Diskuze

OBRAZEM: Co stálo víc než Blanka? Nejdražší dopravní stavby po roce 1989

Pražský tunel Blanka se konečně otevírá. Veřejné rozpočty stál 43 miliard korun. Od roku 1989 to však není úplně nejdražší projekt. Podívejte se na žebříček nejvýznamnějších dopravních staveb otevřených v posledním čtvrtstoletí. Dohromady se za ně utratilo 221 miliard korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jo, Bém byl Pražák, tak se stavělo. Co radnici ovládli náplavy, tak to s rozvojem infrastruktury vypadá jako za koumoušů.

0 0
možnosti

P86e29t38r 45K52r71á52l

12. 10. 2015 12:23

Ještě prodloužení metra C na Kobylisy-Ládví za 8,7 miliardy, které je ale skutečně užitečnou stavbou.

0 0
možnosti

M10a31r93e73k 89H38r41u16b55y

18. 9. 2015 16:00

zajimave je, ze 3 z peti (4 z 6, pri zahrnuti Acka) maji nejakou souvislost s Pavlem Bemem ;-):-P

1 0
možnosti

Milá iDnes, ještě bych chápal, kdybyste v tom výčtu opomenuli nějakou stavbu za jednotky miliard, která by se svojí cenou patřila někam okolo 12-14 místa.  

Že vám tam ale chybí prodloužení linky A do Motola, které by se svou cenou přes 20 mld. Kč řadilo na "bronzovou" příčku, to již považuji na naprostý novinářský šlendrián. Rv

7 0
možnosti

M57i27c89h51a79l 85M19a77l48ý

6. 10. 2015 13:55

Taky je zvláštní, že D49 je tam celá, i ona se stavěla na etapy.

Takhle by tam měl být jako nejdražší stavba ever I. železniční koridor, za ním třeba celá D5...

0 0
možnosti
Foto

J63i59ř12í 33E52r27b77e80n

18. 9. 2015 12:58

Skoro se mi nechce věřit, že bylo metro na Černý Most zprovozněno až v roce 1998. Ten železobetonový tubus tam mezi silnicí a síldištěm stál snad už v roce 1991, nebo se pletu? Já vím, revoluce, rušení plánů, obnovování plánů...

0 0
možnosti

K80a98r89e37l 80H88o63r60á98k

18. 9. 2015 12:30

My chceme také tunel!

0 0
možnosti

Celý tento článek je po novinářsku ekonomicky nesmyslný. Nelze porovnávat cenu stavby dokončené roku 1994 a stavby z roku 2015 bez toho, aniž by člověk nepočítal s inflací ve stavebnictví. Neboli staré ceny je potřeba tzv. diskontovat na současné ceny.

9 0
možnosti

M17i63c22h88a77l 56M52a45l44ý

6. 10. 2015 13:54

jj, srovnávat dva tunely u Votic s metrem na Zličín o 15 let dřív je trochu hardcore. :)

0 0
možnosti

P42e13t48r 76S72u94c63h76ý

18. 9. 2015 12:19

Nějak tady chybí královopolský tunel v Brně - stavba 2008 - 2012 a cena 8,3mld

4 0
možnosti

Klid, nám tam zařadí až nové nádraží. Jednou. Asi tak v 2040...

0 0
možnosti

Ty první dvě místa bych považoval spíše za nezapomenutelné stavby především s neplánovanými nedodělky. Do žebříčku bych umístil i železniční tunel se Slovenskem v Moravskoslezském kraji, který během stavby neočekávaně propadl. Nejlepší by bylo porovnání staveb podle žebříčku, které překročily skutečný plán investice v procentech. ;-D

1 0
možnosti

M85a82r82e62k 82T57ů89m26a

18. 9. 2015 11:47

Jo, tak ještě aby to, celé mělo nějaký smysl zbývá dodělat zbytek MO.

0 0
možnosti