Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence Českým drahám pomohla k lepšímu, říká reportér iDNES.cz

České dráhy už nejsou pro smích, říká reportér iDNES.cz, který v rámci test od úterý do čtvrtka vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2 976 kilometrů. Stejný test podnikl už před pěti lety. Na dojmy, zážitky a změny se ho čtenáři ptali v on-line rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a65n 49J10e24m57e14l42k14a 1905590

Já se třeba musím průvodčích trochu zastat. Za poslední 3 roky jsem se u ČD na tratích které jezdím nesetkal s něčím špatným, nějakým záludným chováním atd..  Vždy jsme si naopak nějak vyšli vstříc a je vidět, že i oni se nyní snaží. Většinou i u přepážek velice korektní přístup. Samozřejmě zaměstnanci a průvodčí ČD nejsou modelky a Barbíe 90-60-90 se špendlíkovým úsměvem a standardními frázemi. Ale mně to vlastně ani nevadí. To spíš u Jančury jsem měl občas problém s některými odpověďmi, řešením a chováním, ale chápu, že mají hodně práce a za něco nemohou. Zejména k zapadlým regionálním tratím a 810ce podle mě patří normální lidský průvodčí. Ne každý má 90-60-90 a na zapadlých tratích by to vypadalo i trochu divně.

+2/0
12.9.2015 10:48

J89a49n 83S59ů19r78a 4715633963672

Neřeším míry a vzhled průvodčích, řeším jejich chování. Průvodčí, který ani při odchodu z vlaku nereaguje na pozdrav Na shledanou, nemá u firmy zaměřené na zákazníky co dělat. Ale jak píši, jsou takoví v menšině.

0/0
12.9.2015 22:21

R27o13b14e84r93t 30P93r38a17ž76á52k 4808196635320

No jo, na to oni (průvodčí) nejsou zvyklí, aby ji někdo při odchodu z vlaku řekl:"Nashledanou". Nejspíš údivem oněměli.:-)

+2/0
12.9.2015 22:44

J36a66n 74J21e80m83e59l60k16a 1715360

Tak určitě se najdou někteří.. S tím pozdravem to je asi pravda, dřív to nebylo standardem :-) Já spíš to myslel tak, že vše celkem fungovalo nebyl důvod nic moc řešit (až na úklid R Brno Ostrava). Co se mi líbí, že nemusím řešit nějaké skryté obchodní podmínky, složité nákupy, pokuty ze smluvních podmínek typu Anglie, že si někdo nabil mobil ze "služební zásuvky." Nebo nečitelné podmínky leteckých dopravců. Storno podmínky atd. Ps: u každého dopravce zvlášť.

0/0
13.9.2015 11:11

K90u19b47a 49A28u48e78r 3724579608631

ČD žádnou konkurenci nemá, protože je nezajímá jestli skončí v plusu nebo v mínusu. To není rovný boj. Je jasné, že většinu tratí musí dotovat kraj. Rozdíl je v tom, že na Slovensku skončil na takovéto dotované trati pan Jančura pohodlně v plusu a ČD vykazuje ztráty. ČD kompletně zprivatizovat!

0/−7
12.9.2015 8:03
Foto

J16a93n 63V75a35l36a48l78í80k 6846619320526

;-D;-D

0/0
12.9.2015 8:15

A13l59a82n 23Ř18e66p95k42a 4585126

Tady má někdo vymytý mozek od Jančury a jeho kecůRv;-D 

 A že ZSSK na té trati, kde je na Slovensku vystřídal RJET měla menší dotace už nenapíšete;-)

+4/0
12.9.2015 9:30

P20a56v87e88l 38S72o17b60o12t67k30a 5710214

Konkurence je pro České Dráhy i pro Českou Poštu velice přínosná - nutí je zavírat neefektivní provozy a na zbytku pak maximalizovat zisk.

Podobným dobrým příkladem je ČEZ nebo rozvodné podniky - EON a spol, o telekomunikacích a bankách nemluvě - stát by je nikdy nebyl schopen provozovat s takovým ziskem ;-D

+1/−3
11.9.2015 18:28

P45a54v56e21l 80S35o86b74o68t66k43a 5890444

A úplně jsem zapomněl na Veolii a ostatní vodovody a kanalizace - asi nejlepší příklad úspěšné privatizace ;-D

+2/−2
11.9.2015 18:31

R34a69d15e60k 28J15a13n83a17t87a 9455976744702

České dráhy provozují většinu spojů na objednávku státu nebo krajů. Takže o "zavírání" zpravidla nerozhodují (výjimkou jsou komerční spoje, což jsou jen Pendolína a EC Praha-Ostrava.).

+5/−1
11.9.2015 22:25

P29a81v93e11l 79S91o24b37o65t96k84a 5690544

No to je ovšem zcela evidentní demagogie ;-D

Ppokud by dráhy byly státní, žádné dotace by nikdo nikomu na provoz nedával a prioritou by bylo dostat dopravu ze silnic na železnici a udržet dopravní obslužnost.

Totéž zavírání poboček České Pošty - a připravovaný pronájem není nic jiného než příprava na masivní likvidaci malých pošt - prostě se za čas "nenajde" soukromý provozovatel a když obec odmítne nést náklady a provozovat malou poštu ve své režii nebude pak moci proti uzavření prostestovat.

0/0
13.9.2015 14:46

P83e43t53r 22N97o53v13o13t12n98y 1821610261

Jo jo, jsem pro, aby EON a CEZ - distribuce odpojily 20 % nejmíň vydělávajících odběrných míst. ;-D   Možná byste sem bez elektriky přestal psát ty blbosti.

+4/−1
12.9.2015 3:19

P87a14v56e18l 58S45o19b15o14t79k66a 5850514

NAOPAK - je třeba administrativním rozhodnutám navýšit cenu za dodávku elektřiny na dvojnásobek - aby měl EON a Pražská atd. dostatečně velký zisk ;-D

0/0
13.9.2015 14:47

M74i17r68o72s29l89a73v 31Z69i40k93m89u91n93d 7719683304973

x4 hodin, ubohá češtino, upřímnou soustrast ... na základní škole se učí ... 44 hodiny ...

0/−1
11.9.2015 16:59

J41a83n91o 86K66r28o17b61o75t 4644493130763

No a proč se nezeptá někdo mě, testuju vlaky víc jak 20 let. To mě fascinuje nejvíc o tom jak by měla vypadat vlaková doprava žvaní lidé kteří se svezou v průměru tak jednou za rok.

+6/0
11.9.2015 15:30

J66a70r32o45s44l39a81v 18K19o40v56á57ř20í66k 4268633720490

Ach jo to je zase článek, těch pár odstavečků opravdu nestačí aby si člověk udělal představu jak na tom ČD je.

0/−4
11.9.2015 14:14

J84a15n 48S81o92u64k18u88p 1604214536355

Ach jo, tak to nečtěte.

+5/−1
11.9.2015 14:33

J33a28r92o72s33l67a55v 59K41o86v21á88ř11í36k 4448763100110

Ach jo, nesmyslnější komentář jste napsat nemohl.

+1/−1
11.9.2015 14:44

J53a87n 35S79o44u64k93u72p 1164234566825

A jak jinak jako reagovat na původní poznámku, že ´těch pár pár odstavečků..´? Stejně to tu čtou hlavně lidi, co sami vlakem jezdí, tak jaký konkrétní představu chcete po novináři? Reálnou představu si z žádného článku neuděláte. Vlakové nádraží asi víte kde je, tak si kupte síťovku a udělejte si jí celovíkendovým zájezdem a nezdržujte se čtením článků.

+3/0
11.9.2015 14:46

R21a63d83e86k 98J70a13n40a62t73a 9265466544582

Však to není jen jeden článek, ale třidenní online reportáž a několik článků s fotogaleriemi. Obsažné celkem dost.

+4/0
11.9.2015 22:29

P87a18v86e17l 32S28l55a88d63o97v98n26í53k 6977763237596

To jako, že po 5 letech se svezl vlakem a srovnává?8-o No, to je vyloženě časosběrný dokument!

A co takhle test silnice? Nejezdit autem 5 let a pak vyjet. Přijdou vám české silnice lepší a řidiči ohleduplnější?

+3/−3
11.9.2015 13:58

T19o37m96á57š 64K84u69c54h71a35ř 3277121458231

Je to hrdina. Já bych si vlakem netroufl ani ten kousek z Brna domů.;-)

Už proto, že dlouhá léta léta z nějakého důvodu téměř vždy stojí vlak zbytečně ( asi čeká na volnou kolej či co) 10..20 minut ve Střelicích a pak má zpoždění. :-P

Běžte na web ČD, je tam sledování vlaků. Jen tak nahodile některé na jihu Moravy proklikněte, když budete mít štěstí, tak 50% z nich nebude zpožděno. :-/ Ti jsou ještě v jiném století a v jiném režimu..

+1/−11
11.9.2015 13:55

R56a81d97e97k 17J56a67n75a54t49a 9705456594842

Vygooglete babitron nebo online mapu na stránkách ČD. Tam vidíte zpoždění všech vlaků zároveň.

+3/0
11.9.2015 22:27

R97o48m38a12n 27J49e10s15c41h17k74e 9298555677245

Vždy je dobré mít možnost výběru. Stát podporuje železniční dopravu. Na silnice se všichni nevlezeme. Pravda je taková, jezdí dnes mnoho vlaků v taktu. Mínusem jsou zpoždění a ujetí přípojů. Bohužel uspořádání krajů je na překážku návazností na vlaky mezi kraji.

0/0
12.9.2015 21:17

J38i69ř69í 13S69t66e25h29l96í22k 9177286635862

Pane Sůra,několikrát jsem psal,že jste placen nejmenovaným žlutým dopravcem.Vaše články přímo k tomu naváděli.Omlouvám se,četl jsem Vaše reportážr a musím říci,že zobrazili přesně dnešní poměry na ČD.Ještě jednou děkuji.R^

+5/0
11.9.2015 13:44

J35a21n 15S10ů70r16a 4435333983612

Díky:)

+2/0
11.9.2015 14:26

J44a18n 25K74e33f77u61r88t 9520469843785

Na důkaz objektivnosti by jste teď mohl udělat reportáž 3 dny pouze s RJ a SA ;-)

+1/0
11.9.2015 14:40

V67í75t 92G68a78b50r26i94e98l 5854223786297

Co by dělal jen v Ostravě nebo Praze?

0/0
11.9.2015 15:36

P11a74v58e49l 33K89u39n17c 9352949548908

No právě.

0/0
11.9.2015 20:30

L91a50d45i32s63l80a77v 18P67a45s22t40o91r64e27k 1383107758315

Je to objektivní a vývážené. Jen tak dál. Ještě to lhaní v nadpisech (dotace vs kompenzace) odstranit a však víš, když ty diskuze čteš...

+1/−1
12.9.2015 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.