Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aféra s emisemi se podle Volkswagenu celosvětově týká 11 milionů aut

Aféra s manipulací údajů o emisích ve vozech koncernu Volkswagen se rozrůstá. Automobilka oznámila, že se může týkat až 11 milionů aut. Překontrolování vozů z produkce Volkswagenu už po USA nařídily autority i v Jižní Koreji, Francii a Švýcarsku. České ministerstvo dopravy se zatím rozhoduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i70r90e36k 65H51o82f75m90a29n 4685661291650

tlachani soudruhu z Volkswagenu nezarucuje vubec nic !!!!!!

takze se s nimi nemazlit a neverit!!!!

jen pripo.....ni u nas se boji neco sami naridit RvRv

coby tomu rekla frau MERKEL ze :-P

0/0
22.9.2015 21:54

T38o95m60á50š 81M55a85r17t57í16n18e96k 1205972315404

Jsem zvědavý, u kolika dalších automobilek se najde něco podobného...

0/0
22.9.2015 21:27

M36a88r34t75i72n 65R61ů55ž54i95č82k25a 9664151538969

nějak nechápu jak to dělali - auta chodí na mise ne a tam to měří přístroj a ne sw v autě

vysvětlí mi to někdo - díky

0/0
22.9.2015 15:20

M19a90r31t43i40n 97K15o94ž61í80n 1965346731200

Auto pozná že je pravděpodobně na emisích

+2/0
22.9.2015 16:31

D95a85v91i75d 61M62a23l32i56n47a 1740263200823

Tak jestli je VW vylohou nemecke kvality (moralky), tak potes koste za takove pokrytectvi a fales!

+1/0
22.9.2015 12:46

B50ě90l55a 75H18o83r33á98k11o44v48á 1608362719620

Tady se hraje s číslama. To když jedu stovkou z města A do města B a připojím diagnostiku, pojedu stále stovkou ale 40x čistěji? Nebo je metoda měření všech aut nastavena absolutně špatně...

0/0
22.9.2015 12:29

F50r19a24n79t38i85š98e74k 75H58á76j87e35k 2666319421945

Hmmmm ......... jak chtějí auta opravit?

Opravit aby vyhovovala emisním limitům, nebo opravit, aby byly při testech uváděny skutečné údaje?

+1/0
22.9.2015 12:19

D59a54v67i88d 27M56a24l59i40n67a 1980913100843

Oboji. Snizi jim spotrebu=vykon, na takovou jako vykazuji pri mereni emisi a z dvoulitru a vetsich motoru budou plazova vozitka.

+1/0
22.9.2015 12:48

D13a45l43i31b79o53r 83R25o33z94s32y66p57a61l 7680733686439

Jen aby zase Němci nezačali kontrolovat korejská auta. Ti mají také máslo na hlavě, když zkreslovali údaje palivové ekonomiky aut Hyundai a Kia.

+5/−1
22.9.2015 11:58

P45e55t59r 51T68y27č16k87a 6435362539702

To by mě zajímalo kdo si místo Audi koupí Hyundai. ;-D

+14/0
22.9.2015 11:32

P75e78t52r 91K28o35u65ř92i61l 9973595137

Nekritizuji žádnou automobilku. Je každého věc co si koupí či nekoupí. Mám své vyhraněné názory a nikomu je nevnucuji, ale v tomto případě udělám výjimku,protože ta masáž o kvalitě a technické dokonalosti koncernu VW je tak lživá že mi to vadí. Sám jsem této masáži podlehl a koupil si jejich auto se super motorem 1,6 TDI 105 kw. Co já s tím zažil, najezdil jsem do servisu více než normálně. Vydržel jsem to rok a pak i když se ztrátou jsem jim to prodal zpátky, protože dle nich bylo  vozidlo standartní i když se třáslo jak huspenina, vibrovalo do spojkového pedálu tak, že po celém dni ježdění mi noha vibrovala ještě 2 hodin, motor nepravidelně vydával  kovové zvuky jako když se třou dvě železné desky o sebe, byl to takový zvuk, že i zedník slezl z lešení dolů a šel se mne zeptat co je to za příšerný zvuk , k tomu vadné ložisko v kole, výměna spojkového ložiska a další věci na nové auto toho bylo fakt dost. Jo a taky pěkně elipsoidní pneumatika hned na novém autě.No bylo to fakt žůžo, jistě  znáte všichni co jste někdy něco reklamovali jak Vás rádi vidí a co se u toho vedou za kecy. Jednou dvakrát se to dá pochopit i když by se to nemělo stát, ale může, ale pokud tam jezdíte pořád a pořád a pořád něco dalšího tak Vás to jednou přestane bavit. Dnes bych si již nikdy nic koncernového nekoupil a taky nic co začíná na F. Přesedlal jsem k Japoncům ne ke Korejcům ale Japoncům  a jsem spokojený. Co je napsáno v papírech to sedí včetně spotřeby, nic se nekazí a jen to jezdí. To je moje zkušenost s koncernem. Jediné koncernové auto, které mi dobře sloužilo a to  bez jakýchkoliv problémů, bylo POLO s proklínaným motorem 1,2 htp  se kterým jsem neměl nikdy žádný problém.

+6/0
22.9.2015 10:59

Z94d25e30n10ě49k 36M25o13r23á38v26e30k 5417208268173

Jen k té druhé větě - když jedu za smrdícím dieslem, tak si nemyslím, že je každého věc, co si koupí. Majitel se veze a šetří na spotřebě a všichni za ním to dýchají. Až budou výfukové plyny filtrované přes plíce majitele, tak odkývu, že si může koupit co chce.

+4/0
22.9.2015 12:14

B64ě85l90a 85H65o30r10á17k45o57v22á 1428572659300

Jestli to nebylo tím, že do benzínového obsahu narvali TDI a navíc 105 kw...

0/0
22.9.2015 12:36

M16i39c38h19a57l 10T97o33m56i44n67s15k55ý 9781455557704

koupli jsem si Octavii 1,4 FSI.  Po překročení rychlosti 60km/h mi palubní počítač radí abych zařadil šestý převodový stupeň.

Tj. něco na co jsem nebyl absolutně zvyklý.

Převody nejsou udělány tak aby to bylo praktické a pro nízkou spotřebu v reálném provozu, ale pro nízkou spotřebu v testovací měřící jízdě.

0/0
22.9.2015 10:58

R23o33m45a95n 76P52o73l65á16č72e98k 5506139675

Přesně... Na rovině ok, ale když pak potřebujete zabrat, tak tam stejně musíte dát 3 nebo 4..

+1/0
22.9.2015 11:00

M67i54c33h70a51l 95T63o55m92i41n50s94k18ý 9221555447104

jináč jsem s autem naprosto spokojený, ale převodové stupně mohly být udělány více prakticky.

0/0
22.9.2015 11:02

M72i57c70h39a88l 96T75o82m68i86n23s92k53ý 9151905167494

tj od 60km/h až třeba do 200km/h jedete na jeden jediný převodový stupeň

0/0
22.9.2015 11:06

P59a91v98e44l 45M82e22j52s93t55r97i11k 2684153777926

vicemene automat a bez priplatku:-)

+1/0
22.9.2015 12:09

Z78d55e45n21ě61k 27M94o40r70á17v60e80k 5427508468943

Ten napovídač řazení bych nejraději vypnul, jel jsem s takovou Octavií (aůe s TDI) a napovídalo to taky nesmysly. Řadil jsem nakonec podle svého.

0/0
22.9.2015 12:19

Z95d17e53n50ě65k 16M92o12r35á27v37e78k 5797518968793

Takže máte Octavii 1.4 TSI.

0/0
22.9.2015 12:17

B61ě22l20a 63H54o20r53á51k48o58v77á 1388882209270

Jezdit na trojku a být stále na semaforech první také není pro každého nutností...

0/0
22.9.2015 12:54

R75o28m29a30n 26P17o97l40á66č44e81k 5666519735

A ted kontrolní otázka. Která automobilka nešmelí? ;-D

Viz ted běžící reklama na Hyundai s nejmodernějším dieslem jezdícím za 5 ltirů...;-D

+7/−2
22.9.2015 10:56

J52a91n 22B38o31h90a32t33ý 7707750768852

Za 5 litrů jsem jezdil s benzínem v sekačce od Oplu s 280 tkm, když jsem se snažil. Kde je problém? Nafťáky úplně běžně jezdí pod 5.

0/0
22.9.2015 11:51

J36a42n 67M75a36c66h53a60c85e14k 1376581839502

Presne tak, mam 2002 Octavia1  1.9TDI (81kw) nalitano uz cca 530tis! a prumerna spotreba je tech 5l taky...

0/0
22.9.2015 12:49

P40e30t87r 39K83a43u75c64k21ý 6258191622621

A ted si koupite novou oktavku, kde uz je filtr pevnych castic a budete jezdit za 7l.

0/0
22.9.2015 19:21

M52i73c25h42a24l 92T67o33m56i10n45s55k51ý 9821175977874

ono je problém to měření vůbec samo o sobě. Měřit emise ve zkušebně, když technik vytáčí otáčky bez zatížení motoru na maximu je nesmysl. A ten nesmsyl software v autě snadno pozná. Ideální by bylo měřit emise při reálném zatížení motoru a při reálném provozu. A stejně tak spotřebu aut mě v alespoň nasimulovaných reálných podmínkách.  Teď je vidět, že výrobci aut vše přizpůsobují těmto testům. Všiměte si, že v nových autech je šestý převodový stupeň optimalizovaný ne pro dálnici, ale pro jízdu už od 60km/h pro ultra úspornou jízdu při zkušebních testech. Že se při tak nízkých otáčkách zkracuje životnost motoru a auto jede z posledních, tak to nikdo neřeší. Hlavně když se dosáhne spotřeba v testech 3,6l/100km. V reálu je spotřeba min. 2x vyšší.

0/0
22.9.2015 10:52

R80o96m29a68n 38P78o59l54á43č62e92k 5686199215

Tohle nedávno řešil nějaký hlavoun že Škody. Prý nové motory jsou na malé otáčky zvyklé, ale jejich "napovídač" doporučuje řezaní dolu až okolo 1200 otáček.

0/0
22.9.2015 10:58

M74a89r21t11i77n 77P16l48a77c86h31t70a 1904191791389

Pokud se nepletu tak měření emisí se provádí ve dvou úrovních.

1: volnoběh

2:běh motoru cca. ve 3000 ot/min

Aspoň v Evropě je to standard.EU

0/0
22.9.2015 11:02

M10a23r71t52i16n 97P86l71a41c71h47t63a 1184531881459

Myslím , že každý 10-átý kus se stahuje z linky a zkouší se ve zkušebním boxu hned ve fabrice na max. otáčky.....btw. byl jsem se ve Škodovce podívat i v motorárně.

Takže si nepleťte si emisní test z testem opotřebení/těsnosti a kvality montáže motoru.

+1/0
22.9.2015 11:12

J35a39n 53N46o70v53á16k 9845258384895

To je standard pro benzínové motory.

Pro naftové se testuje opakovaným vytáčením motoru do omezovače.

0/0
22.9.2015 11:32

M30a81r66t46i86n 17P79l54a48c78h72t84a 1454451741409

Díky za info....R^

0/0
22.9.2015 11:48

P33e71t30r 32K49o96č10i87č34k71a 4919318306677

Něco mi říká, že příští rok zaměstnanci VW a Audi nebudou mít ty úžasné prémie 7.500 - 8.500€. I když lidi ve výrobě za nic nemohou.

+3/0
22.9.2015 10:40

M32i72c43h22a50l 35T66o40m23i91n86s30k48ý 9481345507294

když na emisích vytáčí otáčky na maximum bez zatížení motoru, tak to software snadno pozná, že je to nesmysl, a že asi probíhá měření na emisích.;-)

+6/0
22.9.2015 10:40

K73a77r32e85l 26V92o64h56n17o40u40t 4798569920867

Ono to vůbec nemusí být ani otázka poznání, že je na emisích. Ten test je nesmyslný a dává smysl, aby se chytrý software při takovém namáhání podle toho zachoval. Nemusel v tom vůbec být úmysl obcházet testy, to může být jen příjemný důsledek.

+1/0
22.9.2015 10:50

J66a28n 40N33o59v94á26k 9105618104845

Ano, pokud motor tím úsporným režimem reaguje jen na úroveň zatížení motoru, otáčky a sešlápnutí plynu, není tam žádný důvod pro pokutu.

Pokud by ale ten režim zapínal třeba jen při zvednuté kapotě a připojeném diagnostickém zařízení, tak si pokutu zaslouží.

0/0
22.9.2015 11:35

V13í39t83e49k 91L57a93t91z45e37l 5426117146

jen pro ty, co rikaji, ze emise neresi...vyssi emise=vyssi spotreba,coz ukazuje, jak dosahuji snizeni oficialni spotreby...prehusteny pneu, zalepeny mezery a specialni rezim pro motor...,

0/0
22.9.2015 10:38

R42a20d61e55k 19H65o77l23e16c82e90k 3646970428921

To ale není tento případ. Tento případ je naopak o tom, že vyšší emise, nižší spotřeba. Nejedná se totiž o emise CO2, ale o emise oxidů dusíku.

+1/0
22.9.2015 10:44

P34ř80e41m94y52s25l 88M32o45r54a84v31a 4233773781793

Takže když mi tdi ukazuje spotřebu 5 litrů, znamená to, že má 40 x vyšší emise, než konkurenční diesel s obdobným objemem a spotřebou? Není celá kauza trochu divná?

+2/0
22.9.2015 10:45

Z82d36e74n34ě27k 12M91o29r30á15v41e87k 5497608148463

Ne. Jde o to, že USA mají jedny normy pro emise a ty víceméně dokáže splnit jen benzínový motor, protože má ty emise oxidu dusíku 40x menší než naftový motor. Aby VW mohl TDI v USA prodávat, musel přistoupit k podvodu, že se naftový motor tváří, že má emise oxidu dusíku stejné jako benzín. V reálném provozu to tak ale není a je toho 40x víc. Evropa to toleruje, pro naftové motory jsou emisní limity jiné. Všechny diesly vypouštějí 40x víc oxidů dusíku než běžný benzín. A pokuta pro VW není za to, že by měl horší motory než ostatní, ale za to, že podvedl americké úřady.

+2/0
22.9.2015 12:28

V72í72t78e67k 57L61a27t76z66e84l 5446537266

to jsem nevedel, diky za upozorneni!

0/0
22.9.2015 12:42

A46d57a17m 73W93e51i13s93s 2943297619121

...hnůjdej...

+2/−1
22.9.2015 10:37

Z72d46e89n96ě22k 65H59o20m40o14l75k29a 6710166885845

být EU k něčemu tak udělá to samé

+1/0
22.9.2015 10:35

I71v39a32n 81M39a26n56t68a51s 8899374940531

A proč?? Proč by se EU měla prát za podvodníka?

0/0
22.9.2015 10:42

M36i41c67h12a48l 85T55o38m91i94n55s21k71ý 9851305117484

on myslí asi opak

+1/0
22.9.2015 10:45

M32i13c23h18a50l 68F87r92ý10d34a 1592449683292

Smysl je opačný - EU by si na toho podvodníka měla posvítit také

+2/0
22.9.2015 10:45

I70v14a98n 68M27a55n28t32a82s 8849704630881

Tak to bych chtěl v EU vidět, kdo půjde proti Němcům... sci-fi,  EU už je dávno Německo !!!

+3/0
22.9.2015 10:47

J63i92n46d26ř31i18c16h 31Š17k34o48p37e72k 4505551300625

naštvat VW = naštvat Německo = rychlý konec EU

+1/−1
22.9.2015 10:51

O71n53d30ř40e66j 57N77o49v13á78k 9397254819169

Němci už nařídili vyšetřování VW ... píšou jinde ...

0/0
22.9.2015 10:44

Z82d12e40n25ě52k 53M14o95r71á25v98e39k 5477518898773

Není důvod, VW podváděl v USA, díky měkkým normám pro diesly v Evropě tady podvádět nemusí.

+3/0
22.9.2015 12:30

M52a48r91t66i12n 63P79l86a32c76h93t71a 1274211441169

Jedná se pouze o dieselové motory,které se paradoxně v USA špatně prodávají...;-D

Tak teď je přivezou do Evropy a nacpou je do Škodovek....asi jako 1.8TSI se spotřebou oleje 1L na 1000km !!

+1/0
22.9.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.