Diskuze
TŘI DNY VE VLAKU: Drážní logika. Pomalejší a horší vlak = dražší lístek
Děkujeme za pochopení.
Z56d65e52n83e70k 93S15i55t41i51n59a
Kupte si víkendovou jízdenku - sobota nebo neděla, za 650,- CZK pro 2 dospělé a 3 děti po celé republice. A poznáte vše a bude o čem diskutovat.
Vše ostatní jsou jen plané kecy.
Pokud budete skutečně potřebovat odbornou radu, obraťte se na pana Vršovského z ČD Travel. Spolupracuji s ním od roku 2008 a je to kapacita.
On je ten opravdový odborník a dokáže poradit.
3 dny ve vlaku a drážní logika. Ten reportér je naprosto out, prostě tomu nerozumí, protože vlakem normálně nejezdí, není praktik, ale jenom radilek.
O75n74d84ř85e85j 65P66l72í75v24a
Na ČD mi vadí právě to, že rozdělují cestující na lidi různých kategorií, a to podle místa bydliště a podle toho jim účtují jízdné. Že se musí na některé trase vyrovnat s konkurencí chápu, ale že mě veze za 1.425kč/km zatímco spolucestujícího za 0,78kč/km jenom kvůli tomu, že v mojí přestupní stanici nestaví konkurence mě teda nadzvedává ze židle! Kdybych alespoň poměrnou část cesty, kterou jedu po koridoru měl za stejnou cenu jako ten, který v nějakém velkém krajském městě cestu končí, tak neřeknu ani slovo. To by se dalo přirovnat k různým akcím v obchodě. Za stejný výrobek (zde kilometr) platíme stejně. Takhle ale se to rovná situaci, jako byste na pokladně v supermarketu nahlásili místo bydliště a prodavačka podle toho napočítala cenu za rohlíky, protože pro lidi z Dolní Lhoty sou dnes za 1,70, ale pro Hornolhotečáky za 2.70!!!! Konkurence je pro mě nepoužitelná, nestaví kde potřebuji, sice má vliv na kvalitu služeb, je však minimální, vlakem jezdím pravidelně, po koridoru, ale na EC nedosáhnu, jsem nucen jezdit klasickými rychlíky - vozy jsou teda klasické východoněmecké, co na tom, že občas prošoupané plyšové, zbytek stále stejný hnus. Konkurenty nemá smysl zmiňovat, z mého pohledu jen "ředí" takt, čímž se mi de facto zhoršuje dopravní obslužnost, do míst kam potřebuji, což odráží situaci 8 miliónů lidí oproti těm 2,5 (možná), kteří bydlí ve městech, kde se bojuje o zákazníky (včetně autobusů). Asi tak.
J61a56n 79V16a64l58a91l71í11k
řekl bych že když pojedete z bodu A do bodu B a zastavíte 10x tak budete mít větší náklady než když zastavíte jen 3x
J16a44n 49K42o37b16ě50r60s23k41ý
Je pravda že ta aplikace MůjVlak ještě není dokonalá. Občas ukazuje větší zpoždění než ve skutečnosti. Co mi však vadí, je že není možnost si v ní rezervovat konkrétní místo ve vlaku (jen náhodně přidělené). Takto musím používat pořád eShop. Ale jinak je ta aplikace opravdu dobrá a je o třídu lepší než podobné aplikace u konkurence.
J46a14r35o14s56l46a64v 80K81o92m51o24ň
apliakce Můj vlak občas neumí odebrat ze zpoždění u vlaků, které mají v nějaké stanici několikaminutový pobyt. Což pak mate a může působit problémy s počítáním kdy přijede vlak.
J79a43r65o93s19l71a77v 16P45l22a82c39h45e25t35k42a
Zase uz tu mame levne ceny. Nemuzete se naucit cesky? Nebo si alespon poridit korektora?
J56i79ř44í 15E52r41b38e20n
Levné ceny, drahé nájemné, zdražení mýtného... to jsou taková obvyklá novinářská sousloví. Že ze sebe dělají pitomce (a z nás taky), jim nevadí.
R35a51d33k69o 98K76ř19i78v59á90n64e16k
Teď na iDnes zpráva, že rakouské dráhy úplně zastavily veškerou mezinárodní dopravu z/do Maďarska kvůli "přetížení". Ačkoliv běženci jezdí na drahé mezinárodní jízdenky. Tak tomu říkám "drážní logika"
Že ČD mají tržní logiku mi nevadí, naopak, kvituji
J76a42n 95S78ů81r17a
Podstata je,že tuto logiku aplikují na trati,kde část vlaků jezdí na vlastní riziko a část s dosypem od státu... Na
M95i33r30o95s67l40a20v 31G33r12o57s46s70m47a14n54n
Zase tak úplně nelogické to není. A nejde jen o konkurenci. Na pomalejší trati má dopravce vyšší náklady, protože vlak vykoná na daný čas méně práce. Na rychlé trati lze dosáhnout lepších ekonomických výsledků i při výrazně nižších cenách jízdenek.
M68a66r47t18i16n 67Š13p14á79d
Především má na regionálních tratích podstatně horší poměr tržeb a nákladů (na železnici je jich hodně fixních, to je významné).
E54r60i28k 65S23l82a65v32a45t45a
Nedávno jsem jel přes noc vlakem do Popradu. Tam s ČD. 1200 kč, humus, vedro, skoro hodina zpoždění. Nazpět Regio Jet, Bussiness třída za 600, maximální pohodlí, obsluha, klimatizace atd. Co chcete víc...
M14a88r39t83i92n 58Š77p53á17d
Já jsem jel přes noc do Popradu minulý týden. Lůžko v Doublu za 500,- k tomu Vám stačí jízdenku pro 2. třídu, klimoška sprcha ráno kafíčko - prostě pohoda. Jízdenka nebyla nijak předražená. Zkušenosti mohou být rozdílné.
M30i23r29e26k 12Z31á73v38o40d73n11ý
"O ceně rozhoduje spíše to, jak moc zákazníkům hrozí, že pojedou se soukromou konkurencí." // Pan autor je zřejmě ekonomický analfabet, když neví, že tam kde je konkurence, tak jsou lepší služby a nižší ceny. Nebo si myslí, že jeho milovaný RJ bude jezdit za stejné ceny, když by měl monopol?
R37a30d26e26k 22J78a90n64a19t28a
A druhý faktor je ten, že konkurence je (celkem logicky) především tam, kde je efektivita provozu vysoká (tj. nízké náklady na oskm). Takže na takových tratích je prostě nižší jízdné ekonomicky dosažitelné.
A90l23e35š 12K10r65a39l82o53v58e37c
Podobných nespravedlností je v cenách u Českých drah mnohem více, tvrdí autor - takovou spravedlnost, resp. rovnostářství je ale třeba hledat spíš v socialismu a ne v tržním hospodářství. ČD se taky musí umět poprat z konkurencí a to, co nevydělají/prodělají na jedné trati, musí zákonitě vydělat na trati jiné, kde je konkurence méně nebo není žádná. A neplatí to jen u ČD či v dopravě, ale v celém podnikání.
J24i94ř82í 65J35i44n26d44r49a
Ano, v pořádku, ale to by ČD nesměla být dotovaná. Křížová dotace se snadno skryje.
J53a34n 58F44i17a82l71a
Každé zastavení je ztráta energie, rozjezd něco stojí, i vlakový personál je delší dobu aktivní, takže zastávkový vlak je provozně dražší, než rychlík. Jízdenka na rychlík by měla být logicky levnější, paradoxně tomu tak není.
M23o70j23m66í23r 43M87o38t98y92č23k11a
To se dá akceptovat- až na tu delší aktivitu zaměstnanců. Oni totiž nejsou placeni za krátkou či dlouhou aktivitu, ale za to že jsou v zaměstnání. Takže je zcela jedno jestli jsou za hodinu jízdy aktivní 10x nebo jen 2x.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!