Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aféra Volkswagen nastartuje debatu o normách, míní automobiloví experti

Aféra automobilky Volkswagen, která podváděla s hlášením emisí, hýbe celým automobilovým průmyslem. Na otázky ohledně dalšího vývoje v celé kauze odpovídali experti iDNES.cz František Dvořák a Luděk Vokáč, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I44v44a13n 44P17š82e76n28č40í27k 6347420319856

ještě tu nebyl článek o močovině, o tom jak výrobce Adblue je vlastněn Agrofertem, o tom, jak vlastně Adblue funguje, o jeho vlastnostech a vlastně o tom, že je v zimě a českém létě skoro nepoužitelný, nebo se musí močovina klimatizovat od -11-40st C

0/0
24.9.2015 11:51

J28a54n 79Ř48e47z62n14í19č53e18k 3771871343320

No, myslím, na rozdíl od autora článku, že to auto po updatu softwaru nebude jezdit stejně.Ale aspoň se o normách začne mluvit. Amerika na emise prdí (Kjoto), v Asii vypouští do vzduchu neuvěřitelné věci, jen Evropa požaduje, aby z výfuků šel Channel č.10. Proto ty biosložky a turbomotorky jak do sekačky...ale jde hlavně o kšeft, takže vítězství zdravého rozumu v tomhle ohledu nečekejme

0/0
24.9.2015 6:02

P58e44t47r 36Z40a16s52k98o82č94i84l 2635362478289

To je z toho, že firmware v prodávaném zboží není povinně open source. Pak by se na všechny podvody přišlo, teda hlavně by si je nikdo nedovolil.

0/0
23.9.2015 21:33

K33a66r56e82l 49E94n42d57l98e40r 3733540350895

Chyba. Pokud to softwarově narovnají, auto nebude jezdit stále stejně. Motor bude stále fungovat v režimu, ve kterém splňuje normy a bude mít výrazně nižší výkon - proto to VW udělal, to mělo zatraceně dobrý důvod.

+3/0
23.9.2015 15:58

J94a66n 29N58o54v68á94k 7785974118257

ne v tom režimu je to nepojízdné. Prost se jen vypne podvádění běhen testu, nic více.

0/0
24.9.2015 16:37

S42t29a70n83i62s82l36a66v 89S30r50b30a 4155834368254

aféra vw především nastartuje restart skupiny vw. jestli někdo prodá x miliónů vozů jako podvod, tak si skoro nezaslouží dále podnikat. a američané to ví.

+1/−5
23.9.2015 15:34

T85o48m94á65š 60S26k18á87l38a 6658157

americane hlavne vi, ze potrebuji prodavat americka auta pred japonskymi a evropskymi a delaji hodne proto, aby tem zahranicnim zhorsili jmeno alespon na, idealne pod, uroven toho sveho.

+2/−1
23.9.2015 16:07

M80a78r32e53k 68M55a67l16ý 1752718721450

Myslím, že normy v USA jsou stejné jak pro americké, japonské, tak i pro evropské automobilky. Nebo se mýlím? Mám pocit, že všichni vyhověli bez potřeby speciálního "laboratórního" módu motoru, akorát VW ne. Tak jaké zhoršování jména automobilky máte na mysli?

0/0
24.9.2015 14:05

Z57d46e87n44ě69k 53D45u24f73e27k 2524194408

Debata o normách, o Euro normách, která z motorů dělá šíleně složité zařízení,  dále přeplňované sekačky na trávu, které si o vysoké spolehlivosti můžou nechat jen zdát, z motorů, ze kterých se přidáváním všelijakých chemikálií stávají pračky vzduchu měla být dávno a zarazit tak nesmyslné požadavky ekoteroristů, které popírají veškeré zákony fyziky, mechaniky atd. Automobilky se měli víc bránit.

+7/0
23.9.2015 15:32

J12a45n 63Ř26e20z82n55í96č77e55k 3861671753810

Přesně. Akorát vás poopravím - z toho všeho mají prospěch i automobilky - nižší životnost aut=větší odbyt, větší potřeba ND, nm utnost servisovat v autorizácích atd. Jediný kdo z toho nic nemá, je majitel vozu.

0/0
24.9.2015 6:08

L74u47k77á60š 53S22k12o47p28a72l 9806488445911

Trochu pochybuji o tom, jestli pan Dvořák, který je naprosto nekritickým obdivovatelem všeho co vyjede z bran MB potažmo VW je tím správným "expertem", který by měl situaci hodnotit. Občas bych mu, při čtení jeho článků, doporučil spíše studený ručník na čelo a setrvání v klidu...

+2/−2
23.9.2015 13:10

J50a40r62o35m23í23r 65Č19e13c88h 1643878277472

Toto je vše mediální humbuk Ameriky s cílem poškodit a ožebračit úspěšného Evropského výrobce aut.Další příspěvek Americké agrese proti Evropě.Chtějí ekonomicky a sociálně rozvrátit a posléze nám vnutit jejich zboží a tzv.demokracii.Nesmyslné emisní normy nesplňuje žádný turbodiesel v běžném provozu.Proto se k tomu ostatní automobilky ani nevyjadřuji.

+2/−5
23.9.2015 12:15

R79a90d10i76m 92H71u70l76í94k 6659987957371

Hehe, dobře pilote, dáme ti pilulku :-)

+1/−1
23.9.2015 12:26

J64o26s90e44f 70N48o63v55a46k 5918612536628

Dejte si studený ručník na čelo. Vysokou rychlostí, aspoň 50km/h. Třeba se vám to v hlavě trošku srovná. 8-o

+1/−1
23.9.2015 13:49

M25a64r43e87k 94M64a94l64ý 1662368721130

No a protože US normy nesplňuje skoro žádný turbodiesel, tak tam ani turbodiesely skoro nejezdí, je to logické a pochopitelné :-) Akorát VW tam chtěl svoje TDI prosadit a jinak než menším pdvodem to nešlo a k jeho smůle se na to přišlo. To je vše, žádná věda v tom není.

0/0
24.9.2015 14:08

T55o71m30á73š 44H95o36c26h84m10u92t22h 4544932490625

Vždyť něco podobného dělá i Samsung se svými smartphony. Jakmile zdetekuje SW, který měří výkon (např. AnTuTu), upraví se hodnoty procesoru, RAM a interního úložiště tak, aby vyšel co nejvyšší výsledek... ;-D

+4/0
23.9.2015 11:56

M90a42r98t48i32n 39V55á16v42r17a 2700433109

Když už to programovali s podvodem, kdo lidem zaručí, že jich tam nevymysleli víc?

.

Třeba řídící jednotka s průběhem let záměrně kazí výkon motoru, aby mu mohli prodat nové auto?

+4/−3
23.9.2015 11:53

T72o97m88á27š 40S24k75á43l80a 6128947

"kdo lidem zaruci", vy byste me rozesmal nevedet, ze to myslite opravdu vazne. Az zacnete pouzivat rozum, uvidite kde lezi nejake jistoty. Do te doby se naivne divte "co vsechno je na svete mozne".

0/0
23.9.2015 16:13

R34a36d77i25m 70H31u43l11í24k 6419727347371

On to vlastně podvod není. Automobilky (pokud se budeme bavit o evropských normách EURO) se řídí přesným nařízením, že auto musí při "laboratorních" testech na dynamometru splnit určité hodnoty. Na dynamometru se jede podle tzv. jízdní křivky, která je velice jednoduše rozpoznatelná od normálního provozu, proto stačí být průměrný programátor a nasadit do řídící jednotky automobilu "program" chování při emisním testu (pozor-neplést si s emisemi na STK). Pokud si budete chtít podívat na jízdní křivku, stačí si na googlu zadat NEDC.

A Mazda...ta na papíře taky funguje pěkně se svými motory skyblue :-)

Jedinnou výhrou jsou atmosférické benzínové motory. Ty totiž spalují takovou směs paliva se vzduchem, která se dobře "reaguje" na katalyzátoru

+9/−1
23.9.2015 11:50
Foto

P33e80t25e26r 23J41a37b35l91o25n22o12v13s93k23y 1789736291191

Vyborne auta su zo zilinskeho zavodu Kia

+1/−7
23.9.2015 11:50

J40o14s23e95f 61N40o44v21a72k 5688282686988

Až na ten předraženej servis...

0/0
23.9.2015 13:50

J72i61ř93í 59R98u59s 3297490736686

Experti iDNES.cz...;-D;-D

+3/0
23.9.2015 11:48

C41y20r64i22l 67P37a30v31e50l22k62a 4926332208845

Diesel patří do náklaďáku.

+5/0
23.9.2015 11:29

C62y84r77i30l 63P65a73v56e22l38k51a 4106622798245

1) Podvod je podvod. Není co řešit. Pokud podvádí s emisemi, mohou podvádět třeba i s kvalitou a životností. Nevěřím jim.

2) Emisní přepisy jsou pitomost, nutí výrobce vymýšlet složité a nespolehlivé agregáty

3) Bez downsizingu to jde (např. Mazda)

+12/−3
23.9.2015 11:29

M98a69r66t44i80n 84F96i28l76i83p52c46z77y55k 3461791385823

3) U dieslu to nejde

+4/0
23.9.2015 11:46

M74a45r73t51i28n 19F12i67l63i52p82c26z36y66k 3511361225913

Omluva, downsizing není spjat pouze s přeplňováním, jehož absennci máte u Mazdy v případě jejího atmosferického benzínu na mysli.

Čili obecně to bez downsizingu jde, ale bez přeplňování u dieslu ne.

+2/0
23.9.2015 11:49

Š36t87e38f98a65n 66F10r46i21č29a 7942108753586

Diesely nepatří do měst. Toxické částice jsou hlavní příčinou zhoubných onemocnění. Velká města měla mít už dávno obchvaty.

+6/0
23.9.2015 11:24

K23a26r87e44l 49E57n50d56l41e23r 3303530440605

To, žýe jsou ty mikrosaze hlavní příčinou zhoubných onemocnění, je nesmysl - jejich škodlivost zatím nikdo neprokázal. FAP filtry jsou do aut montovány preventivně - kdyby se to jednou prokázalo.

Ovšem kdo považuje FAP za něco ekologického, nedomýšlí souvislosti. Za životnost motoru se v tom filtru, pokud správně funguje, spálí asi 6-8 kg sazí. Vtip je v tom, že se spalují po troškách tak, že se tam pustí nafta. Na spálení toho kýblu sazí se za ty roky spotřebuje kolem 2000 litrů motorové nafty. Ještě pořád vám to připadá ekologické?

+1/0
23.9.2015 16:04

M56a85r94t51i43n 53F52i49l53i74p78c17z50y81k 3971821715623

Nevím, proč by z toho měli být majitelé VW nějak napjatí.

A rozhodně bych v tomto případě nejel nikam přehrávat řídící jednotku, pokud bych takový motor vlastnil.

+3/−1
23.9.2015 11:17

T75o34m13á20š 78F17i85r64b51a79c55h25e77r 9210310494890

U nás ne, ale němci napjatí budou, pokud rozdíl v reálných emisích nebude tak velký aby jim začali odebírat ekologické plakety. Pak už to problém bude.

+1/0
23.9.2015 11:44

J35o33s53e66f 32N15o72v71a22k 5648422166688

Čím je motor "ekologičtější", tím dřív odejde do kytek.

+2/0
23.9.2015 13:51

T58o58m50á67š 77F20i57r46b16a86c64h77e12r 9720920384950

František Dvořák , expert iDnes ?;-D Ne děkuji, nemám otázku .

+4/0
23.9.2015 11:14

L66a84ď10a 91M72a58y28e94r 7532281390477

To jsou mi experti už to vidím nepochopili zákon a bagatelizování podvodu!

+6/0
23.9.2015 11:07

M66i51c53h58a81e31l 96G74o20t43z 5214918533

Jaci experti? Expert na cinknute motory poukaze po uvedení na trh a ne, až se celá kauza zacne řešit. Jsou to experti jako Andor Sandor, který vše vi a všude byl...

+3/0
23.9.2015 10:47

J28i45ř87í 88S29m41e78t43a25n97a 7575159762848

Virtuální kvalita koncernových autR^Rv;-D;-D;-D

+4/−2
23.9.2015 10:43

J98a31k71u33b 91F27e97i49f45a21r 7299299516959

Mě by zajímalo, jak řídící jednotka pozná, že je zrovna na technické, resp. že se měří emise. Vždyť to se přece strčí měřící sonda do výfuku, ne?

0/−5
23.9.2015 10:42

M63a85r32t72i18n 48F53i23l39i16p33c85z60y14k 3501531945523

Řidící jednotka je ale schopna rozeznat měřící cyklus pro emise, což je něco naprosto jiného, než měření emisí na technické.

0/0
23.9.2015 11:16

T15o45m96á52š 47F19i29r73b54a77c10h76e68r 9100890814790

https://www.youtube.com/watch?v=rpJ0ih3b2n8

0/0
23.9.2015 11:22

K39a74r83e96l 38L40o85p90a64t10a 8156667931987

To je fajn, ale ja tam žádné NOx nevidím. Jen CO

0/0
23.9.2015 11:29

O91t25a76k24a16r 97F20u47k23a 8531443921754

Covece tys mě pobavil :D

0/0
23.9.2015 11:36

M22a62r46e33k 95M77a34l21ý 1772208541760

No právě! Ve výfuku je snímač, který zaregistruje měřící sondu, tuto informaci předá do řídící jednotky a ta se přepne do speciálního modu, ve kterém neprodukuje emise :-)

0/0
24.9.2015 14:14

P14e21t60r 81N19i23v16n59i78c18k60ý 3912844825837

Zásadní otázka pro majitele aut s těmito motory je, jestli nepřijdou o technickou, když jejich auta nesplňují emise (pouze dokázali obalamutit měření).

+3/0
23.9.2015 10:29

J68o90s61e40f 62M44i64k72i38n 5283764195884

A napojí se vše na OBD konektor, který přes který se řídí reřim při zkoušení

0/0
23.9.2015 11:17

J69o86s23e14f 31M47i12k86i58n 5643134405374

Patří k následující otázce

0/0
23.9.2015 11:19

K42a96r14e11l 54L47o22p93a64t30a 8256797911417

Otázka spíš je, které auto to opravdu splňuje...

+2/0
23.9.2015 11:26

J48i48ř32í 63N41o14v27á89k 3903939568706

Žádné. Základní fyzikální zákony platí všude.

+2/0
23.9.2015 11:56

T47o80m95á20š 36B57a10š34a11n67d67a 2372729382950

Nesmysl, to nemá s fyzikálními zákony nic společného, pouze se schopností vyrobit motor splňující dané požadavky.

VW to neumí, tak to řeší podvodem. Mj. existují i alternativy k dieselovým motorům, které s emisemi problém nemají.

0/−2
23.9.2015 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.