Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Co stálo víc než Blanka? Nejdražší dopravní stavby po roce 1989

Pražský tunel Blanka se konečně otevírá. Veřejné rozpočty stál 43 miliard korun. Od roku 1989 to však není úplně nejdražší projekt. Podívejte se na žebříček nejvýznamnějších dopravních staveb otevřených v posledním čtvrtstoletí. Dohromady se za ně utratilo 221 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i27r18e52k 28B11l17a83ž48e43k 6883928232

Jo, Bém byl Pražák, tak se stavělo. Co radnici ovládli náplavy, tak to s rozvojem infrastruktury vypadá jako za koumoušů.

0/0
17.10.2015 13:23

P93e64t83r 23K59r94á75l 4814880338952

Ještě prodloužení metra C na Kobylisy-Ládví za 8,7 miliardy, které je ale skutečně užitečnou stavbou.

0/0
12.10.2015 12:23

M26a65r10e25k 16H18r57u72b27y 6487742101158

zajimave je, ze 3 z peti (4 z 6, pri zahrnuti Acka) maji nejakou souvislost s Pavlem Bemem ;-):-P

+1/0
18.9.2015 16:00

J72i14ř92í 63Č73e95r95m30á29k 5690775498547

Milá iDnes, ještě bych chápal, kdybyste v tom výčtu opomenuli nějakou stavbu za jednotky miliard, která by se svojí cenou patřila někam okolo 12-14 místa.  

Že vám tam ale chybí prodloužení linky A do Motola, které by se svou cenou přes 20 mld. Kč řadilo na "bronzovou" příčku, to již považuji na naprostý novinářský šlendrián. Rv

+7/0
18.9.2015 13:29

M82i44c38h80a29l 84M30a91l86ý 5272844119743

Taky je zvláštní, že D49 je tam celá, i ona se stavěla na etapy.

Takhle by tam měl být jako nejdražší stavba ever I. železniční koridor, za ním třeba celá D5...

0/0
6.10.2015 13:55

J90i70ř71í 53E48r92b58e21n 1193654406127

Skoro se mi nechce věřit, že bylo metro na Černý Most zprovozněno až v roce 1998. Ten železobetonový tubus tam mezi silnicí a síldištěm stál snad už v roce 1991, nebo se pletu? Já vím, revoluce, rušení plánů, obnovování plánů...

0/0
18.9.2015 12:58

K85a92r12e76l 55H87o60r69á32k 2738299903963

My chceme také tunel!

0/0
18.9.2015 12:30

J63a54r18o28s54l28a90v 88M82o34u34č75k80a 3767287378459

Celý tento článek je po novinářsku ekonomicky nesmyslný. Nelze porovnávat cenu stavby dokončené roku 1994 a stavby z roku 2015 bez toho, aniž by člověk nepočítal s inflací ve stavebnictví. Neboli staré ceny je potřeba tzv. diskontovat na současné ceny.

+9/0
18.9.2015 12:28

M26i13c35h93a36l 81M52a45l98ý 5662254779113

jj, srovnávat dva tunely u Votic s metrem na Zličín o 15 let dřív je trochu hardcore. :)

0/0
6.10.2015 13:54

P70e78t73r 89S92u83c40h65ý 1908739514286

Nějak tady chybí královopolský tunel v Brně - stavba 2008 - 2012 a cena 8,3mld

+4/0
18.9.2015 12:19

P60e67t36r95a 77N68o32v34á16k69o92v95á 7708816114728

Klid, nám tam zařadí až nové nádraží. Jednou. Asi tak v 2040...

0/0
20.9.2015 14:29

R28a87d13e23k 86N21o55v60a84k 9864923869700

2400

0/0
12.10.2015 16:43

M54i52c60h17a43l 68N54o56v66á39k 7440899717404

Ty první dvě místa bych považoval spíše za nezapomenutelné stavby především s neplánovanými nedodělky. Do žebříčku bych umístil i železniční tunel se Slovenskem v Moravskoslezském kraji, který během stavby neočekávaně propadl. Nejlepší by bylo porovnání staveb podle žebříčku, které překročily skutečný plán investice v procentech. ;-D

+1/0
18.9.2015 11:54

M77a81r13e18k 91T20ů21m77a 4872608636172

Jo, tak ještě aby to, celé mělo nějaký smysl zbývá dodělat zbytek MO.

0/0
18.9.2015 11:47

D15a16n50i19e84l 81K60r79o63n19e85r 7624124366547

Irenka

0/0
18.9.2015 10:56

J16a88k52u22b 51F56e42i72f57a76r 7949829746929

Jinými slovy - všechny stavby stály více něž byl plán. To svědčí jen o tom, že státní úředníci dělají špatně svoji práci, jsou nekompetentní a neschopní, navíc často zkorumpovaní.

+2/−1
18.9.2015 10:41

D66a90n95i98e37l 61K14r46o80n57e82r 7204184316917

Ono se o tom, ze to bude stat vic, vi uz predem. Je to takova soucast salamove metody, aby to vubec proslo. Kdyz to projde, dojde k navyseni. V dalsi fazi se zjisti, ze se to udelalo blbe, coz stavbu dale prodrazi. Muzeme byt jen radi, ze neprosel Bemuv ultratunel - Olympiada. Nastesti rozhodnuti nebylo v nasich rukach.

+1/0
18.9.2015 11:04

V29l10a80d46o 13P32o34p74r18o17c73k42ý 6588721249125

.. do kalkulace se totiž nedávají položky na korupci. Jdou tam reálné tržní ceny - ty se pak nafukují a na vyvádění peněz u nás máme učiněné experty. Všichni v tom jedou a každý na každého něco ví- takže nikdo nechce s korupcí nic dělat, jinak by to vzalo i jeho. Rátha obětovali, neboť kvůli jeho aroganci s ním nikdo nechtěl do holportu. Naoko se tak bojuje proti korupci, ale všem je jasné že to bylo jenom divadýlko..

+1/0
18.9.2015 11:18

H16o67n22z71a 22P85u34r49k32r17á34b41e69k 1119428349505

váš příspěvek svědčí o tom, že nemáte páru o čem píšete...Rv

+2/0
18.9.2015 11:38

T53o56m95á57š 78K52a67p90l81a87n 8353949123403

Hele jakkoliv můžeme nadávat, že za Béma se všechno předražilo atd., tak na druhou stranu - za Béma se něco dělalo. Od jeho odchodu se v Praze neudělalo vůbec nic nového, jen se leta po termínech dodělávají stavby, které za něj byly plněny v termínech a kvalitně. Protože ty firmy věděly, že prostě když to udělají blbě či pozdě, tak že budou ničit Bémovi jméno a ten je příště nepustí k lizu. Jsem přesvědčen, že kdyby byl Bém na radnici, tak ten tunel už minimálně 3 roky stojí, nebyly by tam mokré kabely a ve finále by to i méně stálo. A kdyby tam Bém nebyl, tak by doteď byla Blanka leda tak na papíře.

+11/−5
18.9.2015 9:47

M32i78l50o25s 96P46a18r16o93u60b58e39k 2789903642738

Teď se v Praze nic moc nestaví právě proto, že Bém zadlužil Prahu daleko za horizont svého funkčního období. Nebýt miliard pro kolibříka, prase bradavičnaté a další tuneláře, tak možná by dnes bylo dost peněz na to zase něco postavit.

+5/−5
18.9.2015 10:55

R74a82d33e88k 11N76o65v33a63k 9984313889330

Zajímavý je třeba projekt rekonstrukce pražské "sračkárny" - ˇustřední čističky odpadních vod. Za ODS, kdy byl tendr se mluvilo o částce 5mld, kdy dle kritiků z řad levicové opozice na Magistrátu mělo být předraženo o 3mld, které měly jít ODS, ČSSD projekt navýšila na 5,3mld a nyní za ANO se začíná stavět s rozpočtem 5,8mld.

0/0
12.10.2015 16:48

T60o39m46a91s 83S55l89u53k13a 8951260442596

Za Béma prakticky veškerá aktivita sloužila především jako mlha na zakrytí tunelování. Obávám se, že mu bylo úplně jedno jestli se staví silnice nebo eifelovka. Máme být rádi, že to lobistům nerozdával jen tak?

+5/−2
18.9.2015 11:06

P95e47t27r 98N60e12c27h16a15n11i16c11k62ý 7653556868250

Nedělejte si iluze, že tam někdy bude sedět někdo, kdo z toho nebude chtít něco vytřískat. Nikdo takový se do takových vyšších míst patrně ani nedostane. Rozdíl je hlavně v tom jak to dělá. Buď se snaží o prosperitu, ze které něco bude mít pro sebe, ale aby vše fungovalo a nekazilo jeho obraz. Nebo krade jak idiot, předražuje nesmyslně, nedodržuje a lže naprosto okatě a celý jeho segment neprosperuje, nevzkvétá, ale stagnuje. No a teď co je lepší

+1/0
18.9.2015 12:12

M75a56r83e54k 63H23r65u54b33y 6117202691788

Kdyby nebyla Blanka, moha byt za stejne penize cela trasa D. A ted se nic vetsiho nestavi proto, ze se splaci (a jeste dlouho bude) Pavlikovy tunely..:-/

0/0
18.9.2015 16:02

R65a88d39e15k 39N48o33v12a95k 9144813289580

to sou jenom kecy které mají zakrýt rozkrádačky které jsou teď

0/0
12.10.2015 16:50

Z33u45z38a28n98a 12E37r37b49e41n88o94v81á 9809728754595

Já myslím, že nejdražší ze všech cest byly pro nás cesty Pavla Béma za horolezeckými zážitky:-P

+5/−8
18.9.2015 9:35

R90o56m37a48n 22S76o94u33č27e32k 1832285710749

vy musíte být plná jedu a závisti

+6/−4
18.9.2015 9:44

Z65u94z40a76n37a 36E33r97b82e42n39o33v98á 9439328574745

No dobrá. Opencard a Blanka byly vlastně za hubičku. ;-)

+2/0
18.9.2015 11:08

M56a52r15e56k 53H78r46u55b50y 6147102761288

Pavlikovy cesty jako symbol uspesneho tunelovani Prahy  ukazuji, co vsechno si dostatecne drzy politik muze v Cechistanu bez rizika dovolit...

0/0
18.9.2015 16:04

M18i64l73a75n 92C64h15a52l46u52p60a 7184246977253

Musím reagovat. Soudí se zde ten či onen politik, ale spíše by se mělo říkat za jeho funkčního období. Politici jsou jen mediálně zajímavé figurky dosazené na svá místa za účelem plnit požadavky těch, co je tam dosadili. Je třeba zkoumat pečlivě veškeré cesty, které vedou k jednotlivým rozhodnutím politika a zpětně k lobistům a firmám napojeným na určitý zdroj, který může konkrétní politik přesměrovávat a odkloňovat. Už to tu padlo, že některá jména těch, co se v éře pana Béma napakovali,  jsou dobře známa. Bohužel pro nás jsou tito obloženi armádou právníků a zametačů stop a jsou tudíž nepostižitelní.

0/0
18.9.2015 17:31

P22e42t71r 75V51a74n40ě23k 3247318853586

Kdyby tam nebyly ty dálnice ,tak se jedná jenom o Prahu .Dobrý ,nebo né ?!!

+9/−1
18.9.2015 9:34

R83a36d33o35s55l78a73v 76K64l57a15u78d27a 5154388144902

Opravdu jde o cenu? Myslíte si, že by v Olomouci byly šťastnější, kdyby je prodloužení tramvajové tratě vyšlo na stejný peníze jako prodloužení metra?  Vážně by Ostravák toužil po letištním terminálu s kapacitou 20.000.000 ročně odbavených cestujících?

+4/0
18.9.2015 9:40

J95o41s54e63f 33H23o77r38n58í11k 9864930505522

V Praze a okolí žije na celkem malým prostoru dva a půl milionu lidí, takže mně to vůbec divný nepřijde.

+5/−2
18.9.2015 9:42

T88o44m79á77š 28R20e95k80t44o47r 1438664177639

A zbytek republiky má snad míň lidí?

+1/0
18.9.2015 12:19

J53a69r22o70s49l27a82v 75P32l34a70c57h94e76t53k91a 7786366216679

A jinde se nestavi? V Praze jsou logicky nejdrazsi stavby, kdyz je tam nejhustejsi doprava i zalidneni.

0/0
18.9.2015 12:20

R69o97m49a85n 27S17o19u61č93e21k 1952265580349

on jim tam hlavně chybí královopolský tunel v brně

+5/0
18.9.2015 9:45

M67a45r40t47i76n 67K76y66p20r 2192305334434

Rozšíření letiště Ruzyně je záležitost Prahy? Dálniční okruh je záležitost Prahy? Myslím, že zvláště ten dálniční okruh může být pražákům ukradený.;-D

+2/−1
18.9.2015 11:42

P52a88v64e21l 31Ř98a46p64e14k 7822936639395

Většinu peněz pohltil zastaralý bezkoncepční morálně vadný masový automobilismus. Rv

+4/−9
18.9.2015 9:26

R65a87d64o35s17l21a33v 36K40l23a54u12d68a 5444108594882

Většinu peněz pohltila infrastruktura. Je úplně jedno co tam jezdí. Lidé a zboží se zkrátka nějak dopravovat musí. Železnice má bohužel obrovské omezení, ať už v tom že nemůže být všude, dále v případě nějakého problému nemá za sebe adekvátní náhradu. Silniční vozidla zkrátka jen tak náhradu nenajdou a je úplně jedno čím budou poháněna, jestli budou potřebovat řidiče, nebo pro kolik budou lidí....

+4/−1
18.9.2015 9:35

M29a62r83t64i30n 95Č82a88p96e79k 6930301837504

Silniční vozidla za sebe náhradu nemají pouze tam, kam hromadná doprava nemůže/nevyplatila se. Tedy obsluha malých vesnic nebo rozvoz zboží z nejbližšího překladiště silnice/železnice. Dnes se silniční doprava využívá nefektivně - pře(o)těžuje se - a je to vidět na přetížení silnic. Na dopravu se musí nahlížet jako na celek, ne jako na samostatné součásti. Když to přirovnám ke krevnímu oběhu tak silnice jsou vlásečnice a železnice cévy.

0/0
12.10.2015 11:41

J75a17r20o78s22l40a12v 96P95l95a12c38h44e61t52k85a 7976866746839

A kdo by vam dovezl pumpicku na kolo a veganskou stravu?

+6/0
18.9.2015 9:50

J30o20s98e19f 68H15o74r38n37í26k 9124520895462

No přece nákladní drožkař.

0/0
18.9.2015 11:38

V46í90t 88B32r69z56o91b32o65h81a35t84ý 7430402133971

Pane Řapku, Váš odpor k automobilům je v diskuzích nepřehlédnutelný, ale docela by mě zajímalo jaká je pokroková, koncepční a morálně na výši doprava, která lze využít celoročně, individuálně a operativně. Dopředu Vás prosím jen o konstrukční odpovědi - fantazírování ala "kdyby" opravdu není namístě.

+1/0
18.9.2015 10:38

K92a29r45e63l 39H76o97r51á73k 2468119743793

Železniční doprava.  Ale až tu bude jiný politický systém.

0/0
18.9.2015 12:53

V93í53t 21B91r97z70o62b62o38h39a82t61ý 7630382723331

železniční doprava je pokrokovější než automobilová? - v čem? jde použít individuálně a operativně? - to jako že si v případě nutnosti naskočím na lokomotivu a jedu?  - kromě toho, že Vaše tvrzení je evidentní pitomost - tak má hodně lidí včetně mě docela smůlu, neb do mého bydliště nevedou koleje a nejbližší nádraží mám přes 20km .....  jistě lepší organizace veřejné dopravy má smysl a přineslo by nějakou úlevu ale automobilovou dopravu NENAHRADÍ stejnějako ji nenahradí cyklistické a další projekty, které jsou jen doplňkem nikoli alternativou k automobilové dopravě.

0/0
18.9.2015 15:28

M34a73r70e40k 44H96r66u87b59y 6687472491258

Technicke problemy zadny politicky system neprekona :-P

0/0
18.9.2015 16:10

T84o67m81á21š 38K22r69a43i86n72a 7764490694628

Pane Horáku, pan Řapek zdůraznil, že automobilismus je zastaralý. Ano, dá se říct, že za 120 let už může být. Železnice je však ještě o 90 let starší. Takže to nebude politickým systémem. Moderní může být možná tak individuální letecká doprava, event. třeba potrubní pošta, nebo úplně ideálně třeba Hvězdná brána?

0/0
12.10.2015 14:33

T45o82m98á11š 14K74r26a98i75n70a 7394810364648

Pane Brzobohatý, nechte pana Řapka... Až si, jednou, taky našetří na auto, tak nebude tolik ostentativní ;) Pokud ovšem není problém v řidičském oprávnění...

0/0
12.10.2015 14:26

J61a32k59u30b 47Ř76í69h57a 4705339502681

Chodíte všude pěšky? Do Lidlu ve vašem městě vede železniční spojka?

+1/−1
18.9.2015 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.