Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Soutěží se rychlíky mezi Plzní a Mostem. Vedou GW Train

Pět dopravců má zájem provozovat rychlíky mezi Plzní a Mostem. Z pohledu dopravců nepříliš atraktivní soutěž však může být zásadní pro další vývoj české železnice. Proti soutěžení vystupují především České dráhy. Nejvýhodnější nabídku podala GW Train Regio. RegioJet byl ze soutěže vyřazen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a95n 27J38e83m67e16l42k74a 1205370

To je hezké, že kraj/ministerstvo "ušetří", ale opakuji, ušetří zákazník? Řeší ti někdo?  Jsou podmínky veřejné? Jsou nabídky veřejné?

Jestli půjdeme anglickou cestou cen a tarifů, přesedám do auta.

0/0
9.9.2015 14:24

M26i29r37o39s98l22a72v 29Z58i15k22m95u26n69d 7569303764283

Ono se jedná i o mezistátní jízdenky. Chyba je v tom, že není stanoveno, že dopravce musí akceptovat  jízdenky akceptované dosavadním dopravcem ČD ... tzn. mezistátní jízdenky a např. jízdenky InterRail ...případně jít ještě dál, že musí být akceptovány jízdenky bez tzv. lomení jízdného, podobně jako to funguje ve Švýcarsku ...

0/0
9.9.2015 13:16

L32u26c81i64a89n 67P12a71p95a90z22i65a47n 5664287621495

Vyfocený vlak není vůbec vhodný na delší trasy. To je snad omyl, v tom bych vůbec nechtěl jet více km. Rychlík si představuji v jiném komfortu, jídelní vůz...

0/0
9.9.2015 11:53

J30i56ř71í 11J44o50z69a 3348583180831

Jidelni vuz nejezdi na trati Plzen - Zatec - Chomutov - Most ani dnes..a cestovani je fakt dlouhe: 157 km za 2 hodiny a 50 minut je docela masakr...

0/0
9.9.2015 14:31

M31i21c23h20a85l 64P55a86s20t43o63r47e71k 4964500758378

Nevlastní náhodou ČD i nádraží? Možná v té ceně co ČD nabízí jsou započteny náklady na úklid, provoz a údržbu nádražních budov. A když soutěž vyhraje někdo jiný budou muset ČD platit stejně. Jen jim možná ten nový vítěz pár korun za použití nádraží poskytne, ale určitě to nebude skutečná poměrná část všech nákladů.

0/0
9.9.2015 9:07

O46l49d73ř38i97c17h 17J98a30n56e31č80e41k 8949646183921

vlastní - chybou při dělení ČD na ČD a SŽDC - a už roky se připravuje jejich prodej na SŽDC.

je otázka, kolik služeb na dotyčných nádražích ještě zůstává - ze šesti mezi Plzní a Žatcem je prodej jízdenek pouze ve třech, takže zbylá tři stejně už asi slouží jen jako přístřešek pro čekající cestující, pokud vůbec, a ČD se o ně moc nestarají.

jistě, soukromník nádraží nebude potřebovat vůbec, opravdu jen jako ten přístřešek... právě proto ale mají patřit SŽDC a ten je má pronajímat příslušnému dopravci nebo dopravcům.

0/0
9.9.2015 11:49

J87a73n 78K97o54b61ě12r71s74k38ý 1860916331383

Já jsem hlavně zvědavý jak to bude s uznaváním jízdenek, když v části trasy to jede souběžně s vlaky ČD. Nebo si cestující můžou INkarty spláchnout rovnou do záchodu ?

+2/0
8.9.2015 17:20

V47a10c92l95a21v 68H19a92j23e16k 3136859449

Pokud to nebylo v podmínkách soutěže, tak je to nejspíše jasné Rv

0/0
8.9.2015 19:55

F98r64a39n11t67i81š62e13k 61V12a58n47ě94k 1227364357417

Předpokládám, že jako jinde u GWTR budou platit síťové jízdenky celodenní nebo regionální. Na IN 100 zapomeňme a na skupinové slevy atd. taky.

0/0
9.9.2015 10:55

J78a22n 37K32o91b42ě41r12s68k95ý 1340776801643

No pokud to jezdí v souběhu s ČD, tak to bude možná nakonec jinak, uvidíme....

0/0
9.9.2015 12:06

V91a50c74l66a71v 20H97a84j33e50k 3746439479

Osobní vlaky jezdí z Plzně do Plas, Žihle popř. až do Blatna u Jeseníce. mV Blatně přibývají ještě vlaky z Rakovníka do Žlutice (Bečov n/T). Uznávání je na bázi vzájemné dohody obou dopravců.

0/0
9.9.2015 13:53

J89o46s73e72f 96D65o86u73d34e73r16a 5764710956697

Černá Díra opět nezklamala. Dokud se jí prodlužovaly smlouvy bez soutěží, dokud vyhrávala stejnou trať o stovky procent podstřelenou cenou (17Kč/km;-D) všechno bylo v pořádku. Ačkoliv všude rozhlašují jak jsou za liberalizace železnice, kdykoliv se jí cítí ohrožení, začnou vyvádět přesně jako Jančura;-D

ČD možná ani nejde o to spor vyhrát, ale celou soutěž zablokovat, u UOHS to bude ležet dva roky, mezitím se může všechno změnit a v tomto mezidobí bude nadále jezdit "modří"

+1/−1
8.9.2015 17:03

O80l24d77ř27i26c10h 60J94a47n11e25č67e36k 8189646623681

proč by proboha měl soukromý dopravce uznávat režijky konkurence (ČD) nebo svého dodavatele (SŽDC)? 8-o ty ČD už opravdu neví, na co by se vymluvily Rv

+1/−5
8.9.2015 15:22

T52o28m 28J59u96r33e52č53k47a 6125942545965

O tom je právě ta stížnost. ČD musí ty "režijky" SŽDC a spol uznávat ze zákona, kdežto soukromí dopravci nemusí. Takže je jasné, kdo je v soutěži znevýhodněn tím, že musí část cestujících vozit ze zákona de fakto zadarmo. Buď na soutěžené trase budou uznávat tyto doklady všichni zúčastnění, nebo neopak nebudou povinny je vozit ČD tak, aby byly soutěžní podmínky pro všechny stejné.

+7/0
8.9.2015 15:46

J74i53ř91í 43K27o13c16u25r37e37k 6465184675838

Njn, v zákonech je "dům dohodnutelné náklonnosti". Logické by bylo, aby zaměstnavetel poskytl zaměstnanci jízdenku, když už tedy bez těch benefitů bude stávka. A je na zaměstnavateli, zda zaměstnanci koupí úsekovou, zónovou (třeba "šalinkartu" IDSJMK) nebo celostátní.

A ne aby zaměnstnaci poskytoval jízdné zdarma třetí subjekt a to ze zákona. Postavené na hlavu a s gatěma oblečenýma zadkem dopředu.

+4/0
8.9.2015 19:49

V77a14c42l31a26v 53H74a71j62e57k 3106919149

No je škoda, že to tuto  skutečnost autor neuvedl již v článku, ale to se od něj vlastně ani nedá očekávat. Rv

0/0
9.9.2015 20:26
Foto

A50l23a44n 74Ř46e59p62k37a 4905906

No jestli GW Train Regio nabízel na rychlík vlak z obrázku, tak potěš koště teda :-P;-D A kde že ten Regiojet udělal chybu, že byl vyřazen? Já myslel, že to má Jančura dokonale ošéfované když pořád po těch soutěžích tak volá;-)

Ale hlavně bez uznávání současných jízdenek ČD jakožto většinového dopravce, žádné soutěže! Včetně jejich e-verzí i bez nutnosti tisku.

+2/0
8.9.2015 14:37

R22a88d64k67o 75K36ř65i50v46á62n44e12k 7240393845800

Za nejreálnější považuju cenu Regiojetu, za 139 Kč/km se dá provozovat kvalitní rychlík s moderními vozidly v daných podmínkách. Pokud by z toho nedotoval provar dálkovky, jako na Slovensku.

Věřím, že za nabídnutou cenu by kvalitu udržely i ČD, které považuji za nejlepšího evropského nízkonákladového dopravce.

Ostatní nabídky jsou dumping mimo realitu, za vítěznou cenu se dá reálně jezdit s bagetou dle vhodně zvolené ilustrační fotky.

Ano, za dumping tam v minulosti jezdily i ČD, ale za trochu jiné situace. Dnes by, věřím, do toho nešly. Je to vidět i z jejich nabídky.

+4/0
8.9.2015 14:36

O70l61d64ř83i59c67h 90J73a69n32e19č42e96k 8799886503221

pokud tam GW Regio pošle něco jako je na obrázku, tak je chybou ministerstva, že něco takového umožnilo. v tom případě ale nechápu, proč ČD požadovaly tolik peněz.

+1/0
8.9.2015 15:25

M51a18r37t88i17n95a 35L91e59v55á 6506158219

Takhle se představuji vzhled rychlíku v roce 2015:-P

+7/0
8.9.2015 14:14

P29e44t61r 77N72e65c39h35a38n38i95c76k11ý 7663426408130

Bez uznávání tarifu TR10 bude cokoli kromě ČD zhoršení (leda, že by tam jezdil zadarmo nebo velmi velmi levně)

+5/−1
8.9.2015 13:50
Foto

A64l64a22n 73Ř26e43p72k60a 4815536

I při ježdění velmi levně to bude naprd, protože si cestující bude muset kupovat další jízdenku když pojede více dopravci. A to nemluvím o tom, že nový dopravce beztak nebude mít pokladny na nádražích aby ušetřil, takže nákup buď skrz aplikaci v mobilu (což by nevadilo, když to bude aplikace kvalit té od ČD) a nebo ve vlaku (ale tam zase nevím, zda se bude moci platit kartou, hotovost sebou nosím minimální).

+2/0
8.9.2015 14:43

O67l58d66ř18i45c32h 63J21a89n97e45č11e25k 8839826253781

tak v tom případě nevím, co děláte u ČD - tedy pokud si jízdenku nekupujete vždy jen na nějakém velkém nádraží. protože nakolika nádražích jsou u ČD akceptovány platební karty?

navíc "hotovost s sebou nosím minimální" (ještě s gramatickou chybou) - chcete tím říct, že u sebe nemíváte ani stovku? to mi přijde trochu směšné. a i kdyby jo, tak se hold naučíte s sebou těch pár stovek vozit - pokud nebudete schopen nebo ochoten si tu jízdenku koupit přes mobil nebo internet.

Vaše argumenty mi prostě přijdou jako tvrdá obhajoba monopolu ČD, i když to neříkáte tak otevřeně, jako odboráři.

0/−1
8.9.2015 15:30

M97a91r39t93i67n 58H28a51n85z50a97l 8558279289155

Proto píše pan Řepka o aplikaci ČD. Platba kartou na internetu....

+2/0
8.9.2015 15:42

O82l84d66ř79i70c87h 40J78a12n31e50č15e28k 8629956883431

a že všichni automaticky předpokládáte, že soukromník žádnou aplikaci ani eshop mít nebude?

0/0
9.9.2015 11:41

V27a92c62l89a24v 72H89a18j88e92k 3456239229

Tam kde se to ekonomicky vyplatí, tam se karty přijímají a je to cca 1/3 až 1/2 obsazených stanic. Platit peněženkou na In Kartě lze ve všech pokladnách. Hlavně lze ale platit kartou v eshopu a to i z mobilu ( s internetem).

0/0
8.9.2015 20:07

O43l79d27ř95i14c11h 96J57a98n36e14č98e25k 8659366773461

no tak to teda nevím, asi dost záleží na oblasti - na celém Liberecku tak možná v Liberci na hlavním a v Turnově.

že všichni předpokládáte, že soukromník žádnou aplikaci, eshop ani elektronickou peněženku mít nebude?!

LE a RJ samozřejmě ano, ti už to všechno mají vyvinuté.

jak jsou na tom u GW, Arrivy nebo National Expressu netuším.

stejně ale nechápu, jak se někdo může vydat na cestu a nemít ani dvě stovky v peněžence - i v dnešní době je pořád řada míst, kde kartou nezaplatíte.

0/0
9.9.2015 11:44

V66a87c11l66a83v 10H22a58j92e70k 3926899629

Zkuste si u RJ koupit v eShopu jízdenku z Bratislavy do Komárna :-)

0/0
9.9.2015 11:47

N19i78c47k 40S28a33g17e55n 9458641813862

To mě vždycky děsně baví, jak se gramatikou ohání někdo, kdo napíše "hold", "nakolika", dělá čárky tam, kde nemají být, a ještě nepíše velká písmena na začátku vět.

;-D

0/0
11.9.2015 15:06

J48a45n 23K14o11b96ě57r85s64k31ý 1100796281533

GWTR Regio umí vydávat jízdní doklady ČD. Mě by hlavně zajímali IN karty a spol. a jak to bude když to jezdí v souběhu s vlaky ČD.

0/0
8.9.2015 17:47

V91a27c71l28a23v 30H41a81j80e47k 3716989379

GWTR také umožňuje ve svých vlacích platby elektronickou peněženkou na In Kartě.

0/0
8.9.2015 20:01
Foto

A35l43a71n 37Ř91e69p17k28a 4475536

Umí, ale u konkurence neplatí jízdenky ČD z e-shopu Rv A nebo se musí tisknout, teď přesně nevím.

0/0
9.9.2015 11:46

V49a57c95l42a79v 97H27a25j78e38k 3866399689

Neplatí a také na eShopu nelze jízdenky na tratě soukromníků koupit, kdežto na pokladně ČD koupíte jízdenku na tratě provozovaté GWTR, JHMD, Arriva Morava i Trilex na Liberecku. Je to proto, že jejich zařízení neumí číst aztéka, nebo žádné takové zařízení ani nemají.

0/0
9.9.2015 11:51

J61a90n 56P44r41i17c63h42y66s38t96a30l 8601318583

Pokud budou jezdit tim vozidlem, co je na fotce, tak se nedivim, ze jsou nejlevnejsi.

+9/0
8.9.2015 13:37

P71e87t58r 46V72i79n28a77ř 6643343973117

Možná bude pořád uvnitř čistší než většina dobytčáků ČD.. ;-)

+1/−8
8.9.2015 13:38

R81o29m56a29n 98P48o14l13á74č10e22k 5726869395

A kdo ten bordel tam asi dělá ;-D

+1/−1
8.9.2015 13:44

Č88e17s90l66a44v 59T47a95r66a17n50z37a 6928947814725

A kdo se o ty vlaky nestará?

+2/0
8.9.2015 13:51

R77o78m17a19n 62P59o46l81á76č31e22k 5276549955

Bylo dřív vejce nebo slepice ;-D

+1/−1
8.9.2015 14:04

J86i45n73d85ř49i38c69h 72M66o62r50á44v33e89k 22M 4571202205180

Kdyby se někteří lidé nechovali jako prasata, nemuselo by se tolik uklízet..Tzn. vlaky by vydržely čisté déle, vysvětlení pro ty méně chápavé..

0/0
8.9.2015 14:19

I92v37a43n 92H78o30l36a57s 5547847678387

A čím to, že všichni ti bordeláří jezdí výhradně vlaky (potažmo vlaky ČD)? Všude jinde ve veřejných prostorech jde o jiné lidi, nebo o jiný přístup ze strany provozovatele, který to, že někteří lidé jsou prasátka bere jako realitu, podle které se zařídí, a ne jako výmluvu?

0/−1
8.9.2015 15:13

V35a78c21l20a62v 91H29a19j42e43k 3186169509

Už jste někdy v posledních 3 letech na té trati jel vlakem ČD ??

+2/0
8.9.2015 14:24

F55r21a24n22t90i64š72e11k 16V45a13n58ě11k 1797164287127

Kdopak zase Regiojetu hodil klacek pod kola?:-)

+4/−3
8.9.2015 13:15

K21r28y80š94t22o19f 54L77a12n93í27k 1909980605925

podle tech chyb a nabizene ceny to spise vypada, ze se na to vybodl dobrovolne.

+6/0
8.9.2015 13:24

F35r86a38n74t24i43š41e92k 13V65a33n71ě75k 1177134907487

Jako vždy. Já chci jezdit. Dejte to mě. Pak se nepřihlásí vůbec a nebo, tak aby to opravdu raději nezískal,.

+9/−1
8.9.2015 13:32

M12a23r41e95k 86M68a59r98t14i67n 8239614776830

On by totiž rád jezdil napřímo bez soutěže. Jako linku Praha - Brno. Přesně jak píšete - "dejte to mě, já vám to tam budu klidně provozovat, ale nikdo jiný tam jezdit nesmí!" Tak takhle si představuje soutěžení.

0/0
9.9.2015 20:18

O24l46d51ř65i74c92h 77J52a86n77e86č86e91k 8569856813121

kdyby podobně vysokou cenu nabídl i LE, člověk by prostě mohl říct, že by museli nakoupit nová vozidla, zatímco ostatní mají k dispozici ojetá, a proto jsou o tolik dražší. třeba to je i pravda a LE by nějakou možnost koupit nebo půjčit si ojetá měl. těžko říct. každopádně ano tak vysoká cena zrovna od RJ je zarážející.

0/0
8.9.2015 15:34

R93a90d35e52k 96J46a61n38a98t69a 9245256384722

Ta cena ale není vysoká. Naopak, ostatní nabídky jsou nízké. Je to pomalá trať s nízkým počtem cestujících (protože nevede do Prahy). Náklady na oskm vám tudíž vyjdou vysoké a na jízdném je nevyberete - jízdné je regulované a stejně by vám Češi víc nedali.

+1/0
8.9.2015 16:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.