Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kauza Volkswagenu míří do Česka. Stejné motory jsou i ve škodovkách

Automobilka Volkswagen přiznala, že software falšující výsledky emisních testů se týká 11 milionů aut po celém světě. Problémové motory do automobilů instalovala i česká Škodovka. Dozorčí rada německé automobilky Volkswagen chce v souvislosti s eskalujícím skandálem kolem manipulace s emisemi odvolat generálního ředitele skupiny Martina Winterkorna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o45m14a35s 51N91o61v94y 7738846688

EU urcite nemecke VW spravodlivo potresta ;-DEU

0/0
25.9.2015 0:10

P31e94t86r 28N71o51v69á42k 3323116244574

Jediné možné snížení emisí, je změnou paliva, nafta je prostě nafta a ta nejde spalovat bez emisí.... Zajímalo  mně kolik emisí vyprodukuje takový jeden let....

http://www.csacargo.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

No to jsem čuměl....!!!!

0/0
24.9.2015 9:24

P94e34t58r 62N54o92v38á20k 3943576524164

No co, auta dostanou nový software, budou jezdit dál a automobilky budou tlačit na úpravu limitů, které jinak než podvodem nejdou splnit....:-/

+1/0
24.9.2015 9:19

D94a81n22i84e19l 76T95o27m92e18k 8869195368266

Připadají mi naivní některé komentáře, které staví do protikladu emisní normy a výrobce aut, jako kdyby EU dusila evropské výrobce aut ekoteroristickými normami.

Doufám, že je každému jasné, že velcí evropští výrobci si ty normy z velké části píšou sami jako ochranu před vstupem konkurence zvenku.

+2/0
23.9.2015 11:26

T39o39m26á97š 63Z29e83m86á19n10e91k 5390178116456

Pravdivá čísla jsou zlomyslní škodolibí skřítci, kteří na vás zaútočí v pondělí ráno z obrazovky, a jejichž jediným cílem je to, aby vám ranní káva zhořkla v ústech. Navíc kazí krásně učesané grafy. Tohle se manažerům předkládat nesmí. Je potřeba číslíčka napřed trochu pošolichat pak vycházejí grafy jedna radost. Manažeři se na schůzi poplácávají po zádech a prémie rostou. Katastrofa je, že se najdou lidé, kteří tyto zaběhnuté pořádky kazí. I když je pravda, že tady to šolichání dotáhli o level výše.

0/0
23.9.2015 8:14

Š73t72e73f52a80n 33F89r39i83č32a 7542148963646

A to toxické svinstvo ve městech dýcháme.

+1/0
23.9.2015 5:56

M86a46r49t36i37n 62D98y93t96r93y32c32h 7174714218921

Ještě, že ho nejíte. ;-D

+1/0
23.9.2015 8:37
Foto

P79a69v93e80l 28P44o23k65o55r91n48ý 2986414750182

Dívejte se na to z hlediska https://managementmania.com/cs/paretovo-pravidlo, 80 % znečištění dělá 20 % aut. Tedy odstranit ze silnic těch 20 % a nebude třeba buzerovat kontrolami ten zbytek 80 %. Jinými slovy, ta zmíněná auta VW se podílejí na znečištění tak malým číslem, že je neměřitelné proti tomu, když tam projede traktor či stará dodávka. Všimněte si, jak některá auta chvíli kouří, když se rozjíždějí či řadí do kopce. A zda mezi nimi budou ta VW.

+1/0
23.9.2015 9:29

J24a85n 32L32u63k52á12š 7787483463792

Tak odstrante z mest TDi traktory a odstranite i tech 20%.

0/0
23.9.2015 12:13
Foto

P75a78v30e57l 26P28o28k90o52r83n20ý 2256454510332

To přece města dělají, emisní známky, myslím že je chystá i Ostrava, má je určitě Mnichov..

0/0
24.9.2015 9:50

T82o79m45á23š 98V61e30s84e17l46ý 5835488570509

ovšem ten traktor nebo stará dodávka je paradoxně míň škodlivá než moderní osobák s EUROkdovíkolik - z něj totiž létají mnohem menší saze (stejně jako z moderních přeturbovaných pidibenzínů), se kterými si lidský organismus neporadí...

0/0
23.9.2015 15:48

J76a89n 55L44i47b68i43c45h 9962758305793

Zajímalo by mne, kdy Škodovka bude mít normální pohodlný podvozek nebo aspoň takový, s kterým se dá bezpečně jezdit, zatím jsou jak od trakaře, zejména ty vlečené nápravy u nové Octavie mimo nejvyššího motoru, je to velký krok zpět.

0/−1
23.9.2015 0:36

I50v33o 33Z14d69e86b80o40r68s32k43ý 3343461280541

Nevěřím tomu, že Němci zfalšovali nějaký software. Jistě to byli ruští hackeři.

+7/−1
22.9.2015 22:23

A93l22e21š 41L78i70s49o74v93s63k80ý 9969818882472

"A úderem jedenácté ze z hospody do ticha noci vyvalilo velké množství odborníků na automobilové motory! "

+2/0
22.9.2015 22:13

K82a68r92e28l 21M96a60r13e75k 5965672263802

Možná celá ta kauza je dílem Piecha, aby se konečně Winterkorna zbavil...

0/0
22.9.2015 22:00

D54a56v31i97d 29E23v49a32n 6853430511191

Celý ten problém by se možná dal přeložit takto: motor 1.9 TDi byl až moc povedený a měl dobrý výkon, nízkou spotřebu a s tím související nízké emise, takže do druhé geberace bylo nutné přijít s něčím, co by bylo horší, aby se to dřív rozbilo, ale zároveň to vypadalo jako inovace, takže jak to udělat?

Tak určitě nějakým tím slavným downsizingem, se kterým ovšem proti všem předpokladům roste i spotřeba a zároveň emise, takže to zachrání nějaký ten software, no ale ono se vždycky najde dost chytráků, kteří budou tvrdit, že nízký obsah znamená nízkou spotřebu a nízké emise...

...a ten falešný software nám to všechno potvrdí...R^

+1/−1
22.9.2015 21:43

T10o57m39á49š 88Z89e97m51a31n 3485738404275

Ne, problém je v tom, že US emisní normy jsou stejné pro nafťáky i benzíny (resp motory zážehové a vznětové). Nafťák ale není schopen plnit takové normy. resp. ne v režimu, který umožňuje smysluplnou jízdu.

A protože normy jsou ověřovány na nesmyslném průběhu "jízdyů který nelze v realitě napodobit, výrobce uzpůsobil řídící jednotku tak, aby splnila emise v testovacím provozu.

1.9 tdi byl úsporný právě díky tomu, že plnil nižší normy (euro 3) a u vyšších už neprocházel. (oxidy dusíky jsou obvyklým projevem úsporného motoru kvůli "chudé" směsi)

+4/0
22.9.2015 21:54

D16a56v42i19d 44E44v20a53n 6673290471421

No nevím, Vaše premisa, že nafťák není schopen plnit normy se mi moc nezdá, ve skutečnosti má totiž turbodiesel lepší emise než benzínový motor. Jak jsem uvedl, nízká spotřeba značí dokonalejší spalování, tudíž nižší emise. A potom, pokud jde o emise, podstatnější se mi zdají oxidy uhlíku než dusíku...

0/−4
22.9.2015 22:11

R81u76d67o48l24f 95T34r50n19a20v48s30k62y 8867176695744

Hmm tak to jste vedle jak ta jedle v obou vasich hypotezach jak o nizke spotrebe, tak o oxidech uhliku...

+4/0
22.9.2015 22:19

P59e15t81r 89N80o22v66á16k 1235507982405

Oxidy dusíku jsou pro zdravi mnohem nebezpečnější než oxidy uhlíku. Oxidy dusíku jsou problémem zejména úsporných motorů.

+1/0
23.9.2015 2:24

J65a41r38o91m16í16r 22F39o12b16e52r 3498891174947

Nechce kvůli tomu někdo výhodně prodat VW Caddy, který má 7 sedadel?

Mě by to nevadilo, potřebuji jezdit a vozit a ne sedět v servise a měnit, ložiska, tlumiče, stabilizační tyče a kde co ...

+3/0
22.9.2015 21:32

M17i21r55e56k 36H50o77f17m23a64n 4525111631110

To nedoporucuji. Majitele zminovanych EA 189 2.0Tdi motoru budou muset zpetne doplatit ekologickou dan

0/0
22.9.2015 21:41

J42a10r54o35m20í53r 78F20o38b56e80r 3948391724537

Jaký majitel platit? Jaká daň? Eko daň platí staré hajtry, které snad asi ani nic splnit nemůžou. I starého favorita s katalyzátorem převedli relativně za hubičku a to bylo fajne auto na kdejakou cestu s levnou údržbou. To by museli hooodně šidit :-).

Zase tady nemusíme pálit čarodějnice. Ono když ty nové motory kvůli těm různým nesmyslům víc žerou, tak kde a čím pořád ubírat emise?

To snad je každému jasné, že je někde zakopaný pes?

0/0
23.9.2015 1:43

V62l42a10d72i26m58í93r 67K93r72a88i86d33l 8243364636

A co všechny ty ISO, audity a metrologie?

+1/0
22.9.2015 21:26

V14l57a37d69i15m96í24r 78K63r26a96i82d97l 8743414206

A není to důvod ke zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz?

0/0
22.9.2015 21:25

T14o63m60á32š 52B38a46š51a47n42d60a 2612309652540

V americe to tak určitě bude, dokonce se mluví o nařízení stáhnout všechna tato auta z provozu, což znamená zpětný odkup i několik let starých aut. Za jakou cenu je ovšem otázka.

+1/0
22.9.2015 21:28

D95a11n92i76e46l 11T13s47c65h28e30r18n10a61y 2205682289402

Tak jedna se o podvod prodavaji neco jineho nez deklaruji, hlavne ze my co mame starsi auta jsme buzerovani, ackoli mame emise nizsi

+1/0
22.9.2015 21:51

C78y82r68i63l 14P20a74v20e84l31k72a 4456612588975

Nejdůležitějším zjištěním je, že se opět potvrdilo (po prokázaných lžích se spotřebou), že nám VW, Škoda a další lžou. A kdo lže, ten krade. 

Jak má věřit, že ostatní komponenty ve škodovkách jsou OK? Kde je co ošuleno, poddimenzováno nebo tam třeba není (třeba antikorozní ochrana).

+2/−3
22.9.2015 21:18

M71i11c81h15a97l 94R19e11j26z94e14k 5316307465891

Co je to za dedukce? Prave naopak. Oni nic neosidili, ale pridali technologicky dokonaly system jak osulit urady.

+3/−1
22.9.2015 21:20

C36y72r41i31l 51P81a84v41e96l81k11a 4356252808735

A myslíte, že to udělali ve prospěch zákazníkům? Ha ha ha

0/0
23.9.2015 4:27

T29o65m71á19š 37Z60e38m63a30n 3455688804525

Naopak jako uživatel VW fandím.

0/0
22.9.2015 21:55

V68i98k87t54o72r 94N94á10r14o39ž17n25ý 3869682848

Je někdo takový , kdo nelže ? Obchod je jenom o lhaní.

+1/0
22.9.2015 22:37

A32l95o68i92s 29J52i74n47d59r20a 9190394967195

Faked in Germany.

0/0
22.9.2015 21:08

Z21d85e81n11e42k 72B96o93h56a61c30e84k 1738257357649

Jeste, ze ta Praha navrhuje zakaz vjezdu do centra starsim autum.

0/0
22.9.2015 21:07

T93o49m90á53š 40B33a75š75a60n98d92a 2602379432630

Stačilo by zakázat vjezd těm dieselům, ale i novým, furt by to mělo větší smysl, než zakázat vjezd benzíňákům, byť starším.

Frantíci už otevřeně přiznali, že podpora prodeje naftových motorů byl fatální omyl a dneska francouzké automobilky ve větších modelech benzín už vůbec nenabízí. Bude trvat desítky let, než se ten trend naftových motorů podaří zvrátit. Pokud vůbec.

+2/0
22.9.2015 21:24

J65a96r89o91m53í34r 24F54o95b86e38r 3498171724437

Njn.. to si jako koupím benziňák od citroenu a na benzinku bude zapřahat i přívěsný vozík na peníze, bo to žere i trávu kolem cesty?

0/0
22.9.2015 21:27

T78o59m21á94š 26B68a47š53a78n87d19a 2152499422780

Jak je vidět, fámy o úspornějším provozu dieselů zatemnily mozek nejednomu ovčanovi.

Stačí si spočítat vyšší pořizovací náklady, provozní a servisní a člověk zjístí, že pouhá nižšší spotřeba a o korunu levnější nafta se zaplatí po mnoha desítkách tisíc km. Najdříve se mluvilo o 40 tis., pak o 60 a dneska už se to pohybuje blízko 100 tis. hranice. Komu se tohle vyplatí? Jenom tomu, kdo najede alespoň 30 tis. km/rok, aby po třech letech prodal auto se 100 tis. a nulovou výhodou proti benzínu.

Kolik co žere je navíc hlavně věcí jízdního stylu.

+2/0
22.9.2015 21:36

V45l65a22d97i63m87í82r 32M81ü39l78l94e94r 6663115833680

Pokud má někdo auto, které mu stojí v garáži, nebo překáží 5 dní odstavené na parkovišti, tak ať ho prodá a jezdí hromadnou dopravou. Určitě ušetří.

0/0
22.9.2015 22:36

P13e26t30r 42H49o42r27á93k 1289533219144

Benzín by mohl a měl být levnější než nafta, stačí jenom snížit spotřební daň u benzínu o dvě koruny na úroveň zdanění nafty. Je neuvěřitelné, že ty rakovinotvorné sazomety stát daňově zvýhodňuje.

0/0
22.9.2015 22:53

J43a28r74o21m26í50r 72F36o19b18e55r 3948371394657

Zase to slovo ovčan ...a jéjé.

Máme starší octavii 1,9 TDi, jsme sice třetí v pořadí 265 tis. najeto, ale když se o to auto pěkně starám, tak přede jako kotě. Žádný olej se mi nikde neztrácí a přes emise a technickou prochází jedna dvě bez toho, aniž bych ho měl den předem v servise a zkoumal, co mi kde upadává.

Máte to velice zjednodušené, podle toho, že pár lidí škudlí a jezdí s vraky, soudíte všechny majitele nafťáků, ale takoví jelimani jezdí i s benziňáky.

Kolik ušetřím na provozu, tak tolik mě určitě víc servis nestojí.;-)

Cena dílů mí pěkně každý rok klesá a prodat auto po třech letech se 100 tis., když funguje ? Nu nejsem Rokefeler, bohatá firma nebo hlupák, abych úspory cpal do novějšího a novějšího auta.

Se 100 tis. bych prodal leda nynější benziňák, ono to nyní stejně asi déle nevydrží.

0/0
23.9.2015 1:37

M47a73t51ě86j 76S13k50o12ř32e22p46a 6952335947130

Teď jsem zkoušel svou novou Octavii dostat do otáček při otevřené kapotě a zjistil jsem, že se otáčky nedostanou nad 2500 a teď nevím, jestli to je nějaká standardní funkce, nebo je to ten SW, ale je fakt, že i když jsem kapotu zavřel, tak se nic nezměnilo, otáčky furt nízké, až když jsem se rozjel, tak se auto začalo chovat normálně...toto mi dělá i Touran r.v. 2008. Možná jsem vůl a je to normální, ale nevím, tak se ptám:-)??

0/0
22.9.2015 21:06

M45a43r71e28k 47T20a13l82p78a 7256389571599

u me je to tak ze pokud mam seslaplou spojku nejde to vice jak 3000 ot. a pokud neutral tak to frci i do cerveneho pole.. jinak mam Touran 1.9 TDi

0/0
22.9.2015 21:43

L93i70b34o15r 19M75a79ř29í75k 3666435102923

Myslím, že to má omezovač otáček. Ten ale funguje, jen když jsou kola v klidu. Otevřená nabo zavřená kapota na to nemá vliv.

+2/0
22.9.2015 22:06

M25a52r98t79i54n 48Z40b15o72r21n32í18k 5904549437900

Normální omezovač otáček. Docela logicky vás to nenechá naprázdno točit ve vysokých.

+1/0
22.9.2015 23:54

P72e70t48r 54M90i18c60h86a40l 2850564251822

Souhlas. Je to proto, aby nedošlo k poškození při přetočení nezatíženého motoru. Mám to taky.

+1/0
23.9.2015 0:06

P68a76v38e27l 54N94o60v82á98k 2695887262532

Hlavní je to, že v USA mají jen jedny emisní normy, jak pro benzín, tak pro diesel, a tam diesel dostává na zadek. V EU jsou normy oddělené a tím u diesela benevolentnější. Nafta patří do kamen, tam nevznikají tedy škodlivé emise? A pak, jaké by musely být motory pro traktory, NA, dodávky, aby zvládaly uvést náklady, jako to zvládají diesely? Uvidíme, jak budou vypadat a kdo si koupí auto s 1.2 Turbo benzin s 180.000 km např.? Nikdo, takže vše se automaticky bude přetáčet, turba měnit jako na běžícím pásu... Časem se dostaneme na standardní motor 1.0 biTurbo a motory se budou měnit celé při prodeji po 150.000 km jako se mění teď jen rozvody... Hlavně že bude norma EURO 20... Ubohost, ubohost, ubohost...

+3/0
22.9.2015 21:03

P31a58v11e95l 27K31r45e38j13č94í94ř 2542121173906

Na traktory a trucky mají v USA také jiné normy. Tam diesly projdou. Jen pro osobní auta mají normy stejné pro oba typy. A přijde mi to docela logické, proč by měl jeden druh motoru být nějak preferovaný, že může smrdět víc, než ten druhý?

0/0
22.9.2015 21:54

J21a48k67u91b 25K31o13s 3446932890464

Jo, ostatní automobilky jsou určitě bez poskvrnky :-)

0/0
22.9.2015 20:39

J59a81n 17Č72e11r58n38ý 9464850120840

Nafta patří do kamen :-P

+5/−1
22.9.2015 20:39

V44i67k35t78o54r 64Š81e42d71i51v86ý 8686711590126

Nechápu, proč je kolem toho takový humbuk. VW nastavil motory tak, aby prošly předepsaným testem. Zákony požadují právě přesně tohle - aby emise byly v limitech v průběhu přesně definovaného testu.

+9/−1
22.9.2015 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.