Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kauza Volkswagenu míří do Česka. Stejné motory jsou i ve škodovkách

Automobilka Volkswagen přiznala, že software falšující výsledky emisních testů se týká 11 milionů aut po celém světě. Problémové motory do automobilů instalovala i česká Škodovka. Dozorčí rada německé automobilky Volkswagen chce v souvislosti s eskalujícím skandálem kolem manipulace s emisemi odvolat generálního ředitele skupiny Martina Winterkorna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o78m36a97s 62N42o19v72y 7698466558

EU urcite nemecke VW spravodlivo potresta ;-DEU

0/0
25.9.2015 0:10

P90e52t54r 71N42o68v38á60k 3103836904634

Jediné možné snížení emisí, je změnou paliva, nafta je prostě nafta a ta nejde spalovat bez emisí.... Zajímalo  mně kolik emisí vyprodukuje takový jeden let....

http://www.csacargo.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

No to jsem čuměl....!!!!

0/0
24.9.2015 9:24

P21e20t40r 27N30o37v45á34k 3693556614374

No co, auta dostanou nový software, budou jezdit dál a automobilky budou tlačit na úpravu limitů, které jinak než podvodem nejdou splnit....:-/

+1/0
24.9.2015 9:19

D52a60n80i13e29l 23T45o58m11e73k 8909135968796

Připadají mi naivní některé komentáře, které staví do protikladu emisní normy a výrobce aut, jako kdyby EU dusila evropské výrobce aut ekoteroristickými normami.

Doufám, že je každému jasné, že velcí evropští výrobci si ty normy z velké části píšou sami jako ochranu před vstupem konkurence zvenku.

+2/0
23.9.2015 11:26

T92o74m88á83š 74Z27e49m24á24n86e32k 5250888456346

Pravdivá čísla jsou zlomyslní škodolibí skřítci, kteří na vás zaútočí v pondělí ráno z obrazovky, a jejichž jediným cílem je to, aby vám ranní káva zhořkla v ústech. Navíc kazí krásně učesané grafy. Tohle se manažerům předkládat nesmí. Je potřeba číslíčka napřed trochu pošolichat pak vycházejí grafy jedna radost. Manažeři se na schůzi poplácávají po zádech a prémie rostou. Katastrofa je, že se najdou lidé, kteří tyto zaběhnuté pořádky kazí. I když je pravda, že tady to šolichání dotáhli o level výše.

0/0
23.9.2015 8:14

Š21t84e45f89a27n 29F81r87i35č40a 7862478423626

A to toxické svinstvo ve městech dýcháme.

+1/0
23.9.2015 5:56

M47a29r37t30i49n 43D69y44t85r79y43c86h 7374464928801

Ještě, že ho nejíte. ;-D

+1/0
23.9.2015 8:37
Foto

P14a34v98e34l 88P87o55k22o78r60n20ý 2866634520872

Dívejte se na to z hlediska https://managementmania.com/cs/paretovo-pravidlo, 80 % znečištění dělá 20 % aut. Tedy odstranit ze silnic těch 20 % a nebude třeba buzerovat kontrolami ten zbytek 80 %. Jinými slovy, ta zmíněná auta VW se podílejí na znečištění tak malým číslem, že je neměřitelné proti tomu, když tam projede traktor či stará dodávka. Všimněte si, jak některá auta chvíli kouří, když se rozjíždějí či řadí do kopce. A zda mezi nimi budou ta VW.

+1/0
23.9.2015 9:29

J79a17n 61L76u67k93á94š 7487113633752

Tak odstrante z mest TDi traktory a odstranite i tech 20%.

0/0
23.9.2015 12:13
Foto

P98a64v55e39l 91P45o93k53o36r61n48ý 2176724580732

To přece města dělají, emisní známky, myslím že je chystá i Ostrava, má je určitě Mnichov..

0/0
24.9.2015 9:50

T24o50m88á32š 81V79e42s90e63l79ý 5755688350859

ovšem ten traktor nebo stará dodávka je paradoxně míň škodlivá než moderní osobák s EUROkdovíkolik - z něj totiž létají mnohem menší saze (stejně jako z moderních přeturbovaných pidibenzínů), se kterými si lidský organismus neporadí...

0/0
23.9.2015 15:48

J19a84n 96L69i23b88i89c66h 9482688745923

Zajímalo by mne, kdy Škodovka bude mít normální pohodlný podvozek nebo aspoň takový, s kterým se dá bezpečně jezdit, zatím jsou jak od trakaře, zejména ty vlečené nápravy u nové Octavie mimo nejvyššího motoru, je to velký krok zpět.

0/−1
23.9.2015 0:36

I20v26o 35Z40d98e87b27o92r79s53k59ý 3783801940661

Nevěřím tomu, že Němci zfalšovali nějaký software. Jistě to byli ruští hackeři.

+7/−1
22.9.2015 22:23

A72l90e58š 25L75i67s66o27v76s50k47ý 9599698822572

"A úderem jedenácté ze z hospody do ticha noci vyvalilo velké množství odborníků na automobilové motory! "

+2/0
22.9.2015 22:13

K11a30r57e88l 69M25a64r33e80k 5865512413162

Možná celá ta kauza je dílem Piecha, aby se konečně Winterkorna zbavil...

0/0
22.9.2015 22:00

D64a35v28i87d 28E31v26a74n 6893520981341

Celý ten problém by se možná dal přeložit takto: motor 1.9 TDi byl až moc povedený a měl dobrý výkon, nízkou spotřebu a s tím související nízké emise, takže do druhé geberace bylo nutné přijít s něčím, co by bylo horší, aby se to dřív rozbilo, ale zároveň to vypadalo jako inovace, takže jak to udělat?

Tak určitě nějakým tím slavným downsizingem, se kterým ovšem proti všem předpokladům roste i spotřeba a zároveň emise, takže to zachrání nějaký ten software, no ale ono se vždycky najde dost chytráků, kteří budou tvrdit, že nízký obsah znamená nízkou spotřebu a nízké emise...

...a ten falešný software nám to všechno potvrdí...R^

+1/−1
22.9.2015 21:43

T53o98m58á89š 60Z38e57m20a31n 3525398314915

Ne, problém je v tom, že US emisní normy jsou stejné pro nafťáky i benzíny (resp motory zážehové a vznětové). Nafťák ale není schopen plnit takové normy. resp. ne v režimu, který umožňuje smysluplnou jízdu.

A protože normy jsou ověřovány na nesmyslném průběhu "jízdyů který nelze v realitě napodobit, výrobce uzpůsobil řídící jednotku tak, aby splnila emise v testovacím provozu.

1.9 tdi byl úsporný právě díky tomu, že plnil nižší normy (euro 3) a u vyšších už neprocházel. (oxidy dusíky jsou obvyklým projevem úsporného motoru kvůli "chudé" směsi)

+4/0
22.9.2015 21:54

D34a51v18i67d 77E38v34a35n 6593610511311

No nevím, Vaše premisa, že nafťák není schopen plnit normy se mi moc nezdá, ve skutečnosti má totiž turbodiesel lepší emise než benzínový motor. Jak jsem uvedl, nízká spotřeba značí dokonalejší spalování, tudíž nižší emise. A potom, pokud jde o emise, podstatnější se mi zdají oxidy uhlíku než dusíku...

0/−4
22.9.2015 22:11

R58u40d47o65l82f 21T77r57n64a26v25s16k42y 8307576935314

Hmm tak to jste vedle jak ta jedle v obou vasich hypotezach jak o nizke spotrebe, tak o oxidech uhliku...

+4/0
22.9.2015 22:19

P83e21t94r 96N95o92v79á18k 1175217232745

Oxidy dusíku jsou pro zdravi mnohem nebezpečnější než oxidy uhlíku. Oxidy dusíku jsou problémem zejména úsporných motorů.

+1/0
23.9.2015 2:24

J97a92r46o17m68í11r 96F19o53b48e40r 3608721364187

Nechce kvůli tomu někdo výhodně prodat VW Caddy, který má 7 sedadel?

Mě by to nevadilo, potřebuji jezdit a vozit a ne sedět v servise a měnit, ložiska, tlumiče, stabilizační tyče a kde co ...

+3/0
22.9.2015 21:32

M35i11r34e57k 79H39o14f74m50a55n 4335621471670

To nedoporucuji. Majitele zminovanych EA 189 2.0Tdi motoru budou muset zpetne doplatit ekologickou dan

0/0
22.9.2015 21:41

J57a75r98o63m82í66r 32F77o97b73e28r 3608841774457

Jaký majitel platit? Jaká daň? Eko daň platí staré hajtry, které snad asi ani nic splnit nemůžou. I starého favorita s katalyzátorem převedli relativně za hubičku a to bylo fajne auto na kdejakou cestu s levnou údržbou. To by museli hooodně šidit :-).

Zase tady nemusíme pálit čarodějnice. Ono když ty nové motory kvůli těm různým nesmyslům víc žerou, tak kde a čím pořád ubírat emise?

To snad je každému jasné, že je někde zakopaný pes?

0/0
23.9.2015 1:43

V79l44a34d69i83m54í16r 81K63r43a44i93d27l 8953604446

A co všechny ty ISO, audity a metrologie?

+1/0
22.9.2015 21:26

V48l58a50d94i72m41í96r 88K69r85a56i13d60l 8393294546

A není to důvod ke zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz?

0/0
22.9.2015 21:25

T35o39m69á21š 97B91a63š23a50n92d45a 2302489712140

V americe to tak určitě bude, dokonce se mluví o nařízení stáhnout všechna tato auta z provozu, což znamená zpětný odkup i několik let starých aut. Za jakou cenu je ovšem otázka.

+1/0
22.9.2015 21:28

D46a38n78i11e43l 81T71s48c46h45e98r97n96a13y 2305342239882

Tak jedna se o podvod prodavaji neco jineho nez deklaruji, hlavne ze my co mame starsi auta jsme buzerovani, ackoli mame emise nizsi

+1/0
22.9.2015 21:51

C67y87r36i49l 45P55a94v37e54l78k94a 4756492968805

Nejdůležitějším zjištěním je, že se opět potvrdilo (po prokázaných lžích se spotřebou), že nám VW, Škoda a další lžou. A kdo lže, ten krade. 

Jak má věřit, že ostatní komponenty ve škodovkách jsou OK? Kde je co ošuleno, poddimenzováno nebo tam třeba není (třeba antikorozní ochrana).

+2/−3
22.9.2015 21:18

M74i65c32h59a27l 21R52e66j30z73e62k 5916657255471

Co je to za dedukce? Prave naopak. Oni nic neosidili, ale pridali technologicky dokonaly system jak osulit urady.

+3/−1
22.9.2015 21:20

C72y20r16i59l 14P26a54v96e91l32k15a 4156372918525

A myslíte, že to udělali ve prospěch zákazníkům? Ha ha ha

0/0
23.9.2015 4:27

T70o94m12á26š 32Z47e97m73a95n 3765248304165

Naopak jako uživatel VW fandím.

0/0
22.9.2015 21:55

V75i82k62t39o22r 16N16á83r68o89ž91n63ý 3299672398

Je někdo takový , kdo nelže ? Obchod je jenom o lhaní.

+1/0
22.9.2015 22:37

A36l22o16i25s 73J76i12n66d89r48a 9920984747465

Faked in Germany.

0/0
22.9.2015 21:08

Z20d81e88n95e48k 30B18o68h74a92c30e85k 1678117157199

Jeste, ze ta Praha navrhuje zakaz vjezdu do centra starsim autum.

0/0
22.9.2015 21:07

T61o12m78á67š 46B83a70š98a55n38d72a 2262729902280

Stačilo by zakázat vjezd těm dieselům, ale i novým, furt by to mělo větší smysl, než zakázat vjezd benzíňákům, byť starším.

Frantíci už otevřeně přiznali, že podpora prodeje naftových motorů byl fatální omyl a dneska francouzké automobilky ve větších modelech benzín už vůbec nenabízí. Bude trvat desítky let, než se ten trend naftových motorů podaří zvrátit. Pokud vůbec.

+2/0
22.9.2015 21:24

J17a40r47o58m18í13r 67F80o47b30e67r 3468221934867

Njn.. to si jako koupím benziňák od citroenu a na benzinku bude zapřahat i přívěsný vozík na peníze, bo to žere i trávu kolem cesty?

0/0
22.9.2015 21:27

T18o11m60á79š 85B90a30š16a98n36d20a 2892499192570

Jak je vidět, fámy o úspornějším provozu dieselů zatemnily mozek nejednomu ovčanovi.

Stačí si spočítat vyšší pořizovací náklady, provozní a servisní a člověk zjístí, že pouhá nižšší spotřeba a o korunu levnější nafta se zaplatí po mnoha desítkách tisíc km. Najdříve se mluvilo o 40 tis., pak o 60 a dneska už se to pohybuje blízko 100 tis. hranice. Komu se tohle vyplatí? Jenom tomu, kdo najede alespoň 30 tis. km/rok, aby po třech letech prodal auto se 100 tis. a nulovou výhodou proti benzínu.

Kolik co žere je navíc hlavně věcí jízdního stylu.

+2/0
22.9.2015 21:36

V91l95a83d73i23m54í30r 51M96ü16l93l30e41r 6473785473580

Pokud má někdo auto, které mu stojí v garáži, nebo překáží 5 dní odstavené na parkovišti, tak ať ho prodá a jezdí hromadnou dopravou. Určitě ušetří.

0/0
22.9.2015 22:36

P14e67t30r 71H64o91r14á37k 1859343489324

Benzín by mohl a měl být levnější než nafta, stačí jenom snížit spotřební daň u benzínu o dvě koruny na úroveň zdanění nafty. Je neuvěřitelné, že ty rakovinotvorné sazomety stát daňově zvýhodňuje.

0/0
22.9.2015 22:53

J96a22r28o70m88í37r 70F61o48b80e42r 3878581634737

Zase to slovo ovčan ...a jéjé.

Máme starší octavii 1,9 TDi, jsme sice třetí v pořadí 265 tis. najeto, ale když se o to auto pěkně starám, tak přede jako kotě. Žádný olej se mi nikde neztrácí a přes emise a technickou prochází jedna dvě bez toho, aniž bych ho měl den předem v servise a zkoumal, co mi kde upadává.

Máte to velice zjednodušené, podle toho, že pár lidí škudlí a jezdí s vraky, soudíte všechny majitele nafťáků, ale takoví jelimani jezdí i s benziňáky.

Kolik ušetřím na provozu, tak tolik mě určitě víc servis nestojí.;-)

Cena dílů mí pěkně každý rok klesá a prodat auto po třech letech se 100 tis., když funguje ? Nu nejsem Rokefeler, bohatá firma nebo hlupák, abych úspory cpal do novějšího a novějšího auta.

Se 100 tis. bych prodal leda nynější benziňák, ono to nyní stejně asi déle nevydrží.

0/0
23.9.2015 1:37

M91a69t87ě68j 29S88k61o85ř80e88p85a 6372135797450

Teď jsem zkoušel svou novou Octavii dostat do otáček při otevřené kapotě a zjistil jsem, že se otáčky nedostanou nad 2500 a teď nevím, jestli to je nějaká standardní funkce, nebo je to ten SW, ale je fakt, že i když jsem kapotu zavřel, tak se nic nezměnilo, otáčky furt nízké, až když jsem se rozjel, tak se auto začalo chovat normálně...toto mi dělá i Touran r.v. 2008. Možná jsem vůl a je to normální, ale nevím, tak se ptám:-)??

0/0
22.9.2015 21:06

M36a30r80e29k 98T92a74l59p51a 7196189841199

u me je to tak ze pokud mam seslaplou spojku nejde to vice jak 3000 ot. a pokud neutral tak to frci i do cerveneho pole.. jinak mam Touran 1.9 TDi

0/0
22.9.2015 21:43

L32i35b41o22r 10M28a22ř67í97k 3656295432453

Myslím, že to má omezovač otáček. Ten ale funguje, jen když jsou kola v klidu. Otevřená nabo zavřená kapota na to nemá vliv.

+2/0
22.9.2015 22:06

M36a47r80t13i10n 67Z81b12o54r21n17í38k 5644799267200

Normální omezovač otáček. Docela logicky vás to nenechá naprázdno točit ve vysokých.

+1/0
22.9.2015 23:54

P46e58t21r 13M51i62c54h57a72l 2360834661772

Souhlas. Je to proto, aby nedošlo k poškození při přetočení nezatíženého motoru. Mám to taky.

+1/0
23.9.2015 0:06

P38a63v61e85l 62N66o37v77á47k 2185497132162

Hlavní je to, že v USA mají jen jedny emisní normy, jak pro benzín, tak pro diesel, a tam diesel dostává na zadek. V EU jsou normy oddělené a tím u diesela benevolentnější. Nafta patří do kamen, tam nevznikají tedy škodlivé emise? A pak, jaké by musely být motory pro traktory, NA, dodávky, aby zvládaly uvést náklady, jako to zvládají diesely? Uvidíme, jak budou vypadat a kdo si koupí auto s 1.2 Turbo benzin s 180.000 km např.? Nikdo, takže vše se automaticky bude přetáčet, turba měnit jako na běžícím pásu... Časem se dostaneme na standardní motor 1.0 biTurbo a motory se budou měnit celé při prodeji po 150.000 km jako se mění teď jen rozvody... Hlavně že bude norma EURO 20... Ubohost, ubohost, ubohost...

+3/0
22.9.2015 21:03

P77a23v34e82l 45K48r94e56j61č17í17ř 2392931733916

Na traktory a trucky mají v USA také jiné normy. Tam diesly projdou. Jen pro osobní auta mají normy stejné pro oba typy. A přijde mi to docela logické, proč by měl jeden druh motoru být nějak preferovaný, že může smrdět víc, než ten druhý?

0/0
22.9.2015 21:54

J33a40k72u82b 24K33o25s 3576552520114

Jo, ostatní automobilky jsou určitě bez poskvrnky :-)

0/0
22.9.2015 20:39

J23a88n 42Č97e49r70n10ý 9444830400320

Nafta patří do kamen :-P

+5/−1
22.9.2015 20:39

V88i90k45t71o31r 76Š56e53d56i68v92ý 8446531170456

Nechápu, proč je kolem toho takový humbuk. VW nastavil motory tak, aby prošly předepsaným testem. Zákony požadují právě přesně tohle - aby emise byly v limitech v průběhu přesně definovaného testu.

+9/−1
22.9.2015 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.