Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kauza Volkswagenu míří do Česka. Stejné motory jsou i ve škodovkách

Automobilka Volkswagen přiznala, že software falšující výsledky emisních testů se týká 11 milionů aut po celém světě. Problémové motory do automobilů instalovala i česká Škodovka. Dozorčí rada německé automobilky Volkswagen chce v souvislosti s eskalujícím skandálem kolem manipulace s emisemi odvolat generálního ředitele skupiny Martina Winterkorna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o64m28a21s 43N32o62v38y 7398826698

EU urcite nemecke VW spravodlivo potresta ;-DEU

0/0
25.9.2015 0:10

P39e51t89r 38N63o76v88á26k 3343666894534

Jediné možné snížení emisí, je změnou paliva, nafta je prostě nafta a ta nejde spalovat bez emisí.... Zajímalo  mně kolik emisí vyprodukuje takový jeden let....

http://www.csacargo.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

No to jsem čuměl....!!!!

0/0
24.9.2015 9:24

P36e56t67r 17N15o61v40á32k 3383986504834

No co, auta dostanou nový software, budou jezdit dál a automobilky budou tlačit na úpravu limitů, které jinak než podvodem nejdou splnit....:-/

+1/0
24.9.2015 9:19

D57a13n51i87e87l 27T49o86m17e37k 8569445708516

Připadají mi naivní některé komentáře, které staví do protikladu emisní normy a výrobce aut, jako kdyby EU dusila evropské výrobce aut ekoteroristickými normami.

Doufám, že je každému jasné, že velcí evropští výrobci si ty normy z velké části píšou sami jako ochranu před vstupem konkurence zvenku.

+2/0
23.9.2015 11:26

T72o76m79á80š 37Z61e84m72á96n83e23k 5290898926106

Pravdivá čísla jsou zlomyslní škodolibí skřítci, kteří na vás zaútočí v pondělí ráno z obrazovky, a jejichž jediným cílem je to, aby vám ranní káva zhořkla v ústech. Navíc kazí krásně učesané grafy. Tohle se manažerům předkládat nesmí. Je potřeba číslíčka napřed trochu pošolichat pak vycházejí grafy jedna radost. Manažeři se na schůzi poplácávají po zádech a prémie rostou. Katastrofa je, že se najdou lidé, kteří tyto zaběhnuté pořádky kazí. I když je pravda, že tady to šolichání dotáhli o level výše.

0/0
23.9.2015 8:14

Š18t41e91f58a85n 30F94r48i23č31a 7782638903906

A to toxické svinstvo ve městech dýcháme.

+1/0
23.9.2015 5:56

M47a30r77t41i56n 73D96y61t52r17y93c44h 7744564468451

Ještě, že ho nejíte. ;-D

+1/0
23.9.2015 8:37
Foto

P20a75v53e76l 13P35o27k27o26r48n83ý 2416214670262

Dívejte se na to z hlediska https://managementmania.com/cs/paretovo-pravidlo, 80 % znečištění dělá 20 % aut. Tedy odstranit ze silnic těch 20 % a nebude třeba buzerovat kontrolami ten zbytek 80 %. Jinými slovy, ta zmíněná auta VW se podílejí na znečištění tak malým číslem, že je neměřitelné proti tomu, když tam projede traktor či stará dodávka. Všimněte si, jak některá auta chvíli kouří, když se rozjíždějí či řadí do kopce. A zda mezi nimi budou ta VW.

+1/0
23.9.2015 9:29

J62a78n 17L66u41k79á11š 7557883363132

Tak odstrante z mest TDi traktory a odstranite i tech 20%.

0/0
23.9.2015 12:13
Foto

P43a33v72e22l 52P42o62k79o87r41n93ý 2616184980522

To přece města dělají, emisní známky, myslím že je chystá i Ostrava, má je určitě Mnichov..

0/0
24.9.2015 9:50

T31o21m22á67š 33V98e34s21e25l18ý 5615168130759

ovšem ten traktor nebo stará dodávka je paradoxně míň škodlivá než moderní osobák s EUROkdovíkolik - z něj totiž létají mnohem menší saze (stejně jako z moderních přeturbovaných pidibenzínů), se kterými si lidský organismus neporadí...

0/0
23.9.2015 15:48

J11a27n 70L52i21b55i88c64h 9142618505633

Zajímalo by mne, kdy Škodovka bude mít normální pohodlný podvozek nebo aspoň takový, s kterým se dá bezpečně jezdit, zatím jsou jak od trakaře, zejména ty vlečené nápravy u nové Octavie mimo nejvyššího motoru, je to velký krok zpět.

0/−1
23.9.2015 0:36

I63v46o 88Z35d17e14b97o67r70s52k25ý 3303221570431

Nevěřím tomu, že Němci zfalšovali nějaký software. Jistě to byli ruští hackeři.

+7/−1
22.9.2015 22:23

A65l81e49š 37L88i73s76o82v53s90k68ý 9139758242422

"A úderem jedenácté ze z hospody do ticha noci vyvalilo velké množství odborníků na automobilové motory! "

+2/0
22.9.2015 22:13

K18a91r74e67l 10M68a47r88e47k 5365402643602

Možná celá ta kauza je dílem Piecha, aby se konečně Winterkorna zbavil...

0/0
22.9.2015 22:00

D97a40v64i46d 26E63v87a36n 6943470511561

Celý ten problém by se možná dal přeložit takto: motor 1.9 TDi byl až moc povedený a měl dobrý výkon, nízkou spotřebu a s tím související nízké emise, takže do druhé geberace bylo nutné přijít s něčím, co by bylo horší, aby se to dřív rozbilo, ale zároveň to vypadalo jako inovace, takže jak to udělat?

Tak určitě nějakým tím slavným downsizingem, se kterým ovšem proti všem předpokladům roste i spotřeba a zároveň emise, takže to zachrání nějaký ten software, no ale ono se vždycky najde dost chytráků, kteří budou tvrdit, že nízký obsah znamená nízkou spotřebu a nízké emise...

...a ten falešný software nám to všechno potvrdí...R^

+1/−1
22.9.2015 21:43

T28o91m50á79š 35Z46e65m38a67n 3935258234195

Ne, problém je v tom, že US emisní normy jsou stejné pro nafťáky i benzíny (resp motory zážehové a vznětové). Nafťák ale není schopen plnit takové normy. resp. ne v režimu, který umožňuje smysluplnou jízdu.

A protože normy jsou ověřovány na nesmyslném průběhu "jízdyů který nelze v realitě napodobit, výrobce uzpůsobil řídící jednotku tak, aby splnila emise v testovacím provozu.

1.9 tdi byl úsporný právě díky tomu, že plnil nižší normy (euro 3) a u vyšších už neprocházel. (oxidy dusíky jsou obvyklým projevem úsporného motoru kvůli "chudé" směsi)

+4/0
22.9.2015 21:54

D81a93v94i94d 22E89v28a97n 6433720141701

No nevím, Vaše premisa, že nafťák není schopen plnit normy se mi moc nezdá, ve skutečnosti má totiž turbodiesel lepší emise než benzínový motor. Jak jsem uvedl, nízká spotřeba značí dokonalejší spalování, tudíž nižší emise. A potom, pokud jde o emise, podstatnější se mi zdají oxidy uhlíku než dusíku...

0/−4
22.9.2015 22:11

R15u71d68o43l85f 51T78r68n47a48v50s19k53y 8417796245174

Hmm tak to jste vedle jak ta jedle v obou vasich hypotezach jak o nizke spotrebe, tak o oxidech uhliku...

+4/0
22.9.2015 22:19

P59e77t34r 60N90o88v63á93k 1835757742505

Oxidy dusíku jsou pro zdravi mnohem nebezpečnější než oxidy uhlíku. Oxidy dusíku jsou problémem zejména úsporných motorů.

+1/0
23.9.2015 2:24

J52a93r71o30m39í28r 45F45o54b83e11r 3838941424977

Nechce kvůli tomu někdo výhodně prodat VW Caddy, který má 7 sedadel?

Mě by to nevadilo, potřebuji jezdit a vozit a ne sedět v servise a měnit, ložiska, tlumiče, stabilizační tyče a kde co ...

+3/0
22.9.2015 21:32

M39i65r96e63k 49H39o93f30m29a32n 4755321581400

To nedoporucuji. Majitele zminovanych EA 189 2.0Tdi motoru budou muset zpetne doplatit ekologickou dan

0/0
22.9.2015 21:41

J15a30r27o51m19í94r 70F58o13b35e96r 3108481374517

Jaký majitel platit? Jaká daň? Eko daň platí staré hajtry, které snad asi ani nic splnit nemůžou. I starého favorita s katalyzátorem převedli relativně za hubičku a to bylo fajne auto na kdejakou cestu s levnou údržbou. To by museli hooodně šidit :-).

Zase tady nemusíme pálit čarodějnice. Ono když ty nové motory kvůli těm různým nesmyslům víc žerou, tak kde a čím pořád ubírat emise?

To snad je každému jasné, že je někde zakopaný pes?

0/0
23.9.2015 1:43

V17l50a11d94i51m21í86r 13K98r23a87i64d67l 8623494656

A co všechny ty ISO, audity a metrologie?

+1/0
22.9.2015 21:26

V53l64a62d19i60m30í65r 59K92r93a68i54d41l 8633154786

A není to důvod ke zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz?

0/0
22.9.2015 21:25

T50o30m66á22š 43B95a92š59a63n64d16a 2472349782540

V americe to tak určitě bude, dokonce se mluví o nařízení stáhnout všechna tato auta z provozu, což znamená zpětný odkup i několik let starých aut. Za jakou cenu je ovšem otázka.

+1/0
22.9.2015 21:28

D29a35n48i60e56l 86T28s56c34h12e82r49n25a47y 2495332309532

Tak jedna se o podvod prodavaji neco jineho nez deklaruji, hlavne ze my co mame starsi auta jsme buzerovani, ackoli mame emise nizsi

+1/0
22.9.2015 21:51

C61y34r18i17l 60P27a17v91e29l98k34a 4986982218475

Nejdůležitějším zjištěním je, že se opět potvrdilo (po prokázaných lžích se spotřebou), že nám VW, Škoda a další lžou. A kdo lže, ten krade. 

Jak má věřit, že ostatní komponenty ve škodovkách jsou OK? Kde je co ošuleno, poddimenzováno nebo tam třeba není (třeba antikorozní ochrana).

+2/−3
22.9.2015 21:18

M14i84c11h33a28l 76R34e13j43z44e85k 5456357685701

Co je to za dedukce? Prave naopak. Oni nic neosidili, ale pridali technologicky dokonaly system jak osulit urady.

+3/−1
22.9.2015 21:20

C53y81r39i20l 96P54a35v81e84l18k51a 4606632878575

A myslíte, že to udělali ve prospěch zákazníkům? Ha ha ha

0/0
23.9.2015 4:27

T82o74m51á60š 11Z98e90m20a56n 3275368314145

Naopak jako uživatel VW fandím.

0/0
22.9.2015 21:55

V19i10k54t28o75r 61N59á80r68o24ž48n22ý 3229662698

Je někdo takový , kdo nelže ? Obchod je jenom o lhaní.

+1/0
22.9.2015 22:37

A80l82o69i28s 25J71i34n30d86r31a 9860344407715

Faked in Germany.

0/0
22.9.2015 21:08

Z38d95e27n19e72k 51B65o30h74a40c46e86k 1418437817369

Jeste, ze ta Praha navrhuje zakaz vjezdu do centra starsim autum.

0/0
22.9.2015 21:07

T61o76m41á21š 14B37a42š31a23n88d68a 2302419202820

Stačilo by zakázat vjezd těm dieselům, ale i novým, furt by to mělo větší smysl, než zakázat vjezd benzíňákům, byť starším.

Frantíci už otevřeně přiznali, že podpora prodeje naftových motorů byl fatální omyl a dneska francouzké automobilky ve větších modelech benzín už vůbec nenabízí. Bude trvat desítky let, než se ten trend naftových motorů podaří zvrátit. Pokud vůbec.

+2/0
22.9.2015 21:24

J72a45r75o77m79í12r 55F64o61b53e36r 3728631944827

Njn.. to si jako koupím benziňák od citroenu a na benzinku bude zapřahat i přívěsný vozík na peníze, bo to žere i trávu kolem cesty?

0/0
22.9.2015 21:27

T10o84m91á26š 35B74a84š23a88n88d53a 2592879962280

Jak je vidět, fámy o úspornějším provozu dieselů zatemnily mozek nejednomu ovčanovi.

Stačí si spočítat vyšší pořizovací náklady, provozní a servisní a člověk zjístí, že pouhá nižšší spotřeba a o korunu levnější nafta se zaplatí po mnoha desítkách tisíc km. Najdříve se mluvilo o 40 tis., pak o 60 a dneska už se to pohybuje blízko 100 tis. hranice. Komu se tohle vyplatí? Jenom tomu, kdo najede alespoň 30 tis. km/rok, aby po třech letech prodal auto se 100 tis. a nulovou výhodou proti benzínu.

Kolik co žere je navíc hlavně věcí jízdního stylu.

+2/0
22.9.2015 21:36

V81l94a75d65i55m65í74r 61M46ü16l89l63e24r 6233295823710

Pokud má někdo auto, které mu stojí v garáži, nebo překáží 5 dní odstavené na parkovišti, tak ať ho prodá a jezdí hromadnou dopravou. Určitě ušetří.

0/0
22.9.2015 22:36

P44e39t58r 35H84o44r12á86k 1619983859574

Benzín by mohl a měl být levnější než nafta, stačí jenom snížit spotřební daň u benzínu o dvě koruny na úroveň zdanění nafty. Je neuvěřitelné, že ty rakovinotvorné sazomety stát daňově zvýhodňuje.

0/0
22.9.2015 22:53

J88a77r15o55m14í35r 13F67o10b31e39r 3908941254937

Zase to slovo ovčan ...a jéjé.

Máme starší octavii 1,9 TDi, jsme sice třetí v pořadí 265 tis. najeto, ale když se o to auto pěkně starám, tak přede jako kotě. Žádný olej se mi nikde neztrácí a přes emise a technickou prochází jedna dvě bez toho, aniž bych ho měl den předem v servise a zkoumal, co mi kde upadává.

Máte to velice zjednodušené, podle toho, že pár lidí škudlí a jezdí s vraky, soudíte všechny majitele nafťáků, ale takoví jelimani jezdí i s benziňáky.

Kolik ušetřím na provozu, tak tolik mě určitě víc servis nestojí.;-)

Cena dílů mí pěkně každý rok klesá a prodat auto po třech letech se 100 tis., když funguje ? Nu nejsem Rokefeler, bohatá firma nebo hlupák, abych úspory cpal do novějšího a novějšího auta.

Se 100 tis. bych prodal leda nynější benziňák, ono to nyní stejně asi déle nevydrží.

0/0
23.9.2015 1:37

M82a53t26ě32j 60S82k46o54ř57e28p86a 6492455227100

Teď jsem zkoušel svou novou Octavii dostat do otáček při otevřené kapotě a zjistil jsem, že se otáčky nedostanou nad 2500 a teď nevím, jestli to je nějaká standardní funkce, nebo je to ten SW, ale je fakt, že i když jsem kapotu zavřel, tak se nic nezměnilo, otáčky furt nízké, až když jsem se rozjel, tak se auto začalo chovat normálně...toto mi dělá i Touran r.v. 2008. Možná jsem vůl a je to normální, ale nevím, tak se ptám:-)??

0/0
22.9.2015 21:06

M67a39r69e50k 88T22a62l16p70a 7746709971319

u me je to tak ze pokud mam seslaplou spojku nejde to vice jak 3000 ot. a pokud neutral tak to frci i do cerveneho pole.. jinak mam Touran 1.9 TDi

0/0
22.9.2015 21:43

L69i11b79o47r 97M48a73ř24í92k 3666155392223

Myslím, že to má omezovač otáček. Ten ale funguje, jen když jsou kola v klidu. Otevřená nabo zavřená kapota na to nemá vliv.

+2/0
22.9.2015 22:06

M91a20r42t42i42n 88Z40b47o81r37n30í36k 5234169277470

Normální omezovač otáček. Docela logicky vás to nenechá naprázdno točit ve vysokých.

+1/0
22.9.2015 23:54

P28e24t74r 34M60i59c50h92a89l 2430434911682

Souhlas. Je to proto, aby nedošlo k poškození při přetočení nezatíženého motoru. Mám to taky.

+1/0
23.9.2015 0:06

P19a60v22e82l 23N97o19v14á22k 2255987542762

Hlavní je to, že v USA mají jen jedny emisní normy, jak pro benzín, tak pro diesel, a tam diesel dostává na zadek. V EU jsou normy oddělené a tím u diesela benevolentnější. Nafta patří do kamen, tam nevznikají tedy škodlivé emise? A pak, jaké by musely být motory pro traktory, NA, dodávky, aby zvládaly uvést náklady, jako to zvládají diesely? Uvidíme, jak budou vypadat a kdo si koupí auto s 1.2 Turbo benzin s 180.000 km např.? Nikdo, takže vše se automaticky bude přetáčet, turba měnit jako na běžícím pásu... Časem se dostaneme na standardní motor 1.0 biTurbo a motory se budou měnit celé při prodeji po 150.000 km jako se mění teď jen rozvody... Hlavně že bude norma EURO 20... Ubohost, ubohost, ubohost...

+3/0
22.9.2015 21:03

P86a72v59e21l 83K41r56e75j73č52í40ř 2152611423696

Na traktory a trucky mají v USA také jiné normy. Tam diesly projdou. Jen pro osobní auta mají normy stejné pro oba typy. A přijde mi to docela logické, proč by měl jeden druh motoru být nějak preferovaný, že může smrdět víc, než ten druhý?

0/0
22.9.2015 21:54

J48a52k97u55b 48K78o72s 3766172520104

Jo, ostatní automobilky jsou určitě bez poskvrnky :-)

0/0
22.9.2015 20:39

J18a17n 42Č16e98r74n79ý 9834710770420

Nafta patří do kamen :-P

+5/−1
22.9.2015 20:39

V78i58k11t45o91r 45Š18e80d77i61v64ý 8496651690266

Nechápu, proč je kolem toho takový humbuk. VW nastavil motory tak, aby prošly předepsaným testem. Zákony požadují právě přesně tohle - aby emise byly v limitech v průběhu přesně definovaného testu.

+9/−1
22.9.2015 20:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.