Diskuze

ČD Cargo zvažuje, že opustí až pětinu nádraží. Kvůli úsporám

Státní nákladní dopravce ČD Cargo vážně zvažuje, že o pětinu seškrtá počet míst, kde mohou jeho zákazníci nakládat zboží. Vedení firmy to přirovnává k rušení venkovských pošt: zakázek na řadě míst je tak málo, že se je nevyplatí obsluhovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

No je hezké, že na to management ČDC, čítající stovky odborníků, po několika letech přišel. Bohužel většina ucelených zásilek je již rozebrána.

0 0
možnosti
LP

Správné rozhodnutí. Není možné být všude a nemít tam téměř žádnou práci. Pokud tam chtějí, aby tam dopravce zůstal, musí dané "region" nádraží zabezpečit dostatek zakázek. Nejsou-li, nedá se nic dělat, budou si muset popojet o kus dál, kde bude spádové nádraží. Sice možná přijdou o cca 3% trhu, ale lepší tak než dotovat ve stovkách milionů nárust klienteli, prřepravných km o cca 3%. Dávno mělo být. V cizině je to také tak. Když jsi velkým klientem, budeš mít "nádraží" třeba přímo u bran firmy, pokud potřebuješ balíček jednou za rok, pak "nádraží" bude poněkud dál, přesto to může být nadále zajímavé pro obě strany.

0 0
možnosti
RD

R97a44d21i48m 28D81u16d29a

4. 9. 2015 14:43

Až v říjnu má jit rušení tar. bodů na schválení? Ale k 1 říjnu už ti pracovníci co tam dělají mají výpověď. Trošku divná politika.

0 0
možnosti
RJ

Zrušilo se mnoho tratí a tisíce vleček. Všechno špatně. Na vině je stát. Také skladba vagónů byla daleko širší než je dnes. V Modřících u Brna je plno obchodňáků a žádná vlečka. Proč vozit nábytek kamióny ?

0 0
možnosti

Není nadále možné, aby kamiony beztrestně a zadarmo smrděly, dělaly kravál, ohrožovaly lidi a ničily komunikace vedoucí skrze obce a po okreskách. Je třeba zásadním způsobem zpoplatnit kamiony, nejlépe tak, aby si každá obec mohla stanovit své vlastní mýto nebo vjezd zcela zakázat. Pak se zase náklad vrátí tam, kam patří - na železnici, nikoli na silnice, kde se přeprava nákladu odehrává zcela na úkor okolí.

3 0
možnosti
LP

Logický postup, když vše musí fungovat za účelem zisku.

0 1
možnosti
Foto

Otázka je, jestli to zvýší zisk. Podobným opatřením zahájil jistý Emanuel Šíp kamionovou smršť v Česku.

1 0
možnosti
JJ

No jo no, v  době miliardových zisků z nich financujeme osobní dopravu - aby stomiliardový státní deficit, utracený jinde, nebyl náhodou větší.

K tomu  "odborník", podporovaný ODS a  Řebíčkem působil v Cargu až do 2010.

Nic neinvestovali do oprav a modernizací a tady mají výsledek - jak ty jejich vagony a lokomotivy vypadají.

Kdyby se zisky ČEZU taky stále nelepil rozpočet, už by byly jaderné bloky dávno zaplacené. Tak uhelné elektrárny stárnou.

Kdyby měli v uzlech na koridorech portálové jeřáby, třeba by dokázali rychleji směrovat kontejnery a koncové zásilky by byly pak vytíženější. A nevozili by hlavně uhlí a dřevo.

2 0
možnosti
Foto

Máme v republice 9,5 tisíce kilometrů tratí - a opravdu jsou nakládací místa ČDC na každých pěti kilometrech, jak pan Bednárik tvrdí?

1 0
možnosti
Foto

I85v92a32n 77M34a24r51e77k

3. 9. 2015 7:04

Už opustilo,  je to pěkně vidět ne těch neudržovaných zříceninách v žel stanicích. Např žst Brumov na trati H.LIdeč-Bylnice je toho zářným příkladem. Moderní stanice vybudovaná za komárů v 70-ých letech minulého století je dnes v troskách ! RvRvRv

1 1
možnosti
Foto

Neznám konkrétní stav, ale: Je tam nějaká významná firma, kvůli které by se vyplatilo držet cargo?

1 0
možnosti
Foto

A do budoucna zvažuje, že opustí i zbývající čtyři pětiny a dosáhne absolutních úspor...:-(

6 0
možnosti
RJ

Proč? Ucelenky jim vydělávají. Ostatně soukromníci právě proto dělají POUZE ty ucelenky.

Uvědomte si, že tento článek řeší segment dopravy, který je zastaralý (aby fungoval i dnes, musela by být provedena rozsáhlá modernizace a automatizace lokálek a vysoké poplatky pro kamiony).

1 0
možnosti