Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PROFIL: Metrostavu se doma drží kritika, venku úspěšně expanduje

Tunel Blanka a pár korupčních afér pošramotily stavební společnosti v Česku pověst na mnoho let. V zahraničí však problémy Metrostavu zákazníci neřeší. Právě tam ovšem firma sklízí okolo třiceti procent tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a18r24e96k 65Š52i40m70o62n 2374287208138

Do výběrového řízení nemůžete napsat cenu všech předvídaných komplikací, to byste výběrové řízení nikdy nevyhráli. Komplikace musí být vždycky jako vícenáklady a na pohled nepředvídané.

0/0
21.9.2015 23:14

A88r40n19o71š64t 16S62t68á68r38e56k 4502800595514

Primerene tvrdy investor je co? Natvrdly investor?

+1/0
20.9.2015 9:08

J89i59n11d40ř14i84c45h 64Š98k58o90p83e23k 4325471120195

to je investor, který dokáže nad některými nedostatky stavební firmy zavřít oči

0/0
20.9.2015 12:39

J82i95n35d42ř19i51c50h 39L82u11k32á79š 8677561830925

a už dokáže Metrostav stavět domy, aby nepadaly?

0/0
19.9.2015 21:40

J87i79ř13í 36E87r15b27e52n 1753204236727

Ve Vrchlabí staví hasičárnu, tak uvidíme.

Ale mám dojem, že Nové spojení v Praze, OC Šantovka v Olomouci, ČVUT a Technická knihovna v Dejvicích, elektrárny v Ledvicích a Počeradech, LEGO Kladno či nemocnice v Kladně, Příbrami a Motole stále stojí a fungují...

+5/0
19.9.2015 23:38

J32a48n 45V31a35l47o66u84c34h 6182807188590

No zrovna Šantovka moc pevně nestojí. Ale to není až tak problém Metrostavu, navrhnout takový kolos na nevelkém ostrově, kde se jde pod hladinu okolních vod, je hodně odvážné...

0/0
20.9.2015 9:54

O10t31o83m23a84r 41T11h16o90m34a 2515437756315

a kdy budou stavět cizí firmy u nás ?

+1/0
19.9.2015 20:31

A76n77t81o66n98í37n 76S17v43o64b11o54d30a 3884983689782

Swietelsky stavěl u nás a docela dobrý, jsou to Rakušané

0/0
19.9.2015 20:44

V98o94j76t87a 83S43u39k 3907775217661

No je videt expert.....Skanska bere jeden projekt za druhym z plachet Metrostavu !!!!!!!!!!

0/0
20.9.2015 0:06

O40t23o93m86a58r 25T88h17o51m51a 2815797816915

Expert nejsem, jen si vsimam, ze velke dopravní stavby zvláště pak tunelove stavi jen Metrostav

0/0
20.9.2015 8:15

M86a28r21e39k 21Š22i16m31o55n 2524477988438

Ještě Hochtieff, ale tunely (myslím ty pod zemí) je prostě složitá, musí být zkušenosti.

0/0
21.9.2015 23:08

K92a43r52e75l 30F26r20i75t30z 4701237948142

A pan ministr dopravy přišel odkud? Z Pluta?

0/0
20.9.2015 13:32

M98a91t26ú37š 26B25e93n94a96k 9258274602663

Stavajú vo veľkom, Eurovia, Skanska, Strabag, všetko zahraničné firmy.

0/0
20.9.2015 13:31

R97o59b18e67r50t 48M59r81o95c72z98k75o60w62s71k25i 7668560969444

nj, doma si totiž dovolí, to co venku ne :-P

+12/−3
19.9.2015 19:43

L17u22b24o15m27í35r 32K14a47m94e28n34s24k63ý 3270598663616

říkájí tomu specifika českého trhu, kilometr dálnice přes moravské pole stojí víc než kilometry přes Alpy..

+2/0
20.9.2015 11:16

M30a74t44ú31š 13B28e27n60a65k 9618324782393

ak je v moraveskom poli zlá geológia, musí sa to vybagrovať a znovu naviesť, pričom v alpách sa zakladá na kvalitnom kamennom podloží tak aj áno.

0/0
20.9.2015 13:28

M67a30t25ú58š 85B45e13n49a25k 9268554442103

A poznám prípady kedy bolo lacnejšie zakladať na mostovej estakáde/tunely ako na násype.

0/0
20.9.2015 13:30

K54a73r60e96l 44F21r57i14t36z 4321107858192

Zapomněl jste na zlé archeology...;-)

0/0
20.9.2015 13:33

J94a86n 66B69a69r81t68u65š59k14a 7986141411233

Coby železniční nadšenec a milovník stavařské historie neznám ( !! ) žádnou velkou stavbu - ať už viadukty, tunely či tratě) které by v konečném účtování nepřekročily ( a to někdy výrazně) původní rozpočet. Jde jen o to zda důsledkem technických potíží a nebo "potížím politiků".....

+16/−1
19.9.2015 19:11

J63i22ř14í 58E88r86b12e73n 1533984676277

Přesně tak, tyhle problémy se táhnou infrastrukturní stavařinou odjakživa. Ani  za Rakouska-Uherska tomu nebylo jinak, na těchto stavbách si dělali jméno a jmění mnozí stavitelé. Stačí se projít po hřbitovech, kdekterá honosnější hrobka patří c. a k. dvornímu staviteli. Jenže tenkrát se to bralo jako standard, neexistovali investigativní žurnalisté, kteří z toho dělají škandály.

Nebylo na železnici výjimkou, že investor stavbu podcenil a provoz přecenil, aby nahnal co nejvíc koncesionářů, a když bylo hotovo, vyúčtování bylo občas i dvojnásobné oproti předpokladu. O silnicích už vůbec nemluvím, ty se stavěly vždy přímo ze státního nebo zemského rozpočtu, tam ani soukromí koncesionáři nebývali.

+7/−1
19.9.2015 19:19

A20n30t35o40n96í25n 72S75v50o26b81o54d55a 3734753449942

Soukromý investor nedovolí snadno navýšení ceny, také jsme jako firma pořizovali kancelář, jako občan byt atd

+1/0
19.9.2015 19:21

J68a61n 91B13a97r93t91u31š73k20a 7986161311423

ale asi všichni jsme zažili nápravu technických problémů odhalených až po koupi,že? Ale raději jsme to skryli do rekonstrukci než bychom přiznali že jsme se nechali oblafnout"

+3/0
19.9.2015 19:25

A66n11t52o70n47í40n 28S17v82o41b64o71d46a 3394593129242

Kupujeme nové a dohlíželi jsme v průběhu stavby, jinak to nejde :-). Nechali jsme firmu předělat odfláklé práce a stavby vedoucí tam poslal šikovné řemeslníky, těch je málo. Kontrola musí být tvrdá a nezávislá

+2/0
19.9.2015 19:32

J20i66ř77í 84E46r75b23e22n 1353424186337

Ano, s tím Vám dávám za pravdu.

Ale Vy zase pochopte, že stavba/ražba/hlubení tunelu v nehomogenním podzemí prostě nikdy nebude srovnatelná se stavbou kancelářského objektu. Už kvůli délce výstavby, (ne)odbornosti dohlížitele, počtu pracovníků, objemu techniky...

Metrostav dosud stavěl hlavně železniční tunely nebo dvouproudé silniční, což je úplně jiný projekt než čtyřproudý tunel. Nejen v objemu rubaniny, ale i v dost jiné náročnosti na použité technologie.

+4/0
19.9.2015 19:55

A14n73t69o29n82í25n 53S13v12o37b14o75d61a 3784603489352

Když se to učí, nemohou žádat plnou cenu. Kdyby to dostala firma se zkušenostmi, mohla stavba vyjít levněji. Stačí se podívat do historie, jak rychle postavili Italové trať z Brna do České Třebové, ti uměli

+2/0
19.9.2015 20:11

O57n62d71ř70e95j 87Š49t52ě57p29á35n38e58k 5219960208829

A ty firmy se zkušenostmi budete jmenovat?

0/0
19.9.2015 21:05

A77n66t94o52n63í24n 16S97v22o82b62o12d32a 3674243749862

V zahraničí budou :-)

0/0
19.9.2015 21:06

M77a79t45ú61š 18B85e29n76a34k 9948274742523

Eurovia, Skanska, Strabag, to sú tie najväčšie zahraničné firmy, a aké majú meno?

0/0
20.9.2015 13:25

A25n16t64o77n11í93n 52S81v92o48b65o72d82a 3154853499352

Je to o kontrole každé stavby, investor si to musí uhlídat, s nékým není problém a s někým je. Sousedi si nehlídali stavbu bytu a mají tam spoustu vad, některé se ani nevyřeší. Stavební dozory jsou u nás často fraška, musíte mít svůj. Takže jedna firma a dvě kvality :-(

0/0
20.9.2015 14:28

J61i20ř62í 71E43r27b73e30n 1683804746757

Italové na to taky nahnali dva tisíce kopáčů, na to nezapomínejte :-)

0/0
19.9.2015 23:34

A38n28t87o33n68í66n 55S46v53o66b30o31d14a 3844403799882

Stroje by měli nahradit lidi, ale nějak to nefunguje. Víc strojů, víc počítačů a práce trvá déle :-(

0/0
19.9.2015 23:50

J35i80ř43í 36E98r43b16e21n 1803814886907

Pořízení kanceláře či bytu o ploše 100 m2 je stále poněkud jiný projekt (co do nákladů, opakovatelnosti či znalostí budoucího uživatele) než pětikilometrový silniční tunel v nikdy plně neprobádatelném podloží.

+5/0
19.9.2015 19:27

A57n41t23o77n16í63n 29S77v48o23b47o39d12a 3804943899402

Viděl jsem od této firmy projekt mostu, také výsledná cena byla vyšší, takže je to úmysl :-(

+1/−1
19.9.2015 19:35

J66i58ř85í 93E41r43b98e40n 1483394846807

?

Zkuste to nějak rozvést, asi jsem při sobotním večeru nechápavý...

0/0
19.9.2015 19:51

A22n87t83o66n55í95n 34S17v53o97b30o21d11a 3494213429132

Stavby se úmyslně nacení níž než vyjde skutečná stavba, dělá to víc firem. Měli by takovým firmám znemožnit přístup k státním zakázkám pokud nedodrží dohodnutou cenu plus max 10%. Při posuzování zakázek by se mělo vzít jako důležitý parametr i dodržení cen z dřívějších zakázek

+1/−1
19.9.2015 20:00

J33a28n 48B26a79r23t33u12š96k25a 7976231461663

díky za "plusy", ale co takhle to "ocenit" u kmenového příspěvku ? ;-D ;-D Takhle jich mám sice "hafo", ale .....

0/0
19.9.2015 19:52

J34a43n 95B36a35r63t72u56š83k69a 7816861681383

dík ! ;-D

0/0
19.9.2015 21:18

M74a91r90e31k 66Š37i24m21o46n 2634427738598

Podívejte se na to jinak - jak chcete vyhrát výběrové řízení na cenu? Prostě do ceny nezahrnete žádné komplikace, které stavaři předvídají, ale na papír prostě nesmí. Jinak byste na cenu prostě nevyhráli.

0/0
21.9.2015 23:12

D63u57š79a36n 93D17i40t94r76i14c23h 3848776393769

Ano, téměř vždy se přešvihne původní cena, ale i tak je otázkou kdo je investor. Neznalý soukromý +30%, zkušený soukromý +10%, poctivý státní (pokud něco takového existuje) +50%, státní +100%

0/0
21.9.2015 23:30

J43i77ř44í 92V53i94n37k14l34e75r 1551187510239

No to bude proto že v zahraničí tuhle firmu na tunely ještě neznají

+3/−7
19.9.2015 19:11

J96i42ř92í 61E14r18b97e14n 1423874786387

Není nad to, když můžeme kálet do vlastního českého hnízda a pomlouvat své krajany, že? ;-)

+5/−2
19.9.2015 19:23

J42a96r86o76s46l87a96v 47Š77i67m29á48č29e63k 6364537559608

Zrovna Metrostav za své vlastní hnízdo považovat nehodlám, ale kálet do něj nemusím. Už si tam nadělali sami.

Ale je fakt, že si v zahraničí nedovolí to, co jim umožňují tuzemští "přiměřeně tvrdí" (veřejní) investoři.

+2/−1
20.9.2015 11:05

A47n97t87o80n79í71n 29S33v73o30b77o38d45a 3554233259622

Polák je lepší obchodník než radnice Prahy, cizí peníze se utrácí nejsnáze :-(

+7/0
19.9.2015 18:56

R39o26m57a39n 66P20o14l45á38č23e53k 5426499815

Spíš je sranda, jak se pomalu ukazuje, že Blanka nebyl až takový průser jaký se z něho dělal...

Ve výsledku to zvorali politici, kteří si honili triko, že to bude co nejdříve...

+8/−6
19.9.2015 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.