Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: honba za zásuvkami i noční dotaz na zoo

Tady? To fakt ne, odvětí pobaveně na můj dotaz průvodčí v rychlíku z Havlíčkova Brodu do Brna na můj zjevně naivní dotaz, zda je ve vlaku složeném z celkem obstojných vozů i nějaký vagón se zásuvkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B91r69o31n59i79s13l13a34v 83G14a36b96r94y62š 2182289971

Zkusí pan Sůra i 3 dny ve vlaku RegioJet? :-P

+2/0
9.9.2015 15:58
Foto

J47a69n 62V63a38l68a86l69í56k 6786329930406

a proč by jezdil jen z Prahy do OV a zpět 8-o

0/0
9.9.2015 19:59
Foto

B83r72o63n64i44s33l82a17v 53G91a10b44r43y54š 2712439471

Právě... ;-D

0/0
9.9.2015 20:07

K71a51r80e10l 82Ř83e75h38á63č11e44k 9892320331802

Pan Sůra má nějaké nepřesné hodinky, to SC bylo opožděno o 37 minut a osobní vlak z Hradce do Pardubic o 14 minut.

0/0
9.9.2015 12:03
Foto

J39a53n 30V62a42l39a28l84í44k 6896929760616

těch 59 je doba jízdy a poznámka že vlak byl zpožděný jinak doba zpoždění tam uvedena není

+1/0
9.9.2015 12:11

K28a93r23e24l 35Ř19e17h79á23č39e11k 9872860361802

Omlouvám se, už jsem si to také uvědomil. Děkuji.

0/0
9.9.2015 12:14

J31a48n 27S30ů68r28a 4155893343182

uvádím dobu podle jízdního řádu:)zas takový šotouš, abych si psal ještě i přesný čas dojezdu a číslo lokomotivy nejsem:))

+3/0
9.9.2015 17:58
Foto

J10a17n 53V65a46l19a89l17í23k 6196689870306

;-D

0/0
9.9.2015 18:09

M63a23r26t10i26n 23N29o74v54o13t46n63ý 3956716711184

S těma zásuvkama - ČD logicky moc nepočítají s tím, že cestující nevyleze tři dny z vlaku a dojde mu baterka v notebooku. Baterky v přenosných zařízeních už vydrží docela dlouho, takže to, že chybí zásuvka (obzvláště v courácích, kterými se nejezdí na dlouhé vzdálenosti) bych opravdu neviděl jako velký problém.

+1/0
9.9.2015 11:12

M42a23r13t88i15n 34Š11p62á24d 4762299211806

Souhlasím a osobně mi zásuvky připadají jako tak marginální problém, že na této platformě nemá smysl se jimi nějak výrazněji zabývat. Pro stav přepravy na železnici jsou mnohem podstatnější faktory, a když už jsme u těch doplňkových, rozhodně za významnější považuju například čistotu vozů, o které se tady ovšem prakticky nepíše. Zásuvky totiž přebijou všechno, protože jeden redaktor z i-dnesu je považuje za klíčové pro přežití.

+1/0
9.9.2015 11:25

J73i26ř21í 43K28u62b17a51l28á88k 5764146437546

Já třeba tak úplně nesouhlasím. Jak jsem již psal níže, tak ve vlakcích strávím až 4 hodiny denně. Ohledně čistoty vlaků nemůžu říct špatného slova, ale pokud se jedná o zásuvky, tak si (ano většinou v rychlíku) představte, že celý den používáte telefon/tablet/ntb a vlak má zpoždění. Chcete si vyhledat přípojný vlak/bus a ke vší smůle ho máte vybitý. Pracovník ČD Vám řád vyhledá přípojný vlak, ale ne BUS... Nebo chcete si jen něco zahrát, nebo Vás napadla hvězdná kapitola ve Vaší nové knize...

+1/0
9.9.2015 12:26

F14r16a12n49t47i27š97e79k 95V64a97n24ě39k 1227624857497

A kdyby tam byl jenom jeden autobus a zrovna jela nějaká větší skupina lidí, tak to zase bude špatně, že je tam jeden autobus.

+3/0
9.9.2015 10:50

S92t18e92p80a85n 35T30o76t18h 8648669245348

Protoze panu Surovi nedoslo, ze az oba autobusy dorazi na druhou stranu vyluky, uz bude o par minut(hodin) vice a vlak pojede naslapany. Nechape, ze pendl celeho vlaku se tyka vsech "vagonu", tedy i vsech autobusu. Ale az tech kilometru najezdi kolem 10k za rok a na nejakych tratich, kde jsou vyluky castejsi, treba to i pozna. ;-)

+3/0
9.9.2015 11:19

M36a83r71t78i95n 55Š22p36á81d 4922829931306

Kromě toho existuje přeprava proti hlavnímu proudu. Kdyby jel ráno z Prahy do Berouna, tak by mohl tvrdit, že ten ešus by bohatě stačil jeden. To je ovšem přesně to, co se mi na přístupu nelíbí - vůbec nejde o nějaké nadržování Jančurovi nebo co tady často čítám, ale o základní neznalost problematiky.

+1/0
9.9.2015 11:30

J55a44n 13S33ů94r87a 4425483823952

V 11 je přepravní špička na trase Hulín - Valašské Meziříčí?)))

0/0
9.9.2015 17:58

J49i73ř27í 80K80o71c38u62r41e65k 6715384235528

Mno tak v 9 ráno jsou všeci buď v práci, ve škole, nebo právě přijeli do města na nákup nebo do kostela nebo cokoliv... Předpokládám že touto dobou (pů třetí) pojede hromada děcek ze školy, i střední. O hodinu později lidi z práce a JS bude rád, když bude stát na vlastních nohách a jemu na nich nikdo další.

0/0
9.9.2015 14:32

T60o25m17a73s 23A21u24g20u86s64t78y84n 6737846691770

Jak vypadal vlak z HB do Brna, nějak jsem to v reportáži nenašel (krom pobavené průvodčí)?

+1/0
9.9.2015 10:13

J81a84n53a 86S31t14e78h73l40í63k53o40v50á 2389580270316

raději ;-D

0/−1
9.9.2015 10:25
Foto

J60a71n 78V80a67l35a71l81í39k 6866629120946

celkem obstojně vypadal..

0/0
9.9.2015 10:49

J97a52n 91Ř63e82z85n83í35č31e55k 3461421423580

Kouknete na některý film z počátku 80. let a uvidíte. Jezdím tím denně.

0/−1
9.9.2015 10:51

M66a82r68t58i16n 60Š63p22á22d 4892959231586

U vlaků z Prahy do Brna přes HB se mně hlavně líbí, že na rozdíl od řady jiných tratí nemá dopravce tendenci zkracovat soupravy. Takže běžně potkáte 8 i 9 vozů a jedničku mají samozřejmě celou.

+1/0
9.9.2015 11:40

T81o15m90a27s 25A71u44g64u11s47t86y54n 6717436941380

taky tam občas jezdím a teď když jsem jel, tak jsem se málem poblil... a to mám ČD rád a často je i hájím... :-(

0/0
9.9.2015 18:28

T26o42m48a35s 75A14u97g69u38s56t50y40n 6847396121660

R^ za komentář ohledně zásuvek...

0/0
9.9.2015 10:11

L69u37b12o30š 39F38i30l69i96p93e65k 1455803133

Zásuvky ve vlaku jsem viděl jen jednou, načež vstoupil průvodčí, předložím jízdenku a on - tak to bude doplatek za I. třídu, naprosto šokován, že něco takového v čd existuje, a ještě k tomu ve vlaku z horní dolní do dolní horní jsem se nevzmohl na pořádnou odpověď, naštěstí tam seděli i další s lístkem II.třídy a tak jsem se rychle zdekoval do jiného vagonu, kde už zásuvky nebyly 8-o

0/−2
9.9.2015 9:22
Foto

J43a27n 68V82a95l56a57l87í81k 6766179300876

no jak kde nedávno jsem jel ze Štětí - Všetaty osobním vlakem kde nebyla ani 1 třída a zasuvky byli

0/0
9.9.2015 9:40

R68a30d13e78k 70J44a30n83a44t40a 9745986864222

V Německu byste leckde potkal 1. třídu i v S-Bahnu (a kolem Prahy to je CityElefantech taky). Proč? Protože i tomu, co dojíždí do práce vlakem, se hodí 1. třída, aby měl větší klid.

+6/0
9.9.2015 10:37

A78l37a81n 48Ř62e88p34k23a 4335716

Tak vy nastoupíte s lístkem do dvojky a nepodíváte se, že lezete do třídy první a pak si ještě stěžujete, že po Vás chtěl průvodčí doplatek? TO je ale Vaše chyba Rv

+10/0
9.9.2015 10:42

L11u43b54o19š 80F54i34l23i18p49e60k 1485923243

Když jsem nastupoval do vlaku co jede z horní dolní do dolní horní, - nebylo to u Prahy, nebyl to žádný CityElefant, vůbec mě nenapadlo že by tam mohla být nějaká I. třída, a tak jsem se po tom ani nedíval a zdaleka jsem nebyl sám, kdo dopadl stejně. Kde konkrétně si v původním příspěvku stěžuju že po mě průvodčí chtěl doplatek? Ani jsem nepsal že to nebyla moje chyba.

0/0
9.9.2015 11:14

M93a10r60t28i97n 85Š92p83á18d 4442789601106

Nicméně reagoval jste zcela schematicky. Ani jste se nezamyslel nad tím, kolik ten doplatek dělá, co za něj můžete mít atd. Třeba byste se pak rozhodl stejně, ale po nějaké úvaze. Pořád je poměrně dost lidí, kteří mají domněnku, že 1. třída je pouze pro nějaké poslance nebo Němce...

+1/0
9.9.2015 11:37

J38a53n 41S63ů55r96a 4415763373892

Zajímavá situace je u Regiosharků. Zvenčí je kus označen jako jednička, uvnitř jako dvojka:)

0/0
9.9.2015 11:14

M21a13r89t16i61n 90Š46p60á39d 4432669531616

Ne všude. Je to jen tam, kde 1. třída není garantovaná, a to z důvodu, že kraj požadoval pouze 2. třídu. Například z Chebu do Klášterce nad Ohří. Zda je jednička venku přelepená, nevím, každopádně není zamalovaný žlutý pruh, který znamená 1. třídu. Nicméně uvnitř je to již jasné. Jednička u Šárky zůstává platná například z Děčína do Rumburku.

0/0
9.9.2015 11:34

M38a15r24t46i77n 27H34a20n40z30a53l 8948689759855

Pokud nerozeznáte jedničku velkou jako kráva, klidně buďte "naprosto šokován"

+1/0
9.9.2015 15:31

M15a50r61t47i66n 20Š49p25á18d 4792419921716

Projíždí tratě, šotouš není. Ve vlaku pracuje, stevard není. Fialová košile, ale Jančura to není. Hádejte, kdopak to může být? :-) Nicméně za ten noční přejezd dávám R^- takové nepohodlí bych fakt nedal.

+1/0
9.9.2015 9:12
Foto

J82a48n 26V42a84l91a13l57í41k 6606629580136

už jsem ten výraz viděl několikrát a nevím co je ten šotouš?

+1/0
9.9.2015 9:43

K78a79r81e45l 20T92r24o60n55n87e80r 2296854510874

Odpověď není jednoduchá, protože v dobách I. republiky (a snad i dříve) se tím mínil teplouš tedy gay. V současnosti si toto pojmenování sami pro sebe vybrali milovníci kolejové dopravy - historické i současné železnice, tramvají a všeho, co s tím souvisí. Netuším ale, jak k takovému posunu ve výkladu názvu šotouš došlo.

+1/0
9.9.2015 9:53
Foto

J89a16n 65V46a34l62a36l90í13k 6216209750726

děkuji

0/0
9.9.2015 10:02

J38i72ř88í 98K87o62c40u68r43e71k 6685484775208

Od slova šotit = fotit.

+1/0
9.9.2015 14:35

J36i59ř45í 23K97o50c24u67r34e93k 6265344505518

A je to z anglického "shot" což kromě výstřelu, panáka ... znamená také záběr (fotka). Screenshot známe asi všichni.

+1/0
9.9.2015 14:37

K87a77r34e98l 26Š51ť32a81s97t81n40ý 2321209294557

Stačí se podívat na https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

+2/0
9.9.2015 9:55
Foto

J43a96n 96V55a51l98a40l67í96k 6226359570696

vám také děkuji

+1/0
9.9.2015 10:02

D48a94v82e 63Ř22e88h79á64k 8478685325363

jen jeden dotaz... railjet stojí v Kolíně??? 8-o

+2/0
9.9.2015 9:04

K87a54r60e62l 82Ř74e39h94á21č90e96k 9282770971512

Ano, RJ 372 a RJ 575.

0/0
9.9.2015 9:11

T57o19m36á86š 89C93z61a43k13o98j 6761204305480

škoda že jen dva a v blbou dobu

0/0
9.9.2015 10:22

K90a94r37e74l 29N62a54s79t15o24u47p94i61l 3580571960631

co se vám na tom nezdá?

0/0
9.9.2015 9:20

D84a23v47e 32Ř55e20h81á41k 8418365205573

už jsem se podíval na idos, nevěděl jsem že tam tyhle dva zastavují... už nic :-)

0/0
9.9.2015 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.