Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nízkonákladové a klasické aerolinky se přibližují. Vyhrají cestující?

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli. Dnes volí „lowcost“ každý třetí cestující, ale tito dopravci v rostoucí konkurenci potřebují další klienty. Hledají je i mimo internet. Navíc se u nich inspirují i klasičtí dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F98r34a27n25t93i60š47e64k 93M17ü92l35l42e33r 2793872639388

https://youtu.be/k2aCIDCW5n0

0/0
19.9.2015 7:51

L59u80k78á10š 96H94l63o65u63c33a30l 6342540241614

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli.

nevím jaké byly ceny letenek po Evropě před 12-15 lety, ale když se dnes podívám na ceny SmrtWings nebo maďarů, tak nemám pocit, že to byl nějaký cenový šlágr...

0/0
17.9.2015 13:16

L54u94k84á81š 94Š86m15a81h85e75l 2617734852944

Nízké ceny letenek odporují fyzice... je mnohem energeticky méně náročné přepravit tunu po železnici, pak po silnici a nejhorší to je letadlem. Musí to být tedy nějak dotováno - jak? Neúčtují se skutečné náklady na letištích? Dostávají společnosti nějaké turistické pobídky od regionů? Není palivo a letenky zdaněné? Neplatí za vypouštěné emise? Ignorují se hlukové limity? Nevím, jen vím, že to prostě fyzikálně není možné.

0/0
17.9.2015 12:49

J58a26n 91P57a23v36e14l 8163272548266

Neaplikujte fyziku tam, kde se má aplikovat ekonomie.

Je to energeticky náročnější, ale je to mnohem méně náročné na čas, infrastrukuru a personál.

+5/0
17.9.2015 12:55

K28r98y95š81t10o70f 86L68a80n28í71k 1349920775555

jenze tu zeleznici i silnici musite nejdříve postavit a pote udržovat. nic z toho ve vzduchu není potřeba.

+2/0
17.9.2015 14:51

M64i93c73h28a21l 28P12a91l77e38č71e18k 2611668482284

Lowcosty přinesly jen jednu výhodu a to takovou, že si cestující můžou vybrat.

0/0
17.9.2015 12:18

H89y78n64e50k 70Š86l82a88h93ů61n13e98k 4369763966309

Nízká cena není výhoda?

0/0
17.9.2015 12:24

M32i29c57h58a51l 33P80a96l17e79č93e89k 2311428242604

"Velké" společnosti lítají za stejný peníz, takže ne. Vy si můžete vybrat zda chcete letět za 2tis nebo 5tis

0/−2
17.9.2015 12:36

J28a60r32o16s13l98a90v 24P33e85l45d31a 1349494871777

To, ze je zidle v letadle levnejsi je sice super, ale ostatni poplatky uz tak moc super nejsou. Palivovy priplatek roste okamzite (v radech hodin) po zvyseni ceny ropy za barel a naopak klesa snecim tempem (v radech tydnu) pri jejim snizeni (uplne stejne jako u ceskych pump). Navic si clovek musi priplacet vice a vice za stale se zprisnujici kontroly na letisti (toto nedela letiste zdarma pro dobro lidu, je to prachobycejny byznys - nejak ty RTG preci zaplatit musi, ne?).

Navic se zacina objevovat politika priplaceni si za zavazadlo (drive bylo v cene jak prirucni, tak i to do nakladoveho prostoru - dnes je v cene casto jen to kabinove).

No ve vysledku mate letenku za peknych 250,- Kc, ale s priplatky a poplatky to mate za 5tis. a ani nemrknete.

+4/−1
17.9.2015 12:16

V11á93c20l41a43v 29M70a41ř36í40k 3686724792124

Zajímalo by mě, o které letecké společnosti mluvíte. Já letěl letos s Ryanair a k letence jsem si musel koupit zavazadlo (příruční je zdarma). To je celé. Žádný palivový, letištní poplatek apod. Letenku za 5 bych určitě nekoupil - jsme pětičlenná rodina :-)

+1/−1
17.9.2015 12:25

T94o14m39á70š 83K75n57a45i96f26l 6253570667370

Palivových příplatek nemá žádnou souvislost s palivem... To měl dřív... Dnes je to normální součást tarifu bez ovlivněni palivem...

+3/0
17.9.2015 12:32

T98o93m61á84š 55K53n11a53i40f30l 6493860277130

Mimochodem, který lowcost ma palivové příplatky?

+1/−1
17.9.2015 12:32

M44i71c72h59a54l 60L16u42s36k 1295204271936

Lowcosty žádné palivové a letištní příplatky neúčtujou. Aspoň o žádném takovém nevím. Ano připlatíte si kufr, ale to už v nějnižších tarifech požadují i některé fullcosty. Pokud budu chtít, tak k těm vašim 250 korunám připlatím cca 75eur za zpáteční letenku za priority boarding, výběr sedadla, odbavené zavazdlo, jídlo a pití na palubě... 5000kč se ani nepřiblížím.

+1/0
17.9.2015 12:41

K35a45r73e43l 27V13a23c73h98u41t 9743212939563

Možná že lidi, jakožto cestující, něco vyhrávají... ale lidstvo jako takové PROHRÁVÁ (teda pokud je mj. též letecká doprava spoluzodpovědná za globální oteplování):-/!!

+2/−2
17.9.2015 12:14

J50a13n 85P39a63v35e70l 8283932808536

Letecká doprava je za globální oteplování (pokud vůbec existuje) zodpovědná asi jako jedna tabulka čokolády ročně za mojí dvacetikilovou nadváhu.

+2/0
17.9.2015 12:52

J83i17ř82í 48J86e28z57d35i42n82s58k14ý 8838752523989

Lowcost přinesl možnost používat letadlo jako autobus jako veřejnou dopravu. Nestojím o žádný servis a jídlo, za 2h se potřebuji někam dostat, toť vše.

+5/0
17.9.2015 12:11

J98a30r97o72s28l78a48v 21M85a85r26e34k 3860402102738

Typický low cost je ČSA, nejhorší společnost se kterou jsem letěl.

0/0
17.9.2015 12:09

P54e48t45r 59H38r65a26b91ě 9864915467304

Co tak hrozného Vám provedli ?

0/0
17.9.2015 12:29

T17o29m36á35š 78K58n28a29i94f59l 6543210887130

Nic mu neprovedli... Jen troli...

0/0
17.9.2015 12:33

V10á75c42l71a19v 18M95a28ř13í19k 3316134632484

Letěl jsem s nimi do Moskvy (v rámci letu do Indie od Aeroflotu) a do Madridu a zpět (koupena od jejich tehdejšího lowcost, už nevím, jak se to jmenovalo...). Oba lety byly v pohodě. Zejména ve srovnání s Aeroflotem to bylo nebe a dudy.

0/0
17.9.2015 12:39

V91í41t56ě36z91s56l74a64v 77B95o97c60h 6612515555356

Click4sky

0/0
17.9.2015 18:38

M53i84c14h27a76l 23P91a21v59l74á21t 9983333184319

CSA a lowcost? Na to maji prilis vysoke ceny a stale jeste prilis dobre sluzby. To prvni se nemeni, to druhe bohuzel postupem casu ano.

0/0
19.9.2015 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.