Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Vlak pro pár lidí aneb za co se utrácí peníze

Do elektrického vlaku City Elefant se vejde až 310 sedících cestujících, ale od Studénky je výrazně prázdnější. Důvod je jednoduchý: jezdí po úplně zbytečné trati postavené za tři čtvrtě miliardy korun hlavně z evropských dotací. Cílová stanice: Letiště Mošnov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D35a57v44i90d 16G26a74j82d47a 5670929432571

Mně kupříkladu celý tento "seriál" přijde úplně zbytečný.Nechápu jeho účel.Zpoždění způsobená rekonstrukcí tratí,které potřebují úpravy,aby mohla železnice lépe sloužit.Přibylo soukromých dopravců,tratě jsou přetíženy,průjezdové časy napjaté.Je třeba SŽDC a potažmo ČD sekýrovat jak za to,že něco nedělají (zásuvky v zastaralých vozech,nebo stav zastaralých vozů),tak za to,že něco dělají.Práce a tím výluky na tratích.Kdo nevidí jak moc se ČD změnilo a to i přes snahu některých politiků a vlád železnici utlumit,tak je slepý a nebo hledá pomyslný bič k bití psa,vozový park národního dopravce je natolik početný,že ta obměna prostě rychleji probíhat nemůže.To by měl pochopit kdokoliv s logickým uvažováním.Ve spolupráci s kraji se toto mění a v příměstských soupravách a na hlavních tratích jsou ty změny podle mne obrovské.Už když pan Sůra vyjel,bylo jasné co napíše.Myslím,že nikdo ze čtenářů IDNES není takový imbecil,aby si cestu vlakem nevyzkoušel sám.Jakkoliv se může autorovi zdát některá investice zbytečná,tak mně přijdou jako vyhozené peníze (naštestí ne státní) odměna,kterou dostane za tuto "náročnou investigativní" výpravu.

0/0
11.9.2015 0:46

K82v95ě14t29o56s77l51a67v 59N51y54t87r80a 9416768738547

Skutečně fundované hodnocení, představa že bude vlak nebo jiný prostředek hromadné dopravy obsazen celou cestu na 100%, je v principu nesmyslná, existují sice vyjímečné spoje kde je obsazenost i 80%, jako Praha -  Ostrava. Ale na konečnou nejede skoro nikdo. Těch 8 km kde jak dotyčný říká že je malá obsaditelnost je jen 10% dráhy vlaku. Kdyby se měly zrušit všechny spoje které jsou tak málo obsazené, asi by stačilo aby každý jel autem nebo taxíkem s obsaditelností také jen max 25% a veřejná doprava by se mohla rovnou zrušit. V tomto případě ještě navíc není průmyslová zóna dokončená, dopravní obslužnost je většinou podmínkou investorů, dálnice, i železniční spojení je pak výhodou.:-)

+1/−1
10.9.2015 18:47

F55r43a29n58t26i79š10e30k 33V73a94n10ě71k 1947364487327

V tomto případě s redaktorem souhlasím. Od kraje zcela vyhozené peníze jak za stavbu, tak i za provoz. Za ty peníze by mohla leckterá lokálka jezdit desítky let a možná by měla i větší frekvenci cestujících.

+3/−2
10.9.2015 9:34

P26e85t45r 59V48e25s70e47l54ý 8265665262606

A proč by se mely ČD starat, kolik tam jede lidí? Neobjednal tam spoje náhodou kraj? Ale když je třeba upustit jedovatou slinu, důvod se vždycky najde.

+2/−3
10.9.2015 8:46

M69a40r63t87i50n 22Š42p36á59d 4312199291846

Šlo spíš o potřebu pohladit zraněné ego, protože je pravda, že už v dubnu tu novou trať napadal a ukazuje se, že docela oprávněně. Mně se na tom nelíbí, jak upozorňuje jen na tuto jednu věc a vypadá to téměř jako by se do železnice investovat nemělo vůbec. Což si pan Sůra možná myslí, ale není to správné.

0/−2
10.9.2015 8:50

P82e24t29r 36V35e68s51e31l91ý 8615125172116

Napsal jste to líp. On Sůra je celkem znám svou nenávistí hlavně k ČD, takže mě to ani nepřekvapuje. A pokud se dodělá ten nákladní terminál (je na facku, že se neudělala aspoň odbočka na trati), tak už to bude trochu jiné s tou efektivností.

+1/0
10.9.2015 8:55

M27i61l42a65n 19M69a66j44e33r81č67í44k 1440140384136

co kecáte? Již ve fotkách při otevírání té tratě byl k nalezení záběr, že v trati je vložena výhybka za jejíž odbočnou větví trať nepokračuje = zatím se tam jezdit nedá, ale výstavba nákladního terminálu již nezastaví provoz osobní dopravy, protože ODBOČKA V JÍ POUŽÍVANÉ TRATI JE OD POSTAVENÍ JEJÍ TRATI INSTALOVÁNA!!

+2/0
10.9.2015 14:28

J40a12n 31S39ů22r89a 4125943323332

Tato věc je nejvíce do nebe volající. Já nepíšu, že to je chyba ČD, ale že to je chyba kraje.

+3/−3
10.9.2015 9:02

D15a23v53i67d 23G11a55j84d13a 5720699252971

Pane Sůro,to co se může jevit v této chvíli jako špatná investice se může změnit.Já třeba jsem přesvědčen,že to nebyla nejhorší investice a její efektivita se projeví za několik let.A myslím si,že se bude jednat zejména o nákladní dopravu.

0/−1
11.9.2015 0:23

M36a60r50t48i19n 90Š32p93á66d 4302909791706

Uznávám, že s tou zbytečností tratě na mošnovské letiště má pan Sůra pravdu. Kromě toho došlo kvůli tomu ke zhoršení dopravy osobními vlaky v úseku Studénka - Přerov. Na ostravském letišti jsem si tak trochu připadal jako v nějakých sci-fi kulisách. Tohle skutečně není trať, která by někomu sloužila (jakkoli to zastřešení + přechod do haly je architektonicky i uživatelsky perfektní). Na druhé straně by bylo férové dodat, že naopak se nic nedělá tam, kde se již dávno budovat mělo (Medlešická spojka, Kutnohorský oblouk, Praha - Liberec, Praha - Kladno apod.).

+2/−2
10.9.2015 8:43

P10e22t78r 92V56e28s22e50l56ý 8645885482786

Kolik to stálo, nemá smysl řešit, všichni víme, že se tu krade. Na trať necelé dva kilometry dlouhou (nová část) a pár kilometrů elektrifikace, je to pěkna darda. A že uvádíte tratě, které potřebují změny či dokonce postavení, tak to pláčete na špatném hrobě, tohle zaplatil MS kraj ze svých peněz (nerozlišujme původ), a to že speciálně ve středních Čechách to nejde, je na hodně dlouhou diskuzi.

0/0
10.9.2015 8:52

J94a73n 29K16o11n51e89č62n21ý 4483881940455

Nemáte pravdu. Vysoutěžená cena byla cca poloviční. Nejde jen o trať a příslušenství, ale rovněž o železniční terminál s přístupovým koridorem na letiště, obslužná parkoviště, nadjezd nad železnicí s opěrnými zdmi a přeložkou komunikace, dlesítky přeložek inženýrských sítí a objektů letiště. Stavba byla financovaná z prostředků Evropské Unie.

http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/scripts/-43598

0/0
12.9.2015 12:45

J74o40s53e43f 23Š41e88m29e54l36í72k 7619251140357

Šak počkejte jaký v tom vlaku bude nával, až bude z Mošnova něco někam lítat!

0/0
10.9.2015 5:32

Č59e57s65l75a29v 13T88a79r14a13n18z52a 6898757644465

To už tu dávno nebudem.

+3/0
10.9.2015 6:55

D47a49v22i15d 80P61e36t19r 7610746270785

To přece záleží na tom jak je to s letadly a aby byly dobré přípoje.

0/0
10.9.2015 4:20

Š68i92m55o53n 85D23a43l18e59c18k89ý 8420664876635

Přeji příjemnou noc v maďarském velkoprostoru, na poměry EC vozů celkem hlučný a v sedačkách se nedá ani pořádně zaříznout. R^

0/0
10.9.2015 2:21

J67a57n 93S51ů79r42a 4315913983882

Nedá, měl jste pravdu.

0/0
10.9.2015 6:09

J94a73n 83S40o86u16k35u56p 1454934906685

Mimochodem, ty slovenské spoje dostávají sekeru skrz modernizaci tratě někde v okolí PX..

0/0
10.9.2015 0:34

T10o91m 80J84u32r79e58č84k53a 6565852195565

Je si autor jistý EC Praha, jedoucím ze Žiliny?

http://www.zelpage.cz/razeni/15/cr/?dotaz=praha

EC Praha jede z Varšavy a z Ostravy vyjíždí v cca 14:00 a má zásuvky ve všech vozech.

0/0
9.9.2015 22:49

J76a39n 82K27o89b73ě28r71s22k97ý 1170186601233

Podle mě jel spíše EC Hradčany ;-)

0/0
9.9.2015 22:53

T24o98m 72J65u94r82e82č35k24a 6915932875745

No i tak nesedí info o chybějících zásuvkách. Pokud jela souprava dle řazení, tak zásuvky měly všechny vozy. Spíš je jen autor nenašel.

+3/−1
9.9.2015 23:12

J15a88n 41V28a44l11a22l96í41k 6176849320946

ted na ten vlak koukám a hned první vůz za mašinou zásuvky nemá

0/0
9.9.2015 23:18

J83a60n 48V78a66l85a58l23í63k 6126709300716

http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Z%C3%A1b%C5%99eh+na+Morav%C4%9B&t=120&date=09.09.2015&idos=true

0/0
9.9.2015 23:19

T27o61m 87J64u76r37e57č55k83a 6695102115745

Zásuvky by do Bpeer už měly být nainstalovány ne? V každém případě by to i v tomto případě pořád neospravedlňovalo tvrzení, že zásuvky byly jen v jednom voze.

0/0
9.9.2015 23:30

J10a75n 90V28a25l22a27l26í26k 6956769100376

no když to vezmu z mého pohledu tak 1 nijak nejezdím do oddílu kde je to pro děti ,ženy také ne tak již zbývají vagony dva a jen jeden z nich má zásuvky

0/0
9.9.2015 23:36

J90a26n 53S43ů71r79a 4395793333842

Pane Jurečko, já tím vozem jel. Vy sedíte u počítače a jedete své teorie. Zatímco ranní Vsacan byl naprosto bezproblémový, tohle opravdu nebyla souprava k chlubení.

+1/−2
9.9.2015 23:36

T49o85m 33J24u32r93e18č59k71a 6865472695455

Asi jste přeskočil "omylem" můj text "Pokud jela..."

+3/−1
9.9.2015 23:42

J94a47n 85S73ů52r70a 4885693703202

Pardon, Hradčany, díky za upozornění. Už mi z toho hrabe. Hradčany rozhodně zásuvky ve všech vozech neměly, průvodčího se na to ptal jeden z cestujících a poslal ho do jediného vagónu. Jinak nechyběla ani taková EC lahůdka v podobě BDs (běžně řazené Bbdmee nejelo)

0/−1
9.9.2015 23:35

T43o65m 76J26u13r46e25č61k88a 6765602685345

OK, vycházím z pravidelného řazení. BDs jelo možná jako záloha i když teď zjišťuji, že i ten Bpeer má od vyjetí z fabriky pár zásuvek, byť šikovně ukrytých na představku. :-)

0/0
9.9.2015 23:37

J16a62n 54S39ů77r36a 4415143893152

To je úžasná informace. Ještě doufám, že je pár zásuvek na střeše:)

+2/−2
9.9.2015 23:38

T52o11m 71J81u19r67e69č89k29a 6715692295775

Dokonce jsou i na WC, kdyby se vám při focení selfíčka vybil telefon...

+5/0
9.9.2015 23:43

D16a41v29i82d 20G27a23j62d82a 5490189182471

Mně se nápad postavit železnici až na letiště nezdá vůbec špatný a to hlavně z řasové perspektivy.Podle Bílé knihy Evropské dopravy se do budoucna počítá v přepravě hlavně se železniční dopravou.Důvod jediný.Bude stoupat cena ropy a tato doprava bude jednoznačně nejefektivnější.Navíc může po technických úpravách být touto cestou přepravováno hodně nákladů.Ruku na srdce,když uvážím,kolik bylo proinvestováno v různých mnohem nesmyslnějších projektech a nebo o kolik byly některé projekty předraženy,tak tato investice rozhodně není z nejhorších.Byť se to nyní lidem bez perspektivního uvažování může zdát zbytečné.

+6/−1
9.9.2015 22:40

R21a66d98k64o 28K19ř70i82v67á57n43e56k 7950893285560

Začíná se mi ta reportáž líbit. Pan Sůra se do toho, zdá se, na ty tři dny ponořil poctivě R^

Zejména noční přejezdy bez použití lůžka hraničí až s masochismem. Nicméně hodnota jeho sportovního výkonu tím roste.:-)

+2/−1
9.9.2015 22:22

J82a61n 91S86ů79r44a 4215633723582

Masochismus to není. Například když chcete lůžko či lehátko z Brna do Ústí, což jsem měl dnes v plánu, nemáte šanci. Maximálně z Břeclavi. Takže bude nedobrovolný masochismus.

+1/−2
9.9.2015 23:37

R63a81d95k14o 88K15ř82i53v48á59n28e45k 7130213845300

Ta Břeclav mne překvapila.

U denních vlaků preferuji operativu a okamžitý nástup před povinnou rezervací, na noční vlaky osobně považuji včasnou rezervaci lůžka za nutnou, je-li problém, měním cestovní plány. Tu Břeclav byste stíhal, s Vaší jízdenkou no problem. Omezení nástupu do lůžek v nočních hodinách kvůli klidu spících je v mezinárodní dopravě běžný standard.

Nocleh v sedě ve velkoprostoru fakt ne, to jedině až budu emigrovat :-)

Hodnotu Vašeho sportovního výkonu to zvyšuje.

0/0
10.9.2015 8:36

J20a51n 10S35ů36r65a 4315753123152

Bohužel nešlo. Vlak z Brna do Břeclavi přijíždí asi dvě minuty po odjezdu Metropolu:)Tedy, za současné situace šlo zariskovat, ale nerad bych pak zůstal v Břeclavi:)

0/−1
10.9.2015 9:01

M95a53r74t61i12n 26Š67p24á29d 4642109231186

Tohle je smutná pravda. Na omezování nočních přeprav lůžkovými vozy  doplácím často. Je to sice trend v celé Evropě, ale nemuseli jsme jej přejmout tak důsledně (např. zrušená Panonia, Excelsior, lehátko do Benátek, do Kodaně - nezbylo už téměř nic). Přitom těch možností ani předtím příliš nebylo.

0/0
10.9.2015 8:37

P82a37v59e85l 16B70o62u50c49n85í53k 4172551423955

Zkušenost ze zahraničí: v pondělí jsem cestoval nočním rychlíkem (EN) z Milána do Vídně. V celé soupravě je řazen jen jeden vůz na sedačku, ostatní vozy jsou lůžka a lehátka. Plus tři vozy pro osobní auta cestujících. Povině místenkové. Kupé ve starším, ale čistém rakouském voze pro šest lidí, polohovatelné sedačky, klimatizace. Dvě elektrické zásuvky u okna u stolečku. Průvodčí pravidelně procházel, ráno nám stevard z vedlejšího lůžkového vozu nabízel kávu a něco k jídlu. Přestože jsme v kupé byli čtyři, byla cesta pohodlná.

0/0
10.9.2015 12:25

K55a57r84e52l 39Ř37e13h65á85č34e40k 9622450881132

Nejezdí náhodou na lince Šumperk - Nezamyslice v drtivé většině jednotky Regiopanter

0/0
9.9.2015 22:19

K12a91r60e64l 92Ř63e73h24á80č89e58k 9972500211772

U vlaku z Ostravy do Olomouce je v tabulce RJ a onlinu Pendolino. Tak kde je pravda?

0/0
9.9.2015 20:29

J16a53n 40V25a84l91a61l43í37k 6826519740246

asi chybička se vloudila

0/0
9.9.2015 21:10

K95a13r68e69l 89Ř83e91h89á42č40e60k 9162960591442

Tak z RJ se stal CE, to je co? A EC do Prahy se nejmenuje Praha,ale Hradčany.

+1/0
9.9.2015 22:16

J40a60n 30V59a35l69a49l48í11k 6116619290596

vy jste ale hnidopich ;-D;-)

0/0
9.9.2015 22:21

J27a45n 68S89ů93r14a 4345953973672

CE je označení ekologické nezávadnosti:)

0/−2
9.9.2015 23:37

O64t20t59o 71P18o92s95p83í33š70i12l 4184675437138

Postavit trať z města na letiště je jistě dobrá myšlenka... Jen se tento nápad o nějakých cca 350 kilometrů odchýlil od města, kde to je skutečně potřeba...:-)

+20/0
9.9.2015 19:30

D72a22v44i82d 19G51a53j25d11a 5940389162641

No jo,ale tam všichni v té době makali na Blance...

0/0
9.9.2015 22:57

K17a38r93e33l 79V88o21j65t38a 6841267778972

Tak ať zlevní letenky do Prahy a bude plno.;-)

PS : Třeba se to v budoucnu změní....ale je jasné, že to šlo utratit smysluplněji.

0/−1
9.9.2015 19:22

P92e93t85r 56B54e33z33s16t84a61r79o79s95t72i 2369136943631

Když si vezmu Drážďany, na konečnou, na letiště také v patrové soupravě přijede 5 lidí...

+1/0
9.9.2015 19:20

T79o98m71á13š 44M58o46r78a81v27č34í73k 3287506963615

Tak i v Německu nemají vše dokonalé, takže bych z Německa vzor nedělal.

+2/0
9.9.2015 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.