Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PROFIL: Metrostavu se doma drží kritika, venku úspěšně expanduje

Tunel Blanka a pár korupčních afér pošramotily stavební společnosti v Česku pověst na mnoho let. V zahraničí však problémy Metrostavu zákazníci neřeší. Právě tam ovšem firma sklízí okolo třiceti procent tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a60r84e10k 64Š67i25m23o31n 2744317578608

Do výběrového řízení nemůžete napsat cenu všech předvídaných komplikací, to byste výběrové řízení nikdy nevyhráli. Komplikace musí být vždycky jako vícenáklady a na pohled nepředvídané.

0/0
21.9.2015 23:14

A34r38n60o32š19t 39S37t76á37r16e48k 4742630455474

Primerene tvrdy investor je co? Natvrdly investor?

+1/0
20.9.2015 9:08

J67i43n61d77ř20i54c19h 60Š18k59o20p43e33k 4515951100825

to je investor, který dokáže nad některými nedostatky stavební firmy zavřít oči

0/0
20.9.2015 12:39

J16i87n59d20ř69i69c46h 21L15u82k40á33š 8187711570295

a už dokáže Metrostav stavět domy, aby nepadaly?

0/0
19.9.2015 21:40

J49i58ř84í 37E63r24b97e55n 1273164226577

Ve Vrchlabí staví hasičárnu, tak uvidíme.

Ale mám dojem, že Nové spojení v Praze, OC Šantovka v Olomouci, ČVUT a Technická knihovna v Dejvicích, elektrárny v Ledvicích a Počeradech, LEGO Kladno či nemocnice v Kladně, Příbrami a Motole stále stojí a fungují...

+5/0
19.9.2015 23:38

J30a77n 65V93a81l95o78u62c61h 6412787828500

No zrovna Šantovka moc pevně nestojí. Ale to není až tak problém Metrostavu, navrhnout takový kolos na nevelkém ostrově, kde se jde pod hladinu okolních vod, je hodně odvážné...

0/0
20.9.2015 9:54

O18t50o18m97a55r 34T28h86o34m61a 2935757606335

a kdy budou stavět cizí firmy u nás ?

+1/0
19.9.2015 20:31

A30n60t95o95n70í23n 28S15v91o35b20o54d51a 3764743329692

Swietelsky stavěl u nás a docela dobrý, jsou to Rakušané

0/0
19.9.2015 20:44

V94o33j95t84a 40S57u47k 3767965247121

No je videt expert.....Skanska bere jeden projekt za druhym z plachet Metrostavu !!!!!!!!!!

0/0
20.9.2015 0:06

O94t58o77m68a30r 12T13h12o38m20a 2285867536465

Expert nejsem, jen si vsimam, ze velke dopravní stavby zvláště pak tunelove stavi jen Metrostav

0/0
20.9.2015 8:15

M36a88r91e62k 98Š18i41m82o83n 2284527898378

Ještě Hochtieff, ale tunely (myslím ty pod zemí) je prostě složitá, musí být zkušenosti.

0/0
21.9.2015 23:08

K96a64r20e65l 23F75r51i17t77z 4321247948722

A pan ministr dopravy přišel odkud? Z Pluta?

0/0
20.9.2015 13:32

M17a53t30ú66š 92B93e84n66a53k 9138114502173

Stavajú vo veľkom, Eurovia, Skanska, Strabag, všetko zahraničné firmy.

0/0
20.9.2015 13:31

R31o48b94e50r46t 85M46r82o59c21z11k23o62w75s87k33i 7598470849834

nj, doma si totiž dovolí, to co venku ne :-P

+12/−3
19.9.2015 19:43

L76u92b45o19m75í73r 32K33a44m13e78n53s22k19ý 3730118103566

říkájí tomu specifika českého trhu, kilometr dálnice přes moravské pole stojí víc než kilometry přes Alpy..

+2/0
20.9.2015 11:16

M82a28t54ú36š 31B17e46n17a80k 9928714132763

ak je v moraveskom poli zlá geológia, musí sa to vybagrovať a znovu naviesť, pričom v alpách sa zakladá na kvalitnom kamennom podloží tak aj áno.

0/0
20.9.2015 13:28

M24a76t89ú69š 46B64e28n56a10k 9768694192363

A poznám prípady kedy bolo lacnejšie zakladať na mostovej estakáde/tunely ako na násype.

0/0
20.9.2015 13:30

K87a65r19e83l 32F75r23i85t45z 4831377928742

Zapomněl jste na zlé archeology...;-)

0/0
20.9.2015 13:33

J90a81n 54B66a84r26t62u19š17k50a 7446931961213

Coby železniční nadšenec a milovník stavařské historie neznám ( !! ) žádnou velkou stavbu - ať už viadukty, tunely či tratě) které by v konečném účtování nepřekročily ( a to někdy výrazně) původní rozpočet. Jde jen o to zda důsledkem technických potíží a nebo "potížím politiků".....

+16/−1
19.9.2015 19:11

J39i20ř28í 98E96r36b53e46n 1373794926367

Přesně tak, tyhle problémy se táhnou infrastrukturní stavařinou odjakživa. Ani  za Rakouska-Uherska tomu nebylo jinak, na těchto stavbách si dělali jméno a jmění mnozí stavitelé. Stačí se projít po hřbitovech, kdekterá honosnější hrobka patří c. a k. dvornímu staviteli. Jenže tenkrát se to bralo jako standard, neexistovali investigativní žurnalisté, kteří z toho dělají škandály.

Nebylo na železnici výjimkou, že investor stavbu podcenil a provoz přecenil, aby nahnal co nejvíc koncesionářů, a když bylo hotovo, vyúčtování bylo občas i dvojnásobné oproti předpokladu. O silnicích už vůbec nemluvím, ty se stavěly vždy přímo ze státního nebo zemského rozpočtu, tam ani soukromí koncesionáři nebývali.

+7/−1
19.9.2015 19:19

A61n29t54o48n63í14n 33S61v36o35b81o18d94a 3254513509712

Soukromý investor nedovolí snadno navýšení ceny, také jsme jako firma pořizovali kancelář, jako občan byt atd

+1/0
19.9.2015 19:21

J13a10n 75B80a40r28t87u34š54k26a 7736741931543

ale asi všichni jsme zažili nápravu technických problémů odhalených až po koupi,že? Ale raději jsme to skryli do rekonstrukci než bychom přiznali že jsme se nechali oblafnout"

+3/0
19.9.2015 19:25

A11n29t57o45n69í82n 54S30v89o55b42o17d16a 3584913729242

Kupujeme nové a dohlíželi jsme v průběhu stavby, jinak to nejde :-). Nechali jsme firmu předělat odfláklé práce a stavby vedoucí tam poslal šikovné řemeslníky, těch je málo. Kontrola musí být tvrdá a nezávislá

+2/0
19.9.2015 19:32

J27i57ř31í 84E38r30b33e61n 1523724186447

Ano, s tím Vám dávám za pravdu.

Ale Vy zase pochopte, že stavba/ražba/hlubení tunelu v nehomogenním podzemí prostě nikdy nebude srovnatelná se stavbou kancelářského objektu. Už kvůli délce výstavby, (ne)odbornosti dohlížitele, počtu pracovníků, objemu techniky...

Metrostav dosud stavěl hlavně železniční tunely nebo dvouproudé silniční, což je úplně jiný projekt než čtyřproudý tunel. Nejen v objemu rubaniny, ale i v dost jiné náročnosti na použité technologie.

+4/0
19.9.2015 19:55

A25n97t17o20n61í16n 24S49v24o32b92o35d42a 3264313599492

Když se to učí, nemohou žádat plnou cenu. Kdyby to dostala firma se zkušenostmi, mohla stavba vyjít levněji. Stačí se podívat do historie, jak rychle postavili Italové trať z Brna do České Třebové, ti uměli

+2/0
19.9.2015 20:11

O72n55d27ř47e67j 81Š12t78ě36p52á97n71e17k 5489590928779

A ty firmy se zkušenostmi budete jmenovat?

0/0
19.9.2015 21:05

A27n46t97o90n17í51n 80S20v18o13b18o17d62a 3444933899442

V zahraničí budou :-)

0/0
19.9.2015 21:06

M31a22t67ú70š 69B80e68n52a79k 9148454232703

Eurovia, Skanska, Strabag, to sú tie najväčšie zahraničné firmy, a aké majú meno?

0/0
20.9.2015 13:25

A34n30t28o92n66í37n 81S32v36o56b35o40d26a 3104903699332

Je to o kontrole každé stavby, investor si to musí uhlídat, s nékým není problém a s někým je. Sousedi si nehlídali stavbu bytu a mají tam spoustu vad, některé se ani nevyřeší. Stavební dozory jsou u nás často fraška, musíte mít svůj. Takže jedna firma a dvě kvality :-(

0/0
20.9.2015 14:28

J43i89ř19í 71E54r68b57e56n 1153774366317

Italové na to taky nahnali dva tisíce kopáčů, na to nezapomínejte :-)

0/0
19.9.2015 23:34

A35n81t38o40n13í66n 94S45v37o24b75o95d77a 3924393459442

Stroje by měli nahradit lidi, ale nějak to nefunguje. Víc strojů, víc počítačů a práce trvá déle :-(

0/0
19.9.2015 23:50

J22i54ř37í 36E79r23b74e88n 1363434206567

Pořízení kanceláře či bytu o ploše 100 m2 je stále poněkud jiný projekt (co do nákladů, opakovatelnosti či znalostí budoucího uživatele) než pětikilometrový silniční tunel v nikdy plně neprobádatelném podloží.

+5/0
19.9.2015 19:27

A48n96t78o35n27í57n 29S14v14o43b71o60d66a 3664483549812

Viděl jsem od této firmy projekt mostu, také výsledná cena byla vyšší, takže je to úmysl :-(

+1/−1
19.9.2015 19:35

J56i77ř72í 79E62r74b41e91n 1183804546117

?

Zkuste to nějak rozvést, asi jsem při sobotním večeru nechápavý...

0/0
19.9.2015 19:51

A59n89t90o15n18í93n 13S29v57o79b23o14d28a 3854923509332

Stavby se úmyslně nacení níž než vyjde skutečná stavba, dělá to víc firem. Měli by takovým firmám znemožnit přístup k státním zakázkám pokud nedodrží dohodnutou cenu plus max 10%. Při posuzování zakázek by se mělo vzít jako důležitý parametr i dodržení cen z dřívějších zakázek

+1/−1
19.9.2015 20:00

J92a17n 61B18a32r86t88u38š98k70a 7346981721513

díky za "plusy", ale co takhle to "ocenit" u kmenového příspěvku ? ;-D ;-D Takhle jich mám sice "hafo", ale .....

0/0
19.9.2015 19:52

J25a37n 94B33a88r69t10u75š74k43a 7456861521583

dík ! ;-D

0/0
19.9.2015 21:18

M25a98r48e69k 22Š15i25m40o31n 2184527378828

Podívejte se na to jinak - jak chcete vyhrát výběrové řízení na cenu? Prostě do ceny nezahrnete žádné komplikace, které stavaři předvídají, ale na papír prostě nesmí. Jinak byste na cenu prostě nevyhráli.

0/0
21.9.2015 23:12

D82u30š15a74n 29D85i55t24r41i75c70h 3658546983139

Ano, téměř vždy se přešvihne původní cena, ale i tak je otázkou kdo je investor. Neznalý soukromý +30%, zkušený soukromý +10%, poctivý státní (pokud něco takového existuje) +50%, státní +100%

0/0
21.9.2015 23:30

J46i61ř41í 57V53i52n50k55l21e18r 1981337810129

No to bude proto že v zahraničí tuhle firmu na tunely ještě neznají

+3/−7
19.9.2015 19:11

J31i79ř91í 67E61r57b47e90n 1603244816777

Není nad to, když můžeme kálet do vlastního českého hnízda a pomlouvat své krajany, že? ;-)

+5/−2
19.9.2015 19:23

J38a38r53o33s38l45a44v 59Š85i31m14á15č75e50k 6344767619338

Zrovna Metrostav za své vlastní hnízdo považovat nehodlám, ale kálet do něj nemusím. Už si tam nadělali sami.

Ale je fakt, že si v zahraničí nedovolí to, co jim umožňují tuzemští "přiměřeně tvrdí" (veřejní) investoři.

+2/−1
20.9.2015 11:05

A46n25t17o93n67í43n 74S17v45o84b14o92d65a 3924373689762

Polák je lepší obchodník než radnice Prahy, cizí peníze se utrácí nejsnáze :-(

+7/0
19.9.2015 18:56

R79o54m98a53n 66P86o29l16á46č56e51k 5716509355

Spíš je sranda, jak se pomalu ukazuje, že Blanka nebyl až takový průser jaký se z něho dělal...

Ve výsledku to zvorali politici, kteří si honili triko, že to bude co nejdříve...

+8/−6
19.9.2015 18:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.