Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: honba za zásuvkami i noční dotaz na zoo

Tady? To fakt ne, odvětí pobaveně na můj dotaz průvodčí v rychlíku z Havlíčkova Brodu do Brna na můj zjevně naivní dotaz, zda je ve vlaku složeném z celkem obstojných vozů i nějaký vagón se zásuvkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B55r29o36n73i31s51l38a44v 65G55a64b43r83y61š 6555514950

Zkusí pan Sůra i 3 dny ve vlaku RegioJet? :-P

+2/0
9.9.2015 15:58

J46a60n 98V40a62l71a87l22í44k 6266349780156

a proč by jezdil jen z Prahy do OV a zpět 8-o

0/0
9.9.2015 19:59

B10r94o37n34i95s25l95a33v 94G18a82b34r15y51š 6615334490

Právě... ;-D

0/0
9.9.2015 20:07

K53a34r72e11l 70Ř24e36h91á57č48e60k 9852350131652

Pan Sůra má nějaké nepřesné hodinky, to SC bylo opožděno o 37 minut a osobní vlak z Hradce do Pardubic o 14 minut.

0/0
9.9.2015 12:03

J59a21n 64V47a55l37a58l35í98k 6226659900566

těch 59 je doba jízdy a poznámka že vlak byl zpožděný jinak doba zpoždění tam uvedena není

+1/0
9.9.2015 12:11

K38a65r45e60l 20Ř75e80h54á41č42e38k 9802110411482

Omlouvám se, už jsem si to také uvědomil. Děkuji.

0/0
9.9.2015 12:14

J76a45n 46S69ů14r27a 4735933863232

uvádím dobu podle jízdního řádu:)zas takový šotouš, abych si psal ještě i přesný čas dojezdu a číslo lokomotivy nejsem:))

+3/0
9.9.2015 17:58

J77a22n 93V97a73l87a15l32í78k 6636919120106

;-D

0/0
9.9.2015 18:09

M74a58r32t20i28n 77N35o66v54o94t20n57ý 3636746941864

S těma zásuvkama - ČD logicky moc nepočítají s tím, že cestující nevyleze tři dny z vlaku a dojde mu baterka v notebooku. Baterky v přenosných zařízeních už vydrží docela dlouho, takže to, že chybí zásuvka (obzvláště v courácích, kterými se nejezdí na dlouhé vzdálenosti) bych opravdu neviděl jako velký problém.

+1/0
9.9.2015 11:12

M63a70r57t46i42n 63Š85p56á67d 4542329581326

Souhlasím a osobně mi zásuvky připadají jako tak marginální problém, že na této platformě nemá smysl se jimi nějak výrazněji zabývat. Pro stav přepravy na železnici jsou mnohem podstatnější faktory, a když už jsme u těch doplňkových, rozhodně za významnější považuju například čistotu vozů, o které se tady ovšem prakticky nepíše. Zásuvky totiž přebijou všechno, protože jeden redaktor z i-dnesu je považuje za klíčové pro přežití.

+1/0
9.9.2015 11:25

J77i56ř73í 44K71u21b80a16l55á25k 5604566327266

Já třeba tak úplně nesouhlasím. Jak jsem již psal níže, tak ve vlakcích strávím až 4 hodiny denně. Ohledně čistoty vlaků nemůžu říct špatného slova, ale pokud se jedná o zásuvky, tak si (ano většinou v rychlíku) představte, že celý den používáte telefon/tablet/ntb a vlak má zpoždění. Chcete si vyhledat přípojný vlak/bus a ke vší smůle ho máte vybitý. Pracovník ČD Vám řád vyhledá přípojný vlak, ale ne BUS... Nebo chcete si jen něco zahrát, nebo Vás napadla hvězdná kapitola ve Vaší nové knize...

+1/0
9.9.2015 12:26

F83r49a20n22t19i45š48e98k 30V53a62n42ě94k 1467634607337

A kdyby tam byl jenom jeden autobus a zrovna jela nějaká větší skupina lidí, tak to zase bude špatně, že je tam jeden autobus.

+3/0
9.9.2015 10:50

S13t18e31p27a63n 83T28o13t83h 8158329185558

Protoze panu Surovi nedoslo, ze az oba autobusy dorazi na druhou stranu vyluky, uz bude o par minut(hodin) vice a vlak pojede naslapany. Nechape, ze pendl celeho vlaku se tyka vsech "vagonu", tedy i vsech autobusu. Ale az tech kilometru najezdi kolem 10k za rok a na nejakych tratich, kde jsou vyluky castejsi, treba to i pozna. ;-)

+3/0
9.9.2015 11:19

M96a89r20t46i12n 16Š56p41á22d 4222829781366

Kromě toho existuje přeprava proti hlavnímu proudu. Kdyby jel ráno z Prahy do Berouna, tak by mohl tvrdit, že ten ešus by bohatě stačil jeden. To je ovšem přesně to, co se mi na přístupu nelíbí - vůbec nejde o nějaké nadržování Jančurovi nebo co tady často čítám, ale o základní neznalost problematiky.

+1/0
9.9.2015 11:30

J52a93n 90S57ů48r11a 4985293653902

V 11 je přepravní špička na trase Hulín - Valašské Meziříčí?)))

0/0
9.9.2015 17:58

J19i35ř40í 26K89o73c56u72r32e57k 6435564135918

Mno tak v 9 ráno jsou všeci buď v práci, ve škole, nebo právě přijeli do města na nákup nebo do kostela nebo cokoliv... Předpokládám že touto dobou (pů třetí) pojede hromada děcek ze školy, i střední. O hodinu později lidi z práce a JS bude rád, když bude stát na vlastních nohách a jemu na nich nikdo další.

0/0
9.9.2015 14:32

T89o94m47a47s 37A63u47g73u67s69t78y23n 6637496511180

Jak vypadal vlak z HB do Brna, nějak jsem to v reportáži nenašel (krom pobavené průvodčí)?

+1/0
9.9.2015 10:13

J65a31n86a 81S66t87e61h72l18í16k67o10v95á 2909970660526

raději ;-D

0/−1
9.9.2015 10:25

J12a53n 44V66a69l46a75l19í17k 6316239200616

celkem obstojně vypadal..

0/0
9.9.2015 10:49

J16a47n 69Ř13e23z79n59í74č89e38k 3661101683820

Kouknete na některý film z počátku 80. let a uvidíte. Jezdím tím denně.

0/−1
9.9.2015 10:51

M32a65r81t97i55n 85Š88p48á21d 4862309211306

U vlaků z Prahy do Brna přes HB se mně hlavně líbí, že na rozdíl od řady jiných tratí nemá dopravce tendenci zkracovat soupravy. Takže běžně potkáte 8 i 9 vozů a jedničku mají samozřejmě celou.

+1/0
9.9.2015 11:40

T22o51m65a85s 92A57u48g89u52s37t63y38n 6817116271210

taky tam občas jezdím a teď když jsem jel, tak jsem se málem poblil... a to mám ČD rád a často je i hájím... :-(

0/0
9.9.2015 18:28

T24o76m66a11s 62A52u53g34u33s66t33y71n 6667356821820

R^ za komentář ohledně zásuvek...

0/0
9.9.2015 10:11

L12u58b46o32š 34F52i72l51i29p92e78k 1375283683

Zásuvky ve vlaku jsem viděl jen jednou, načež vstoupil průvodčí, předložím jízdenku a on - tak to bude doplatek za I. třídu, naprosto šokován, že něco takového v čd existuje, a ještě k tomu ve vlaku z horní dolní do dolní horní jsem se nevzmohl na pořádnou odpověď, naštěstí tam seděli i další s lístkem II.třídy a tak jsem se rychle zdekoval do jiného vagonu, kde už zásuvky nebyly 8-o

0/−2
9.9.2015 9:22

J71a36n 95V19a62l19a67l68í97k 6406629350336

no jak kde nedávno jsem jel ze Štětí - Všetaty osobním vlakem kde nebyla ani 1 třída a zasuvky byli

0/0
9.9.2015 9:40

R75a32d26e54k 80J36a32n63a93t86a 9715136244802

V Německu byste leckde potkal 1. třídu i v S-Bahnu (a kolem Prahy to je CityElefantech taky). Proč? Protože i tomu, co dojíždí do práce vlakem, se hodí 1. třída, aby měl větší klid.

+6/0
9.9.2015 10:37
Foto

A26l16a63n 93Ř48e10p40k38a 4735296

Tak vy nastoupíte s lístkem do dvojky a nepodíváte se, že lezete do třídy první a pak si ještě stěžujete, že po Vás chtěl průvodčí doplatek? TO je ale Vaše chyba Rv

+10/0
9.9.2015 10:42

L90u77b34o92š 88F47i27l52i70p61e81k 1465423493

Když jsem nastupoval do vlaku co jede z horní dolní do dolní horní, - nebylo to u Prahy, nebyl to žádný CityElefant, vůbec mě nenapadlo že by tam mohla být nějaká I. třída, a tak jsem se po tom ani nedíval a zdaleka jsem nebyl sám, kdo dopadl stejně. Kde konkrétně si v původním příspěvku stěžuju že po mě průvodčí chtěl doplatek? Ani jsem nepsal že to nebyla moje chyba.

0/0
9.9.2015 11:14

M30a76r48t34i15n 48Š38p97á94d 4812349981416

Nicméně reagoval jste zcela schematicky. Ani jste se nezamyslel nad tím, kolik ten doplatek dělá, co za něj můžete mít atd. Třeba byste se pak rozhodl stejně, ale po nějaké úvaze. Pořád je poměrně dost lidí, kteří mají domněnku, že 1. třída je pouze pro nějaké poslance nebo Němce...

+1/0
9.9.2015 11:37

J80a61n 44S41ů84r69a 4935813653952

Zajímavá situace je u Regiosharků. Zvenčí je kus označen jako jednička, uvnitř jako dvojka:)

0/0
9.9.2015 11:14

M73a11r84t97i18n 44Š17p54á52d 4482519101106

Ne všude. Je to jen tam, kde 1. třída není garantovaná, a to z důvodu, že kraj požadoval pouze 2. třídu. Například z Chebu do Klášterce nad Ohří. Zda je jednička venku přelepená, nevím, každopádně není zamalovaný žlutý pruh, který znamená 1. třídu. Nicméně uvnitř je to již jasné. Jednička u Šárky zůstává platná například z Děčína do Rumburku.

0/0
9.9.2015 11:34

M81a25r45t61i28n 38H62a91n97z14a11l 8228279749345

Pokud nerozeznáte jedničku velkou jako kráva, klidně buďte "naprosto šokován"

+1/0
9.9.2015 15:31

M89a88r14t27i69n 42Š89p28á60d 4872869491806

Projíždí tratě, šotouš není. Ve vlaku pracuje, stevard není. Fialová košile, ale Jančura to není. Hádejte, kdopak to může být? :-) Nicméně za ten noční přejezd dávám R^- takové nepohodlí bych fakt nedal.

+1/0
9.9.2015 9:12

J47a16n 82V53a51l84a36l63í31k 6926519270556

už jsem ten výraz viděl několikrát a nevím co je ten šotouš?

+1/0
9.9.2015 9:43

K13a22r34e77l 42T88r35o50n55n52e77r 2156754490354

Odpověď není jednoduchá, protože v dobách I. republiky (a snad i dříve) se tím mínil teplouš tedy gay. V současnosti si toto pojmenování sami pro sebe vybrali milovníci kolejové dopravy - historické i současné železnice, tramvají a všeho, co s tím souvisí. Netuším ale, jak k takovému posunu ve výkladu názvu šotouš došlo.

+1/0
9.9.2015 9:53

J27a10n 40V50a22l21a60l96í28k 6686759880966

děkuji

0/0
9.9.2015 10:02

J23i67ř94í 62K98o24c38u76r92e81k 6555974245408

Od slova šotit = fotit.

+1/0
9.9.2015 14:35

J47i75ř44í 11K46o31c62u11r14e43k 6525254165198

A je to z anglického "shot" což kromě výstřelu, panáka ... znamená také záběr (fotka). Screenshot známe asi všichni.

+1/0
9.9.2015 14:37

K98a38r36e86l 56Š24ť16a60s21t57n34ý 2281849524977

Stačí se podívat na https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

+2/0
9.9.2015 9:55

J80a68n 43V22a30l10a54l94í76k 6466429610946

vám také děkuji

+1/0
9.9.2015 10:02

D85a61v86e 71Ř88e97h85á14k 8148165895413

jen jeden dotaz... railjet stojí v Kolíně??? 8-o

+2/0
9.9.2015 9:04

K24a33r53e21l 12Ř76e57h16á62č82e80k 9922870651542

Ano, RJ 372 a RJ 575.

0/0
9.9.2015 9:11

T42o58m49á23š 62C20z80a35k95o47j 6551954535220

škoda že jen dva a v blbou dobu

0/0
9.9.2015 10:22

K75a64r36e32l 88N84a30s51t64o43u64p13i87l 3270121800921

co se vám na tom nezdá?

0/0
9.9.2015 9:20

D92a36v30e 43Ř96e57h73á56k 8808145935853

už jsem se podíval na idos, nevěděl jsem že tam tyhle dva zastavují... už nic :-)

0/0
9.9.2015 9:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.