Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky žalují zákazníky o desítky milionů korun

Provozovatel jindřichohradeckých úzkokolejek, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, se pouští do nezvyklého právního souboje. Žaluje své dva největší zákazníky kvůli tomu, že mu podle jejich názoru dávají málo peněz. Žaloby míří proti Jihočeskému kraj a Kraji Vysočina, firma se jimi domáhá dohromady zhruba čtyřicet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37a72v96e19l 60K26r57o94n18i10k46a 7282845571

Ta úzkokolejka tam patří. ALE TEN NOVÝ VŮZ SHODIT Z MOSTU. fuj!

0/0
20.10.2015 16:13

B56o65h41u46s80l37a91v 32K37r27á28l65í39k 2201260719896

Jak vůbec dopadly ty soudy s Dopravním podnikem Ústeckého kraje? Ten zkoušel taky stavět na tom, že prokazatelná ztráta není totéž co smluvní cena.

0/0
8.9.2015 10:42

M26i18r50o95s49l10a12v 17T57r88e30s48t34i76k 4518545213841

To je dobrá reklama, takhle i kdybych snad náhodou měl možnost se svézt, tak ani omylem. Raději půjdu pěšky nebo na kole.

0/0
6.9.2015 7:20

M75i20r90e54k 77K42r15o45u79p89a 8946859467772

Zajimave je ze za Satavy to fungovalo. Ti zlatokopove co ho vystipali a ted tam vladnou holt hospodarit neumi.

+2/0
5.9.2015 8:55

J46i19ř30í 19J44o60z16a 3658393390321

Vsem vrele doporucuji si precist 2 dokumenty ministerstva dopravy: Zelena kniha - koncepce verejne dopravy, diskuzni dokument k aktualnim tematum v oblasti verejne dopravy. A Bilou knihu - koncepce verejne dopravy 2015 - 2020 s vyhledem do roku 2030, vychozi strategicky dokument Ministerstva dopravy. Oba dokumenty lze vygooglovat... oba se nactou ve formatu pdf. Padaji tam navrhy jako zavest narodniho koordinator, jednotny tarif pro celou CR atd... koho zajima verejna doprava docela si pocte...

0/0
4.9.2015 19:50

J48i70r83i 13Z50u76z20a28ň34á50k 4618980713406

Tak upravte jízdné,aby jste měli zisk a po úpravě stejně zbankrotujete proto,že nebude zájem o vaše služby.;-D

+4/0
4.9.2015 17:50

M18i90r14o30s21l22a70v 52Z51i11k24m55u41n20d 7599773194793

Rozdíl je v tom, že dopravce JHMD má nižší provozní náklady než ČD, např. JHMD neuznává mezistátní jízdenky,  jízdenky INTERRAIL apod .

JHMD a.s. podnikají za účelem dosažení zisku, jinak řečeno, vlivem nižší platby za km se zřejmě netvoří dostatečný zisk před zdaněním, který by tvořil základ pro výplatu tučných dividend ... není náhodou pan Čajánek také akcionářem ...

Takže celé je to o tom, aby objednavatel dopravy poskytoval peníze na dividendy akcionářům ...

+5/0
4.9.2015 7:48

B61o31h39u70s31l41a39v 23K83r67á21l37í83k 2201580789356

České dráhy jsou taky akciovka, takže taky mají ze zákona povinnost vytvářet zisk - a pokud to nedělají, tak jejich vedení patří za mříže za porušování povinností při správě cizího majetku. Pokud chce stát dopravu provozovat jako charitu, má k tomu založit příspěvkovou organizaci nebo o. p. s.

0/0
8.9.2015 10:45

P69e12t44r 28K27a61l94v29o81d88a 9935447989674

Krásný kraj do kterého tato železnice patří a dokresluje celkovou pohodovou atmosféru. A jak známo 'každá sranda něco stojí'. Ovšem jak 'správně' financovat tuto, to nevím. Jen by mi bylo líto pokud by měla zaniknout.

+3/0
4.9.2015 6:40

A55l40e80š 47J49a11n46á68č71e90k 3973374126403

Taky bych rad aby me nekdo proplacel naklady a primereny zisk.

+3/0
4.9.2015 6:40

V24á27c13l96a62v 83Ř89e75h74á61k 8437690432508

Oprávněné požadavky soukromé firmy na zisk. ;-D;-D;-D

No já se picnu, to jsou tedy "kapitalisti"

MY máme právo být bohatý, a VY nám to hezky zaplatíte, a nebo jinak... uvidíme se u soudu.To je přece úplně postavené na hlavu.

+13/0
4.9.2015 5:57

D49a52v44i77d 83P10e64c95a 1135724181766

Víte kolik firem takto funguje? ČD, Arriva, Veolia, všechny MHD a tak. neříkám, že s tím souhlasím, jen, že jspu zvyklí.

+4/0
4.9.2015 6:46

M88a10r39t53i29n 88H58o64u15b63a 6843951809258

muze vam to prijit smesne, ale to je pravni termin. nejde oto byt bohaty, ale jde to zajistit provoz a samzoreme i nceo vydelat, protoze plat chce kazdy a chleba taky neni zadarmo. verejny zajem zase je, aby ne vsichni jezdili pouze autem, ale vyuzivali verejnou dopravu a aby se do prace a na urady dostali i lidi, co treba auto nemaji, nemluve o tom, ze deti jezdi do skol. kraj klidne muze zrusit objednavky ZDO, ale pak na verejna doprava nebude existovat, protoze na to nikdo nebude mit a vedle toho budoi zcela ucpane silnice a icpanamesta od aut

takze se klidne picnete, drzim vam palce

+4/0
4.9.2015 7:57

J76i79ř65í 29J13o79z66a 3948293290551

Na jednu stranu s musim JHMD zastat a druhou. Stav verejne dopravy u nas v Jihoceskem kraji je katastrofalni. A za tuto situaci muze kraj potazmo mistni koordinator JIKORD. Kraj na verejne doprave setri tak, ze dnes na paternich zeleznicnich trati (Ceske Budejovice - Veseli n. L./Praha/ jedou vlaky jen ve spickach pracovnich dni a asi 3 pary spoju o vikendu. Zybtek spoju zajistuji autobusy, ktere vsak neobsluhuji stejne obce jako vlaky. Na trati Ceske Budejovice - Strakonice - Horazdovice - Plzen je v jizdnim radu take bilo, zejmena usek Strakonice - Horazdovice, misto tohou jedou autobusy. Do spousty vesnici jiz v blizkem okolim Ceskych Budejovic (cca. 30 km) se ve vsedni dny vecer a o vikendu nedostanete vubec. Pak prijde koordiator JIKORD s napadem, ze cca. do 20 km od Budejc zavede IDS, ze v celem kraji by se to jinak nevyplatilo. Tak tomu rikam logika... za prve nejvetsi ptepravni proudy sr odehravaji 30 km od Budejc, navic na linkach s presahem do jinych okresu napr. nevytizenejsi linky Ceske Budejovice - Trebon

a Ceske Budejovice - Cesky Krumlov... druha vec? Od kdy se verejna doprava a vyplacet? A treti pokud kraj v soubehu posila a ruzne relaci vlak a autobus je jasne, ze vetsina cestujicich pojede autobusem (lidove receno stavi na namesti)...

+2/0
4.9.2015 5:39

J29o53s12e74f 27H24o40n88e84š 7941892450303

Zavést IDS není jednoduchá věc.Navíc nevýhoda bývá delší cestování.Například po silnici mezi body A-B je 30km a po zavedení IDS se bude jezdit klidně 40 i 50 km z důvodu preference železnice

0/0
4.9.2015 8:07

M41i54r21o77s45l84a67v 48Z96i68k32m84u39n82d 7689383194923

Ve Švýcarsku, jehož železnice a celý dopravní systém se u nás obdivuje je celý dopravní systém JEDEN IDS a kromě toho fungují kantonální a mezikantonální nebo dokonce mezistátní IDS ... a medí si občané, obce, kantony, konfederace, podnikatelé v dopravě ...

+2/0
4.9.2015 18:32

J79a20n 97J10i45r55k89a 7860490530

Pomalu s tím obdivem. Obdivovaný švýcarský systém je pro zákazníka (i pro místního bohatého zákazníka), STRAŠNĚ DRAHÝ.

Prakticky VŽDY (i jedinému člověku) se vyplatí jet autem. Důvod pro vlak bývá často pouze jeden: nedostatek parkovacích míst v cílové destinaci, eventuálně riziko dopravní zácpy.

0/0
6.9.2015 13:26

J17i94ř29í 86J43o45z86a 3578683880581

To sice neni, ale pokud mi koordinator na svem webu tvrdi, ze byl zrizen krajem zridit IDS a tato informace tam visi od roku 2009 a do dnes nedoslo k vubec zadnemu posunu, je to dost zvlastni... co tam tech 6 let delaji je zahadou...

0/0
4.9.2015 20:01

J43a60n 17J32i83r79k88a 7870400700

Pro nepoučené: vše souvisí s tím, JHMD ovládla parta podivných pražských zmetků.

Dřív to dělali nadšenci, dnes dobrodruhové a zlatokopové. Rv

Jako Hradečákovi je mi z toho smutno. Jak už někdo řekl dole: snad by bylo lepší, kdyby zkrachovali, kraj to převzal na sebe a dal do rukou staré partě.

+23/0
4.9.2015 0:14
Foto

P60a74v12e19l 34Č32e40r18n64í87k 1588445230400

Proc to stari nadsenci prodali parte podivnych prazaku? Nechte me hadat - uvideli penizky, zejo?

+3/−3
4.9.2015 1:35

M11a49r44t50i93n 94H21o68u30b43a 6453591899778

ovladnout vzdy neznamena nekomu zaplatit. hadate spatne, neprodali

+4/0
4.9.2015 7:42

L60i74b10o97r 19M81a56ř29í26k 3776185222563

http://1url.cz/ZYJr

0/0
7.9.2015 22:34

J48a13n 10B10u98r46i75a30n 2443449474920

Dík za info.

+1/0
4.9.2015 7:00

S44e59i90d54l 68P72e74t41r 1621561885864

Nechápu...

Tu železnici někdo kdysi postavil za své peníze bez dotací, pak x let provozoval se ziskem... Doba se však změnila.

Takže  je asi dnes značný nesmysl tento druh  dopravy vůbec provozovat  když potřebuje ku svému životu dotace /neboli peníze všech daňových plátců/, ne?  :-/

+3/−2
3.9.2015 23:39

T60o35m40á83š 80B32u65r42a 4802486714

No on to takový nesmysl z hlediska dopravní obslužnosti být nemusí, pokud je pro některé malé obce v lokalitě jediným dopravním spojením se světem.

Ovšem je fakt, že je třeba vnímat všechny fakty na věc komplexně a je-li provozování takové firmy z ekonomického hlediska nerentabilní, je vhodné, aby objednavatel (kraj) zvažoval další spolupráci s takovou firmou. Také proto, že kvalita služeb není v tomto případě  - soudě dle vyjádření některých diskutérů (viz tip na video od p. Kubeše) - nic moc.

0/0
4.9.2015 1:13

M65a29r43t46i22n 24H56o26u40b61a 6153731329648

ta trat byla uz v dobe vystavby dotovana viz. zakon o lokalkach za rakousko-uherska

+3/0
4.9.2015 7:44

F74i57l15i42p 80S92i90r23o22t48e72k 9162909492221

Český kapitalismus: dejte mi veřejné peníze, zaručte zisk a já budu podnikat. V jednom měl Havel pravdu, absurdistán.

+7/0
3.9.2015 23:11

P77e15t21r 95O87t34t 3344346350620

Co je na tom nepochopitelnyho?!

0/0
4.9.2015 12:36

J27i16ř40í 58L34i54n61h18a28r15t 3735604981106

Nikdy bych do toho nenastoupil ani nenasedl.. O žádné jiné železni/čce/cy jsem neslyšel, že by tak často couvala, protože na jediné místní kolejičce jede proti nebo za ní jiný vláček a ty potvory se jak-si nemůžou vyhnout.. A "ponorka", které ani kulatá okna nejdou bez rozbití otvírat (klimatizace je kde?), kde se sedí na podélných lavicích, jako za krále klacka, se kymácí ze strany na stranu a dopředu dozadu - cestujícím by měli platit za odvahu v nich u nich cestovat..

FŠECHNO vím jenom z vyprávění dobrodruhů, kteří nasedli a jeli .. a bylo s nimi couváno..

0/−20
3.9.2015 22:51

A55d79a52m 17K93ř73i16v32s16k14ý 1613564920773

A proč si nesedli čelem ke směru jízdy, aby jeli dopředu?

0/0
3.9.2015 23:22

O44t39a50k33a78r 79V62l86č60e63k 9869938215

Vzpomínám, že jsme couvali, když fouknul Kyrill...těsně před vlakem padlo 5 smrků...a pak dál na trati jich bylo desítky...

+1/0
3.9.2015 23:42

M96a72r44t47i26n 16H21o49u18b81a 6273401619568

dobra zpravodajska agentura. ja toto jeste neslysel ani nezazil

+1/0
4.9.2015 7:46

J94i98ř35í 96E77r61b82e73n 1873634506817

8-o A i tací lidé mají volební právo... :-/

0/0
8.9.2015 12:29

J28o46s67e28f 87K29u10b61e18š 9595715659444

A co by JHMD Čekalo? Navýšení kompenzací za ten paskvil, co tam teď vytvořili a ve kterém se nedá jezdit? Viz video zde z jízdy https://youtu.be/iZVuJYN-Lgo

A to z toho měly být relativně moderní vozidla... Je až k breku, kam dokázala firma za ty 3 roky spadnout, když došlo ke změně vedení. Až se na to kraje vykašlou, tak nejen že skončí JHMD, ale bohužel pravděpodobně i naše úzkokolejka, která je nejen turistickou atrakcí, ale pro nás místní mnohdy i jediné spojení se světem a symbol našeho kraje!

+11/0
3.9.2015 22:16

F49r80a37n36t56i33š91e26k 33F67l86i34n65t19a 1414370339833

Tím spíš, že se v mnoha případech jedná o jediného dopravce obsluhujícího dané území, a s přhlédnutím k tomu, že se jedná o technickou památku, která do  regionu přiláká nemálo turistů, by mělo být v zájmu obou krajů, přistupovat k JHMD stejně jako k ČD.

+4/0
3.9.2015 22:28

R79a96d44i86m 73Š80o88l93c 1975395985474

Hlavně nesmí chybět srovnání, kolik se platí ČD, že? Hlavně tam třeba není zmínka, že koleje JHMD nevlastní SŽDC. Vlastní je samotná JHMD a dokonce dostává i dotace ze SFDI na jejich údržbu, takže to je hned dos velká položka dolů, protože nemusí platit poplatek za dopravní cestu. Ostatně ty lehká stará vozidla jsou dávno odepsaná (kromě těch s kulatými okny) a údržba je nákladově úplně někde jinde. Navíc ČD jezdí v Jihočeském kraji i na Vysočině s novými vlaky (Sharky i Pantery).

+8/−2
3.9.2015 21:42

J45a36n 68S62ů37r80a 4555463403402

kolik % vozů Českých drah v Jihočeském kraji a Vysočině jsou nové vlaky?

0/0
3.9.2015 22:06

R57a64d94i78m 80Š92o31l19c 1685345835744

Obojí jsou jednotky.

+2/0
3.9.2015 22:07

J91a68n 98S62ů17r55a 4465623353612

kolik %?

0/0
3.9.2015 22:10

R27a84d32i60m 64Š13o80l60c 1805855525484

Otázka by měla být položená třeba kolik procent oběhů, či tak podobně, ale např. na rameni Strakonice - České Velenice obsluhují jednotky 100% spojů a je to 110 km. Netuším kolik vozů, se zeptejte na drahách, ale záleží spíš na tom jak často ty nové vlaky jezdí, ne?

+2/0
3.9.2015 22:17

J48a78n 91S94ů10r94a 4725873703732

dráhy neexistují. ale rád jsem si vámi popovídal

0/−7
3.9.2015 22:18

M63i69r44o10s62l74a73v 98Z10i77k15m94u47n20d 7559303384273

Nechtěl byste navštívit svého psychiatra ... dráhy neexistují ... takže vlastně neexistuje metro = dráha speciální, tramvaje = dráha tramvajová, trolejbusy = dráha trolejbusová, lanovky = dráha lanová a celá železnice ...

+2/0
4.9.2015 7:52

J38a18n 52S96ů32r52a 4295303703212

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Ušetříte čas sobě i dalším.

0/−2
4.9.2015 8:00

R54a51d89i47m 90Š52o30l62c 1255645495154

Jsem zapomenul, že jsem měl napsat Dráhy, protože to pro vás znamená ČD, jak jste nejen mě přesvědčoval v jedné diskuzi pod vaším článkem.

+3/0
4.9.2015 8:06

S85t81a85n73i43s53l41a80v 48K79a66i54s58l62e31r 7653467906792

No, tak jste napsal jedinou trať v JČ, kde ty Pantery jezdí (+ jeden pár spěšnáků ČB - JH). Mě to zas tolik nepřijde.

0/0
4.9.2015 14:03

J42o14s61e53f 57K87u66b14e93š 9885925149724

JHMD má sice 4 modernizované motorové vozy, ale ty jsou modernizované tak děsivým způsobem, že to se snad ani za moderní či nové vlaky nedá považovat ;-)

+3/0
3.9.2015 22:17

J77a32n 31S70ů21r58a 4185753873882

Jsem opravdu poslední, co by hájil JHMD a hašišbedny:)Ale přijde mi naprosto úsměvná argumentace pana Šolce, že České dráhy jezdí v obou krajích s novými jednotkami, když je to mizivé procento výkonů

+2/−2
3.9.2015 22:19

M71a74t84ú45š 87B37e31n64a25k 9348834172113

Stále lepšie ako JHMD, ktoré má staré vozne a 4 rebrináky, horšie ako 810.

0/0
4.9.2015 22:46

B34o37h38u85s75l48a46v 91K55r75á92l76í36k 2411590549876

Zaplaťpámbu za pohodlné staré vozy s otvíracími okny a pohodlnou koženkou.

0/0
8.9.2015 10:53

F82r14a53n25t88i78š72e52k 78F76l72i33n76t79a 1874690319963

Nezlobte se na mně, ale tvrzení, že udržovat a obnovovat tratě kompletně ve vlastní režii (JHMD) je levnější než platit poplatky za dopravní cestu SŽDC, mi nepřijde právě logické. Když je navíc třeba vzít v úvahu specifikum úzkého rozchodu a z toho vyplývající nutnost traťové stroje vlastnit a nebonajímat od vzdálenějších firem, často sídlících mimo naše území.

+2/0
3.9.2015 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.