Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané chtějí v Česku vyrábět letecké motory. Investují 10 miliard

Americký konglomerát General Electric chce v Evropě vyrábět letecké motory. Favoritem pro výstavbu továrny za 400 milionů dolarů, v přepočtu zhruba deset miliard korun, je Česká republika. Práci v novém provozu by mělo dostat 500 až 1 000 technicky zaměřených zaměstnanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I45m70r62i16c43h 70S95u30c13h88a20r21s90k23ý 8806513525961

Děkuji Prezidentu Zemanovi za podporu Čínských investic. :-)[>-]R^

+1/−1
22.9.2015 16:59
Foto

I36m45r26i52c13h 77S67u63c12h51a26r41s20k33ý 8796703815551

To bude zase tunel, něco jako vagonka ve Studénce nejdřív ji američané koupily a pak hezky odvezli i se zařízením do Rumunska. Rv Tam kde investuje američan tam ani tráva neroste. :-PRvRvRv

0/−1
22.9.2015 16:59

P60a73v36e38l 27L22á91n14í69k 5139575662237

R^Radši 1000 takovejch Americekjch investic, než tu jedinou čínskou, kterou nám ještě milerád dohodí pan Zeman.

Alespoň se tu bude vyrábět něci pořádnýho a určitě kvalitního, takže snad to dopadne dobře

+1/0
22.9.2015 14:38
Foto

L14u88b82o50m55í61r 92J67a84n48o78t68a 5536144716785

Práci v novém provozu by mělo dostat 500 až 1 000 technicky zaměřených zaměstnanců. No ještě že bude z čeho vybírat. Naštěstí k nám do evropy prchají samí chytří lidé ze Sírie, takže nebude asi nouze.

+2/0
22.9.2015 12:08
Foto

V86l41a29s40t35a 89C78o70u97f28a13l 7607979179645

viz. níže.

0/0
22.9.2015 12:18
Foto

J16a45k38u21b 52U37š81e33l19í88k 7865752350569

R^ tak snad ta investice nepadne na nějakém nelogickém rozhodnutí našich úřadů.

+3/0
22.9.2015 10:22
Foto

V69l73a17s29t35a 82C71o37u35f87a24l 7207229529375

Redakce, dali jste článek o motorech pro malá letadla, titulek ve znění: Firma chce v Evropě vyrábět turbovrtulové motory pro menší letadla.  

A na fotku jste dali motor jako vrata od hangáru. A největší dopravák na světě. To je jedno, že to je od Reuters. Máte snad vlastní mozky, ne? Prosím o výměnu.

+3/0
22.9.2015 10:22

J58a41n 68Š77k82r72a32b25á92n29e51k 7145170208512

Já bych to tak neřešil.. buďme rádi že jde o obrázek motoru, to za prvé, za druhé že jde dokonce o motor z letadla a nikoli třeba z ponorky.. Už tím naše milá idnes překvapila..:-)

+6/−1
22.9.2015 10:38
Foto

V47l24a53s23t37a 54C94o40u72f33a91l 7787209499955

To je prostě profesionalita. Kdyby se s tímto přístupem pracovalo v leteckých firmách, tak bych do letadla raději nelezl. V letectví se říká, že tam, kde je jedna chyba, není záruka, že tam není další. Když se objeví jedna chyba, musí se prohlédnout všechno, a to někým jiným nežli tím, kdo práci odvedl. Proto jsou letadla tak dokonalá a bezpečná.

+4/0
22.9.2015 10:42

J41a24n 39Š95k59r56a27b97á51n83e46k 7575240108832

Nu idnes nejspíš nechce býti profesionálním médiem.. popravdě, nadpisy, gramatické chyby, doprovodné obrázky, videa (ten přímý přenos z dnů NATO mě opravdu dostal).. to všechno svědčí o tom že do profesionality mají kluci a děvčata z idnes daleko.. 

Ale zase na diskuzích je sranda.

+2/0
22.9.2015 10:46
Foto

V78l63a27s82t49a 10C66o98u24f82a62l 7117949539905

Tady se dá poznat pár zajímavých normálních lidí.

0/0
22.9.2015 10:53

P92a22v74e95l 86K36r74e21j59č93í30ř 2262111383896

Takže firma chce vyrábět turbovrtulové motory a proto dáme ilustrační foto motoru proudového. Inu LUPA ;-D

+6/0
22.9.2015 9:49
Foto

V95l79a40s88t54a 37C61o36u10f95a74l 7257249239965

To už raději nemá ani smysl komentovat. Když píšou o maďarském Gripenu, dají fotku švédského, když nedávno psali o US F-16, dali tam fotku dánské. Obojí jsem jim komentoval a poslal fotky správných strojů, ale na tohle už nemám sílu.

+3/0
22.9.2015 9:54
Foto

V55l31a53s60t89a 34C82o28u23f56a13l 7527669889295

Tady je na výběr mraky relevantních fotek GE H-80/85

https://www.google.cz/search?q=foto+GE+H-85&biw=1920&bih=895&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDMQ7AlqFQoTCK2hq4iVisgCFcu3FAod-rwD3g#tbm=isch&q=foto+GE+H-80

0/0
22.9.2015 9:57

J82i64r69i 33K86u81c70e16r98a 5627410846732

R^

+1/0
22.9.2015 9:29

M98o21j20m59í96r 62V48r97t72o50c47h 2650223612262

Další , po Amazonu , americká investice. Jsme opravdu americká kolonie. Proč nestavíme továrny na motory v USA ? To nám totiž nedovolí, protože se bojí naší technologické převahy.

0/−23
22.9.2015 9:25

F41i50l83i93p 47V80o23l20f 1556907357244

;-D pane Vrtoch, nevycházejte dnes raději ven, prý je zvýšený výskyt chemtrails v ovzduší ;-D

+20/0
22.9.2015 9:26

J83a25n 53Č96e58k48a18l 7289115464534

Jasně, budou se bránit tomu, že tam chce někdo utrácet peníze...;-D;-D;-D

+5/0
22.9.2015 9:27
Foto

V54l13a49s30t20a 23C32o67u73f29a53l 7737589779475

Protože nemáme vlastní letecké motory, které by někdo chtěl. Píšu to jako člověk, který létá a pracuje v oboru 25 let.

+6/0
22.9.2015 9:41

J47a92n 85Š10k64r68a71b48á63n82e28k 7535880268132

čím přesně se prosím taková technologická převaha projevuje prosím?

+2/0
22.9.2015 10:40

O43n25d93r95a 39Z90d96r59a12h96a32l 4325600935401

Mojmíre, už to nehul :D

+1/0
22.9.2015 14:00

F51i94l29i21p 11S25i42r10o81t84e82k 9632859462911

Že na VUMLu vymývali mozky, to jsem tušil, ale že některým mozky rovnou odebírali, tak to je pro mě novinka. A dokonce se s tím dá žít R^

0/0
22.9.2015 15:59

P69e43t51r70a 85V38l78a61c48h55o50v42á 3835137418458

A to tam ani nebyl soudruh Zeman aby to vyjednal jako v Čínské lidové republice.;-D

+13/−2
22.9.2015 9:23

R20e53n33é 41H32o33l77á24n87e11k 3247223211556

I kdyby tu byl článek o čemkoliv, stejně byste si jistě našla důvod, proč si do pana Zemana kopnout. Je to náš nejlepší prezident za posledních 26 let a nic na tom nezmění ani vaše štvavé příspěvky.

+1/−19
22.9.2015 9:32

J36o20s22e20f 37A87u80g89u17s12t71a 8424808640592

a není těch 26 let málo, který soudruh ho předběhl :-P:-P:-P

+5/0
22.9.2015 9:38

J81a57n 96M50a48c72e20k 3624151682453

A navíc má pěkný trenky. R^ (A na rozdíl od Krtečka si je ani nemusel sám ušít)

+4/0
22.9.2015 9:40

J65a36n 81Č84e23k66a50l 7919295394294

Jistě, soudruh Zeman je přece takový kultivovaný, nezištný, Mirek Dušín je vedle něj trhač muších nožiček... ;-D;-D

0/0
22.9.2015 9:45

R72a75d52e64k 29U46r30b68a88n 4529220644167

Teď ještě kde vzít těch 500-1000 technicky zaměřených zaměstnanců.

+7/0
22.9.2015 9:21

J52a27n 70S71o81u26k57u17p 1504904326535

Teď nad tím taky přemýšlím, jistě sem nejdou nějak extra přeplácet stávající lidi, navíc najít třeba vývojáře do leteckého průmyslu, hmm...

+1/0
22.9.2015 9:24

M18i32r87o15s91l87a45v 30K61a84š31p96a82r 7520721417466

Ono jich je dost, akorát to chce umístit fabriku na správné místo a nabídnout konkurenceschopné podmínky ;-)

+3/0
22.9.2015 9:25

M78i92c53h71a75l 42Š95e94v77č19í12k 8803226314

Vývojářů na pracáku věru mnoho nebude.

+1/0
22.9.2015 9:56

M83i30r21o21s23l42a63v 96K63a76š43p53a67r 7940731887386

To určitě ne, ale nepředpokládám, že chtějí 500-1000 vývojářů...

+3/0
22.9.2015 10:01
Foto

V52l26a70s71t96a 78C81o42u89f91a20l 7247779429485

V letectví musí i dělník mít jasnou odbornou kvalifikaci, která je předepsána mezinárodními předpisy. Její získání stojí čas a peníze.

+3/0
22.9.2015 10:45

L48u62b46o75m71í41r 59K98a82m81e38n75s37k31ý 3740108303876

přesně, tohle bez přistěhovalců dlouho nepůjde

0/−1
22.9.2015 9:34
Foto

V80l59a64s51t59a 85C51o39u77f33a50l 7527819859435

Bude to těžké, ale půjde to. Když jsme v r. 2005 začali budovat leteckou divizi Honeywell v Brně, také jsme potřebovali inženýry. S leteckou kvalifikací nebyli, protože letectví se u nás dávno neučí v takových počtech. Nakonec jsme nabrali pár zkušených lidí ze světa a k nim 10-15 mladých měsíčně. Skončili jsme na čísle 350 a šlo to. Vývojové centrum tam proklatě dobře funguje.

+5/0
22.9.2015 9:37

J93a15n 14Č58e96k26a96l 7929275874894

Taky si říkám, že když se bude o té stavbě vědět dostatečně dopředu, tak je možné zahájit nábor, i přípravu/výuku zaměstnanců, kteří jsou momentálně i mimo obor...

+1/0
22.9.2015 9:47
Foto

V68l12a53s21t25a 90C88o35u96f82a83l 7957139599345

My jsme to dělali až na místě, protože jako lektoři museli přijet Američané. Místních lidí od letadel nás bylo málo. Pak jsme organizovali kurzy leteckých předmětů - systémy řízení letu, aerodynamika, motory, letecké palubní přístroje, atd. Také musel každý nový zaměstnanec do letadla a zkusit si ho řídit. To jsme dělali dvakrát ročně. A ještě ve zkušební době jeli na 4-6 měsíců do USA. První rok pro ně byl hodně pracný a vše bylo nové. Ta práce ale všechny strašně bavila.

+1/0
22.9.2015 9:52

J42i62ř35í 58K39o98c52u42r42e25k 6695504335718

Na Právnické Fakulte se dá titul prý získat velmi lehce. Tak tam ne.

Ale na VUT Brno mají obor Stavba letadel a Letecký provoz. A absolventy. Tady by to šlo.

0/0
22.9.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.