Diskuze

Poctivé stání ve frontách je ztráta času. Podle vědců je chaos rychlejší

Klasické vystávání ve frontě není pro zákazníky efektivní, tvrdí studie vědců zveřejněná na Jihodánské univerzitě. Systém obsluhy, při kterém vás odbaví bez ohledu na dřívější příchozí, je časově šetrnější pro všechny. Dobrovolníci, kteří si alternativním modelem čekání prošli, však trvají na větší spravedlnosti zaběhnutého systému.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DD

Z článku evidentně vypadla nějaká důležitá drobnost, protože při klasické obsluze v obchodě nebo u služeb těžko můžou "lidé mít tendenci chodit s předstihem, čímž se prodlužuje délka čekání všech ve frontě. S předstihem vůči čemu?

0 0
možnosti
BH

Na to nepotřebuju vědce!! Názorně to ukazujou plaváčci, proč čekat někde na registraci, když povalením plotu a řvaním to jde rychleji.

Jinak je jasné, že kdo se nacpe do fronty je v průměru obsloužen dříve než ti co nepředbíhaj!! 

Kolik že byl grant na tu náročnou "studii"?

1 0
možnosti
VN

Danům kape na maják :-) chaosu se brzy dočkají ....

0 0
možnosti
MD

jen jestli v tech LIFO nebo RANDOM alternativach pocitali vedatori take s argumentem zatate pesti? :- )

0 0
možnosti
RS

ta studie je totalni blabol. uvazuje se tam s faktem, ze prijdete do fronty jeste pred "otevrenim".

na zaklade jednoduche matematiky vam muzu rict, ze kdyz trva vytocit jedno pivo 30s tak za hodinu jich vytocim resp. obslouzim 120 lidi ve fronte nezavisle na tom jestli budou vsichni slusni nebo tam bude chaos

2 0
možnosti
Foto

Aha, takže já přijdu do obchodu, ale protože nejsem zápasník, tak ti průbojnější si nakoupí a já nejen, že tam strávím mnohem víc času, ale ještě nakonec ani nedostanu pro co jsem přišla?? To je návod pro ... no, pro neslušňáky a pitomce.....

2 0
možnosti
PS

Tak jsem si rychle prolitnul tu "studii" a zajimal me hlavne ten "experiment".

No a jak jsem cekal ten experiment nemel temer nic spolecneho s realnym zivotem.

Proste rekli lidem jaka strategie bude pouzita (klasicka fronta, posledni je obslouzen prvni, a nahodna) a cas kdy se zacne obsluhovat. Pokusni kralici meli volit cas kdy se zaradi do fronty.

Hravni problem vidim v tom ze JEDINE co se merilo byl celkovy cas ve fronte. Coz trochu nekoresponduje s realnym zivotem, protoze typicky chcete mit treba zubare vyrizeneho do 8:00 protoze musite dat deti do skolky a stihnout to do prace atd. atd. A je vam celkem jedno jestli si budete cist knizku hodinu v cekarne ale stihnete mit deti ve skolce a byt v praci vcas, pokud druha moznost bude cekat s knizkou "jen" 30 minut ale prijit treba v 12:30 kdy mate v praci zrovna poradu a budete se tam muset vracet cestou ze skolky.

To ze jediny parametr je prumerny cas ve fronte vidim asi jako hlavni problem. Proto me uz ani nezajimalo co je v te "studii" dal ;)

1 0
možnosti

V tom modelu, kde první na řadu jde ten poslední, musí ten úplně první čekat věčně. Respektive věčně musí čekat celá fronta:-)

2 0
možnosti
MN

Nesnažil jsem se to pochopit, ve frontách stojím minimálně, ani by mě nenapadlo někam si stoupnou dopředu abych byl dřív na řadě, ale je mi jasné, že jsem výjimka. Nakonec to není tak špatný nápad, on totiž se slušností nijak nesouvisí, je to o uchylných lidech, kteří musí být všude dopředu a první a že jich sou kopy.

1 1
možnosti
Foto

Ono to se slušností souvisí velmi. Pokud přijdu někam pro něco v 8.15, tak logicky předpokládám, že budu obsloužena dříve než ti co dorazili v 8.17 nebo 8.18 nebo 8.19.........Třeba i proto, že si potřebuji něco pořídit a nemám na to celý den, ještě se pak musím včas dostat do práce, chytit autobus domů a podobně.

0 0
možnosti
MB

Ať to vědečtí výzkumníci zkusí v ČR v den výplaty dávek... ;-D

2 0
možnosti