Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané chtějí v Česku vyrábět letecké motory. Investují 10 miliard

Americký konglomerát General Electric chce v Evropě vyrábět letecké motory. Favoritem pro výstavbu továrny za 400 milionů dolarů, v přepočtu zhruba deset miliard korun, je Česká republika. Práci v novém provozu by mělo dostat 500 až 1 000 technicky zaměřených zaměstnanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I52m31r37i14c58h 72S31u46c41h31a89r78s78k14ý 8356413575301

Děkuji Prezidentu Zemanovi za podporu Čínských investic. :-)[>-]R^

+1/−1
22.9.2015 16:59
Foto

I44m50r79i47c42h 89S81u96c64h77a49r44s40k62ý 8836353695211

To bude zase tunel, něco jako vagonka ve Studénce nejdřív ji američané koupily a pak hezky odvezli i se zařízením do Rumunska. Rv Tam kde investuje američan tam ani tráva neroste. :-PRvRvRv

0/−1
22.9.2015 16:59

P71a95v48e68l 93L48á76n47í25k 5319865692547

R^Radši 1000 takovejch Americekjch investic, než tu jedinou čínskou, kterou nám ještě milerád dohodí pan Zeman.

Alespoň se tu bude vyrábět něci pořádnýho a určitě kvalitního, takže snad to dopadne dobře

+1/0
22.9.2015 14:38
Foto

L92u17b49o62m18í65r 20J41a55n17o92t94a 5816114116685

Práci v novém provozu by mělo dostat 500 až 1 000 technicky zaměřených zaměstnanců. No ještě že bude z čeho vybírat. Naštěstí k nám do evropy prchají samí chytří lidé ze Sírie, takže nebude asi nouze.

+2/0
22.9.2015 12:08
Foto

V16l53a18s92t63a 44C19o61u50f11a13l 7107269679945

viz. níže.

0/0
22.9.2015 12:18
Foto

J36a20k84u41b 93U77š53e27l25í38k 7655632120539

R^ tak snad ta investice nepadne na nějakém nelogickém rozhodnutí našich úřadů.

+3/0
22.9.2015 10:22
Foto

V85l92a47s17t40a 71C23o92u15f19a83l 7547989619155

Redakce, dali jste článek o motorech pro malá letadla, titulek ve znění: Firma chce v Evropě vyrábět turbovrtulové motory pro menší letadla.  

A na fotku jste dali motor jako vrata od hangáru. A největší dopravák na světě. To je jedno, že to je od Reuters. Máte snad vlastní mozky, ne? Prosím o výměnu.

+3/0
22.9.2015 10:22

J65a92n 72Š60k79r82a20b49á16n32e25k 7875380788372

Já bych to tak neřešil.. buďme rádi že jde o obrázek motoru, to za prvé, za druhé že jde dokonce o motor z letadla a nikoli třeba z ponorky.. Už tím naše milá idnes překvapila..:-)

+6/−1
22.9.2015 10:38
Foto

V10l41a65s74t57a 62C94o68u54f54a11l 7317109109855

To je prostě profesionalita. Kdyby se s tímto přístupem pracovalo v leteckých firmách, tak bych do letadla raději nelezl. V letectví se říká, že tam, kde je jedna chyba, není záruka, že tam není další. Když se objeví jedna chyba, musí se prohlédnout všechno, a to někým jiným nežli tím, kdo práci odvedl. Proto jsou letadla tak dokonalá a bezpečná.

+4/0
22.9.2015 10:42

J94a26n 48Š61k32r65a14b82á29n43e46k 7855240918522

Nu idnes nejspíš nechce býti profesionálním médiem.. popravdě, nadpisy, gramatické chyby, doprovodné obrázky, videa (ten přímý přenos z dnů NATO mě opravdu dostal).. to všechno svědčí o tom že do profesionality mají kluci a děvčata z idnes daleko.. 

Ale zase na diskuzích je sranda.

+2/0
22.9.2015 10:46
Foto

V43l43a65s15t76a 27C79o51u97f19a96l 7477279599585

Tady se dá poznat pár zajímavých normálních lidí.

0/0
22.9.2015 10:53

P82a19v62e20l 16K76r36e16j22č32í26ř 2222321373706

Takže firma chce vyrábět turbovrtulové motory a proto dáme ilustrační foto motoru proudového. Inu LUPA ;-D

+6/0
22.9.2015 9:49
Foto

V48l13a26s21t21a 44C25o32u82f16a53l 7277389649835

To už raději nemá ani smysl komentovat. Když píšou o maďarském Gripenu, dají fotku švédského, když nedávno psali o US F-16, dali tam fotku dánské. Obojí jsem jim komentoval a poslal fotky správných strojů, ale na tohle už nemám sílu.

+3/0
22.9.2015 9:54
Foto

V48l54a34s45t34a 83C74o17u25f25a37l 7307439889645

Tady je na výběr mraky relevantních fotek GE H-80/85

https://www.google.cz/search?q=foto+GE+H-85&biw=1920&bih=895&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDMQ7AlqFQoTCK2hq4iVisgCFcu3FAod-rwD3g#tbm=isch&q=foto+GE+H-80

0/0
22.9.2015 9:57

J94i51r79i 59K15u79c35e16r24a 5427590356552

R^

+1/0
22.9.2015 9:29

M66o87j47m71í31r 73V76r90t76o97c53h 2940403872102

Další , po Amazonu , americká investice. Jsme opravdu americká kolonie. Proč nestavíme továrny na motory v USA ? To nám totiž nedovolí, protože se bojí naší technologické převahy.

0/−23
22.9.2015 9:25

F89i11l36i67p 86V63o72l67f 1326837577414

;-D pane Vrtoch, nevycházejte dnes raději ven, prý je zvýšený výskyt chemtrails v ovzduší ;-D

+20/0
22.9.2015 9:26

J39a90n 85Č97e37k17a29l 7769535154554

Jasně, budou se bránit tomu, že tam chce někdo utrácet peníze...;-D;-D;-D

+5/0
22.9.2015 9:27
Foto

V65l96a87s96t97a 83C28o27u79f51a25l 7237169919485

Protože nemáme vlastní letecké motory, které by někdo chtěl. Píšu to jako člověk, který létá a pracuje v oboru 25 let.

+6/0
22.9.2015 9:41

J91a93n 30Š24k87r72a42b46á98n89e10k 7255860218202

čím přesně se prosím taková technologická převaha projevuje prosím?

+2/0
22.9.2015 10:40

O56n78d43r44a 38Z79d89r64a87h48a14l 4135160265261

Mojmíre, už to nehul :D

+1/0
22.9.2015 14:00

F84i93l58i44p 23S98i62r64o41t23e28k 9962969962821

Že na VUMLu vymývali mozky, to jsem tušil, ale že některým mozky rovnou odebírali, tak to je pro mě novinka. A dokonce se s tím dá žít R^

0/0
22.9.2015 15:59

P96e17t17r32a 72V80l77a76c21h58o36v15á 3805197838668

A to tam ani nebyl soudruh Zeman aby to vyjednal jako v Čínské lidové republice.;-D

+13/−2
22.9.2015 9:23

R30e24n95é 50H79o72l22á57n90e46k 3307263411826

I kdyby tu byl článek o čemkoliv, stejně byste si jistě našla důvod, proč si do pana Zemana kopnout. Je to náš nejlepší prezident za posledních 26 let a nic na tom nezmění ani vaše štvavé příspěvky.

+1/−19
22.9.2015 9:32

J91o81s90e41f 96A80u43g44u47s18t81a 8104188180272

a není těch 26 let málo, který soudruh ho předběhl :-P:-P:-P

+5/0
22.9.2015 9:38

J52a80n 73M96a97c82e10k 3564121332943

A navíc má pěkný trenky. R^ (A na rozdíl od Krtečka si je ani nemusel sám ušít)

+4/0
22.9.2015 9:40

J58a40n 35Č60e61k44a37l 7659545244484

Jistě, soudruh Zeman je přece takový kultivovaný, nezištný, Mirek Dušín je vedle něj trhač muších nožiček... ;-D;-D

0/0
22.9.2015 9:45

R22a13d33e80k 81U15r24b49a71n 4649930154207

Teď ještě kde vzít těch 500-1000 technicky zaměřených zaměstnanců.

+7/0
22.9.2015 9:21

J71a32n 27S57o82u45k79u67p 1454474496175

Teď nad tím taky přemýšlím, jistě sem nejdou nějak extra přeplácet stávající lidi, navíc najít třeba vývojáře do leteckého průmyslu, hmm...

+1/0
22.9.2015 9:24

M82i84r72o53s43l62a93v 77K40a77š50p25a25r 7760841167396

Ono jich je dost, akorát to chce umístit fabriku na správné místo a nabídnout konkurenceschopné podmínky ;-)

+3/0
22.9.2015 9:25

M67i11c53h30a62l 37Š44e85v54č30í74k 8553136734

Vývojářů na pracáku věru mnoho nebude.

+1/0
22.9.2015 9:56

M62i25r96o96s42l69a15v 18K70a25š73p42a31r 7160121807966

To určitě ne, ale nepředpokládám, že chtějí 500-1000 vývojářů...

+3/0
22.9.2015 10:01
Foto

V38l49a98s44t93a 29C54o55u50f85a98l 7237879479745

V letectví musí i dělník mít jasnou odbornou kvalifikaci, která je předepsána mezinárodními předpisy. Její získání stojí čas a peníze.

+3/0
22.9.2015 10:45

L66u24b34o27m28í44r 25K10a30m95e84n78s86k41ý 3300418153576

přesně, tohle bez přistěhovalců dlouho nepůjde

0/−1
22.9.2015 9:34
Foto

V90l34a55s67t78a 43C70o51u55f55a70l 7917309339495

Bude to těžké, ale půjde to. Když jsme v r. 2005 začali budovat leteckou divizi Honeywell v Brně, také jsme potřebovali inženýry. S leteckou kvalifikací nebyli, protože letectví se u nás dávno neučí v takových počtech. Nakonec jsme nabrali pár zkušených lidí ze světa a k nim 10-15 mladých měsíčně. Skončili jsme na čísle 350 a šlo to. Vývojové centrum tam proklatě dobře funguje.

+5/0
22.9.2015 9:37

J17a27n 96Č88e83k45a81l 7389285124584

Taky si říkám, že když se bude o té stavbě vědět dostatečně dopředu, tak je možné zahájit nábor, i přípravu/výuku zaměstnanců, kteří jsou momentálně i mimo obor...

+1/0
22.9.2015 9:47
Foto

V24l41a23s34t19a 80C50o31u62f90a17l 7867799629745

My jsme to dělali až na místě, protože jako lektoři museli přijet Američané. Místních lidí od letadel nás bylo málo. Pak jsme organizovali kurzy leteckých předmětů - systémy řízení letu, aerodynamika, motory, letecké palubní přístroje, atd. Také musel každý nový zaměstnanec do letadla a zkusit si ho řídit. To jsme dělali dvakrát ročně. A ještě ve zkušební době jeli na 4-6 měsíců do USA. První rok pro ně byl hodně pracný a vše bylo nové. Ta práce ale všechny strašně bavila.

+1/0
22.9.2015 9:52

J71i88ř53í 18K10o72c44u71r69e43k 6415574685748

Na Právnické Fakulte se dá titul prý získat velmi lehce. Tak tam ne.

Ale na VUT Brno mají obor Stavba letadel a Letecký provoz. A absolventy. Tady by to šlo.

0/0
22.9.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.