Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky žalují zákazníky o desítky milionů korun

Provozovatel jindřichohradeckých úzkokolejek, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, se pouští do nezvyklého právního souboje. Žaluje své dva největší zákazníky kvůli tomu, že mu podle jejich názoru dávají málo peněz. Žaloby míří proti Jihočeskému kraj a Kraji Vysočina, firma se jimi domáhá dohromady zhruba čtyřicet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a13v35e34l 24K65r11o63n58i54k77a 7732985621

Ta úzkokolejka tam patří. ALE TEN NOVÝ VŮZ SHODIT Z MOSTU. fuj!

0/0
20.10.2015 16:13

B35o30h90u83s79l12a61v 21K47r11á66l20í38k 2391190489936

Jak vůbec dopadly ty soudy s Dopravním podnikem Ústeckého kraje? Ten zkoušel taky stavět na tom, že prokazatelná ztráta není totéž co smluvní cena.

0/0
8.9.2015 10:42

M66i57r38o27s81l39a29v 88T49r89e14s30t81i83k 4868715863771

To je dobrá reklama, takhle i kdybych snad náhodou měl možnost se svézt, tak ani omylem. Raději půjdu pěšky nebo na kole.

0/0
6.9.2015 7:20

M79i87r25e18k 87K74r10o73u94p24a 8746709437152

Zajimave je ze za Satavy to fungovalo. Ti zlatokopove co ho vystipali a ted tam vladnou holt hospodarit neumi.

+2/0
5.9.2015 8:55

J29i36ř95í 44J78o73z85a 3408853620971

Vsem vrele doporucuji si precist 2 dokumenty ministerstva dopravy: Zelena kniha - koncepce verejne dopravy, diskuzni dokument k aktualnim tematum v oblasti verejne dopravy. A Bilou knihu - koncepce verejne dopravy 2015 - 2020 s vyhledem do roku 2030, vychozi strategicky dokument Ministerstva dopravy. Oba dokumenty lze vygooglovat... oba se nactou ve formatu pdf. Padaji tam navrhy jako zavest narodniho koordinator, jednotny tarif pro celou CR atd... koho zajima verejna doprava docela si pocte...

0/0
4.9.2015 19:50

J28i74r48i 60Z32u85z32a23ň31á31k 4738920913626

Tak upravte jízdné,aby jste měli zisk a po úpravě stejně zbankrotujete proto,že nebude zájem o vaše služby.;-D

+4/0
4.9.2015 17:50

M24i52r20o94s24l68a23v 92Z69i51k17m97u55n85d 7339793614233

Rozdíl je v tom, že dopravce JHMD má nižší provozní náklady než ČD, např. JHMD neuznává mezistátní jízdenky,  jízdenky INTERRAIL apod .

JHMD a.s. podnikají za účelem dosažení zisku, jinak řečeno, vlivem nižší platby za km se zřejmě netvoří dostatečný zisk před zdaněním, který by tvořil základ pro výplatu tučných dividend ... není náhodou pan Čajánek také akcionářem ...

Takže celé je to o tom, aby objednavatel dopravy poskytoval peníze na dividendy akcionářům ...

+5/0
4.9.2015 7:48

B75o56h65u88s77l60a73v 92K11r77á51l52í15k 2831840489646

České dráhy jsou taky akciovka, takže taky mají ze zákona povinnost vytvářet zisk - a pokud to nedělají, tak jejich vedení patří za mříže za porušování povinností při správě cizího majetku. Pokud chce stát dopravu provozovat jako charitu, má k tomu založit příspěvkovou organizaci nebo o. p. s.

0/0
8.9.2015 10:45

P15e72t47r 26K21a89l29v29o62d36a 9515337189464

Krásný kraj do kterého tato železnice patří a dokresluje celkovou pohodovou atmosféru. A jak známo 'každá sranda něco stojí'. Ovšem jak 'správně' financovat tuto, to nevím. Jen by mi bylo líto pokud by měla zaniknout.

+3/0
4.9.2015 6:40

A73l65e84š 25J40a87n31á51č42e52k 3713634386173

Taky bych rad aby me nekdo proplacel naklady a primereny zisk.

+3/0
4.9.2015 6:40
Foto

V30á85c12l35a17v 69Ř22e88h41á92k 8227290232648

Oprávněné požadavky soukromé firmy na zisk. ;-D;-D;-D

No já se picnu, to jsou tedy "kapitalisti"

MY máme právo být bohatý, a VY nám to hezky zaplatíte, a nebo jinak... uvidíme se u soudu.To je přece úplně postavené na hlavu.

+13/0
4.9.2015 5:57

D68a23v10i36d 25P61e20c63a 1825414521946

Víte kolik firem takto funguje? ČD, Arriva, Veolia, všechny MHD a tak. neříkám, že s tím souhlasím, jen, že jspu zvyklí.

+4/0
4.9.2015 6:46

M92a50r43t39i94n 35H87o93u21b92a 6243611919258

muze vam to prijit smesne, ale to je pravni termin. nejde oto byt bohaty, ale jde to zajistit provoz a samzoreme i nceo vydelat, protoze plat chce kazdy a chleba taky neni zadarmo. verejny zajem zase je, aby ne vsichni jezdili pouze autem, ale vyuzivali verejnou dopravu a aby se do prace a na urady dostali i lidi, co treba auto nemaji, nemluve o tom, ze deti jezdi do skol. kraj klidne muze zrusit objednavky ZDO, ale pak na verejna doprava nebude existovat, protoze na to nikdo nebude mit a vedle toho budoi zcela ucpane silnice a icpanamesta od aut

takze se klidne picnete, drzim vam palce

+4/0
4.9.2015 7:57

J34i53ř51í 30J55o27z87a 3938353790411

Na jednu stranu s musim JHMD zastat a druhou. Stav verejne dopravy u nas v Jihoceskem kraji je katastrofalni. A za tuto situaci muze kraj potazmo mistni koordinator JIKORD. Kraj na verejne doprave setri tak, ze dnes na paternich zeleznicnich trati (Ceske Budejovice - Veseli n. L./Praha/ jedou vlaky jen ve spickach pracovnich dni a asi 3 pary spoju o vikendu. Zybtek spoju zajistuji autobusy, ktere vsak neobsluhuji stejne obce jako vlaky. Na trati Ceske Budejovice - Strakonice - Horazdovice - Plzen je v jizdnim radu take bilo, zejmena usek Strakonice - Horazdovice, misto tohou jedou autobusy. Do spousty vesnici jiz v blizkem okolim Ceskych Budejovic (cca. 30 km) se ve vsedni dny vecer a o vikendu nedostanete vubec. Pak prijde koordiator JIKORD s napadem, ze cca. do 20 km od Budejc zavede IDS, ze v celem kraji by se to jinak nevyplatilo. Tak tomu rikam logika... za prve nejvetsi ptepravni proudy sr odehravaji 30 km od Budejc, navic na linkach s presahem do jinych okresu napr. nevytizenejsi linky Ceske Budejovice - Trebon

a Ceske Budejovice - Cesky Krumlov... druha vec? Od kdy se verejna doprava a vyplacet? A treti pokud kraj v soubehu posila a ruzne relaci vlak a autobus je jasne, ze vetsina cestujicich pojede autobusem (lidove receno stavi na namesti)...

+2/0
4.9.2015 5:39

J17o79s96e64f 35H92o60n91e77š 7741862110473

Zavést IDS není jednoduchá věc.Navíc nevýhoda bývá delší cestování.Například po silnici mezi body A-B je 30km a po zavedení IDS se bude jezdit klidně 40 i 50 km z důvodu preference železnice

0/0
4.9.2015 8:07

M81i29r15o60s72l53a88v 55Z83i94k16m92u75n87d 7169713624843

Ve Švýcarsku, jehož železnice a celý dopravní systém se u nás obdivuje je celý dopravní systém JEDEN IDS a kromě toho fungují kantonální a mezikantonální nebo dokonce mezistátní IDS ... a medí si občané, obce, kantony, konfederace, podnikatelé v dopravě ...

+2/0
4.9.2015 18:32

J70a45n 73J68i42r37k12a 7430280370

Pomalu s tím obdivem. Obdivovaný švýcarský systém je pro zákazníka (i pro místního bohatého zákazníka), STRAŠNĚ DRAHÝ.

Prakticky VŽDY (i jedinému člověku) se vyplatí jet autem. Důvod pro vlak bývá často pouze jeden: nedostatek parkovacích míst v cílové destinaci, eventuálně riziko dopravní zácpy.

0/0
6.9.2015 13:26

J60i53ř42í 14J47o89z57a 3118373410191

To sice neni, ale pokud mi koordinator na svem webu tvrdi, ze byl zrizen krajem zridit IDS a tato informace tam visi od roku 2009 a do dnes nedoslo k vubec zadnemu posunu, je to dost zvlastni... co tam tech 6 let delaji je zahadou...

0/0
4.9.2015 20:01

J39a73n 47J41i91r90k92a 7710170890

Pro nepoučené: vše souvisí s tím, JHMD ovládla parta podivných pražských zmetků.

Dřív to dělali nadšenci, dnes dobrodruhové a zlatokopové. Rv

Jako Hradečákovi je mi z toho smutno. Jak už někdo řekl dole: snad by bylo lepší, kdyby zkrachovali, kraj to převzal na sebe a dal do rukou staré partě.

+23/0
4.9.2015 0:14
Foto

P55a13v15e54l 72Č45e47r10n77í10k 1288205830170

Proc to stari nadsenci prodali parte podivnych prazaku? Nechte me hadat - uvideli penizky, zejo?

+3/−3
4.9.2015 1:35

M92a47r14t65i43n 77H75o96u24b53a 6773541809968

ovladnout vzdy neznamena nekomu zaplatit. hadate spatne, neprodali

+4/0
4.9.2015 7:42

L34i47b55o40r 23M82a86ř18í93k 3146695892383

http://1url.cz/ZYJr

0/0
7.9.2015 22:34

J89a52n 33B25u91r68i81a96n 2233249944560

Dík za info.

+1/0
4.9.2015 7:00

S63e21i10d32l 17P29e35t88r 1171861935224

Nechápu...

Tu železnici někdo kdysi postavil za své peníze bez dotací, pak x let provozoval se ziskem... Doba se však změnila.

Takže  je asi dnes značný nesmysl tento druh  dopravy vůbec provozovat  když potřebuje ku svému životu dotace /neboli peníze všech daňových plátců/, ne?  :-/

+3/−2
3.9.2015 23:39

T20o26m79á47š 13B19u23r22a 4202626834

No on to takový nesmysl z hlediska dopravní obslužnosti být nemusí, pokud je pro některé malé obce v lokalitě jediným dopravním spojením se světem.

Ovšem je fakt, že je třeba vnímat všechny fakty na věc komplexně a je-li provozování takové firmy z ekonomického hlediska nerentabilní, je vhodné, aby objednavatel (kraj) zvažoval další spolupráci s takovou firmou. Také proto, že kvalita služeb není v tomto případě  - soudě dle vyjádření některých diskutérů (viz tip na video od p. Kubeše) - nic moc.

0/0
4.9.2015 1:13

M38a42r55t64i39n 84H50o70u35b55a 6183151629618

ta trat byla uz v dobe vystavby dotovana viz. zakon o lokalkach za rakousko-uherska

+3/0
4.9.2015 7:44

F28i86l27i74p 77S28i73r72o85t22e81k 9542699862601

Český kapitalismus: dejte mi veřejné peníze, zaručte zisk a já budu podnikat. V jednom měl Havel pravdu, absurdistán.

+7/0
3.9.2015 23:11

P40e66t23r 18O55t69t 3464666580980

Co je na tom nepochopitelnyho?!

0/0
4.9.2015 12:36

J43i98ř80í 41L60i90n38h61a71r35t 3895494491336

Nikdy bych do toho nenastoupil ani nenasedl.. O žádné jiné železni/čce/cy jsem neslyšel, že by tak často couvala, protože na jediné místní kolejičce jede proti nebo za ní jiný vláček a ty potvory se jak-si nemůžou vyhnout.. A "ponorka", které ani kulatá okna nejdou bez rozbití otvírat (klimatizace je kde?), kde se sedí na podélných lavicích, jako za krále klacka, se kymácí ze strany na stranu a dopředu dozadu - cestujícím by měli platit za odvahu v nich u nich cestovat..

FŠECHNO vím jenom z vyprávění dobrodruhů, kteří nasedli a jeli .. a bylo s nimi couváno..

0/−20
3.9.2015 22:51

A11d82a72m 67K14ř98i28v36s62k79ý 1843704480143

A proč si nesedli čelem ke směru jízdy, aby jeli dopředu?

0/0
3.9.2015 23:22

O61t84a86k46a43r 26V36l44č20e24k 9869908155

Vzpomínám, že jsme couvali, když fouknul Kyrill...těsně před vlakem padlo 5 smrků...a pak dál na trati jich bylo desítky...

+1/0
3.9.2015 23:42

M29a62r20t39i82n 50H49o51u70b27a 6403941299578

dobra zpravodajska agentura. ja toto jeste neslysel ani nezazil

+1/0
4.9.2015 7:46

J38i41ř36í 97E16r51b25e37n 1183634146387

8-o A i tací lidé mají volební právo... :-/

0/0
8.9.2015 12:29

J19o61s19e77f 52K14u92b68e45š 9845225379244

A co by JHMD Čekalo? Navýšení kompenzací za ten paskvil, co tam teď vytvořili a ve kterém se nedá jezdit? Viz video zde z jízdy https://youtu.be/iZVuJYN-Lgo

A to z toho měly být relativně moderní vozidla... Je až k breku, kam dokázala firma za ty 3 roky spadnout, když došlo ke změně vedení. Až se na to kraje vykašlou, tak nejen že skončí JHMD, ale bohužel pravděpodobně i naše úzkokolejka, která je nejen turistickou atrakcí, ale pro nás místní mnohdy i jediné spojení se světem a symbol našeho kraje!

+11/0
3.9.2015 22:16

F52r18a18n42t36i58š14e16k 28F29l92i93n85t78a 1374110909533

Tím spíš, že se v mnoha případech jedná o jediného dopravce obsluhujícího dané území, a s přhlédnutím k tomu, že se jedná o technickou památku, která do  regionu přiláká nemálo turistů, by mělo být v zájmu obou krajů, přistupovat k JHMD stejně jako k ČD.

+4/0
3.9.2015 22:28

R57a30d15i97m 44Š57o11l81c 1545825905434

Hlavně nesmí chybět srovnání, kolik se platí ČD, že? Hlavně tam třeba není zmínka, že koleje JHMD nevlastní SŽDC. Vlastní je samotná JHMD a dokonce dostává i dotace ze SFDI na jejich údržbu, takže to je hned dos velká položka dolů, protože nemusí platit poplatek za dopravní cestu. Ostatně ty lehká stará vozidla jsou dávno odepsaná (kromě těch s kulatými okny) a údržba je nákladově úplně někde jinde. Navíc ČD jezdí v Jihočeském kraji i na Vysočině s novými vlaky (Sharky i Pantery).

+8/−2
3.9.2015 21:42

J84a32n 28S65ů79r92a 4215303883432

kolik % vozů Českých drah v Jihočeském kraji a Vysočině jsou nové vlaky?

0/0
3.9.2015 22:06

R20a43d32i82m 80Š75o60l60c 1445485395864

Obojí jsou jednotky.

+2/0
3.9.2015 22:07

J76a79n 22S69ů63r35a 4505913733802

kolik %?

0/0
3.9.2015 22:10

R87a61d49i10m 82Š65o88l92c 1895565305744

Otázka by měla být položená třeba kolik procent oběhů, či tak podobně, ale např. na rameni Strakonice - České Velenice obsluhují jednotky 100% spojů a je to 110 km. Netuším kolik vozů, se zeptejte na drahách, ale záleží spíš na tom jak často ty nové vlaky jezdí, ne?

+2/0
3.9.2015 22:17

J48a38n 46S83ů23r62a 4525673153212

dráhy neexistují. ale rád jsem si vámi popovídal

0/−7
3.9.2015 22:18

M31i24r68o92s24l86a29v 39Z41i37k93m20u60n66d 7929873844133

Nechtěl byste navštívit svého psychiatra ... dráhy neexistují ... takže vlastně neexistuje metro = dráha speciální, tramvaje = dráha tramvajová, trolejbusy = dráha trolejbusová, lanovky = dráha lanová a celá železnice ...

+2/0
4.9.2015 7:52

J39a69n 10S11ů49r91a 4655583273952

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Ušetříte čas sobě i dalším.

0/−2
4.9.2015 8:00

R29a39d70i58m 21Š94o46l62c 1795525335614

Jsem zapomenul, že jsem měl napsat Dráhy, protože to pro vás znamená ČD, jak jste nejen mě přesvědčoval v jedné diskuzi pod vaším článkem.

+3/0
4.9.2015 8:06

S98t79a95n63i80s59l52a42v 54K53a62i50s27l22e54r 7713957726722

No, tak jste napsal jedinou trať v JČ, kde ty Pantery jezdí (+ jeden pár spěšnáků ČB - JH). Mě to zas tolik nepřijde.

0/0
4.9.2015 14:03

J84o26s69e27f 46K89u40b39e17š 9425415889154

JHMD má sice 4 modernizované motorové vozy, ale ty jsou modernizované tak děsivým způsobem, že to se snad ani za moderní či nové vlaky nedá považovat ;-)

+3/0
3.9.2015 22:17

J74a87n 49S57ů17r47a 4225953753772

Jsem opravdu poslední, co by hájil JHMD a hašišbedny:)Ale přijde mi naprosto úsměvná argumentace pana Šolce, že České dráhy jezdí v obou krajích s novými jednotkami, když je to mizivé procento výkonů

+2/−2
3.9.2015 22:19

M17a83t97ú61š 48B32e61n46a20k 9348864712673

Stále lepšie ako JHMD, ktoré má staré vozne a 4 rebrináky, horšie ako 810.

0/0
4.9.2015 22:46

B49o88h31u49s70l46a35v 79K64r23á91l20í74k 2411740309936

Zaplaťpámbu za pohodlné staré vozy s otvíracími okny a pohodlnou koženkou.

0/0
8.9.2015 10:53

F65r10a27n18t78i24š37e93k 29F81l55i68n30t65a 1274520479773

Nezlobte se na mně, ale tvrzení, že udržovat a obnovovat tratě kompletně ve vlastní režii (JHMD) je levnější než platit poplatky za dopravní cestu SŽDC, mi nepřijde právě logické. Když je navíc třeba vzít v úvahu specifikum úzkého rozchodu a z toho vyplývající nutnost traťové stroje vlastnit a nebonajímat od vzdálenějších firem, často sídlících mimo naše území.

+2/0
3.9.2015 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.