Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Lesk a bída nočních spojů. Čtyři hodiny pod zářivkou

Nočních vlaků ubývá, po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete, pokud nejedete dál za hranice. Na své cestě jsem prožil už druhou noc ve vlaku. Jsem rád, že i poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46a61v15e39l 32J96a87n68s98a 2725269831454

"po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete"

autore, ty nevidíš tu pitomost v tom slovosledu?

0/0
10.9.2015 20:22

M57a64r94t21i27n 41R70u96z37i60c48k19a 1672978306767

Nejhorsi je, ze treba v CityElefantech byli puvodne (a myslim, ze v nejake souprave jsou) vypinace na zarivky. Jak prijemne bylo cestovat za tmy a videt z okna ven a ve vlaku svitilo par svetel. V tech bez vypinacu (coz jsou snad skoro vsechny) jsou okna jako zrcadlo a vsude ostre zarivkove svetlo jako na chirurgickem sale....

+1/0
10.9.2015 14:31

J97o63s12e66f 37M10i40k84u34l12í52k 8704707376

Dříve jsem jel na trati Chomutov - Vejprty. Vlak vyjížděl někdy po 22.h. Průvodčí se rovnou zeptala, kde vystupuju a jestli chci zhasnout. No a vlak mi zastavil skoro po 2,5 hodinách na konečné. Jezdíval jsem sám. Jinak autem trvá přímá cesta kolem 25 minut, takže 2 promarněné hodiny. Tenhle spoj už dávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:37

M94a49r48t41i20n 82Š43p75á39d 4722539841186

Všechny spoje tam nedávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:41

M10a65r29t64i98n 66Š90p10á19d 4232269171576

Sláva, pan Sůra projel asi nejkrásnější zastávkou v Plzeňském kraji (Kornatice rybník na trati 175). Vždycky mě dostane, jak tam jsou jen dřevěné směrovky přibité na stromě. Už jsem tam vystoupil dvakrát a už se těším, že do třetice všeho dobrého. ;-)

+1/0
10.9.2015 13:17

M34a19r86t24i87n 98Š35p98á65d 4982699361866

Což ovšem nic nemění na tom, že "přípoje" 190/175 o víkendu jsou tak dodrbané, že hůř už to nešlo. Další ukázka naprosté schematičnosti taktové dopravy tam, kde se to nehodí. Ve výsledku krabice samozřejmě jezdí prázdné. To je mohou rovnou zrušit a říct, že po spojení není poptávka. :-/

0/0
10.9.2015 13:22

P46e43t31r 34N39e23c52h90a39n28i14c47k53ý 7133796368850

Na osobáky tam přípoje jsou, ale taky se obávám aby kraj jízdními řády trať nezničil. Projel jsem si všechny lokálky na Plzeňsku a velmi mne zaujalo, že jsou takřka bez pomalých jízd nebo jen s minimem a jízda je plynulá a docela rychlá a to i včetně víkendové Svojšín - Bor. Navíc vedou fakt pěknou krajinou, těch tratí by byla hrozná škoda.

0/0
10.9.2015 13:36

M36a31r33t62i58n 33Š88p24á84d 4532589181446

Rychlíky tam nestaví, samozřejmě jsem mluvil o osobácích. Tak se podívejte do jízdního řádu, jak to vypadá o víkendu po 14. hodině. :-)

0/0
10.9.2015 13:40
Foto

J65a59n 37V21a29l57a78l83í83k 6136649650936

koukám že vy máte projetou republiku křížem krážem... kam se na vás hrabe p.Sůra

0/0
10.9.2015 13:33

M90a81r75t43i94n 55Š72p78á72d 4472129341876

Já jsem o tom přemýšlel už dřív, která zastávka je v Plzeňském kraji nejhezčí. Sulislav je bohužel zaperónovaná, což už není úplně ono, a Strachovice jsou těsně v okrese Rakovník. Budu rád za konkurenci Kornaticím (včetně krásného názvu). ;-D

0/0
10.9.2015 13:38

J19i42ř19í 54K68o92c82u94r61e54k 6205424835328

Kdysi jezdíval vlak Bohumín-Brno-Jihlava-Budějovice-Plzeň. Už si nepamatuju jestli měl číslo 666 nebo ne, ale bylo to sedmihodinové peklo v béčku. Roky jsem tama nejel, ale až na úsek Veselí nad Lužnicí-Budějovice se toho nejspíš moc nezměnilo.

0/0
10.9.2015 13:15

M47a45r74t38i44n 71Š82p98á38d 4372659111216

Však s ním taky z Bohumína nebo z Brna do Plzně nikdo nejel... dnes má lepší vozy, už je přímý jenom z Brna a řada spojů je osekaných (jezdí jen ve vybrané dny, ev. jen v relaci ČB - Plzeň). Má ovšem krásnou trasu, a proto mě vždy lákal.

0/0
10.9.2015 13:25

P24e77t30r 29N44e37c33h76a35n70i14c20k90ý 7463406688420

666 je dnes Petr Vok, ale Bohumín - Plzeň jezdíval Rožumberk a byla to nejdelší relace bez jídelního vozu

0/0
10.9.2015 13:25

M84a55r51t84i22n 36Š23p82á95d 4232649141786

Excelka taky neměla hospodu (Cheb - Návsí, pokud berete vnitrostátní úsek).

0/0
10.9.2015 13:28

P81e48t46r 78N31e86c72h90a89n58i17c69k20ý 7133346348800

To je fakt, to mě nenapadlo

0/0
10.9.2015 13:34
Foto

J45a67n 68V93a80l55a68l47í12k 6506169460476

Měl bych dotaz: Jelikož nejsem takový znalec vlaků, jezdím převážně je o dovolené nebo občas o víkendu. Tak si myslím když jsem jel pendolínem v tichém oddíle že je to část z 1 třídy ač to byla 2 třída? Aspon se mi to tak zdálo oproti 2 třídě.

0/0
10.9.2015 12:30

J24a67n 72S55o88u64k72u21p 1254534946505

Je to dvojka.

0/0
10.9.2015 12:33
Foto

J93a95n 43V24a11l32a88l58í25k 6766969440846

no to vím že to byla dvojka ale bylo tam víc místa mezi sedačkama oproti dvojce než v jiné dvojce a sedačky byli červené a nikoliv modré... tak proto se ptám...

0/0
10.9.2015 12:34

M10a92r77t40i29n 45Š65p54á51d 4432499951636

Jistě. Někdo totiž asi před rokem a půl vymyslel, že míst ve dvojce je málo zato v jedničce moc. Tak se vymyslel tento kočkopes (srov. zcela opačný problém v modrých railjetech!). Problém je mimo jiné i v tom, že každá jednička je jiná a mně se zrovna líbila ta se stolečky, kterou ovšem nešlo ponechat, protože lidi z krajní jedničky by přes ni courali do bistra. A je to.

0/0
10.9.2015 12:38

M24a68r61t68i30n 24Š73p52á85d 4582359331106

(tedy po změně již z krajní dvojky)

0/0
10.9.2015 12:39
Foto

J28a27n 87V32a47l70a38l69í87k 6716949790956

ok dík...

0/0
10.9.2015 12:43

J17a38n 95S52o62u93k27u47p 1184294966555

Mimoto jsem nezažil spoj, kde by se neřešila (hlasitě) skutečnost, že si někdo s lístkem do jedničky sedl v tichém. Případně, že si někdo sedl na špatné sedadlo do dvojky s tím, že červené sedačky = jednička (tu nemá) a pak se lomozně přesouval do tichého. Jel sem tím jen párkrát, ale aspoň trochu tichý ten oddíl byl vždy až někdy v Třebové, když všichni usli. Moc velký rozdíl v hluku mezi tichým a 1. nebyl (vzhledem k tomu, že hlavně odpoledně Pha-Ova byla jednička často poměrně vylidněná).

0/0
10.9.2015 12:49

M55a81r69t42i24n 43Š52p17á28d 4272489661296

Jak si někdo s místenkou do jedničky může sednou do tiché dvojky? Na jízdence má přece jednoznačně uvedené číslo vozu a ta jdou logicky od kraje. Jinak mě Váš komentář ovšem pobavil. :-)

0/0
10.9.2015 12:53

J94a78n 67S92o35u96k65u88p 1344174446565

No, tak kolega si místo do jedničky sedl do tichého hned dvakrát po sobě (o to paradoxnější, že je to bývalý zaměstnanec ČD), jednoduše viděl červené sedadla, tak neřešil číslo vozu. Byl celou zbylou cestu vystaven posměchu. 

Každou jízdu se mi stalo, že někdo sedl do vagonu a teprve poté si všiml, že sedí ve špatném čísle vozu. Poté taky standardně cizinci, kteří nepochopili, že číslo vozů je něco jiného, než kolikátý vůz to je od ´začátku vlaku´.

0/0
10.9.2015 13:10

M43a94r40t15i62n 19Š97p89á75d 4902879671376

To je vlastně pravda, na místenkách do pendolina by klidně mohl být i anglický text. Místo naprosto zbytečného údaje "Nekuřák". 8-o

0/0
10.9.2015 13:13

J73a37n 52S72o76u89k89u38p 1324674256595

Ano a nápisu ´Chodba´, který neznamená, že sedím do chodbičky, to je třeba ověřit až na místě u sedačky, kde jedno číslo má piktogram okénka. Jako, ono se to nezdá, ale pokud to není Čech a vlakem v životě nejel, tak je to past vedle pasti občas.

0/0
10.9.2015 13:19

M53a82r31t40i66n 31Š74p35á84d 4792479211126

Ono na těch detailech je vidět, že se stále poměrně málo myslí a ze setrvačnosti se věci dělají tak, jak se dělaly vždycky. Snad ještě horší ale je, když někdo myslet sice začne, ale blbě a změna dopadne jako v hlášení ve stanicích (od jakžtakž k horšímu).

0/0
10.9.2015 13:27

J65a17n 49S75o53u13k89u10p 1654604686235

O těch si myslím taktéž svoje, hlášení jsou redundantní a nesou kupu zbytečných informací. Dochází tak k legračním situacím, jako když sem pár týdnů zpět jel z Pardubic(ale týká se to všech větších stanic), tak než se staniční hlášení vykecalo (sic anglicky), zmíněný vlak už byl nejenže pryč, ale s ním i další dva. V takových chvílích taktéž považuji za naprosto zbytečné, aby se hlásilo, který vlak přijel ke kterému nástupišti (když během předchozích pěti minut je ohlášený již dvakrát). Vzniká tím neuvěřitelný komunikační chaos, kterýže vlak to vlastně kam přijel a který kam pokračuje, nejde tomu rozumět, do toho furt hrají ty staniční znělky (místo nějakého jednoduchého jingle). Ale třeba sem staromilec (to mi není ani 35), ale kupříkladu jako jediný skutečně směrodatný údaj o přípojích s více přestupy používám válcové jízdní řády.

0/0
10.9.2015 13:40

M25a57r26t54i27n 20Š37p25á55d 4182369761596

Které už ve většině stanic (i větších, např. v Košicích) bohužel nejsou. Hlášení jsou v něčem redundantní, v něčem ale naopak nedostatečná (řazení vozu pro kola, 1. třídy, jídelního vozu apod.).

0/0
10.9.2015 13:46

P18e69t23r 42N51e93c89h40a69n20i81c49k61ý 7773636348580

Když se tu řešily ty pokladní. Tak mám úsměvnou historku z pokladny Regiojetu v Pardubicích před 3 lety. Starší slovenský pár s kufry tam přišel, že potřebuje do Spišské Nové Vsi. Pokladní nejdřív musela hledat v mapě, pak použila vyhledávač regiojetu, který to neuměl. V mapě našla stanici Levoča, kde staví jejich bus Praha - Košice a starším manželům prodala jízdenku do Prahy Regiojetem a pak busem do Levoče, že pak už je to kousek 8-o

+3/0
10.9.2015 11:52

R86a31d61e26k 51J72a57n79a67t68a 9195946564572

Tohle souvisí spíš s katastrofálními znalostmi zeměpisu u mladých. Neznají ani města v ČR, natož Slovensko. A Regiojet nabírá hlavně mladé ...

+4/0
10.9.2015 11:54

P79e72t26r 45N42e75c67h23a66n78i82c55k46ý 7433156658410

To je pravda, posledně stevardka v Regiojetu nevěděla, kde leží Svitavy ;-D

+3/0
10.9.2015 12:02

T73o89m 95J30u15r24e43č66k95a 6645612835345

Tak Jančura kdysi mluvil o 6. třídách. Třeba tím myslel nároky na zaměstnance. ;-D

+4/0
10.9.2015 12:16

M79a45r23t62i12n 75Š45p42á30d 4572909731636

No ale dojeli, ne? Nakonec vcelku bez větší zajížďky. A ve SNV je to možná vyklopilo i blíž centru. ;-D

0/0
10.9.2015 12:43

J81i43ř94í 35K23o74c11u36r45e14k 6595364745588

Kolikžeto tříd mají ČD?  SC, EC, IC, Ex, Rx, R, Sp, Os. Přičemž u poslední kategorie je to loterie, neboť druhá třída v některých Os odpovídá spíše třídě třetí. Reko 810 s prkenně kolmýma opěradlama a místem na nohy, jen pokud měříte méně než 175 cm ... například.

0/0
10.9.2015 12:44

M82a78r45t21i16n 39Š42p98á46d 4412839411386

Zvláště Sp a Rx, to jsou zcela samostatné třídy. ;-D

0/0
10.9.2015 12:49
Foto

J30a98n 53V41a14l56a50l41í98k 6706699510856

asi jak který vlak jel jsem osobním vlakem ze Štětí do Všetat

http://coudy2.rajce.idnes.cz/screenshots#IMG_20150831_110732_HDR.jpg

0/0
10.9.2015 12:55

T81o96m 43J40u62r36e36č26k62a 6635832465845

Nějak se vám pletou termity...;-) Bavíme se o třídách, nikoliv o kategoriích vlaků.

+4/0
10.9.2015 13:03

T43o31m 82J95u63r51e81č46k80a 6375912715555

"ČD zjevně rezignovaly na to, že by si někdo na krátkou jízdu osobním vlakem kupoval jízdenku do první třídy."

To není o rezignaci, ale o tom že si to objednatel přeje/nepřeje. Při postupnéém nasazování nových vozidel s 1. třídou navíc jednička často bývá jako první třída zavedena až je těch vozidel na dané trati dostatek a lze garantovat. Nemá smysl mít na trati v jednom spoji 1. třídu, když ve zbytku spojů není.

+8/0
10.9.2015 11:05

M78a33r26t82i18n 74Š69p29á56d 4442649161776

Přesně. Nepříjemné potom je, když je garantovaná 1. třída a nejede (na 170 pravidelně v pátek). Ačkoli jsem tím vlakem jel asi 130 km, musel jsem jet dvojkou.

+2/0
10.9.2015 11:13

R57a14d21e66k 45J68a94n29a22t29a 9585136164282

Ano, 1. třídu má smysl garantovat až po té, co je na všech vlacích na lince. Protože většinu lidí v regionálních vlaích tvoří pravidelně dojíždějící a těm by se nelíbilo, kdyby s traťovou jízdenkou 1. třídy museli jet druhou.

Mimochodem, traťová jízdenka pro první třídu je jen o 20% dražší než pro druhou. Takže není to jen pro bohaté.

+1/0
10.9.2015 11:53

M69a49r11t69i51n 67Š17p56á13d 4102799551186

Ovšem na 091 tomu tak dlouho nebylo (ca. 50:50). Lidi s T1 to řešili obvykle tak, že jezdili jen tou jednou polovinou spojů. Dodnes, kdy už je situace asi 80:20, jsou pro ně z tohoto důvodu vybrané spoje ráno do zaměstnání de facto nepoužitelné. :-)

+1/0
10.9.2015 12:47

P76e64t86r 85N27e88c85h93a76n34i23c91k32ý 7763366658140

To si brzy užije Plzeň, ta je v rekonstrukci skutečný balkán. Jen první nástupiště vypadá hooodně provizorně, nemluvě o odjezdu rychlíků na Most a osobáků do Chrástu z místa, které vůbec není označené

0/0
10.9.2015 10:47

M67a78r11t56i98n 79Š55p74á23d 4482699101116

Pravda. Jezdím přes Plzeň téměř třicet let a nikdy tam nebylo nástupiště 5,6,7... fakt je, že nemístní ten systém "východ - západ" moc nedávali. Už je aspoň přístupná horní hala z nástupiště?

+1/0
10.9.2015 10:49

P21e86t88r 59N27e63c35h42a40n23i30c34k91ý 7243866778290

Byl jsem tam tři dny v létě, to tam bylo totální staveniště a z jednoho nástupiště myslím horní hala přístupná byla. Přechod mezi východ-západ však možný nebyl, jak se to teď posunulo nevím. každopádně tam člověk neví minuty +-15min žádná míra

0/0
10.9.2015 10:56

M89a80r89t97i41n 10Š53p61á76d 4832419211146

Škoda že Plzeň přijde o komfortní oficiální přechod z 1. nástupiště k budově. Na druhé straně ten východ k pivovaru je zajímavá inovace, ten Plzeň nikdy dříve neměla.

0/0
10.9.2015 11:02

J50o25s92e74f 22Č36e12r71v59e71n40i70c36k65ý 9809324171653

No rozhodně to nebylo zamýšleno jako východ k pivovaru, ale k zastávkám MHD, aby cestující nemuseli přes halu.

0/0
10.9.2015 11:35

M68a96r93t57i87n 19Š12p79á86d 4452979491786

To asi nebylo, použil jsem to čistě proto, aby všichni byli hned v obraze. Nicméně taková cesta do pivovaru Groll se tím nádherně zkrátila. :-)

0/0
10.9.2015 12:52

F92r31a36n72t14i40š27e11k 59H74á56n40a 7194596379143

Pokud je člověk ospalý, tak 4 hodiny pod zářivkou jdou vydržet a člověk se i krapet vyspí, každopádně Čabajka (přezdívka maďarského velkoprostoráku) je na tom stále lepší, než 1. třída ČD Ampz. :-) Výhodné je u velkoprostoráku přehodit záclony přes světla, v Čabajce to zrovna jde, jinak nevýhoda je, že člověk spí v polosedě a po 3 hodinách může bolet kostrč :-/ Jinak v Metropolu je výhodné sednout do 1. vagonu (z Vídně, většinou prázdný) a nebo do vagonů jedoucí do Pardubic, kde se přepojují na jiný vlak, a potom přestoupit do části pokračující do Německa :-)

0/0
10.9.2015 10:42

M44a72r39t69i28n 72Š23v20a92n36c82a71r 5422493

Mě by teda zajímala mnohem lepší reportáž... kolik peněz utratili ČD za co, jak je to vidět, jak se zrychlili spoje po modernizaci, kolik modernizace stála, co se modernizovalo..jak dlouho to trvalo.atd., proč je rychlost ČD ve srovnání s vyspělým železničmním světem 50 let zpět atd.,.. takovýhle blábolení cestujícího ani nečtu

+2/−6
10.9.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.