Diskuze

Konkurence Českým drahám pomohla k lepšímu, říká reportér iDNES.cz

České dráhy už nejsou pro smích, říká reportér iDNES.cz, který v rámci test od úterý do čtvrtka vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2 976 kilometrů. Stejný test podnikl už před pěti lety. Na dojmy, zážitky a změny se ho čtenáři ptali v on-line rozhovoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J76a81n 86J62e90m34e43l71k42a

12. 9. 2015 10:48

Já se třeba musím průvodčích trochu zastat. Za poslední 3 roky jsem se u ČD na tratích které jezdím nesetkal s něčím špatným, nějakým záludným chováním atd..  Vždy jsme si naopak nějak vyšli vstříc a je vidět, že i oni se nyní snaží. Většinou i u přepážek velice korektní přístup. Samozřejmě zaměstnanci a průvodčí ČD nejsou modelky a Barbíe 90-60-90 se špendlíkovým úsměvem a standardními frázemi. Ale mně to vlastně ani nevadí. To spíš u Jančury jsem měl občas problém s některými odpověďmi, řešením a chováním, ale chápu, že mají hodně práce a za něco nemohou. Zejména k zapadlým regionálním tratím a 810ce podle mě patří normální lidský průvodčí. Ne každý má 90-60-90 a na zapadlých tratích by to vypadalo i trochu divně.

2 0
možnosti

J97a88n 14S59ů77r46a

12. 9. 2015 22:21

Neřeším míry a vzhled průvodčích, řeším jejich chování. Průvodčí, který ani při odchodu z vlaku nereaguje na pozdrav Na shledanou, nemá u firmy zaměřené na zákazníky co dělat. Ale jak píši, jsou takoví v menšině.

0 0
možnosti

K17u72b16a 59A37u81e67r

12. 9. 2015 8:03

ČD žádnou konkurenci nemá, protože je nezajímá jestli skončí v plusu nebo v mínusu. To není rovný boj. Je jasné, že většinu tratí musí dotovat kraj. Rozdíl je v tom, že na Slovensku skončil na takovéto dotované trati pan Jančura pohodlně v plusu a ČD vykazuje ztráty. ČD kompletně zprivatizovat!

0 7
možnosti

Konkurence je pro České Dráhy i pro Českou Poštu velice přínosná - nutí je zavírat neefektivní provozy a na zbytku pak maximalizovat zisk.

Podobným dobrým příkladem je ČEZ nebo rozvodné podniky - EON a spol, o telekomunikacích a bankách nemluvě - stát by je nikdy nebyl schopen provozovat s takovým ziskem ;-D

1 3
možnosti

A úplně jsem zapomněl na Veolii a ostatní vodovody a kanalizace - asi nejlepší příklad úspěšné privatizace ;-D

2 2
možnosti

x4 hodin, ubohá češtino, upřímnou soustrast ... na základní škole se učí ... 44 hodiny ...

0 1
možnosti

J55a16n73o 22K57r57o56b39o51t

11. 9. 2015 15:30

No a proč se nezeptá někdo mě, testuju vlaky víc jak 20 let. To mě fascinuje nejvíc o tom jak by měla vypadat vlaková doprava žvaní lidé kteří se svezou v průměru tak jednou za rok.

6 0
možnosti

Ach jo to je zase článek, těch pár odstavečků opravdu nestačí aby si člověk udělal představu jak na tom ČD je.

0 4
možnosti

J97a11n 41S97o49u26k88u82p

11. 9. 2015 14:33

Ach jo, tak to nečtěte.

5 1
možnosti

To jako, že po 5 letech se svezl vlakem a srovnává?8-o No, to je vyloženě časosběrný dokument!

A co takhle test silnice? Nejezdit autem 5 let a pak vyjet. Přijdou vám české silnice lepší a řidiči ohleduplnější?

3 3
možnosti

Je to hrdina. Já bych si vlakem netroufl ani ten kousek z Brna domů.;-)

Už proto, že dlouhá léta léta z nějakého důvodu téměř vždy stojí vlak zbytečně ( asi čeká na volnou kolej či co) 10..20 minut ve Střelicích a pak má zpoždění. :-P

Běžte na web ČD, je tam sledování vlaků. Jen tak nahodile některé na jihu Moravy proklikněte, když budete mít štěstí, tak 50% z nich nebude zpožděno. :-/ Ti jsou ještě v jiném století a v jiném režimu..

1 11
možnosti

Vygooglete babitron nebo online mapu na stránkách ČD. Tam vidíte zpoždění všech vlaků zároveň.

3 0
možnosti

Pane Sůra,několikrát jsem psal,že jste placen nejmenovaným žlutým dopravcem.Vaše články přímo k tomu naváděli.Omlouvám se,četl jsem Vaše reportážr a musím říci,že zobrazili přesně dnešní poměry na ČD.Ještě jednou děkuji.R^

5 0
možnosti