Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Co stálo víc než Blanka? Nejdražší dopravní stavby po roce 1989

Pražský tunel Blanka se konečně otevírá. Veřejné rozpočty stál 43 miliard korun. Od roku 1989 to však není úplně nejdražší projekt. Podívejte se na žebříček nejvýznamnějších dopravních staveb otevřených v posledním čtvrtstoletí. Dohromady se za ně utratilo 221 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i43r22e40k 46B33l50a49ž23e23k 6673148622

Jo, Bém byl Pražák, tak se stavělo. Co radnici ovládli náplavy, tak to s rozvojem infrastruktury vypadá jako za koumoušů.

0/0
17.10.2015 13:23

P27e17t72r 10K75r23á98l 4484770568122

Ještě prodloužení metra C na Kobylisy-Ládví za 8,7 miliardy, které je ale skutečně užitečnou stavbou.

0/0
12.10.2015 12:23

M52a42r24e20k 26H28r61u88b17y 6267772651598

zajimave je, ze 3 z peti (4 z 6, pri zahrnuti Acka) maji nejakou souvislost s Pavlem Bemem ;-):-P

+1/0
18.9.2015 16:00

J56i70ř58í 96Č38e13r49m93á98k 5580715438127

Milá iDnes, ještě bych chápal, kdybyste v tom výčtu opomenuli nějakou stavbu za jednotky miliard, která by se svojí cenou patřila někam okolo 12-14 místa.  

Že vám tam ale chybí prodloužení linky A do Motola, které by se svou cenou přes 20 mld. Kč řadilo na "bronzovou" příčku, to již považuji na naprostý novinářský šlendrián. Rv

+7/0
18.9.2015 13:29

M50i62c44h52a25l 69M24a59l51ý 5382164719833

Taky je zvláštní, že D49 je tam celá, i ona se stavěla na etapy.

Takhle by tam měl být jako nejdražší stavba ever I. železniční koridor, za ním třeba celá D5...

0/0
6.10.2015 13:55

J62i66ř96í 55E65r88b13e32n 1163764636377

Skoro se mi nechce věřit, že bylo metro na Černý Most zprovozněno až v roce 1998. Ten železobetonový tubus tam mezi silnicí a síldištěm stál snad už v roce 1991, nebo se pletu? Já vím, revoluce, rušení plánů, obnovování plánů...

0/0
18.9.2015 12:58

K14a74r16e48l 18H89o97r49á11k 2688209593103

My chceme také tunel!

0/0
18.9.2015 12:30

J53a93r12o92s59l25a92v 17M34o79u42č26k44a 3317667678949

Celý tento článek je po novinářsku ekonomicky nesmyslný. Nelze porovnávat cenu stavby dokončené roku 1994 a stavby z roku 2015 bez toho, aniž by člověk nepočítal s inflací ve stavebnictví. Neboli staré ceny je potřeba tzv. diskontovat na současné ceny.

+9/0
18.9.2015 12:28

M11i54c54h53a75l 68M55a49l91ý 5372614769803

jj, srovnávat dva tunely u Votic s metrem na Zličín o 15 let dřív je trochu hardcore. :)

0/0
6.10.2015 13:54

P69e16t80r 61S57u63c32h89ý 1888419424696

Nějak tady chybí královopolský tunel v Brně - stavba 2008 - 2012 a cena 8,3mld

+4/0
18.9.2015 12:19

P45e78t14r93a 62N46o32v79á54k29o28v31á 7478766234428

Klid, nám tam zařadí až nové nádraží. Jednou. Asi tak v 2040...

0/0
20.9.2015 14:29

R85a77d62e44k 52N11o89v53a84k 9124603309880

2400

0/0
12.10.2015 16:43

M90i17c90h18a30l 94N23o36v31á69k 7890849627474

Ty první dvě místa bych považoval spíše za nezapomenutelné stavby především s neplánovanými nedodělky. Do žebříčku bych umístil i železniční tunel se Slovenskem v Moravskoslezském kraji, který během stavby neočekávaně propadl. Nejlepší by bylo porovnání staveb podle žebříčku, které překročily skutečný plán investice v procentech. ;-D

+1/0
18.9.2015 11:54

M82a38r28e27k 15T61ů42m46a 4142398806492

Jo, tak ještě aby to, celé mělo nějaký smysl zbývá dodělat zbytek MO.

0/0
18.9.2015 11:47

D56a87n96i12e54l 25K36r66o28n96e57r 7414614236757

Irenka

0/0
18.9.2015 10:56

J58a56k59u45b 39F89e68i53f48a54r 7309219736109

Jinými slovy - všechny stavby stály více něž byl plán. To svědčí jen o tom, že státní úředníci dělají špatně svoji práci, jsou nekompetentní a neschopní, navíc často zkorumpovaní.

+2/−1
18.9.2015 10:41

D92a14n45i91e93l 38K94r38o72n38e37r 7714864886367

Ono se o tom, ze to bude stat vic, vi uz predem. Je to takova soucast salamove metody, aby to vubec proslo. Kdyz to projde, dojde k navyseni. V dalsi fazi se zjisti, ze se to udelalo blbe, coz stavbu dale prodrazi. Muzeme byt jen radi, ze neprosel Bemuv ultratunel - Olympiada. Nastesti rozhodnuti nebylo v nasich rukach.

+1/0
18.9.2015 11:04

V78l82a87d24o 92P87o96p58r18o69c75k56ý 6938911659615

.. do kalkulace se totiž nedávají položky na korupci. Jdou tam reálné tržní ceny - ty se pak nafukují a na vyvádění peněz u nás máme učiněné experty. Všichni v tom jedou a každý na každého něco ví- takže nikdo nechce s korupcí nic dělat, jinak by to vzalo i jeho. Rátha obětovali, neboť kvůli jeho aroganci s ním nikdo nechtěl do holportu. Naoko se tak bojuje proti korupci, ale všem je jasné že to bylo jenom divadýlko..

+1/0
18.9.2015 11:18

H31o97n71z88a 34P29u14r89k35r85á32b77e76k 1569248969795

váš příspěvek svědčí o tom, že nemáte páru o čem píšete...Rv

+2/0
18.9.2015 11:38

T55o89m46á60š 44K27a15p11l47a82n 8703949663153

Hele jakkoliv můžeme nadávat, že za Béma se všechno předražilo atd., tak na druhou stranu - za Béma se něco dělalo. Od jeho odchodu se v Praze neudělalo vůbec nic nového, jen se leta po termínech dodělávají stavby, které za něj byly plněny v termínech a kvalitně. Protože ty firmy věděly, že prostě když to udělají blbě či pozdě, tak že budou ničit Bémovi jméno a ten je příště nepustí k lizu. Jsem přesvědčen, že kdyby byl Bém na radnici, tak ten tunel už minimálně 3 roky stojí, nebyly by tam mokré kabely a ve finále by to i méně stálo. A kdyby tam Bém nebyl, tak by doteď byla Blanka leda tak na papíře.

+11/−5
18.9.2015 9:47

M14i53l34o47s 46P11a65r57o12u35b72e27k 2229423172228

Teď se v Praze nic moc nestaví právě proto, že Bém zadlužil Prahu daleko za horizont svého funkčního období. Nebýt miliard pro kolibříka, prase bradavičnaté a další tuneláře, tak možná by dnes bylo dost peněz na to zase něco postavit.

+5/−5
18.9.2015 10:55

R56a34d58e50k 92N53o82v90a35k 9404653849790

Zajímavý je třeba projekt rekonstrukce pražské "sračkárny" - ˇustřední čističky odpadních vod. Za ODS, kdy byl tendr se mluvilo o částce 5mld, kdy dle kritiků z řad levicové opozice na Magistrátu mělo být předraženo o 3mld, které měly jít ODS, ČSSD projekt navýšila na 5,3mld a nyní za ANO se začíná stavět s rozpočtem 5,8mld.

0/0
12.10.2015 16:48

T94o65m52a33s 30S73l75u50k83a 8961840472486

Za Béma prakticky veškerá aktivita sloužila především jako mlha na zakrytí tunelování. Obávám se, že mu bylo úplně jedno jestli se staví silnice nebo eifelovka. Máme být rádi, že to lobistům nerozdával jen tak?

+5/−2
18.9.2015 11:06

P76e88t36r 85N75e22c56h64a91n45i63c10k30ý 7333586678930

Nedělejte si iluze, že tam někdy bude sedět někdo, kdo z toho nebude chtít něco vytřískat. Nikdo takový se do takových vyšších míst patrně ani nedostane. Rozdíl je hlavně v tom jak to dělá. Buď se snaží o prosperitu, ze které něco bude mít pro sebe, ale aby vše fungovalo a nekazilo jeho obraz. Nebo krade jak idiot, předražuje nesmyslně, nedodržuje a lže naprosto okatě a celý jeho segment neprosperuje, nevzkvétá, ale stagnuje. No a teď co je lepší

+1/0
18.9.2015 12:12

M22a80r90e81k 60H50r75u42b73y 6927392331308

Kdyby nebyla Blanka, moha byt za stejne penize cela trasa D. A ted se nic vetsiho nestavi proto, ze se splaci (a jeste dlouho bude) Pavlikovy tunely..:-/

0/0
18.9.2015 16:02

R47a81d37e45k 87N89o55v70a40k 9454603319370

to sou jenom kecy které mají zakrýt rozkrádačky které jsou teď

0/0
12.10.2015 16:50

Z71u39z52a38n91a 24E10r18b64e20n54o19v53á 9679878144485

Já myslím, že nejdražší ze všech cest byly pro nás cesty Pavla Béma za horolezeckými zážitky:-P

+5/−8
18.9.2015 9:35

R76o68m74a46n 73S33o64u68č11e30k 1942645680519

vy musíte být plná jedu a závisti

+6/−4
18.9.2015 9:44

Z98u66z60a42n20a 31E29r83b84e64n42o43v42á 9609768234535

No dobrá. Opencard a Blanka byly vlastně za hubičku. ;-)

+2/0
18.9.2015 11:08

M80a46r74e75k 58H10r41u17b69y 6117382341638

Pavlikovy cesty jako symbol uspesneho tunelovani Prahy  ukazuji, co vsechno si dostatecne drzy politik muze v Cechistanu bez rizika dovolit...

0/0
18.9.2015 16:04

M67i96l42a90n 69C33h88a35l54u70p87a 7104546307643

Musím reagovat. Soudí se zde ten či onen politik, ale spíše by se mělo říkat za jeho funkčního období. Politici jsou jen mediálně zajímavé figurky dosazené na svá místa za účelem plnit požadavky těch, co je tam dosadili. Je třeba zkoumat pečlivě veškeré cesty, které vedou k jednotlivým rozhodnutím politika a zpětně k lobistům a firmám napojeným na určitý zdroj, který může konkrétní politik přesměrovávat a odkloňovat. Už to tu padlo, že některá jména těch, co se v éře pana Béma napakovali,  jsou dobře známa. Bohužel pro nás jsou tito obloženi armádou právníků a zametačů stop a jsou tudíž nepostižitelní.

0/0
18.9.2015 17:31

P36e58t87r 20V11a88n87ě93k 3677238733136

Kdyby tam nebyly ty dálnice ,tak se jedná jenom o Prahu .Dobrý ,nebo né ?!!

+9/−1
18.9.2015 9:34

R91a44d76o40s58l59a95v 39K87l71a54u59d31a 5914888534872

Opravdu jde o cenu? Myslíte si, že by v Olomouci byly šťastnější, kdyby je prodloužení tramvajové tratě vyšlo na stejný peníze jako prodloužení metra?  Vážně by Ostravák toužil po letištním terminálu s kapacitou 20.000.000 ročně odbavených cestujících?

+4/0
18.9.2015 9:40

J86o65s57e21f 52H22o12r86n63í31k 9704320295122

V Praze a okolí žije na celkem malým prostoru dva a půl milionu lidí, takže mně to vůbec divný nepřijde.

+5/−2
18.9.2015 9:42

T41o20m36á58š 47R81e26k37t78o62r 1418204487709

A zbytek republiky má snad míň lidí?

+1/0
18.9.2015 12:19

J31a61r88o45s75l91a79v 58P52l41a69c24h74e97t48k33a 7466906156559

A jinde se nestavi? V Praze jsou logicky nejdrazsi stavby, kdyz je tam nejhustejsi doprava i zalidneni.

0/0
18.9.2015 12:20

R27o80m67a60n 77S15o26u64č14e67k 1742765300319

on jim tam hlavně chybí královopolský tunel v brně

+5/0
18.9.2015 9:45

M38a21r88t11i17n 54K13y92p85r 2892665414354

Rozšíření letiště Ruzyně je záležitost Prahy? Dálniční okruh je záležitost Prahy? Myslím, že zvláště ten dálniční okruh může být pražákům ukradený.;-D

+2/−1
18.9.2015 11:42

P97a55v20e12l 62Ř15a31p16e27k 7922246689545

Většinu peněz pohltil zastaralý bezkoncepční morálně vadný masový automobilismus. Rv

+4/−9
18.9.2015 9:26

R69a51d47o62s40l61a69v 71K15l61a43u78d59a 5794568704702

Většinu peněz pohltila infrastruktura. Je úplně jedno co tam jezdí. Lidé a zboží se zkrátka nějak dopravovat musí. Železnice má bohužel obrovské omezení, ať už v tom že nemůže být všude, dále v případě nějakého problému nemá za sebe adekvátní náhradu. Silniční vozidla zkrátka jen tak náhradu nenajdou a je úplně jedno čím budou poháněna, jestli budou potřebovat řidiče, nebo pro kolik budou lidí....

+4/−1
18.9.2015 9:35

M65a96r72t82i20n 46Č20a53p16e32k 6590791907574

Silniční vozidla za sebe náhradu nemají pouze tam, kam hromadná doprava nemůže/nevyplatila se. Tedy obsluha malých vesnic nebo rozvoz zboží z nejbližšího překladiště silnice/železnice. Dnes se silniční doprava využívá nefektivně - pře(o)těžuje se - a je to vidět na přetížení silnic. Na dopravu se musí nahlížet jako na celek, ne jako na samostatné součásti. Když to přirovnám ke krevnímu oběhu tak silnice jsou vlásečnice a železnice cévy.

0/0
12.10.2015 11:41

J58a48r47o82s96l40a52v 20P17l61a77c37h83e53t14k89a 7316216686169

A kdo by vam dovezl pumpicku na kolo a veganskou stravu?

+6/0
18.9.2015 9:50

J48o17s46e93f 89H59o88r13n90í24k 9864730745182

No přece nákladní drožkař.

0/0
18.9.2015 11:38

V32í71t 96B11r29z85o27b60o16h51a71t51ý 7390702463691

Pane Řapku, Váš odpor k automobilům je v diskuzích nepřehlédnutelný, ale docela by mě zajímalo jaká je pokroková, koncepční a morálně na výši doprava, která lze využít celoročně, individuálně a operativně. Dopředu Vás prosím jen o konstrukční odpovědi - fantazírování ala "kdyby" opravdu není namístě.

+1/0
18.9.2015 10:38

K37a68r29e11l 53H67o34r60á18k 2318319293483

Železniční doprava.  Ale až tu bude jiný politický systém.

0/0
18.9.2015 12:53

V19í60t 58B50r66z91o97b48o58h69a38t45ý 7120472183341

železniční doprava je pokrokovější než automobilová? - v čem? jde použít individuálně a operativně? - to jako že si v případě nutnosti naskočím na lokomotivu a jedu?  - kromě toho, že Vaše tvrzení je evidentní pitomost - tak má hodně lidí včetně mě docela smůlu, neb do mého bydliště nevedou koleje a nejbližší nádraží mám přes 20km .....  jistě lepší organizace veřejné dopravy má smysl a přineslo by nějakou úlevu ale automobilovou dopravu NENAHRADÍ stejnějako ji nenahradí cyklistické a další projekty, které jsou jen doplňkem nikoli alternativou k automobilové dopravě.

0/0
18.9.2015 15:28

M70a58r44e45k 66H62r78u51b52y 6887832611468

Technicke problemy zadny politicky system neprekona :-P

0/0
18.9.2015 16:10

T51o77m28á34š 62K67r91a12i22n93a 7684970604128

Pane Horáku, pan Řapek zdůraznil, že automobilismus je zastaralý. Ano, dá se říct, že za 120 let už může být. Železnice je však ještě o 90 let starší. Takže to nebude politickým systémem. Moderní může být možná tak individuální letecká doprava, event. třeba potrubní pošta, nebo úplně ideálně třeba Hvězdná brána?

0/0
12.10.2015 14:33

T97o69m65á17š 10K70r81a65i78n42a 7454850714188

Pane Brzobohatý, nechte pana Řapka... Až si, jednou, taky našetří na auto, tak nebude tolik ostentativní ;) Pokud ovšem není problém v řidičském oprávnění...

0/0
12.10.2015 14:26

J80a31k41u38b 39Ř56í56h56a 4435759132851

Chodíte všude pěšky? Do Lidlu ve vašem městě vede železniční spojka?

+1/−1
18.9.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.