Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aféra Volkswagen nastartuje debatu o normách, míní automobiloví experti

Aféra automobilky Volkswagen, která podváděla s hlášením emisí, hýbe celým automobilovým průmyslem. Na otázky ohledně dalšího vývoje v celé kauze odpovídali experti iDNES.cz František Dvořák a Luděk Vokáč, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I53v53a62n 34P96š48e14n77č23í45k 6707870809746

ještě tu nebyl článek o močovině, o tom jak výrobce Adblue je vlastněn Agrofertem, o tom, jak vlastně Adblue funguje, o jeho vlastnostech a vlastně o tom, že je v zimě a českém létě skoro nepoužitelný, nebo se musí močovina klimatizovat od -11-40st C

0/0
24.9.2015 11:51

J36a18n 77Ř76e67z44n71í23č34e44k 3881921653490

No, myslím, na rozdíl od autora článku, že to auto po updatu softwaru nebude jezdit stejně.Ale aspoň se o normách začne mluvit. Amerika na emise prdí (Kjoto), v Asii vypouští do vzduchu neuvěřitelné věci, jen Evropa požaduje, aby z výfuků šel Channel č.10. Proto ty biosložky a turbomotorky jak do sekačky...ale jde hlavně o kšeft, takže vítězství zdravého rozumu v tomhle ohledu nečekejme

0/0
24.9.2015 6:02

P52e50t88r 74Z22a14s38k33o93č39i40l 2285282458139

To je z toho, že firmware v prodávaném zboží není povinně open source. Pak by se na všechny podvody přišlo, teda hlavně by si je nikdo nedovolil.

0/0
23.9.2015 21:33

K31a11r41e41l 46E51n75d73l70e96r 3323110240105

Chyba. Pokud to softwarově narovnají, auto nebude jezdit stále stejně. Motor bude stále fungovat v režimu, ve kterém splňuje normy a bude mít výrazně nižší výkon - proto to VW udělal, to mělo zatraceně dobrý důvod.

+3/0
23.9.2015 15:58

J38a85n 85N97o60v16á89k 7335244618447

ne v tom režimu je to nepojízdné. Prost se jen vypne podvádění běhen testu, nic více.

0/0
24.9.2015 16:37

S64t50a38n83i52s72l84a64v 20S75r10b33a 4735734518734

aféra vw především nastartuje restart skupiny vw. jestli někdo prodá x miliónů vozů jako podvod, tak si skoro nezaslouží dále podnikat. a američané to ví.

+1/−5
23.9.2015 15:34

T50o29m94á72š 96S25k90á29l79a 6418407

americane hlavne vi, ze potrebuji prodavat americka auta pred japonskymi a evropskymi a delaji hodne proto, aby tem zahranicnim zhorsili jmeno alespon na, idealne pod, uroven toho sveho.

+2/−1
23.9.2015 16:07

M41a57r93e31k 85M56a31l17ý 1582728481970

Myslím, že normy v USA jsou stejné jak pro americké, japonské, tak i pro evropské automobilky. Nebo se mýlím? Mám pocit, že všichni vyhověli bez potřeby speciálního "laboratórního" módu motoru, akorát VW ne. Tak jaké zhoršování jména automobilky máte na mysli?

0/0
24.9.2015 14:05

Z72d48e86n41ě37k 62D21u34f19e41k 2494144288

Debata o normách, o Euro normách, která z motorů dělá šíleně složité zařízení,  dále přeplňované sekačky na trávu, které si o vysoké spolehlivosti můžou nechat jen zdát, z motorů, ze kterých se přidáváním všelijakých chemikálií stávají pračky vzduchu měla být dávno a zarazit tak nesmyslné požadavky ekoteroristů, které popírají veškeré zákony fyziky, mechaniky atd. Automobilky se měli víc bránit.

+7/0
23.9.2015 15:32

J87a47n 49Ř59e19z13n20í41č52e17k 3261541233760

Přesně. Akorát vás poopravím - z toho všeho mají prospěch i automobilky - nižší životnost aut=větší odbyt, větší potřeba ND, nm utnost servisovat v autorizácích atd. Jediný kdo z toho nic nemá, je majitel vozu.

0/0
24.9.2015 6:08

L51u65k92á11š 11S30k65o98p58a37l 9586908275291

Trochu pochybuji o tom, jestli pan Dvořák, který je naprosto nekritickým obdivovatelem všeho co vyjede z bran MB potažmo VW je tím správným "expertem", který by měl situaci hodnotit. Občas bych mu, při čtení jeho článků, doporučil spíše studený ručník na čelo a setrvání v klidu...

+2/−2
23.9.2015 13:10
Foto

J16a32r25o54m26í67r 67Č83e67c97h 1623458867962

Toto je vše mediální humbuk Ameriky s cílem poškodit a ožebračit úspěšného Evropského výrobce aut.Další příspěvek Americké agrese proti Evropě.Chtějí ekonomicky a sociálně rozvrátit a posléze nám vnutit jejich zboží a tzv.demokracii.Nesmyslné emisní normy nesplňuje žádný turbodiesel v běžném provozu.Proto se k tomu ostatní automobilky ani nevyjadřuji.

+2/−5
23.9.2015 12:15

R85a68d67i25m 40H47u82l62í88k 6889217107281

Hehe, dobře pilote, dáme ti pilulku :-)

+1/−1
23.9.2015 12:26

J84o89s35e29f 90N71o37v55a18k 5678972936488

Dejte si studený ručník na čelo. Vysokou rychlostí, aspoň 50km/h. Třeba se vám to v hlavě trošku srovná. 8-o

+1/−1
23.9.2015 13:49

M64a42r68e78k 27M65a71l76ý 1412608471170

No a protože US normy nesplňuje skoro žádný turbodiesel, tak tam ani turbodiesely skoro nejezdí, je to logické a pochopitelné :-) Akorát VW tam chtěl svoje TDI prosadit a jinak než menším pdvodem to nešlo a k jeho smůle se na to přišlo. To je vše, žádná věda v tom není.

0/0
24.9.2015 14:08

T83o16m43á14š 78H93o55c97h43m59u96t71h 4984482980585

Vždyť něco podobného dělá i Samsung se svými smartphony. Jakmile zdetekuje SW, který měří výkon (např. AnTuTu), upraví se hodnoty procesoru, RAM a interního úložiště tak, aby vyšel co nejvyšší výsledek... ;-D

+4/0
23.9.2015 11:56

M67a76r11t69i30n 91V82á49v93r19a 2710553379

Když už to programovali s podvodem, kdo lidem zaručí, že jich tam nevymysleli víc?

.

Třeba řídící jednotka s průběhem let záměrně kazí výkon motoru, aby mu mohli prodat nové auto?

+4/−3
23.9.2015 11:53

T52o39m86á22š 17S64k93á50l39a 6728527

"kdo lidem zaruci", vy byste me rozesmal nevedet, ze to myslite opravdu vazne. Az zacnete pouzivat rozum, uvidite kde lezi nejake jistoty. Do te doby se naivne divte "co vsechno je na svete mozne".

0/0
23.9.2015 16:13

R95a14d14i45m 95H78u77l66í23k 6189647587771

On to vlastně podvod není. Automobilky (pokud se budeme bavit o evropských normách EURO) se řídí přesným nařízením, že auto musí při "laboratorních" testech na dynamometru splnit určité hodnoty. Na dynamometru se jede podle tzv. jízdní křivky, která je velice jednoduše rozpoznatelná od normálního provozu, proto stačí být průměrný programátor a nasadit do řídící jednotky automobilu "program" chování při emisním testu (pozor-neplést si s emisemi na STK). Pokud si budete chtít podívat na jízdní křivku, stačí si na googlu zadat NEDC.

A Mazda...ta na papíře taky funguje pěkně se svými motory skyblue :-)

Jedinnou výhrou jsou atmosférické benzínové motory. Ty totiž spalují takovou směs paliva se vzduchem, která se dobře "reaguje" na katalyzátoru

+9/−1
23.9.2015 11:50
Foto

P86e91t32e92r 20J69a32b10l70o91n16o67v83s86k41y 1439636261471

Vyborne auta su zo zilinskeho zavodu Kia

+1/−7
23.9.2015 11:50

J37o26s33e86f 77N14o96v39a93k 5888232426878

Až na ten předraženej servis...

0/0
23.9.2015 13:50

J79i19ř34í 24R41u11s 3407680506526

Experti iDNES.cz...;-D;-D

+3/0
23.9.2015 11:48

C35y22r97i77l 22P91a45v32e59l91k27a 4316602628155

Diesel patří do náklaďáku.

+5/0
23.9.2015 11:29

C54y88r23i39l 38P20a56v58e28l86k73a 4616272118625

1) Podvod je podvod. Není co řešit. Pokud podvádí s emisemi, mohou podvádět třeba i s kvalitou a životností. Nevěřím jim.

2) Emisní přepisy jsou pitomost, nutí výrobce vymýšlet složité a nespolehlivé agregáty

3) Bez downsizingu to jde (např. Mazda)

+12/−3
23.9.2015 11:29

M70a58r58t71i18n 86F21i27l39i21p41c77z63y78k 3901471395273

3) U dieslu to nejde

+4/0
23.9.2015 11:46

M30a95r16t48i44n 85F63i40l74i62p38c91z79y54k 3921181575373

Omluva, downsizing není spjat pouze s přeplňováním, jehož absennci máte u Mazdy v případě jejího atmosferického benzínu na mysli.

Čili obecně to bez downsizingu jde, ale bez přeplňování u dieslu ne.

+2/0
23.9.2015 11:49

Š25t89e19f24a50n 67F48r74i42č29a 7202108443456

Diesely nepatří do měst. Toxické částice jsou hlavní příčinou zhoubných onemocnění. Velká města měla mít už dávno obchvaty.

+6/0
23.9.2015 11:24

K18a39r45e66l 42E31n24d71l17e76r 3213570870465

To, žýe jsou ty mikrosaze hlavní příčinou zhoubných onemocnění, je nesmysl - jejich škodlivost zatím nikdo neprokázal. FAP filtry jsou do aut montovány preventivně - kdyby se to jednou prokázalo.

Ovšem kdo považuje FAP za něco ekologického, nedomýšlí souvislosti. Za životnost motoru se v tom filtru, pokud správně funguje, spálí asi 6-8 kg sazí. Vtip je v tom, že se spalují po troškách tak, že se tam pustí nafta. Na spálení toho kýblu sazí se za ty roky spotřebuje kolem 2000 litrů motorové nafty. Ještě pořád vám to připadá ekologické?

+1/0
23.9.2015 16:04

M41a86r84t54i31n 62F32i48l18i16p55c48z10y68k 3531431305733

Nevím, proč by z toho měli být majitelé VW nějak napjatí.

A rozhodně bych v tomto případě nejel nikam přehrávat řídící jednotku, pokud bych takový motor vlastnil.

+3/−1
23.9.2015 11:17

T28o91m83á49š 19F35i74r35b23a52c81h41e12r 9920790114420

U nás ne, ale němci napjatí budou, pokud rozdíl v reálných emisích nebude tak velký aby jim začali odebírat ekologické plakety. Pak už to problém bude.

+1/0
23.9.2015 11:44

J77o81s23e68f 31N39o21v93a30k 5548272726568

Čím je motor "ekologičtější", tím dřív odejde do kytek.

+2/0
23.9.2015 13:51

T46o39m94á62š 90F77i59r78b95a49c79h65e75r 9130610674980

František Dvořák , expert iDnes ?;-D Ne děkuji, nemám otázku .

+4/0
23.9.2015 11:14

L35a97ď98a 64M95a46y78e24r 7282791240807

To jsou mi experti už to vidím nepochopili zákon a bagatelizování podvodu!

+6/0
23.9.2015 11:07

M15i67c34h19a84e65l 62G83o47t51z 5764838853

Jaci experti? Expert na cinknute motory poukaze po uvedení na trh a ne, až se celá kauza zacne řešit. Jsou to experti jako Andor Sandor, který vše vi a všude byl...

+3/0
23.9.2015 10:47

J81i42ř42í 12S54m35e58t35a30n28a 7295729902508

Virtuální kvalita koncernových autR^Rv;-D;-D;-D

+4/−2
23.9.2015 10:43

J92a25k48u72b 97F44e97i89f80a54r 7569909466989

Mě by zajímalo, jak řídící jednotka pozná, že je zrovna na technické, resp. že se měří emise. Vždyť to se přece strčí měřící sonda do výfuku, ne?

0/−5
23.9.2015 10:42

M83a61r83t30i25n 78F23i13l45i21p72c53z65y54k 3831491155453

Řidící jednotka je ale schopna rozeznat měřící cyklus pro emise, což je něco naprosto jiného, než měření emisí na technické.

0/0
23.9.2015 11:16

T92o24m69á67š 98F78i78r49b86a91c60h87e55r 9630880594510

https://www.youtube.com/watch?v=rpJ0ih3b2n8

0/0
23.9.2015 11:22

K68a44r97e57l 22L37o88p78a36t98a 8536787521167

To je fajn, ale ja tam žádné NOx nevidím. Jen CO

0/0
23.9.2015 11:29

O41t48a21k96a32r 38F25u61k15a 8511743901314

Covece tys mě pobavil :D

0/0
23.9.2015 11:36

M52a57r65e19k 64M16a12l24ý 1142178861800

No právě! Ve výfuku je snímač, který zaregistruje měřící sondu, tuto informaci předá do řídící jednotky a ta se přepne do speciálního modu, ve kterém neprodukuje emise :-)

0/0
24.9.2015 14:14

P86e80t87r 72N78i34v69n43i84c29k49ý 3432654655307

Zásadní otázka pro majitele aut s těmito motory je, jestli nepřijdou o technickou, když jejich auta nesplňují emise (pouze dokázali obalamutit měření).

+3/0
23.9.2015 10:29

J36o17s38e55f 81M30i16k46i31n 5703894885724

A napojí se vše na OBD konektor, který přes který se řídí reřim při zkoušení

0/0
23.9.2015 11:17

J50o90s36e40f 33M25i45k57i36n 5883354265154

Patří k následující otázce

0/0
23.9.2015 11:19

K56a45r32e17l 31L52o97p84a75t17a 8746607141597

Otázka spíš je, které auto to opravdu splňuje...

+2/0
23.9.2015 11:26

J79i44ř66í 12N88o45v96á92k 3933929188206

Žádné. Základní fyzikální zákony platí všude.

+2/0
23.9.2015 11:56

T50o30m72á98š 27B13a39š76a73n70d23a 2232489462900

Nesmysl, to nemá s fyzikálními zákony nic společného, pouze se schopností vyrobit motor splňující dané požadavky.

VW to neumí, tak to řeší podvodem. Mj. existují i alternativy k dieselovým motorům, které s emisemi problém nemají.

0/−2
23.9.2015 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.