Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Evropy přiteče 20 miliard na české vlaky. Dosáhnou na ně i soukromníci

Po stovkách miliard korun investovaných v posledních letech do modernizace železničních tratí začne stát výrazně podporovat i nákup nových vlaků. Uvolní na ně 20 miliard korun. Na nákup nových souprav výrazně přispěje Evropská unie, k penězům se mají dostat i soukromníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a94n 25J26e44m88e88l58k91a 1855870

Sranda, Jančura kupuje za své a je mírně v zisku. 30 let na jedné trase - jak to vyřeší, když trať časem elektrifikují.. Třeba Praha Kladno a doufejme další.. 

Kdyby se radši tratě pořádně opravovaly a rovnaly..

0/−2
14.9.2015 20:31

P54e50t66r 10K11ř11í74ž 1215802542

Každé přijaté dotace nám EU omlátí o hlavu s tím, že jim musíme být vděčni a musíme být poslušni. Tak vzniká mentalita poddaných.

0/−5
14.9.2015 16:39

J79i40ř56í 51E33r89b33e28n 1933304666367

Prdlajs. Omlacují nám o hlavu to, že je nejsme schopni vyčerpat.

+3/0
14.9.2015 16:42

P26e13t43r 86K64ř64í39ž 1915362412

Řekl bych, že je jim to spíš jedno.

+1/0
14.9.2015 16:53

J24i38ř68í 58E24r14b21e80n 1263574226167

Nemluvě o tom, že EU nejsou "oni", ale EU jsme také "my"!!!

+4/0
14.9.2015 16:43

P66e25t83r 69K92ř65í97ž 1355732912

Já se tak necítím. Nestojím o EU v současné podobě. Zvláště nyní se ukazuje, že je to především politický spolek a že neskončí dobře.

+1/−2
14.9.2015 16:55

M67i87r24o50s96l67a24v 20J56a51n61o52u98š41e23k 9634411197

Ano. Krysy opousteji potapejici se lod jako prvni :-)

0/0
15.9.2015 16:11

J23a82n 48H50o78r14a 6957751706

....ČR je EU;-)

0/0
15.9.2015 13:21

M80a93t45ú36š 38B16e50n45a11k 9698984632233

"Dosáhnou na ně i soukromníci"   Ako keby teraz na ne súkromníci nedosiahli...akurát to dopadlo katastrofou typu Hašiš bedňa.

0/0
14.9.2015 16:22

J22a12n 46S64ů63r15a 4725833373792

Jen zaměňujete Regionální operační program a OPD 2. Je v tom poměrně dost zásadní rozdíl.

0/0
14.9.2015 16:37

P12a66v26e59l 19Ř28a47p45e45k 7112916529395

Dotace a veškeré jiné formy státní podpory jsou zlo. Ale než ty peníze zase nacpat do bezkoncepčního, zastaralého a morálně vadného masového automobilismu, tak jsem samozřejmě všema deseti pro nové vlaky. R^

+1/−1
14.9.2015 15:46

M61i15r35o24s92l90a76v 61Z70i19k59m68u36n47d 7419483414693

Ustanovení, že vozidlo smí pouze na svoji linku je trestným činem porušování povinností při správě cizího majetku, protože provázáním oběhů na jednotlivých vozebních ramenech lze výrazně zvýšit využití vozidel (zvýšit kilometrické proběhy) a tím snížit fyzickou potřebu vozidel, resp. s menším počtem vozidel odjedu více vlaků ...

+5/−4
14.9.2015 15:26

R97a95d65e65k 34N71o88v89o36t82n32ý 5628272226305

Nesmysl, aspoň z toho trestněprávního hlediska.  Pokud to s touto podmínkou koupím, o žádný trestný čin nepůjde.

+6/0
14.9.2015 15:40

P58a17v12e58l 79Ř58a89p46e12k 7492946169985

Ale padlé na hlavu je to v každém případě. Do EU posíláme peníze a zpět dostáváme poukázky...

0/−1
14.9.2015 15:47

N49i90k98o14l96a68j 31M54a42l94í48k 5114523130111

Jestli nebude pointa (zatím) v tom, že posíláme míň než nám vrací v těch poukázkách ;)

+2/0
14.9.2015 15:50

M50i78r47o55s42l55a15v 88Z33i46k82m88u48n15d 7299623834753

To je pravda, ale když vláda / ministerstvo / dopravce přistoupí na nehospodárnou podmínku, tak je pochybné stíhat zastupitele za podobnou nehospodárnost. Nehledě na to, že se situace může změnit, protože "se to nemuselo kupovat" ...  pochybné komise v Bruselu sledující hospodárnost - pokud se koupí levnější a třeba kvalitnější materiál - tak se ukládá postih příjemci dotace za nedodržení projektu, který počítal s dražším a méně kvalitním materiálem ... místo toho, aby se  příjemce dotace pochválil za "hospodárné nakládání s prostředky EU ...

0/0
15.9.2015 13:57

J82a89n 85S90ů33r58a 4295533973142

Stačí vysoutěžit balík linek.

+2/0
14.9.2015 16:38

O74l16d19ř78i16c86h 45J61a69n56e59č66e93k 8859196803601

například?

"balíky linek" občas soutěží kraje na regionálních tratích - jenže ve článku sám píšete, že kraje momentálně (skoro) žádné soutěže nepřipravují a spíš to zase zadají napřímo ČD.

a v případě rychlíkových tratí se o soutěžení několika (souvisejících) linek zároveň uvažovalo možná v daleké budoucnosti v x-té fázi, což podle dosavadního tempa soutěžení bude tak asi za 400 let.

0/0
14.9.2015 17:01

J84a41n 15S36ů75r85a 4265753303202

Například jako jedna z prvních má jít společně R5 a R20.

0/0
14.9.2015 17:15

O63l87d24ř96i22c12h 17J84a58n39e73č20e42k 8289826113231

ano u této dvojice by naopak byl nesmysl zadávat je odděleně a společná záloha dává jednoznačně smysl.

teď je otázka, kolik takových dalších případů ještě bude.

co až ministerstvo pošle do soutěže samostatně PU - Lbc nebo Pha - Tanvald nebo Lbc - DC - UL nebo Kolín - Rumburk...??

0/0
14.9.2015 18:24

L29u32k33á91š 15V23e77v68e67r65k97a 1477406330

právě proto je dlouhodobým cílem tyto obraty osamostatnit, např. PU-Lbc je nyní potřeba 6souprav, který pak 2hodiny stojí v koncových stanicích (v Lbc točí os do Paky takže nestojí, ale uvádím oběh) probíhá revitalizace trati, která proběhne ještě v dalších fázích a cílem pak je společně s novými jednotkami zkrátit jízdní doby tak, aby poklesl počet potřebných souprav na 5 a byly relativně krátký obraty v koncových stanicích, plán je zkrátit trasu Pu-Lbc o půl hodiny, což nevím jestli je úplně reálné, ale nechme se překvapit, ono už jen nasazení lepších vozidel by i na dnešní infrastruktuře dalo tak 15minut k dobru, což by na obrat bez nutnosti objíždění či přepřahu mělo stačit i s nějakou rezervou na eliminaci zpoždění

0/0
24.9.2015 12:17

J62i39ř65í 34E97r81b42e61n 1533904776347

Miroslave, nikdo přeci toho dopravce nenutí se do toho dotačního titulu přihlásit ;-)

To už je holt právo zadavatele, že když na něco věnuje pár šušňů, tak chce taky kecat do toho, jak budou využity. Mně by se taky nelíbilo, kdybych pro svou regionální trať zaplatil pár milionů za novou soupravu namísto orchestrionu, a dopravce ji po dvou týdnech předisponoval jinam řka, že tamní lidé jsou potřebnější...

+3/0
14.9.2015 16:41

O31l30d21ř31i72c18h 91J83a12n56e96č86e71k 8819106293531

a co navrhujete jako lepší řešení?

po pravdě, z peněz EU se platí takové nesmysly, že když se teď koupí jedna souprava navíc jako záloha, tak to ještě budou dobře utracené peníze.

samozřejmě pokud se to řádně vysoutěží a ne že se to zadá kamarádům napřímo, což se, obávám se, stejně nejspíš stane :-(

0/0
14.9.2015 17:05

L43a50d85i21s97l49a57v 12P61a58s13t41o85r70e78k 1103367878555

Nový plán vítají i soukromí dopravci. „Materiál ohledně financování nových kolejových vozidel a jeho posun do dalšího projednávání vítáme,“ říká mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

kde jsou citace těch soukromých dopravců co to vítají? Vidím jenom jednu, tak proč je použito množné číslo?  Mluvčí Leo Expressu nebere telefony?

+1/0
14.9.2015 15:15

N47i56k44o35l39a47j 48M59a82l68í46k 5354103410421

Super :) Nedovedu si představit, že toto by mohlo někomu vadit :)

0/0
14.9.2015 14:44
Foto

J10a57n 36V47a20l31a70l73í69k 6556439800706

No tak už soukromý dopravci nebudou očerňovat ČD, už také nebudou jezdit za své ale i za státní.

0/0
14.9.2015 14:16

R69a36d17k70o 55K21ř73i15v86á16n60e81k 7600113965290

Pár poznámek:

1. Na ČD nám vadily staré vlaky. Co nám vadí teď? Přece nové vlaky (s pozdravem Váš iDnes)

2. Když po vysoutěžení trati novým dopravcem bude muset původní dopravce vlaky předat, kde je to zvýhodňování ČD?

3. Protože linkové a městské autobusy se dotují již od 90. let (proto teak rychle zmizely rezavé Karosy), tak na tom, že se s patnáctiletým zpožděním začaly dotovat i vlaky nic špatného nevidím. (Snad jen že autobus se mohl používat v povoleném procentu i mimo linkovou dopravu a nikomu se při ukončení smlouvy předávat nemusel)

4. Protože smlouvy s kraji i tyto dotace si prolobovala Škoda + nejmenovaná partaj (hádejte), je dodavatel jasný:-)

5. Buďme za ty vlaky rádi.

+14/0
14.9.2015 13:51

R92a21d76e40k 54N38o78v52o98t49n45ý 5268842696645

Ad 2: V tom, že je ČD budou moct ze začátku bez soutěže provozovat?

+1/0
14.9.2015 15:40

O82l13d66ř88i23c42h 39J64a54n29e68č93e69k 8299866383701

ad 1.: že to nebude řádně vysoutěženo (ať už nákup souprav nebo jejich provoz, nejlépe obojí - viz též 4.), ale zadáno přímo spřízněným osobám

ad 2.: viz p. Novotný - v tom, že ČD získají na prvních X let bez soutěže zakázku na jejich provoz

ad 3.: nesmysl, autobus má o hodně kratší životnost než vlak a stojí řádově méně, takže jejich provozovatelé to jednak museli udělat, protože jinak by se ty Ikarusy a Karosy z 80. let už dávno rozpadly, druhak desítky milionů se na obnovu vozového parku shánějí mnohem snáze než miliardy. navíc "autobusáci" byli už od 90. let soukromé firmy (ať už vlastněné privátně nebo obcemi) s jasnou strukturou financování a tak si i na své podnikání mohli brát úvěry - narozdíl od ČD, kde se i dlouho po revoluci prostě jen jezdilo a ze státního záplatovaly ztráty v provozních číslech, na investice prostě nebylo odkud brát, to se změnilo až v poslední době tím, jak ČD získaly přístup k úvěrům jako každá "normální" firma - to vůbec není o dotacích!

ad 5.: jo, to jo, na poměry EU velmi dobře utracené peníze

+1/0
14.9.2015 17:13

R69a76d50k61o 32K14ř39i24v97á38n28e55k 7700373885110

1. V Čechách je řádně vysoutěženo všechno a nic. Řešíte obecné prostředí.

2. Na jejich provoz žádná zakázka nebude. Ta už dávno je, ale  na obslužnost. Na rychlíky soutěže budou. Na regionálku časem taky.

3. Psal jsem o rychlosti obnovy, nikoliv rozpadu. Ten už by stejně dávno nastal.

Ještě neco špatně? :-)

0/0
14.9.2015 17:33

O46l94d97ř56i43c17h 15J60a81n22e85č34e68k 8839826783621

ano. že tu chcete slovíčkařit nad "obslužnost" a "provoz", když myslíme to samé Rv

3.: doba životnosti přímo ovlivňuje dobu obnovy. že se busy dotovaly již dávno a díky tomu jsou již dávno vyměněné a vlaky se konečně po 15 letech začaly dotovat taky je prostě nesmysl. asi motáte dotace na obslužnost (tedy doplatek ztrát za objednávku dopravy) a dotace přímo na vozidla

2.: "na regionálku časem taky" - snad... možná... někdy... to je právě ten problém

0/0
14.9.2015 18:30

R16a54d25k92o 24K31ř80i62v59á97n44e11k 7450973585400

Jinak stejně řádně vysoutěženy budou i tratě. Podívejte se na Jihočeský kraj. Náhrada formy, systém zůstane. To jen iDnes nás krmí babišovinou : Prostě to vysoutěžíme! :-)

V Německu už nás za uprchlíky nevezmou, tak se asi s tou českou realitou budeme muset smířit.:-)

0/−1
14.9.2015 17:43

J15a67n 82S90ů40r23a 4355683443112

iDnes zásadně nevadí nové vlaky u ČD, zvláště když jsou vysoutěženy čistě a na vysoutěženou trať. Ale určitě se po šířce dveří vymyslí nějaké hezké nové kritérium.

+1/0
14.9.2015 17:17

R50a91d52k89o 38K53ř45i75v18á31n43e85k 7520793765740

Pokud nehovoříme o ČD, ale o Škodovce a o politice, tak si rozumíme.

ČD jako takovým jsou široké dveře úplně šumák, hlavně aby fungovaly.

0/0
14.9.2015 17:36

J80a57n 16S25ů80r75a 4865753383782

Zadavatelem jsou České dráhy. I v případě povedené zakázky s dveřmi 1500mm.

+2/0
14.9.2015 17:58

P24a95v70e75l 40K88a34l79o29u40s69e16k 8187160567104

No při prvním čtení titulku jsem četl ...a dosáhnou na ně i uprchlíci. Už jsem z té propagandy úplně mimo ...:-/

+3/−1
14.9.2015 13:42

P32e49t18r 71C80h40a21r62v47á54t 1211376849680

Než jsem dočetl nadpis článku do konce nejprve jsem se zhrozil, že těch 20 miliard co sem má přitéct se bude týkat něčeho jiného Rv:-) To jsem si oddechlR^

+4/−1
14.9.2015 13:04

J26a65n 23F98r74o30l79í47k 6546120965274

Jen jestli ty dotace nebudou podmíněny odběrem vlaků i s pasažéry třeba z Kosova.;-D

+1/0
14.9.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.