- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete"
autore, ty nevidíš tu pitomost v tom slovosledu?
Nejhorsi je, ze treba v CityElefantech byli puvodne (a myslim, ze v nejake souprave jsou) vypinace na zarivky. Jak prijemne bylo cestovat za tmy a videt z okna ven a ve vlaku svitilo par svetel. V tech bez vypinacu (coz jsou snad skoro vsechny) jsou okna jako zrcadlo a vsude ostre zarivkove svetlo jako na chirurgickem sale....
Dříve jsem jel na trati Chomutov - Vejprty. Vlak vyjížděl někdy po 22.h. Průvodčí se rovnou zeptala, kde vystupuju a jestli chci zhasnout. No a vlak mi zastavil skoro po 2,5 hodinách na konečné. Jezdíval jsem sám. Jinak autem trvá přímá cesta kolem 25 minut, takže 2 promarněné hodiny. Tenhle spoj už dávno zrušili.
Sláva, pan Sůra projel asi nejkrásnější zastávkou v Plzeňském kraji (Kornatice rybník na trati 175). Vždycky mě dostane, jak tam jsou jen dřevěné směrovky přibité na stromě. Už jsem tam vystoupil dvakrát a už se těším, že do třetice všeho dobrého.
Což ovšem nic nemění na tom, že "přípoje" 190/175 o víkendu jsou tak dodrbané, že hůř už to nešlo. Další ukázka naprosté schematičnosti taktové dopravy tam, kde se to nehodí. Ve výsledku krabice samozřejmě jezdí prázdné. To je mohou rovnou zrušit a říct, že po spojení není poptávka.
Kdysi jezdíval vlak Bohumín-Brno-Jihlava-Budějovice-Plzeň. Už si nepamatuju jestli měl číslo 666 nebo ne, ale bylo to sedmihodinové peklo v béčku. Roky jsem tama nejel, ale až na úsek Veselí nad Lužnicí-Budějovice se toho nejspíš moc nezměnilo.
Však s ním taky z Bohumína nebo z Brna do Plzně nikdo nejel... dnes má lepší vozy, už je přímý jenom z Brna a řada spojů je osekaných (jezdí jen ve vybrané dny, ev. jen v relaci ČB - Plzeň). Má ovšem krásnou trasu, a proto mě vždy lákal.
Měl bych dotaz: Jelikož nejsem takový znalec vlaků, jezdím převážně je o dovolené nebo občas o víkendu. Tak si myslím když jsem jel pendolínem v tichém oddíle že je to část z 1 třídy ač to byla 2 třída? Aspon se mi to tak zdálo oproti 2 třídě.
Když se tu řešily ty pokladní. Tak mám úsměvnou historku z pokladny Regiojetu v Pardubicích před 3 lety. Starší slovenský pár s kufry tam přišel, že potřebuje do Spišské Nové Vsi. Pokladní nejdřív musela hledat v mapě, pak použila vyhledávač regiojetu, který to neuměl. V mapě našla stanici Levoča, kde staví jejich bus Praha - Košice a starším manželům prodala jízdenku do Prahy Regiojetem a pak busem do Levoče, že pak už je to kousek
Tohle souvisí spíš s katastrofálními znalostmi zeměpisu u mladých. Neznají ani města v ČR, natož Slovensko. A Regiojet nabírá hlavně mladé ...
"ČD zjevně rezignovaly na to, že by si někdo na krátkou jízdu osobním vlakem kupoval jízdenku do první třídy."
To není o rezignaci, ale o tom že si to objednatel přeje/nepřeje. Při postupnéém nasazování nových vozidel s 1. třídou navíc jednička často bývá jako první třída zavedena až je těch vozidel na dané trati dostatek a lze garantovat. Nemá smysl mít na trati v jednom spoji 1. třídu, když ve zbytku spojů není.
Přesně. Nepříjemné potom je, když je garantovaná 1. třída a nejede (na 170 pravidelně v pátek). Ačkoli jsem tím vlakem jel asi 130 km, musel jsem jet dvojkou.
To si brzy užije Plzeň, ta je v rekonstrukci skutečný balkán. Jen první nástupiště vypadá hooodně provizorně, nemluvě o odjezdu rychlíků na Most a osobáků do Chrástu z místa, které vůbec není označené
Pravda. Jezdím přes Plzeň téměř třicet let a nikdy tam nebylo nástupiště 5,6,7... fakt je, že nemístní ten systém "východ - západ" moc nedávali. Už je aspoň přístupná horní hala z nástupiště?
Pokud je člověk ospalý, tak 4 hodiny pod zářivkou jdou vydržet a člověk se i krapet vyspí, každopádně Čabajka (přezdívka maďarského velkoprostoráku) je na tom stále lepší, než 1. třída ČD Ampz. Výhodné je u velkoprostoráku přehodit záclony přes světla, v Čabajce to zrovna jde, jinak nevýhoda je, že člověk spí v polosedě a po 3 hodinách může bolet kostrč Jinak v Metropolu je výhodné sednout do 1. vagonu (z Vídně, většinou prázdný) a nebo do vagonů jedoucí do Pardubic, kde se přepojují na jiný vlak, a potom přestoupit do části pokračující do Německa