Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aféra s emisemi se podle Volkswagenu celosvětově týká 11 milionů aut

Aféra s manipulací údajů o emisích ve vozech koncernu Volkswagen se rozrůstá. Automobilka oznámila, že se může týkat až 11 milionů aut. Překontrolování vozů z produkce Volkswagenu už po USA nařídily autority i v Jižní Koreji, Francii a Švýcarsku. České ministerstvo dopravy se zatím rozhoduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i46r72e16k 15H50o90f15m28a45n 4845971251890

tlachani soudruhu z Volkswagenu nezarucuje vubec nic !!!!!!

takze se s nimi nemazlit a neverit!!!!

jen pripo.....ni u nas se boji neco sami naridit RvRv

coby tomu rekla frau MERKEL ze :-P

0/0
22.9.2015 21:54

T34o72m15á26š 72M97a92r24t60í45n75e11k 1755552405934

Jsem zvědavý, u kolika dalších automobilek se najde něco podobného...

0/0
22.9.2015 21:27

M97a13r35t71i75n 13R51ů55ž43i44č45k42a 9794561258149

nějak nechápu jak to dělali - auta chodí na mise ne a tam to měří přístroj a ne sw v autě

vysvětlí mi to někdo - díky

0/0
22.9.2015 15:20

M76a23r28t77i26n 32K80o68ž57í39n 1415556431160

Auto pozná že je pravděpodobně na emisích

+2/0
22.9.2015 16:31

D56a75v54i82d 69M82a32l69i58n40a 1730123900113

Tak jestli je VW vylohou nemecke kvality (moralky), tak potes koste za takove pokrytectvi a fales!

+1/0
22.9.2015 12:46

B32ě89l71a 14H12o40r65á43k74o83v78á 1938352229520

Tady se hraje s číslama. To když jedu stovkou z města A do města B a připojím diagnostiku, pojedu stále stovkou ale 40x čistěji? Nebo je metoda měření všech aut nastavena absolutně špatně...

0/0
22.9.2015 12:29

F97r85a29n74t74i86š16e11k 33H23á18j56e10k 2676459181425

Hmmmm ......... jak chtějí auta opravit?

Opravit aby vyhovovala emisním limitům, nebo opravit, aby byly při testech uváděny skutečné údaje?

+1/0
22.9.2015 12:19

D10a20v19i26d 64M38a64l41i83n66a 1140493800393

Oboji. Snizi jim spotrebu=vykon, na takovou jako vykazuji pri mereni emisi a z dvoulitru a vetsich motoru budou plazova vozitka.

+1/0
22.9.2015 12:48

D27a87l94i74b60o78r 75R77o57z34s14y52p39a36l 7520593426509

Jen aby zase Němci nezačali kontrolovat korejská auta. Ti mají také máslo na hlavě, když zkreslovali údaje palivové ekonomiky aut Hyundai a Kia.

+5/−1
22.9.2015 11:58

P69e69t46r 35T53y17č88k52a 6285632659692

To by mě zajímalo kdo si místo Audi koupí Hyundai. ;-D

+14/0
22.9.2015 11:32

P50e71t67r 80K34o89u95ř28i64l 9773255217

Nekritizuji žádnou automobilku. Je každého věc co si koupí či nekoupí. Mám své vyhraněné názory a nikomu je nevnucuji, ale v tomto případě udělám výjimku,protože ta masáž o kvalitě a technické dokonalosti koncernu VW je tak lživá že mi to vadí. Sám jsem této masáži podlehl a koupil si jejich auto se super motorem 1,6 TDI 105 kw. Co já s tím zažil, najezdil jsem do servisu více než normálně. Vydržel jsem to rok a pak i když se ztrátou jsem jim to prodal zpátky, protože dle nich bylo  vozidlo standartní i když se třáslo jak huspenina, vibrovalo do spojkového pedálu tak, že po celém dni ježdění mi noha vibrovala ještě 2 hodin, motor nepravidelně vydával  kovové zvuky jako když se třou dvě železné desky o sebe, byl to takový zvuk, že i zedník slezl z lešení dolů a šel se mne zeptat co je to za příšerný zvuk , k tomu vadné ložisko v kole, výměna spojkového ložiska a další věci na nové auto toho bylo fakt dost. Jo a taky pěkně elipsoidní pneumatika hned na novém autě.No bylo to fakt žůžo, jistě  znáte všichni co jste někdy něco reklamovali jak Vás rádi vidí a co se u toho vedou za kecy. Jednou dvakrát se to dá pochopit i když by se to nemělo stát, ale může, ale pokud tam jezdíte pořád a pořád a pořád něco dalšího tak Vás to jednou přestane bavit. Dnes bych si již nikdy nic koncernového nekoupil a taky nic co začíná na F. Přesedlal jsem k Japoncům ne ke Korejcům ale Japoncům  a jsem spokojený. Co je napsáno v papírech to sedí včetně spotřeby, nic se nekazí a jen to jezdí. To je moje zkušenost s koncernem. Jediné koncernové auto, které mi dobře sloužilo a to  bez jakýchkoliv problémů, bylo POLO s proklínaným motorem 1,2 htp  se kterým jsem neměl nikdy žádný problém.

+6/0
22.9.2015 10:59

Z25d43e64n84ě62k 86M83o58r61á60v19e53k 5857668558533

Jen k té druhé větě - když jedu za smrdícím dieslem, tak si nemyslím, že je každého věc, co si koupí. Majitel se veze a šetří na spotřebě a všichni za ním to dýchají. Až budou výfukové plyny filtrované přes plíce majitele, tak odkývu, že si může koupit co chce.

+4/0
22.9.2015 12:14

B14ě90l42a 50H33o49r44á60k33o75v70á 1828192709810

Jestli to nebylo tím, že do benzínového obsahu narvali TDI a navíc 105 kw...

0/0
22.9.2015 12:36

M88i45c56h39a35l 52T21o36m17i48n31s14k64ý 9181805967744

koupli jsem si Octavii 1,4 FSI.  Po překročení rychlosti 60km/h mi palubní počítač radí abych zařadil šestý převodový stupeň.

Tj. něco na co jsem nebyl absolutně zvyklý.

Převody nejsou udělány tak aby to bylo praktické a pro nízkou spotřebu v reálném provozu, ale pro nízkou spotřebu v testovací měřící jízdě.

0/0
22.9.2015 10:58

R37o44m18a20n 91P57o64l70á38č73e52k 5226629435

Přesně... Na rovině ok, ale když pak potřebujete zabrat, tak tam stejně musíte dát 3 nebo 4..

+1/0
22.9.2015 11:00

M24i11c37h43a82l 13T57o84m71i25n54s84k20ý 9971965337344

jináč jsem s autem naprosto spokojený, ale převodové stupně mohly být udělány více prakticky.

0/0
22.9.2015 11:02

M25i36c48h77a53l 61T10o90m70i29n93s26k41ý 9281785517774

tj od 60km/h až třeba do 200km/h jedete na jeden jediný převodový stupeň

0/0
22.9.2015 11:06

P92a39v21e95l 28M62e59j36s17t74r37i88k 2104793987226

vicemene automat a bez priplatku:-)

+1/0
22.9.2015 12:09

Z29d67e11n64ě46k 90M76o21r17á43v35e13k 5337708338823

Ten napovídač řazení bych nejraději vypnul, jel jsem s takovou Octavií (aůe s TDI) a napovídalo to taky nesmysly. Řadil jsem nakonec podle svého.

0/0
22.9.2015 12:19

Z65d26e80n64ě14k 55M73o58r55á47v42e64k 5817388218913

Takže máte Octavii 1.4 TSI.

0/0
22.9.2015 12:17

B86ě51l14a 39H77o71r77á79k20o53v94á 1638262689590

Jezdit na trojku a být stále na semaforech první také není pro každého nutností...

0/0
22.9.2015 12:54

R95o67m93a62n 95P56o37l87á45č11e84k 5826809855

A ted kontrolní otázka. Která automobilka nešmelí? ;-D

Viz ted běžící reklama na Hyundai s nejmodernějším dieslem jezdícím za 5 ltirů...;-D

+7/−2
22.9.2015 10:56

J31a46n 57B86o86h70a67t87ý 7947710728382

Za 5 litrů jsem jezdil s benzínem v sekačce od Oplu s 280 tkm, když jsem se snažil. Kde je problém? Nafťáky úplně běžně jezdí pod 5.

0/0
22.9.2015 11:51

J39a60n 74M76a11c79h75a36c88e69k 1286211519422

Presne tak, mam 2002 Octavia1  1.9TDI (81kw) nalitano uz cca 530tis! a prumerna spotreba je tech 5l taky...

0/0
22.9.2015 12:49

P89e83t19r 75K81a25u49c90k73ý 6518201792451

A ted si koupite novou oktavku, kde uz je filtr pevnych castic a budete jezdit za 7l.

0/0
22.9.2015 19:21

M82i38c58h19a16l 75T34o87m49i92n73s37k55ý 9531305207534

ono je problém to měření vůbec samo o sobě. Měřit emise ve zkušebně, když technik vytáčí otáčky bez zatížení motoru na maximu je nesmysl. A ten nesmsyl software v autě snadno pozná. Ideální by bylo měřit emise při reálném zatížení motoru a při reálném provozu. A stejně tak spotřebu aut mě v alespoň nasimulovaných reálných podmínkách.  Teď je vidět, že výrobci aut vše přizpůsobují těmto testům. Všiměte si, že v nových autech je šestý převodový stupeň optimalizovaný ne pro dálnici, ale pro jízdu už od 60km/h pro ultra úspornou jízdu při zkušebních testech. Že se při tak nízkých otáčkách zkracuje životnost motoru a auto jede z posledních, tak to nikdo neřeší. Hlavně když se dosáhne spotřeba v testech 3,6l/100km. V reálu je spotřeba min. 2x vyšší.

0/0
22.9.2015 10:52

R45o76m21a59n 81P96o68l82á30č40e47k 5546509975

Tohle nedávno řešil nějaký hlavoun že Škody. Prý nové motory jsou na malé otáčky zvyklé, ale jejich "napovídač" doporučuje řezaní dolu až okolo 1200 otáček.

0/0
22.9.2015 10:58

M93a84r39t83i62n 46P59l47a75c68h14t41a 1734131101569

Pokud se nepletu tak měření emisí se provádí ve dvou úrovních.

1: volnoběh

2:běh motoru cca. ve 3000 ot/min

Aspoň v Evropě je to standard.EU

0/0
22.9.2015 11:02

M36a10r97t10i23n 63P36l25a71c83h22t41a 1944251521909

Myslím , že každý 10-átý kus se stahuje z linky a zkouší se ve zkušebním boxu hned ve fabrice na max. otáčky.....btw. byl jsem se ve Škodovce podívat i v motorárně.

Takže si nepleťte si emisní test z testem opotřebení/těsnosti a kvality montáže motoru.

+1/0
22.9.2015 11:12

J79a19n 52N96o17v97á78k 9215598594465

To je standard pro benzínové motory.

Pro naftové se testuje opakovaným vytáčením motoru do omezovače.

0/0
22.9.2015 11:32

M37a96r44t47i31n 17P60l36a16c79h47t97a 1464581391849

Díky za info....R^

0/0
22.9.2015 11:48

P61e33t95r 21K60o95č29i28č41k17a 4849148456307

Něco mi říká, že příští rok zaměstnanci VW a Audi nebudou mít ty úžasné prémie 7.500 - 8.500€. I když lidi ve výrobě za nic nemohou.

+3/0
22.9.2015 10:40

M88i56c26h55a37l 45T59o33m62i94n67s27k17ý 9531585127914

když na emisích vytáčí otáčky na maximum bez zatížení motoru, tak to software snadno pozná, že je to nesmysl, a že asi probíhá měření na emisích.;-)

+6/0
22.9.2015 10:40

K70a11r27e41l 23V23o11h17n51o45u21t 4518199550647

Ono to vůbec nemusí být ani otázka poznání, že je na emisích. Ten test je nesmyslný a dává smysl, aby se chytrý software při takovém namáhání podle toho zachoval. Nemusel v tom vůbec být úmysl obcházet testy, to může být jen příjemný důsledek.

+1/0
22.9.2015 10:50

J16a86n 47N39o23v42á22k 9195958144175

Ano, pokud motor tím úsporným režimem reaguje jen na úroveň zatížení motoru, otáčky a sešlápnutí plynu, není tam žádný důvod pro pokutu.

Pokud by ale ten režim zapínal třeba jen při zvednuté kapotě a připojeném diagnostickém zařízení, tak si pokutu zaslouží.

0/0
22.9.2015 11:35

V49í82t25e45k 95L65a46t49z66e95l 5916707856

jen pro ty, co rikaji, ze emise neresi...vyssi emise=vyssi spotreba,coz ukazuje, jak dosahuji snizeni oficialni spotreby...prehusteny pneu, zalepeny mezery a specialni rezim pro motor...,

0/0
22.9.2015 10:38

R64a54d54e19k 14H46o20l60e86c25e81k 3956120488551

To ale není tento případ. Tento případ je naopak o tom, že vyšší emise, nižší spotřeba. Nejedná se totiž o emise CO2, ale o emise oxidů dusíku.

+1/0
22.9.2015 10:44

P37ř63e23m78y11s98l 80M87o97r55a40v13a 4113353401283

Takže když mi tdi ukazuje spotřebu 5 litrů, znamená to, že má 40 x vyšší emise, než konkurenční diesel s obdobným objemem a spotřebou? Není celá kauza trochu divná?

+2/0
22.9.2015 10:45

Z20d31e11n89ě55k 45M30o47r19á48v61e93k 5727208988843

Ne. Jde o to, že USA mají jedny normy pro emise a ty víceméně dokáže splnit jen benzínový motor, protože má ty emise oxidu dusíku 40x menší než naftový motor. Aby VW mohl TDI v USA prodávat, musel přistoupit k podvodu, že se naftový motor tváří, že má emise oxidu dusíku stejné jako benzín. V reálném provozu to tak ale není a je toho 40x víc. Evropa to toleruje, pro naftové motory jsou emisní limity jiné. Všechny diesly vypouštějí 40x víc oxidů dusíku než běžný benzín. A pokuta pro VW není za to, že by měl horší motory než ostatní, ale za to, že podvedl americké úřady.

+2/0
22.9.2015 12:28

V14í59t34e84k 98L89a31t39z37e90l 5406407126

to jsem nevedel, diky za upozorneni!

0/0
22.9.2015 12:42

A47d39a71m 88W68e50i91s10s 2233257189531

...hnůjdej...

+2/−1
22.9.2015 10:37

Z91d77e21n52ě44k 67H59o46m90o51l17k61a 6290296345265

být EU k něčemu tak udělá to samé

+1/0
22.9.2015 10:35

I50v64a70n 45M39a26n78t21a69s 8629424180611

A proč?? Proč by se EU měla prát za podvodníka?

0/0
22.9.2015 10:42

M54i41c70h65a44l 17T89o18m24i28n47s48k61ý 9901935947144

on myslí asi opak

+1/0
22.9.2015 10:45

M38i31c58h50a91l 60F95r88ý28d75a 1372559813982

Smysl je opačný - EU by si na toho podvodníka měla posvítit také

+2/0
22.9.2015 10:45

I37v43a67n 79M80a53n29t21a67s 8799834790981

Tak to bych chtěl v EU vidět, kdo půjde proti Němcům... sci-fi,  EU už je dávno Německo !!!

+3/0
22.9.2015 10:47

J36i38n49d17ř64i91c32h 24Š80k26o66p59e37k 4415431850655

naštvat VW = naštvat Německo = rychlý konec EU

+1/−1
22.9.2015 10:51

O96n56d27ř39e28j 72N34o45v22á94k 9757944639779

Němci už nařídili vyšetřování VW ... píšou jinde ...

0/0
22.9.2015 10:44

Z68d48e41n84ě31k 48M90o56r56á55v69e87k 5357128868573

Není důvod, VW podváděl v USA, díky měkkým normám pro diesly v Evropě tady podvádět nemusí.

+3/0
22.9.2015 12:30

M39a47r93t10i29n 56P47l65a50c71h52t59a 1464621131519

Jedná se pouze o dieselové motory,které se paradoxně v USA špatně prodávají...;-D

Tak teď je přivezou do Evropy a nacpou je do Škodovek....asi jako 1.8TSI se spotřebou oleje 1L na 1000km !!

+1/0
22.9.2015 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.