Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Odbory poprvé demonstrovaly v hale. Z platu se musí vyžít, hřímaly

V neobvyklých kulisách se sešli ve středu čeští odboráři. Zatímco obvykle bývají jejich přirozeným prostorem ulice či náměstí, za vyšší mzdy tentokrát demonstrovali v hale. „Náš cíl je zřejmý. Dosáhnou takové minimální mzdy, aby se za ní dalo žít,“ hřímal v pražské Areně Sparta odborový předák Josef Středula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92i62b75o42r 20V60e64n61g72l46á40ř 4144165952784

pan středula a celé naše odbory to je kousek k zasmání. nikdy nic nedokazali, vždy měli jen řeči. a jejich taťka Falbr si sedí v bruselu za neskutečné peníze

+8/0
16.9.2015 21:51

J87i36t83k20a 83P95a25v95l59í26č32k32o97v56á 6456616646347

Chtěl jste říct, že spí. ;-)

+1/0
17.9.2015 8:07

G66u68s62t88a25v 72S12o87j92k63a 1828783855484

nesedí. leží a chrápe.

+1/0
17.9.2015 8:22

M22i86r50o18s83l59a83v 59B19u65č59e46k 6593433421394

Český dělník vyrábí stejný automobil jako německý, vyrábí stejné mléko a jogurty. Není důvod, aby vydělával čtvrtinu toho, co německý nebo rakouský dělník. To není normální,“ uvedl Samek....

Já kupodivu souhlasím, pouze podotýkám, že případné dotazy a připomínky je třeba adresovat na : ÚV KSČm , Politických vězňů 1531/9, 110 00 Praha 1-Nové Město

+2/0
16.9.2015 19:24
Foto

A73l89a93n 52Ř50e71p21k28a 4735946

Fajn, můžeme mít stejné platy jako v Německu, ale pak zde budou i stejné ceny a už to taková sláva zase nebude;-) A nemám na mysli jen potraviny, ale hlavně bydlení, dopravu, služby (třeba kadeřnictví atd.), restaurace... Rv

+4/−3
16.9.2015 19:33

J93a21k92u37b 12K95n43e52c45h59t43o57v20s56k49ý 3170846121792

Radši Německé platy a německé ceny. je prokázáno, že Němec si z platu koupí více.

+5/0
16.9.2015 20:16

J58a22r65d38a 59H30o52f15m95a53n69n 4460785964

jo ? ale ne v německu, musí k nám

0/−2
16.9.2015 22:25

T64o85m88á64š 96K72e32l43l62e10r 3880923235551

Co to kecáš?

0/0
17.9.2015 0:15

J46a41n 93N31o14v43á70k 7245454978367

äle jo mají se lépe, ale ne třeba 4x jak si odboráři myslí.

0/0
17.9.2015 8:29

J98a52k74u89b 47K49n16e72c21h41t58o83v30s94k46ý 3820846891322

Nemáte vůbec úplně pravdu. Třeba bydlení je tam dražší. Ale oblečení, elektronika, auta, jídlo jsou levnější v Německu. Pokud jde o jídlo, tak je tam ještě kvalitnější než u nás. O tom není sporu. Nedávno jsme četl článek, že pizza od Dr. Oetkera je v Německu sice dražší o 7 kč, ale více chutnější. Český mluvčí to zdůvodnil faktem, že prý Čerský zákazník má jinou chuť a tady by byla neprodejná. Blábol roku.

0/0
17.9.2015 8:31

V74á58c41l59a90v 50K16r38a51j56č92a 5316249739294

Kromě služeb už stejné nebo vyšší ceny máme na 99% zboží. Takže bychom se měli jenom lépe.

0/−1
17.9.2015 8:29
Foto

A97l45a32n 89Ř87e19p50k53a 4175816

Fajn, tak se tam odstěhujte, když je tam tak skvěle a nemusíte být tady když se máme prý tak špatně ;-)

0/0
17.9.2015 9:07

T35o10m45á47š 82B47u34r41a 4592186144

Problém je v produktivitě práce. Tedy ani ne tak v té její primární části (výrobě), nýbrž v té sekundární (komerční).

Samozřejmě, vyrobit za optimální náklady v požadované kvalitě, to je základ - to už se v Česku pomalu ale jistě (znovu) učíme. Ovšem jako nejdůležitější se jeví schopnost daný produkt uplatnit na trhu. A to na takovém, kde utržím dost, abych - krom jiného - mohl své zaměstnance slušně.zaplatit. Což jsou trhy (hovoříme-li o legálním byznisu) ve vyspělých teritoriích. Řeč je v tomto případě tudíž především o kvalitním obchodním managementu - nikoliv i jednotlivém dělníkovi.

A není náhodou, že ve firmách majících své domicile i hlavní produkční zdroje v Česku, které svoji produkci z větší části svoji produkci uplacírovaly na vyspělých trzích, jsou platy jejich zaměstnanců na urovni blížící se některým ekonomicky rozvinutým státům EU. V některých případech jsou i srovnatelné.

0/0
16.9.2015 19:41

M34a93r43t40i55n 97P98e44c69i83n64a 4621153

Stěžujte si v ČNB.

0/0
16.9.2015 20:33

J31o26z83e49f 66S41t85e48b89i15l83a 3675807375157

Myslím si, že kdyby měli zaměstnanci více peněz "čistého na pásce", tak více utratí, zaplatí více na daních, zvedne se hdp, zvedne se ekonomika, tudíž bude prosperující i ČR. /nebudu se zamýšlet, že se daně vytuneluji-to je jiná diskuze/

+2/−1
16.9.2015 19:18

M19a20r82t89i42n 69P89e41c97i95n54a 4781933

Měl být plus.

+1/0
16.9.2015 20:34

Z54d17e47n64ě25k 79H83a76n26z17l 1561206512714

Aspon se k nám vracejí firmy z Číny.

+1/0
16.9.2015 19:17

J47a54r52d35a 71H40o27f16m63a74n54n 4780255874

stejně je to chyba zaměstnanců že si o to neumí říct :-/, ke mně když nějaký přijde a chce přidat tak mu rovnou říkám ,,přidej,, a problém vyřešen ;-)

+1/−2
16.9.2015 18:33

T56o93m17á67š 44B41u69r94a 4592756304

Zajímalo by mne, kde bere pan Středula oporu pro své tvrzení. Je to nějaká legislativní norma, úzus, či snad dogma? Pokud jeho dogma - jakože asi ano - pak silně levicově populistické. Nikde na světě nic podobného nefunguje. Zejména proto, že páně Středulou požadovanou míru korelace mezi minimální mzdou a nutnými náklady na prosté přežití nelze institucionálně zajistit, natožpak vynutit.

+7/−2
16.9.2015 18:32

J25a22r34d34a 42H66o81f85m58a48n68n 4600515114

tak z úst tohoto pána ještě nic rozumného nepadlo, jen arogance a demagogie

+3/0
16.9.2015 18:34

M53a32r24t89i40n 11B50a35r14t61e38k 5607621121823

Základním úkolem vedení odborů není pracovat pro jejich členy, ale hlavně být viděn a slyšen, aby si udržel teplé místečko a případně se prostávkoval ještě nějaké teplejší v poslanecké sněmovně za ČSSD.

+3/0
16.9.2015 18:53

T36o15m84á56š 74B95u20r11a 4932386494

Souhlas. Ovšem dělám-li (vůbec) něco, pak by to dle mého názoru mělo být řádně ev. dokonce pořádně. To v daném případě znamená mít ucelenou reálnou koncepci založenou na kvalitní analýze a ne se prezentovat takovýmito nesmysly které prokoukne i absolovent druhého stupně základní školy. Potom si mohu dovolit na veřejnosti i sofistikovanější řečnickou manipulaci. Takhle nějak to asi vypadá v dnešním předvolebním Řecku.

+2/0
16.9.2015 19:04

J22a22k43u12b 96K55n47e17c92h40t25o72v45s85k88ý 3240716981292

Zkuste si žít sám za 9200 hrubého a pochopíte to.

+1/0
16.9.2015 20:18

T80o38m30á32š 56B65u42r54a 4652536774

Tady není - tak jak to prezentoval pan Středula dle výchozího článku - co k chápání. To co řekl je věcně neproveditelné a tudíž nesmyslné.

Jinak s Vámi souhlasím: za Vámi uvedenou částku bych nepřežil. Ovšem to není téma této diskuze.

Vy zřejmě považujete tento instrument (minimální mzda) za jakousi jistotu pro pracující. Ale tak tomu primárně není, resp. z tohoto důvodu není tento nástroj užíván. Už proto ne, že Erár nemá povinnost zaručovat svým občanům, mimo zvláštních případů, jejich minimální materiální životní úroveň.

0/0
16.9.2015 21:58

J35a13k87u45b 72K10n23e91c27h35t62o17v64s74k43ý 3740686821392

V tom případě by nepracovala velká část lidí, protože pracovat by se prostě nevyplatilo,.

0/0
17.9.2015 8:24

T20o30m86á32š 39B29u40r82a 4222786504

Jaký případ máte na mysli, prosím?

0/0
17.9.2015 10:39

J89a15k62u36b 85K47n46e41c96h53t51o70v84s37k62ý 3120666251902

Kdyby se min. mzda od roku 1991 nezvýšila, tak by dnes byla min. mzda 3000 hrubého. A za to se opravdu nevyplatí pracovat gch zhruba 170 hodin měsíčně,.

0/0
19.9.2015 20:15

J89a97k79u95b 69K47r25e81j11č23í42k 8793814182144

Nazdárek, vyžít z daného hrubého platu je opravdové umění, který jen tak nikdo neumí a minimální mzda za předpokladu, že nemáte zkrácený úvazek, jinak může být mzda ještě nižší. 

Jinak bych za solidní pro přežití jednoho člověka, bydlící v karzonce, bych bral za solidní aspoň tak 12 - 13 tisíc hrubého..

S pozdravem!

0/0
17.9.2015 21:43

P56e22t26r 58K22n16ě87b31o46r97t 3221760

Každý má zakový plat, jaký si zaslouží.

+3/−3
16.9.2015 17:53

Z45d60e53n91ě76k 80H54a63n58z98l 1161826392254

Smutnej příběh

0/0
16.9.2015 18:02

P98e31t58r 95T39. 18D89v13o28ř58á55k 4544978413

To není pravda.

0/0
16.9.2015 18:24

J77a91r90d74a 33H49o13f15m65a61n88n 4870145374

a jaká je tedy pravda ?

0/0
16.9.2015 18:31

P58e92t62r 27T52. 39D75v71o31ř25á48k 4264478363

Zaslouží si Ransdorf svůj plat? Je německý dělník víc než český? Může někdo za to, že se narodil v blbým regionu? Plat je často o životním štěstí. Náhoda, osud. Nesnáším ty kecy, že každý strůjce svého štěstí. Vždycky to tak není. Než se do mě pustíte, mám nadprůměrný plat a považuji to za šťastnou souhru osudu.

+4/0
16.9.2015 18:38

J69a50r72d28a 34H10o64f26m30a24n90n 4640915594

ty bereš randsdorfa jako příklad ? 8-o - tak běž za jeho voliči ne za mnou, jistě že nezaslouží - ten je zadarmo drahý, plat není o štěstí-ale jen o vůli, chuti a pracovitosti, což jsi jistě musel dělat a děláš aby jsi měl svůj dnešní byt

+2/−1
16.9.2015 18:40

P27e53t39r 76T28. 12D97v90o98ř62á90k 4804888483

První příspěvek zněl, že KAŽDÝ má plat, jaký si zaslouží. Napsal jsem, že to není pravda a ty mi to teď právě potvrzuješ.

+1/0
16.9.2015 18:44

J25a28r52d18a 11H85o66f38m91a48n25n 4850125584

;-D dobře - vezmu jinak, byl zvolen do té funkce kde je tento plat = tedy si jej zaslouží :-/

0/0
16.9.2015 18:48

P37e46t95r 37T47. 21D79v71o96ř93á85k 4694178673

Český dělník má u baráku fabriku a vydělá 15 tisíc. Není schopný se naučit německy a zvednout kotvy. Německý dělník má u baráku fabriku a vydělá 3000 e. Taky není schopen v případě potřeby se naučit česky a jít dělat do Čech. Oba dělají to samé. Je nutné toho Čecha dehonestovat a Němce dávat za vzor. Není to o tom, že Němec měl v životě více štěstí už na startu?

+3/−1
16.9.2015 18:52

M52a80r28t71i19n 83B37a81r98t71e21k 5827571411853

A vy myslíte, že se Německo jako silná a prosperující průmyslová země jenom tak objevilo? Nebo je to zásluha těch miliónů Němců před tím vašim imaginárním dělníkem, kteří postavili ekonomiku země na silné nohy? Opravdu si myslíte, že Německá pracovitost a kázeň s tím nemá nic společného?

+4/0
16.9.2015 18:57

P11e84t79r 85T21. 88D50v34o54ř83á60k 4114148473

Souhlas. Do srovnávání německých a českých platů jsem nechtěl sklouznout. Moje chyba, prostě jsem dával jen příklady že ne vždy zásluhy a plat je v rovině.

0/0
16.9.2015 19:02

M80a21r16t98i96n 30B33a95r43t66e39k 5497531181243

No možná byste se měl jít podívat jak vypadá opravdu nízká mzda někde do Bangladéše, když už chcete porovnávat českého a německého dělníka. Protože každý má co si zaslouží v rámci určité nějaké specifické oblasti a čase. Protože jinak byste mohl argumentovat dělníkama co stavělu pro Chufua jeho pyramidu, což je naprosto absurdní. 

Takže abych to zjednodušil: Český dělník má mzdu odpovídající ekonomické síle země založené na historických událostech. V Mnichově třeba nebudovali 40 let socialismus. A když už se díváte přes hranice do Německa, tak se podívejte i přes hranice do Rumunska.

0/0
16.9.2015 18:50

P38e74t98r 96T23. 64D18v84o84ř37á81k 4404918773

Já ale nebrečím a jsem s tím smířený. Jen jsem oponoval názoru, že každý má plat jaký si zaslouží. Prostě to tak úplně není.

0/0
16.9.2015 18:59

M46a63r10t75i79n 94B33a40r70t51e41k 5887791611833

Ano, můžou existovat specifické okolnosti ,které člověk nemůže ovlivnit, ale většinou opravdu má člověk mzdu takovou, jakou si zaslouží. A jak jsem psal, tak nemá smysl srovnávat s Německem. Má to stejný význam jako srovnávat s Rovníkovou Guineou. Pokud chceme srovnávat, tak jenom v rámci naši vlastní země. Chápu, že sousedova tráva je vždycky zelenější, ale často je to proto, že soused se o ni lépe stará.

0/0
16.9.2015 19:04

P51e54t58r 11T80. 45D68v32o35ř14á50k 4664558973

Já uznal, že moje odbočka do Německa je mimo a jsem rád, že vy uznávate, že plat je podle zásluh většinou, ne vždy.

0/0
16.9.2015 19:08

M24a22r92t51i64n 51P88e91c84i53n42a 4431433

Někdo tam toho Ransdorfa zvolil. a ten někdo si to bohužel mysli;-)

0/0
16.9.2015 20:35
Foto

A50l67a35n 71Ř33e28p15k33a 4525396

Spousta lidí by zasloužila za svou práci víc, ale prostě firma víc nedáRv Třeba prodavačky, na spoustě prodejen jich je málo, jsou tam pomalu víc než doma a berou prd.. :-P Proti tomu úředník na radnici nemá fyzicky namáhavou práci, ale bere víc a ještě má jisté volné víkendy a svátky, nedělá noční.

+2/0
16.9.2015 18:41

P85e42t75r65a 27M40a52l54a89k82o72v25a 1528260760864

no ta prodavačka má málo právě proto, že je hodně těch úředníků...

+1/0
16.9.2015 18:46

T20o28m10á64š 66B26u37r13a 4342886834

Nikoliv především proto. Je to z důvodu cenového podbízení se řetězců svým zákazníkům. Kdyby tyto podstatu své nabídky měly orientovánu na kvalitu zboží (tedy za vyšší ceny než dnes), a tudíž ne na co nejnižší cenu, mohly by své řadové zaměstnance zaplatit lépe.

Což je dáno kupní sílou zákaznictva a jeho spotřebitelskými návyky.

0/0
17.9.2015 2:46

J45o24s94e31f 78H19o87r49n21í78k 9194230365662

A když nějaký řetězec vyhlásí, že zvedne prodavačkám plat na dvojnásobek, a zároveň s tím zvedne o určité procento veškeré ceny zboží, budete tam chodit nakupovat?

0/0
21.9.2015 12:15
Foto

A22l88a88n 53Ř67e93p20k28a 4165516

No pokud to nebude zrovna Billa, ta je totiž dost drahá bez akcí a co jsem tak slyšel, tak zaměstnancům neplatí lépe než konkurence, tak bych tam nejspíš stále chodil ;-) Třeba u Alberta by možná nemuseli ani zdražovat, jen omezit marketing a hlavně drahé tv reklamy (při tom množství prodejen bych řekl, že Albert snad ani tolik reklam nepotřebuje).

0/0
21.9.2015 12:19

Z28d23e34n38ě30k 74H59a38n24z15l 1631706532674

Nemáme se tak zle v Rumunsku v Dacii maji plat 6000 kc

+3/−2
16.9.2015 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.