Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Miliardy zadlužily a omladily České dráhy

Jestli je v něčem velmi dobře patrný rozdíl ve službách Českých drah před pěti lety a teď, jsou to především samotné vlaky. Redaktor iDNES.cz testující ČD během jízd 25 vlaky zatím narazil na jedinou soupravu, která opravdu není k chlubení: koženkové rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i91r55o73s75l71a91v 58Š98i30p31u45l28a 7615862931569

Všimnete si tabulku odjezdu a prijezdu.

Z Pardubic vyrazil vlakem Super city pendolino 11:22

a v Prahe bol 11:22 tak tomu hovorim jazda vlakom super city;-)

To ste cestoval asi v Japonsku pan redaktor...

+1/0
9.9.2015 22:55

J62o18s25e78f 73P58o31ž38i90v74i29l 8494676327430

Nebo přes jedno časový pásmo:-).

0/0
10.9.2015 7:49

B82r94o24n92i74s84l44a86v 60G36a28b25r26y19š 6295724890

Pan Sůra je takový poloviční Pohlreich. Seřve všechny v dopravě, že to dělají blbě, ale už jim neukáže, jak by to mohli dělat lépe. ;-D

Jen se vozí a ukazuje, že tohle je blbě, tady je zpoždění, tady nejsou zásuvky, tady nejde internet, to je morálně zastaralé... Takového zákazníka, aby dopravce pohledal.:-P

+3/0
9.9.2015 22:20

M76a90r25t45i50n 73N49o43v33o44t83n95ý 3716186401974

To je trochu nespravedlivé srovnání. Pohlreich vařit umí.

0/0
10.9.2015 8:16

B87r61o32n47i92s28l70a27v 30G63a51b54r42y15š 6295714110

No to jsem tím právě myslel :-). Pan Pohlreich seřve a uvaří. Pan Sůra jen seřve.

+2/0
10.9.2015 8:18

P38e72t76r 16N97e42c31h73a59n51i49c59k89ý 7873286878260

A chystá se Metropol, jenže on nemá vůbec známou polohu ani v SK, tak je otázka jak moc je zpožděný. Škoda, že autor jede z Brna, ten svůj výlet do Šumperka si mohl odpustit a jet z Břeclavi, kde mohl sledovat celníky pro práci a reakci cestujících na ně (vězte, že podívaná to je zajímavá, do toho neustálé přepřahání)

0/0
9.9.2015 22:15

J38i56r95i 35Z96u57z29a97ň24á85k 4328930103286

Jen kdby nebyli takoví hlupácí grafisti na trati Bohumín-Přerov.;-D;-D

0/0
9.9.2015 16:19

M25a22r94t43i45n 63N91o89v29o11t72n42ý 3766316661404

Taky by autorovi ruka neupadla, kdyby v článku zmínil o jak velký vozový park v ČD jde - v roce 2008 to bylo 1000 lokomotiv a 4000 vozů (aktuálnější číslo se mi nepodařilo najít). To opravdu nejde obnovit ze dne na den, jde o stovky miliard korun.

0/0
9.9.2015 16:08

M75a33r66t26i76n 71Š74p75á41d 4242569181826

Někde jsem četl, že pan Sůra chce projet všechny kraje. Poněkud o tom pochybuju, protože už mu zbývá poslední den a v Plzeňském, Karlovarském ani Ústeckém zatím vůbec nebyl. No a návštěva Jihočeského kraje byla dosud jen chabá. Tak nevím, zda si to špatně pamatuju anebo to byl jen smělý plán vyslovený ve stylu majitele nejmenované přepravní společnosti.

+1/0
9.9.2015 16:03

J55a97n 78S59o33u34k47u93p 1544814336345

Večer sedne na noční vlak nějaký a dostane se lehce na jih.

+1/0
9.9.2015 17:03

J47a37n 94S61ů63r80a 4975403823192

Projedu:)Nechte se překvapit:)V Jihočeském kraji jsem byl. Na cestu neexistuje norma, která by stanovila počet ujetých kilometrů v každém kraji:-)

+1/0
9.9.2015 17:38

J97a37n 83S50o52u47k29u11p 1304174836165

No podle té GPS mapky sedíte na Svinovských mostech. Pěkné jsou, že? Já tam taky rád sedával. Deset z deseti cestovatelů doporučuje dát si pivo dole ve Zwettleru (ale nedávat si tam jídlo), za to by mohla být i nějaká turistická známka.

+1/0
9.9.2015 17:51

J72a12n 92S81ů52r96a 4295453303502

úplně jsem si to neužíval, protože jsem místo klídku řešil problém s gps a přenášením dat do mapy (snad již vyřešen) a připravoval další text:)tak snad příště:)

0/0
9.9.2015 17:53

Ř42e90h38o44ř 78V23l76a43s57á76k 2104454101516

Ty jsou celkem u sebe, takže by to mohl sfouknout, ne?

0/0
9.9.2015 17:39

P75e81t80r 98N74e52c61h26a49n40i63c92k67ý 7803386118200

V České Těšíně praivdelně Regiojet nabírá 20 minut zpoždění, myslím, že mohl klidně změnit jízdní řád a nikomu by to žíly nervalo (nemá návaznosti, tak mu to je fuk). Takhle si zbytečně vozí zpoždění, která pak navyšuje, protože je ve špatný čas na špatném místě a ještě zpožďuje jiné hlavně osobní a nákladní vlaky.

+1/0
9.9.2015 14:58

P46e88t57r 94N91e22c18h67a15n33i86c58k16ý 7163366128510

A já ten nostalogický panťák mám rád, cesta je v něm klidná, jdou stáhnout okna, je prostorný, jen ty záchody nic moc, ale za to často mohou cestující. Jel jsem tím na osobáku z Ostravy až do Přerova (nic jiného nejelo, v rámci liberalizace se prostě okrajové spoje zrušily, no ted už zrušili i ten osobák). A nevím co je na jednotkách 843 na Svinov - Krnov - Olomouc špatného, pro tuhle relaci ideální

+2/0
9.9.2015 14:01

P16e69t25r 29H70a76j88i25č 1500969808858

Ano, ty jsou dobré, hluk by také mohl být menší, ale jinak jsou skvělé. Bohužel, jezdí jen na Moravě. V Čechách jsem ho neviděl.

0/0
9.9.2015 14:12

M54a94r15t56i65n 62Š56p51á55d 4822699711416

Tornáda že jsou dobrá? No nevím, mně vadí otevírání dveří, hluk, vysoké schody... hodnocení výrazem "skvělé" jsem dalek.

0/0
9.9.2015 14:15

J69a29n 74S66o42u34k36u89p 1264744676845

Já tu teď sedím jak trochu opařený, prý ´jsou dobré´, krom určité dávky prachmatické nostalgie na nich nevidím vůbec nic dobrého - tradičně nejšpinavější, hlučnější než parní vlak, věčně nefungující dveře (a těm fungujícím se musí často pomáhat cvičeným kopem), záchody jak za švédských válek, prosezené sedačky z kterých bolí záda.

+1/0
9.9.2015 14:29

D90a75v21i67d 78Č50e25r37n81o59h37o80r12s50k53ý 1796594956326

843 se rika tornado ?

0/0
9.9.2015 14:29

M10a53r87t10i57n 24Š58p17á72d 4542949381306

Pan Petr Hajič neuvedl přesně, k čemu se vyjadřoval. Měl jsem za to, že k tornádům, neboť 843 v Čechách jezdí, zatímco tornáda ne.

0/0
9.9.2015 14:36

R46o70b74e85r45t 82P75r42a53ž44á59k 4198906925640

Nemyslel on 460?

0/0
10.9.2015 10:02

B91r79o56n40i29s51l66a41v 13G75a62b53r30y42š 6515814850

Tornádem jezdím nejraději :-). Líbí se mi to drsňácké čelo a zvuk při startu.

0/0
9.9.2015 22:22

J30a17r44e41k 75K67a43l75i29v89o55d18a 7376903661316

Rádi vám nějaké ty Tornáda výměnou za Elefanty předáme. Zatím je cpete pořád vy k nám.

0/0
9.9.2015 17:30

J93a25k91u96b 64Z18e78m78á38n71e20k 2824393551988

Akorát bývá přetopený a mám pocit, že na něj nasazují jen průvodčí ochotné kvůli zabránění v otevírání oken nasadit i život.

0/0
9.9.2015 14:15

P12e61t72r 88H83a57j32i26č 1210229638108

Nevím, proč pan Súra kritizuje koženkové sedačku. Pokud byly čisté, nevadily. Horší situace nastává, když v "moderním" pantografu City Elefant přestane fungovat klimatizace. Za nedávných veder bylo běžné, že to klimatizace nezvládala. Jen jednou se stalo, že průvodčí se slitovala a otevřela okna, když to byl chlap, tak se hádal, že prý to bude horší. Vysvětlovat mu, že průvan snižuje výrazně pocitovou teplotu a současně ochlazuje, bylo nad jeho rozlišovací schopnosti. Několikrát klimatizace měla exitus. Teplota v prvním patře je pak klidně i přes 50°C, ale nejhorší je smrad z plastů, který se začne intenzivně uvolňovat.

Podobně motoráky RegioNova mají oproti starším typům jednu skvělou vychytávku. Je tam strašný hluk, protože mají horší zvukovou izolaci. Vypadaji skvěle, ale jen dokud se to nenastartuje. ;-D  Přitom tuto motoráky by mohly fungovat jako hybridy, příkon motoru by mohl být konstantní (s optimalizovanými otáčkami pro nejlepší účinnost) a rekuperace by nejen výrazně uspořila naftu (odhadem o 40%-60%), ale i snížila hlukovou kulisu. Dokonce by možná místo dvou motorů stačil i jeden. Druhý volný prostor by mohl být pro baterii.

+3/0
9.9.2015 13:58

J60a21n 33S74ů84r94a 4325363273592

Regionovy opravdu nevychvaluji,naopak. Za ty peníze šílená investice.koženky mj.oficiálně ve svém dokumentu označuje za nevyhovující i MD.

+3/−1
9.9.2015 14:02

P84e31t21r 37N64e12c14h57a59n46i73c90k53ý 7553636118820

Dobře udržovaná koženka není nejhorší. Zas to, že mizí vlaky, kde jde stáhnout okno také není pro mě úplně pozitivní. Za mě nejlepší jsou stará rakouská Bmee

+2/−2
9.9.2015 14:10

J72a70n98a 79S84t10e18h27l67í15k95o34v86á 2169280800516

taková koženka, když je venku 30+ to je opravdu žůžo...

+2/0
9.9.2015 14:12

P76e51t76r 55H92a30j21i63č 1610279368698

No ano, také to smrdí a pokud jsou tam ftaláty, tak to smrdí je to i nebezpečné (například to může vyvolat alergickou reakci), ale prostě jsou věci, které mi připadají mnohem problematičtější.

+2/0
9.9.2015 14:15

J66a76n20a 82S21t59e65h28l78í98k30o13v19á 2959950170326

ani tak nevadí ten smrad,ale když máte holou kůži, tak se k tomu přilepíte.. a myslím, že v jednadvacátém století, bychom měli cestovat už trochu kulturněji. Vždycky si říkám, co si asi myslí turisté z asijských zemí, když jedou v koženkovém retro kupé do Kutné Hory..

0/0
9.9.2015 14:19

J72a39n 54V19a11l77a22l34í37k 6786509860266

nedávno jsem jel z Prahy do KH a žádné koženkové kupé ve vlaku nebylo

+1/0
9.9.2015 14:25

J32a82n81a 57S11t38e85h51l74í56k62o62v71á 2779300720456

měl jste štěstí, většinou je to 50/50, nevím proč začaly jezdit s těmito vagony, ještě nedávno jezdily takové ty novější, jak mají kupé různých velikostí..

+1/0
9.9.2015 14:30

J96a33n 14V40a88l86a80l59í64k 6976969570836

ale když máte holou kůži, tak se k tomu přilepíte..nebudu to komentovat ;-)

0/0
9.9.2015 14:27

J79a25n41a 62S76t47e31h61l94í67k31o79v96á 2819910560386

;-D no jo.. ale chápete ne ;-)

+1/0
9.9.2015 14:31

J10a90n 61V90a81l26a81l84í43k 6946109960456

R^

0/0
9.9.2015 14:36

M39a87r93t90i76n 47Š30p19á11d 4812509831126

Každá mince má dvě strany - pokud se látka často neluxuje, musí v tom být takových roztočů a všeho možného bordelu (ve škvíře mezi opěrkou a sedačkou), že můžete být ráda, že to smysly neregistrujete.

0/0
9.9.2015 14:30

J65a82n60a 91S15t88e13h35l97í15k94o92v97á 2979580770426

neříkám, že ne, nad tím raději i v MHD nepřemýšlím,ale ve vlaku si na to v letních měsících sednu, ale v MHD pokud mám na sobě krátké šaty tak to neriskuji..

0/0
9.9.2015 14:32

M52a30r63t58i37n 42Š85p15á15d 4532359291986

Takže nad tím přece jen uvažujete, protože jinak byste si v MHD klidně sedla. ;-D

+1/0
9.9.2015 14:37

J19a20n17a 79S59t98e34h50l88í21k93o20v41á 2819970960776

;-)

0/0
9.9.2015 14:39

J48a71n41a 67S39t30e29h52l37í50k74o85v10á 2449760160976

ale jen v MHD ;-D Ve vlaku snad moc bezdomovců nejezdí..  doufám :-)))

+1/0
9.9.2015 14:40

J95o84s84e28f 47D59o53u91d62e18r69a 5484950596867

Asi se diví, že do tak malého města vůbec vede železnice:-) V Asii(možná s výjimkou Japonska) si o tak husté železniční síti a grafikonu můžou nechat jen zdát.;-)

+4/0
9.9.2015 14:46

M18a36r15t63i87n 41Š78p89á86d 4362329571596

Já kdysi potkal Japonce, který vyrazil odpoledne z Prahy jen proto, aby si projel spojku u Petrovic u Karviné (nějaký nočním EC). Tam to otočil a jel zpátky. Také bych spíš řekl, že umějí ocenit naše železniční specifika. :-)

+3/0
9.9.2015 14:51

J63a88n76a 26S14t42e85h23l22í59k10o21v87á 2749750210596

tomu se říká pořádný turista :-)

+1/0
9.9.2015 15:13

J14a40n89a 86S77t72e39h23l27í65k27o94v96á 2909250110936

:-) tak proto jsou z toho tak vyjukaní ;-)

0/0
9.9.2015 14:52

M37a72r41t52i44n 62Š73p73á94d 4752149511106

V Kutné Hoře se taky občas diví, že ještě musí přestoupit do regíny. To je další specifikum, že v průvodcích jim prostě napíšou, jeďte do KH, ale že je nádraží skoro 3 km od centra, to už se nedozvědí. A nezřídka se zorientovat nestihnou. :-)

+2/0
9.9.2015 14:59

J65a13n77a 37S32t90e67h71l85í25k47o12v85á 2759670270246

a když jim ještě zastaví a začne couvat.. :-)

+1/0
9.9.2015 15:04

M68a84r19t92i46n 12Š78p17á69d 4762269231816

... načež najede do úvratě. Shovívavý/-á vlakvedoucí po nikom nechce doplatek za ty dva tarifní kilometry, z úvratě se vyjede v témže směru a hurá na památky. No není to romantické? ;-D

+1/0
9.9.2015 15:08

J96a35n70a 27S98t24e26h69l68í34k43o31v51á 2579930490576

;-D no jéje

0/0
9.9.2015 15:11

M86a15r55t80i17n 28Š42p16á29d 4102979301616

Na HK pokud vím jezdí Bp, to je snad kombinace koženky a látky, neměla by to být čistá koženka. Možná se ale mýlím, jezdím tam teď častěji áčkem a tam koženka není.

0/0
9.9.2015 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.