Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovny ruší cestovkám ochranu před krachem. Kvůli novému zákonu

Tuzemským cestovním kancelářím hrozí velké problémy. České pojišťovny jim začínají vypovídat pojistné smlouvy proti úpadku, které musí za zákona mít. Důvodem je novela zákona, kterou ve středu schválila Sněmovna. Podle ní budou pojišťovny hradit nároky klientů při úpadku cestovní kanceláře v plné výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i53r72o33s56l10a73v 13H50a48n86z10l76í69č94e73k 5301834943101

Srandovní základní situace, pojišťovny nechtějí pojišťovat, protože v případě pojistné události musí uhradit plnou škodu!!! Oni vlastně nechtějí nést žádné riziko - pro ně je zajímavé pouze to pojištění, kde je riziko minimální a kde s případnou výplatou pojistné události můžou čachrovat.

Osobně považuji pojišťovny a jejich byznys za šmejdí byznys.

Pracují na principu, za velké peníze Vás pojistíme, ale případnou výplatu Vám ostrouháme co to půjde, případně Vám nedáme nic, protože smlouvu uděláme tak nepřehlednou, že to je pak potrava hlavně pro právníky - a kdo se bude soudit s velkými firmami, že?

+2/−4
17.9.2015 9:46

Z37d93e53n42ě81k 22J77o88n26á57š 9131879756930

Pojištění je sázka s podkurzem... cílem pojišťovny je vydělat peníze... nic jiného.

0/0
17.9.2015 9:58

J75a40n 12F28r40o74l69í21k 6316250805364

Pokud si pojistíte dům na nižší částku než je jeho aktuální hodnota a dojde ke škodní události je plnění výrazně kráceno. Běžná součást smluv. I v povinném ručení máte limit a holt to rozbité Prndolíno žádná pojišťovna celé nezaplatí. Pokud se cestovka pojistí na nějakou částku a škoda výrazně tuto částku překročí je samozřejmě nesmysl zákonem stanovit, že pojišťovna musí hradit ničím neomezenou výši škody.

+2/0
17.9.2015 11:58

J89a83n 29C12h19o83b29o88t 5862794638561

Jenže tady nejde o pojištění "sebe", ale o pojištění mnou poškozených v prípadě, že jsem švorc. Tedy tohle pojištění uzavíráte jen a jen pro jiné, ne pro sebe. A proto je samozřejmé, že zájmem cestovek je ho ošulit, protože oni z něj mají jen náklady, nic jiného.

U povinného ručení na auto se může poškozený hojit na vás jako viníkovi (a zruinovat vás). U zkrachovalé podpojištěné cestovky ne, protože ta cestovna už zruinovaná je a nevyplatí nic. A v tom případě má klienty bez diskusí odškodnit toto povinné pojištění.

0/0
17.9.2015 12:07

K74a52r22e96l 19F74a17j83t 5818452931343

Je takovy problem pojistne pocitat z fixu (jako dosud) a nad nejaky ramec jej navysit dle aktualniho obchodniho obratu? ... Myslim ze neni ... Pojisteni, ktere si cestovka udelala na minimalni castku obratu je proste prasarna - to radsi at zadne neni a pojistit se muze klient a klidne s rozdilnymi sazbami (verejnymi) dle rizikovosti cestovky ...

0/0
17.9.2015 8:25

T62o98m67á23š 73M47a20t34ě40j 9715378583982

Je to problém - protože pojišťovna to nemá jak zjišťovat. Pokud jim to CK dobrovolně neřekne - tak na ni nemají žádné páky. 

A CK nenechá koukat pojišťovnu do účetnictví ... (navíc je otázkou, jestli vede účetnictví poctivě atd... ) ...

0/0
17.9.2015 9:22

K38a76r49e41l 10F51a62j43t 5928532331893

V podstatě jednoduchý - nezaregistrovaná smlouva - peníze na zvláštním účtu - nemá pojistku a hotovo ... peníze se vrátí zákazníkovi, zaregistrovaná (a pojištěná), peníze může použít cestovka.

0/0
17.9.2015 12:21

M87a74r36e90k 28Š37i32m70o55n 2634987598888

Mají právo čmuchat v jejich účetnictví, mohou přesně vědět, kolik zájezdů v jaké ceně je prodaných a před realizací, kolik lidí je v kterém okamžiku v cizině. Žádná škoda s nepředvídatelnou výší zde není, všechno je dopředu spočítatelné.

0/0
16.9.2015 23:27

M26o58n31i63k27a 96K13o80n95e67c21n73a 7903381221144

Jde videt, ze jste nikdy nepodnikal. Kdyby to bylo tak jednoduche, tak nikdo nic nemusi resit a vypovidat pojistky.

+2/0
17.9.2015 7:50

T46o87m71á75š 94M46a25t49ě77j 9755728773692

Ne nemůžou... nemají právo čmuchat jim v účetnictví. Nemají jistotu, že účetnictví odpovídá realitě (v účetnictví je zpoždění, nejsou tam ještě "nasmlouvané věci" ... atd...). 

Uvědom si navíc, že malé CK ani účetnictví vést nemusí (povedou si jen evidenci) ... 

Bohužel si se nepotkal s realitou - ani podnikání, ani pojišťovnictví ... ono se sice řekne "cestovní kancelář" ale ve skutečnosti to může být jednomužné OSVČ nebo "prázdné" s.r.o. - oboje bez majetku - a celá CK je jen jeden email a jedna stránka na webu.

0/0
17.9.2015 9:25

J79a55n 84F23r13o47l81í46k 6356420585984

I kdyby mohli před uzavřením pojistky nahlédnout do účetnictví stále chybí křišťálová koule ze které zjistíte skutečný počet prodaných zájezdů včetně realizovaných příjmů v době zahájení insolvence.

+1/0
17.9.2015 12:01

T59o61m32á54š 40M64a55t74ě19j 9485598803222

reseni bude to, ze pojistovny zvednou pojistne ... proste cestovka s obratem 2 mio bude pojistena na 50

+1/0
16.9.2015 20:00

J53i80ř60í 80K47ü51h28r 2660926290386

A kolik zaplatí pojišťovně?

0/0
16.9.2015 22:21

T37o65m94á62š 14M85a35t49ě31j 9645808683732

Samozřejmě pojištění odpovídající obratu 50mio - protože pojišťovna bude muset počítat s tím, že jim cestovka kecá (nebo neříká vše). 

Doteď měli svůj limit - a pojištění byl problém cestovky. Teďka z toho stát dělá problém pojišťovny - ale bez toho, že by pojišťovna měla nástroje, jak kontrolovat realitu. 

To co stát vymyslel - je totiž kravina - vůbec se nezajímají o to jak pojišťovna funguje. Neomezené ručení způsobí obrovský problém v pojistné matematice - a než se handrkovat s dohledem ČNB - tak to spousta pojišťoven skutečně jako produkt zabalí - protože jedna větší CK dokáže odpárat jakýkoliv zisk z celého pojistného kmene na dlouhé roky.

+2/0
17.9.2015 9:21

T68o37m22á95š 56M38a98t93ě13j 9755618293242

to je zas konina... i povinne ruceni na auto ma limity.

takhle se jen podporuje nezodpovednost cestovek

+4/0
16.9.2015 19:55

T52o15m13á31š 43N63o97v27á67k 9159245334

Ale vy jako klient nebo prodejce nemáte šanci zjistit na kolik je CK pojištěná, naopak pojišťovna je oprávněna koukat CK pod pokličku a vědět, jak si stojí...každý měsíc má čísla...

+1/−1
16.9.2015 20:39

M20o37n78i84k22a 84K40o83n14e52c47n56a 7253901411984

To je to stejne, jako by jste chteli, aby panelak v nemz bydlite mel pojisteny majitel proti napr. vytpeni souseda. Prece vy take si zajistite sam pojistku. Tak at si pojistku zajisti take klient a vi, ze bud ma nebo nema. To muzeme aplikovat na vsechny podnikatelske obory, vsichni budou mit 100 pr. pojisteni a kdyz se mi vyrobek nebude libit, tak mi to pojistovna proplati?

+1/0
17.9.2015 7:57

M23o83n59i90k41a 70K32o36n32e62c59n66a 7453631411574

Proc nezodpovednost cestovek? Cestovka muze byt zodpovedna, ale napr. partner nesplni podminky, napr. hotel neubytuje jiz zaplacene hosty, cestovka musi resit nahradni ubytovani, ktere musi zaplatit. A jak je psane v clanku, hotel pojisteni mit nemusi. Takze cestovce vznikne skoda, kterou ji nikdo neuhradi a navic jeste musi zaplatit znovu ubytovani. PRevedeno do cestiny, napr. Vam nekdo ukrade penezenku s penezi, nikdo Vam skodu neproplati / nebo by Vam mel zamestnavatel zaplatit jeste jednou vyplatu?/ a vy musite ten mesic stejne zaplatit najem, takze bud mate nejakou rezervu anebo si musite pujcit. Takze Vam taktez vznikne skoda 2x.

0/0
17.9.2015 7:55

Z37d83e71n96ě25k 89H59i37n14k 8149337211161

A co to udělat tak, že cestovka pojistku mít nebude (a nezapočítá ji tak do ceny zájezdu) a naopak se povinně pojistí klient? Pojišťovna by měla absolutní přehled kolik lidí a kam pojistila a v návaznosti na to by i vybrala platbu a zákazník by zase věděl, že v případě problémuů je pojištěný a na CK, jejím obratu a dalším, vlastně vůbec nezáleží?

Mnohdy by jenom stačilo, kdyby nás stát přestal vodit tolik za ručičku a rozhodovat za nás, jako za nesvéprávné. Jistě, ochrana zákazníka ano, ale ne nastavovat nesmyslná direktiva s praxi jenom vemi těžko a draze slučitelná.

+11/−1
16.9.2015 19:20

O47n82d71r66a 55K45ř77i91v70s60k69ý 2433313791

Ano tak by to bylo nejlepší

0/0
16.9.2015 19:43

M37i13r98o41s54l32a65v 64Z62i36k94m89u72n53d 7119923864593

No jo, ale klient by si musel nejdříve zaplatit pojištění a pak teprve zaplatit CK ...

No a co brání pojišťovně zvýšit pojistné ...

0/0
16.9.2015 19:48

M68o75n27i80k73a 73K12o70n24e15c13n44a 7933251571154

Napsal jste to presne, pokud lide ale budou volit levici, tak nas bude stat neustale za tu rucicku vodit, protoze levicovy poslanci maji pocit, ze jenom jejich reseni je to jedine spravne pro poddane, ze oni nejsou schopni sami neco resit a hlavne, prece jim nedame moc, aby za sebe rozhodovali bez naseho vedomi.

0/0
17.9.2015 7:51

M15a48r49t69i83n 20V98r74b39a 8690739681840

Jistě, máte pravdu. Ale problém pojištění CK je o něčem jiném: pojišťovna by přeci měla být schopná říci, jaká pojistná částka bude stačit na pokrytí všech škod. Pak stanoví pojistné a ANO - nakonec by měla v souhrnu všech smluv vydělat. Není to přeci charita. Tak si, myslím, celá situace také dopadne. To, že pojišťovny vypovídají staré smlovy přece, blázínci, neznamená, že neuzavřou smlouvy nové !!

+4/−1
16.9.2015 18:47

Z19d26e52n78ě94k 68H28i19n22k 8979957961601

A pokud si CK sjedná pojištění na 10mil. a na konec, zrovna letos, prodá zájezdy za 50mil. a krachne, tak to té pojišťovně, která bude muset všechno zaplatit vyčíslíte dopředu jak?

+4/0
16.9.2015 19:08

T17o17m59á57š 87N55o30v87á42k 9129285574

Pojišťovna může mít ve smlouvě podmínku, pokud se CK přiblíží k limitu, musí ho navýšit :-)

+1/0
16.9.2015 20:38

M89a94r17t41i71n 57K31a33r74á54s85e93k 9318943298608

A kdyz to neudela a pojistovne nic nezaplati?

0/0
16.9.2015 22:38

M53a96r40e88k 21Š95i63m78o85n 2954677548208

Tak zaplatí pojišťovna a ředitel CK jde do kabátu.

0/0
16.9.2015 23:29

J94a23n 19C20h17o47b47o94t 5432674218111

To by musela odvádět procento z každého prodaného zájezdu (neb s každým zájezdem a vrátivším se klientem se potenciální škod amění) a pojišťovna by ji pak kryla neomezeně...jenže to se cestovkám evidentně nechce, tak spolu s pojišťovnami ukuly plán, jak na oko splnit liyteru zákona a svou povinnost vykastrovat jak jen to jde.

+2/0
16.9.2015 19:11

J75a64n 87C56h15o60b56o65t 5182904778321

Asi jen v ČR si pojistitelé a cestovky myslí, že povinné ručení je jen nějaká formalita, kterou lze odrbat tím, že sjednám pojištění na libovolně nízkou částku.

Jistě že není možno pojistit se na menší částku, než je nejvyšší možný počet v jednom okamžiku otevřených obchodů, to je snad jasné???

To pojištění je tam proto, aby pokrylo ztráty klientů, když to cestovnka zdrbe. Není důvod, aby klienti dopláceli na to, že si cestovna sjednala příliš laciné pojištění.

Proč zákon nestanoví pojistitelům povinnost prostě vytvořit fond, jakousi vlastní pojišťovnu pojišťoven, která výjimky pokryje?

+1/0
16.9.2015 18:41

V41o60j31t49ě95c46h 57K48r20á25l37í17k 5901603632832

Chudáci pijiš´tovny stojí asi před krachem. Vše chtějí zdražovat a přitom jsou bohatě v zisku.

+3/−8
16.9.2015 18:05

P83e83t60r 49A97s69c94h27e44n22b59r72e72n22n73e59r 6975363792161

Pojišťovna nemůže odpovídat za podpojištění cestovních kanceláří

+4/−1
16.9.2015 18:29

J59a30n 50C22h80o69b71o27t 5502724818571

Jakto, kdo je podpojistil? Ona...to pojištění z principu nesmí mít horní mez, protože je tam právě proto, aby pokrylo otevřené závazky klientů za zkrachovalou cestovkou. Podpojištění prostě nesmí být možné.

0/−1
16.9.2015 18:43

M51a79r62t46i42n 86K37a46r72á83s35e45k 9658383808208

Principialne to doted zadny zakon neresil ani s tim nebyl zasani problem, ted se to zacnina vice resit, tak si pockejme jak to dopadne...

0/0
16.9.2015 22:40

J11i75n71d89ř24i76c78h 19Š95k19o26p91e10k 4195121600255

pojišťovna má dost nástrojů, aby si podpojištění ohlídala

Jedna věc je, když se podpojistíš sám, čímž poškodíš jen sám sebe, druhá věc je podpojistit ck a poškodit další lidi

+1/0
16.9.2015 18:53

J48a73n 63C50h93o93b15o61t 5292854478591

jenže v tom evidentně jedou s nimi, koneckonců tento pojistný produkt nabízejí pojišťovny, není to žádný diktát cestovek...

0/0
16.9.2015 19:12

T44o88m66á89š 95M76a33t54ě80j 9625898553202

a jak to chces hlidat? cestovka ti to sama nerekne protoze by musela platit vyssi pojistne

0/0
16.9.2015 19:57

M56a16r25e10k 72Š77i83m40o80n 2314807838568

řekne, protože musí. Pokud to neřekne, nebo to švindluje, tak holt někdo půjde do pruhovanýho.

0/0
16.9.2015 23:31

T24o37m22á55š 34M20a87t22ě28j 9845718213472

Tak někdo půjde do pruhovanýho ... kdo? 

A proč to i v takovém případě má "ze svého" zaplatit pojišťovna?

(Pominu teď všechny problémy s pojistnou matematikou a dohledem ČNB).

0/0
17.9.2015 9:26

J29i55n50d68ř41i58c62h 76Š25k20o73p79e96k 4155631130295

:-)zatajování údajů nutných pro pojištění je postižitelné. Zkus doložit pojišťovně, že např. 10 let stará ojetina má hodnotu 1000 000. A uvidíš

0/0
17.9.2015 11:49

J61i53ř44í 71K66r44u41t62i76l 2270444710368

Vono to tak nějak souvisí s žebračenkou která se nazývá průměrná mzda v ČR.

Zvýšení pojistného, co by tomu řekl klient?

Zvýšení ceny zájezdu, co by tomu řekl klient?

0/−6
16.9.2015 17:58

P60a73v41e41l 29S30o63b65o21t16k13a 5580194

Když na něco nemám, tak si to nekupuju.

A když se mi něco nevyplatí, tak to nedělám.

+3/0
16.9.2015 18:30

J73i19ř35í 71K65r53u50t60i49l 2400574690128

Když na něco nemám, tak si to nekupuju. Toto úderné heslo je potřeba opakovat těm kteří si na dovolenou půjčí  a těm kteří mají u jižních sousedů nálepku paštikáři. 

A když se mi něco nevyplatí, tak to nedělám. Slyšel jste že by nějaká pojišťovna v ČR zkrachovala?

+2/0
16.9.2015 18:40

J20a77n 41C79h83o31b45o94t 5882204248841

Pojišťovně se to vyplatí vždy...jen nesmí být možné, abys e cestovka pojistila na menší částku, než je nejvyšší možná způsobená škoda...

+1/0
16.9.2015 18:44

J98i59ř53í 19K87r44u18t98i11l 2900904110378

Není jediný důvod aby pojišťovny nebo cestovky , nebo obráceně, chytračily a oholený zůstal zákazník který zaplatil plnou cenu.

0/0
16.9.2015 19:03

J86a85n 12C34h49o95b98o60t 5442984288691

Přesně tak!

0/0
16.9.2015 19:07

P31a94v88e72l 20S23o65b25o83t31k44a 5500594

NO KONEČNĚ!!!

Konečně tenhle podvod na lidi končí - pojišťovny se tváří že pojišťují, cestovky se tváří že jsou pojištěné a turista se paknestačí divit!!

+5/−6
16.9.2015 17:51

J57i49n55d41ř24i33c75h 17Š40k87o31p83e59k 4885911530635

prostě klasika.

Pojišťovny se tváří že je vše OK, růžové a bez problémů, dokud nemusí z pojistky plnit

+3/−1
16.9.2015 17:53

M13i69l79a98n 73C78h91a24l78u56p49a 7514796467403

Pojišťovnictví je tak neslušně vynášející byznys, že bych se být pojišťovnou styděl mít nějaké námitky. No a že zkrachuje pár malých cestovek, co to matlají takříkajíc na koleně? Když už někam jedu, chci mít důvěru v to, že kdyby se cokoliv stalo je cestovka natolik solventní, že si může dovolit vše uhradit a teprve pak to vymáhat po pojišťovně. Není možné, aby cestovka byla na začátku sezóny v mínusu a výběrem záloh na zájezdy hradila dluhy u majitelů hotelů a dopravců a vytloukala klín klínem. To není podnikání, ale harakiri s lidma, co věří, že si za svoje nemalé peníze užijí zaslouženou dovolenou a místo toho ;-(

+6/−6
16.9.2015 17:50

J69i19n25d30ř91i30c56h 77Š43k20o42p12e45k 4195171520845

pojišťovny zvýší pojistné, bouře utichne a pojede se dál.

Samozřejmě je nesmysl být na jedné straně pojištěn, aby bylo z čeho odškodnit v případě krachu a pak když přijde na plnění, odškodnění dát jen ve zlomku nároku.

+9/−3
16.9.2015 17:27

R26a20d52e51k 36B80e11r10a14n61e77k 2928155964245

No ono to pojištění bylo původně koncipováno tak, aby v případě krachu nezůstali klienti cestovky v zahraničí nezaopatřeni a nějak se dostali domů. Dnes to zahrnuje i nároky těch co ještě nikam neodjeli.

+7/0
16.9.2015 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.