Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Lesk a bída nočních spojů. Čtyři hodiny pod zářivkou

Nočních vlaků ubývá, po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete, pokud nejedete dál za hranice. Na své cestě jsem prožil už druhou noc ve vlaku. Jsem rád, že i poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96a71v46e46l 59J64a82n46s87a 2285579311514

"po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete"

autore, ty nevidíš tu pitomost v tom slovosledu?

0/0
10.9.2015 20:22

M45a13r61t47i82n 93R23u32z59i93c82k44a 1282178846187

Nejhorsi je, ze treba v CityElefantech byli puvodne (a myslim, ze v nejake souprave jsou) vypinace na zarivky. Jak prijemne bylo cestovat za tmy a videt z okna ven a ve vlaku svitilo par svetel. V tech bez vypinacu (coz jsou snad skoro vsechny) jsou okna jako zrcadlo a vsude ostre zarivkove svetlo jako na chirurgickem sale....

+1/0
10.9.2015 14:31

J73o95s91e93f 93M73i60k72u83l56í19k 8254187646

Dříve jsem jel na trati Chomutov - Vejprty. Vlak vyjížděl někdy po 22.h. Průvodčí se rovnou zeptala, kde vystupuju a jestli chci zhasnout. No a vlak mi zastavil skoro po 2,5 hodinách na konečné. Jezdíval jsem sám. Jinak autem trvá přímá cesta kolem 25 minut, takže 2 promarněné hodiny. Tenhle spoj už dávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:37

M41a26r89t30i48n 36Š25p32á73d 4132509591476

Všechny spoje tam nedávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:41

M76a63r11t41i56n 96Š37p23á32d 4642369571706

Sláva, pan Sůra projel asi nejkrásnější zastávkou v Plzeňském kraji (Kornatice rybník na trati 175). Vždycky mě dostane, jak tam jsou jen dřevěné směrovky přibité na stromě. Už jsem tam vystoupil dvakrát a už se těším, že do třetice všeho dobrého. ;-)

+1/0
10.9.2015 13:17

M52a87r63t35i83n 96Š24p94á62d 4652539961686

Což ovšem nic nemění na tom, že "přípoje" 190/175 o víkendu jsou tak dodrbané, že hůř už to nešlo. Další ukázka naprosté schematičnosti taktové dopravy tam, kde se to nehodí. Ve výsledku krabice samozřejmě jezdí prázdné. To je mohou rovnou zrušit a říct, že po spojení není poptávka. :-/

0/0
10.9.2015 13:22

P58e91t51r 32N88e53c43h36a83n19i81c25k61ý 7283796508180

Na osobáky tam přípoje jsou, ale taky se obávám aby kraj jízdními řády trať nezničil. Projel jsem si všechny lokálky na Plzeňsku a velmi mne zaujalo, že jsou takřka bez pomalých jízd nebo jen s minimem a jízda je plynulá a docela rychlá a to i včetně víkendové Svojšín - Bor. Navíc vedou fakt pěknou krajinou, těch tratí by byla hrozná škoda.

0/0
10.9.2015 13:36

M60a62r72t76i83n 37Š68p47á28d 4522459511246

Rychlíky tam nestaví, samozřejmě jsem mluvil o osobácích. Tak se podívejte do jízdního řádu, jak to vypadá o víkendu po 14. hodině. :-)

0/0
10.9.2015 13:40

J96a57n 43V87a47l44a71l10í75k 6826239440676

koukám že vy máte projetou republiku křížem krážem... kam se na vás hrabe p.Sůra

0/0
10.9.2015 13:33

M77a80r20t31i78n 43Š54p53á15d 4892349901736

Já jsem o tom přemýšlel už dřív, která zastávka je v Plzeňském kraji nejhezčí. Sulislav je bohužel zaperónovaná, což už není úplně ono, a Strachovice jsou těsně v okrese Rakovník. Budu rád za konkurenci Kornaticím (včetně krásného názvu). ;-D

0/0
10.9.2015 13:38

J64i82ř83í 70K10o97c83u68r21e34k 6805734795458

Kdysi jezdíval vlak Bohumín-Brno-Jihlava-Budějovice-Plzeň. Už si nepamatuju jestli měl číslo 666 nebo ne, ale bylo to sedmihodinové peklo v béčku. Roky jsem tama nejel, ale až na úsek Veselí nad Lužnicí-Budějovice se toho nejspíš moc nezměnilo.

0/0
10.9.2015 13:15

M77a18r84t79i58n 42Š25p58á86d 4362959731116

Však s ním taky z Bohumína nebo z Brna do Plzně nikdo nejel... dnes má lepší vozy, už je přímý jenom z Brna a řada spojů je osekaných (jezdí jen ve vybrané dny, ev. jen v relaci ČB - Plzeň). Má ovšem krásnou trasu, a proto mě vždy lákal.

0/0
10.9.2015 13:25

P96e69t91r 66N18e96c73h79a88n25i15c81k24ý 7593986668560

666 je dnes Petr Vok, ale Bohumín - Plzeň jezdíval Rožumberk a byla to nejdelší relace bez jídelního vozu

0/0
10.9.2015 13:25

M38a57r97t96i75n 44Š29p20á75d 4582589151946

Excelka taky neměla hospodu (Cheb - Návsí, pokud berete vnitrostátní úsek).

0/0
10.9.2015 13:28

P56e73t36r 95N86e98c29h67a71n75i16c64k88ý 7923786978440

To je fakt, to mě nenapadlo

0/0
10.9.2015 13:34

J81a26n 91V39a97l47a74l13í31k 6346719560426

Měl bych dotaz: Jelikož nejsem takový znalec vlaků, jezdím převážně je o dovolené nebo občas o víkendu. Tak si myslím když jsem jel pendolínem v tichém oddíle že je to část z 1 třídy ač to byla 2 třída? Aspon se mi to tak zdálo oproti 2 třídě.

0/0
10.9.2015 12:30

J47a24n 73S92o67u40k54u27p 1724984476885

Je to dvojka.

0/0
10.9.2015 12:33

J66a81n 91V42a85l51a50l21í40k 6766419220656

no to vím že to byla dvojka ale bylo tam víc místa mezi sedačkama oproti dvojce než v jiné dvojce a sedačky byli červené a nikoliv modré... tak proto se ptám...

0/0
10.9.2015 12:34

M58a36r61t91i64n 73Š56p20á39d 4372909901946

Jistě. Někdo totiž asi před rokem a půl vymyslel, že míst ve dvojce je málo zato v jedničce moc. Tak se vymyslel tento kočkopes (srov. zcela opačný problém v modrých railjetech!). Problém je mimo jiné i v tom, že každá jednička je jiná a mně se zrovna líbila ta se stolečky, kterou ovšem nešlo ponechat, protože lidi z krajní jedničky by přes ni courali do bistra. A je to.

0/0
10.9.2015 12:38

M35a47r53t26i18n 26Š54p50á40d 4652819701446

(tedy po změně již z krajní dvojky)

0/0
10.9.2015 12:39

J82a31n 44V11a70l82a61l37í18k 6146919340186

ok dík...

0/0
10.9.2015 12:43

J35a89n 77S37o53u11k50u89p 1264124676245

Mimoto jsem nezažil spoj, kde by se neřešila (hlasitě) skutečnost, že si někdo s lístkem do jedničky sedl v tichém. Případně, že si někdo sedl na špatné sedadlo do dvojky s tím, že červené sedačky = jednička (tu nemá) a pak se lomozně přesouval do tichého. Jel sem tím jen párkrát, ale aspoň trochu tichý ten oddíl byl vždy až někdy v Třebové, když všichni usli. Moc velký rozdíl v hluku mezi tichým a 1. nebyl (vzhledem k tomu, že hlavně odpoledně Pha-Ova byla jednička často poměrně vylidněná).

0/0
10.9.2015 12:49

M67a24r67t24i28n 70Š78p30á29d 4902349751376

Jak si někdo s místenkou do jedničky může sednou do tiché dvojky? Na jízdence má přece jednoznačně uvedené číslo vozu a ta jdou logicky od kraje. Jinak mě Váš komentář ovšem pobavil. :-)

0/0
10.9.2015 12:53

J65a18n 39S67o26u43k60u90p 1984904636725

No, tak kolega si místo do jedničky sedl do tichého hned dvakrát po sobě (o to paradoxnější, že je to bývalý zaměstnanec ČD), jednoduše viděl červené sedadla, tak neřešil číslo vozu. Byl celou zbylou cestu vystaven posměchu. 

Každou jízdu se mi stalo, že někdo sedl do vagonu a teprve poté si všiml, že sedí ve špatném čísle vozu. Poté taky standardně cizinci, kteří nepochopili, že číslo vozů je něco jiného, než kolikátý vůz to je od ´začátku vlaku´.

0/0
10.9.2015 13:10

M13a22r80t29i53n 65Š28p76á86d 4132679921226

To je vlastně pravda, na místenkách do pendolina by klidně mohl být i anglický text. Místo naprosto zbytečného údaje "Nekuřák". 8-o

0/0
10.9.2015 13:13

J89a43n 23S13o87u43k64u11p 1104864916215

Ano a nápisu ´Chodba´, který neznamená, že sedím do chodbičky, to je třeba ověřit až na místě u sedačky, kde jedno číslo má piktogram okénka. Jako, ono se to nezdá, ale pokud to není Čech a vlakem v životě nejel, tak je to past vedle pasti občas.

0/0
10.9.2015 13:19

M32a98r68t17i32n 67Š33p13á51d 4242589971116

Ono na těch detailech je vidět, že se stále poměrně málo myslí a ze setrvačnosti se věci dělají tak, jak se dělaly vždycky. Snad ještě horší ale je, když někdo myslet sice začne, ale blbě a změna dopadne jako v hlášení ve stanicích (od jakžtakž k horšímu).

0/0
10.9.2015 13:27

J74a34n 16S98o49u62k49u45p 1544364986475

O těch si myslím taktéž svoje, hlášení jsou redundantní a nesou kupu zbytečných informací. Dochází tak k legračním situacím, jako když sem pár týdnů zpět jel z Pardubic(ale týká se to všech větších stanic), tak než se staniční hlášení vykecalo (sic anglicky), zmíněný vlak už byl nejenže pryč, ale s ním i další dva. V takových chvílích taktéž považuji za naprosto zbytečné, aby se hlásilo, který vlak přijel ke kterému nástupišti (když během předchozích pěti minut je ohlášený již dvakrát). Vzniká tím neuvěřitelný komunikační chaos, kterýže vlak to vlastně kam přijel a který kam pokračuje, nejde tomu rozumět, do toho furt hrají ty staniční znělky (místo nějakého jednoduchého jingle). Ale třeba sem staromilec (to mi není ani 35), ale kupříkladu jako jediný skutečně směrodatný údaj o přípojích s více přestupy používám válcové jízdní řády.

0/0
10.9.2015 13:40

M87a21r56t97i70n 13Š34p87á17d 4312659581686

Které už ve většině stanic (i větších, např. v Košicích) bohužel nejsou. Hlášení jsou v něčem redundantní, v něčem ale naopak nedostatečná (řazení vozu pro kola, 1. třídy, jídelního vozu apod.).

0/0
10.9.2015 13:46

P64e44t43r 89N70e74c84h24a12n22i19c58k12ý 7593336518750

Když se tu řešily ty pokladní. Tak mám úsměvnou historku z pokladny Regiojetu v Pardubicích před 3 lety. Starší slovenský pár s kufry tam přišel, že potřebuje do Spišské Nové Vsi. Pokladní nejdřív musela hledat v mapě, pak použila vyhledávač regiojetu, který to neuměl. V mapě našla stanici Levoča, kde staví jejich bus Praha - Košice a starším manželům prodala jízdenku do Prahy Regiojetem a pak busem do Levoče, že pak už je to kousek 8-o

+3/0
10.9.2015 11:52

R77a72d68e69k 44J56a75n14a80t20a 9335196924532

Tohle souvisí spíš s katastrofálními znalostmi zeměpisu u mladých. Neznají ani města v ČR, natož Slovensko. A Regiojet nabírá hlavně mladé ...

+4/0
10.9.2015 11:54

P67e56t39r 84N28e16c55h83a60n24i32c84k97ý 7473496678530

To je pravda, posledně stevardka v Regiojetu nevěděla, kde leží Svitavy ;-D

+3/0
10.9.2015 12:02

T11o45m 41J52u92r89e98č29k86a 6675842885635

Tak Jančura kdysi mluvil o 6. třídách. Třeba tím myslel nároky na zaměstnance. ;-D

+4/0
10.9.2015 12:16

M14a19r68t50i12n 71Š73p14á45d 4302939221536

No ale dojeli, ne? Nakonec vcelku bez větší zajížďky. A ve SNV je to možná vyklopilo i blíž centru. ;-D

0/0
10.9.2015 12:43

J46i58ř57í 37K64o22c66u32r73e60k 6105744655408

Kolikžeto tříd mají ČD?  SC, EC, IC, Ex, Rx, R, Sp, Os. Přičemž u poslední kategorie je to loterie, neboť druhá třída v některých Os odpovídá spíše třídě třetí. Reko 810 s prkenně kolmýma opěradlama a místem na nohy, jen pokud měříte méně než 175 cm ... například.

0/0
10.9.2015 12:44

M64a41r47t70i93n 95Š63p27á74d 4392969461956

Zvláště Sp a Rx, to jsou zcela samostatné třídy. ;-D

0/0
10.9.2015 12:49

J78a95n 98V20a58l79a45l62í69k 6386399290756

asi jak který vlak jel jsem osobním vlakem ze Štětí do Všetat

http://coudy2.rajce.idnes.cz/screenshots#IMG_20150831_110732_HDR.jpg

0/0
10.9.2015 12:55

T96o38m 40J57u67r74e45č41k19a 6725972595985

Nějak se vám pletou termity...;-) Bavíme se o třídách, nikoliv o kategoriích vlaků.

+4/0
10.9.2015 13:03

T26o89m 28J82u28r39e27č26k87a 6355732495505

"ČD zjevně rezignovaly na to, že by si někdo na krátkou jízdu osobním vlakem kupoval jízdenku do první třídy."

To není o rezignaci, ale o tom že si to objednatel přeje/nepřeje. Při postupnéém nasazování nových vozidel s 1. třídou navíc jednička často bývá jako první třída zavedena až je těch vozidel na dané trati dostatek a lze garantovat. Nemá smysl mít na trati v jednom spoji 1. třídu, když ve zbytku spojů není.

+8/0
10.9.2015 11:05

M93a30r76t93i12n 17Š50p27á98d 4342869261716

Přesně. Nepříjemné potom je, když je garantovaná 1. třída a nejede (na 170 pravidelně v pátek). Ačkoli jsem tím vlakem jel asi 130 km, musel jsem jet dvojkou.

+2/0
10.9.2015 11:13

R31a11d63e69k 33J11a60n59a63t55a 9435866204982

Ano, 1. třídu má smysl garantovat až po té, co je na všech vlacích na lince. Protože většinu lidí v regionálních vlaích tvoří pravidelně dojíždějící a těm by se nelíbilo, kdyby s traťovou jízdenkou 1. třídy museli jet druhou.

Mimochodem, traťová jízdenka pro první třídu je jen o 20% dražší než pro druhou. Takže není to jen pro bohaté.

+1/0
10.9.2015 11:53

M11a59r18t13i66n 18Š26p79á25d 4632249691896

Ovšem na 091 tomu tak dlouho nebylo (ca. 50:50). Lidi s T1 to řešili obvykle tak, že jezdili jen tou jednou polovinou spojů. Dodnes, kdy už je situace asi 80:20, jsou pro ně z tohoto důvodu vybrané spoje ráno do zaměstnání de facto nepoužitelné. :-)

+1/0
10.9.2015 12:47

P18e81t27r 64N41e66c55h18a26n62i28c11k72ý 7873906408730

To si brzy užije Plzeň, ta je v rekonstrukci skutečný balkán. Jen první nástupiště vypadá hooodně provizorně, nemluvě o odjezdu rychlíků na Most a osobáků do Chrástu z místa, které vůbec není označené

0/0
10.9.2015 10:47

M43a17r90t17i48n 67Š89p31á29d 4182549511856

Pravda. Jezdím přes Plzeň téměř třicet let a nikdy tam nebylo nástupiště 5,6,7... fakt je, že nemístní ten systém "východ - západ" moc nedávali. Už je aspoň přístupná horní hala z nástupiště?

+1/0
10.9.2015 10:49

P98e54t62r 20N51e77c45h89a11n29i63c90k84ý 7953886118930

Byl jsem tam tři dny v létě, to tam bylo totální staveniště a z jednoho nástupiště myslím horní hala přístupná byla. Přechod mezi východ-západ však možný nebyl, jak se to teď posunulo nevím. každopádně tam člověk neví minuty +-15min žádná míra

0/0
10.9.2015 10:56

M29a35r48t50i30n 16Š77p81á69d 4232369431216

Škoda že Plzeň přijde o komfortní oficiální přechod z 1. nástupiště k budově. Na druhé straně ten východ k pivovaru je zajímavá inovace, ten Plzeň nikdy dříve neměla.

0/0
10.9.2015 11:02

J57o11s65e39f 62Č72e47r61v46e23n94i83c41k86ý 9379264621703

No rozhodně to nebylo zamýšleno jako východ k pivovaru, ale k zastávkám MHD, aby cestující nemuseli přes halu.

0/0
10.9.2015 11:35

M10a29r35t88i29n 12Š45p78á48d 4832389811636

To asi nebylo, použil jsem to čistě proto, aby všichni byli hned v obraze. Nicméně taková cesta do pivovaru Groll se tím nádherně zkrátila. :-)

0/0
10.9.2015 12:52

F18r56a88n71t62i35š55e42k 26H63á42n82a 7214536659873

Pokud je člověk ospalý, tak 4 hodiny pod zářivkou jdou vydržet a člověk se i krapet vyspí, každopádně Čabajka (přezdívka maďarského velkoprostoráku) je na tom stále lepší, než 1. třída ČD Ampz. :-) Výhodné je u velkoprostoráku přehodit záclony přes světla, v Čabajce to zrovna jde, jinak nevýhoda je, že člověk spí v polosedě a po 3 hodinách může bolet kostrč :-/ Jinak v Metropolu je výhodné sednout do 1. vagonu (z Vídně, většinou prázdný) a nebo do vagonů jedoucí do Pardubic, kde se přepojují na jiný vlak, a potom přestoupit do části pokračující do Německa :-)

0/0
10.9.2015 10:42

M28a50r65t16i51n 36Š24v85a68n80c63a93r 5832343

Mě by teda zajímala mnohem lepší reportáž... kolik peněz utratili ČD za co, jak je to vidět, jak se zrychlili spoje po modernizaci, kolik modernizace stála, co se modernizovalo..jak dlouho to trvalo.atd., proč je rychlost ČD ve srovnání s vyspělým železničmním světem 50 let zpět atd.,.. takovýhle blábolení cestujícího ani nečtu

+2/−6
10.9.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.