Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Co stálo víc než Blanka? Nejdražší dopravní stavby po roce 1989

Pražský tunel Blanka se konečně otevírá. Veřejné rozpočty stál 43 miliard korun. Od roku 1989 to však není úplně nejdražší projekt. Podívejte se na žebříček nejvýznamnějších dopravních staveb otevřených v posledním čtvrtstoletí. Dohromady se za ně utratilo 221 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i81r39e55k 47B17l73a91ž45e82k 6473198292

Jo, Bém byl Pražák, tak se stavělo. Co radnici ovládli náplavy, tak to s rozvojem infrastruktury vypadá jako za koumoušů.

0/0
17.10.2015 13:23

P55e93t91r 49K30r86á90l 4974180318752

Ještě prodloužení metra C na Kobylisy-Ládví za 8,7 miliardy, které je ale skutečně užitečnou stavbou.

0/0
12.10.2015 12:23

M56a83r97e94k 44H56r51u77b52y 6547372771588

zajimave je, ze 3 z peti (4 z 6, pri zahrnuti Acka) maji nejakou souvislost s Pavlem Bemem ;-):-P

+1/0
18.9.2015 16:00

J98i26ř27í 65Č54e79r85m54á81k 5430195898767

Milá iDnes, ještě bych chápal, kdybyste v tom výčtu opomenuli nějakou stavbu za jednotky miliard, která by se svojí cenou patřila někam okolo 12-14 místa.  

Že vám tam ale chybí prodloužení linky A do Motola, které by se svou cenou přes 20 mld. Kč řadilo na "bronzovou" příčku, to již považuji na naprostý novinářský šlendrián. Rv

+7/0
18.9.2015 13:29

M35i47c38h72a16l 89M40a47l26ý 5402274179473

Taky je zvláštní, že D49 je tam celá, i ona se stavěla na etapy.

Takhle by tam měl být jako nejdražší stavba ever I. železniční koridor, za ním třeba celá D5...

0/0
6.10.2015 13:55

J86i12ř61í 77E10r13b49e63n 1713704866747

Skoro se mi nechce věřit, že bylo metro na Černý Most zprovozněno až v roce 1998. Ten železobetonový tubus tam mezi silnicí a síldištěm stál snad už v roce 1991, nebo se pletu? Já vím, revoluce, rušení plánů, obnovování plánů...

0/0
18.9.2015 12:58

K79a52r76e94l 69H39o26r60á35k 2668739523143

My chceme také tunel!

0/0
18.9.2015 12:30

J25a63r70o68s68l77a11v 34M36o72u48č66k78a 3807417888739

Celý tento článek je po novinářsku ekonomicky nesmyslný. Nelze porovnávat cenu stavby dokončené roku 1994 a stavby z roku 2015 bez toho, aniž by člověk nepočítal s inflací ve stavebnictví. Neboli staré ceny je potřeba tzv. diskontovat na současné ceny.

+9/0
18.9.2015 12:28

M84i83c66h11a28l 25M59a93l49ý 5452564779303

jj, srovnávat dva tunely u Votic s metrem na Zličín o 15 let dřív je trochu hardcore. :)

0/0
6.10.2015 13:54

P35e76t94r 14S57u97c33h10ý 1108129284956

Nějak tady chybí královopolský tunel v Brně - stavba 2008 - 2012 a cena 8,3mld

+4/0
18.9.2015 12:19

P78e28t49r32a 31N71o47v79á92k76o98v66á 7308576614518

Klid, nám tam zařadí až nové nádraží. Jednou. Asi tak v 2040...

0/0
20.9.2015 14:29

R52a18d82e61k 87N78o93v27a40k 9114853369410

2400

0/0
12.10.2015 16:43

M74i60c83h65a97l 10N29o80v75á98k 7230359167824

Ty první dvě místa bych považoval spíše za nezapomenutelné stavby především s neplánovanými nedodělky. Do žebříčku bych umístil i železniční tunel se Slovenskem v Moravskoslezském kraji, který během stavby neočekávaně propadl. Nejlepší by bylo porovnání staveb podle žebříčku, které překročily skutečný plán investice v procentech. ;-D

+1/0
18.9.2015 11:54

M55a82r27e14k 89T77ů74m47a 4582598206222

Jo, tak ještě aby to, celé mělo nějaký smysl zbývá dodělat zbytek MO.

0/0
18.9.2015 11:47

D26a39n70i37e14l 40K45r93o65n45e34r 7154454916627

Irenka

0/0
18.9.2015 10:56

J51a32k36u17b 61F73e52i86f43a84r 7279679326509

Jinými slovy - všechny stavby stály více něž byl plán. To svědčí jen o tom, že státní úředníci dělají špatně svoji práci, jsou nekompetentní a neschopní, navíc často zkorumpovaní.

+2/−1
18.9.2015 10:41

D95a84n45i17e48l 88K16r63o45n38e84r 7314744476617

Ono se o tom, ze to bude stat vic, vi uz predem. Je to takova soucast salamove metody, aby to vubec proslo. Kdyz to projde, dojde k navyseni. V dalsi fazi se zjisti, ze se to udelalo blbe, coz stavbu dale prodrazi. Muzeme byt jen radi, ze neprosel Bemuv ultratunel - Olympiada. Nastesti rozhodnuti nebylo v nasich rukach.

+1/0
18.9.2015 11:04

V26l81a78d84o 41P82o83p16r36o82c15k63ý 6648271509695

.. do kalkulace se totiž nedávají položky na korupci. Jdou tam reálné tržní ceny - ty se pak nafukují a na vyvádění peněz u nás máme učiněné experty. Všichni v tom jedou a každý na každého něco ví- takže nikdo nechce s korupcí nic dělat, jinak by to vzalo i jeho. Rátha obětovali, neboť kvůli jeho aroganci s ním nikdo nechtěl do holportu. Naoko se tak bojuje proti korupci, ale všem je jasné že to bylo jenom divadýlko..

+1/0
18.9.2015 11:18

H55o27n35z43a 93P37u29r10k83r24á61b25e71k 1709338889315

váš příspěvek svědčí o tom, že nemáte páru o čem píšete...Rv

+2/0
18.9.2015 11:38

T22o95m33á10š 84K52a65p64l11a60n 8113219153113

Hele jakkoliv můžeme nadávat, že za Béma se všechno předražilo atd., tak na druhou stranu - za Béma se něco dělalo. Od jeho odchodu se v Praze neudělalo vůbec nic nového, jen se leta po termínech dodělávají stavby, které za něj byly plněny v termínech a kvalitně. Protože ty firmy věděly, že prostě když to udělají blbě či pozdě, tak že budou ničit Bémovi jméno a ten je příště nepustí k lizu. Jsem přesvědčen, že kdyby byl Bém na radnici, tak ten tunel už minimálně 3 roky stojí, nebyly by tam mokré kabely a ve finále by to i méně stálo. A kdyby tam Bém nebyl, tak by doteď byla Blanka leda tak na papíře.

+11/−5
18.9.2015 9:47

M10i79l21o44s 61P29a29r35o82u87b51e64k 2419983692538

Teď se v Praze nic moc nestaví právě proto, že Bém zadlužil Prahu daleko za horizont svého funkčního období. Nebýt miliard pro kolibříka, prase bradavičnaté a další tuneláře, tak možná by dnes bylo dost peněz na to zase něco postavit.

+5/−5
18.9.2015 10:55

R20a21d43e40k 75N94o38v72a31k 9264503899370

Zajímavý je třeba projekt rekonstrukce pražské "sračkárny" - ˇustřední čističky odpadních vod. Za ODS, kdy byl tendr se mluvilo o částce 5mld, kdy dle kritiků z řad levicové opozice na Magistrátu mělo být předraženo o 3mld, které měly jít ODS, ČSSD projekt navýšila na 5,3mld a nyní za ANO se začíná stavět s rozpočtem 5,8mld.

0/0
12.10.2015 16:48

T72o28m48a81s 12S55l24u71k89a 8211530692916

Za Béma prakticky veškerá aktivita sloužila především jako mlha na zakrytí tunelování. Obávám se, že mu bylo úplně jedno jestli se staví silnice nebo eifelovka. Máme být rádi, že to lobistům nerozdával jen tak?

+5/−2
18.9.2015 11:06

P75e96t27r 96N11e11c32h12a90n56i10c93k66ý 7683146258160

Nedělejte si iluze, že tam někdy bude sedět někdo, kdo z toho nebude chtít něco vytřískat. Nikdo takový se do takových vyšších míst patrně ani nedostane. Rozdíl je hlavně v tom jak to dělá. Buď se snaží o prosperitu, ze které něco bude mít pro sebe, ale aby vše fungovalo a nekazilo jeho obraz. Nebo krade jak idiot, předražuje nesmyslně, nedodržuje a lže naprosto okatě a celý jeho segment neprosperuje, nevzkvétá, ale stagnuje. No a teď co je lepší

+1/0
18.9.2015 12:12

M87a96r12e84k 91H59r77u45b92y 6267662961958

Kdyby nebyla Blanka, moha byt za stejne penize cela trasa D. A ted se nic vetsiho nestavi proto, ze se splaci (a jeste dlouho bude) Pavlikovy tunely..:-/

0/0
18.9.2015 16:02

R48a53d28e31k 35N45o95v34a98k 9524883359500

to sou jenom kecy které mají zakrýt rozkrádačky které jsou teď

0/0
12.10.2015 16:50

Z26u57z35a12n61a 56E12r85b94e47n80o93v73á 9219348464325

Já myslím, že nejdražší ze všech cest byly pro nás cesty Pavla Béma za horolezeckými zážitky:-P

+5/−8
18.9.2015 9:35

R64o39m84a33n 58S13o55u23č50e81k 1892695900729

vy musíte být plná jedu a závisti

+6/−4
18.9.2015 9:44

Z12u41z13a34n37a 29E45r90b64e45n49o45v66á 9329838534515

No dobrá. Opencard a Blanka byly vlastně za hubičku. ;-)

+2/0
18.9.2015 11:08

M32a22r74e16k 66H69r20u41b33y 6757972151428

Pavlikovy cesty jako symbol uspesneho tunelovani Prahy  ukazuji, co vsechno si dostatecne drzy politik muze v Cechistanu bez rizika dovolit...

0/0
18.9.2015 16:04

M61i13l15a76n 89C30h70a78l31u22p93a 7454936927673

Musím reagovat. Soudí se zde ten či onen politik, ale spíše by se mělo říkat za jeho funkčního období. Politici jsou jen mediálně zajímavé figurky dosazené na svá místa za účelem plnit požadavky těch, co je tam dosadili. Je třeba zkoumat pečlivě veškeré cesty, které vedou k jednotlivým rozhodnutím politika a zpětně k lobistům a firmám napojeným na určitý zdroj, který může konkrétní politik přesměrovávat a odkloňovat. Už to tu padlo, že některá jména těch, co se v éře pana Béma napakovali,  jsou dobře známa. Bohužel pro nás jsou tito obloženi armádou právníků a zametačů stop a jsou tudíž nepostižitelní.

0/0
18.9.2015 17:31

P22e63t19r 56V27a97n46ě27k 3687598373356

Kdyby tam nebyly ty dálnice ,tak se jedná jenom o Prahu .Dobrý ,nebo né ?!!

+9/−1
18.9.2015 9:34

R45a63d27o87s21l24a66v 40K17l83a62u27d16a 5634308604422

Opravdu jde o cenu? Myslíte si, že by v Olomouci byly šťastnější, kdyby je prodloužení tramvajové tratě vyšlo na stejný peníze jako prodloužení metra?  Vážně by Ostravák toužil po letištním terminálu s kapacitou 20.000.000 ročně odbavených cestujících?

+4/0
18.9.2015 9:40

J52o93s71e34f 26H47o64r63n44í95k 9854430155682

V Praze a okolí žije na celkem malým prostoru dva a půl milionu lidí, takže mně to vůbec divný nepřijde.

+5/−2
18.9.2015 9:42

T59o30m70á42š 53R84e57k76t56o81r 1778114817559

A zbytek republiky má snad míň lidí?

+1/0
18.9.2015 12:19

J35a92r10o91s81l96a17v 26P84l40a73c38h10e50t55k60a 7326446316499

A jinde se nestavi? V Praze jsou logicky nejdrazsi stavby, kdyz je tam nejhustejsi doprava i zalidneni.

0/0
18.9.2015 12:20

R57o58m56a42n 59S28o88u67č45e94k 1772445680639

on jim tam hlavně chybí královopolský tunel v brně

+5/0
18.9.2015 9:45

M81a87r69t91i43n 23K85y61p23r 2532575234214

Rozšíření letiště Ruzyně je záležitost Prahy? Dálniční okruh je záležitost Prahy? Myslím, že zvláště ten dálniční okruh může být pražákům ukradený.;-D

+2/−1
18.9.2015 11:42

P29a75v16e35l 27Ř77a46p34e84k 7452516459485

Většinu peněz pohltil zastaralý bezkoncepční morálně vadný masový automobilismus. Rv

+4/−9
18.9.2015 9:26

R46a88d37o26s93l78a59v 65K80l91a78u44d73a 5384168434712

Většinu peněz pohltila infrastruktura. Je úplně jedno co tam jezdí. Lidé a zboží se zkrátka nějak dopravovat musí. Železnice má bohužel obrovské omezení, ať už v tom že nemůže být všude, dále v případě nějakého problému nemá za sebe adekvátní náhradu. Silniční vozidla zkrátka jen tak náhradu nenajdou a je úplně jedno čím budou poháněna, jestli budou potřebovat řidiče, nebo pro kolik budou lidí....

+4/−1
18.9.2015 9:35

M93a29r16t69i74n 55Č26a28p71e18k 6510841447624

Silniční vozidla za sebe náhradu nemají pouze tam, kam hromadná doprava nemůže/nevyplatila se. Tedy obsluha malých vesnic nebo rozvoz zboží z nejbližšího překladiště silnice/železnice. Dnes se silniční doprava využívá nefektivně - pře(o)těžuje se - a je to vidět na přetížení silnic. Na dopravu se musí nahlížet jako na celek, ne jako na samostatné součásti. Když to přirovnám ke krevnímu oběhu tak silnice jsou vlásečnice a železnice cévy.

0/0
12.10.2015 11:41

J84a56r91o77s46l25a34v 25P40l28a42c68h20e34t43k48a 7436726956789

A kdo by vam dovezl pumpicku na kolo a veganskou stravu?

+6/0
18.9.2015 9:50

J11o78s50e29f 40H29o61r70n77í59k 9874570395162

No přece nákladní drožkař.

0/0
18.9.2015 11:38

V44í81t 88B81r23z65o34b77o94h89a38t56ý 7230562173461

Pane Řapku, Váš odpor k automobilům je v diskuzích nepřehlédnutelný, ale docela by mě zajímalo jaká je pokroková, koncepční a morálně na výši doprava, která lze využít celoročně, individuálně a operativně. Dopředu Vás prosím jen o konstrukční odpovědi - fantazírování ala "kdyby" opravdu není namístě.

+1/0
18.9.2015 10:38

K73a13r51e70l 65H15o54r22á36k 2278849143623

Železniční doprava.  Ale až tu bude jiný politický systém.

0/0
18.9.2015 12:53

V69í49t 81B80r62z94o36b14o61h82a24t64ý 7450542723341

železniční doprava je pokrokovější než automobilová? - v čem? jde použít individuálně a operativně? - to jako že si v případě nutnosti naskočím na lokomotivu a jedu?  - kromě toho, že Vaše tvrzení je evidentní pitomost - tak má hodně lidí včetně mě docela smůlu, neb do mého bydliště nevedou koleje a nejbližší nádraží mám přes 20km .....  jistě lepší organizace veřejné dopravy má smysl a přineslo by nějakou úlevu ale automobilovou dopravu NENAHRADÍ stejnějako ji nenahradí cyklistické a další projekty, které jsou jen doplňkem nikoli alternativou k automobilové dopravě.

0/0
18.9.2015 15:28

M49a89r14e56k 31H52r50u82b35y 6647722251828

Technicke problemy zadny politicky system neprekona :-P

0/0
18.9.2015 16:10

T37o11m39á17š 92K89r37a67i17n41a 7744540514478

Pane Horáku, pan Řapek zdůraznil, že automobilismus je zastaralý. Ano, dá se říct, že za 120 let už může být. Železnice je však ještě o 90 let starší. Takže to nebude politickým systémem. Moderní může být možná tak individuální letecká doprava, event. třeba potrubní pošta, nebo úplně ideálně třeba Hvězdná brána?

0/0
12.10.2015 14:33

T98o88m86á51š 50K18r67a63i91n44a 7244570234288

Pane Brzobohatý, nechte pana Řapka... Až si, jednou, taky našetří na auto, tak nebude tolik ostentativní ;) Pokud ovšem není problém v řidičském oprávnění...

0/0
12.10.2015 14:26

J39a40k79u68b 71Ř40í46h10a 4865639162461

Chodíte všude pěšky? Do Lidlu ve vašem městě vede železniční spojka?

+1/−1
18.9.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.