Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Američané chtějí v Česku vyrábět letecké motory. Investují 10 miliard

Americký konglomerát General Electric chce v Evropě vyrábět letecké motory. Favoritem pro výstavbu továrny za 400 milionů dolarů, v přepočtu zhruba deset miliard korun, je Česká republika. Práci v novém provozu by mělo dostat 500 až 1 000 technicky zaměřených zaměstnanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I48m60r53i53c72h 41S74u39c27h59a68r86s66k59ý 8156493735811

Děkuji Prezidentu Zemanovi za podporu Čínských investic. :-)[>-]R^

+1/−1
22.9.2015 16:59
Foto

I86m64r61i77c42h 97S22u19c78h73a73r11s42k76ý 8226523405691

To bude zase tunel, něco jako vagonka ve Studénce nejdřív ji američané koupily a pak hezky odvezli i se zařízením do Rumunska. Rv Tam kde investuje američan tam ani tráva neroste. :-PRvRvRv

0/−1
22.9.2015 16:59

P14a93v95e84l 29L27á38n39í76k 5449115212917

R^Radši 1000 takovejch Americekjch investic, než tu jedinou čínskou, kterou nám ještě milerád dohodí pan Zeman.

Alespoň se tu bude vyrábět něci pořádnýho a určitě kvalitního, takže snad to dopadne dobře

+1/0
22.9.2015 14:38
Foto

L14u82b59o37m76í69r 83J97a75n21o74t28a 5656604526855

Práci v novém provozu by mělo dostat 500 až 1 000 technicky zaměřených zaměstnanců. No ještě že bude z čeho vybírat. Naštěstí k nám do evropy prchají samí chytří lidé ze Sírie, takže nebude asi nouze.

+2/0
22.9.2015 12:08
Foto

V66l54a89s47t61a 18C13o76u92f68a76l 7577249689825

viz. níže.

0/0
22.9.2015 12:18
Foto

J41a43k72u61b 19U37š92e62l24í62k 7985302940309

R^ tak snad ta investice nepadne na nějakém nelogickém rozhodnutí našich úřadů.

+3/0
22.9.2015 10:22
Foto

V72l54a98s72t77a 34C58o44u66f12a66l 7317509349105

Redakce, dali jste článek o motorech pro malá letadla, titulek ve znění: Firma chce v Evropě vyrábět turbovrtulové motory pro menší letadla.  

A na fotku jste dali motor jako vrata od hangáru. A největší dopravák na světě. To je jedno, že to je od Reuters. Máte snad vlastní mozky, ne? Prosím o výměnu.

+3/0
22.9.2015 10:22

J75a24n 30Š27k95r15a44b34á26n79e33k 7565260958842

Já bych to tak neřešil.. buďme rádi že jde o obrázek motoru, to za prvé, za druhé že jde dokonce o motor z letadla a nikoli třeba z ponorky.. Už tím naše milá idnes překvapila..:-)

+6/−1
22.9.2015 10:38
Foto

V46l54a13s56t97a 47C13o13u25f95a15l 7177849389945

To je prostě profesionalita. Kdyby se s tímto přístupem pracovalo v leteckých firmách, tak bych do letadla raději nelezl. V letectví se říká, že tam, kde je jedna chyba, není záruka, že tam není další. Když se objeví jedna chyba, musí se prohlédnout všechno, a to někým jiným nežli tím, kdo práci odvedl. Proto jsou letadla tak dokonalá a bezpečná.

+4/0
22.9.2015 10:42

J16a69n 71Š21k89r62a32b15á73n13e76k 7495630488612

Nu idnes nejspíš nechce býti profesionálním médiem.. popravdě, nadpisy, gramatické chyby, doprovodné obrázky, videa (ten přímý přenos z dnů NATO mě opravdu dostal).. to všechno svědčí o tom že do profesionality mají kluci a děvčata z idnes daleko.. 

Ale zase na diskuzích je sranda.

+2/0
22.9.2015 10:46
Foto

V54l34a86s49t15a 81C83o95u30f53a77l 7767269239805

Tady se dá poznat pár zajímavých normálních lidí.

0/0
22.9.2015 10:53

P18a39v26e40l 50K38r50e55j34č72í56ř 2902801503336

Takže firma chce vyrábět turbovrtulové motory a proto dáme ilustrační foto motoru proudového. Inu LUPA ;-D

+6/0
22.9.2015 9:49
Foto

V44l36a63s60t57a 52C62o60u51f54a10l 7867869259685

To už raději nemá ani smysl komentovat. Když píšou o maďarském Gripenu, dají fotku švédského, když nedávno psali o US F-16, dali tam fotku dánské. Obojí jsem jim komentoval a poslal fotky správných strojů, ale na tohle už nemám sílu.

+3/0
22.9.2015 9:54
Foto

V19l53a38s57t88a 94C40o34u31f31a13l 7957469939805

Tady je na výběr mraky relevantních fotek GE H-80/85

https://www.google.cz/search?q=foto+GE+H-85&biw=1920&bih=895&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDMQ7AlqFQoTCK2hq4iVisgCFcu3FAod-rwD3g#tbm=isch&q=foto+GE+H-80

0/0
22.9.2015 9:57

J19i37r14i 49K12u54c41e89r59a 5307600856632

R^

+1/0
22.9.2015 9:29

M79o98j83m49í67r 46V57r86t81o36c22h 2750543412332

Další , po Amazonu , americká investice. Jsme opravdu americká kolonie. Proč nestavíme továrny na motory v USA ? To nám totiž nedovolí, protože se bojí naší technologické převahy.

0/−23
22.9.2015 9:25

F35i36l31i58p 63V15o60l29f 1776597207294

;-D pane Vrtoch, nevycházejte dnes raději ven, prý je zvýšený výskyt chemtrails v ovzduší ;-D

+20/0
22.9.2015 9:26

J17a98n 96Č66e39k74a79l 7489665504134

Jasně, budou se bránit tomu, že tam chce někdo utrácet peníze...;-D;-D;-D

+5/0
22.9.2015 9:27
Foto

V22l95a35s43t60a 49C31o23u89f78a85l 7587359939335

Protože nemáme vlastní letecké motory, které by někdo chtěl. Píšu to jako člověk, který létá a pracuje v oboru 25 let.

+6/0
22.9.2015 9:41

J63a14n 25Š93k33r29a88b86á46n66e73k 7365250188252

čím přesně se prosím taková technologická převaha projevuje prosím?

+2/0
22.9.2015 10:40

O65n53d86r68a 79Z55d51r18a34h84a27l 4195880165271

Mojmíre, už to nehul :D

+1/0
22.9.2015 14:00

F30i20l18i13p 79S55i83r61o35t18e88k 9762459562231

Že na VUMLu vymývali mozky, to jsem tušil, ale že některým mozky rovnou odebírali, tak to je pro mě novinka. A dokonce se s tím dá žít R^

0/0
22.9.2015 15:59

P82e56t85r74a 70V69l91a81c17h63o83v58á 3725857978448

A to tam ani nebyl soudruh Zeman aby to vyjednal jako v Čínské lidové republice.;-D

+13/−2
22.9.2015 9:23

R71e76n57é 60H56o16l14á98n22e85k 3977123171536

I kdyby tu byl článek o čemkoliv, stejně byste si jistě našla důvod, proč si do pana Zemana kopnout. Je to náš nejlepší prezident za posledních 26 let a nic na tom nezmění ani vaše štvavé příspěvky.

+1/−19
22.9.2015 9:32

J46o62s41e88f 38A13u36g41u29s51t58a 8494268300712

a není těch 26 let málo, který soudruh ho předběhl :-P:-P:-P

+5/0
22.9.2015 9:38

J90a10n 12M62a32c90e41k 3724781652313

A navíc má pěkný trenky. R^ (A na rozdíl od Krtečka si je ani nemusel sám ušít)

+4/0
22.9.2015 9:40

J98a78n 69Č70e57k16a83l 7149565394214

Jistě, soudruh Zeman je přece takový kultivovaný, nezištný, Mirek Dušín je vedle něj trhač muších nožiček... ;-D;-D

0/0
22.9.2015 9:45

R20a54d18e15k 68U50r26b40a15n 4569630814907

Teď ještě kde vzít těch 500-1000 technicky zaměřených zaměstnanců.

+7/0
22.9.2015 9:21

J23a16n 12S14o90u24k71u98p 1254584476145

Teď nad tím taky přemýšlím, jistě sem nejdou nějak extra přeplácet stávající lidi, navíc najít třeba vývojáře do leteckého průmyslu, hmm...

+1/0
22.9.2015 9:24

M41i50r81o87s91l20a45v 67K44a70š90p51a77r 7810361147386

Ono jich je dost, akorát to chce umístit fabriku na správné místo a nabídnout konkurenceschopné podmínky ;-)

+3/0
22.9.2015 9:25

M48i89c93h31a15l 87Š65e91v77č12í51k 8473966484

Vývojářů na pracáku věru mnoho nebude.

+1/0
22.9.2015 9:56

M54i91r56o30s45l84a89v 32K68a71š71p54a55r 7710401237496

To určitě ne, ale nepředpokládám, že chtějí 500-1000 vývojářů...

+3/0
22.9.2015 10:01
Foto

V46l88a72s21t29a 97C24o46u28f75a98l 7357279679645

V letectví musí i dělník mít jasnou odbornou kvalifikaci, která je předepsána mezinárodními předpisy. Její získání stojí čas a peníze.

+3/0
22.9.2015 10:45

L91u33b93o13m32í88r 78K82a92m63e10n71s62k42ý 3260208463156

přesně, tohle bez přistěhovalců dlouho nepůjde

0/−1
22.9.2015 9:34
Foto

V71l38a96s59t58a 81C80o37u32f31a48l 7717569689465

Bude to těžké, ale půjde to. Když jsme v r. 2005 začali budovat leteckou divizi Honeywell v Brně, také jsme potřebovali inženýry. S leteckou kvalifikací nebyli, protože letectví se u nás dávno neučí v takových počtech. Nakonec jsme nabrali pár zkušených lidí ze světa a k nim 10-15 mladých měsíčně. Skončili jsme na čísle 350 a šlo to. Vývojové centrum tam proklatě dobře funguje.

+5/0
22.9.2015 9:37

J53a86n 89Č79e17k29a45l 7249985924374

Taky si říkám, že když se bude o té stavbě vědět dostatečně dopředu, tak je možné zahájit nábor, i přípravu/výuku zaměstnanců, kteří jsou momentálně i mimo obor...

+1/0
22.9.2015 9:47
Foto

V35l43a23s74t64a 43C81o24u80f62a92l 7627359439535

My jsme to dělali až na místě, protože jako lektoři museli přijet Američané. Místních lidí od letadel nás bylo málo. Pak jsme organizovali kurzy leteckých předmětů - systémy řízení letu, aerodynamika, motory, letecké palubní přístroje, atd. Také musel každý nový zaměstnanec do letadla a zkusit si ho řídit. To jsme dělali dvakrát ročně. A ještě ve zkušební době jeli na 4-6 měsíců do USA. První rok pro ně byl hodně pracný a vše bylo nové. Ta práce ale všechny strašně bavila.

+1/0
22.9.2015 9:52

J49i18ř51í 60K71o25c38u24r92e94k 6725334555358

Na Právnické Fakulte se dá titul prý získat velmi lehce. Tak tam ne.

Ale na VUT Brno mají obor Stavba letadel a Letecký provoz. A absolventy. Tady by to šlo.

0/0
22.9.2015 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.