- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Lehce opožděny prijezd do Plzeň kvůli rozsáhle modernizaci celého nadrazi. Tak to vypadá interier cerstve modernizovaneho Bdmpee, který je zásadní přestavbou starých kozenkovych vozu. Miliardovou zakázku získala Pars nova."
Tak zrovna tenhle vůz je Bdpee, který je jeden z prvních z počtu 62 kusů které by měly jezdit na rychlících. Jinak palec nahoru s celou akcí. Je vidět, že se ČD snaží, seč to jde.
"Komunikace při výlukách
...Přesto jsou na tyto kritické chvíle, za které ani nemohou, dráhy slušně připraveny"
Jen se chci ujistit že opravdu píšete o Českých drahách...Jezdím vlakem každý den do práce a není spoje, který by neměl alespoň 5 minut zpozdění. O výlukách ani nemluvě. Ty jsou v podobě ČD šílenost....
ČD nejsou správcem infrastruktury, ta patří SŽDC. Když se někde kope, není to chyba ČD.
Já bych to asi shrnul, tak. Stav není nejideálnější, ale to nebude nikdy a nikde. Prostě vše postupně obnovuje na základě ekonomických možností dopravce, ale ty jsou limitovány cenou jízdného a částkou, kterou hradí stát a kraje při objednání služeb. A cena nových vozidel je stejná jako u nás či na západě, ale příjem dopravce je v částkách východní Evropy. Když tady bude jízdné jako ve Švýcarsku, tak samozřejmě bude obnova rychlejší, ale takové jízdné by tady nikdo nezaplatil. A proti států východní Evropy, ale i západní Evropy je tady obrovské množství spojů, které jezdí skoro do každé Dolní, Horní. Takže za to množství peněz co do železniční dopravy plyne se tady hraje docela velké divadlo.
moje pocity z ČD jsou po téměř každodenním užíváním stále smíšené. největší problém jsou samozřejmě zpoždění. chápu, že těch důvodů je hodně, ale čekat třeba 40 minut na zpoždění bez žádné kompenzace se mi zdá nehoráznost. dále je spoustu vlaků stále zastaralých. čistých možná, ale to zašlé se kolikrát nedá snést. mnohá nádraží jsou opravdu hrozná. s tím může souviset i systém oken, které jsou u starších vlaků často nefunkční, nebo prostě otravné. z otevřených to fouká strašně moc a hluk je ohlušující. vlakem jezdím rád, ale je toho ještě spoustu na zlepšení jízdy, aby cena jízdenky byla oprávněná
za 40min. zpoždění vám nedá kompenzaci ani soukromý dopravce...
a za zpoždění nemohou ČD ale SŽCD
Vlakem má smysl cestovat jen tam, kde ještě jezdí pohodlné staré vozy s luxusními koženkovými křesly, otvíracími okny, pokud možno i s kupé. Když vidím na fotkách třeba tu první třídu v regiošarku, kde klient nemá ani místo na nohy a sedí u jakéhosi záchodového okénka, tak si říkám, jestli to má být vtip. A ten snímek, co si Sůra nejvíc pochvaluje jako ideál? Vždyť tam jsou lidé na sebe napráskaní jak někde v letadle nebo v dobytčáku, a prostor na zavazadla minimální, okna zatmavená... Dříve vlaky poskytovaly větší pohodlí.
Ano, ČD už nejsou k smíchu, ale přímo k pláči. Když přijedete z Vídně do Břeclavi a přesednete na vlak ČD, opravdu se vám chce plakat.
no a to si vemte když přijedete z Břeclavi do Vídně a přestoupíte tam na jiný vlak tak se vám také chce plakat...
Koukám, že Jančurovi lidé dorazili :-)
No nevím. Cestuji občas Pendolinem z Prahy do Chebu a zážitky nic moc. Nepořádek na místě, na kterém mám místenku za 35 Kč je pravidlem, fukčnost internetu a plaubního portálu je spíše náhodná, objednávka JLV někdy nedorazí. Zpoždění 59 minut beze slevy,
Aplikace Můj vlak už mi taky ukazovala, zpoždění 120 minut, i když bylo jen 10 minut.
Informační tabule třeba v Plzni pravidelně ukazují, že už odjel vlak, který ještě nepřijel. Hlášení "Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu", a vlak přitom ještě ani nepřijel, není nic příjemného.
Používání pokovených oken a tím pádem špatný mobilní signál uvnitř vozu je taky hloupé.
U místenky do rychlíku nelze určit, jestli je místo po směru nebo proti směru, protože vůz může být přistaven oběma směry. Nebo přistaví úplně jiný vůz, teď mám místenku do údajně lepšího vozu s 6 sedadly v oddílu - ve skutečnosti je to ale starý vůz s 8 sedadly.
Shrnuto - chaos a nepořádek.
Aplikace Můj vlak je někdy docela zajímavá - stojím na nádraží, ze kterého jsem měl odjet už před 10 minutami. Aplikace vehementně tvrdí, že daný vlak má 2 minuty zpoždění a jeho polohu ukazuje už jak se blíží k následující stanici.. Tedy je otázka, jestli si bere skutečně online data, nebo si tu polohu vlaku kreativně vymýšlí...
Aplikace si to bere z dat SŽDC, kde jsou to časy skutečných příjezdů, odjezdů ve stanicích. V případě, že vlak do stanice dojel a např. čeká na připoj nebo má poruchu, aplikace stále tvrdí, že je včas. Po nějaké době začíná počítat čas zpoždění podle toho, že ten vlak ještě nedojel a už měl. V tomto případě vás na to upozorní textem předpokládané zpoždění. Horší je, že to ta aplikace počítá i v případě, že je pouze výpadek v komunikaci a do aplikace pouze nedochází data a vlak normálně jede. V případě, že je u zpoždění napsáno potvrzené zpoždění, tak to sedí.
CD jsou pro mne něco jako D1. Zcela výjimečně dorazím dle plánu, obvykle zpoždění.