 23:28

R52a58d18e27k 66J87a41n25a75t87a 9895216924492

Proč? Ucelenky jim vydělávají. Ostatně soukromníci právě proto dělají POUZE ty ucelenky.

Uvědomte si, že tento článek řeší segment dopravy, který je zastaralý (aby fungoval i dnes, musela by být provedena rozsáhlá modernizace a automatizace lokálek a vysoké poplatky pro kamiony).

+1/0
3.9.2015 9:21
Foto

P12a31v39e32l 61M94a54k67o60v51e19c 8378865291

Na "proč" se zeptejte managementu a českých politiků...Je potřeba vyklidit pole soukromým firmám (konkurenci), aby stát přestal vydělávat...:-(

+2/0
3.9.2015 10:26

J37i14ř93í 66K17o63c72u33r96e71k 6555384345268

A co, u všech rohatejch, brání ČD Cargo nakoupit si 20-30 moderních lokomotiv a vozit ucelenky z německých přístavů do ČR?

A ti soukromníci státu neplatí daně?? Nebo snad vadí třídní původ majitele firmy?

0/−1
3.9.2015 20:03

R45o26m61a58n 54J60e50s51c93h95k49e 9548695907635

Zrušilo se mnoho tratí i mnoho vleček. Všechno je špatně. Všechno na silnice. Na vině je stát.

+1/0
4.9.2015 13:25

I62v58o 15S46a32r86o 5878687627178

Prodej 32 vozů takřka na šrot do Itálie?;-D;-D;-D

Ani bych se nedivil, kdyby ty vozy na šrot byly těsně před prodejem repasovány a či renovovány.

+5/0
2.9.2015 23:18

J97i81n94d67ř65i98c64h 32Š98k39o36p34e73k 4215351700825

tak samozřejmě budou časem zpětně pronajaty

+3/0
3.9.2015 6:46

A52n53t24o22n66í33n 77S37c80h90i74n74d21l97e93r 8743707855979

zajímavé, já jsem myslel, že je tak trochu zájem v rámci "pokroku", že by se naopak nákladní doprava na železnici měla rozšiřovat... udivuje mě, že na tohle zrovna nejsou nějaké ty eu dotace... nebo prostě EU podporuje kamiony na okreskách?

+10/0
2.9.2015 22:45

J43a53r21o11m80í88r 69K36r41á63l 4280779224579

Dotovat není třeba, nákladní doprava bývá zpravidla výdělečná.  Jen ČD to jaksi neumí.  Pokud nedokáže poskytnout kvalitní služby ani fabrice, která má svoji vlečku, pak se není čemu divit, že prodělává.

0/0
3.9.2015 6:29

J74i62n97d79ř63i54c67h 81Š11k42o30p36e50k 4175641600225

kamiony na okrskách podporuje samotný stát.

Už jen proto, že vlak platí za každý km kolejí. Kamion jen za pár km dálnic a vybraných silnic, jinak nic

+8/0
3.9.2015 6:47

J74a27r59o98m95í54r 19K70r11á64l 4510889664549

To jste na omylu.  Za kamion se platí, ať jezdí, nebo ne.  Cca 18 tisíc.

0/−1
3.9.2015 7:24

J59i20n55d42ř85i45c98h 17Š87k28o79p98e53k 4285791550485

mám na mysli platbu za použití silnice/kolejí.

Vlak platí za každý ujetý km, kamion ani náhodou

+4/0
3.9.2015 7:30

J98o89s56e62f 27B98r81o57ž12e97k 7823185442951

Kamion platí daně v ceně nafty - cca 50% ceny jsou daně. Platba za ujetý km u vlaku je směšná, pár korun a jinak platí jen DPH z energie.

0/−2
3.9.2015 7:44

M80i45r90o41s68l95a57v 54G14r78o88s80s60m90a18n36n 8392709564

Daně platí i železniční dopravci a navíc ještě poplatek za koleje.

+2/0
3.9.2015 7:57

J46i71n42d27ř55i68c62h 92Š25k85o62p50e15k 4885441700635

a vlak jezdí na naftu očištěnou od daní ?

+2/0
3.9.2015 7:59

H56a47n43u64š 17H39o93r98á18k 9221294926753

Pokud je dieslovy, tak ano. Nafta pro vlak je predmetem vratky spotrebni dane. Takze litr za 15.

0/−2
3.9.2015 8:48

A50l16e73x81a15n35d33r 98Š28m97í50r49o 9876917214636

A od kdy?? ;)

0/0
3.9.2015 12:33

R12o27m20a85n 29J90e67s17c10h98k37e 9778205257735

DPH z nafty platí i železnice.

0/0
4.9.2015 13:27

J63a83r13o66m68í73r 63K82r70á87l 4580319234449

No, to je právě platba za použití silnic. ;-D

0/0
3.9.2015 8:05

J45i19n87d54ř20i25c10h 65Š90k57o40p29e54k 4905461270335

ale ta se neplatí od km. Ale je stanovena směšným paušálem (mimo zpoplatněné úseky) :-)

+1/0
3.9.2015 8:23

M10i90r29o40s34l24a38v 36Z60i45k57m45u32n45d 7299793574773

Což je naprosto směšná suma - 50 Kč denně (cca 1,5 €) ... za tohle nepořídíte ani slušný oběd ...

+3/0
3.9.2015 7:33

J84a92r41o11m36í29r 52K68r12á10l 4770259324629

Pokud jezdí denně, pak ano.

0/0
3.9.2015 8:04

J26o96s22e13f 89B43r53o88ž57e29k 7953865722141

Nejen to. Z nafty (tedy za km) se platí cca 50% z ceny daní. A pokud to jsou vnitrostátní rozvozy, tak v zahraničí takovat nemůžou.

0/−1
3.9.2015 7:41

J55i10ř94í 96E18r70b66e69n 1543244976867

Prozradím Vám malé tajemství: zdaněnou naftu kupují i České dráhy, ČDC a všichni další železniční dopravci, kteří mají aspoň jednu motorovou lokomotivu.

+3/0
3.9.2015 7:46

H39a96n93u84š 67H57o44r79á29k 9981824136813

Nakupujou, ale pak si daj vratku a spotrebni dan dostanou zpet.

0/0
3.9.2015 9:07

A45l74e94x58a87n21d78r 98Š55m80í38r95o 9316257374646

Ano, ale pouze za tu co slouží k vytápění.

+1/0
3.9.2015 12:34
Foto

A17l36a55n 43Ř44e29p55k11a 4285326

Chudáci zaměstnanci, půjdou na pracák a někteří možná budou otročit za almužnu přes agenturu u nějakého soukromníka se smlouvou na dobu určitou... Rv Stát vesměs ušetří prd, ČD Cargo je sice akciovka, ale v rukou státu a propuštění zaměstnanci jen budou placeni z jiného balíku (ti co neseženou hned práci).

0/−3
2.9.2015 22:40

H11a11n14u55š 21H29o75r97á35k 9671834346793

Takovej je proste zivot - nevidim jeden jedny duvod, proc by jakakoliv firma mela platit neefektivniho zamestnance. A ani nechapu nekoho, kdo je rad neefektnivnim zamestnancem a zije s vedomim, ze jeho prace je k nicemu a nic neprinasi.

+1/−1
2.9.2015 22:52

V29l49a98d27i28m94í39r 86F29i48b57i13g70e27r 5944541881404

Podívejte na politiky ti jsou neefektivní stále a že by trpěli vědomím neefektivnosti nepozoruji. Efektivní jsou jen v mluvení o ničem.

A řadový zaměstnanec dělá to co mu zadá nadřízený, tam je hlavní příčina neefektivnosti.

+1/0
3.9.2015 7:10

R59o38b41e20r60t 76P54r78a33ž49á20k 4958616665810

Jenže politik si podobný pocit nepřipouští. Myslí si, že je ohromně prospěšný celému lidstvu.

0/0
3.9.2015 16:06

V68l70a19d64i98m16í11r 10F13i16b71i27g36e72r 5704711371184

Politik to je diagnóza. V komunálu ještě chápou běžný život ale od kraje výš ztrácí kontakt s realitou podle toho jak dlouho jsou ve funkci

0/0
5.9.2015 0:59

R71o39m44a48n 69J20e67s17c67h27k83e 9178945977475

Proč platíme vojáky ? Ti jsou efektivní ? Proč platí stát tisíce zbytečných úředníků ?

0/0
4.9.2015 13:29

R16o19m60a23n 85J28e31s93c39h35k18e 9598725487175

Běžte na oční. Stát platí mnoho darmožroutů, co nevydělají ani korunu.

0/0
6.9.2015 7:27

M16a22r47t35i88n 39H73a96n40z74a25l 8398959439915

Za almužnu? Chachá!

+1/0
2.9.2015 23:18

V45a87c86l20a41v 73P32e65r27o56u58t53k25a 6278747804421

takže opět nárust nákadní dopravy..

0/−1
2.9.2015 22:38

L98u17k54á45š 10Š88m85a10h80e29l 2307484882864

Dokud budou díky kamionové lobby pokračovat masivní dotace do oprav silnic zničených kamiony, dokud nebude nikomu vadit, že kamiony produkují emise, hluk, prach, zabírají prostor, způsobují dopravní nehody v míře mnohem vyšší než nákladní železniční doprava (která si musí veškerou údržbu infrastruktury více než štědře platit sama), situace se lepšit nebude.:-(

+11/−4
2.9.2015 21:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.