Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aféra Volkswagen nastartuje debatu o normách, míní automobiloví experti

Aféra automobilky Volkswagen, která podváděla s hlášením emisí, hýbe celým automobilovým průmyslem. Na otázky ohledně dalšího vývoje v celé kauze odpovídali experti iDNES.cz František Dvořák a Luděk Vokáč, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I96v40a83n 88P55š88e37n21č45í33k 6847640549266

ještě tu nebyl článek o močovině, o tom jak výrobce Adblue je vlastněn Agrofertem, o tom, jak vlastně Adblue funguje, o jeho vlastnostech a vlastně o tom, že je v zimě a českém létě skoro nepoužitelný, nebo se musí močovina klimatizovat od -11-40st C

0/0
24.9.2015 11:51

J81a35n 29Ř22e27z60n24í86č25e97k 3261201133250

No, myslím, na rozdíl od autora článku, že to auto po updatu softwaru nebude jezdit stejně.Ale aspoň se o normách začne mluvit. Amerika na emise prdí (Kjoto), v Asii vypouští do vzduchu neuvěřitelné věci, jen Evropa požaduje, aby z výfuků šel Channel č.10. Proto ty biosložky a turbomotorky jak do sekačky...ale jde hlavně o kšeft, takže vítězství zdravého rozumu v tomhle ohledu nečekejme

0/0
24.9.2015 6:02

P98e78t57r 48Z38a72s62k67o58č14i98l 2175762268239

To je z toho, že firmware v prodávaném zboží není povinně open source. Pak by se na všechny podvody přišlo, teda hlavně by si je nikdo nedovolil.

0/0
23.9.2015 21:33

K41a78r90e71l 76E26n54d70l10e86r 3483420450265

Chyba. Pokud to softwarově narovnají, auto nebude jezdit stále stejně. Motor bude stále fungovat v režimu, ve kterém splňuje normy a bude mít výrazně nižší výkon - proto to VW udělal, to mělo zatraceně dobrý důvod.

+3/0
23.9.2015 15:58

J96a72n 56N72o27v17á30k 7335164178167

ne v tom režimu je to nepojízdné. Prost se jen vypne podvádění běhen testu, nic více.

0/0
24.9.2015 16:37

S87t19a72n61i62s23l61a17v 19S98r84b83a 4405224538324

aféra vw především nastartuje restart skupiny vw. jestli někdo prodá x miliónů vozů jako podvod, tak si skoro nezaslouží dále podnikat. a američané to ví.

+1/−5
23.9.2015 15:34

T61o12m76á37š 84S23k34á22l86a 6118437

americane hlavne vi, ze potrebuji prodavat americka auta pred japonskymi a evropskymi a delaji hodne proto, aby tem zahranicnim zhorsili jmeno alespon na, idealne pod, uroven toho sveho.

+2/−1
23.9.2015 16:07

M29a52r94e34k 58M66a65l68ý 1202668611360

Myslím, že normy v USA jsou stejné jak pro americké, japonské, tak i pro evropské automobilky. Nebo se mýlím? Mám pocit, že všichni vyhověli bez potřeby speciálního "laboratórního" módu motoru, akorát VW ne. Tak jaké zhoršování jména automobilky máte na mysli?

0/0
24.9.2015 14:05

Z35d84e29n83ě18k 86D73u71f88e85k 2934754118

Debata o normách, o Euro normách, která z motorů dělá šíleně složité zařízení,  dále přeplňované sekačky na trávu, které si o vysoké spolehlivosti můžou nechat jen zdát, z motorů, ze kterých se přidáváním všelijakých chemikálií stávají pračky vzduchu měla být dávno a zarazit tak nesmyslné požadavky ekoteroristů, které popírají veškeré zákony fyziky, mechaniky atd. Automobilky se měli víc bránit.

+7/0
23.9.2015 15:32

J53a15n 38Ř59e34z59n37í49č35e59k 3731891553880

Přesně. Akorát vás poopravím - z toho všeho mají prospěch i automobilky - nižší životnost aut=větší odbyt, větší potřeba ND, nm utnost servisovat v autorizácích atd. Jediný kdo z toho nic nemá, je majitel vozu.

0/0
24.9.2015 6:08

L58u81k55á86š 62S50k44o25p10a59l 9376148385781

Trochu pochybuji o tom, jestli pan Dvořák, který je naprosto nekritickým obdivovatelem všeho co vyjede z bran MB potažmo VW je tím správným "expertem", který by měl situaci hodnotit. Občas bych mu, při čtení jeho článků, doporučil spíše studený ručník na čelo a setrvání v klidu...

+2/−2
23.9.2015 13:10

J24a69r57o62m19í39r 81Č64e21c63h 1813168377762

Toto je vše mediální humbuk Ameriky s cílem poškodit a ožebračit úspěšného Evropského výrobce aut.Další příspěvek Americké agrese proti Evropě.Chtějí ekonomicky a sociálně rozvrátit a posléze nám vnutit jejich zboží a tzv.demokracii.Nesmyslné emisní normy nesplňuje žádný turbodiesel v běžném provozu.Proto se k tomu ostatní automobilky ani nevyjadřuji.

+2/−5
23.9.2015 12:15

R96a45d93i34m 44H96u27l82í39k 6139487887471

Hehe, dobře pilote, dáme ti pilulku :-)

+1/−1
23.9.2015 12:26

J12o69s23e59f 73N31o33v21a55k 5448142416928

Dejte si studený ručník na čelo. Vysokou rychlostí, aspoň 50km/h. Třeba se vám to v hlavě trošku srovná. 8-o

+1/−1
23.9.2015 13:49

M78a29r98e89k 74M98a68l38ý 1872328611910

No a protože US normy nesplňuje skoro žádný turbodiesel, tak tam ani turbodiesely skoro nejezdí, je to logické a pochopitelné :-) Akorát VW tam chtěl svoje TDI prosadit a jinak než menším pdvodem to nešlo a k jeho smůle se na to přišlo. To je vše, žádná věda v tom není.

0/0
24.9.2015 14:08

T19o14m44á27š 51H74o33c15h89m92u27t19h 4924672560625

Vždyť něco podobného dělá i Samsung se svými smartphony. Jakmile zdetekuje SW, který měří výkon (např. AnTuTu), upraví se hodnoty procesoru, RAM a interního úložiště tak, aby vyšel co nejvyšší výsledek... ;-D

+4/0
23.9.2015 11:56

M55a73r33t48i88n 40V64á34v13r20a 2140583239

Když už to programovali s podvodem, kdo lidem zaručí, že jich tam nevymysleli víc?

.

Třeba řídící jednotka s průběhem let záměrně kazí výkon motoru, aby mu mohli prodat nové auto?

+4/−3
23.9.2015 11:53

T48o42m41á35š 36S21k38á23l17a 6218267

"kdo lidem zaruci", vy byste me rozesmal nevedet, ze to myslite opravdu vazne. Az zacnete pouzivat rozum, uvidite kde lezi nejake jistoty. Do te doby se naivne divte "co vsechno je na svete mozne".

0/0
23.9.2015 16:13

R61a66d68i73m 38H16u72l65í16k 6119807347761

On to vlastně podvod není. Automobilky (pokud se budeme bavit o evropských normách EURO) se řídí přesným nařízením, že auto musí při "laboratorních" testech na dynamometru splnit určité hodnoty. Na dynamometru se jede podle tzv. jízdní křivky, která je velice jednoduše rozpoznatelná od normálního provozu, proto stačí být průměrný programátor a nasadit do řídící jednotky automobilu "program" chování při emisním testu (pozor-neplést si s emisemi na STK). Pokud si budete chtít podívat na jízdní křivku, stačí si na googlu zadat NEDC.

A Mazda...ta na papíře taky funguje pěkně se svými motory skyblue :-)

Jedinnou výhrou jsou atmosférické benzínové motory. Ty totiž spalují takovou směs paliva se vzduchem, která se dobře "reaguje" na katalyzátoru

+9/−1
23.9.2015 11:50
Foto

P87e67t70e24r 13J62a27b70l22o11n41o79v77s75k61y 1429306501261

Vyborne auta su zo zilinskeho zavodu Kia

+1/−7
23.9.2015 11:50

J60o26s36e72f 78N97o64v38a81k 5968852566428

Až na ten předraženej servis...

0/0
23.9.2015 13:50

J41i59ř10í 59R33u70s 3517910176636

Experti iDNES.cz...;-D;-D

+3/0
23.9.2015 11:48

C43y94r56i71l 96P36a93v88e53l67k60a 4826592378505

Diesel patří do náklaďáku.

+5/0
23.9.2015 11:29

C44y51r34i64l 62P42a39v13e54l32k45a 4446112418695

1) Podvod je podvod. Není co řešit. Pokud podvádí s emisemi, mohou podvádět třeba i s kvalitou a životností. Nevěřím jim.

2) Emisní přepisy jsou pitomost, nutí výrobce vymýšlet složité a nespolehlivé agregáty

3) Bez downsizingu to jde (např. Mazda)

+12/−3
23.9.2015 11:29

M27a55r18t34i29n 18F44i12l17i65p84c70z91y67k 3871721985273

3) U dieslu to nejde

+4/0
23.9.2015 11:46

M10a95r29t17i50n 81F98i80l62i26p68c51z14y57k 3541521355893

Omluva, downsizing není spjat pouze s přeplňováním, jehož absennci máte u Mazdy v případě jejího atmosferického benzínu na mysli.

Čili obecně to bez downsizingu jde, ale bez přeplňování u dieslu ne.

+2/0
23.9.2015 11:49

Š64t13e28f26a25n 42F89r61i54č75a 7542428623646

Diesely nepatří do měst. Toxické částice jsou hlavní příčinou zhoubných onemocnění. Velká města měla mít už dávno obchvaty.

+6/0
23.9.2015 11:24

K57a70r11e24l 69E31n35d11l83e46r 3193630490895

To, žýe jsou ty mikrosaze hlavní příčinou zhoubných onemocnění, je nesmysl - jejich škodlivost zatím nikdo neprokázal. FAP filtry jsou do aut montovány preventivně - kdyby se to jednou prokázalo.

Ovšem kdo považuje FAP za něco ekologického, nedomýšlí souvislosti. Za životnost motoru se v tom filtru, pokud správně funguje, spálí asi 6-8 kg sazí. Vtip je v tom, že se spalují po troškách tak, že se tam pustí nafta. Na spálení toho kýblu sazí se za ty roky spotřebuje kolem 2000 litrů motorové nafty. Ještě pořád vám to připadá ekologické?

+1/0
23.9.2015 16:04

M96a43r65t44i22n 45F47i19l61i95p77c13z91y17k 3911461355853

Nevím, proč by z toho měli být majitelé VW nějak napjatí.

A rozhodně bych v tomto případě nejel nikam přehrávat řídící jednotku, pokud bych takový motor vlastnil.

+3/−1
23.9.2015 11:17

T71o35m88á49š 98F83i50r21b29a43c76h27e42r 9770330364220

U nás ne, ale němci napjatí budou, pokud rozdíl v reálných emisích nebude tak velký aby jim začali odebírat ekologické plakety. Pak už to problém bude.

+1/0
23.9.2015 11:44

J63o77s21e75f 28N51o22v32a90k 5618722536328

Čím je motor "ekologičtější", tím dřív odejde do kytek.

+2/0
23.9.2015 13:51

T19o75m54á72š 37F62i28r71b53a26c44h38e93r 9360880284280

František Dvořák , expert iDnes ?;-D Ne děkuji, nemám otázku .

+4/0
23.9.2015 11:14

L60a70ď23a 83M64a34y70e18r 7602591700967

To jsou mi experti už to vidím nepochopili zákon a bagatelizování podvodu!

+6/0
23.9.2015 11:07

M86i60c58h58a55e89l 54G18o65t33z 5604978593

Jaci experti? Expert na cinknute motory poukaze po uvedení na trh a ne, až se celá kauza zacne řešit. Jsou to experti jako Andor Sandor, který vše vi a všude byl...

+3/0
23.9.2015 10:47

J45i16ř66í 58S82m23e27t95a12n43a 7545929612948

Virtuální kvalita koncernových autR^Rv;-D;-D;-D

+4/−2
23.9.2015 10:43

J86a82k68u63b 56F24e11i96f91a22r 7739449226419

Mě by zajímalo, jak řídící jednotka pozná, že je zrovna na technické, resp. že se měří emise. Vždyť to se přece strčí měřící sonda do výfuku, ne?

0/−5
23.9.2015 10:42

M15a76r93t82i38n 35F45i82l28i68p16c79z50y57k 3151671315733

Řidící jednotka je ale schopna rozeznat měřící cyklus pro emise, což je něco naprosto jiného, než měření emisí na technické.

0/0
23.9.2015 11:16

T40o52m73á21š 95F46i87r22b86a62c41h40e80r 9390390544210

https://www.youtube.com/watch?v=rpJ0ih3b2n8

0/0
23.9.2015 11:22

K35a68r57e17l 20L70o60p46a85t45a 8876187301567

To je fajn, ale ja tam žádné NOx nevidím. Jen CO

0/0
23.9.2015 11:29

O44t17a15k22a48r 10F61u12k82a 8861913471324

Covece tys mě pobavil :D

0/0
23.9.2015 11:36

M94a65r37e74k 98M20a27l59ý 1562958141810

No právě! Ve výfuku je snímač, který zaregistruje měřící sondu, tuto informaci předá do řídící jednotky a ta se přepne do speciálního modu, ve kterém neprodukuje emise :-)

0/0
24.9.2015 14:14

P45e63t49r 44N98i12v76n98i53c20k83ý 3452324345427

Zásadní otázka pro majitele aut s těmito motory je, jestli nepřijdou o technickou, když jejich auta nesplňují emise (pouze dokázali obalamutit měření).

+3/0
23.9.2015 10:29

J72o34s17e55f 33M32i77k23i24n 5893794605424

A napojí se vše na OBD konektor, který přes který se řídí reřim při zkoušení

0/0
23.9.2015 11:17

J27o56s57e25f 44M27i26k48i42n 5513924445554

Patří k následující otázce

0/0
23.9.2015 11:19

K94a21r26e90l 63L87o91p27a83t71a 8956367211407

Otázka spíš je, které auto to opravdu splňuje...

+2/0
23.9.2015 11:26

J71i30ř84í 21N96o48v20á88k 3473279748756

Žádné. Základní fyzikální zákony platí všude.

+2/0
23.9.2015 11:56

T26o38m16á89š 17B90a80š84a78n67d93a 2672439512660

Nesmysl, to nemá s fyzikálními zákony nic společného, pouze se schopností vyrobit motor splňující dané požadavky.

VW to neumí, tak to řeší podvodem. Mj. existují i alternativy k dieselovým motorům, které s emisemi problém nemají.

0/−2
23.9.2015 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.