- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zeptám se tady odporníků - čemu se říká "investiční celky"? Nějaké strojírenské konstrukce páchané na míru?
Průmysl se pomalu vrací do Evropy, jak Čína bohatne a podražuje, ale cílem Evropy by neměl být průmysl, ale informační ekonomika - vývoj, patenty, design, simulace, prototypy, výrobní dokumentace. Vlastní výrobu podle návodu už pak může udělat kdokoliv.
Od týhle blbosti už naštěstí vyspělý svět upouští. Vyrábět se dá pochopitelně všude. Pro ČR je ale lepší když je to v Plzni, nebo v Liberci, než Bombayi. Ne každý může být vývojář. Uživit se tady musí i ostatní.
Všichni říkaj že je všechno zavřený a že průmysl v Česku vymizel. To ale není pravda, u nás v Plzni ve Škodovce se vyrábí momentálně tramvaje do Antalye v Turecku a do Bratislavy na Slovensko. Také metro do Petrohradu a spoustu dalšího.
Měl byste se podívat do pracovní smlouvy, jestli nevyzrazujete citlivé informace.
Paráda. O takových firmách se moc nepíše a pak vzniká dojem že v ČR se nic nevyrábí.
Protože stále platí, že o čem se nepíše, o tom se neví. A když si vezmete tištěné noviny, tak nejčtenější Blesk se zajímá jen o skandály, vaření a sport, druhé nejčtenější Deníky Bohemia se na čtyřech stránkách zajímají o regionální dění, na dvou o celostátních a ve zbylé půlce vydání je jen sport. MF DNES i Lidovky žijí spíš politikou než ekonomikou a Právo na tom není o moc lépe. A když už novináři o něčem píší, je to spíš o finančnících a kapitálových podnikatelích, než o průmyslnících a konstruktérech. O ekonomické teorii se totiž kecá lépe než když byste měl popisovat výhody nového turbogenerátoru...
Zdá se, že ZPS Zlín, poté, co je koupila italská Tajmac, jakoby se vypařily. Pokud měly původního vlastníka, hrály aktivnější roli, teď se nad ní vody zavřely.