Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Lesk a bída nočních spojů. Čtyři hodiny pod zářivkou

Nočních vlaků ubývá, po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete, pokud nejedete dál za hranice. Na své cestě jsem prožil už druhou noc ve vlaku. Jsem rád, že i poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a56v83e93l 54J58a51n88s87a 2355459381754

"po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete"

autore, ty nevidíš tu pitomost v tom slovosledu?

0/0
10.9.2015 20:22

M81a21r61t18i24n 28R74u34z18i43c57k78a 1632728976577

Nejhorsi je, ze treba v CityElefantech byli puvodne (a myslim, ze v nejake souprave jsou) vypinace na zarivky. Jak prijemne bylo cestovat za tmy a videt z okna ven a ve vlaku svitilo par svetel. V tech bez vypinacu (coz jsou snad skoro vsechny) jsou okna jako zrcadlo a vsude ostre zarivkove svetlo jako na chirurgickem sale....

+1/0
10.9.2015 14:31

J63o69s65e49f 67M26i82k17u96l79í42k 8214347696

Dříve jsem jel na trati Chomutov - Vejprty. Vlak vyjížděl někdy po 22.h. Průvodčí se rovnou zeptala, kde vystupuju a jestli chci zhasnout. No a vlak mi zastavil skoro po 2,5 hodinách na konečné. Jezdíval jsem sám. Jinak autem trvá přímá cesta kolem 25 minut, takže 2 promarněné hodiny. Tenhle spoj už dávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:37

M25a11r67t23i16n 46Š11p93á43d 4232529491616

Všechny spoje tam nedávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:41

M48a50r46t75i94n 77Š90p39á70d 4752719351236

Sláva, pan Sůra projel asi nejkrásnější zastávkou v Plzeňském kraji (Kornatice rybník na trati 175). Vždycky mě dostane, jak tam jsou jen dřevěné směrovky přibité na stromě. Už jsem tam vystoupil dvakrát a už se těším, že do třetice všeho dobrého. ;-)

+1/0
10.9.2015 13:17

M93a77r11t26i47n 42Š22p82á72d 4422779951586

Což ovšem nic nemění na tom, že "přípoje" 190/175 o víkendu jsou tak dodrbané, že hůř už to nešlo. Další ukázka naprosté schematičnosti taktové dopravy tam, kde se to nehodí. Ve výsledku krabice samozřejmě jezdí prázdné. To je mohou rovnou zrušit a říct, že po spojení není poptávka. :-/

0/0
10.9.2015 13:22

P90e20t62r 74N31e35c25h75a31n67i56c43k65ý 7263566778840

Na osobáky tam přípoje jsou, ale taky se obávám aby kraj jízdními řády trať nezničil. Projel jsem si všechny lokálky na Plzeňsku a velmi mne zaujalo, že jsou takřka bez pomalých jízd nebo jen s minimem a jízda je plynulá a docela rychlá a to i včetně víkendové Svojšín - Bor. Navíc vedou fakt pěknou krajinou, těch tratí by byla hrozná škoda.

0/0
10.9.2015 13:36

M39a90r50t79i33n 16Š25p42á96d 4142179491656

Rychlíky tam nestaví, samozřejmě jsem mluvil o osobácích. Tak se podívejte do jízdního řádu, jak to vypadá o víkendu po 14. hodině. :-)

0/0
10.9.2015 13:40

J76a13n 97V98a29l98a28l18í10k 6506989960276

koukám že vy máte projetou republiku křížem krážem... kam se na vás hrabe p.Sůra

0/0
10.9.2015 13:33

M56a42r69t13i75n 94Š35p93á56d 4482149171206

Já jsem o tom přemýšlel už dřív, která zastávka je v Plzeňském kraji nejhezčí. Sulislav je bohužel zaperónovaná, což už není úplně ono, a Strachovice jsou těsně v okrese Rakovník. Budu rád za konkurenci Kornaticím (včetně krásného názvu). ;-D

0/0
10.9.2015 13:38

J86i56ř59í 88K38o20c68u81r11e78k 6395674275378

Kdysi jezdíval vlak Bohumín-Brno-Jihlava-Budějovice-Plzeň. Už si nepamatuju jestli měl číslo 666 nebo ne, ale bylo to sedmihodinové peklo v béčku. Roky jsem tama nejel, ale až na úsek Veselí nad Lužnicí-Budějovice se toho nejspíš moc nezměnilo.

0/0
10.9.2015 13:15

M78a65r31t90i10n 80Š35p87á67d 4982369101406

Však s ním taky z Bohumína nebo z Brna do Plzně nikdo nejel... dnes má lepší vozy, už je přímý jenom z Brna a řada spojů je osekaných (jezdí jen ve vybrané dny, ev. jen v relaci ČB - Plzeň). Má ovšem krásnou trasu, a proto mě vždy lákal.

0/0
10.9.2015 13:25

P53e39t81r 56N59e93c21h87a41n60i49c61k70ý 7853586748410

666 je dnes Petr Vok, ale Bohumín - Plzeň jezdíval Rožumberk a byla to nejdelší relace bez jídelního vozu

0/0
10.9.2015 13:25

M89a72r18t77i97n 25Š90p27á22d 4172399611676

Excelka taky neměla hospodu (Cheb - Návsí, pokud berete vnitrostátní úsek).

0/0
10.9.2015 13:28

P90e88t12r 19N37e38c70h96a82n18i32c26k89ý 7343696508480

To je fakt, to mě nenapadlo

0/0
10.9.2015 13:34

J19a48n 39V92a67l45a37l32í74k 6416659650416

Měl bych dotaz: Jelikož nejsem takový znalec vlaků, jezdím převážně je o dovolené nebo občas o víkendu. Tak si myslím když jsem jel pendolínem v tichém oddíle že je to část z 1 třídy ač to byla 2 třída? Aspon se mi to tak zdálo oproti 2 třídě.

0/0
10.9.2015 12:30

J81a14n 58S78o91u58k71u68p 1764304466695

Je to dvojka.

0/0
10.9.2015 12:33

J92a89n 98V54a81l35a65l56í70k 6676299230386

no to vím že to byla dvojka ale bylo tam víc místa mezi sedačkama oproti dvojce než v jiné dvojce a sedačky byli červené a nikoliv modré... tak proto se ptám...

0/0
10.9.2015 12:34

M97a31r65t81i15n 62Š39p40á27d 4752509211416

Jistě. Někdo totiž asi před rokem a půl vymyslel, že míst ve dvojce je málo zato v jedničce moc. Tak se vymyslel tento kočkopes (srov. zcela opačný problém v modrých railjetech!). Problém je mimo jiné i v tom, že každá jednička je jiná a mně se zrovna líbila ta se stolečky, kterou ovšem nešlo ponechat, protože lidi z krajní jedničky by přes ni courali do bistra. A je to.

0/0
10.9.2015 12:38

M55a77r91t76i50n 71Š19p55á96d 4522469331306

(tedy po změně již z krajní dvojky)

0/0
10.9.2015 12:39

J58a40n 98V84a20l45a38l65í63k 6596499120936

ok dík...

0/0
10.9.2015 12:43

J24a83n 39S62o72u32k14u69p 1924204786785

Mimoto jsem nezažil spoj, kde by se neřešila (hlasitě) skutečnost, že si někdo s lístkem do jedničky sedl v tichém. Případně, že si někdo sedl na špatné sedadlo do dvojky s tím, že červené sedačky = jednička (tu nemá) a pak se lomozně přesouval do tichého. Jel sem tím jen párkrát, ale aspoň trochu tichý ten oddíl byl vždy až někdy v Třebové, když všichni usli. Moc velký rozdíl v hluku mezi tichým a 1. nebyl (vzhledem k tomu, že hlavně odpoledně Pha-Ova byla jednička často poměrně vylidněná).

0/0
10.9.2015 12:49

M90a78r51t29i52n 33Š23p44á81d 4422799981276

Jak si někdo s místenkou do jedničky může sednou do tiché dvojky? Na jízdence má přece jednoznačně uvedené číslo vozu a ta jdou logicky od kraje. Jinak mě Váš komentář ovšem pobavil. :-)

0/0
10.9.2015 12:53

J89a40n 75S13o89u23k41u36p 1484764936715

No, tak kolega si místo do jedničky sedl do tichého hned dvakrát po sobě (o to paradoxnější, že je to bývalý zaměstnanec ČD), jednoduše viděl červené sedadla, tak neřešil číslo vozu. Byl celou zbylou cestu vystaven posměchu. 

Každou jízdu se mi stalo, že někdo sedl do vagonu a teprve poté si všiml, že sedí ve špatném čísle vozu. Poté taky standardně cizinci, kteří nepochopili, že číslo vozů je něco jiného, než kolikátý vůz to je od ´začátku vlaku´.

0/0
10.9.2015 13:10

M66a88r73t10i26n 88Š47p88á16d 4402549591236

To je vlastně pravda, na místenkách do pendolina by klidně mohl být i anglický text. Místo naprosto zbytečného údaje "Nekuřák". 8-o

0/0
10.9.2015 13:13

J44a17n 26S87o58u42k51u59p 1624544416725

Ano a nápisu ´Chodba´, který neznamená, že sedím do chodbičky, to je třeba ověřit až na místě u sedačky, kde jedno číslo má piktogram okénka. Jako, ono se to nezdá, ale pokud to není Čech a vlakem v životě nejel, tak je to past vedle pasti občas.

0/0
10.9.2015 13:19

M93a89r30t64i46n 63Š39p73á34d 4792669331696

Ono na těch detailech je vidět, že se stále poměrně málo myslí a ze setrvačnosti se věci dělají tak, jak se dělaly vždycky. Snad ještě horší ale je, když někdo myslet sice začne, ale blbě a změna dopadne jako v hlášení ve stanicích (od jakžtakž k horšímu).

0/0
10.9.2015 13:27

J81a25n 90S61o37u83k98u30p 1534754786345

O těch si myslím taktéž svoje, hlášení jsou redundantní a nesou kupu zbytečných informací. Dochází tak k legračním situacím, jako když sem pár týdnů zpět jel z Pardubic(ale týká se to všech větších stanic), tak než se staniční hlášení vykecalo (sic anglicky), zmíněný vlak už byl nejenže pryč, ale s ním i další dva. V takových chvílích taktéž považuji za naprosto zbytečné, aby se hlásilo, který vlak přijel ke kterému nástupišti (když během předchozích pěti minut je ohlášený již dvakrát). Vzniká tím neuvěřitelný komunikační chaos, kterýže vlak to vlastně kam přijel a který kam pokračuje, nejde tomu rozumět, do toho furt hrají ty staniční znělky (místo nějakého jednoduchého jingle). Ale třeba sem staromilec (to mi není ani 35), ale kupříkladu jako jediný skutečně směrodatný údaj o přípojích s více přestupy používám válcové jízdní řády.

0/0
10.9.2015 13:40

M20a59r28t61i29n 17Š36p29á67d 4522939571686

Které už ve většině stanic (i větších, např. v Košicích) bohužel nejsou. Hlášení jsou v něčem redundantní, v něčem ale naopak nedostatečná (řazení vozu pro kola, 1. třídy, jídelního vozu apod.).

0/0
10.9.2015 13:46

P50e92t89r 29N49e19c36h58a64n87i60c35k67ý 7113276578720

Když se tu řešily ty pokladní. Tak mám úsměvnou historku z pokladny Regiojetu v Pardubicích před 3 lety. Starší slovenský pár s kufry tam přišel, že potřebuje do Spišské Nové Vsi. Pokladní nejdřív musela hledat v mapě, pak použila vyhledávač regiojetu, který to neuměl. V mapě našla stanici Levoča, kde staví jejich bus Praha - Košice a starším manželům prodala jízdenku do Prahy Regiojetem a pak busem do Levoče, že pak už je to kousek 8-o

+3/0
10.9.2015 11:52

R72a45d53e84k 22J53a79n54a72t59a 9585966504242

Tohle souvisí spíš s katastrofálními znalostmi zeměpisu u mladých. Neznají ani města v ČR, natož Slovensko. A Regiojet nabírá hlavně mladé ...

+4/0
10.9.2015 11:54

P72e96t14r 68N42e15c40h33a35n69i96c60k94ý 7403116938490

To je pravda, posledně stevardka v Regiojetu nevěděla, kde leží Svitavy ;-D

+3/0
10.9.2015 12:02

T34o11m 19J78u30r21e24č65k80a 6465492945465

Tak Jančura kdysi mluvil o 6. třídách. Třeba tím myslel nároky na zaměstnance. ;-D

+4/0
10.9.2015 12:16

M75a10r67t46i45n 61Š69p96á58d 4242669421226

No ale dojeli, ne? Nakonec vcelku bez větší zajížďky. A ve SNV je to možná vyklopilo i blíž centru. ;-D

0/0
10.9.2015 12:43

J28i25ř25í 91K83o24c71u65r19e71k 6485144925758

Kolikžeto tříd mají ČD?  SC, EC, IC, Ex, Rx, R, Sp, Os. Přičemž u poslední kategorie je to loterie, neboť druhá třída v některých Os odpovídá spíše třídě třetí. Reko 810 s prkenně kolmýma opěradlama a místem na nohy, jen pokud měříte méně než 175 cm ... například.

0/0
10.9.2015 12:44

M91a53r76t34i92n 83Š40p32á30d 4602379921646

Zvláště Sp a Rx, to jsou zcela samostatné třídy. ;-D

0/0
10.9.2015 12:49

J41a78n 37V52a94l22a86l97í95k 6496659530646

asi jak který vlak jel jsem osobním vlakem ze Štětí do Všetat

http://coudy2.rajce.idnes.cz/screenshots#IMG_20150831_110732_HDR.jpg

0/0
10.9.2015 12:55

T79o74m 20J90u94r96e41č68k92a 6145142465425

Nějak se vám pletou termity...;-) Bavíme se o třídách, nikoliv o kategoriích vlaků.

+4/0
10.9.2015 13:03

T49o37m 86J91u93r41e56č31k16a 6335392435955

"ČD zjevně rezignovaly na to, že by si někdo na krátkou jízdu osobním vlakem kupoval jízdenku do první třídy."

To není o rezignaci, ale o tom že si to objednatel přeje/nepřeje. Při postupnéém nasazování nových vozidel s 1. třídou navíc jednička často bývá jako první třída zavedena až je těch vozidel na dané trati dostatek a lze garantovat. Nemá smysl mít na trati v jednom spoji 1. třídu, když ve zbytku spojů není.

+8/0
10.9.2015 11:05

M18a80r88t92i56n 37Š68p49á29d 4602579201686

Přesně. Nepříjemné potom je, když je garantovaná 1. třída a nejede (na 170 pravidelně v pátek). Ačkoli jsem tím vlakem jel asi 130 km, musel jsem jet dvojkou.

+2/0
10.9.2015 11:13

R41a94d32e72k 84J33a48n58a79t47a 9705186564702

Ano, 1. třídu má smysl garantovat až po té, co je na všech vlacích na lince. Protože většinu lidí v regionálních vlaích tvoří pravidelně dojíždějící a těm by se nelíbilo, kdyby s traťovou jízdenkou 1. třídy museli jet druhou.

Mimochodem, traťová jízdenka pro první třídu je jen o 20% dražší než pro druhou. Takže není to jen pro bohaté.

+1/0
10.9.2015 11:53

M21a17r58t67i85n 60Š61p11á32d 4872149201566

Ovšem na 091 tomu tak dlouho nebylo (ca. 50:50). Lidi s T1 to řešili obvykle tak, že jezdili jen tou jednou polovinou spojů. Dodnes, kdy už je situace asi 80:20, jsou pro ně z tohoto důvodu vybrané spoje ráno do zaměstnání de facto nepoužitelné. :-)

+1/0
10.9.2015 12:47

P19e72t98r 18N36e44c83h72a25n35i82c60k54ý 7203566598110

To si brzy užije Plzeň, ta je v rekonstrukci skutečný balkán. Jen první nástupiště vypadá hooodně provizorně, nemluvě o odjezdu rychlíků na Most a osobáků do Chrástu z místa, které vůbec není označené

0/0
10.9.2015 10:47

M50a32r48t79i96n 37Š21p11á88d 4332189781926

Pravda. Jezdím přes Plzeň téměř třicet let a nikdy tam nebylo nástupiště 5,6,7... fakt je, že nemístní ten systém "východ - západ" moc nedávali. Už je aspoň přístupná horní hala z nástupiště?

+1/0
10.9.2015 10:49

P98e83t79r 22N90e48c16h47a61n81i21c86k48ý 7903326838350

Byl jsem tam tři dny v létě, to tam bylo totální staveniště a z jednoho nástupiště myslím horní hala přístupná byla. Přechod mezi východ-západ však možný nebyl, jak se to teď posunulo nevím. každopádně tam člověk neví minuty +-15min žádná míra

0/0
10.9.2015 10:56

M16a50r53t72i86n 63Š86p18á38d 4752709951346

Škoda že Plzeň přijde o komfortní oficiální přechod z 1. nástupiště k budově. Na druhé straně ten východ k pivovaru je zajímavá inovace, ten Plzeň nikdy dříve neměla.

0/0
10.9.2015 11:02

J55o60s63e45f 41Č83e75r73v96e65n21i93c12k69ý 9659674191883

No rozhodně to nebylo zamýšleno jako východ k pivovaru, ale k zastávkám MHD, aby cestující nemuseli přes halu.

0/0
10.9.2015 11:35

M30a77r14t96i11n 38Š49p36á96d 4262349811196

To asi nebylo, použil jsem to čistě proto, aby všichni byli hned v obraze. Nicméně taková cesta do pivovaru Groll se tím nádherně zkrátila. :-)

0/0
10.9.2015 12:52

F40r76a65n56t65i36š83e55k 90H10á58n42a 7534876619913

Pokud je člověk ospalý, tak 4 hodiny pod zářivkou jdou vydržet a člověk se i krapet vyspí, každopádně Čabajka (přezdívka maďarského velkoprostoráku) je na tom stále lepší, než 1. třída ČD Ampz. :-) Výhodné je u velkoprostoráku přehodit záclony přes světla, v Čabajce to zrovna jde, jinak nevýhoda je, že člověk spí v polosedě a po 3 hodinách může bolet kostrč :-/ Jinak v Metropolu je výhodné sednout do 1. vagonu (z Vídně, většinou prázdný) a nebo do vagonů jedoucí do Pardubic, kde se přepojují na jiný vlak, a potom přestoupit do části pokračující do Německa :-)

0/0
10.9.2015 10:42

M60a27r51t70i65n 81Š75v55a50n62c62a17r 5912563

Mě by teda zajímala mnohem lepší reportáž... kolik peněz utratili ČD za co, jak je to vidět, jak se zrychlili spoje po modernizaci, kolik modernizace stála, co se modernizovalo..jak dlouho to trvalo.atd., proč je rychlost ČD ve srovnání s vyspělým železničmním světem 50 let zpět atd.,.. takovýhle blábolení cestujícího ani nečtu

+2/−6
10.9.2015 10:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.