- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já osobně bych raději koupil Taurusy. Jezdí všude a všude opraví. Messerschmidt má hodně omezení ve světě.
Já jako občan ČR budu tedy podporovat vždycky Českou firmu. Navíc když dělá kvalitní výrobky jako Škodovka, které jsou ceněné nejen u nás ale i ve světě.
Takto napsaný článek dává jistě za pravdu ČD. Ovšem nemyslím si, že by Škoda tolik riskovala své jméno a postavení, kdyby nebyla v právu. Zřejmě je problém trochu složitější a nám se tu předkládá jen jeden úhel pohledu.
Víte co, pravda je tam někde uprostřed. Ale novinařina je mocné řemeslo a novinář by měl zůstat objektivní, což mi v tomhle případě úplně nepřipadá...
A v další soutěži si zase Škoda a ČD podají ruce a hned se na všem dohodnou. Na jednu stranu jsem rád, že tohle zůstává "doma", ale na druhou by za takové chování potřebovala Škoda pořádně přes prsty.
Doma? Víte, kdo je vlastníkem Škody Transportations?
Ať taky podpoří škodovku soukromníci, pan Jančuna a ti kluci paštikářský. Chtějí po státu dotace, od lidí peníze a pak nechají vydělat rumuny nebo Švýcary, to není moc vlastenecké vyvádět zprostředkovaně peníze z dotací mimo stát.
RJ a LE si totiž koupí hotovou lokomotivu za tržní cenu. Proč by měli platit vývoj jako to dělají ČD, které si objednaly 380 na papíře? Stejně jako Praha 14T, aby Škoda z peněz za ty šmejdy mohla financovat vývoj 15T. "Český" moloch si tady (díky monopolu - co politicky nezatrhne - elektrovýzbroje do tramvají a trolejbusů rovněž zdejší firmě Cegelec, to skoupí - Pars, Studénka) vytříská peníze za vývoj a pak "těm chytřejším" (netlačených kopat za "národní" firmu) prodá totéž (či lepší - ať již s vyšší výbavou či aspoň zbavené dětských nemocí) levněji než domácím nacionalistickým troubům (kde navíc místo řešení problémů Škoda vesele hraje mrtvého brouka - rok stojící pražské 14T, tedy vozy s nákupní cenou přes 3,5mld. Kč, s praskajícími rámy, řešení v nedohlednu).
Že Škodivka požaduje inflační kompenzace za to, že něco dodala pozdě, je vrchol drzosti.
K regionovám, Pars v době, kdy jednotky začal vyrábět, nepatřil do skupina Škoda Transportation. Škodovka jej koupila teprve pár let dozadu, v době, kdy probíhala asi poslední objednávka regionov. Jen trochu faktu...
Rovnako aj City Elefanty nevyrábala priamo Škoda, ale Vagónka Ostrava, ktorú Škoda kúpila až v čase keď už dávno bežala druhá séria. Škoda bola iba dodávatelom elektrickej časti.
Čtu Regionova a je mi z toho blbě :-( Když jsem jezdil v roce 1994 na Grabštejn na vojnu, tak poslední vkak z Liberce do Chotyně jezdil s dřevěnýma sedačkama, asi z roku 1900. A jelo se v tom líp než v té Regionově :-(
To mohl být kredenc, loďák neboli také žhavá trubka. Čili motorák řady 831, který byl prvně dodán v roce 1949. Což znamená, že na jeho konstrukci se podíleli staří pánové, co se učili už za první republiky.
To je vtipné . Nedodat včas objednané zboží a potom drze požadovat inflační přirážku. Jen se potvrzuje co je slavná Škodovka za spolek. Ostatně vznikla podobně špinavým způsobem jako MUS , Sokolovská uhelná nebo Bakalovo impérium.
"Nákup lokomotiv od Škody je už tak pro České dráhy značně nevýhodný, firmu vyšel dráž, něž kolik na trhu stojí lokomotivy od Siemensu, levněji vyšla i dodávka stejných strojů na Slovensko."
To je sice hezké, že ŤEĎ se dá pořídit levněji. Problém je v tom, že v roce 2004 kdy ČD ty loko objednávaly neměl nic takového v nabídce ani Siemens. Na druhou stranu - Škoda se vymlouvá na TSI normy, jenže ČD nic takového nepožadovaly a Škoda si jen za peníze ČD chtěla ušetřit práci a vyvinout rovnou TSI lokomotivu, kterou by pak mohla nabízet dál. Siemens místo toho vyvinul rychleji Tauruse, který TSI neplní a teprve až s nástupem těch norem uvedl Vectrona. Škodě tedy nic nebránilo dodat včas "neTSI" lokomotivy a žádné zpoždění být nemuselo. Doufám tedy, že ČD uspějí.
Nejsem technik znalý poměrů u železnice. Ale jestli se nemýlím, TSI normy jsou německé technické normy, které musí splňovat lokomotiva provozovaná v Německu. A ČD chtějí 380 provozovat v Německu, ne?
"Zpoždění dodavatel vysvětlil zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musel lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat. "
Tak přece ve smlouvě muselo být uvedeno, že to má splňovat normy k nějakému datu, tipuji, že platné ke dni podpisu či dodání. Takže proč řešili nějaké nové normy ?
Máte iluze o tom, jak taková smlouva vypadá ... bohužel při výměně vedoucích pracovníků na GŘ ČD (mnohdy jako apoštolové na orloji) se to uhlídat nedá ... nicméně je-li ve smlouvě "musí být schválitelná Německu", to znamená musí splňovat požadavky německého úřadu EBA (evropsky uznávaná autorita v oboru > takový neomylný Bůh > co schválí EBA, schválí i jinde, právě proto, že to udělala EBA), tak EBA se neřídí nějakou smlouvou mezi zákazníkem a výrobcem (to je bezcenný papír vhodný akorát do sběru) - i když to bude významný německý výrobce (EBA je neúplatná, nezlobovatelná - teď dělá DB Netz problémy s novou VRT na trase Erfurt-Halle/Leipzig), ale chce, aby lokomotiva (vozidlo) splňovalo technické předpisy v době podání žádosti o homologaci ... Takže ŠKODA WERKE nic jiného nezbylo ... na druhou stranu, až si EBA umane, že na německé koleje TAURY nesplňující normy TSI nemohou, tak ŠKODA bude v jisté výhodě ...