Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PROFIL: Metrostavu se doma drží kritika, venku úspěšně expanduje

Tunel Blanka a pár korupčních afér pošramotily stavební společnosti v Česku pověst na mnoho let. V zahraničí však problémy Metrostavu zákazníci neřeší. Právě tam ovšem firma sklízí okolo třiceti procent tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a46r55e26k 71Š90i42m29o42n 2394787608678

Do výběrového řízení nemůžete napsat cenu všech předvídaných komplikací, to byste výběrové řízení nikdy nevyhráli. Komplikace musí být vždycky jako vícenáklady a na pohled nepředvídané.

0/0
21.9.2015 23:14

A51r77n58o23š82t 96S16t70á10r50e23k 4862180425134

Primerene tvrdy investor je co? Natvrdly investor?

+1/0
20.9.2015 9:08

J10i10n81d33ř61i57c26h 35Š67k11o14p56e22k 4565801750635

to je investor, který dokáže nad některými nedostatky stavební firmy zavřít oči

0/0
20.9.2015 12:39

J94i93n68d97ř14i87c89h 76L94u18k36á33š 8687171380875

a už dokáže Metrostav stavět domy, aby nepadaly?

0/0
19.9.2015 21:40

J41i29ř60í 15E27r13b51e26n 1203574196357

Ve Vrchlabí staví hasičárnu, tak uvidíme.

Ale mám dojem, že Nové spojení v Praze, OC Šantovka v Olomouci, ČVUT a Technická knihovna v Dejvicích, elektrárny v Ledvicích a Počeradech, LEGO Kladno či nemocnice v Kladně, Příbrami a Motole stále stojí a fungují...

+5/0
19.9.2015 23:38

J84a59n 88V34a86l27o91u49c44h 6972227208150

No zrovna Šantovka moc pevně nestojí. Ale to není až tak problém Metrostavu, navrhnout takový kolos na nevelkém ostrově, kde se jde pod hladinu okolních vod, je hodně odvážné...

0/0
20.9.2015 9:54

O37t52o31m92a66r 60T71h26o25m92a 2955747576595

a kdy budou stavět cizí firmy u nás ?

+1/0
19.9.2015 20:31

A53n77t57o50n94í61n 15S27v16o83b48o15d75a 3664933889282

Swietelsky stavěl u nás a docela dobrý, jsou to Rakušané

0/0
19.9.2015 20:44

V18o54j77t74a 80S57u58k 3597845927201

No je videt expert.....Skanska bere jeden projekt za druhym z plachet Metrostavu !!!!!!!!!!

0/0
20.9.2015 0:06

O90t62o23m75a36r 72T24h90o93m13a 2605157866315

Expert nejsem, jen si vsimam, ze velke dopravní stavby zvláště pak tunelove stavi jen Metrostav

0/0
20.9.2015 8:15

M67a81r86e89k 92Š77i36m95o83n 2504967828788

Ještě Hochtieff, ale tunely (myslím ty pod zemí) je prostě složitá, musí být zkušenosti.

0/0
21.9.2015 23:08

K94a28r97e64l 12F51r23i64t91z 4171227428612

A pan ministr dopravy přišel odkud? Z Pluta?

0/0
20.9.2015 13:32

M75a98t85ú67š 13B67e56n16a98k 9708674662163

Stavajú vo veľkom, Eurovia, Skanska, Strabag, všetko zahraničné firmy.

0/0
20.9.2015 13:31

R65o23b16e21r25t 92M57r76o95c91z38k11o18w90s32k38i 7598690549384

nj, doma si totiž dovolí, to co venku ne :-P

+12/−3
19.9.2015 19:43

L27u77b50o37m80í82r 50K75a79m34e59n41s58k45ý 3380178523756

říkájí tomu specifika českého trhu, kilometr dálnice přes moravské pole stojí víc než kilometry přes Alpy..

+2/0
20.9.2015 11:16

M24a64t64ú65š 82B70e84n59a21k 9448284552383

ak je v moraveskom poli zlá geológia, musí sa to vybagrovať a znovu naviesť, pričom v alpách sa zakladá na kvalitnom kamennom podloží tak aj áno.

0/0
20.9.2015 13:28

M26a39t49ú37š 25B84e34n38a74k 9268764522453

A poznám prípady kedy bolo lacnejšie zakladať na mostovej estakáde/tunely ako na násype.

0/0
20.9.2015 13:30

K60a79r64e79l 83F79r61i45t14z 4881727438172

Zapomněl jste na zlé archeology...;-)

0/0
20.9.2015 13:33

J64a77n 68B47a32r29t50u18š30k91a 7306291521813

Coby železniční nadšenec a milovník stavařské historie neznám ( !! ) žádnou velkou stavbu - ať už viadukty, tunely či tratě) které by v konečném účtování nepřekročily ( a to někdy výrazně) původní rozpočet. Jde jen o to zda důsledkem technických potíží a nebo "potížím politiků".....

+16/−1
19.9.2015 19:11

J24i11ř96í 86E22r29b31e89n 1293784376647

Přesně tak, tyhle problémy se táhnou infrastrukturní stavařinou odjakživa. Ani  za Rakouska-Uherska tomu nebylo jinak, na těchto stavbách si dělali jméno a jmění mnozí stavitelé. Stačí se projít po hřbitovech, kdekterá honosnější hrobka patří c. a k. dvornímu staviteli. Jenže tenkrát se to bralo jako standard, neexistovali investigativní žurnalisté, kteří z toho dělají škandály.

Nebylo na železnici výjimkou, že investor stavbu podcenil a provoz přecenil, aby nahnal co nejvíc koncesionářů, a když bylo hotovo, vyúčtování bylo občas i dvojnásobné oproti předpokladu. O silnicích už vůbec nemluvím, ty se stavěly vždy přímo ze státního nebo zemského rozpočtu, tam ani soukromí koncesionáři nebývali.

+7/−1
19.9.2015 19:19

A65n20t34o36n65í15n 30S60v16o65b89o52d95a 3364443259682

Soukromý investor nedovolí snadno navýšení ceny, také jsme jako firma pořizovali kancelář, jako občan byt atd

+1/0
19.9.2015 19:21

J59a44n 36B11a64r59t47u27š76k52a 7216271441973

ale asi všichni jsme zažili nápravu technických problémů odhalených až po koupi,že? Ale raději jsme to skryli do rekonstrukci než bychom přiznali že jsme se nechali oblafnout"

+3/0
19.9.2015 19:25

A41n82t65o19n26í80n 63S86v10o68b45o26d33a 3584103609762

Kupujeme nové a dohlíželi jsme v průběhu stavby, jinak to nejde :-). Nechali jsme firmu předělat odfláklé práce a stavby vedoucí tam poslal šikovné řemeslníky, těch je málo. Kontrola musí být tvrdá a nezávislá

+2/0
19.9.2015 19:32

J13i62ř40í 83E52r35b98e16n 1713164596227

Ano, s tím Vám dávám za pravdu.

Ale Vy zase pochopte, že stavba/ražba/hlubení tunelu v nehomogenním podzemí prostě nikdy nebude srovnatelná se stavbou kancelářského objektu. Už kvůli délce výstavby, (ne)odbornosti dohlížitele, počtu pracovníků, objemu techniky...

Metrostav dosud stavěl hlavně železniční tunely nebo dvouproudé silniční, což je úplně jiný projekt než čtyřproudý tunel. Nejen v objemu rubaniny, ale i v dost jiné náročnosti na použité technologie.

+4/0
19.9.2015 19:55

A92n12t25o18n34í17n 85S86v19o62b61o81d59a 3754893849402

Když se to učí, nemohou žádat plnou cenu. Kdyby to dostala firma se zkušenostmi, mohla stavba vyjít levněji. Stačí se podívat do historie, jak rychle postavili Italové trať z Brna do České Třebové, ti uměli

+2/0
19.9.2015 20:11

O11n46d65ř98e49j 58Š85t60ě55p15á82n59e46k 5199310508929

A ty firmy se zkušenostmi budete jmenovat?

0/0
19.9.2015 21:05

A96n53t37o90n26í71n 23S50v24o51b80o80d18a 3614493679152

V zahraničí budou :-)

0/0
19.9.2015 21:06

M35a50t59ú72š 44B26e64n61a28k 9348364492103

Eurovia, Skanska, Strabag, to sú tie najväčšie zahraničné firmy, a aké majú meno?

0/0
20.9.2015 13:25

A41n20t87o61n31í62n 92S24v38o33b25o84d96a 3764153519922

Je to o kontrole každé stavby, investor si to musí uhlídat, s nékým není problém a s někým je. Sousedi si nehlídali stavbu bytu a mají tam spoustu vad, některé se ani nevyřeší. Stavební dozory jsou u nás často fraška, musíte mít svůj. Takže jedna firma a dvě kvality :-(

0/0
20.9.2015 14:28

J64i24ř53í 21E68r70b76e58n 1803884746727

Italové na to taky nahnali dva tisíce kopáčů, na to nezapomínejte :-)

0/0
19.9.2015 23:34

A91n45t72o50n81í40n 91S28v85o98b55o53d75a 3114343749752

Stroje by měli nahradit lidi, ale nějak to nefunguje. Víc strojů, víc počítačů a práce trvá déle :-(

0/0
19.9.2015 23:50

J66i20ř22í 68E63r19b81e38n 1403704436397

Pořízení kanceláře či bytu o ploše 100 m2 je stále poněkud jiný projekt (co do nákladů, opakovatelnosti či znalostí budoucího uživatele) než pětikilometrový silniční tunel v nikdy plně neprobádatelném podloží.

+5/0
19.9.2015 19:27

A80n42t86o30n32í92n 59S73v13o65b83o86d65a 3934183699772

Viděl jsem od této firmy projekt mostu, také výsledná cena byla vyšší, takže je to úmysl :-(

+1/−1
19.9.2015 19:35

J19i43ř95í 11E90r69b75e16n 1193814626447

?

Zkuste to nějak rozvést, asi jsem při sobotním večeru nechápavý...

0/0
19.9.2015 19:51

A19n20t96o62n47í53n 21S35v31o82b51o60d70a 3194813339562

Stavby se úmyslně nacení níž než vyjde skutečná stavba, dělá to víc firem. Měli by takovým firmám znemožnit přístup k státním zakázkám pokud nedodrží dohodnutou cenu plus max 10%. Při posuzování zakázek by se mělo vzít jako důležitý parametr i dodržení cen z dřívějších zakázek

+1/−1
19.9.2015 20:00

J73a54n 49B14a28r96t74u41š47k20a 7656791211503

díky za "plusy", ale co takhle to "ocenit" u kmenového příspěvku ? ;-D ;-D Takhle jich mám sice "hafo", ale .....

0/0
19.9.2015 19:52

J39a24n 64B91a68r30t49u21š81k82a 7486931671823

dík ! ;-D

0/0
19.9.2015 21:18

M34a91r18e46k 29Š42i64m42o58n 2264227458648

Podívejte se na to jinak - jak chcete vyhrát výběrové řízení na cenu? Prostě do ceny nezahrnete žádné komplikace, které stavaři předvídají, ale na papír prostě nesmí. Jinak byste na cenu prostě nevyhráli.

0/0
21.9.2015 23:12

D25u36š86a40n 23D79i53t37r94i78c49h 3608836443909

Ano, téměř vždy se přešvihne původní cena, ale i tak je otázkou kdo je investor. Neznalý soukromý +30%, zkušený soukromý +10%, poctivý státní (pokud něco takového existuje) +50%, státní +100%

0/0
21.9.2015 23:30

J70i10ř20í 60V24i50n49k38l73e46r 1471567170809

No to bude proto že v zahraničí tuhle firmu na tunely ještě neznají

+3/−7
19.9.2015 19:11

J96i52ř56í 13E15r22b34e51n 1683684506397

Není nad to, když můžeme kálet do vlastního českého hnízda a pomlouvat své krajany, že? ;-)

+5/−2
19.9.2015 19:23

J86a54r51o56s62l83a50v 92Š42i48m65á97č93e25k 6854627509918

Zrovna Metrostav za své vlastní hnízdo považovat nehodlám, ale kálet do něj nemusím. Už si tam nadělali sami.

Ale je fakt, že si v zahraničí nedovolí to, co jim umožňují tuzemští "přiměřeně tvrdí" (veřejní) investoři.

+2/−1
20.9.2015 11:05

A66n71t71o39n52í31n 46S55v70o20b49o11d41a 3684303369942

Polák je lepší obchodník než radnice Prahy, cizí peníze se utrácí nejsnáze :-(

+7/0
19.9.2015 18:56

R96o80m20a61n 96P63o74l42á41č54e61k 5866289595

Spíš je sranda, jak se pomalu ukazuje, že Blanka nebyl až takový průser jaký se z něho dělal...

Ve výsledku to zvorali politici, kteří si honili triko, že to bude co nejdříve...

+8/−6
19.9.2015 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.