Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence Českým drahám pomohla k lepšímu, říká reportér iDNES.cz

České dráhy už nejsou pro smích, říká reportér iDNES.cz, který v rámci test od úterý do čtvrtka vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2 976 kilometrů. Stejný test podnikl už před pěti lety. Na dojmy, zážitky a změny se ho čtenáři ptali v on-line rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a77n 94J62e62m54e93l94k69a 1445690

Já se třeba musím průvodčích trochu zastat. Za poslední 3 roky jsem se u ČD na tratích které jezdím nesetkal s něčím špatným, nějakým záludným chováním atd..  Vždy jsme si naopak nějak vyšli vstříc a je vidět, že i oni se nyní snaží. Většinou i u přepážek velice korektní přístup. Samozřejmě zaměstnanci a průvodčí ČD nejsou modelky a Barbíe 90-60-90 se špendlíkovým úsměvem a standardními frázemi. Ale mně to vlastně ani nevadí. To spíš u Jančury jsem měl občas problém s některými odpověďmi, řešením a chováním, ale chápu, že mají hodně práce a za něco nemohou. Zejména k zapadlým regionálním tratím a 810ce podle mě patří normální lidský průvodčí. Ne každý má 90-60-90 a na zapadlých tratích by to vypadalo i trochu divně.

+2/0
12.9.2015 10:48

J29a22n 73S84ů67r72a 4135133903402

Neřeším míry a vzhled průvodčích, řeším jejich chování. Průvodčí, který ani při odchodu z vlaku nereaguje na pozdrav Na shledanou, nemá u firmy zaměřené na zákazníky co dělat. Ale jak píši, jsou takoví v menšině.

0/0
12.9.2015 22:21

R66o24b72e98r95t 91P92r65a38ž76á73k 4788166565680

No jo, na to oni (průvodčí) nejsou zvyklí, aby ji někdo při odchodu z vlaku řekl:"Nashledanou". Nejspíš údivem oněměli.:-)

+2/0
12.9.2015 22:44

J21a12n 26J98e87m78e79l39k39a 1705810

Tak určitě se najdou někteří.. S tím pozdravem to je asi pravda, dřív to nebylo standardem :-) Já spíš to myslel tak, že vše celkem fungovalo nebyl důvod nic moc řešit (až na úklid R Brno Ostrava). Co se mi líbí, že nemusím řešit nějaké skryté obchodní podmínky, složité nákupy, pokuty ze smluvních podmínek typu Anglie, že si někdo nabil mobil ze "služební zásuvky." Nebo nečitelné podmínky leteckých dopravců. Storno podmínky atd. Ps: u každého dopravce zvlášť.

0/0
13.9.2015 11:11

K81u69b77a 82A47u92e27r 3954399208801

ČD žádnou konkurenci nemá, protože je nezajímá jestli skončí v plusu nebo v mínusu. To není rovný boj. Je jasné, že většinu tratí musí dotovat kraj. Rozdíl je v tom, že na Slovensku skončil na takovéto dotované trati pan Jančura pohodlně v plusu a ČD vykazuje ztráty. ČD kompletně zprivatizovat!

0/−7
12.9.2015 8:03

J88a63n 57V12a11l14a16l92í54k 6436669380976

;-D;-D

0/0
12.9.2015 8:15
Foto

A60l11a86n 91Ř51e87p43k42a 4695356

Tady má někdo vymytý mozek od Jančury a jeho kecůRv;-D 

 A že ZSSK na té trati, kde je na Slovensku vystřídal RJET měla menší dotace už nenapíšete;-)

+4/0
12.9.2015 9:30

P19a21v94e59l 92S36o85b88o59t38k10a 5310364

Konkurence je pro České Dráhy i pro Českou Poštu velice přínosná - nutí je zavírat neefektivní provozy a na zbytku pak maximalizovat zisk.

Podobným dobrým příkladem je ČEZ nebo rozvodné podniky - EON a spol, o telekomunikacích a bankách nemluvě - stát by je nikdy nebyl schopen provozovat s takovým ziskem ;-D

+1/−3
11.9.2015 18:28

P45a39v76e77l 35S32o76b36o48t13k49a 5840854

A úplně jsem zapomněl na Veolii a ostatní vodovody a kanalizace - asi nejlepší příklad úspěšné privatizace ;-D

+2/−2
11.9.2015 18:31

R91a40d14e86k 32J46a55n92a32t92a 9895196554102

České dráhy provozují většinu spojů na objednávku státu nebo krajů. Takže o "zavírání" zpravidla nerozhodují (výjimkou jsou komerční spoje, což jsou jen Pendolína a EC Praha-Ostrava.).

+5/−1
11.9.2015 22:25

P28a56v77e77l 68S59o78b59o55t22k21a 5650174

No to je ovšem zcela evidentní demagogie ;-D

Ppokud by dráhy byly státní, žádné dotace by nikdo nikomu na provoz nedával a prioritou by bylo dostat dopravu ze silnic na železnici a udržet dopravní obslužnost.

Totéž zavírání poboček České Pošty - a připravovaný pronájem není nic jiného než příprava na masivní likvidaci malých pošt - prostě se za čas "nenajde" soukromý provozovatel a když obec odmítne nést náklady a provozovat malou poštu ve své režii nebude pak moci proti uzavření prostestovat.

0/0
13.9.2015 14:46

P46e58t82r 71N91o20v17o49t92n57y 1541510771

Jo jo, jsem pro, aby EON a CEZ - distribuce odpojily 20 % nejmíň vydělávajících odběrných míst. ;-D   Možná byste sem bez elektriky přestal psát ty blbosti.

+4/−1
12.9.2015 3:19

P84a80v51e17l 82S86o26b75o75t18k90a 5340704

NAOPAK - je třeba administrativním rozhodnutám navýšit cenu za dodávku elektřiny na dvojnásobek - aby měl EON a Pražská atd. dostatečně velký zisk ;-D

0/0
13.9.2015 14:47

M26i35r22o80s57l74a21v 80Z48i55k72m20u28n26d 7449913774623

x4 hodin, ubohá češtino, upřímnou soustrast ... na základní škole se učí ... 44 hodiny ...

0/−1
11.9.2015 16:59

J29a33n27o 81K93r77o14b15o37t 4774903690813

No a proč se nezeptá někdo mě, testuju vlaky víc jak 20 let. To mě fascinuje nejvíc o tom jak by měla vypadat vlaková doprava žvaní lidé kteří se svezou v průměru tak jednou za rok.

+6/0
11.9.2015 15:30

J73a80r66o49s90l23a79v 76K95o75v66á13ř42í94k 4438723680980

Ach jo to je zase článek, těch pár odstavečků opravdu nestačí aby si člověk udělal představu jak na tom ČD je.

0/−4
11.9.2015 14:14

J40a82n 39S37o15u47k98u53p 1284124536695

Ach jo, tak to nečtěte.

+5/−1
11.9.2015 14:33

J83a12r56o84s89l45a46v 59K94o11v63á81ř52í36k 4508253890450

Ach jo, nesmyslnější komentář jste napsat nemohl.

+1/−1
11.9.2015 14:44

J19a70n 63S18o90u38k98u44p 1524614126905

A jak jinak jako reagovat na původní poznámku, že ´těch pár pár odstavečků..´? Stejně to tu čtou hlavně lidi, co sami vlakem jezdí, tak jaký konkrétní představu chcete po novináři? Reálnou představu si z žádného článku neuděláte. Vlakové nádraží asi víte kde je, tak si kupte síťovku a udělejte si jí celovíkendovým zájezdem a nezdržujte se čtením článků.

+3/0
11.9.2015 14:46

R69a61d73e52k 16J82a11n84a19t53a 9375316494452

Však to není jen jeden článek, ale třidenní online reportáž a několik článků s fotogaleriemi. Obsažné celkem dost.

+4/0
11.9.2015 22:29

P81a74v54e61l 20S57l38a38d66o44v97n29í93k 6657553907106

To jako, že po 5 letech se svezl vlakem a srovnává?8-o No, to je vyloženě časosběrný dokument!

A co takhle test silnice? Nejezdit autem 5 let a pak vyjet. Přijdou vám české silnice lepší a řidiči ohleduplnější?

+3/−3
11.9.2015 13:58

T93o96m91á19š 93K30u77c82h43a42ř 3887591988271

Je to hrdina. Já bych si vlakem netroufl ani ten kousek z Brna domů.;-)

Už proto, že dlouhá léta léta z nějakého důvodu téměř vždy stojí vlak zbytečně ( asi čeká na volnou kolej či co) 10..20 minut ve Střelicích a pak má zpoždění. :-P

Běžte na web ČD, je tam sledování vlaků. Jen tak nahodile některé na jihu Moravy proklikněte, když budete mít štěstí, tak 50% z nich nebude zpožděno. :-/ Ti jsou ještě v jiném století a v jiném režimu..

+1/−11
11.9.2015 13:55

R35a85d51e92k 26J69a96n98a90t43a 9415326174182

Vygooglete babitron nebo online mapu na stránkách ČD. Tam vidíte zpoždění všech vlaků zároveň.

+3/0
11.9.2015 22:27

R17o62m16a28n 62J61e37s37c51h52k71e 9798345827365

Vždy je dobré mít možnost výběru. Stát podporuje železniční dopravu. Na silnice se všichni nevlezeme. Pravda je taková, jezdí dnes mnoho vlaků v taktu. Mínusem jsou zpoždění a ujetí přípojů. Bohužel uspořádání krajů je na překážku návazností na vlaky mezi kraji.

0/0
12.9.2015 21:17

J24i95ř49í 16S44t80e93h17l24í62k 9737396955962

Pane Sůra,několikrát jsem psal,že jste placen nejmenovaným žlutým dopravcem.Vaše články přímo k tomu naváděli.Omlouvám se,četl jsem Vaše reportážr a musím říci,že zobrazili přesně dnešní poměry na ČD.Ještě jednou děkuji.R^

+5/0
11.9.2015 13:44

J11a75n 61S97ů70r74a 4365783813402

Díky:)

+2/0
11.9.2015 14:26

J46a64n 96K57e98f49u54r88t 9720269633285

Na důkaz objektivnosti by jste teď mohl udělat reportáž 3 dny pouze s RJ a SA ;-)

+1/0
11.9.2015 14:40

V45í82t 10G73a35b67r98i14e98l 5864973416537

Co by dělal jen v Ostravě nebo Praze?

0/0
11.9.2015 15:36

P51a94v28e35l 21K61u86n26c 9662749968268

No právě.

0/0
11.9.2015 20:30

L95a58d24i22s29l50a32v 80P46a56s26t24o70r11e10k 1213827368465

Je to objektivní a vývážené. Jen tak dál. Ještě to lhaní v nadpisech (dotace vs kompenzace) odstranit a však víš, když ty diskuze čteš...

+1/−1
12.9.2015 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.