Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nízkonákladové a klasické aerolinky se přibližují. Vyhrají cestující?

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli. Dnes volí „lowcost“ každý třetí cestující, ale tito dopravci v rostoucí konkurenci potřebují další klienty. Hledají je i mimo internet. Navíc se u nich inspirují i klasičtí dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F57r52a42n70t98i60š40e91k 17M95ü60l45l73e44r 2773742559328

https://youtu.be/k2aCIDCW5n0

0/0
19.9.2015 7:51

L79u21k45á11š 38H97l25o68u94c27a87l 6792110181564

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli.

nevím jaké byly ceny letenek po Evropě před 12-15 lety, ale když se dnes podívám na ceny SmrtWings nebo maďarů, tak nemám pocit, že to byl nějaký cenový šlágr...

0/0
17.9.2015 13:16

L23u60k65á46š 12Š24m17a22h69e46l 2217174982584

Nízké ceny letenek odporují fyzice... je mnohem energeticky méně náročné přepravit tunu po železnici, pak po silnici a nejhorší to je letadlem. Musí to být tedy nějak dotováno - jak? Neúčtují se skutečné náklady na letištích? Dostávají společnosti nějaké turistické pobídky od regionů? Není palivo a letenky zdaněné? Neplatí za vypouštěné emise? Ignorují se hlukové limity? Nevím, jen vím, že to prostě fyzikálně není možné.

0/0
17.9.2015 12:49

J69a90n 75P96a52v83e20l 8203552238436

Neaplikujte fyziku tam, kde se má aplikovat ekonomie.

Je to energeticky náročnější, ale je to mnohem méně náročné na čas, infrastrukuru a personál.

+5/0
17.9.2015 12:55

K54r40y64š22t13o37f 93L51a88n59í83k 1219380525185

jenze tu zeleznici i silnici musite nejdříve postavit a pote udržovat. nic z toho ve vzduchu není potřeba.

+2/0
17.9.2015 14:51

M71i97c75h63a27l 90P25a19l35e35č22e82k 2571338452134

Lowcosty přinesly jen jednu výhodu a to takovou, že si cestující můžou vybrat.

0/0
17.9.2015 12:18

H14y52n12e56k 82Š51l98a65h19ů26n64e20k 4979843796479

Nízká cena není výhoda?

0/0
17.9.2015 12:24

M53i44c22h21a43l 91P95a52l38e31č38e86k 2901538462284

"Velké" společnosti lítají za stejný peníz, takže ne. Vy si můžete vybrat zda chcete letět za 2tis nebo 5tis

0/−2
17.9.2015 12:36

J52a56r78o68s36l94a35v 29P97e19l53d10a 0

Uživatel požádal o vymazání
+4/−1
17.9.2015 12:16

V35á14c20l49a55v 74M38a23ř21í34k 3686224552594

Zajímalo by mě, o které letecké společnosti mluvíte. Já letěl letos s Ryanair a k letence jsem si musel koupit zavazadlo (příruční je zdarma). To je celé. Žádný palivový, letištní poplatek apod. Letenku za 5 bych určitě nekoupil - jsme pětičlenná rodina :-)

+1/−1
17.9.2015 12:25

T28o61m23á22š 74K64n79a46i67f51l 6163200217570

Palivových příplatek nemá žádnou souvislost s palivem... To měl dřív... Dnes je to normální součást tarifu bez ovlivněni palivem...

+3/0
17.9.2015 12:32

T19o91m22á34š 47K94n26a33i20f88l 6403260257330

Mimochodem, který lowcost ma palivové příplatky?

+1/−1
17.9.2015 12:32

M16i27c86h66a23l 75L76u72s16k 1855434871306

Lowcosty žádné palivové a letištní příplatky neúčtujou. Aspoň o žádném takovém nevím. Ano připlatíte si kufr, ale to už v nějnižších tarifech požadují i některé fullcosty. Pokud budu chtít, tak k těm vašim 250 korunám připlatím cca 75eur za zpáteční letenku za priority boarding, výběr sedadla, odbavené zavazdlo, jídlo a pití na palubě... 5000kč se ani nepřiblížím.

+1/0
17.9.2015 12:41

K88a46r68e43l 44V62a80c14h29u21t 9443732599423

Možná že lidi, jakožto cestující, něco vyhrávají... ale lidstvo jako takové PROHRÁVÁ (teda pokud je mj. též letecká doprava spoluzodpovědná za globální oteplování):-/!!

+2/−2
17.9.2015 12:14

J93a50n 33P80a58v49e56l 8393492638486

Letecká doprava je za globální oteplování (pokud vůbec existuje) zodpovědná asi jako jedna tabulka čokolády ročně za mojí dvacetikilovou nadváhu.

+2/0
17.9.2015 12:52

J96i44ř79í 45J84e36z89d58i74n36s86k50ý 8548952623439

Lowcost přinesl možnost používat letadlo jako autobus jako veřejnou dopravu. Nestojím o žádný servis a jídlo, za 2h se potřebuji někam dostat, toť vše.

+5/0
17.9.2015 12:11

J28a86r16o52s92l62a43v 82M32a81r14e83k 3480732592958

Typický low cost je ČSA, nejhorší společnost se kterou jsem letěl.

0/0
17.9.2015 12:09

P14e94t47r 28H10r68a43b84ě 9534245847154

Co tak hrozného Vám provedli ?

0/0
17.9.2015 12:29

T16o98m78á84š 95K15n37a52i43f21l 6553440107960

Nic mu neprovedli... Jen troli...

0/0
17.9.2015 12:33

V22á12c32l16a20v 11M76a90ř46í59k 3576434432594

Letěl jsem s nimi do Moskvy (v rámci letu do Indie od Aeroflotu) a do Madridu a zpět (koupena od jejich tehdejšího lowcost, už nevím, jak se to jmenovalo...). Oba lety byly v pohodě. Zejména ve srovnání s Aeroflotem to bylo nebe a dudy.

0/0
17.9.2015 12:39

V52í31t97ě77z77s37l76a32v 13B28o87c42h 6462165615926

Click4sky

0/0
17.9.2015 18:38

M48i13c28h13a55l 41P62a47v13l83á38t 9253623294379

CSA a lowcost? Na to maji prilis vysoke ceny a stale jeste prilis dobre sluzby. To prvni se nemeni, to druhe bohuzel postupem casu ano.

0/0
19.9.2015 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.