Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Vlak pro pár lidí aneb za co se utrácí peníze

Do elektrického vlaku City Elefant se vejde až 310 sedících cestujících, ale od Studénky je výrazně prázdnější. Důvod je jednoduchý: jezdí po úplně zbytečné trati postavené za tři čtvrtě miliardy korun hlavně z evropských dotací. Cílová stanice: Letiště Mošnov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a60v87i46d 64G84a37j33d65a 5460789952651

Mně kupříkladu celý tento "seriál" přijde úplně zbytečný.Nechápu jeho účel.Zpoždění způsobená rekonstrukcí tratí,které potřebují úpravy,aby mohla železnice lépe sloužit.Přibylo soukromých dopravců,tratě jsou přetíženy,průjezdové časy napjaté.Je třeba SŽDC a potažmo ČD sekýrovat jak za to,že něco nedělají (zásuvky v zastaralých vozech,nebo stav zastaralých vozů),tak za to,že něco dělají.Práce a tím výluky na tratích.Kdo nevidí jak moc se ČD změnilo a to i přes snahu některých politiků a vlád železnici utlumit,tak je slepý a nebo hledá pomyslný bič k bití psa,vozový park národního dopravce je natolik početný,že ta obměna prostě rychleji probíhat nemůže.To by měl pochopit kdokoliv s logickým uvažováním.Ve spolupráci s kraji se toto mění a v příměstských soupravách a na hlavních tratích jsou ty změny podle mne obrovské.Už když pan Sůra vyjel,bylo jasné co napíše.Myslím,že nikdo ze čtenářů IDNES není takový imbecil,aby si cestu vlakem nevyzkoušel sám.Jakkoliv se může autorovi zdát některá investice zbytečná,tak mně přijdou jako vyhozené peníze (naštestí ne státní) odměna,kterou dostane za tuto "náročnou investigativní" výpravu.

0/0
11.9.2015 0:46

K82v31ě20t51o68s45l76a10v 56N45y40t40r87a 9526298208407

Skutečně fundované hodnocení, představa že bude vlak nebo jiný prostředek hromadné dopravy obsazen celou cestu na 100%, je v principu nesmyslná, existují sice vyjímečné spoje kde je obsazenost i 80%, jako Praha -  Ostrava. Ale na konečnou nejede skoro nikdo. Těch 8 km kde jak dotyčný říká že je malá obsaditelnost je jen 10% dráhy vlaku. Kdyby se měly zrušit všechny spoje které jsou tak málo obsazené, asi by stačilo aby každý jel autem nebo taxíkem s obsaditelností také jen max 25% a veřejná doprava by se mohla rovnou zrušit. V tomto případě ještě navíc není průmyslová zóna dokončená, dopravní obslužnost je většinou podmínkou investorů, dálnice, i železniční spojení je pak výhodou.:-)

+1/−1
10.9.2015 18:47

F58r26a45n89t10i77š61e48k 31V43a72n83ě64k 1547914187397

V tomto případě s redaktorem souhlasím. Od kraje zcela vyhozené peníze jak za stavbu, tak i za provoz. Za ty peníze by mohla leckterá lokálka jezdit desítky let a možná by měla i větší frekvenci cestujících.

+3/−2
10.9.2015 9:34

P46e56t69r 71V10e16s96e14l65ý 8175685352336

A proč by se mely ČD starat, kolik tam jede lidí? Neobjednal tam spoje náhodou kraj? Ale když je třeba upustit jedovatou slinu, důvod se vždycky najde.

+2/−3
10.9.2015 8:46

M36a20r86t74i46n 10Š43p26á60d 4862469671136

Šlo spíš o potřebu pohladit zraněné ego, protože je pravda, že už v dubnu tu novou trať napadal a ukazuje se, že docela oprávněně. Mně se na tom nelíbí, jak upozorňuje jen na tuto jednu věc a vypadá to téměř jako by se do železnice investovat nemělo vůbec. Což si pan Sůra možná myslí, ale není to správné.

0/−2
10.9.2015 8:50

P89e83t90r 26V98e82s70e26l51ý 8235225362926

Napsal jste to líp. On Sůra je celkem znám svou nenávistí hlavně k ČD, takže mě to ani nepřekvapuje. A pokud se dodělá ten nákladní terminál (je na facku, že se neudělala aspoň odbočka na trati), tak už to bude trochu jiné s tou efektivností.

+1/0
10.9.2015 8:55

M18i76l63a75n 51M51a61j55e96r72č50í48k 1930150704716

co kecáte? Již ve fotkách při otevírání té tratě byl k nalezení záběr, že v trati je vložena výhybka za jejíž odbočnou větví trať nepokračuje = zatím se tam jezdit nedá, ale výstavba nákladního terminálu již nezastaví provoz osobní dopravy, protože ODBOČKA V JÍ POUŽÍVANÉ TRATI JE OD POSTAVENÍ JEJÍ TRATI INSTALOVÁNA!!

+2/0
10.9.2015 14:28

J42a66n 84S79ů83r17a 4235433483652

Tato věc je nejvíce do nebe volající. Já nepíšu, že to je chyba ČD, ale že to je chyba kraje.

+3/−3
10.9.2015 9:02

D54a23v96i42d 12G19a21j69d57a 5910649142881

Pane Sůro,to co se může jevit v této chvíli jako špatná investice se může změnit.Já třeba jsem přesvědčen,že to nebyla nejhorší investice a její efektivita se projeví za několik let.A myslím si,že se bude jednat zejména o nákladní dopravu.

0/−1
11.9.2015 0:23

M73a27r64t94i78n 29Š53p65á26d 4842469661166

Uznávám, že s tou zbytečností tratě na mošnovské letiště má pan Sůra pravdu. Kromě toho došlo kvůli tomu ke zhoršení dopravy osobními vlaky v úseku Studénka - Přerov. Na ostravském letišti jsem si tak trochu připadal jako v nějakých sci-fi kulisách. Tohle skutečně není trať, která by někomu sloužila (jakkoli to zastřešení + přechod do haly je architektonicky i uživatelsky perfektní). Na druhé straně by bylo férové dodat, že naopak se nic nedělá tam, kde se již dávno budovat mělo (Medlešická spojka, Kutnohorský oblouk, Praha - Liberec, Praha - Kladno apod.).

+2/−2
10.9.2015 8:43

P98e92t54r 52V31e50s78e19l48ý 8515445372246

Kolik to stálo, nemá smysl řešit, všichni víme, že se tu krade. Na trať necelé dva kilometry dlouhou (nová část) a pár kilometrů elektrifikace, je to pěkna darda. A že uvádíte tratě, které potřebují změny či dokonce postavení, tak to pláčete na špatném hrobě, tohle zaplatil MS kraj ze svých peněz (nerozlišujme původ), a to že speciálně ve středních Čechách to nejde, je na hodně dlouhou diskuzi.

0/0
10.9.2015 8:52

J58a82n 88K25o96n54e77č70n15ý 4593391500965

Nemáte pravdu. Vysoutěžená cena byla cca poloviční. Nejde jen o trať a příslušenství, ale rovněž o železniční terminál s přístupovým koridorem na letiště, obslužná parkoviště, nadjezd nad železnicí s opěrnými zdmi a přeložkou komunikace, dlesítky přeložek inženýrských sítí a objektů letiště. Stavba byla financovaná z prostředků Evropské Unie.

http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/scripts/-43598

0/0
12.9.2015 12:45

J57o12s97e48f 23Š13e86m59e86l69í90k 7479521220687

Šak počkejte jaký v tom vlaku bude nával, až bude z Mošnova něco někam lítat!

0/0
10.9.2015 5:32

Č61e58s68l81a16v 62T32a98r87a54n78z85a 6378647114455

To už tu dávno nebudem.

+3/0
10.9.2015 6:55

D52a53v82i36d 74P32e88t63r 7740466760155

To přece záleží na tom jak je to s letadly a aby byly dobré přípoje.

0/0
10.9.2015 4:20

Š69i29m63o47n 85D94a64l52e37c40k62ý 8520774256705

Přeji příjemnou noc v maďarském velkoprostoru, na poměry EC vozů celkem hlučný a v sedačkách se nedá ani pořádně zaříznout. R^

0/0
10.9.2015 2:21

J83a22n 67S43ů15r14a 4425253253632

Nedá, měl jste pravdu.

0/0
10.9.2015 6:09

J58a93n 25S81o62u21k85u97p 1844234916885

Mimochodem, ty slovenské spoje dostávají sekeru skrz modernizaci tratě někde v okolí PX..

0/0
10.9.2015 0:34

T36o57m 96J11u58r66e36č82k98a 6245172875825

Je si autor jistý EC Praha, jedoucím ze Žiliny?

http://www.zelpage.cz/razeni/15/cr/?dotaz=praha

EC Praha jede z Varšavy a z Ostravy vyjíždí v cca 14:00 a má zásuvky ve všech vozech.

0/0
9.9.2015 22:49

J58a41n 30K60o51b21ě35r48s64k32ý 1830786531523

Podle mě jel spíše EC Hradčany ;-)

0/0
9.9.2015 22:53

T26o70m 62J50u66r72e81č62k10a 6175312155285

No i tak nesedí info o chybějících zásuvkách. Pokud jela souprava dle řazení, tak zásuvky měly všechny vozy. Spíš je jen autor nenašel.

+3/−1
9.9.2015 23:12
Foto

J18a37n 79V98a62l93a31l21í10k 6606599290896

ted na ten vlak koukám a hned první vůz za mašinou zásuvky nemá

0/0
9.9.2015 23:18
Foto

J80a42n 51V35a75l38a96l82í76k 6986289770356

http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Z%C3%A1b%C5%99eh+na+Morav%C4%9B&t=120&date=09.09.2015&idos=true

0/0
9.9.2015 23:19

T88o93m 34J84u67r14e39č47k28a 6175862355755

Zásuvky by do Bpeer už měly být nainstalovány ne? V každém případě by to i v tomto případě pořád neospravedlňovalo tvrzení, že zásuvky byly jen v jednom voze.

0/0
9.9.2015 23:30
Foto

J15a38n 60V90a42l14a68l97í29k 6726949510776

no když to vezmu z mého pohledu tak 1 nijak nejezdím do oddílu kde je to pro děti ,ženy také ne tak již zbývají vagony dva a jen jeden z nich má zásuvky

0/0
9.9.2015 23:36

J16a78n 73S11ů59r25a 4755343543802

Pane Jurečko, já tím vozem jel. Vy sedíte u počítače a jedete své teorie. Zatímco ranní Vsacan byl naprosto bezproblémový, tohle opravdu nebyla souprava k chlubení.

+1/−2
9.9.2015 23:36

T88o42m 94J10u78r54e15č37k22a 6735832955925

Asi jste přeskočil "omylem" můj text "Pokud jela..."

+3/−1
9.9.2015 23:42

J24a77n 79S54ů82r83a 4205873543212

Pardon, Hradčany, díky za upozornění. Už mi z toho hrabe. Hradčany rozhodně zásuvky ve všech vozech neměly, průvodčího se na to ptal jeden z cestujících a poslal ho do jediného vagónu. Jinak nechyběla ani taková EC lahůdka v podobě BDs (běžně řazené Bbdmee nejelo)

0/−1
9.9.2015 23:35

T65o53m 23J70u93r61e15č45k43a 6195382815455

OK, vycházím z pravidelného řazení. BDs jelo možná jako záloha i když teď zjišťuji, že i ten Bpeer má od vyjetí z fabriky pár zásuvek, byť šikovně ukrytých na představku. :-)

0/0
9.9.2015 23:37

J37a75n 55S34ů44r76a 4115373103352

To je úžasná informace. Ještě doufám, že je pár zásuvek na střeše:)

+2/−2
9.9.2015 23:38

T34o90m 27J48u37r31e22č88k37a 6755702115475

Dokonce jsou i na WC, kdyby se vám při focení selfíčka vybil telefon...

+5/0
9.9.2015 23:43

D73a19v70i28d 83G90a48j68d26a 5670539452771

Mně se nápad postavit železnici až na letiště nezdá vůbec špatný a to hlavně z řasové perspektivy.Podle Bílé knihy Evropské dopravy se do budoucna počítá v přepravě hlavně se železniční dopravou.Důvod jediný.Bude stoupat cena ropy a tato doprava bude jednoznačně nejefektivnější.Navíc může po technických úpravách být touto cestou přepravováno hodně nákladů.Ruku na srdce,když uvážím,kolik bylo proinvestováno v různých mnohem nesmyslnějších projektech a nebo o kolik byly některé projekty předraženy,tak tato investice rozhodně není z nejhorších.Byť se to nyní lidem bez perspektivního uvažování může zdát zbytečné.

+6/−1
9.9.2015 22:40

R80a55d20k61o 30K29ř47i14v85á49n80e71k 7770683715180

Začíná se mi ta reportáž líbit. Pan Sůra se do toho, zdá se, na ty tři dny ponořil poctivě R^

Zejména noční přejezdy bez použití lůžka hraničí až s masochismem. Nicméně hodnota jeho sportovního výkonu tím roste.:-)

+2/−1
9.9.2015 22:22

J89a18n 35S65ů57r71a 4425943183842

Masochismus to není. Například když chcete lůžko či lehátko z Brna do Ústí, což jsem měl dnes v plánu, nemáte šanci. Maximálně z Břeclavi. Takže bude nedobrovolný masochismus.

+1/−2
9.9.2015 23:37

R69a55d89k56o 20K71ř38i74v10á92n50e33k 7890313295750

Ta Břeclav mne překvapila.

U denních vlaků preferuji operativu a okamžitý nástup před povinnou rezervací, na noční vlaky osobně považuji včasnou rezervaci lůžka za nutnou, je-li problém, měním cestovní plány. Tu Břeclav byste stíhal, s Vaší jízdenkou no problem. Omezení nástupu do lůžek v nočních hodinách kvůli klidu spících je v mezinárodní dopravě běžný standard.

Nocleh v sedě ve velkoprostoru fakt ne, to jedině až budu emigrovat :-)

Hodnotu Vašeho sportovního výkonu to zvyšuje.

0/0
10.9.2015 8:36

J94a49n 98S20ů92r82a 4225123673942

Bohužel nešlo. Vlak z Brna do Břeclavi přijíždí asi dvě minuty po odjezdu Metropolu:)Tedy, za současné situace šlo zariskovat, ale nerad bych pak zůstal v Břeclavi:)

0/−1
10.9.2015 9:01

M20a49r68t94i85n 64Š71p73á19d 4752759201496

Tohle je smutná pravda. Na omezování nočních přeprav lůžkovými vozy  doplácím často. Je to sice trend v celé Evropě, ale nemuseli jsme jej přejmout tak důsledně (např. zrušená Panonia, Excelsior, lehátko do Benátek, do Kodaně - nezbylo už téměř nic). Přitom těch možností ani předtím příliš nebylo.

0/0
10.9.2015 8:37

P87a30v53e78l 50B87o24u22c85n66í47k 4782591823155

Zkušenost ze zahraničí: v pondělí jsem cestoval nočním rychlíkem (EN) z Milána do Vídně. V celé soupravě je řazen jen jeden vůz na sedačku, ostatní vozy jsou lůžka a lehátka. Plus tři vozy pro osobní auta cestujících. Povině místenkové. Kupé ve starším, ale čistém rakouském voze pro šest lidí, polohovatelné sedačky, klimatizace. Dvě elektrické zásuvky u okna u stolečku. Průvodčí pravidelně procházel, ráno nám stevard z vedlejšího lůžkového vozu nabízel kávu a něco k jídlu. Přestože jsme v kupé byli čtyři, byla cesta pohodlná.

0/0
10.9.2015 12:25

K26a73r45e50l 86Ř24e84h72á13č35e82k 9742570781802

Nejezdí náhodou na lince Šumperk - Nezamyslice v drtivé většině jednotky Regiopanter

0/0
9.9.2015 22:19

K40a54r51e69l 57Ř31e77h70á36č45e30k 9252600661622

U vlaku z Ostravy do Olomouce je v tabulce RJ a onlinu Pendolino. Tak kde je pravda?

0/0
9.9.2015 20:29
Foto

J78a21n 29V31a86l94a89l12í17k 6236159550956

asi chybička se vloudila

0/0
9.9.2015 21:10

K98a68r57e69l 70Ř25e18h26á10č87e56k 9682950571832

Tak z RJ se stal CE, to je co? A EC do Prahy se nejmenuje Praha,ale Hradčany.

+1/0
9.9.2015 22:16
Foto

J83a33n 45V73a53l80a48l87í83k 6556719660356

vy jste ale hnidopich ;-D;-)

0/0
9.9.2015 22:21

J97a54n 69S87ů72r18a 4105203373142

CE je označení ekologické nezávadnosti:)

0/−2
9.9.2015 23:37

O25t71t19o 92P82o62s44p47í62š58i26l 4574355747268

Postavit trať z města na letiště je jistě dobrá myšlenka... Jen se tento nápad o nějakých cca 350 kilometrů odchýlil od města, kde to je skutečně potřeba...:-)

+20/0
9.9.2015 19:30

D70a50v37i11d 32G70a25j54d29a 5520919872451

No jo,ale tam všichni v té době makali na Blance...

0/0
9.9.2015 22:57

K41a90r42e21l 73V39o62j20t19a 6431857388672

Tak ať zlevní letenky do Prahy a bude plno.;-)

PS : Třeba se to v budoucnu změní....ale je jasné, že to šlo utratit smysluplněji.

0/−1
9.9.2015 19:22

P96e45t91r 18B37e14z42s85t50a46r84o64s17t60i 2329836733611

Když si vezmu Drážďany, na konečnou, na letiště také v patrové soupravě přijede 5 lidí...

+1/0
9.9.2015 19:20

T90o29m32á72š 32M95o15r48a91v88č86í12k 3527916193235

Tak i v Německu nemají vše dokonalé, takže bych z Německa vzor nedělal.

+2/0
9.9.2015 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.