Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nízkonákladové a klasické aerolinky se přibližují. Vyhrají cestující?

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli. Dnes volí „lowcost“ každý třetí cestující, ale tito dopravci v rostoucí konkurenci potřebují další klienty. Hledají je i mimo internet. Navíc se u nich inspirují i klasičtí dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F76r57a96n60t68i24š36e39k 21M45ü21l68l50e45r 2223342469638

https://youtu.be/k2aCIDCW5n0

0/0
19.9.2015 7:51

L70u77k40á72š 12H58l85o91u88c98a43l 6302780251184

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli.

nevím jaké byly ceny letenek po Evropě před 12-15 lety, ale když se dnes podívám na ceny SmrtWings nebo maďarů, tak nemám pocit, že to byl nějaký cenový šlágr...

0/0
17.9.2015 13:16

L14u36k37á88š 88Š55m36a48h45e40l 2297974452304

Nízké ceny letenek odporují fyzice... je mnohem energeticky méně náročné přepravit tunu po železnici, pak po silnici a nejhorší to je letadlem. Musí to být tedy nějak dotováno - jak? Neúčtují se skutečné náklady na letištích? Dostávají společnosti nějaké turistické pobídky od regionů? Není palivo a letenky zdaněné? Neplatí za vypouštěné emise? Ignorují se hlukové limity? Nevím, jen vím, že to prostě fyzikálně není možné.

0/0
17.9.2015 12:49

J25a41n 44P26a36v70e19l 8643142548476

Neaplikujte fyziku tam, kde se má aplikovat ekonomie.

Je to energeticky náročnější, ale je to mnohem méně náročné na čas, infrastrukuru a personál.

+5/0
17.9.2015 12:55

K74r76y35š36t94o90f 65L94a59n45í19k 1849450565175

jenze tu zeleznici i silnici musite nejdříve postavit a pote udržovat. nic z toho ve vzduchu není potřeba.

+2/0
17.9.2015 14:51

M44i39c93h41a82l 60P50a71l72e67č98e13k 2521548982494

Lowcosty přinesly jen jednu výhodu a to takovou, že si cestující můžou vybrat.

0/0
17.9.2015 12:18

H31y81n50e24k 78Š10l21a49h49ů63n13e84k 4849163566979

Nízká cena není výhoda?

0/0
17.9.2015 12:24

M68i28c36h78a69l 71P71a86l33e15č61e68k 2951868222494

"Velké" společnosti lítají za stejný peníz, takže ne. Vy si můžete vybrat zda chcete letět za 2tis nebo 5tis

0/−2
17.9.2015 12:36

J60a95r86o12s93l42a38v 43P27e54l91d29a 1569654861667

To, ze je zidle v letadle levnejsi je sice super, ale ostatni poplatky uz tak moc super nejsou. Palivovy priplatek roste okamzite (v radech hodin) po zvyseni ceny ropy za barel a naopak klesa snecim tempem (v radech tydnu) pri jejim snizeni (uplne stejne jako u ceskych pump). Navic si clovek musi priplacet vice a vice za stale se zprisnujici kontroly na letisti (toto nedela letiste zdarma pro dobro lidu, je to prachobycejny byznys - nejak ty RTG preci zaplatit musi, ne?).

Navic se zacina objevovat politika priplaceni si za zavazadlo (drive bylo v cene jak prirucni, tak i to do nakladoveho prostoru - dnes je v cene casto jen to kabinove).

No ve vysledku mate letenku za peknych 250,- Kc, ale s priplatky a poplatky to mate za 5tis. a ani nemrknete.

+4/−1
17.9.2015 12:16

V20á10c43l34a27v 29M78a59ř19í63k 3906734472524

Zajímalo by mě, o které letecké společnosti mluvíte. Já letěl letos s Ryanair a k letence jsem si musel koupit zavazadlo (příruční je zdarma). To je celé. Žádný palivový, letištní poplatek apod. Letenku za 5 bych určitě nekoupil - jsme pětičlenná rodina :-)

+1/−1
17.9.2015 12:25

T53o61m50á62š 34K88n28a53i14f36l 6893910617250

Palivových příplatek nemá žádnou souvislost s palivem... To měl dřív... Dnes je to normální součást tarifu bez ovlivněni palivem...

+3/0
17.9.2015 12:32

T79o52m39á67š 28K93n57a95i53f87l 6323400267370

Mimochodem, který lowcost ma palivové příplatky?

+1/−1
17.9.2015 12:32

M91i40c51h64a94l 74L10u40s77k 1935414971486

Lowcosty žádné palivové a letištní příplatky neúčtujou. Aspoň o žádném takovém nevím. Ano připlatíte si kufr, ale to už v nějnižších tarifech požadují i některé fullcosty. Pokud budu chtít, tak k těm vašim 250 korunám připlatím cca 75eur za zpáteční letenku za priority boarding, výběr sedadla, odbavené zavazdlo, jídlo a pití na palubě... 5000kč se ani nepřiblížím.

+1/0
17.9.2015 12:41

K65a95r17e43l 34V67a62c79h66u33t 9323552529933

Možná že lidi, jakožto cestující, něco vyhrávají... ale lidstvo jako takové PROHRÁVÁ (teda pokud je mj. též letecká doprava spoluzodpovědná za globální oteplování):-/!!

+2/−2
17.9.2015 12:14

J56a18n 62P40a92v71e90l 8613722848356

Letecká doprava je za globální oteplování (pokud vůbec existuje) zodpovědná asi jako jedna tabulka čokolády ročně za mojí dvacetikilovou nadváhu.

+2/0
17.9.2015 12:52

J95i86ř25í 48J73e45z36d29i55n90s10k46ý 8538962723639

Lowcost přinesl možnost používat letadlo jako autobus jako veřejnou dopravu. Nestojím o žádný servis a jídlo, za 2h se potřebuji někam dostat, toť vše.

+5/0
17.9.2015 12:11

J56a35r16o28s19l52a79v 53M32a25r63e47k 3350562142328

Typický low cost je ČSA, nejhorší společnost se kterou jsem letěl.

0/0
17.9.2015 12:09

P31e18t38r 80H47r40a92b87ě 9954355967124

Co tak hrozného Vám provedli ?

0/0
17.9.2015 12:29

T56o71m18á42š 29K17n43a35i65f66l 6253530167700

Nic mu neprovedli... Jen troli...

0/0
17.9.2015 12:33

V26á58c80l87a92v 97M85a76ř24í44k 3686914262264

Letěl jsem s nimi do Moskvy (v rámci letu do Indie od Aeroflotu) a do Madridu a zpět (koupena od jejich tehdejšího lowcost, už nevím, jak se to jmenovalo...). Oba lety byly v pohodě. Zejména ve srovnání s Aeroflotem to bylo nebe a dudy.

0/0
17.9.2015 12:39

V42í28t32ě83z54s77l95a60v 16B30o28c28h 6222785655646

Click4sky

0/0
17.9.2015 18:38

M91i83c74h75a23l 43P16a17v41l97á25t 9783563724739

CSA a lowcost? Na to maji prilis vysoke ceny a stale jeste prilis dobre sluzby. To prvni se nemeni, to druhe bohuzel postupem casu ano.

0/0
19.9.2015 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.