Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky žalují zákazníky o desítky milionů korun

Provozovatel jindřichohradeckých úzkokolejek, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, se pouští do nezvyklého právního souboje. Žaluje své dva největší zákazníky kvůli tomu, že mu podle jejich názoru dávají málo peněz. Žaloby míří proti Jihočeskému kraj a Kraji Vysočina, firma se jimi domáhá dohromady zhruba čtyřicet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a18v64e87l 32K78r73o96n43i11k33a 7672395761

Ta úzkokolejka tam patří. ALE TEN NOVÝ VŮZ SHODIT Z MOSTU. fuj!

0/0
20.10.2015 16:13

B91o96h91u80s30l83a49v 79K29r40á88l92í82k 2231370819666

Jak vůbec dopadly ty soudy s Dopravním podnikem Ústeckého kraje? Ten zkoušel taky stavět na tom, že prokazatelná ztráta není totéž co smluvní cena.

0/0
8.9.2015 10:42

M53i15r52o55s43l82a84v 72T97r84e59s98t42i41k 4468385603281

To je dobrá reklama, takhle i kdybych snad náhodou měl možnost se svézt, tak ani omylem. Raději půjdu pěšky nebo na kole.

0/0
6.9.2015 7:20

M26i96r36e79k 84K79r78o68u83p68a 8916899797232

Zajimave je ze za Satavy to fungovalo. Ti zlatokopove co ho vystipali a ted tam vladnou holt hospodarit neumi.

+2/0
5.9.2015 8:55

J30i73ř51í 11J85o71z48a 3518583960451

Vsem vrele doporucuji si precist 2 dokumenty ministerstva dopravy: Zelena kniha - koncepce verejne dopravy, diskuzni dokument k aktualnim tematum v oblasti verejne dopravy. A Bilou knihu - koncepce verejne dopravy 2015 - 2020 s vyhledem do roku 2030, vychozi strategicky dokument Ministerstva dopravy. Oba dokumenty lze vygooglovat... oba se nactou ve formatu pdf. Padaji tam navrhy jako zavest narodniho koordinator, jednotny tarif pro celou CR atd... koho zajima verejna doprava docela si pocte...

0/0
4.9.2015 19:50

J20i50r94i 68Z40u56z61a46ň83á76k 4628490553776

Tak upravte jízdné,aby jste měli zisk a po úpravě stejně zbankrotujete proto,že nebude zájem o vaše služby.;-D

+4/0
4.9.2015 17:50

M71i70r63o14s25l88a38v 92Z69i28k28m20u72n86d 7589413534583

Rozdíl je v tom, že dopravce JHMD má nižší provozní náklady než ČD, např. JHMD neuznává mezistátní jízdenky,  jízdenky INTERRAIL apod .

JHMD a.s. podnikají za účelem dosažení zisku, jinak řečeno, vlivem nižší platby za km se zřejmě netvoří dostatečný zisk před zdaněním, který by tvořil základ pro výplatu tučných dividend ... není náhodou pan Čajánek také akcionářem ...

Takže celé je to o tom, aby objednavatel dopravy poskytoval peníze na dividendy akcionářům ...

+5/0
4.9.2015 7:48

B84o30h86u44s67l27a87v 98K61r42á27l76í46k 2961870609396

České dráhy jsou taky akciovka, takže taky mají ze zákona povinnost vytvářet zisk - a pokud to nedělají, tak jejich vedení patří za mříže za porušování povinností při správě cizího majetku. Pokud chce stát dopravu provozovat jako charitu, má k tomu založit příspěvkovou organizaci nebo o. p. s.

0/0
8.9.2015 10:45

P92e75t79r 94K91a29l31v22o11d98a 9215377509724

Krásný kraj do kterého tato železnice patří a dokresluje celkovou pohodovou atmosféru. A jak známo 'každá sranda něco stojí'. Ovšem jak 'správně' financovat tuto, to nevím. Jen by mi bylo líto pokud by měla zaniknout.

+3/0
4.9.2015 6:40

A96l27e31š 95J96a92n51á82č29e46k 3963104386413

Taky bych rad aby me nekdo proplacel naklady a primereny zisk.

+3/0
4.9.2015 6:40
Foto

V36á10c51l73a74v 97Ř96e11h60á81k 8147350942248

Oprávněné požadavky soukromé firmy na zisk. ;-D;-D;-D

No já se picnu, to jsou tedy "kapitalisti"

MY máme právo být bohatý, a VY nám to hezky zaplatíte, a nebo jinak... uvidíme se u soudu.To je přece úplně postavené na hlavu.

+13/0
4.9.2015 5:57

D46a15v86i10d 49P15e76c13a 1485784661646

Víte kolik firem takto funguje? ČD, Arriva, Veolia, všechny MHD a tak. neříkám, že s tím souhlasím, jen, že jspu zvyklí.

+4/0
4.9.2015 6:46

M42a10r34t95i75n 54H31o30u82b69a 6713201859768

muze vam to prijit smesne, ale to je pravni termin. nejde oto byt bohaty, ale jde to zajistit provoz a samzoreme i nceo vydelat, protoze plat chce kazdy a chleba taky neni zadarmo. verejny zajem zase je, aby ne vsichni jezdili pouze autem, ale vyuzivali verejnou dopravu a aby se do prace a na urady dostali i lidi, co treba auto nemaji, nemluve o tom, ze deti jezdi do skol. kraj klidne muze zrusit objednavky ZDO, ale pak na verejna doprava nebude existovat, protoze na to nikdo nebude mit a vedle toho budoi zcela ucpane silnice a icpanamesta od aut

takze se klidne picnete, drzim vam palce

+4/0
4.9.2015 7:57

J97i98ř30í 29J44o25z87a 3258873140101

Na jednu stranu s musim JHMD zastat a druhou. Stav verejne dopravy u nas v Jihoceskem kraji je katastrofalni. A za tuto situaci muze kraj potazmo mistni koordinator JIKORD. Kraj na verejne doprave setri tak, ze dnes na paternich zeleznicnich trati (Ceske Budejovice - Veseli n. L./Praha/ jedou vlaky jen ve spickach pracovnich dni a asi 3 pary spoju o vikendu. Zybtek spoju zajistuji autobusy, ktere vsak neobsluhuji stejne obce jako vlaky. Na trati Ceske Budejovice - Strakonice - Horazdovice - Plzen je v jizdnim radu take bilo, zejmena usek Strakonice - Horazdovice, misto tohou jedou autobusy. Do spousty vesnici jiz v blizkem okolim Ceskych Budejovic (cca. 30 km) se ve vsedni dny vecer a o vikendu nedostanete vubec. Pak prijde koordiator JIKORD s napadem, ze cca. do 20 km od Budejc zavede IDS, ze v celem kraji by se to jinak nevyplatilo. Tak tomu rikam logika... za prve nejvetsi ptepravni proudy sr odehravaji 30 km od Budejc, navic na linkach s presahem do jinych okresu napr. nevytizenejsi linky Ceske Budejovice - Trebon

a Ceske Budejovice - Cesky Krumlov... druha vec? Od kdy se verejna doprava a vyplacet? A treti pokud kraj v soubehu posila a ruzne relaci vlak a autobus je jasne, ze vetsina cestujicich pojede autobusem (lidove receno stavi na namesti)...

+2/0
4.9.2015 5:39

J91o23s38e90f 31H33o47n34e95š 7401412680593

Zavést IDS není jednoduchá věc.Navíc nevýhoda bývá delší cestování.Například po silnici mezi body A-B je 30km a po zavedení IDS se bude jezdit klidně 40 i 50 km z důvodu preference železnice

0/0
4.9.2015 8:07

M56i18r59o49s92l25a32v 26Z38i38k28m10u15n49d 7589473294273

Ve Švýcarsku, jehož železnice a celý dopravní systém se u nás obdivuje je celý dopravní systém JEDEN IDS a kromě toho fungují kantonální a mezikantonální nebo dokonce mezistátní IDS ... a medí si občané, obce, kantony, konfederace, podnikatelé v dopravě ...

+2/0
4.9.2015 18:32

J22a19n 18J70i54r39k17a 7540770490

Pomalu s tím obdivem. Obdivovaný švýcarský systém je pro zákazníka (i pro místního bohatého zákazníka), STRAŠNĚ DRAHÝ.

Prakticky VŽDY (i jedinému člověku) se vyplatí jet autem. Důvod pro vlak bývá často pouze jeden: nedostatek parkovacích míst v cílové destinaci, eventuálně riziko dopravní zácpy.

0/0
6.9.2015 13:26

J86i47ř51í 11J67o87z59a 3848673790641

To sice neni, ale pokud mi koordinator na svem webu tvrdi, ze byl zrizen krajem zridit IDS a tato informace tam visi od roku 2009 a do dnes nedoslo k vubec zadnemu posunu, je to dost zvlastni... co tam tech 6 let delaji je zahadou...

0/0
4.9.2015 20:01

J47a20n 83J68i95r98k62a 7130330420

Pro nepoučené: vše souvisí s tím, JHMD ovládla parta podivných pražských zmetků.

Dřív to dělali nadšenci, dnes dobrodruhové a zlatokopové. Rv

Jako Hradečákovi je mi z toho smutno. Jak už někdo řekl dole: snad by bylo lepší, kdyby zkrachovali, kraj to převzal na sebe a dal do rukou staré partě.

+23/0
4.9.2015 0:14
Foto

P84a47v92e22l 51Č46e47r98n87í93k 1638185770470

Proc to stari nadsenci prodali parte podivnych prazaku? Nechte me hadat - uvideli penizky, zejo?

+3/−3
4.9.2015 1:35

M87a51r79t57i13n 81H69o86u44b58a 6423531699598

ovladnout vzdy neznamena nekomu zaplatit. hadate spatne, neprodali

+4/0
4.9.2015 7:42

L70i69b20o54r 25M46a62ř14í66k 3636735752183

http://1url.cz/ZYJr

0/0
7.9.2015 22:34

J47a29n 79B75u53r56i75a90n 2583219214320

Dík za info.

+1/0
4.9.2015 7:00

S74e39i12d76l 16P76e91t14r 1931391385334

Nechápu...

Tu železnici někdo kdysi postavil za své peníze bez dotací, pak x let provozoval se ziskem... Doba se však změnila.

Takže  je asi dnes značný nesmysl tento druh  dopravy vůbec provozovat  když potřebuje ku svému životu dotace /neboli peníze všech daňových plátců/, ne?  :-/

+3/−2
3.9.2015 23:39

T93o97m33á32š 50B87u75r90a 1489176

No on to takový nesmysl z hlediska dopravní obslužnosti být nemusí, pokud je pro některé malé obce v lokalitě jediným dopravním spojením se světem.

Ovšem je fakt, že je třeba vnímat všechny fakty na věc komplexně a je-li provozování takové firmy z ekonomického hlediska nerentabilní, je vhodné, aby objednavatel (kraj) zvažoval další spolupráci s takovou firmou. Také proto, že kvalita služeb není v tomto případě  - soudě dle vyjádření některých diskutérů (viz tip na video od p. Kubeše) - nic moc.

0/0
4.9.2015 1:13

M92a77r95t39i62n 76H26o13u94b77a 6613421139248

ta trat byla uz v dobe vystavby dotovana viz. zakon o lokalkach za rakousko-uherska

+3/0
4.9.2015 7:44

F87i74l63i86p 67S97i26r42o35t49e47k 9292619772671

Český kapitalismus: dejte mi veřejné peníze, zaručte zisk a já budu podnikat. V jednom měl Havel pravdu, absurdistán.

+7/0
3.9.2015 23:11

P35e70t32r 56O82t90t 3934826370800

Co je na tom nepochopitelnyho?!

0/0
4.9.2015 12:36

J62i51ř26í 22L34i38n25h46a89r28t 3355104101376

Nikdy bych do toho nenastoupil ani nenasedl.. O žádné jiné železni/čce/cy jsem neslyšel, že by tak často couvala, protože na jediné místní kolejičce jede proti nebo za ní jiný vláček a ty potvory se jak-si nemůžou vyhnout.. A "ponorka", které ani kulatá okna nejdou bez rozbití otvírat (klimatizace je kde?), kde se sedí na podélných lavicích, jako za krále klacka, se kymácí ze strany na stranu a dopředu dozadu - cestujícím by měli platit za odvahu v nich u nich cestovat..

FŠECHNO vím jenom z vyprávění dobrodruhů, kteří nasedli a jeli .. a bylo s nimi couváno..

0/−20
3.9.2015 22:51

A94d61a62m 13K22ř38i96v50s27k20ý 1353714800673

A proč si nesedli čelem ke směru jízdy, aby jeli dopředu?

0/0
3.9.2015 23:22

O83t68a14k40a27r 63V90l18č37e23k 9899468415

Vzpomínám, že jsme couvali, když fouknul Kyrill...těsně před vlakem padlo 5 smrků...a pak dál na trati jich bylo desítky...

+1/0
3.9.2015 23:42

M76a17r44t32i55n 55H39o54u87b75a 6273581399868

dobra zpravodajska agentura. ja toto jeste neslysel ani nezazil

+1/0
4.9.2015 7:46

J82i21ř14í 20E27r47b66e94n 1253674566187

8-o A i tací lidé mají volební právo... :-/

0/0
8.9.2015 12:29

J76o96s71e93f 84K25u16b14e84š 9425275379574

A co by JHMD Čekalo? Navýšení kompenzací za ten paskvil, co tam teď vytvořili a ve kterém se nedá jezdit? Viz video zde z jízdy https://youtu.be/iZVuJYN-Lgo

A to z toho měly být relativně moderní vozidla... Je až k breku, kam dokázala firma za ty 3 roky spadnout, když došlo ke změně vedení. Až se na to kraje vykašlou, tak nejen že skončí JHMD, ale bohužel pravděpodobně i naše úzkokolejka, která je nejen turistickou atrakcí, ale pro nás místní mnohdy i jediné spojení se světem a symbol našeho kraje!

+11/0
3.9.2015 22:16

F22r57a54n24t25i64š10e14k 61F31l21i40n78t41a 1304590699763

Tím spíš, že se v mnoha případech jedná o jediného dopravce obsluhujícího dané území, a s přhlédnutím k tomu, že se jedná o technickou památku, která do  regionu přiláká nemálo turistů, by mělo být v zájmu obou krajů, přistupovat k JHMD stejně jako k ČD.

+4/0
3.9.2015 22:28

R37a39d87i81m 45Š20o77l55c 1645545715194

Hlavně nesmí chybět srovnání, kolik se platí ČD, že? Hlavně tam třeba není zmínka, že koleje JHMD nevlastní SŽDC. Vlastní je samotná JHMD a dokonce dostává i dotace ze SFDI na jejich údržbu, takže to je hned dos velká položka dolů, protože nemusí platit poplatek za dopravní cestu. Ostatně ty lehká stará vozidla jsou dávno odepsaná (kromě těch s kulatými okny) a údržba je nákladově úplně někde jinde. Navíc ČD jezdí v Jihočeském kraji i na Vysočině s novými vlaky (Sharky i Pantery).

+8/−2
3.9.2015 21:42

J77a35n 70S92ů89r89a 4545463703522

kolik % vozů Českých drah v Jihočeském kraji a Vysočině jsou nové vlaky?

0/0
3.9.2015 22:06

R40a53d75i91m 19Š72o72l84c 1365715645824

Obojí jsou jednotky.

+2/0
3.9.2015 22:07

J57a59n 29S81ů69r71a 4775143853542

kolik %?

0/0
3.9.2015 22:10

R49a17d59i11m 61Š52o70l36c 1695795315894

Otázka by měla být položená třeba kolik procent oběhů, či tak podobně, ale např. na rameni Strakonice - České Velenice obsluhují jednotky 100% spojů a je to 110 km. Netuším kolik vozů, se zeptejte na drahách, ale záleží spíš na tom jak často ty nové vlaky jezdí, ne?

+2/0
3.9.2015 22:17

J67a44n 51S90ů44r84a 4455903803862

dráhy neexistují. ale rád jsem si vámi popovídal

0/−7
3.9.2015 22:18

M81i16r69o87s45l39a69v 72Z75i98k74m35u67n31d 7529123234703

Nechtěl byste navštívit svého psychiatra ... dráhy neexistují ... takže vlastně neexistuje metro = dráha speciální, tramvaje = dráha tramvajová, trolejbusy = dráha trolejbusová, lanovky = dráha lanová a celá železnice ...

+2/0
4.9.2015 7:52

J32a83n 11S38ů23r77a 4375383233352

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Ušetříte čas sobě i dalším.

0/−2
4.9.2015 8:00

R30a85d69i10m 19Š57o35l72c 1295555825824

Jsem zapomenul, že jsem měl napsat Dráhy, protože to pro vás znamená ČD, jak jste nejen mě přesvědčoval v jedné diskuzi pod vaším článkem.

+3/0
4.9.2015 8:06

S90t40a19n58i24s68l69a25v 33K22a42i42s77l19e63r 7973157416732

No, tak jste napsal jedinou trať v JČ, kde ty Pantery jezdí (+ jeden pár spěšnáků ČB - JH). Mě to zas tolik nepřijde.

0/0
4.9.2015 14:03

J67o11s40e58f 50K78u87b64e66š 9215935759504

JHMD má sice 4 modernizované motorové vozy, ale ty jsou modernizované tak děsivým způsobem, že to se snad ani za moderní či nové vlaky nedá považovat ;-)

+3/0
3.9.2015 22:17

J51a76n 10S27ů46r82a 4675783243542

Jsem opravdu poslední, co by hájil JHMD a hašišbedny:)Ale přijde mi naprosto úsměvná argumentace pana Šolce, že České dráhy jezdí v obou krajích s novými jednotkami, když je to mizivé procento výkonů

+2/−2
3.9.2015 22:19

M65a14t62ú57š 67B75e79n26a18k 9308504502183

Stále lepšie ako JHMD, ktoré má staré vozne a 4 rebrináky, horšie ako 810.

0/0
4.9.2015 22:46

B33o38h78u98s72l88a80v 59K66r10á48l65í37k 2671850969866

Zaplaťpámbu za pohodlné staré vozy s otvíracími okny a pohodlnou koženkou.

0/0
8.9.2015 10:53

F93r90a98n31t25i14š83e73k 34F17l97i45n24t59a 1414300369583

Nezlobte se na mně, ale tvrzení, že udržovat a obnovovat tratě kompletně ve vlastní režii (JHMD) je levnější než platit poplatky za dopravní cestu SŽDC, mi nepřijde právě logické. Když je navíc třeba vzít v úvahu specifikum úzkého rozchodu a z toho vyplývající nutnost traťové stroje vlastnit a nebonajímat od vzdálenějších firem, často sídlících mimo naše území.

+2/0
3.9.2015 22:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.