Diskuze
Spor o lokomotivy vrcholí. Škoda a České dráhy hrají o miliardu
Děkujeme za pochopení.
R59o60m72a33n 46J29e94s94c42h22k52e
Já osobně bych raději koupil Taurusy. Jezdí všude a všude opraví. Messerschmidt má hodně omezení ve světě.
M80i13l50o24š 96H55o11v79o93r64k37a
Já jako občan ČR budu tedy podporovat vždycky Českou firmu. Navíc když dělá kvalitní výrobky jako Škodovka, které jsou ceněné nejen u nás ale i ve světě.
L95i35b77u62š52e 26V95r70á26n37o40v81á
Takto napsaný článek dává jistě za pravdu ČD. Ovšem nemyslím si, že by Škoda tolik riskovala své jméno a postavení, kdyby nebyla v právu. Zřejmě je problém trochu složitější a nám se tu předkládá jen jeden úhel pohledu.
M93i15l39o79š 41H68o97v19o44r95k57a
Víte co, pravda je tam někde uprostřed. Ale novinařina je mocné řemeslo a novinář by měl zůstat objektivní, což mi v tomhle případě úplně nepřipadá...
P53e44t26r 27U13l63l15m85a52n61n
A v další soutěži si zase Škoda a ČD podají ruce a hned se na všem dohodnou. Na jednu stranu jsem rád, že tohle zůstává "doma", ale na druhou by za takové chování potřebovala Škoda pořádně přes prsty.
M31a64r47t54i82n 76W78i98c70h95t24e49r30l55e
Doma? Víte, kdo je vlastníkem Škody Transportations?
E19d67a 74H68a21n95s
Ať taky podpoří škodovku soukromníci, pan Jančuna a ti kluci paštikářský. Chtějí po státu dotace, od lidí peníze a pak nechají vydělat rumuny nebo Švýcary, to není moc vlastenecké vyvádět zprostředkovaně peníze z dotací mimo stát.
J55a92n 98V76a34l28o35u97c91h
RJ a LE si totiž koupí hotovou lokomotivu za tržní cenu. Proč by měli platit vývoj jako to dělají ČD, které si objednaly 380 na papíře? Stejně jako Praha 14T, aby Škoda z peněz za ty šmejdy mohla financovat vývoj 15T. "Český" moloch si tady (díky monopolu - co politicky nezatrhne - elektrovýzbroje do tramvají a trolejbusů rovněž zdejší firmě Cegelec, to skoupí - Pars, Studénka) vytříská peníze za vývoj a pak "těm chytřejším" (netlačených kopat za "národní" firmu) prodá totéž (či lepší - ať již s vyšší výbavou či aspoň zbavené dětských nemocí) levněji než domácím nacionalistickým troubům (kde navíc místo řešení problémů Škoda vesele hraje mrtvého brouka - rok stojící pražské 14T, tedy vozy s nákupní cenou přes 3,5mld. Kč, s praskajícími rámy, řešení v nedohlednu).
Že Škodivka požaduje inflační kompenzace za to, že něco dodala pozdě, je vrchol drzosti.
S16l20á50v87e30k 71K50u91l35č57á91k
K regionovám, Pars v době, kdy jednotky začal vyrábět, nepatřil do skupina Škoda Transportation. Škodovka jej koupila teprve pár let dozadu, v době, kdy probíhala asi poslední objednávka regionov. Jen trochu faktu...
M29a20t72ú10š 42B13e23n70a18k
Rovnako aj City Elefanty nevyrábala priamo Škoda, ale Vagónka Ostrava, ktorú Škoda kúpila až v čase keď už dávno bežala druhá séria. Škoda bola iba dodávatelom elektrickej časti.
M45i87l45a74n 55T16r38i64b69u30č64e50k
Čtu Regionova a je mi z toho blbě :-( Když jsem jezdil v roce 1994 na Grabštejn na vojnu, tak poslední vkak z Liberce do Chotyně jezdil s dřevěnýma sedačkama, asi z roku 1900. A jelo se v tom líp než v té Regionově :-(
J16i63ř84í 73K60o10c82u67r74e49k
To mohl být kredenc, loďák neboli také žhavá trubka. Čili motorák řady 831, který byl prvně dodán v roce 1949. Což znamená, že na jeho konstrukci se podíleli staří pánové, co se učili už za první republiky.
P88e55t28r 73M75a41r23e43č85e31k
To je vtipné . Nedodat včas objednané zboží a potom drze požadovat inflační přirážku. Jen se potvrzuje co je slavná Škodovka za spolek. Ostatně vznikla podobně špinavým způsobem jako MUS , Sokolovská uhelná nebo Bakalovo impérium.
T14o92m 50J48u13r19e24č68k51a
"Nákup lokomotiv od Škody je už tak pro České dráhy značně nevýhodný, firmu vyšel dráž, něž kolik na trhu stojí lokomotivy od Siemensu, levněji vyšla i dodávka stejných strojů na Slovensko."
To je sice hezké, že ŤEĎ se dá pořídit levněji. Problém je v tom, že v roce 2004 kdy ČD ty loko objednávaly neměl nic takového v nabídce ani Siemens. Na druhou stranu - Škoda se vymlouvá na TSI normy, jenže ČD nic takového nepožadovaly a Škoda si jen za peníze ČD chtěla ušetřit práci a vyvinout rovnou TSI lokomotivu, kterou by pak mohla nabízet dál. Siemens místo toho vyvinul rychleji Tauruse, který TSI neplní a teprve až s nástupem těch norem uvedl Vectrona. Škodě tedy nic nebránilo dodat včas "neTSI" lokomotivy a žádné zpoždění být nemuselo. Doufám tedy, že ČD uspějí.
J22a86k50u70b 48Ř34í55h79a
Nejsem technik znalý poměrů u železnice. Ale jestli se nemýlím, TSI normy jsou německé technické normy, které musí splňovat lokomotiva provozovaná v Německu. A ČD chtějí 380 provozovat v Německu, ne?
J70i19n64d35ř98i59c85h 89Š60k45o20p96e29k
"Zpoždění dodavatel vysvětlil zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musel lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat. "
Tak přece ve smlouvě muselo být uvedeno, že to má splňovat normy k nějakému datu, tipuji, že platné ke dni podpisu či dodání. Takže proč řešili nějaké nové normy ?
M85i49r80o53s44l28a78v 36Z41i19k83m73u77n91d
Máte iluze o tom, jak taková smlouva vypadá ... bohužel při výměně vedoucích pracovníků na GŘ ČD (mnohdy jako apoštolové na orloji) se to uhlídat nedá ... nicméně je-li ve smlouvě "musí být schválitelná Německu", to znamená musí splňovat požadavky německého úřadu EBA (evropsky uznávaná autorita v oboru > takový neomylný Bůh > co schválí EBA, schválí i jinde, právě proto, že to udělala EBA), tak EBA se neřídí nějakou smlouvou mezi zákazníkem a výrobcem (to je bezcenný papír vhodný akorát do sběru) - i když to bude významný německý výrobce (EBA je neúplatná, nezlobovatelná - teď dělá DB Netz problémy s novou VRT na trase Erfurt-Halle/Leipzig), ale chce, aby lokomotiva (vozidlo) splňovalo technické předpisy v době podání žádosti o homologaci ... Takže ŠKODA WERKE nic jiného nezbylo ... na druhou stranu, až si EBA umane, že na německé koleje TAURY nesplňující normy TSI nemohou, tak ŠKODA bude v jisté výhodě ...
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...