Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Lesk a bída nočních spojů. Čtyři hodiny pod zářivkou

Nočních vlaků ubývá, po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete, pokud nejedete dál za hranice. Na své cestě jsem prožil už druhou noc ve vlaku. Jsem rád, že i poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a95v94e97l 38J57a57n72s15a 2635899201474

"po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete"

autore, ty nevidíš tu pitomost v tom slovosledu?

0/0
10.9.2015 20:22

M78a37r13t56i89n 60R93u85z89i64c67k50a 1872348166557

Nejhorsi je, ze treba v CityElefantech byli puvodne (a myslim, ze v nejake souprave jsou) vypinace na zarivky. Jak prijemne bylo cestovat za tmy a videt z okna ven a ve vlaku svitilo par svetel. V tech bez vypinacu (coz jsou snad skoro vsechny) jsou okna jako zrcadlo a vsude ostre zarivkove svetlo jako na chirurgickem sale....

+1/0
10.9.2015 14:31

J58o85s25e19f 75M24i33k87u32l62í86k 8364797546

Dříve jsem jel na trati Chomutov - Vejprty. Vlak vyjížděl někdy po 22.h. Průvodčí se rovnou zeptala, kde vystupuju a jestli chci zhasnout. No a vlak mi zastavil skoro po 2,5 hodinách na konečné. Jezdíval jsem sám. Jinak autem trvá přímá cesta kolem 25 minut, takže 2 promarněné hodiny. Tenhle spoj už dávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:37

M20a33r65t67i18n 10Š23p19á68d 4542759191496

Všechny spoje tam nedávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:41

M40a36r56t49i33n 51Š27p55á76d 4732119711636

Sláva, pan Sůra projel asi nejkrásnější zastávkou v Plzeňském kraji (Kornatice rybník na trati 175). Vždycky mě dostane, jak tam jsou jen dřevěné směrovky přibité na stromě. Už jsem tam vystoupil dvakrát a už se těším, že do třetice všeho dobrého. ;-)

+1/0
10.9.2015 13:17

M14a24r33t36i73n 66Š16p44á54d 4442839301256

Což ovšem nic nemění na tom, že "přípoje" 190/175 o víkendu jsou tak dodrbané, že hůř už to nešlo. Další ukázka naprosté schematičnosti taktové dopravy tam, kde se to nehodí. Ve výsledku krabice samozřejmě jezdí prázdné. To je mohou rovnou zrušit a říct, že po spojení není poptávka. :-/

0/0
10.9.2015 13:22

P16e41t49r 26N70e43c65h73a92n60i75c22k63ý 7843616988420

Na osobáky tam přípoje jsou, ale taky se obávám aby kraj jízdními řády trať nezničil. Projel jsem si všechny lokálky na Plzeňsku a velmi mne zaujalo, že jsou takřka bez pomalých jízd nebo jen s minimem a jízda je plynulá a docela rychlá a to i včetně víkendové Svojšín - Bor. Navíc vedou fakt pěknou krajinou, těch tratí by byla hrozná škoda.

0/0
10.9.2015 13:36

M58a64r94t53i95n 98Š85p41á80d 4182139151846

Rychlíky tam nestaví, samozřejmě jsem mluvil o osobácích. Tak se podívejte do jízdního řádu, jak to vypadá o víkendu po 14. hodině. :-)

0/0
10.9.2015 13:40
Foto

J91a71n 29V17a44l85a15l60í13k 6666169880206

koukám že vy máte projetou republiku křížem krážem... kam se na vás hrabe p.Sůra

0/0
10.9.2015 13:33

M62a56r23t19i81n 53Š45p21á84d 4292349701196

Já jsem o tom přemýšlel už dřív, která zastávka je v Plzeňském kraji nejhezčí. Sulislav je bohužel zaperónovaná, což už není úplně ono, a Strachovice jsou těsně v okrese Rakovník. Budu rád za konkurenci Kornaticím (včetně krásného názvu). ;-D

0/0
10.9.2015 13:38

J42i63ř83í 89K35o61c68u18r68e14k 6925564495758

Kdysi jezdíval vlak Bohumín-Brno-Jihlava-Budějovice-Plzeň. Už si nepamatuju jestli měl číslo 666 nebo ne, ale bylo to sedmihodinové peklo v béčku. Roky jsem tama nejel, ale až na úsek Veselí nad Lužnicí-Budějovice se toho nejspíš moc nezměnilo.

0/0
10.9.2015 13:15

M92a81r55t97i88n 63Š84p45á38d 4272709361596

Však s ním taky z Bohumína nebo z Brna do Plzně nikdo nejel... dnes má lepší vozy, už je přímý jenom z Brna a řada spojů je osekaných (jezdí jen ve vybrané dny, ev. jen v relaci ČB - Plzeň). Má ovšem krásnou trasu, a proto mě vždy lákal.

0/0
10.9.2015 13:25

P68e72t17r 52N94e45c34h53a51n75i22c41k53ý 7303126938520

666 je dnes Petr Vok, ale Bohumín - Plzeň jezdíval Rožumberk a byla to nejdelší relace bez jídelního vozu

0/0
10.9.2015 13:25

M30a62r41t76i51n 39Š39p31á44d 4162349951346

Excelka taky neměla hospodu (Cheb - Návsí, pokud berete vnitrostátní úsek).

0/0
10.9.2015 13:28

P66e28t98r 12N98e44c61h60a97n20i24c32k51ý 7163426658440

To je fakt, to mě nenapadlo

0/0
10.9.2015 13:34
Foto

J43a82n 50V85a96l18a93l81í27k 6436769310596

Měl bych dotaz: Jelikož nejsem takový znalec vlaků, jezdím převážně je o dovolené nebo občas o víkendu. Tak si myslím když jsem jel pendolínem v tichém oddíle že je to část z 1 třídy ač to byla 2 třída? Aspon se mi to tak zdálo oproti 2 třídě.

0/0
10.9.2015 12:30

J39a10n 56S26o19u93k42u51p 1304674426905

Je to dvojka.

0/0
10.9.2015 12:33
Foto

J31a52n 26V54a10l33a96l64í10k 6726509550486

no to vím že to byla dvojka ale bylo tam víc místa mezi sedačkama oproti dvojce než v jiné dvojce a sedačky byli červené a nikoliv modré... tak proto se ptám...

0/0
10.9.2015 12:34

M68a20r14t29i81n 11Š83p39á48d 4802249751346

Jistě. Někdo totiž asi před rokem a půl vymyslel, že míst ve dvojce je málo zato v jedničce moc. Tak se vymyslel tento kočkopes (srov. zcela opačný problém v modrých railjetech!). Problém je mimo jiné i v tom, že každá jednička je jiná a mně se zrovna líbila ta se stolečky, kterou ovšem nešlo ponechat, protože lidi z krajní jedničky by přes ni courali do bistra. A je to.

0/0
10.9.2015 12:38

M95a47r33t92i22n 25Š18p93á74d 4652779371266

(tedy po změně již z krajní dvojky)

0/0
10.9.2015 12:39
Foto

J19a79n 65V59a66l59a10l77í49k 6826379320486

ok dík...

0/0
10.9.2015 12:43

J65a57n 61S82o71u12k77u75p 1364584416165

Mimoto jsem nezažil spoj, kde by se neřešila (hlasitě) skutečnost, že si někdo s lístkem do jedničky sedl v tichém. Případně, že si někdo sedl na špatné sedadlo do dvojky s tím, že červené sedačky = jednička (tu nemá) a pak se lomozně přesouval do tichého. Jel sem tím jen párkrát, ale aspoň trochu tichý ten oddíl byl vždy až někdy v Třebové, když všichni usli. Moc velký rozdíl v hluku mezi tichým a 1. nebyl (vzhledem k tomu, že hlavně odpoledně Pha-Ova byla jednička často poměrně vylidněná).

0/0
10.9.2015 12:49

M59a35r47t53i93n 54Š36p90á65d 4902149721886

Jak si někdo s místenkou do jedničky může sednou do tiché dvojky? Na jízdence má přece jednoznačně uvedené číslo vozu a ta jdou logicky od kraje. Jinak mě Váš komentář ovšem pobavil. :-)

0/0
10.9.2015 12:53

J23a63n 74S56o56u64k94u70p 1734584596425

No, tak kolega si místo do jedničky sedl do tichého hned dvakrát po sobě (o to paradoxnější, že je to bývalý zaměstnanec ČD), jednoduše viděl červené sedadla, tak neřešil číslo vozu. Byl celou zbylou cestu vystaven posměchu. 

Každou jízdu se mi stalo, že někdo sedl do vagonu a teprve poté si všiml, že sedí ve špatném čísle vozu. Poté taky standardně cizinci, kteří nepochopili, že číslo vozů je něco jiného, než kolikátý vůz to je od ´začátku vlaku´.

0/0
10.9.2015 13:10

M91a92r74t59i50n 82Š30p34á52d 4162339621336

To je vlastně pravda, na místenkách do pendolina by klidně mohl být i anglický text. Místo naprosto zbytečného údaje "Nekuřák". 8-o

0/0
10.9.2015 13:13

J55a38n 11S40o82u74k53u87p 1934574476125

Ano a nápisu ´Chodba´, který neznamená, že sedím do chodbičky, to je třeba ověřit až na místě u sedačky, kde jedno číslo má piktogram okénka. Jako, ono se to nezdá, ale pokud to není Čech a vlakem v životě nejel, tak je to past vedle pasti občas.

0/0
10.9.2015 13:19

M28a79r93t45i45n 84Š76p87á21d 4122609601416

Ono na těch detailech je vidět, že se stále poměrně málo myslí a ze setrvačnosti se věci dělají tak, jak se dělaly vždycky. Snad ještě horší ale je, když někdo myslet sice začne, ale blbě a změna dopadne jako v hlášení ve stanicích (od jakžtakž k horšímu).

0/0
10.9.2015 13:27

J24a18n 82S47o45u17k40u22p 1324104356935

O těch si myslím taktéž svoje, hlášení jsou redundantní a nesou kupu zbytečných informací. Dochází tak k legračním situacím, jako když sem pár týdnů zpět jel z Pardubic(ale týká se to všech větších stanic), tak než se staniční hlášení vykecalo (sic anglicky), zmíněný vlak už byl nejenže pryč, ale s ním i další dva. V takových chvílích taktéž považuji za naprosto zbytečné, aby se hlásilo, který vlak přijel ke kterému nástupišti (když během předchozích pěti minut je ohlášený již dvakrát). Vzniká tím neuvěřitelný komunikační chaos, kterýže vlak to vlastně kam přijel a který kam pokračuje, nejde tomu rozumět, do toho furt hrají ty staniční znělky (místo nějakého jednoduchého jingle). Ale třeba sem staromilec (to mi není ani 35), ale kupříkladu jako jediný skutečně směrodatný údaj o přípojích s více přestupy používám válcové jízdní řády.

0/0
10.9.2015 13:40

M39a90r82t16i53n 96Š45p37á56d 4312139361886

Které už ve většině stanic (i větších, např. v Košicích) bohužel nejsou. Hlášení jsou v něčem redundantní, v něčem ale naopak nedostatečná (řazení vozu pro kola, 1. třídy, jídelního vozu apod.).

0/0
10.9.2015 13:46

P17e30t56r 74N22e53c76h49a98n67i66c69k49ý 7573496178890

Když se tu řešily ty pokladní. Tak mám úsměvnou historku z pokladny Regiojetu v Pardubicích před 3 lety. Starší slovenský pár s kufry tam přišel, že potřebuje do Spišské Nové Vsi. Pokladní nejdřív musela hledat v mapě, pak použila vyhledávač regiojetu, který to neuměl. V mapě našla stanici Levoča, kde staví jejich bus Praha - Košice a starším manželům prodala jízdenku do Prahy Regiojetem a pak busem do Levoče, že pak už je to kousek 8-o

+3/0
10.9.2015 11:52

R95a78d67e50k 15J93a92n80a66t14a 9245336834912

Tohle souvisí spíš s katastrofálními znalostmi zeměpisu u mladých. Neznají ani města v ČR, natož Slovensko. A Regiojet nabírá hlavně mladé ...

+4/0
10.9.2015 11:54

P14e55t58r 38N85e82c47h20a56n57i54c40k33ý 7263456148490

To je pravda, posledně stevardka v Regiojetu nevěděla, kde leží Svitavy ;-D

+3/0
10.9.2015 12:02

T94o29m 66J35u34r68e47č12k36a 6635922545495

Tak Jančura kdysi mluvil o 6. třídách. Třeba tím myslel nároky na zaměstnance. ;-D

+4/0
10.9.2015 12:16

M62a25r24t74i61n 24Š90p29á63d 4332529851316

No ale dojeli, ne? Nakonec vcelku bez větší zajížďky. A ve SNV je to možná vyklopilo i blíž centru. ;-D

0/0
10.9.2015 12:43

J19i95ř73í 70K75o45c61u64r28e13k 6275664795868

Kolikžeto tříd mají ČD?  SC, EC, IC, Ex, Rx, R, Sp, Os. Přičemž u poslední kategorie je to loterie, neboť druhá třída v některých Os odpovídá spíše třídě třetí. Reko 810 s prkenně kolmýma opěradlama a místem na nohy, jen pokud měříte méně než 175 cm ... například.

0/0
10.9.2015 12:44

M20a36r58t29i53n 64Š17p94á38d 4262579631306

Zvláště Sp a Rx, to jsou zcela samostatné třídy. ;-D

0/0
10.9.2015 12:49
Foto

J23a29n 41V95a23l48a12l58í51k 6376659860566

asi jak který vlak jel jsem osobním vlakem ze Štětí do Všetat

http://coudy2.rajce.idnes.cz/screenshots#IMG_20150831_110732_HDR.jpg

0/0
10.9.2015 12:55

T91o84m 43J22u95r18e80č36k79a 6925142145975

Nějak se vám pletou termity...;-) Bavíme se o třídách, nikoliv o kategoriích vlaků.

+4/0
10.9.2015 13:03

T31o24m 23J67u57r22e22č24k48a 6445862175135

"ČD zjevně rezignovaly na to, že by si někdo na krátkou jízdu osobním vlakem kupoval jízdenku do první třídy."

To není o rezignaci, ale o tom že si to objednatel přeje/nepřeje. Při postupnéém nasazování nových vozidel s 1. třídou navíc jednička často bývá jako první třída zavedena až je těch vozidel na dané trati dostatek a lze garantovat. Nemá smysl mít na trati v jednom spoji 1. třídu, když ve zbytku spojů není.

+8/0
10.9.2015 11:05

M27a77r37t68i97n 92Š41p96á71d 4322619261306

Přesně. Nepříjemné potom je, když je garantovaná 1. třída a nejede (na 170 pravidelně v pátek). Ačkoli jsem tím vlakem jel asi 130 km, musel jsem jet dvojkou.

+2/0
10.9.2015 11:13

R49a82d92e42k 36J37a90n25a27t87a 9445826794522

Ano, 1. třídu má smysl garantovat až po té, co je na všech vlacích na lince. Protože většinu lidí v regionálních vlaích tvoří pravidelně dojíždějící a těm by se nelíbilo, kdyby s traťovou jízdenkou 1. třídy museli jet druhou.

Mimochodem, traťová jízdenka pro první třídu je jen o 20% dražší než pro druhou. Takže není to jen pro bohaté.

+1/0
10.9.2015 11:53

M74a41r53t49i56n 14Š91p89á13d 4982219931216

Ovšem na 091 tomu tak dlouho nebylo (ca. 50:50). Lidi s T1 to řešili obvykle tak, že jezdili jen tou jednou polovinou spojů. Dodnes, kdy už je situace asi 80:20, jsou pro ně z tohoto důvodu vybrané spoje ráno do zaměstnání de facto nepoužitelné. :-)

+1/0
10.9.2015 12:47

P71e11t59r 91N61e51c37h72a38n30i16c17k58ý 7253876108890

To si brzy užije Plzeň, ta je v rekonstrukci skutečný balkán. Jen první nástupiště vypadá hooodně provizorně, nemluvě o odjezdu rychlíků na Most a osobáků do Chrástu z místa, které vůbec není označené

0/0
10.9.2015 10:47

M91a84r28t49i66n 64Š28p81á15d 4212379591796

Pravda. Jezdím přes Plzeň téměř třicet let a nikdy tam nebylo nástupiště 5,6,7... fakt je, že nemístní ten systém "východ - západ" moc nedávali. Už je aspoň přístupná horní hala z nástupiště?

+1/0
10.9.2015 10:49

P93e30t42r 26N28e24c67h95a82n41i51c79k45ý 7203466418960

Byl jsem tam tři dny v létě, to tam bylo totální staveniště a z jednoho nástupiště myslím horní hala přístupná byla. Přechod mezi východ-západ však možný nebyl, jak se to teď posunulo nevím. každopádně tam člověk neví minuty +-15min žádná míra

0/0
10.9.2015 10:56

M87a14r88t22i16n 35Š74p70á15d 4452419191566

Škoda že Plzeň přijde o komfortní oficiální přechod z 1. nástupiště k budově. Na druhé straně ten východ k pivovaru je zajímavá inovace, ten Plzeň nikdy dříve neměla.

0/0
10.9.2015 11:02

J39o98s23e58f 36Č85e74r42v95e72n42i93c19k53ý 9759684301533

No rozhodně to nebylo zamýšleno jako východ k pivovaru, ale k zastávkám MHD, aby cestující nemuseli přes halu.

0/0
10.9.2015 11:35

M49a17r33t33i69n 66Š87p93á66d 4542239781366

To asi nebylo, použil jsem to čistě proto, aby všichni byli hned v obraze. Nicméně taková cesta do pivovaru Groll se tím nádherně zkrátila. :-)

0/0
10.9.2015 12:52

F85r35a11n52t66i85š83e59k 66H64á90n40a 7564286969813

Pokud je člověk ospalý, tak 4 hodiny pod zářivkou jdou vydržet a člověk se i krapet vyspí, každopádně Čabajka (přezdívka maďarského velkoprostoráku) je na tom stále lepší, než 1. třída ČD Ampz. :-) Výhodné je u velkoprostoráku přehodit záclony přes světla, v Čabajce to zrovna jde, jinak nevýhoda je, že člověk spí v polosedě a po 3 hodinách může bolet kostrč :-/ Jinak v Metropolu je výhodné sednout do 1. vagonu (z Vídně, většinou prázdný) a nebo do vagonů jedoucí do Pardubic, kde se přepojují na jiný vlak, a potom přestoupit do části pokračující do Německa :-)

0/0
10.9.2015 10:42

M97a12r83t91i59n 69Š49v16a75n52c91a48r 5902173

Mě by teda zajímala mnohem lepší reportáž... kolik peněz utratili ČD za co, jak je to vidět, jak se zrychlili spoje po modernizaci, kolik modernizace stála, co se modernizovalo..jak dlouho to trvalo.atd., proč je rychlost ČD ve srovnání s vyspělým železničmním světem 50 let zpět atd.,.. takovýhle blábolení cestujícího ani nečtu

+2/−6
10.9.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.