Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Vlak pro pár lidí aneb za co se utrácí peníze

Do elektrického vlaku City Elefant se vejde až 310 sedících cestujících, ale od Studénky je výrazně prázdnější. Důvod je jednoduchý: jezdí po úplně zbytečné trati postavené za tři čtvrtě miliardy korun hlavně z evropských dotací. Cílová stanice: Letiště Mošnov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D75a33v94i21d 58G78a44j16d73a 5590719322481

Mně kupříkladu celý tento "seriál" přijde úplně zbytečný.Nechápu jeho účel.Zpoždění způsobená rekonstrukcí tratí,které potřebují úpravy,aby mohla železnice lépe sloužit.Přibylo soukromých dopravců,tratě jsou přetíženy,průjezdové časy napjaté.Je třeba SŽDC a potažmo ČD sekýrovat jak za to,že něco nedělají (zásuvky v zastaralých vozech,nebo stav zastaralých vozů),tak za to,že něco dělají.Práce a tím výluky na tratích.Kdo nevidí jak moc se ČD změnilo a to i přes snahu některých politiků a vlád železnici utlumit,tak je slepý a nebo hledá pomyslný bič k bití psa,vozový park národního dopravce je natolik početný,že ta obměna prostě rychleji probíhat nemůže.To by měl pochopit kdokoliv s logickým uvažováním.Ve spolupráci s kraji se toto mění a v příměstských soupravách a na hlavních tratích jsou ty změny podle mne obrovské.Už když pan Sůra vyjel,bylo jasné co napíše.Myslím,že nikdo ze čtenářů IDNES není takový imbecil,aby si cestu vlakem nevyzkoušel sám.Jakkoliv se může autorovi zdát některá investice zbytečná,tak mně přijdou jako vyhozené peníze (naštestí ne státní) odměna,kterou dostane za tuto "náročnou investigativní" výpravu.

0/0
11.9.2015 0:46

K82v27ě95t96o38s58l66a92v 69N76y27t14r46a 9746648638447

Skutečně fundované hodnocení, představa že bude vlak nebo jiný prostředek hromadné dopravy obsazen celou cestu na 100%, je v principu nesmyslná, existují sice vyjímečné spoje kde je obsazenost i 80%, jako Praha -  Ostrava. Ale na konečnou nejede skoro nikdo. Těch 8 km kde jak dotyčný říká že je malá obsaditelnost je jen 10% dráhy vlaku. Kdyby se měly zrušit všechny spoje které jsou tak málo obsazené, asi by stačilo aby každý jel autem nebo taxíkem s obsaditelností také jen max 25% a veřejná doprava by se mohla rovnou zrušit. V tomto případě ještě navíc není průmyslová zóna dokončená, dopravní obslužnost je většinou podmínkou investorů, dálnice, i železniční spojení je pak výhodou.:-)

+1/−1
10.9.2015 18:47

F33r95a88n16t55i59š51e95k 77V17a73n30ě97k 1197764557807

V tomto případě s redaktorem souhlasím. Od kraje zcela vyhozené peníze jak za stavbu, tak i za provoz. Za ty peníze by mohla leckterá lokálka jezdit desítky let a možná by měla i větší frekvenci cestujících.

+3/−2
10.9.2015 9:34

P94e66t53r 15V44e69s46e98l62ý 8965345572866

A proč by se mely ČD starat, kolik tam jede lidí? Neobjednal tam spoje náhodou kraj? Ale když je třeba upustit jedovatou slinu, důvod se vždycky najde.

+2/−3
10.9.2015 8:46

M81a20r37t51i12n 39Š74p63á61d 4322239951906

Šlo spíš o potřebu pohladit zraněné ego, protože je pravda, že už v dubnu tu novou trať napadal a ukazuje se, že docela oprávněně. Mně se na tom nelíbí, jak upozorňuje jen na tuto jednu věc a vypadá to téměř jako by se do železnice investovat nemělo vůbec. Což si pan Sůra možná myslí, ale není to správné.

0/−2
10.9.2015 8:50

P37e82t29r 55V15e37s62e55l39ý 8455585802626

Napsal jste to líp. On Sůra je celkem znám svou nenávistí hlavně k ČD, takže mě to ani nepřekvapuje. A pokud se dodělá ten nákladní terminál (je na facku, že se neudělala aspoň odbočka na trati), tak už to bude trochu jiné s tou efektivností.

+1/0
10.9.2015 8:55

M58i88l53a58n 34M92a19j95e96r45č78í95k 1790120904286

co kecáte? Již ve fotkách při otevírání té tratě byl k nalezení záběr, že v trati je vložena výhybka za jejíž odbočnou větví trať nepokračuje = zatím se tam jezdit nedá, ale výstavba nákladního terminálu již nezastaví provoz osobní dopravy, protože ODBOČKA V JÍ POUŽÍVANÉ TRATI JE OD POSTAVENÍ JEJÍ TRATI INSTALOVÁNA!!

+2/0
10.9.2015 14:28

J71a53n 56S24ů16r86a 4265523573682

Tato věc je nejvíce do nebe volající. Já nepíšu, že to je chyba ČD, ale že to je chyba kraje.

+3/−3
10.9.2015 9:02

D71a12v56i45d 60G56a87j52d49a 5300159362391

Pane Sůro,to co se může jevit v této chvíli jako špatná investice se může změnit.Já třeba jsem přesvědčen,že to nebyla nejhorší investice a její efektivita se projeví za několik let.A myslím si,že se bude jednat zejména o nákladní dopravu.

0/−1
11.9.2015 0:23

M14a10r92t91i14n 33Š75p12á45d 4432829851876

Uznávám, že s tou zbytečností tratě na mošnovské letiště má pan Sůra pravdu. Kromě toho došlo kvůli tomu ke zhoršení dopravy osobními vlaky v úseku Studénka - Přerov. Na ostravském letišti jsem si tak trochu připadal jako v nějakých sci-fi kulisách. Tohle skutečně není trať, která by někomu sloužila (jakkoli to zastřešení + přechod do haly je architektonicky i uživatelsky perfektní). Na druhé straně by bylo férové dodat, že naopak se nic nedělá tam, kde se již dávno budovat mělo (Medlešická spojka, Kutnohorský oblouk, Praha - Liberec, Praha - Kladno apod.).

+2/−2
10.9.2015 8:43

P43e73t75r 42V46e95s88e62l90ý 8615595452886

Kolik to stálo, nemá smysl řešit, všichni víme, že se tu krade. Na trať necelé dva kilometry dlouhou (nová část) a pár kilometrů elektrifikace, je to pěkna darda. A že uvádíte tratě, které potřebují změny či dokonce postavení, tak to pláčete na špatném hrobě, tohle zaplatil MS kraj ze svých peněz (nerozlišujme původ), a to že speciálně ve středních Čechách to nejde, je na hodně dlouhou diskuzi.

0/0
10.9.2015 8:52

J52a39n 80K85o91n42e49č56n31ý 4243811910765

Nemáte pravdu. Vysoutěžená cena byla cca poloviční. Nejde jen o trať a příslušenství, ale rovněž o železniční terminál s přístupovým koridorem na letiště, obslužná parkoviště, nadjezd nad železnicí s opěrnými zdmi a přeložkou komunikace, dlesítky přeložek inženýrských sítí a objektů letiště. Stavba byla financovaná z prostředků Evropské Unie.

http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/scripts/-43598

0/0
12.9.2015 12:45

J54o33s38e28f 69Š57e27m82e22l20í13k 7349261730487

Šak počkejte jaký v tom vlaku bude nával, až bude z Mošnova něco někam lítat!

0/0
10.9.2015 5:32

Č51e50s57l12a23v 80T45a31r59a51n50z46a 6418227594925

To už tu dávno nebudem.

+3/0
10.9.2015 6:55

D27a92v96i16d 73P21e67t20r 7400326720865

To přece záleží na tom jak je to s letadly a aby byly dobré přípoje.

0/0
10.9.2015 4:20

Š76i33m25o14n 32D29a69l43e82c60k49ý 8750594486385

Přeji příjemnou noc v maďarském velkoprostoru, na poměry EC vozů celkem hlučný a v sedačkách se nedá ani pořádně zaříznout. R^

0/0
10.9.2015 2:21

J94a67n 85S23ů82r57a 4725913713192

Nedá, měl jste pravdu.

0/0
10.9.2015 6:09

J89a65n 83S93o39u15k65u67p 1124804906615

Mimochodem, ty slovenské spoje dostávají sekeru skrz modernizaci tratě někde v okolí PX..

0/0
10.9.2015 0:34

T18o83m 75J82u94r56e97č63k42a 6855162505745

Je si autor jistý EC Praha, jedoucím ze Žiliny?

http://www.zelpage.cz/razeni/15/cr/?dotaz=praha

EC Praha jede z Varšavy a z Ostravy vyjíždí v cca 14:00 a má zásuvky ve všech vozech.

0/0
9.9.2015 22:49

J46a55n 15K29o11b44ě94r13s54k12ý 1170886831333

Podle mě jel spíše EC Hradčany ;-)

0/0
9.9.2015 22:53

T62o61m 91J71u97r94e59č28k14a 6185662675245

No i tak nesedí info o chybějících zásuvkách. Pokud jela souprava dle řazení, tak zásuvky měly všechny vozy. Spíš je jen autor nenašel.

+3/−1
9.9.2015 23:12

J33a43n 40V95a39l79a92l54í61k 6836319670706

ted na ten vlak koukám a hned první vůz za mašinou zásuvky nemá

0/0
9.9.2015 23:18

J13a25n 15V76a85l97a71l93í46k 6716699870216

http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Z%C3%A1b%C5%99eh+na+Morav%C4%9B&t=120&date=09.09.2015&idos=true

0/0
9.9.2015 23:19

T89o56m 41J47u48r60e85č20k61a 6725582725365

Zásuvky by do Bpeer už měly být nainstalovány ne? V každém případě by to i v tomto případě pořád neospravedlňovalo tvrzení, že zásuvky byly jen v jednom voze.

0/0
9.9.2015 23:30

J94a39n 70V78a39l33a10l93í79k 6536509270196

no když to vezmu z mého pohledu tak 1 nijak nejezdím do oddílu kde je to pro děti ,ženy také ne tak již zbývají vagony dva a jen jeden z nich má zásuvky

0/0
9.9.2015 23:36

J93a73n 77S61ů72r51a 4835483333612

Pane Jurečko, já tím vozem jel. Vy sedíte u počítače a jedete své teorie. Zatímco ranní Vsacan byl naprosto bezproblémový, tohle opravdu nebyla souprava k chlubení.

+1/−2
9.9.2015 23:36

T16o22m 32J44u56r19e40č65k42a 6505902685105

Asi jste přeskočil "omylem" můj text "Pokud jela..."

+3/−1
9.9.2015 23:42

J24a16n 47S68ů92r40a 4465153233372

Pardon, Hradčany, díky za upozornění. Už mi z toho hrabe. Hradčany rozhodně zásuvky ve všech vozech neměly, průvodčího se na to ptal jeden z cestujících a poslal ho do jediného vagónu. Jinak nechyběla ani taková EC lahůdka v podobě BDs (běžně řazené Bbdmee nejelo)

0/−1
9.9.2015 23:35

T53o85m 17J57u87r30e73č33k12a 6435322585555

OK, vycházím z pravidelného řazení. BDs jelo možná jako záloha i když teď zjišťuji, že i ten Bpeer má od vyjetí z fabriky pár zásuvek, byť šikovně ukrytých na představku. :-)

0/0
9.9.2015 23:37

J94a76n 90S63ů23r21a 4105363503922

To je úžasná informace. Ještě doufám, že je pár zásuvek na střeše:)

+2/−2
9.9.2015 23:38

T59o71m 24J14u57r53e12č27k47a 6785672455365

Dokonce jsou i na WC, kdyby se vám při focení selfíčka vybil telefon...

+5/0
9.9.2015 23:43

D98a30v19i91d 19G47a56j45d51a 5670219702761

Mně se nápad postavit železnici až na letiště nezdá vůbec špatný a to hlavně z řasové perspektivy.Podle Bílé knihy Evropské dopravy se do budoucna počítá v přepravě hlavně se železniční dopravou.Důvod jediný.Bude stoupat cena ropy a tato doprava bude jednoznačně nejefektivnější.Navíc může po technických úpravách být touto cestou přepravováno hodně nákladů.Ruku na srdce,když uvážím,kolik bylo proinvestováno v různých mnohem nesmyslnějších projektech a nebo o kolik byly některé projekty předraženy,tak tato investice rozhodně není z nejhorších.Byť se to nyní lidem bez perspektivního uvažování může zdát zbytečné.

+6/−1
9.9.2015 22:40

R39a27d35k14o 85K85ř60i36v45á43n83e71k 7300303845950

Začíná se mi ta reportáž líbit. Pan Sůra se do toho, zdá se, na ty tři dny ponořil poctivě R^

Zejména noční přejezdy bez použití lůžka hraničí až s masochismem. Nicméně hodnota jeho sportovního výkonu tím roste.:-)

+2/−1
9.9.2015 22:22

J52a89n 20S67ů76r70a 4535303113622

Masochismus to není. Například když chcete lůžko či lehátko z Brna do Ústí, což jsem měl dnes v plánu, nemáte šanci. Maximálně z Břeclavi. Takže bude nedobrovolný masochismus.

+1/−2
9.9.2015 23:37

R79a14d51k90o 59K53ř37i28v35á76n22e60k 7920173185890

Ta Břeclav mne překvapila.

U denních vlaků preferuji operativu a okamžitý nástup před povinnou rezervací, na noční vlaky osobně považuji včasnou rezervaci lůžka za nutnou, je-li problém, měním cestovní plány. Tu Břeclav byste stíhal, s Vaší jízdenkou no problem. Omezení nástupu do lůžek v nočních hodinách kvůli klidu spících je v mezinárodní dopravě běžný standard.

Nocleh v sedě ve velkoprostoru fakt ne, to jedině až budu emigrovat :-)

Hodnotu Vašeho sportovního výkonu to zvyšuje.

0/0
10.9.2015 8:36

J64a45n 47S71ů87r62a 4605923603572

Bohužel nešlo. Vlak z Brna do Břeclavi přijíždí asi dvě minuty po odjezdu Metropolu:)Tedy, za současné situace šlo zariskovat, ale nerad bych pak zůstal v Břeclavi:)

0/−1
10.9.2015 9:01

M53a92r15t85i95n 33Š51p16á81d 4182459851886

Tohle je smutná pravda. Na omezování nočních přeprav lůžkovými vozy  doplácím často. Je to sice trend v celé Evropě, ale nemuseli jsme jej přejmout tak důsledně (např. zrušená Panonia, Excelsior, lehátko do Benátek, do Kodaně - nezbylo už téměř nic). Přitom těch možností ani předtím příliš nebylo.

0/0
10.9.2015 8:37

P56a53v93e53l 71B44o59u81c11n76í21k 4342161583225

Zkušenost ze zahraničí: v pondělí jsem cestoval nočním rychlíkem (EN) z Milána do Vídně. V celé soupravě je řazen jen jeden vůz na sedačku, ostatní vozy jsou lůžka a lehátka. Plus tři vozy pro osobní auta cestujících. Povině místenkové. Kupé ve starším, ale čistém rakouském voze pro šest lidí, polohovatelné sedačky, klimatizace. Dvě elektrické zásuvky u okna u stolečku. Průvodčí pravidelně procházel, ráno nám stevard z vedlejšího lůžkového vozu nabízel kávu a něco k jídlu. Přestože jsme v kupé byli čtyři, byla cesta pohodlná.

0/0
10.9.2015 12:25

K10a28r21e89l 42Ř16e60h31á42č39e53k 9702540201982

Nejezdí náhodou na lince Šumperk - Nezamyslice v drtivé většině jednotky Regiopanter

0/0
9.9.2015 22:19

K72a14r75e88l 93Ř77e44h89á26č42e78k 9562750801802

U vlaku z Ostravy do Olomouce je v tabulce RJ a onlinu Pendolino. Tak kde je pravda?

0/0
9.9.2015 20:29

J78a47n 20V50a86l70a27l12í78k 6386359210646

asi chybička se vloudila

0/0
9.9.2015 21:10

K10a10r89e48l 82Ř37e71h45á45č22e79k 9772190121772

Tak z RJ se stal CE, to je co? A EC do Prahy se nejmenuje Praha,ale Hradčany.

+1/0
9.9.2015 22:16

J21a85n 40V79a49l62a90l42í29k 6666499800696

vy jste ale hnidopich ;-D;-)

0/0
9.9.2015 22:21

J35a46n 63S82ů22r44a 4895363933942

CE je označení ekologické nezávadnosti:)

0/−2
9.9.2015 23:37

O28t14t44o 44P66o66s42p41í84š91i16l 4264485587848

Postavit trať z města na letiště je jistě dobrá myšlenka... Jen se tento nápad o nějakých cca 350 kilometrů odchýlil od města, kde to je skutečně potřeba...:-)

+20/0
9.9.2015 19:30

D57a72v66i79d 32G97a12j67d46a 5970809392671

No jo,ale tam všichni v té době makali na Blance...

0/0
9.9.2015 22:57

K42a28r75e82l 26V67o35j44t15a 6941337108872

Tak ať zlevní letenky do Prahy a bude plno.;-)

PS : Třeba se to v budoucnu změní....ale je jasné, že to šlo utratit smysluplněji.

0/−1
9.9.2015 19:22

P81e56t73r 53B85e87z78s34t49a77r20o13s94t91i 2609666453631

Když si vezmu Drážďany, na konečnou, na letiště také v patrové soupravě přijede 5 lidí...

+1/0
9.9.2015 19:20

T37o98m98á22š 18M19o88r58a22v23č79í62k 3487666903505

Tak i v Německu nemají vše dokonalé, takže bych z Německa vzor nedělal.

+2/0
9.9.2015 19:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.