Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Evropy přiteče 20 miliard na české vlaky. Dosáhnou na ně i soukromníci

Po stovkách miliard korun investovaných v posledních letech do modernizace železničních tratí začne stát výrazně podporovat i nákup nových vlaků. Uvolní na ně 20 miliard korun. Na nákup nových souprav výrazně přispěje Evropská unie, k penězům se mají dostat i soukromníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a46n 79J77e96m82e69l32k18a 1915290

Sranda, Jančura kupuje za své a je mírně v zisku. 30 let na jedné trase - jak to vyřeší, když trať časem elektrifikují.. Třeba Praha Kladno a doufejme další.. 

Kdyby se radši tratě pořádně opravovaly a rovnaly..

0/−2
14.9.2015 20:31

P17e15t70r 37K63ř14í77ž 1815532262

Každé přijaté dotace nám EU omlátí o hlavu s tím, že jim musíme být vděčni a musíme být poslušni. Tak vzniká mentalita poddaných.

0/−5
14.9.2015 16:39

J98i53ř97í 22E54r87b25e85n 1653494586227

Prdlajs. Omlacují nám o hlavu to, že je nejsme schopni vyčerpat.

+3/0
14.9.2015 16:42

P32e32t66r 70K74ř56í93ž 1915612402

Řekl bych, že je jim to spíš jedno.

+1/0
14.9.2015 16:53

J49i20ř57í 93E39r64b15e16n 1133734956547

Nemluvě o tom, že EU nejsou "oni", ale EU jsme také "my"!!!

+4/0
14.9.2015 16:43

P97e47t67r 32K18ř66í82ž 1655682432

Já se tak necítím. Nestojím o EU v současné podobě. Zvláště nyní se ukazuje, že je to především politický spolek a že neskončí dobře.

+1/−2
14.9.2015 16:55

M17i84r81o14s65l87a56v 82J89a90n85o58u42š49e27k 9244331207

Ano. Krysy opousteji potapejici se lod jako prvni :-)

0/0
15.9.2015 16:11

J79a61n 74H61o67r34a 6837981476

....ČR je EU;-)

0/0
15.9.2015 13:21

M66a89t21ú35š 92B96e42n35a75k 9898724762573

"Dosáhnou na ně i soukromníci"   Ako keby teraz na ne súkromníci nedosiahli...akurát to dopadlo katastrofou typu Hašiš bedňa.

0/0
14.9.2015 16:22

J32a23n 81S20ů94r64a 4975493173832

Jen zaměňujete Regionální operační program a OPD 2. Je v tom poměrně dost zásadní rozdíl.

0/0
14.9.2015 16:37

P55a12v14e92l 80Ř49a59p97e15k 7272306669705

Dotace a veškeré jiné formy státní podpory jsou zlo. Ale než ty peníze zase nacpat do bezkoncepčního, zastaralého a morálně vadného masového automobilismu, tak jsem samozřejmě všema deseti pro nové vlaky. R^

+1/−1
14.9.2015 15:46

M64i97r87o26s17l73a37v 50Z56i62k56m48u92n50d 7719693854583

Ustanovení, že vozidlo smí pouze na svoji linku je trestným činem porušování povinností při správě cizího majetku, protože provázáním oběhů na jednotlivých vozebních ramenech lze výrazně zvýšit využití vozidel (zvýšit kilometrické proběhy) a tím snížit fyzickou potřebu vozidel, resp. s menším počtem vozidel odjedu více vlaků ...

+5/−4
14.9.2015 15:26

R39a81d44e18k 30N98o25v92o75t76n83ý 5558552896615

Nesmysl, aspoň z toho trestněprávního hlediska.  Pokud to s touto podmínkou koupím, o žádný trestný čin nepůjde.

+6/0
14.9.2015 15:40

P58a82v32e78l 57Ř33a21p66e37k 7912556659105

Ale padlé na hlavu je to v každém případě. Do EU posíláme peníze a zpět dostáváme poukázky...

0/−1
14.9.2015 15:47

N40i76k88o22l55a86j 48M32a62l43í98k 5724323400951

Jestli nebude pointa (zatím) v tom, že posíláme míň než nám vrací v těch poukázkách ;)

+2/0
14.9.2015 15:50

M52i94r11o71s94l88a19v 28Z92i22k61m46u72n54d 7519623644983

To je pravda, ale když vláda / ministerstvo / dopravce přistoupí na nehospodárnou podmínku, tak je pochybné stíhat zastupitele za podobnou nehospodárnost. Nehledě na to, že se situace může změnit, protože "se to nemuselo kupovat" ...  pochybné komise v Bruselu sledující hospodárnost - pokud se koupí levnější a třeba kvalitnější materiál - tak se ukládá postih příjemci dotace za nedodržení projektu, který počítal s dražším a méně kvalitním materiálem ... místo toho, aby se  příjemce dotace pochválil za "hospodárné nakládání s prostředky EU ...

0/0
15.9.2015 13:57

J83a26n 85S64ů38r67a 4165673973252

Stačí vysoutěžit balík linek.

+2/0
14.9.2015 16:38

O83l58d55ř26i36c68h 70J36a29n59e75č89e22k 8829766593191

například?

"balíky linek" občas soutěží kraje na regionálních tratích - jenže ve článku sám píšete, že kraje momentálně (skoro) žádné soutěže nepřipravují a spíš to zase zadají napřímo ČD.

a v případě rychlíkových tratí se o soutěžení několika (souvisejících) linek zároveň uvažovalo možná v daleké budoucnosti v x-té fázi, což podle dosavadního tempa soutěžení bude tak asi za 400 let.

0/0
14.9.2015 17:01

J24a92n 80S98ů77r98a 4875163543412

Například jako jedna z prvních má jít společně R5 a R20.

0/0
14.9.2015 17:15

O24l37d93ř14i95c72h 34J68a47n95e34č77e11k 8289316123881

ano u této dvojice by naopak byl nesmysl zadávat je odděleně a společná záloha dává jednoznačně smysl.

teď je otázka, kolik takových dalších případů ještě bude.

co až ministerstvo pošle do soutěže samostatně PU - Lbc nebo Pha - Tanvald nebo Lbc - DC - UL nebo Kolín - Rumburk...??

0/0
14.9.2015 18:24

L18u71k43á18š 14V29e52v22e85r98k47a 1837706480

právě proto je dlouhodobým cílem tyto obraty osamostatnit, např. PU-Lbc je nyní potřeba 6souprav, který pak 2hodiny stojí v koncových stanicích (v Lbc točí os do Paky takže nestojí, ale uvádím oběh) probíhá revitalizace trati, která proběhne ještě v dalších fázích a cílem pak je společně s novými jednotkami zkrátit jízdní doby tak, aby poklesl počet potřebných souprav na 5 a byly relativně krátký obraty v koncových stanicích, plán je zkrátit trasu Pu-Lbc o půl hodiny, což nevím jestli je úplně reálné, ale nechme se překvapit, ono už jen nasazení lepších vozidel by i na dnešní infrastruktuře dalo tak 15minut k dobru, což by na obrat bez nutnosti objíždění či přepřahu mělo stačit i s nějakou rezervou na eliminaci zpoždění

0/0
24.9.2015 12:17

J70i94ř53í 43E41r25b63e13n 1653524446807

Miroslave, nikdo přeci toho dopravce nenutí se do toho dotačního titulu přihlásit ;-)

To už je holt právo zadavatele, že když na něco věnuje pár šušňů, tak chce taky kecat do toho, jak budou využity. Mně by se taky nelíbilo, kdybych pro svou regionální trať zaplatil pár milionů za novou soupravu namísto orchestrionu, a dopravce ji po dvou týdnech předisponoval jinam řka, že tamní lidé jsou potřebnější...

+3/0
14.9.2015 16:41

O35l40d22ř74i59c95h 88J90a25n72e45č36e94k 8839806273961

a co navrhujete jako lepší řešení?

po pravdě, z peněz EU se platí takové nesmysly, že když se teď koupí jedna souprava navíc jako záloha, tak to ještě budou dobře utracené peníze.

samozřejmě pokud se to řádně vysoutěží a ne že se to zadá kamarádům napřímo, což se, obávám se, stejně nejspíš stane :-(

0/0
14.9.2015 17:05

L35a49d97i97s34l38a33v 67P85a16s48t85o52r29e97k 1373787878405

Nový plán vítají i soukromí dopravci. „Materiál ohledně financování nových kolejových vozidel a jeho posun do dalšího projednávání vítáme,“ říká mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

kde jsou citace těch soukromých dopravců co to vítají? Vidím jenom jednu, tak proč je použito množné číslo?  Mluvčí Leo Expressu nebere telefony?

+1/0
14.9.2015 15:15

N47i36k12o58l92a54j 75M34a68l58í58k 5604963660761

Super :) Nedovedu si představit, že toto by mohlo někomu vadit :)

0/0
14.9.2015 14:44
Foto

J25a54n 45V55a95l16a53l88í52k 6576139480956

No tak už soukromý dopravci nebudou očerňovat ČD, už také nebudou jezdit za své ale i za státní.

0/0
14.9.2015 14:16

R74a18d56k16o 53K43ř89i93v76á56n52e32k 7100683745190

Pár poznámek:

1. Na ČD nám vadily staré vlaky. Co nám vadí teď? Přece nové vlaky (s pozdravem Váš iDnes)

2. Když po vysoutěžení trati novým dopravcem bude muset původní dopravce vlaky předat, kde je to zvýhodňování ČD?

3. Protože linkové a městské autobusy se dotují již od 90. let (proto teak rychle zmizely rezavé Karosy), tak na tom, že se s patnáctiletým zpožděním začaly dotovat i vlaky nic špatného nevidím. (Snad jen že autobus se mohl používat v povoleném procentu i mimo linkovou dopravu a nikomu se při ukončení smlouvy předávat nemusel)

4. Protože smlouvy s kraji i tyto dotace si prolobovala Škoda + nejmenovaná partaj (hádejte), je dodavatel jasný:-)

5. Buďme za ty vlaky rádi.

+14/0
14.9.2015 13:51

R35a18d81e18k 37N74o61v80o82t80n85ý 5578822536555

Ad 2: V tom, že je ČD budou moct ze začátku bez soutěže provozovat?

+1/0
14.9.2015 15:40

O53l58d11ř25i22c51h 14J26a16n71e10č67e11k 8239556363411

ad 1.: že to nebude řádně vysoutěženo (ať už nákup souprav nebo jejich provoz, nejlépe obojí - viz též 4.), ale zadáno přímo spřízněným osobám

ad 2.: viz p. Novotný - v tom, že ČD získají na prvních X let bez soutěže zakázku na jejich provoz

ad 3.: nesmysl, autobus má o hodně kratší životnost než vlak a stojí řádově méně, takže jejich provozovatelé to jednak museli udělat, protože jinak by se ty Ikarusy a Karosy z 80. let už dávno rozpadly, druhak desítky milionů se na obnovu vozového parku shánějí mnohem snáze než miliardy. navíc "autobusáci" byli už od 90. let soukromé firmy (ať už vlastněné privátně nebo obcemi) s jasnou strukturou financování a tak si i na své podnikání mohli brát úvěry - narozdíl od ČD, kde se i dlouho po revoluci prostě jen jezdilo a ze státního záplatovaly ztráty v provozních číslech, na investice prostě nebylo odkud brát, to se změnilo až v poslední době tím, jak ČD získaly přístup k úvěrům jako každá "normální" firma - to vůbec není o dotacích!

ad 5.: jo, to jo, na poměry EU velmi dobře utracené peníze

+1/0
14.9.2015 17:13

R44a62d44k75o 93K21ř31i22v37á73n35e67k 7840163495300

1. V Čechách je řádně vysoutěženo všechno a nic. Řešíte obecné prostředí.

2. Na jejich provoz žádná zakázka nebude. Ta už dávno je, ale  na obslužnost. Na rychlíky soutěže budou. Na regionálku časem taky.

3. Psal jsem o rychlosti obnovy, nikoliv rozpadu. Ten už by stejně dávno nastal.

Ještě neco špatně? :-)

0/0
14.9.2015 17:33

O12l93d31ř83i56c32h 14J18a12n19e17č68e72k 8479346553481

ano. že tu chcete slovíčkařit nad "obslužnost" a "provoz", když myslíme to samé Rv

3.: doba životnosti přímo ovlivňuje dobu obnovy. že se busy dotovaly již dávno a díky tomu jsou již dávno vyměněné a vlaky se konečně po 15 letech začaly dotovat taky je prostě nesmysl. asi motáte dotace na obslužnost (tedy doplatek ztrát za objednávku dopravy) a dotace přímo na vozidla

2.: "na regionálku časem taky" - snad... možná... někdy... to je právě ten problém

0/0
14.9.2015 18:30

R50a93d48k77o 60K42ř36i87v87á47n26e45k 7410983315780

Jinak stejně řádně vysoutěženy budou i tratě. Podívejte se na Jihočeský kraj. Náhrada formy, systém zůstane. To jen iDnes nás krmí babišovinou : Prostě to vysoutěžíme! :-)

V Německu už nás za uprchlíky nevezmou, tak se asi s tou českou realitou budeme muset smířit.:-)

0/−1
14.9.2015 17:43

J64a17n 91S71ů79r19a 4395543423652

iDnes zásadně nevadí nové vlaky u ČD, zvláště když jsou vysoutěženy čistě a na vysoutěženou trať. Ale určitě se po šířce dveří vymyslí nějaké hezké nové kritérium.

+1/0
14.9.2015 17:17

R86a51d58k73o 12K28ř85i26v89á67n71e69k 7690663425950

Pokud nehovoříme o ČD, ale o Škodovce a o politice, tak si rozumíme.

ČD jako takovým jsou široké dveře úplně šumák, hlavně aby fungovaly.

0/0
14.9.2015 17:36

J18a16n 68S76ů12r86a 4375143653552

Zadavatelem jsou České dráhy. I v případě povedené zakázky s dveřmi 1500mm.

+2/0
14.9.2015 17:58

P62a74v39e21l 49K16a21l73o89u77s23e84k 8297400297504

No při prvním čtení titulku jsem četl ...a dosáhnou na ně i uprchlíci. Už jsem z té propagandy úplně mimo ...:-/

+3/−1
14.9.2015 13:42

P41e59t19r 94C49h58a75r70v12á70t 1771396789580

Než jsem dočetl nadpis článku do konce nejprve jsem se zhrozil, že těch 20 miliard co sem má přitéct se bude týkat něčeho jiného Rv:-) To jsem si oddechlR^

+4/−1
14.9.2015 13:04

J47a91n 28F49r52o55l15í50k 6606590955784

Jen jestli ty dotace nebudou podmíněny odběrem vlaků i s pasažéry třeba z Kosova.;-D

+1/0
14.9.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.