Diskuze

Češi více jezdí, pumpy hlásí nárůst tržeb. Rychle roste podíl nafty

Benzin tvoří už jen čtvrtinu všech prodejů na čerpacích stanicích, posiluje hlavně nafta. Tuzemské čerpací stanice letos zažívají po letech poklesu výrazný růst prodeje pohonných hmot. Můžou za to zejména klesající ceny ropy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P58e58t68r 71K45h65o90l

15. 9. 2015 19:14

Zajímavé je, jak neustále na trzích padá cena ropy, ale na benzínkách u nás trvá měsíc než spadne cena o 50haléřů. Před 14dny jsem se vrátil z Chorvatska a v okolí Splitu se na benzínkách měnila cena každý den o 0,15-0,2 kuny. Za týden spadla cena benzinu z 9,95 na 8,99 kuny. Ať mi někdo neříká, že u našich pumpařů neexistuje dohodaRv

1 1
možnosti
OJ

ano ano, jak benzín podraží o 2Kč/l, Češi hned přesedají na hromadnou dopravu - a naopak 8-o

že jásá státní rozpočet si nejsem tak moc jistý - spotřební daň je sice pevná (nezávislá na celkové ceně benzínu), ale když klesne celková cena, klesne úměrně tomu i DPH! když benzín zlevní ze 40Kč na 30, růst prodeje (a vybrané spotřební daně) o 6% pokles výběru DPH nevyváží!

0 0
možnosti

Máte na to nějaké výpočty? Podle mě je to právě naopak. Díky pevné spotřební dani jež je vyšší než DPH stoupá příjem státního rozpočtu i při menším navýšení prodejů. Je tedy lepší mít cenu níže při tomu odpovídajících vyšších prodejích.

0 0
možnosti
JF

J32a26n 20F26r76o22l29í22k

15. 9. 2015 15:02

Včera dávali na ČT 24 tabulku, kde "rychlý podíl nárustu" činil u benzinů 1%.;-D

1 0
možnosti
MV

M19a43r18e50k 71V73o17k71á21l

15. 9. 2015 16:45

taky jsem na to koukal ... přišlo mi to tak v toleranci statistické chyby ... ;-D

1 0
možnosti
AK

Buh vi, jak je to ve zbytku statu? Anebo tem dennim nadpisum o Cesich mam rozumet jako upevnovani nekompromisniho ceskeho nacionalismu u nas?

0 3
možnosti
LS

Češi, do toho! Ale to byli normální lidi na zápase v Olomouci.

1 1
možnosti
JB

Je zajímavé že stačí jedna věta v médiích o "stoupající ceně ropy" a hned druhý den stoupne cena PHM u nás minimálně o korunu (či dvě). Ale propad cen ropy na historicky rekordní minimum se na našich pumpách projevuje rychlostí hnědých slimáků z našich zahrad. A co k tomu média? No ta se ozvou až se zprávou o stoupající ceně.... :-P

1 1
možnosti
OZ

Všimli jste si někdy u pumpy, že tankující chlapi pistoli po konci tankování oklepou a ženský ne...? :-P

18 0
možnosti
MK

ty zas otírají hrdlo nádrže :-D

6 0
možnosti
PK

To je logické, že se tankuje více nafta, když na naftu jezdí kamióny, dodávky, a také služební auta, u kterých se počítá s vysokým nájezdem a tedy častým tankováním. Běžná soukromá osoba s průměrným nájezdem kolem 10-15tis. km ročně, pro kterou je benzín vhodnější, tankuje pak benzín v průměru o poznání méně, než auta, která jsou stále na cestách a najedou desítky tisíc ročně.

8 0
možnosti

článek je že roste podíl nafty.

Takže že na naftu jezdí kamiony, traktory a dodávky, by na růst vliv mít neměl. Ty na ni jezdí totiž pořád

0 0
možnosti
MS

A jak to vypadá s CNG a LPG?

0 0
možnosti

To je děs... přecházet na diesely. Zdraví občanů ty firmy, co na tom pár korun ušetří, samozřejmě platit nebudou. Rv A neříkejte nic o EURO5 apod., obecně se ví, že problémem u dieselů jsou hlavně prachové částice a NOx, což nové emisní limity neřeší.

10 2
možnosti

ani nové benziny nejsou žádný záztrak čistoty. EURO 6 už musí mít filtry pevných částic, takže o moc lepší než diesly nebudou (pokud vůbec jsou)

0 1
možnosti