Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: honba za zásuvkami i noční dotaz na zoo

Tady? To fakt ne, odvětí pobaveně na můj dotaz průvodčí v rychlíku z Havlíčkova Brodu do Brna na můj zjevně naivní dotaz, zda je ve vlaku složeném z celkem obstojných vozů i nějaký vagón se zásuvkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B11r44o75n89i15s83l62a59v 82G58a39b80r35y80š 2682609761

Zkusí pan Sůra i 3 dny ve vlaku RegioJet? :-P

+2/0
9.9.2015 15:58

J20a35n 94V23a93l60a77l48í37k 6656589490116

a proč by jezdil jen z Prahy do OV a zpět 8-o

0/0
9.9.2015 19:59
Foto

B27r46o83n42i79s33l38a95v 34G70a39b88r41y37š 2202759361

Právě... ;-D

0/0
9.9.2015 20:07

K76a59r37e18l 53Ř44e31h47á50č67e64k 9642190701682

Pan Sůra má nějaké nepřesné hodinky, to SC bylo opožděno o 37 minut a osobní vlak z Hradce do Pardubic o 14 minut.

0/0
9.9.2015 12:03

J15a19n 11V24a76l40a67l42í39k 6366919250886

těch 59 je doba jízdy a poznámka že vlak byl zpožděný jinak doba zpoždění tam uvedena není

+1/0
9.9.2015 12:11

K64a63r52e77l 97Ř76e26h21á89č50e20k 9162820521242

Omlouvám se, už jsem si to také uvědomil. Děkuji.

0/0
9.9.2015 12:14

J84a60n 12S32ů87r31a 4755723103152

uvádím dobu podle jízdního řádu:)zas takový šotouš, abych si psal ještě i přesný čas dojezdu a číslo lokomotivy nejsem:))

+3/0
9.9.2015 17:58

J67a76n 53V27a17l39a67l90í79k 6186379370716

;-D

0/0
9.9.2015 18:09

M93a80r13t44i62n 41N13o46v60o28t76n90ý 3296296181714

S těma zásuvkama - ČD logicky moc nepočítají s tím, že cestující nevyleze tři dny z vlaku a dojde mu baterka v notebooku. Baterky v přenosných zařízeních už vydrží docela dlouho, takže to, že chybí zásuvka (obzvláště v courácích, kterými se nejezdí na dlouhé vzdálenosti) bych opravdu neviděl jako velký problém.

+1/0
9.9.2015 11:12

M74a79r13t49i54n 20Š55p49á48d 4882459521396

Souhlasím a osobně mi zásuvky připadají jako tak marginální problém, že na této platformě nemá smysl se jimi nějak výrazněji zabývat. Pro stav přepravy na železnici jsou mnohem podstatnější faktory, a když už jsme u těch doplňkových, rozhodně za významnější považuju například čistotu vozů, o které se tady ovšem prakticky nepíše. Zásuvky totiž přebijou všechno, protože jeden redaktor z i-dnesu je považuje za klíčové pro přežití.

+1/0
9.9.2015 11:25

J38i35ř17í 54K92u21b52a79l92á47k 5104166347636

Já třeba tak úplně nesouhlasím. Jak jsem již psal níže, tak ve vlakcích strávím až 4 hodiny denně. Ohledně čistoty vlaků nemůžu říct špatného slova, ale pokud se jedná o zásuvky, tak si (ano většinou v rychlíku) představte, že celý den používáte telefon/tablet/ntb a vlak má zpoždění. Chcete si vyhledat přípojný vlak/bus a ke vší smůle ho máte vybitý. Pracovník ČD Vám řád vyhledá přípojný vlak, ale ne BUS... Nebo chcete si jen něco zahrát, nebo Vás napadla hvězdná kapitola ve Vaší nové knize...

+1/0
9.9.2015 12:26

F41r90a84n14t91i16š71e13k 26V17a18n63ě31k 1167334417227

A kdyby tam byl jenom jeden autobus a zrovna jela nějaká větší skupina lidí, tak to zase bude špatně, že je tam jeden autobus.

+3/0
9.9.2015 10:50

S85t91e90p20a79n 86T55o76t89h 8798459665348

Protoze panu Surovi nedoslo, ze az oba autobusy dorazi na druhou stranu vyluky, uz bude o par minut(hodin) vice a vlak pojede naslapany. Nechape, ze pendl celeho vlaku se tyka vsech "vagonu", tedy i vsech autobusu. Ale az tech kilometru najezdi kolem 10k za rok a na nejakych tratich, kde jsou vyluky castejsi, treba to i pozna. ;-)

+3/0
9.9.2015 11:19

M20a37r12t40i61n 11Š48p82á20d 4872969461496

Kromě toho existuje přeprava proti hlavnímu proudu. Kdyby jel ráno z Prahy do Berouna, tak by mohl tvrdit, že ten ešus by bohatě stačil jeden. To je ovšem přesně to, co se mi na přístupu nelíbí - vůbec nejde o nějaké nadržování Jančurovi nebo co tady často čítám, ale o základní neznalost problematiky.

+1/0
9.9.2015 11:30

J13a62n 85S49ů49r62a 4855393463832

V 11 je přepravní špička na trase Hulín - Valašské Meziříčí?)))

0/0
9.9.2015 17:58

J27i40ř10í 78K97o21c11u95r91e25k 6695404285828

Mno tak v 9 ráno jsou všeci buď v práci, ve škole, nebo právě přijeli do města na nákup nebo do kostela nebo cokoliv... Předpokládám že touto dobou (pů třetí) pojede hromada děcek ze školy, i střední. O hodinu později lidi z práce a JS bude rád, když bude stát na vlastních nohách a jemu na nich nikdo další.

0/0
9.9.2015 14:32

T84o48m97a31s 84A83u61g38u19s40t14y44n 6887916421950

Jak vypadal vlak z HB do Brna, nějak jsem to v reportáži nenašel (krom pobavené průvodčí)?

+1/0
9.9.2015 10:13

J63a71n33a 87S61t76e75h71l12í97k92o57v95á 2679510910616

raději ;-D

0/−1
9.9.2015 10:25

J89a57n 34V92a55l21a62l97í78k 6416789930246

celkem obstojně vypadal..

0/0
9.9.2015 10:49

J58a71n 86Ř60e20z34n51í35č50e88k 3841361963950

Kouknete na některý film z počátku 80. let a uvidíte. Jezdím tím denně.

0/−1
9.9.2015 10:51

M31a84r62t46i38n 16Š51p40á94d 4732539701206

U vlaků z Prahy do Brna přes HB se mně hlavně líbí, že na rozdíl od řady jiných tratí nemá dopravce tendenci zkracovat soupravy. Takže běžně potkáte 8 i 9 vozů a jedničku mají samozřejmě celou.

+1/0
9.9.2015 11:40

T43o40m37a82s 30A59u49g10u23s26t27y73n 6377426881130

taky tam občas jezdím a teď když jsem jel, tak jsem se málem poblil... a to mám ČD rád a často je i hájím... :-(

0/0
9.9.2015 18:28

T95o23m67a13s 84A21u18g92u14s81t96y91n 6727196491320

R^ za komentář ohledně zásuvek...

0/0
9.9.2015 10:11

L14u81b20o39š 75F45i23l26i62p65e92k 1115413863

Zásuvky ve vlaku jsem viděl jen jednou, načež vstoupil průvodčí, předložím jízdenku a on - tak to bude doplatek za I. třídu, naprosto šokován, že něco takového v čd existuje, a ještě k tomu ve vlaku z horní dolní do dolní horní jsem se nevzmohl na pořádnou odpověď, naštěstí tam seděli i další s lístkem II.třídy a tak jsem se rychle zdekoval do jiného vagonu, kde už zásuvky nebyly 8-o

0/−2
9.9.2015 9:22

J88a15n 37V24a77l10a26l38í30k 6406439230246

no jak kde nedávno jsem jel ze Štětí - Všetaty osobním vlakem kde nebyla ani 1 třída a zasuvky byli

0/0
9.9.2015 9:40

R26a74d37e90k 30J21a45n76a44t69a 9795626724192

V Německu byste leckde potkal 1. třídu i v S-Bahnu (a kolem Prahy to je CityElefantech taky). Proč? Protože i tomu, co dojíždí do práce vlakem, se hodí 1. třída, aby měl větší klid.

+6/0
9.9.2015 10:37
Foto

A85l92a54n 45Ř72e79p87k28a 4405976

Tak vy nastoupíte s lístkem do dvojky a nepodíváte se, že lezete do třídy první a pak si ještě stěžujete, že po Vás chtěl průvodčí doplatek? TO je ale Vaše chyba Rv

+10/0
9.9.2015 10:42

L70u76b61o43š 97F53i94l61i74p28e84k 1945323313

Když jsem nastupoval do vlaku co jede z horní dolní do dolní horní, - nebylo to u Prahy, nebyl to žádný CityElefant, vůbec mě nenapadlo že by tam mohla být nějaká I. třída, a tak jsem se po tom ani nedíval a zdaleka jsem nebyl sám, kdo dopadl stejně. Kde konkrétně si v původním příspěvku stěžuju že po mě průvodčí chtěl doplatek? Ani jsem nepsal že to nebyla moje chyba.

0/0
9.9.2015 11:14

M78a86r25t22i60n 24Š17p13á42d 4332819681506

Nicméně reagoval jste zcela schematicky. Ani jste se nezamyslel nad tím, kolik ten doplatek dělá, co za něj můžete mít atd. Třeba byste se pak rozhodl stejně, ale po nějaké úvaze. Pořád je poměrně dost lidí, kteří mají domněnku, že 1. třída je pouze pro nějaké poslance nebo Němce...

+1/0
9.9.2015 11:37

J76a70n 14S38ů32r29a 4915283493322

Zajímavá situace je u Regiosharků. Zvenčí je kus označen jako jednička, uvnitř jako dvojka:)

0/0
9.9.2015 11:14

M26a45r46t97i12n 11Š39p20á41d 4962929691546

Ne všude. Je to jen tam, kde 1. třída není garantovaná, a to z důvodu, že kraj požadoval pouze 2. třídu. Například z Chebu do Klášterce nad Ohří. Zda je jednička venku přelepená, nevím, každopádně není zamalovaný žlutý pruh, který znamená 1. třídu. Nicméně uvnitř je to již jasné. Jednička u Šárky zůstává platná například z Děčína do Rumburku.

0/0
9.9.2015 11:34

M94a92r95t18i28n 83H61a49n81z83a45l 8918299519455

Pokud nerozeznáte jedničku velkou jako kráva, klidně buďte "naprosto šokován"

+1/0
9.9.2015 15:31

M54a54r60t74i57n 91Š92p68á94d 4672809251876

Projíždí tratě, šotouš není. Ve vlaku pracuje, stevard není. Fialová košile, ale Jančura to není. Hádejte, kdopak to může být? :-) Nicméně za ten noční přejezd dávám R^- takové nepohodlí bych fakt nedal.

+1/0
9.9.2015 9:12

J45a69n 47V75a40l92a95l35í35k 6316739540386

už jsem ten výraz viděl několikrát a nevím co je ten šotouš?

+1/0
9.9.2015 9:43

K30a36r27e23l 50T60r57o36n94n14e73r 2286184770484

Odpověď není jednoduchá, protože v dobách I. republiky (a snad i dříve) se tím mínil teplouš tedy gay. V současnosti si toto pojmenování sami pro sebe vybrali milovníci kolejové dopravy - historické i současné železnice, tramvají a všeho, co s tím souvisí. Netuším ale, jak k takovému posunu ve výkladu názvu šotouš došlo.

+1/0
9.9.2015 9:53

J50a57n 53V35a69l56a22l87í77k 6216139630106

děkuji

0/0
9.9.2015 10:02

J55i16ř78í 30K80o61c65u66r47e31k 6235514945608

Od slova šotit = fotit.

+1/0
9.9.2015 14:35

J27i56ř96í 25K82o66c10u30r61e13k 6645754895798

A je to z anglického "shot" což kromě výstřelu, panáka ... znamená také záběr (fotka). Screenshot známe asi všichni.

+1/0
9.9.2015 14:37

K78a73r86e80l 13Š44ť47a27s92t69n64ý 2171329424707

Stačí se podívat na https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

+2/0
9.9.2015 9:55

J37a71n 73V13a89l74a66l64í69k 6186129810986

vám také děkuji

+1/0
9.9.2015 10:02

D19a63v46e 24Ř60e45h15á43k 8658465605243

jen jeden dotaz... railjet stojí v Kolíně??? 8-o

+2/0
9.9.2015 9:04

K81a53r68e25l 21Ř47e28h82á37č90e48k 9572520571182

Ano, RJ 372 a RJ 575.

0/0
9.9.2015 9:11

T51o11m23á77š 23C69z80a62k32o61j 6611344335320

škoda že jen dva a v blbou dobu

0/0
9.9.2015 10:22

K17a89r57e23l 66N83a40s10t27o18u92p29i38l 3400921510981

co se vám na tom nezdá?

0/0
9.9.2015 9:20

D94a77v18e 23Ř93e18h92á13k 8168405525553

už jsem se podíval na idos, nevěděl jsem že tam tyhle dva zastavují... už nic :-)

0/0
9.9.2015 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.