Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Evropy přiteče 20 miliard na české vlaky. Dosáhnou na ně i soukromníci

Po stovkách miliard korun investovaných v posledních letech do modernizace železničních tratí začne stát výrazně podporovat i nákup nových vlaků. Uvolní na ně 20 miliard korun. Na nákup nových souprav výrazně přispěje Evropská unie, k penězům se mají dostat i soukromníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a10n 65J33e33m59e84l13k66a 1885350

Sranda, Jančura kupuje za své a je mírně v zisku. 30 let na jedné trase - jak to vyřeší, když trať časem elektrifikují.. Třeba Praha Kladno a doufejme další.. 

Kdyby se radši tratě pořádně opravovaly a rovnaly..

0/−2
14.9.2015 20:31

P86e98t89r 87K44ř62í53ž 1645412162

Každé přijaté dotace nám EU omlátí o hlavu s tím, že jim musíme být vděčni a musíme být poslušni. Tak vzniká mentalita poddaných.

0/−5
14.9.2015 16:39

J97i46ř14í 34E92r67b65e95n 1583784206947

Prdlajs. Omlacují nám o hlavu to, že je nejsme schopni vyčerpat.

+3/0
14.9.2015 16:42

P62e85t40r 14K66ř75í32ž 1975202512

Řekl bych, že je jim to spíš jedno.

+1/0
14.9.2015 16:53

J82i74ř35í 27E79r44b14e48n 1453764726907

Nemluvě o tom, že EU nejsou "oni", ale EU jsme také "my"!!!

+4/0
14.9.2015 16:43

P27e42t10r 37K73ř79í73ž 1185132132

Já se tak necítím. Nestojím o EU v současné podobě. Zvláště nyní se ukazuje, že je to především politický spolek a že neskončí dobře.

+1/−2
14.9.2015 16:55

M93i82r42o23s64l46a51v 11J81a65n80o80u65š69e29k 9544311877

Ano. Krysy opousteji potapejici se lod jako prvni :-)

0/0
15.9.2015 16:11

J32a66n 61H77o94r35a 6217591406

....ČR je EU;-)

0/0
15.9.2015 13:21

M58a71t29ú13š 37B18e68n19a88k 9748784622473

"Dosáhnou na ně i soukromníci"   Ako keby teraz na ne súkromníci nedosiahli...akurát to dopadlo katastrofou typu Hašiš bedňa.

0/0
14.9.2015 16:22

J66a64n 21S12ů71r71a 4205213143172

Jen zaměňujete Regionální operační program a OPD 2. Je v tom poměrně dost zásadní rozdíl.

0/0
14.9.2015 16:37

P28a94v23e77l 90Ř44a52p83e51k 7442436249925

Dotace a veškeré jiné formy státní podpory jsou zlo. Ale než ty peníze zase nacpat do bezkoncepčního, zastaralého a morálně vadného masového automobilismu, tak jsem samozřejmě všema deseti pro nové vlaky. R^

+1/−1
14.9.2015 15:46

M22i55r91o15s86l16a80v 86Z66i76k30m94u89n67d 7829313144413

Ustanovení, že vozidlo smí pouze na svoji linku je trestným činem porušování povinností při správě cizího majetku, protože provázáním oběhů na jednotlivých vozebních ramenech lze výrazně zvýšit využití vozidel (zvýšit kilometrické proběhy) a tím snížit fyzickou potřebu vozidel, resp. s menším počtem vozidel odjedu více vlaků ...

+5/−4
14.9.2015 15:26

R44a45d93e37k 68N84o34v27o74t54n60ý 5848502906745

Nesmysl, aspoň z toho trestněprávního hlediska.  Pokud to s touto podmínkou koupím, o žádný trestný čin nepůjde.

+6/0
14.9.2015 15:40

P58a34v95e90l 83Ř52a44p83e22k 7382366399555

Ale padlé na hlavu je to v každém případě. Do EU posíláme peníze a zpět dostáváme poukázky...

0/−1
14.9.2015 15:47

N86i12k17o48l56a16j 73M39a67l94í80k 5464543110651

Jestli nebude pointa (zatím) v tom, že posíláme míň než nám vrací v těch poukázkách ;)

+2/0
14.9.2015 15:50

M88i21r17o52s33l14a15v 25Z48i47k90m13u17n15d 7479503654763

To je pravda, ale když vláda / ministerstvo / dopravce přistoupí na nehospodárnou podmínku, tak je pochybné stíhat zastupitele za podobnou nehospodárnost. Nehledě na to, že se situace může změnit, protože "se to nemuselo kupovat" ...  pochybné komise v Bruselu sledující hospodárnost - pokud se koupí levnější a třeba kvalitnější materiál - tak se ukládá postih příjemci dotace za nedodržení projektu, který počítal s dražším a méně kvalitním materiálem ... místo toho, aby se  příjemce dotace pochválil za "hospodárné nakládání s prostředky EU ...

0/0
15.9.2015 13:57

J85a69n 67S80ů30r27a 4555203383142

Stačí vysoutěžit balík linek.

+2/0
14.9.2015 16:38

O33l39d11ř71i45c91h 59J18a32n21e90č18e94k 8989986423181

například?

"balíky linek" občas soutěží kraje na regionálních tratích - jenže ve článku sám píšete, že kraje momentálně (skoro) žádné soutěže nepřipravují a spíš to zase zadají napřímo ČD.

a v případě rychlíkových tratí se o soutěžení několika (souvisejících) linek zároveň uvažovalo možná v daleké budoucnosti v x-té fázi, což podle dosavadního tempa soutěžení bude tak asi za 400 let.

0/0
14.9.2015 17:01

J65a18n 61S81ů34r22a 4655333823202

Například jako jedna z prvních má jít společně R5 a R20.

0/0
14.9.2015 17:15

O78l81d13ř28i93c12h 42J78a55n86e82č79e95k 8239396543661

ano u této dvojice by naopak byl nesmysl zadávat je odděleně a společná záloha dává jednoznačně smysl.

teď je otázka, kolik takových dalších případů ještě bude.

co až ministerstvo pošle do soutěže samostatně PU - Lbc nebo Pha - Tanvald nebo Lbc - DC - UL nebo Kolín - Rumburk...??

0/0
14.9.2015 18:24

L77u52k60á12š 71V68e44v30e96r72k79a 1497286320

právě proto je dlouhodobým cílem tyto obraty osamostatnit, např. PU-Lbc je nyní potřeba 6souprav, který pak 2hodiny stojí v koncových stanicích (v Lbc točí os do Paky takže nestojí, ale uvádím oběh) probíhá revitalizace trati, která proběhne ještě v dalších fázích a cílem pak je společně s novými jednotkami zkrátit jízdní doby tak, aby poklesl počet potřebných souprav na 5 a byly relativně krátký obraty v koncových stanicích, plán je zkrátit trasu Pu-Lbc o půl hodiny, což nevím jestli je úplně reálné, ale nechme se překvapit, ono už jen nasazení lepších vozidel by i na dnešní infrastruktuře dalo tak 15minut k dobru, což by na obrat bez nutnosti objíždění či přepřahu mělo stačit i s nějakou rezervou na eliminaci zpoždění

0/0
24.9.2015 12:17

J88i42ř72í 64E15r88b42e44n 1303224286137

Miroslave, nikdo přeci toho dopravce nenutí se do toho dotačního titulu přihlásit ;-)

To už je holt právo zadavatele, že když na něco věnuje pár šušňů, tak chce taky kecat do toho, jak budou využity. Mně by se taky nelíbilo, kdybych pro svou regionální trať zaplatil pár milionů za novou soupravu namísto orchestrionu, a dopravce ji po dvou týdnech předisponoval jinam řka, že tamní lidé jsou potřebnější...

+3/0
14.9.2015 16:41

O28l78d21ř50i83c39h 72J20a92n64e48č89e80k 8199326783741

a co navrhujete jako lepší řešení?

po pravdě, z peněz EU se platí takové nesmysly, že když se teď koupí jedna souprava navíc jako záloha, tak to ještě budou dobře utracené peníze.

samozřejmě pokud se to řádně vysoutěží a ne že se to zadá kamarádům napřímo, což se, obávám se, stejně nejspíš stane :-(

0/0
14.9.2015 17:05

L79a52d46i82s31l76a89v 62P77a18s41t47o73r33e81k 1903307848155

Nový plán vítají i soukromí dopravci. „Materiál ohledně financování nových kolejových vozidel a jeho posun do dalšího projednávání vítáme,“ říká mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

kde jsou citace těch soukromých dopravců co to vítají? Vidím jenom jednu, tak proč je použito množné číslo?  Mluvčí Leo Expressu nebere telefony?

+1/0
14.9.2015 15:15

N56i85k79o24l11a38j 50M79a19l93í89k 5354463940611

Super :) Nedovedu si představit, že toto by mohlo někomu vadit :)

0/0
14.9.2015 14:44

J98a45n 37V49a50l70a78l12í19k 6156909290716

No tak už soukromý dopravci nebudou očerňovat ČD, už také nebudou jezdit za své ale i za státní.

0/0
14.9.2015 14:16

R79a42d42k94o 38K17ř77i46v38á71n36e88k 7410503535660

Pár poznámek:

1. Na ČD nám vadily staré vlaky. Co nám vadí teď? Přece nové vlaky (s pozdravem Váš iDnes)

2. Když po vysoutěžení trati novým dopravcem bude muset původní dopravce vlaky předat, kde je to zvýhodňování ČD?

3. Protože linkové a městské autobusy se dotují již od 90. let (proto teak rychle zmizely rezavé Karosy), tak na tom, že se s patnáctiletým zpožděním začaly dotovat i vlaky nic špatného nevidím. (Snad jen že autobus se mohl používat v povoleném procentu i mimo linkovou dopravu a nikomu se při ukončení smlouvy předávat nemusel)

4. Protože smlouvy s kraji i tyto dotace si prolobovala Škoda + nejmenovaná partaj (hádejte), je dodavatel jasný:-)

5. Buďme za ty vlaky rádi.

+14/0
14.9.2015 13:51

R26a19d95e20k 34N82o20v21o27t74n98ý 5658662186445

Ad 2: V tom, že je ČD budou moct ze začátku bez soutěže provozovat?

+1/0
14.9.2015 15:40

O67l95d55ř51i12c26h 53J96a73n68e72č66e93k 8839816333601

ad 1.: že to nebude řádně vysoutěženo (ať už nákup souprav nebo jejich provoz, nejlépe obojí - viz též 4.), ale zadáno přímo spřízněným osobám

ad 2.: viz p. Novotný - v tom, že ČD získají na prvních X let bez soutěže zakázku na jejich provoz

ad 3.: nesmysl, autobus má o hodně kratší životnost než vlak a stojí řádově méně, takže jejich provozovatelé to jednak museli udělat, protože jinak by se ty Ikarusy a Karosy z 80. let už dávno rozpadly, druhak desítky milionů se na obnovu vozového parku shánějí mnohem snáze než miliardy. navíc "autobusáci" byli už od 90. let soukromé firmy (ať už vlastněné privátně nebo obcemi) s jasnou strukturou financování a tak si i na své podnikání mohli brát úvěry - narozdíl od ČD, kde se i dlouho po revoluci prostě jen jezdilo a ze státního záplatovaly ztráty v provozních číslech, na investice prostě nebylo odkud brát, to se změnilo až v poslední době tím, jak ČD získaly přístup k úvěrům jako každá "normální" firma - to vůbec není o dotacích!

ad 5.: jo, to jo, na poměry EU velmi dobře utracené peníze

+1/0
14.9.2015 17:13

R81a91d84k32o 79K17ř53i15v43á75n38e30k 7720193495820

1. V Čechách je řádně vysoutěženo všechno a nic. Řešíte obecné prostředí.

2. Na jejich provoz žádná zakázka nebude. Ta už dávno je, ale  na obslužnost. Na rychlíky soutěže budou. Na regionálku časem taky.

3. Psal jsem o rychlosti obnovy, nikoliv rozpadu. Ten už by stejně dávno nastal.

Ještě neco špatně? :-)

0/0
14.9.2015 17:33

O30l34d71ř87i53c79h 97J52a51n12e36č51e58k 8599396353891

ano. že tu chcete slovíčkařit nad "obslužnost" a "provoz", když myslíme to samé Rv

3.: doba životnosti přímo ovlivňuje dobu obnovy. že se busy dotovaly již dávno a díky tomu jsou již dávno vyměněné a vlaky se konečně po 15 letech začaly dotovat taky je prostě nesmysl. asi motáte dotace na obslužnost (tedy doplatek ztrát za objednávku dopravy) a dotace přímo na vozidla

2.: "na regionálku časem taky" - snad... možná... někdy... to je právě ten problém

0/0
14.9.2015 18:30

R76a84d58k63o 39K34ř29i27v30á39n16e13k 7230523445100

Jinak stejně řádně vysoutěženy budou i tratě. Podívejte se na Jihočeský kraj. Náhrada formy, systém zůstane. To jen iDnes nás krmí babišovinou : Prostě to vysoutěžíme! :-)

V Německu už nás za uprchlíky nevezmou, tak se asi s tou českou realitou budeme muset smířit.:-)

0/−1
14.9.2015 17:43

J77a49n 13S83ů80r19a 4795653423722

iDnes zásadně nevadí nové vlaky u ČD, zvláště když jsou vysoutěženy čistě a na vysoutěženou trať. Ale určitě se po šířce dveří vymyslí nějaké hezké nové kritérium.

+1/0
14.9.2015 17:17

R30a77d28k24o 65K90ř79i66v42á84n30e65k 7980943655840

Pokud nehovoříme o ČD, ale o Škodovce a o politice, tak si rozumíme.

ČD jako takovým jsou široké dveře úplně šumák, hlavně aby fungovaly.

0/0
14.9.2015 17:36

J39a36n 63S51ů72r62a 4325673773502

Zadavatelem jsou České dráhy. I v případě povedené zakázky s dveřmi 1500mm.

+2/0
14.9.2015 17:58

P58a68v56e13l 63K79a45l24o67u38s47e63k 8957310817574

No při prvním čtení titulku jsem četl ...a dosáhnou na ně i uprchlíci. Už jsem z té propagandy úplně mimo ...:-/

+3/−1
14.9.2015 13:42

P53e49t44r 92C19h76a29r38v45á27t 1421736949790

Než jsem dočetl nadpis článku do konce nejprve jsem se zhrozil, že těch 20 miliard co sem má přitéct se bude týkat něčeho jiného Rv:-) To jsem si oddechlR^

+4/−1
14.9.2015 13:04

J28a58n 67F62r36o98l31í28k 6266910285454

Jen jestli ty dotace nebudou podmíněny odběrem vlaků i s pasažéry třeba z Kosova.;-D

+1/0
14.9.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.