Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nízkonákladové a klasické aerolinky se přibližují. Vyhrají cestující?

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli. Dnes volí „lowcost“ každý třetí cestující, ale tito dopravci v rostoucí konkurenci potřebují další klienty. Hledají je i mimo internet. Navíc se u nich inspirují i klasičtí dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F43r75a46n75t72i17š76e59k 47M64ü33l60l52e97r 2143412109368

https://youtu.be/k2aCIDCW5n0

0/0
19.9.2015 7:51

L36u68k56á94š 61H51l94o98u68c96a83l 6572280391274

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli.

nevím jaké byly ceny letenek po Evropě před 12-15 lety, ale když se dnes podívám na ceny SmrtWings nebo maďarů, tak nemám pocit, že to byl nějaký cenový šlágr...

0/0
17.9.2015 13:16

L41u32k30á55š 73Š21m35a58h90e26l 2897504822804

Nízké ceny letenek odporují fyzice... je mnohem energeticky méně náročné přepravit tunu po železnici, pak po silnici a nejhorší to je letadlem. Musí to být tedy nějak dotováno - jak? Neúčtují se skutečné náklady na letištích? Dostávají společnosti nějaké turistické pobídky od regionů? Není palivo a letenky zdaněné? Neplatí za vypouštěné emise? Ignorují se hlukové limity? Nevím, jen vím, že to prostě fyzikálně není možné.

0/0
17.9.2015 12:49

J51a53n 15P96a77v77e42l 8763482248936

Neaplikujte fyziku tam, kde se má aplikovat ekonomie.

Je to energeticky náročnější, ale je to mnohem méně náročné na čas, infrastrukuru a personál.

+5/0
17.9.2015 12:55

K79r72y47š78t74o89f 46L93a42n20í74k 1829850355245

jenze tu zeleznici i silnici musite nejdříve postavit a pote udržovat. nic z toho ve vzduchu není potřeba.

+2/0
17.9.2015 14:51

M11i20c64h77a71l 10P22a28l26e52č78e60k 2501608842644

Lowcosty přinesly jen jednu výhodu a to takovou, že si cestující můžou vybrat.

0/0
17.9.2015 12:18

H83y16n60e92k 47Š86l78a26h36ů52n56e50k 4699763706299

Nízká cena není výhoda?

0/0
17.9.2015 12:24

M70i62c75h32a21l 70P52a93l67e54č30e35k 2941388942434

"Velké" společnosti lítají za stejný peníz, takže ne. Vy si můžete vybrat zda chcete letět za 2tis nebo 5tis

0/−2
17.9.2015 12:36

J75a34r42o75s24l40a48v 50P28e53l71d57a 1499814591897

To, ze je zidle v letadle levnejsi je sice super, ale ostatni poplatky uz tak moc super nejsou. Palivovy priplatek roste okamzite (v radech hodin) po zvyseni ceny ropy za barel a naopak klesa snecim tempem (v radech tydnu) pri jejim snizeni (uplne stejne jako u ceskych pump). Navic si clovek musi priplacet vice a vice za stale se zprisnujici kontroly na letisti (toto nedela letiste zdarma pro dobro lidu, je to prachobycejny byznys - nejak ty RTG preci zaplatit musi, ne?).

Navic se zacina objevovat politika priplaceni si za zavazadlo (drive bylo v cene jak prirucni, tak i to do nakladoveho prostoru - dnes je v cene casto jen to kabinove).

No ve vysledku mate letenku za peknych 250,- Kc, ale s priplatky a poplatky to mate za 5tis. a ani nemrknete.

+4/−1
17.9.2015 12:16

V86á83c61l52a23v 63M66a35ř92í65k 3526304962564

Zajímalo by mě, o které letecké společnosti mluvíte. Já letěl letos s Ryanair a k letence jsem si musel koupit zavazadlo (příruční je zdarma). To je celé. Žádný palivový, letištní poplatek apod. Letenku za 5 bych určitě nekoupil - jsme pětičlenná rodina :-)

+1/−1
17.9.2015 12:25

T22o92m24á85š 93K94n37a85i61f91l 6723290337490

Palivových příplatek nemá žádnou souvislost s palivem... To měl dřív... Dnes je to normální součást tarifu bez ovlivněni palivem...

+3/0
17.9.2015 12:32

T80o53m45á48š 18K58n94a12i77f22l 6663170827570

Mimochodem, který lowcost ma palivové příplatky?

+1/−1
17.9.2015 12:32

M86i27c53h70a40l 78L43u63s87k 1635614101326

Lowcosty žádné palivové a letištní příplatky neúčtujou. Aspoň o žádném takovém nevím. Ano připlatíte si kufr, ale to už v nějnižších tarifech požadují i některé fullcosty. Pokud budu chtít, tak k těm vašim 250 korunám připlatím cca 75eur za zpáteční letenku za priority boarding, výběr sedadla, odbavené zavazdlo, jídlo a pití na palubě... 5000kč se ani nepřiblížím.

+1/0
17.9.2015 12:41

K69a78r92e39l 26V39a95c84h98u84t 9573482639963

Možná že lidi, jakožto cestující, něco vyhrávají... ale lidstvo jako takové PROHRÁVÁ (teda pokud je mj. též letecká doprava spoluzodpovědná za globální oteplování):-/!!

+2/−2
17.9.2015 12:14

J21a18n 81P37a30v13e14l 8153552758626

Letecká doprava je za globální oteplování (pokud vůbec existuje) zodpovědná asi jako jedna tabulka čokolády ročně za mojí dvacetikilovou nadváhu.

+2/0
17.9.2015 12:52

J19i26ř62í 26J64e80z85d17i36n35s32k83ý 8818492773869

Lowcost přinesl možnost používat letadlo jako autobus jako veřejnou dopravu. Nestojím o žádný servis a jídlo, za 2h se potřebuji někam dostat, toť vše.

+5/0
17.9.2015 12:11

J94a31r75o80s31l55a16v 36M41a96r27e64k 3330272762178

Typický low cost je ČSA, nejhorší společnost se kterou jsem letěl.

0/0
17.9.2015 12:09

P53e39t33r 88H48r18a42b31ě 9164485887794

Co tak hrozného Vám provedli ?

0/0
17.9.2015 12:29

T56o51m92á37š 97K48n52a16i64f38l 6333330877280

Nic mu neprovedli... Jen troli...

0/0
17.9.2015 12:33

V68á66c88l52a15v 68M80a16ř66í29k 3166524632214

Letěl jsem s nimi do Moskvy (v rámci letu do Indie od Aeroflotu) a do Madridu a zpět (koupena od jejich tehdejšího lowcost, už nevím, jak se to jmenovalo...). Oba lety byly v pohodě. Zejména ve srovnání s Aeroflotem to bylo nebe a dudy.

0/0
17.9.2015 12:39

V68í53t19ě56z42s58l91a34v 87B64o76c33h 6922825355986

Click4sky

0/0
17.9.2015 18:38

M54i12c19h21a98l 15P36a98v58l19á52t 9883613534109

CSA a lowcost? Na to maji prilis vysoke ceny a stale jeste prilis dobre sluzby. To prvni se nemeni, to druhe bohuzel postupem casu ano.

0/0
19.9.2015 0:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.