Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANKETA: Vydávání účtenek podnikatele neděsí, trápí je extra náklady

MF DNES oslovila podnikatele, kteří mají státu od příštího roku hlásit přes internet své tržby. Evidence účtenek většinu z nich neděsí. Očekávají ale náklady navíc a více práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77u49d26m18i87l91a 95N88o93v78á97k43o30v52á 5799221634489

Na EET nejvíce asi žehrají hospodští a recepční hotýlků (peníze za jedno přenocování dost často mizí mimo účetní evidenci). O drobných podnikatelích přehled nemám, ale kdo z vás ještě nikdy nebyl osloven opravářem: Chcete to na fakturu, nebo to uděláme bez papírů?

A navíc někteří politici se přihlouple snaží získat na svou stranu právě ony "ohrožené "podnikatele" - inu brzo zas BUDOU VOLBY!

Jenže podle mne ti nejvíc "ohrožení" jsou právě ti nejvíc nepoctiví. Ti poctiví, co neokrádají na daních, si nezbytné náklady na EET odečtou jako daňově uznatelné položky.

0/0
10.10.2015 8:03

M40a18r79t57i19n 27B62r25a50n19d75e11j12s 1672486396

No mě zajímá druhá strana a to je stát.Jak jsem přečetl pár odpovědí, tak se to vlastně nikoho podle idnes netýká a všichni už v podopném systému pracují, ale už víme že IDNES se nedá věřit a píšou tam přesně co jim soudruh Bureš přikáže, hlavně nic proti Agrofertu).Takže znova, když náš milovaný ministr financí chce mít přený přehled o každém pivu, panáku a pod....tak by mě zajímalo kolik tato "sranda" bude stát stát.Úředník musí být vždy zaplace, má pravidelnou výplatu, dovolenou, prémie, 13 a 14 plat,nárok na nemocenskou a pod....... a tihle lidé stojí peníze po celí rok(ne malé), pak s tím spojené externí firmy(asi z okolí Agrofertu) a tak dále.Jeslti tahle bouda, která spíš stojí za tím odvést pozornost od černé díry kde se opravdu ztrácí státu peníze BUDE "nás"stát peněz a jestli ten rozdíl bude pro stát přínosem a nebo budeme zase platit nové úředníky a proto budeme muset více pracovat na státní aparát a nic z toho.....ale o tom nikdo z ANO, úřeníků, státních externích poradců nehovoří, proč no protože mi je živíme a čím více budou mít na nás živnostníky zákonů, předpisů, tak je musí někdo kontrolovat a to je úředník a ten zase bude muset být zaplacen, bude se mít lépe a z čeho, z jakých peněz.....toď otázka na kterou např.živnostník, podnikatel zná odpověď....

0/0
10.10.2015 7:24

L47u88d92m41i87l43a 26N19o19v38á33k34o39v55á 5469541104649

Hezky napsáno - jako grafoman a žvanil jste se předvedl výborně.R^

btw. Vyjmenujte mi aspoň pár úřadů, kde berou 13. a 14. plat!

0/0
10.10.2015 7:53

J59o87z43e97f 91S17t90e34b75i54l79a 3275777945757

Myslim, EET je "vyšší dívčí", už dávno, jako na SK měli zavést registrační pokladny. 

Je tu ještě moznost, vrátit se na stromy..  ;-)

0/0
20.9.2015 21:41

K81a22r41e32l 69J17a52n74í62k 9478102885384

V tomto probabišovském článku chybí podle mne nejdůležitější kritika zavádění EET: neschopnost pana ministra využít EET pro zvyšování efektivity státní správy, výběru daní a snižování administrativy.

Namísto ořezání povinností podnikatelů zapojených do EET, nic.

Namísto snížení počtu úředníků, dokonce chce stovky přijímat.

Považuji za podružné, jestli s EET stát vybere o pár miliard více nebo méně. Ale chci, aby se to odrazilo na efektivitě jeho fungování. Finančák bude mít snazší kontrolu, tak jich stačí méně! Živnostňák by měl skrze EET vědět, co se děje, a chtít jen k tomu odpovídající doklady. Atd.

+1/−1
20.9.2015 6:59

P89r21o62u39z55a 12Z12d87e51n13ě90k 4116342966183

Ty lidi v anketě jsou OSVČ, který mý jako hlavní příjem. 450000 živností je vydáno jako vedlejší. Tudíž výdělky jsou často nárazové, sezónní a ne moc velké. Už vidím jak aktivní senior, který vyrábí proutěné košíky a poté je prodává po sobotách na trhu nebo u u silnice pořizuje elektronické zařízení, které ani neumí obsluhovat, o pořizovací ceně a provozních nákladech nemluvě. Navíc avizovaný výběr taktak pokryje náklady spojené s provozem a kdo bude chtít podvádět bude podvádět dál. Prostě nakoupené zboží nepřijme na sklad a bez dokladu prodá zákazníkovi i s EET. Toto zavání fízlováním s možností vidět do karet konkurenci Agrofertu.

+1/−2
19.9.2015 12:37

P49r64o38u20z55a 39Z63d73e33n22ě76k 4936522456683

Krom uvedeného s nepřijmutím zboží na sklad se dá ke snížení daně z příjmu napsat cesťák pokud možno se soukromým autem, práci brigádníka kterou svět neviděl, nebo proat zboží ze skladu pod cenou atd. Tomuto EET nezabrání.

0/0
19.9.2015 13:53

K44a54r17e12l 94J84a43n26í87k 9318922735924

V takových případech jako ten košík mu bude stačit vystavit stvrzenku z mobilu nebo to vůbec nebude mít jako živnost, ne?

Podvody mohou být vždy, akorát kdyby finančnák s Babišem v čele dělali svou práci, budou schopní je snáze dokázat.

0/0
20.9.2015 6:54

P70r37o41u68z81a 54Z65d22e81n70ě78k 4826602566883

Sice dnešní generace 60tníků často již v pracovním životě používala PC, je však stále mnoho těch, kteří nemají mobil, nebo jen tzv. hloupý telefon a jsou IT nedotčení. Už vidím, jak si někdo takový pořizuje smartphone s tiskárnou a platí nějaký datový tarif. To aby si jako další náklad platil někoho kdo s tím umí zacházet. Jinak to dopadne tak, že se v těchto případech živnost zruší, prodávat se bude bez dokladu dál a stát bude i bez té malé daně co se odváděla.

0/−1
20.9.2015 7:37

F15r42a35n17t44i15š44e55k 55L27o94s 2220643312226

Tak jsem se od jednoho podnikatele v článku dozvěděl, že faktura je výnos, komentář netřeba

0/0
19.9.2015 12:26

P31a33v45e88l 79K62u84n44c 9352699898128

"Samozřejmě, když někdo dělá levou, tak mu to vadí." K tomu není co dodat a neokecá to ani Kalousek.

+3/−1
18.9.2015 21:16

M22a33r85t36i82n 88P67e65c57i64n92a 4851223

To vadí i těm, kteří "levou" nedělají. Jde hlavně o zbytečnou buzeraci a vícenáklady.

+2/−2
19.9.2015 11:11

M64i59c52h57a60e57l56a 59K25r67o18u52p57o89v81á 3730250428342

hmmm velmi "reprezentativní" vzorek.  Takovy maly článeček na objednávku. Myslím,že nikomu nevadí vydávání učtenek a v mnoho případech by přijali i ty náklady, problém je v samé podstatě toku informaci, megalomanskému molochu bandy uředníku a ač se tváří tento systém naprosto férově a děsně pokrokově, je to jen další z řady omezení a vymyslu, které nahrazují práci lidi, kteří ji nezvládají.

+4/−3
18.9.2015 20:46

K83a79r70e10l 40J44a84n48í43k 9778322315964

Souhlasím s vámi, že jde evidentně o zmanipulovaný vzorek. Stejně jako když na Echo24 udělají anketu proti :-D

0/−1
20.9.2015 6:55

M90i58r22e15k 39G58a73j21e87r 5751626189280

Ze zverejnene ankety i z prispevku v diskusi je videt, ze vetsina lidi netusi, jake to bude znamenat pro zivnostniky jednorazove naklady a pak i provozni naklady.

+3/0
18.9.2015 20:01

Š28t39e40f76a83n 82F49r60i61č38a 7832878523266

Představme si živnostníka - prodavače housek ve stánku. Nyní mu trvá vydání housek, vybrání peněz a vrácení drobných  10 až 20 sekund. Nyní mu to bude trvat i s vydáním účtenky, kterou po něm zákazník ani nežádá,  20 až 40 sekund. Zákazník zpravidla na tu účtenku ani čekat nebude, prodavač ale za směnu prodá housek nejen o polovinu méně, ale ještě méně. Mnozí zákazníci k němu přestanou chodit úplně.Rv

+2/−3
18.9.2015 18:36

F25r71a18n25t46i44š86e55k 65L41o68s 2680843822606

To jako máš u toho stánku non-stop frontu zákazníku?? Tam bych tedy housku nešel koupit ani za polovinu a bez účtenky a pokud opravdu máš takovou frontu tak ti musím gratulovat, já vidím pekárny vždy skoro prázdné, ale ty asi nejsi podnikatel, jen se tady snažíš na sebe upozornit

+2/−2
19.9.2015 12:29

Š72t91e94f47a32n 26F66r18i13č10a 7482478563406

Chápu, že jako prokádrovaný člen ANO máš své instrukce, ale rozumíš tomu leda jako koza petrželi. Nejde přece o non stop frontu po celý den, ale právě o ty kratičké fronty, které se rozprchnou jakmile přijede dopravní prostředek MHD. A o nekonečné množství podobných situací.

+1/−2
19.9.2015 21:45

M95i83l30o50š 16D56v94o25ř67á46k 8705827406831

a to jeste v idealnim stavu, kdy system nepada a funguje jak ma. kdy naposledy takto fungujici system statni sprava poridila a provozovala? - protoze pokud system spadne, tak tu housku proste neproda.

proste totalni diletantska akce na znechuceni fungovani vsech, krome nadnarodnich spolecnosti, kterych se to cirou nahodou (hypermarkety) nebude tykat.

Pokracovani babisova projektu o Nastoleni vlady jedne firmy!

0/−1
21.9.2015 15:21

M63i77c11h65a91l 92G14r93e97g15o10r 8226464950482

Proč vlastně máme stovky tisíc úředníku? Není jejich povinností kontrolovat firmy?

+2/0
18.9.2015 18:17

M97i35c44h83a48l 44G75r13e76g75o37r 8106604420352

Divné nikomu nevadí riziko výpadku systému. Představte si pátek odpoledne, chcete jet na chalupu, chybí jen nákup. A ejhle VŠECHNY obchody zavřený, protože na ministerstvu  nejde server.

(Nebo vypadne internet, jak se stalo nedávno O2.)

+3/−1
18.9.2015 18:16

P33a37v63e32l 33Š91e62v94č28í38k 6570115619950

Doufám tedy, že i moje vyčurání na veřejném záchodku projde EET a záchodbába mi vydá stvrzenku.

Jinak pokud nějaký hospodský či živnostník něco "začerní", tak je nanejvýš pravděpodobné, že v dalším kole se peníze utratí a ten moment z nich má stát na dani pětinu. A když například natankuje či propije, tak má stát tři čtvrtiny z ceny doma, protože nejvíce činí spotřební daň kterou nelze obejít.

+2/−1
18.9.2015 17:19

Š20t67e34f34a86n 91F85r48i11č41a 7752298113966

Ale už to čůrání nabude za korunu, ale za třicet, protože přístroj a paušál za přenos dat bude třeba uhradit.

0/−1
19.9.2015 21:50

L87i25b65o14r 43Z65a78v75ř83e81l 8729246151712

Za korunu to dnes nejde nikde, ale i dnes vam na slusnem verejnem wc daji doklad

0/0
10.10.2015 2:38

P48a65v20e86l 73Š51e79v65č69í75k 6360555429470

Prodávám přes počítač od roku 92, takže nemám problém, že bych musel odvádět více daní, včetně DPH. S čím mám ale problém, je nefunkčnost a nedotaženost prakticky čehokoliv v tomto státě. V každém úřadě se vede papirová válka jako za krále klacka. Jednotlivé systémy státní správy nejsou propojené, takže když něco vyřizují, musím absolvovat úděsné byrokratické kolečko. A v paměti je, jak dopadl IZIP, Registr vozidel, Opencard, Skarta + výplaty sociálních dávek...... Takže se staneme pokusnými králiky Babišova velikášství. Nechápu, proč dávno není uzákoněna povinnost každého obchodníka vystavit doklad na každou transakci a stejně tak povinnost zákazníka ji odebrat. Potom by stačilo kontrolovat a trestat, při opakování i drakonické tresty včetně zrušení firmy.

Osobně budu mít při zavedení značné náklady, můj osvědčený skladový a prodejní program již nejde upravit, aby byl kompatibilní s připravovaným systémem. Takže náklady na prodejní a skladový systém odhaduji na cca 20k, mám dost členitý sortiment se spoustou položek. A navíc bude spousta práce vše přetáhnout ze starého do nového systému.

Ideální stav by byl, aby stát vysoutěžil od IT. firem univerzální skladový a prodejní systém a poskytl licence za snesitelných podmínek. Těch odpuštění 5k z daní je doslova směšné v porovnání se skutečnými náklady. Babiš zjevně informatice nerozumí, má na to lidi. Do svých obrovských firem nemá problém si koupit SAP za miliony, stejně mu stát pomáhá dotacemi. Kdyby plně tušil podrobně a zblízka co to pro firmy obnáší,nezesměšňoval by se veřejně s nějakým founem a udělátkem v Androidu.

+5/−2
18.9.2015 17:10

M88i62l90o57š 71D60v97o39ř22á90k 8965287406401

babis nejenze informatice nerozumi, ale on ji vylozene nesnasi. - vse napr. resi papirovou formou

0/0
21.9.2015 15:22

Č90e50s51l23a76v 79T76a61r74a65n42z36a 6558177594955

Podtrženo sečteno, nejméně vadí EET těm, kterých se netká.

+3/0
18.9.2015 16:55

M38i17c19h45a37l 94P28a81v66l42á20t 9493353964949

Aha, propagandisticke okenko..

Jen budte od te dobroty a nejak zretelne to oznacte jako PR. Takhle to vypada, jako kdyby to bylo zpravodajstvi. Mohlo by to nekoho uvest v omyl, coz jiste nechcete.

Dekuji.

+1/−1
18.9.2015 16:28

P76e32t49r 35H77a34l83í41k 3657672213119

Je úplně mino dělat anketu u firem s podvojným účetnictvím a informačním systémem.

Problém je to pro drobné živnostníky, tam se zeptejte.

+4/−2
18.9.2015 15:17

M25i91l39a34n 52K31r61á94l 8683218301931

Jedl jsem nedávno v Vietnamském bistru, přišla paní že chce 2 jídla a na jedno jídlo chce účet, vietnamka která uměla perfektně česky jí řekla že jí to jídlo napíše na kus papíru a podepíše, že to takhle stačí :-). Zákaznice sklopila hlavu a ač bylo vidět že se jí to nelíbilo, souhlasila. Jsem zvědavý jaký budou výmluvy až to bude povinný (i když teď je taky povinnost účet vydat)

+1/0
18.9.2015 14:48

J63o55s33e41f 20L46e65b21d49u67š47k59a 4322673333275

Ano, všichni podnikatelé nemají problém s vydáváním účtenek. Ostatně to již dnes zákon nařizuje. Ale problém je s náklady, s tím, že data zaslaná FÚ budou lehce zneužitelná a to hlavně konkurencí.

+2/−2
18.9.2015 14:12

J13a33n 77V79a68l82a27l65í74k 6136859960136

blbost...

+3/0
18.9.2015 14:40

M45i98r17o21s28l41a23v 78Z59i10k55m31u55n88d 7759343904733

ano, informace o tom, že byla tržba x Kč a z toho činí daně y Kč za "množinu neznámého zboží" bude zneužitelná konkurencí ... tyhle bláboly produkuje "mocí opilý" soudruh Kalousek ...

+4/−1
18.9.2015 14:53

M30a63r37t76i65n 87P52e23c93i71n15a 4741453

Pokud se budou posílat pouze tato data, tak proč se to vlastně bude zavádět?

+2/0
18.9.2015 15:16

M42i78r24o45s31l47a51v 20Z49i91k13m33u72n76d 7349473364383

Aby se dalo porovnat "má dáti = dal".

Prostě daňový subjekt bude muset odvést na DPH tolik, kolik odpovídá tržbě ... Takže šizuňkové budou mít utrum ...

Na rozdíl od fantasu páně Kalouska nikdo nebude vědět, kolik kdo vypil piva nebo panáků ... na účtence to bude, ale nepřeklápí se TO systému ...

V "bordelářské" Itálii se dává účtenka i ke zmrzlině ...

+3/−1
18.9.2015 19:34

M89a49r22t21i76n 49P17e31c51i33n74a 4271293

A není dnes náhodou povinnost podnikatele vést účetnictví? Tam to je všechno také vidět. A nedělejte si iluze, že lze šedou ekonomiku zlikvidovat tím, že na vše budou vydané účtenky a FÚ je bude mít on-line.

+1/−1
19.9.2015 11:10

F17r54a35n19t87i75š74e39k 12L52o32s 2190233452736

Pane Bože ochraňuj nás před takovými názory, ty jsi asi o konkurenci slyšel jen v hospodě u piva

0/0
19.9.2015 12:32

M42i24c74h87a55l 45K76r83č94á29l 6678478956242

Podnikatele ani tak netrápí nějaký jednorázový náklad ale hlavně trvalé náklady spojené s chodem pokladny, internetu a hlášení. Většina drobných  prodejců na vesnicích jsou starší lidé kteří výpočetní technice moc nehoví. Pro ně to bude znamenat platit nějaký nonstop servis který přijede okamžitě jak se něco stane a nepojede to. Po dobu co to nepojede totiž mohou zavřít krám, protože nemohou nic prodat.

+6/−3
18.9.2015 14:10

I26g98o86r 73G73o83t25t28w51a24l58d 6597638600471

Osobně jsem hotovostní úhradu nepřijal již asi 8 let. Všichni klienti mi platí převodem a koukali by na mě jak na blázna, kdybych jim fakturu s hotovostní úhradou. Ale když tu pokladnu mít nebudu, tak budu mít problém. Takže to stejně budou doslova vyhozené peníze, které nepřinesou (v mém případě) nic mě ani státní pokladně. Stejně je na tom několik mých známých. Nezbude nám nakonec, než si koupit tu pokud možno nejlevnější, někam ji schovat, a v případě kontroly ji vybalit i z krabice. Tohle také nikoho nezajímá.

+2/0
18.9.2015 14:04

V68l88a66d35i71m57í19r 18C10i39h72l71a 8761508247683

Mě děsí hlavně to, co bude, až to nepude ;-D

A že to nebude fungovat, to je v česku statistická jistota.Rv

+1/0
18.9.2015 13:23

K18a37r43e86l 36D32v31o49ř70á88k 3267957327

;-D Ti naši podnikavci jdou na to mazaně. Účtenky jim nevadsí, ale ty strašné náklady na ně. Jistě jim ani daně nevadí, ale kdo má pořád vymýšlet nové finty jak zaplatit míń a míň.;-D

+3/−6
18.9.2015 13:21

J73o96s84e23f 33L56e60b77d79u69š52k67a 4892783733445

spíš je to stát, který vymýšlí, jak zvednout daně a aby mu na nich každý zaplatil víc a víc. EET nic nevyřeší, jen podvodníci budou podvádět dál a poctivci platit víc.

+3/−1
18.9.2015 14:15

J20a53n 50L11i98b89i51c36h 9272608425653

Nečekal jsem, že by v ANODNES byl snad nějaký odpůrce ankety, to by totiž za to nedostal slibovaný honorář.

+7/0
18.9.2015 13:06

J44a85n 10L67á92n21i76k 7651754851630

hmm, takže nám Babišovy noviny propagují Babišův nápad, akorát náklady neplatí Babiš ale my ostatní.

+9/−2
18.9.2015 12:59

K27a67r17e39l 56D72v43o68ř42á52k 3747357787

Mluvte za sebe.;-D Pochybuji, že vy vůbec něco platíte, na cokoliv.;-)

+2/−1
18.9.2015 13:22

J71a54n 31L73á16n42i86k 7151954281220

Nemůžete podle sebe soudit ostatní.

+2/−1
18.9.2015 13:47

M44a82r52t98i96n 66H96o78n43a67j86z82e41r 9819221786534

Zajimave, kazdy zivnostnik, hospodsky, drobni poskytovatele sluzeb, se kterymi mluvim ja tomu nemuzou prijit nachut. Jen medium, vlastnene ministrem financi, tvrdi neco jineho..

+13/0
18.9.2015 12:58

J26a73n 33V91a21l74a88l31í66k 6546909690536

jo ty chápu jim se to nehodí moc do krámu neb pak budou na daních odvádět víc než doposud že

+2/−1
18.9.2015 14:46

J76a21n 70V88a27l22a88l90í68k 6446859770556

PS: že v restauracích kde se dá platit kartou tak jim to nevadí?

0/0
18.9.2015 14:47

F44r14a67n47t41i33š30e17k 61L79o54s 2870523712766

Takže pokud mu hrozí, že bude platit víc na daních tak vlastně přiznává, že dosud šidil

+2/0
19.9.2015 12:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.