Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aféra s emisemi se podle Volkswagenu celosvětově týká 11 milionů aut

Aféra s manipulací údajů o emisích ve vozech koncernu Volkswagen se rozrůstá. Automobilka oznámila, že se může týkat až 11 milionů aut. Překontrolování vozů z produkce Volkswagenu už po USA nařídily autority i v Jižní Koreji, Francii a Švýcarsku. České ministerstvo dopravy se zatím rozhoduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i33r30e84k 50H83o15f90m47a15n 4495831921140

tlachani soudruhu z Volkswagenu nezarucuje vubec nic !!!!!!

takze se s nimi nemazlit a neverit!!!!

jen pripo.....ni u nas se boji neco sami naridit RvRv

coby tomu rekla frau MERKEL ze :-P

0/0
22.9.2015 21:54

T58o36m78á10š 25M91a25r94t23í10n85e16k 1315652125114

Jsem zvědavý, u kolika dalších automobilek se najde něco podobného...

0/0
22.9.2015 21:27

M80a34r17t74i48n 18R86ů32ž70i19č18k69a 9304211688599

nějak nechápu jak to dělali - auta chodí na mise ne a tam to měří přístroj a ne sw v autě

vysvětlí mi to někdo - díky

0/0
22.9.2015 15:20

M10a48r71t39i23n 87K56o78ž21í48n 1195306971440

Auto pozná že je pravděpodobně na emisích

+2/0
22.9.2015 16:31

D61a49v87i46d 34M24a76l28i65n49a 1480563380163

Tak jestli je VW vylohou nemecke kvality (moralky), tak potes koste za takove pokrytectvi a fales!

+1/0
22.9.2015 12:46

B82ě54l74a 12H41o36r15á81k92o72v87á 1928772379630

Tady se hraje s číslama. To když jedu stovkou z města A do města B a připojím diagnostiku, pojedu stále stovkou ale 40x čistěji? Nebo je metoda měření všech aut nastavena absolutně špatně...

0/0
22.9.2015 12:29

F98r97a66n34t36i56š68e81k 83H85á53j81e81k 2826329891665

Hmmmm ......... jak chtějí auta opravit?

Opravit aby vyhovovala emisním limitům, nebo opravit, aby byly při testech uváděny skutečné údaje?

+1/0
22.9.2015 12:19

D58a49v95i65d 73M17a88l71i38n79a 1550243580413

Oboji. Snizi jim spotrebu=vykon, na takovou jako vykazuji pri mereni emisi a z dvoulitru a vetsich motoru budou plazova vozitka.

+1/0
22.9.2015 12:48

D45a49l63i65b50o80r 32R12o59z23s72y89p25a86l 7540333976709

Jen aby zase Němci nezačali kontrolovat korejská auta. Ti mají také máslo na hlavě, když zkreslovali údaje palivové ekonomiky aut Hyundai a Kia.

+5/−1
22.9.2015 11:58

P81e30t43r 38T41y96č34k90a 6775622969752

To by mě zajímalo kdo si místo Audi koupí Hyundai. ;-D

+14/0
22.9.2015 11:32

P23e66t35r 54K17o41u27ř26i81l 9183435557

Nekritizuji žádnou automobilku. Je každého věc co si koupí či nekoupí. Mám své vyhraněné názory a nikomu je nevnucuji, ale v tomto případě udělám výjimku,protože ta masáž o kvalitě a technické dokonalosti koncernu VW je tak lživá že mi to vadí. Sám jsem této masáži podlehl a koupil si jejich auto se super motorem 1,6 TDI 105 kw. Co já s tím zažil, najezdil jsem do servisu více než normálně. Vydržel jsem to rok a pak i když se ztrátou jsem jim to prodal zpátky, protože dle nich bylo  vozidlo standartní i když se třáslo jak huspenina, vibrovalo do spojkového pedálu tak, že po celém dni ježdění mi noha vibrovala ještě 2 hodin, motor nepravidelně vydával  kovové zvuky jako když se třou dvě železné desky o sebe, byl to takový zvuk, že i zedník slezl z lešení dolů a šel se mne zeptat co je to za příšerný zvuk , k tomu vadné ložisko v kole, výměna spojkového ložiska a další věci na nové auto toho bylo fakt dost. Jo a taky pěkně elipsoidní pneumatika hned na novém autě.No bylo to fakt žůžo, jistě  znáte všichni co jste někdy něco reklamovali jak Vás rádi vidí a co se u toho vedou za kecy. Jednou dvakrát se to dá pochopit i když by se to nemělo stát, ale může, ale pokud tam jezdíte pořád a pořád a pořád něco dalšího tak Vás to jednou přestane bavit. Dnes bych si již nikdy nic koncernového nekoupil a taky nic co začíná na F. Přesedlal jsem k Japoncům ne ke Korejcům ale Japoncům  a jsem spokojený. Co je napsáno v papírech to sedí včetně spotřeby, nic se nekazí a jen to jezdí. To je moje zkušenost s koncernem. Jediné koncernové auto, které mi dobře sloužilo a to  bez jakýchkoliv problémů, bylo POLO s proklínaným motorem 1,2 htp  se kterým jsem neměl nikdy žádný problém.

+6/0
22.9.2015 10:59

Z88d81e92n83ě91k 11M26o15r80á84v41e37k 5967178188653

Jen k té druhé větě - když jedu za smrdícím dieslem, tak si nemyslím, že je každého věc, co si koupí. Majitel se veze a šetří na spotřebě a všichni za ním to dýchají. Až budou výfukové plyny filtrované přes plíce majitele, tak odkývu, že si může koupit co chce.

+4/0
22.9.2015 12:14

B41ě58l13a 69H14o82r10á15k64o69v78á 1228162819870

Jestli to nebylo tím, že do benzínového obsahu narvali TDI a navíc 105 kw...

0/0
22.9.2015 12:36

M72i86c86h48a58l 14T50o98m75i45n91s93k37ý 9341965577104

koupli jsem si Octavii 1,4 FSI.  Po překročení rychlosti 60km/h mi palubní počítač radí abych zařadil šestý převodový stupeň.

Tj. něco na co jsem nebyl absolutně zvyklý.

Převody nejsou udělány tak aby to bylo praktické a pro nízkou spotřebu v reálném provozu, ale pro nízkou spotřebu v testovací měřící jízdě.

0/0
22.9.2015 10:58

R33o60m84a32n 15P73o50l16á81č86e28k 5316329145

Přesně... Na rovině ok, ale když pak potřebujete zabrat, tak tam stejně musíte dát 3 nebo 4..

+1/0
22.9.2015 11:00

M98i98c95h67a50l 19T68o58m61i89n59s37k34ý 9221875717804

jináč jsem s autem naprosto spokojený, ale převodové stupně mohly být udělány více prakticky.

0/0
22.9.2015 11:02

M66i22c78h87a54l 95T65o67m22i46n42s76k27ý 9311775537404

tj od 60km/h až třeba do 200km/h jedete na jeden jediný převodový stupeň

0/0
22.9.2015 11:06

P92a94v40e65l 56M47e40j74s98t93r72i77k 2494383277196

vicemene automat a bez priplatku:-)

+1/0
22.9.2015 12:09

Z15d61e18n52ě25k 53M12o40r10á37v72e36k 5817438678813

Ten napovídač řazení bych nejraději vypnul, jel jsem s takovou Octavií (aůe s TDI) a napovídalo to taky nesmysly. Řadil jsem nakonec podle svého.

0/0
22.9.2015 12:19

Z82d92e29n92ě40k 24M19o73r47á23v55e12k 5927898728173

Takže máte Octavii 1.4 TSI.

0/0
22.9.2015 12:17

B66ě21l69a 68H10o25r48á91k10o65v29á 1748142919640

Jezdit na trojku a být stále na semaforech první také není pro každého nutností...

0/0
22.9.2015 12:54

R35o89m93a56n 19P33o77l90á51č43e14k 5116979105

A ted kontrolní otázka. Která automobilka nešmelí? ;-D

Viz ted běžící reklama na Hyundai s nejmodernějším dieslem jezdícím za 5 ltirů...;-D

+7/−2
22.9.2015 10:56

J47a19n 64B64o21h24a31t97ý 7237820768792

Za 5 litrů jsem jezdil s benzínem v sekačce od Oplu s 280 tkm, když jsem se snažil. Kde je problém? Nafťáky úplně běžně jezdí pod 5.

0/0
22.9.2015 11:51

J11a40n 58M89a98c43h30a89c76e12k 1956251979902

Presne tak, mam 2002 Octavia1  1.9TDI (81kw) nalitano uz cca 530tis! a prumerna spotreba je tech 5l taky...

0/0
22.9.2015 12:49

P88e30t28r 34K94a23u49c91k62ý 6568631192921

A ted si koupite novou oktavku, kde uz je filtr pevnych castic a budete jezdit za 7l.

0/0
22.9.2015 19:21

M77i43c37h76a20l 78T38o32m46i42n61s44k70ý 9801185337444

ono je problém to měření vůbec samo o sobě. Měřit emise ve zkušebně, když technik vytáčí otáčky bez zatížení motoru na maximu je nesmysl. A ten nesmsyl software v autě snadno pozná. Ideální by bylo měřit emise při reálném zatížení motoru a při reálném provozu. A stejně tak spotřebu aut mě v alespoň nasimulovaných reálných podmínkách.  Teď je vidět, že výrobci aut vše přizpůsobují těmto testům. Všiměte si, že v nových autech je šestý převodový stupeň optimalizovaný ne pro dálnici, ale pro jízdu už od 60km/h pro ultra úspornou jízdu při zkušebních testech. Že se při tak nízkých otáčkách zkracuje životnost motoru a auto jede z posledních, tak to nikdo neřeší. Hlavně když se dosáhne spotřeba v testech 3,6l/100km. V reálu je spotřeba min. 2x vyšší.

0/0
22.9.2015 10:52

R22o48m65a29n 35P11o79l87á86č63e39k 5186779125

Tohle nedávno řešil nějaký hlavoun že Škody. Prý nové motory jsou na malé otáčky zvyklé, ale jejich "napovídač" doporučuje řezaní dolu až okolo 1200 otáček.

0/0
22.9.2015 10:58

M35a89r50t52i56n 49P34l84a46c69h67t51a 1874661891349

Pokud se nepletu tak měření emisí se provádí ve dvou úrovních.

1: volnoběh

2:běh motoru cca. ve 3000 ot/min

Aspoň v Evropě je to standard.EU

0/0
22.9.2015 11:02

M42a41r68t27i43n 24P52l72a52c41h57t88a 1334251971239

Myslím , že každý 10-átý kus se stahuje z linky a zkouší se ve zkušebním boxu hned ve fabrice na max. otáčky.....btw. byl jsem se ve Škodovce podívat i v motorárně.

Takže si nepleťte si emisní test z testem opotřebení/těsnosti a kvality montáže motoru.

+1/0
22.9.2015 11:12

J68a40n 35N53o30v37á61k 9835208374125

To je standard pro benzínové motory.

Pro naftové se testuje opakovaným vytáčením motoru do omezovače.

0/0
22.9.2015 11:32

M95a61r82t22i22n 97P61l30a96c49h60t67a 1204461761109

Díky za info....R^

0/0
22.9.2015 11:48
Foto

P24e91t45r 60K30o70č54i81č57k40a 4459148146797

Něco mi říká, že příští rok zaměstnanci VW a Audi nebudou mít ty úžasné prémie 7.500 - 8.500€. I když lidi ve výrobě za nic nemohou.

+3/0
22.9.2015 10:40

M84i16c15h22a56l 21T68o29m44i90n70s93k10ý 9721185717244

když na emisích vytáčí otáčky na maximum bez zatížení motoru, tak to software snadno pozná, že je to nesmysl, a že asi probíhá měření na emisích.;-)

+6/0
22.9.2015 10:40

K17a52r37e46l 90V74o75h80n35o16u10t 4648819610577

Ono to vůbec nemusí být ani otázka poznání, že je na emisích. Ten test je nesmyslný a dává smysl, aby se chytrý software při takovém namáhání podle toho zachoval. Nemusel v tom vůbec být úmysl obcházet testy, to může být jen příjemný důsledek.

+1/0
22.9.2015 10:50

J25a27n 64N53o62v97á89k 9655408944565

Ano, pokud motor tím úsporným režimem reaguje jen na úroveň zatížení motoru, otáčky a sešlápnutí plynu, není tam žádný důvod pro pokutu.

Pokud by ale ten režim zapínal třeba jen při zvednuté kapotě a připojeném diagnostickém zařízení, tak si pokutu zaslouží.

0/0
22.9.2015 11:35

V54í89t36e69k 80L73a85t26z37e60l 5766427926

jen pro ty, co rikaji, ze emise neresi...vyssi emise=vyssi spotreba,coz ukazuje, jak dosahuji snizeni oficialni spotreby...prehusteny pneu, zalepeny mezery a specialni rezim pro motor...,

0/0
22.9.2015 10:38

R41a39d40e30k 14H68o63l61e38c23e77k 3826180648181

To ale není tento případ. Tento případ je naopak o tom, že vyšší emise, nižší spotřeba. Nejedná se totiž o emise CO2, ale o emise oxidů dusíku.

+1/0
22.9.2015 10:44

P26ř27e86m95y51s43l 29M85o54r64a35v36a 4773643331963

Takže když mi tdi ukazuje spotřebu 5 litrů, znamená to, že má 40 x vyšší emise, než konkurenční diesel s obdobným objemem a spotřebou? Není celá kauza trochu divná?

+2/0
22.9.2015 10:45

Z21d32e66n68ě60k 71M40o94r25á75v57e85k 5727188768103

Ne. Jde o to, že USA mají jedny normy pro emise a ty víceméně dokáže splnit jen benzínový motor, protože má ty emise oxidu dusíku 40x menší než naftový motor. Aby VW mohl TDI v USA prodávat, musel přistoupit k podvodu, že se naftový motor tváří, že má emise oxidu dusíku stejné jako benzín. V reálném provozu to tak ale není a je toho 40x víc. Evropa to toleruje, pro naftové motory jsou emisní limity jiné. Všechny diesly vypouštějí 40x víc oxidů dusíku než běžný benzín. A pokuta pro VW není za to, že by měl horší motory než ostatní, ale za to, že podvedl americké úřady.

+2/0
22.9.2015 12:28

V20í72t79e90k 58L22a52t85z64e77l 5416847966

to jsem nevedel, diky za upozorneni!

0/0
22.9.2015 12:42

A25d39a97m 45W53e85i58s58s 2353347209481

...hnůjdej...

+2/−1
22.9.2015 10:37

Z13d19e95n78ě62k 27H11o64m23o33l67k92a 6230986795805

být EU k něčemu tak udělá to samé

+1/0
22.9.2015 10:35

I13v82a39n 54M96a21n59t28a87s 8369644900511

A proč?? Proč by se EU měla prát za podvodníka?

0/0
22.9.2015 10:42

M60i47c55h79a19l 18T43o88m85i25n23s83k41ý 9891915707154

on myslí asi opak

+1/0
22.9.2015 10:45

M32i54c15h76a54l 52F93r64ý51d91a 1582769903362

Smysl je opačný - EU by si na toho podvodníka měla posvítit také

+2/0
22.9.2015 10:45

I61v20a23n 61M84a22n22t14a89s 8469914260671

Tak to bych chtěl v EU vidět, kdo půjde proti Němcům... sci-fi,  EU už je dávno Německo !!!

+3/0
22.9.2015 10:47

J25i70n65d30ř67i57c81h 14Š20k84o73p16e94k 4605241670265

naštvat VW = naštvat Německo = rychlý konec EU

+1/−1
22.9.2015 10:51

O83n21d94ř87e61j 73N27o37v16á58k 9927274639689

Němci už nařídili vyšetřování VW ... píšou jinde ...

0/0
22.9.2015 10:44

Z84d38e84n77ě93k 84M70o90r29á18v31e51k 5347498558893

Není důvod, VW podváděl v USA, díky měkkým normám pro diesly v Evropě tady podvádět nemusí.

+3/0
22.9.2015 12:30

M60a96r46t73i61n 79P31l78a63c96h47t92a 1604971881859

Jedná se pouze o dieselové motory,které se paradoxně v USA špatně prodávají...;-D

Tak teď je přivezou do Evropy a nacpou je do Škodovek....asi jako 1.8TSI se spotřebou oleje 1L na 1000km !!

+1/0
22.9.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.