Diskuze

PROFIL: Metrostavu se doma drží kritika, venku úspěšně expanduje

Tunel Blanka a pár korupčních afér pošramotily stavební společnosti v Česku pověst na mnoho let. V zahraničí však problémy Metrostavu zákazníci neřeší. Právě tam ovšem firma sklízí okolo třiceti procent tržeb.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M70a52r45e52k 10Š32i81m61o37n

21. 9. 2015 23:14

Do výběrového řízení nemůžete napsat cenu všech předvídaných komplikací, to byste výběrové řízení nikdy nevyhráli. Komplikace musí být vždycky jako vícenáklady a na pohled nepředvídané.

0 0
možnosti

Primerene tvrdy investor je co? Natvrdly investor?

1 0
možnosti

to je investor, který dokáže nad některými nedostatky stavební firmy zavřít oči

0 0
možnosti

a už dokáže Metrostav stavět domy, aby nepadaly?

0 0
možnosti
Foto

J33i24ř36í 16E11r31b79e70n

19. 9. 2015 23:38

Ve Vrchlabí staví hasičárnu, tak uvidíme.

Ale mám dojem, že Nové spojení v Praze, OC Šantovka v Olomouci, ČVUT a Technická knihovna v Dejvicích, elektrárny v Ledvicích a Počeradech, LEGO Kladno či nemocnice v Kladně, Příbrami a Motole stále stojí a fungují...

5 0
možnosti

a kdy budou stavět cizí firmy u nás ?

1 0
možnosti

Swietelsky stavěl u nás a docela dobrý, jsou to Rakušané

0 0
možnosti

nj, doma si totiž dovolí, to co venku ne :-P

12 3
možnosti

říkájí tomu specifika českého trhu, kilometr dálnice přes moravské pole stojí víc než kilometry přes Alpy..

2 0
možnosti

Coby železniční nadšenec a milovník stavařské historie neznám ( !! ) žádnou velkou stavbu - ať už viadukty, tunely či tratě) které by v konečném účtování nepřekročily ( a to někdy výrazně) původní rozpočet. Jde jen o to zda důsledkem technických potíží a nebo "potížím politiků".....

16 1
možnosti
Foto

J28i61ř96í 38E97r36b22e70n

19. 9. 2015 19:19

Přesně tak, tyhle problémy se táhnou infrastrukturní stavařinou odjakživa. Ani  za Rakouska-Uherska tomu nebylo jinak, na těchto stavbách si dělali jméno a jmění mnozí stavitelé. Stačí se projít po hřbitovech, kdekterá honosnější hrobka patří c. a k. dvornímu staviteli. Jenže tenkrát se to bralo jako standard, neexistovali investigativní žurnalisté, kteří z toho dělají škandály.

Nebylo na železnici výjimkou, že investor stavbu podcenil a provoz přecenil, aby nahnal co nejvíc koncesionářů, a když bylo hotovo, vyúčtování bylo občas i dvojnásobné oproti předpokladu. O silnicích už vůbec nemluvím, ty se stavěly vždy přímo ze státního nebo zemského rozpočtu, tam ani soukromí koncesionáři nebývali.

7 1
možnosti

No to bude proto že v zahraničí tuhle firmu na tunely ještě neznají

3 7
možnosti
Foto

J75i42ř11í 76E17r57b74e84n

19. 9. 2015 19:23

Není nad to, když můžeme kálet do vlastního českého hnízda a pomlouvat své krajany, že? ;-)

5 2
možnosti

Polák je lepší obchodník než radnice Prahy, cizí peníze se utrácí nejsnáze :-(

7 0
možnosti

Spíš je sranda, jak se pomalu ukazuje, že Blanka nebyl až takový průser jaký se z něho dělal...

Ve výsledku to zvorali politici, kteří si honili triko, že to bude co nejdříve...

8 6
možnosti