Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence Českým drahám pomohla k lepšímu, říká reportér iDNES.cz

České dráhy už nejsou pro smích, říká reportér iDNES.cz, který v rámci test od úterý do čtvrtka vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2 976 kilometrů. Stejný test podnikl už před pěti lety. Na dojmy, zážitky a změny se ho čtenáři ptali v on-line rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a41n 28J78e44m83e69l22k15a 1805730

Já se třeba musím průvodčích trochu zastat. Za poslední 3 roky jsem se u ČD na tratích které jezdím nesetkal s něčím špatným, nějakým záludným chováním atd..  Vždy jsme si naopak nějak vyšli vstříc a je vidět, že i oni se nyní snaží. Většinou i u přepážek velice korektní přístup. Samozřejmě zaměstnanci a průvodčí ČD nejsou modelky a Barbíe 90-60-90 se špendlíkovým úsměvem a standardními frázemi. Ale mně to vlastně ani nevadí. To spíš u Jančury jsem měl občas problém s některými odpověďmi, řešením a chováním, ale chápu, že mají hodně práce a za něco nemohou. Zejména k zapadlým regionálním tratím a 810ce podle mě patří normální lidský průvodčí. Ne každý má 90-60-90 a na zapadlých tratích by to vypadalo i trochu divně.

+2/0
12.9.2015 10:48

J56a94n 64S21ů69r28a 4415573313442

Neřeším míry a vzhled průvodčích, řeším jejich chování. Průvodčí, který ani při odchodu z vlaku nereaguje na pozdrav Na shledanou, nemá u firmy zaměřené na zákazníky co dělat. Ale jak píši, jsou takoví v menšině.

0/0
12.9.2015 22:21

R61o70b61e72r77t 10P74r55a23ž76á50k 4288286845420

No jo, na to oni (průvodčí) nejsou zvyklí, aby ji někdo při odchodu z vlaku řekl:"Nashledanou". Nejspíš údivem oněměli.:-)

+2/0
12.9.2015 22:44

J24a13n 34J48e54m84e28l54k44a 1135460

Tak určitě se najdou někteří.. S tím pozdravem to je asi pravda, dřív to nebylo standardem :-) Já spíš to myslel tak, že vše celkem fungovalo nebyl důvod nic moc řešit (až na úklid R Brno Ostrava). Co se mi líbí, že nemusím řešit nějaké skryté obchodní podmínky, složité nákupy, pokuty ze smluvních podmínek typu Anglie, že si někdo nabil mobil ze "služební zásuvky." Nebo nečitelné podmínky leteckých dopravců. Storno podmínky atd. Ps: u každého dopravce zvlášť.

0/0
13.9.2015 11:11

K73u86b64a 16A26u71e85r 3594319698651

ČD žádnou konkurenci nemá, protože je nezajímá jestli skončí v plusu nebo v mínusu. To není rovný boj. Je jasné, že většinu tratí musí dotovat kraj. Rozdíl je v tom, že na Slovensku skončil na takovéto dotované trati pan Jančura pohodlně v plusu a ČD vykazuje ztráty. ČD kompletně zprivatizovat!

0/−7
12.9.2015 8:03

J15a66n 82V94a65l91a13l32í38k 6766789770546

;-D;-D

0/0
12.9.2015 8:15
Foto

A25l17a18n 75Ř59e43p25k27a 4695406

Tady má někdo vymytý mozek od Jančury a jeho kecůRv;-D 

 A že ZSSK na té trati, kde je na Slovensku vystřídal RJET měla menší dotace už nenapíšete;-)

+4/0
12.9.2015 9:30

P36a86v90e16l 60S77o41b67o63t72k57a 5960674

Konkurence je pro České Dráhy i pro Českou Poštu velice přínosná - nutí je zavírat neefektivní provozy a na zbytku pak maximalizovat zisk.

Podobným dobrým příkladem je ČEZ nebo rozvodné podniky - EON a spol, o telekomunikacích a bankách nemluvě - stát by je nikdy nebyl schopen provozovat s takovým ziskem ;-D

+1/−3
11.9.2015 18:28

P64a59v28e36l 51S21o73b69o93t19k20a 5900184

A úplně jsem zapomněl na Veolii a ostatní vodovody a kanalizace - asi nejlepší příklad úspěšné privatizace ;-D

+2/−2
11.9.2015 18:31

R63a20d10e87k 53J48a44n35a56t18a 9745846524542

České dráhy provozují většinu spojů na objednávku státu nebo krajů. Takže o "zavírání" zpravidla nerozhodují (výjimkou jsou komerční spoje, což jsou jen Pendolína a EC Praha-Ostrava.).

+5/−1
11.9.2015 22:25

P96a19v25e15l 96S27o49b52o26t40k16a 5730164

No to je ovšem zcela evidentní demagogie ;-D

Ppokud by dráhy byly státní, žádné dotace by nikdo nikomu na provoz nedával a prioritou by bylo dostat dopravu ze silnic na železnici a udržet dopravní obslužnost.

Totéž zavírání poboček České Pošty - a připravovaný pronájem není nic jiného než příprava na masivní likvidaci malých pošt - prostě se za čas "nenajde" soukromý provozovatel a když obec odmítne nést náklady a provozovat malou poštu ve své režii nebude pak moci proti uzavření prostestovat.

0/0
13.9.2015 14:46

P95e70t42r 76N79o24v51o24t30n66y 1751280181

Jo jo, jsem pro, aby EON a CEZ - distribuce odpojily 20 % nejmíň vydělávajících odběrných míst. ;-D   Možná byste sem bez elektriky přestal psát ty blbosti.

+4/−1
12.9.2015 3:19

P62a41v18e50l 53S50o97b65o75t60k78a 5130234

NAOPAK - je třeba administrativním rozhodnutám navýšit cenu za dodávku elektřiny na dvojnásobek - aby měl EON a Pražská atd. dostatečně velký zisk ;-D

0/0
13.9.2015 14:47

M73i68r20o93s69l80a79v 42Z48i63k24m40u93n70d 7109403764513

x4 hodin, ubohá češtino, upřímnou soustrast ... na základní škole se učí ... 44 hodiny ...

0/−1
11.9.2015 16:59

J49a86n87o 64K17r44o74b86o65t 4744493290193

No a proč se nezeptá někdo mě, testuju vlaky víc jak 20 let. To mě fascinuje nejvíc o tom jak by měla vypadat vlaková doprava žvaní lidé kteří se svezou v průměru tak jednou za rok.

+6/0
11.9.2015 15:30

J63a73r66o50s82l14a36v 96K93o48v74á23ř76í92k 4198583780970

Ach jo to je zase článek, těch pár odstavečků opravdu nestačí aby si člověk udělal představu jak na tom ČD je.

0/−4
11.9.2015 14:14

J35a98n 18S39o25u34k18u61p 1744284826245

Ach jo, tak to nečtěte.

+5/−1
11.9.2015 14:33

J14a92r28o54s60l65a37v 30K27o35v49á54ř54í48k 4228503390500

Ach jo, nesmyslnější komentář jste napsat nemohl.

+1/−1
11.9.2015 14:44

J64a37n 85S76o23u30k11u33p 1574414416305

A jak jinak jako reagovat na původní poznámku, že ´těch pár pár odstavečků..´? Stejně to tu čtou hlavně lidi, co sami vlakem jezdí, tak jaký konkrétní představu chcete po novináři? Reálnou představu si z žádného článku neuděláte. Vlakové nádraží asi víte kde je, tak si kupte síťovku a udělejte si jí celovíkendovým zájezdem a nezdržujte se čtením článků.

+3/0
11.9.2015 14:46

R38a17d23e79k 43J81a94n32a42t53a 9315586794982

Však to není jen jeden článek, ale třidenní online reportáž a několik článků s fotogaleriemi. Obsažné celkem dost.

+4/0
11.9.2015 22:29

P58a63v84e76l 22S67l31a33d62o54v37n36í78k 6967523367176

To jako, že po 5 letech se svezl vlakem a srovnává?8-o No, to je vyloženě časosběrný dokument!

A co takhle test silnice? Nejezdit autem 5 let a pak vyjet. Přijdou vám české silnice lepší a řidiči ohleduplnější?

+3/−3
11.9.2015 13:58

T94o87m95á96š 41K40u73c14h39a54ř 3167181218161

Je to hrdina. Já bych si vlakem netroufl ani ten kousek z Brna domů.;-)

Už proto, že dlouhá léta léta z nějakého důvodu téměř vždy stojí vlak zbytečně ( asi čeká na volnou kolej či co) 10..20 minut ve Střelicích a pak má zpoždění. :-P

Běžte na web ČD, je tam sledování vlaků. Jen tak nahodile některé na jihu Moravy proklikněte, když budete mít štěstí, tak 50% z nich nebude zpožděno. :-/ Ti jsou ještě v jiném století a v jiném režimu..

+1/−11
11.9.2015 13:55

R36a95d24e70k 46J48a80n29a72t98a 9155546684512

Vygooglete babitron nebo online mapu na stránkách ČD. Tam vidíte zpoždění všech vlaků zároveň.

+3/0
11.9.2015 22:27

R17o13m96a78n 16J45e35s70c83h12k27e 9338205717815

Vždy je dobré mít možnost výběru. Stát podporuje železniční dopravu. Na silnice se všichni nevlezeme. Pravda je taková, jezdí dnes mnoho vlaků v taktu. Mínusem jsou zpoždění a ujetí přípojů. Bohužel uspořádání krajů je na překážku návazností na vlaky mezi kraji.

0/0
12.9.2015 21:17

J22i24ř25í 51S47t11e40h64l36í16k 9867366745242

Pane Sůra,několikrát jsem psal,že jste placen nejmenovaným žlutým dopravcem.Vaše články přímo k tomu naváděli.Omlouvám se,četl jsem Vaše reportážr a musím říci,že zobrazili přesně dnešní poměry na ČD.Ještě jednou děkuji.R^

+5/0
11.9.2015 13:44

J96a90n 86S70ů32r96a 4365563373122

Díky:)

+2/0
11.9.2015 14:26

J75a79n 65K22e21f53u22r38t 9190469593835

Na důkaz objektivnosti by jste teď mohl udělat reportáž 3 dny pouze s RJ a SA ;-)

+1/0
11.9.2015 14:40

V89í13t 30G50a76b48r70i72e28l 5194603556867

Co by dělal jen v Ostravě nebo Praze?

0/0
11.9.2015 15:36

P20a39v61e87l 74K55u64n86c 9222749678448

No právě.

0/0
11.9.2015 20:30

L27a52d81i92s58l27a37v 63P22a11s83t50o80r30e87k 1853637828665

Je to objektivní a vývážené. Jen tak dál. Ještě to lhaní v nadpisech (dotace vs kompenzace) odstranit a však víš, když ty diskuze čteš...

+1/−1
12.9.2015 0:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.