Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

USA, prokletý trh pro Volkswagen aneb naftou benzín neporazíš

Stála nám ta Amerika vůbec za to, musí se ptát vrcholní manažeři Volkswagenu po skandálu s odhalením falšování emisních výsledků. Působení německého koncernu na druhém největším trhu s osobními auty má k úspěchu daleko i bez celé aféry „dieselgate“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35a16d59i26s22l55a90v 61K31a68l27o33u82s 7815726631620

VW je trestáno za lhaní a podvod. Je to něco podobného, jako cpaní t.z.v. "kurvítek" do zařízení, které úmyslně zkracují životnost.

0/0
24.9.2015 13:42

M28a78r39t80i13n 34K49u25b13á32t 7831618817

No, holt amíci jsou benzinoví. Mají i dost jinou mentalitu toho, co chtějí od aut a jaká chtějí, tudíž technicky složitější diesely jsou téměř rovnou vyřazeny. Jen někomu se diesel vyplatí. Do značné míry je to ale jen otázka zvyku zákazníků - prostě auto má být benzinové.

Já kdybych měl volit u nového auta, tak nebudu řešit striktně že chci diesel nebo benzín, ale jakou konkrétní charakteristiku má ten motor. Sice z hlediska jízdních vlastností mi pořád víc sedí diesely (nejlépe 1.9TDI-PD v oktávkách - což je věc názoru), ale teď dlouho jezdím se starým atmosférickým benzinem. A dá se.

0/0
24.9.2015 10:07

V59á47c39l26a54v 93H48u23c22l 1115106458548

VW to vyřešil dle přísloví aby se vlk nažral a koza zůstala celá R^ za mě dobry ;-D

0/0
24.9.2015 9:51

P47e70t32r 61H30a39j92i98č 1290549888198

Vzhledem k tomu, že má VW s diesely prodeje asi kolem 1%, tak je na tom podobně, jako prodej elektromobilů. Vím, že je to trochu zjednodušené, protože u elektromobilů se jedná o prodeje v průřezu všech značek, které srovnávám s jednou, ale i tak se dá říci, že v USA vytlačují elektromobily naftové motory a po této aféře i nejspíš vytlačí. :-)

0/0
23.9.2015 21:32

P53e12t35e75r 95Z52a68m77f69i86r 5677853522655

Fiat vlastni Chryslera proto sem Italove ted strkaj Fiat 500 ze by byl moc popularni to ale bych nerekl.

Jeste kdyz se porovna kvalita mezi Ford,GM a Chrysler tak Chrysler byl vzydy nejhorsi.

0/0
23.9.2015 21:28

T28o68m23a15s 66K37o80h66o78u11t 7549791707622

BMW má prestižnější zvuk pro bohatší lidi, než VW. Kdo chce ukázat, že má prachy, koupí si BMW, nikdy VW, "lidový vozík".

+3/0
23.9.2015 18:59

M32a87r59e27k 83G36a44j50d45a 4863454146562

No vzhledem k tomu jaká jezdí individua v černých, 20 let starých BMW, tak to si raději koupím Citroen, než se k nim řadit.

+1/0
23.9.2015 19:01

T76o76m77a83s 64K75o76h73o73u39t 7169491327802

Proč by si bohatý člověk kupoval 20 starý auto? Nechápu. Jo, mohou být výstřední lidi, kteří si z rozmaru jezdí starými auty, třeba Volvy, tj původními Volvy, která za 40 let nepotřebovaly opravu.

+1/0
23.9.2015 19:11

M72a44r55e74k 51G71a97j24d46a 4973174676672

Nebavím se o nových BMW ;-D Bavím se o individuech ve 20 let starých popelnicích.

0/0
23.9.2015 19:16

J38i83n28d76ř27i30c33h 33L89u12k33á69š 8257931850575

myslím si, že kupec nového vozu příliš neřeší, kdo bude za 20 let 4. majitelem:-)

+3/0
23.9.2015 19:33

D24a30n21i44e14l 62K77r10o41n70e62r 7844774616407

kdo chce ukazat, ze ma prachy, je blb bez ohledu na to, jakym autem jezdi ;-)

+3/0
23.9.2015 20:02

P85e56t17e19r 44B89a20č38í32k 3123573483540

Súhlas, veľkosť človeka sa nie je priamo úmerná s veľkosťou auta, na ktorom jazdí

0/0
13.11.2015 11:21

A53n50d80r55e13j 38O87l83e86k56s32a 3345301507751

To ovšem neplatí v Česku. Tady má VW mnohem vyšší postavení, než je logické.

0/0
23.9.2015 20:47

D85a58v70i48d 21P49e91t83r 7670866750235

V USA je benzín velmi levný  ve srovnání s Evropou, tak proč by měli šetřit na spotřebě tím, že si koupí diesel.

+8/0
23.9.2015 18:51

F33r19a81n22t12i15š38e55k 86H29o80r38á74k 2322529126694

... o to víc překvapuje, proč měl VW potřebu podvádět s emisemi (u dieselů). Navíc, když se jich v USA prodá 1% (podíl na trhu)....

0/0
23.9.2015 20:55
Foto

D59a85n19a 69W69a62r45k52e86n98t42i13n 5582950876256

A jeste jedna vec ... fost se pohybuji po Michiganu a po Ontariu v Kanade. A z aut vidim PREDEVSIM VW .... Jetty nebo Passaty. Mercedesu je minimum. Proto tedy nevim, kde autor clanku bere jistotu, ze Mercedes je v USA uspesna znacka. Pro vetsinu normalnich lidi je to predevsim DRAHA znacka.

+2/0
23.9.2015 18:30

J62a74k59u76b 74P20r32o25k22e29š 6973388882203

Nebude to tim ze Kanada neni USA?

Ve statech jsem zatim nebyl, ale VW neni o proti MB, nebo BMW zas o tolik levnejsi, hlavne pokud srovnavate srovnatelne.

+1/0
23.9.2015 18:39

T46o27m49a81s 97K37o88h13o63u49t 7299751587272

Ale ta prestiž je nesrovnatelná. Bohatí maj BMW, VW tak akorát pro děti či na nákupy, nikdy  na repre. Čili VW ano, ale asi tak jako 4. auto.

+1/0
23.9.2015 19:03

M38a23r82e70k 83G50a59j69d76a 4513914836752

Bohatí mají BENTLEY a RR. ;-D

0/−1
23.9.2015 19:17
Foto

D86a54n57a 42W46a23r97k88e95n85t18i24n 5882860726706

Nemyslím ... a navic cena MB oproti VW je v US podstatne vyssi. Jiste, Ontario je pro zivot dosti drahe uzemi - uz jen proto Kanadani dost setri - v kazdem pripade VW vede na cele care.

U Americanu je to spis otazka luxusu, ze si poridi MB ... ale ... nevim, osobne tech medouru vidam dost malo na to, abych mohla souhlasit s tvrzenim, ze MB je v USA uspesna znacka.

+1/−1
23.9.2015 19:03

M95o37j55m44í73r 96V82r16t25o67c14h 2680853572712

Diesel je prostě slepá ulička v dnešní zelené ideologii. I Francouzi , průkopníci dieselů , zvažují omezení naftáků do velkých měst. Přechází se na hybridy benzín + elektrika. Tedy hlavní směr Toyoty.

+9/−2
23.9.2015 18:10

J39i15ř53í 23K26o19c91u85r38e44k 6295494275968

Diesel má všechny výhody tam, kde motor běží se stálou zátěží a několik hodin v kuse. Což popojíždění v kolonách není a nebude. Na to je nejlepší elektromotor, umí vyrábět elektřinu při brždění. Problém je jenom v tahání těžkých baterek, tramvaj má trolej, metro nápájecí kolejnici a brzdit elekromotorem umí už snad 100 let.

+4/0
23.9.2015 18:22

T61o69m60á71š 95B15a55š64a38n40d23a 2572739362310

Snad se časem dočkáme indukčních cívek pod povrchem vozovky a budeme jezdit v lehoučkých autech s "nulovými" emisemi.

Na překonání krátkých vzdáleností mimo napájené úseky bude stačit malá baterka.

+1/−1
23.9.2015 18:27

P55e92t29r 19M38a46l83i82š43k58a 6541865451683

Na to nikdy nebudou peníze.

+1/0
23.9.2015 18:36

J15a38k76u43b 87P27r15o44k18e24š 6603658832503

Nikdy nerikej nikdy, ale indukce pod povrchem silnic mi neprijde jako nejlepsi cesta a troufnu si tvrdit, ze to nejspis nebude realizovano z mnohem dulezitejsich duvodu (protoze o co je zajem na to se penize vzdy najdou). Problemem je bidna ucinost, ale hlavne ruseni a vedlejsi projevy tak obrovskeho vyzareneho vykonu. Televize, radio, GPS vsechno by melo utrum, stejne jako lide vybaveni kardiostimulatory, veskera elektronika by musela byt stinena, zkratka prilis mnoho komplikaci, pro neco co umi obycejna trolej.

+2/0
23.9.2015 18:45

D24a81v12i61d 27P59e16t87r 7350296170685

Proč by jednou nebyly, otázka je, jestli my ještě budem na světě.

0/0
23.9.2015 18:53

J25a84n 76H37a46v60r68d28a 3686354832796

Ujišťuji vás, že se toho v normálním nasazení v Evropě nikdy nedočkáte. Budou starosti o přežití civilizace.

+2/−2
23.9.2015 18:38
Foto

D40a47n14a 50W58a21r94k76e79n98t42i28n 5762510356276

Prave. Jenze na vetsine uzemi USA (s výjimkou velkych mest) jde spis o překonání vzdalenosti nez jizde v kolone.

+2/0
23.9.2015 18:34

K19a97t49e50ř23i80n58a 89V58ý40b85o24r15n25á 6310559569

A jaké výhody (kromě vyšší účinnosti) má? Namátkou: Vyšší hmotnost, komplikovanost(poruchovost a cena), horší dynamika, delší doba ohřevu, smrdí, mastné palivo...

+3/0
23.9.2015 18:40
Foto

P28a80v85e22l 12M47a76r17t22i91n45e84k 9445195691183

Asi jste expert. :-D Tak diesel je komplikovanější, od vás se i motorar pouči.

0/−1
23.9.2015 18:58

K43a11t59e36ř44i38n26a 66V55ý60b10o80r19n61á 6730839209

Samozřejmě že je komplikovanější. Pro dosažení stejného výkonu z objemu potřebujete turbodmychadlo. O vstřikovacích čerpadlech tady psát ani nebudu. To vám vysvětlí tatínek.

+4/0
23.9.2015 19:17

A72n30d33r53e41j 95O95l11e73k16s67a 3655541727941

Nebylo to přesné slovo, je celkově náročnější. Na materiály, na zpracování, na přesnost.

0/0
23.9.2015 20:44

P76e54t96r 80H30a95j29i82č 1510689558568

Byl komplikovanější. Dneska už se to ale stírá. Palivové čerpadlo byla natolik drahá a komlikovaná věcička, že si to mohl, v době levných karburátorů, dovolit málokdo. Přeplňovací turbo měly také hlavně velké naftové motory. Dodnes bude naftový motor asi trochu komplikovanější, i když už ne o moc. Například odlučovač pevných částic je zatím hlavně dieselech stejně tak ako ta vychytávka s močovinou na odstranění NOx. A pak ještě katalyzátor, ale ten je v obou. Vyšší tlaky při spalování, které zvyšují účinost motoru s sebou nesou potřebu použití pevnějších a odolnějších materiálů.

0/0
23.9.2015 21:59

P86e76t36r 13H39a70j11i34č 1450489838888

No hlavně se stále více prodávají auta do zásuvky, ať už plug-in hybridy, nebo elektromobily. Toyota už má snad také Prius jako plug-in hybrid, ale čistě elektrické uto na baterky nemá. Přišla ale s jiným hybridem, který jezdí na vodík. Toyota Mirai má i skvělý dojezd. Jediné, co jí kazí dojem je oněch 820 atmosfér pod zadkem. Hodně lidí se toho děsí. :-)

0/0
23.9.2015 21:42

P69a62v40e42l 64H20a97n88k16o 1379849418173

Vubec bych se nedivil kdyby to cele VW zavaril Ferdinand P. , ktery po sve patriarchalni escapade, v ktere chtel odstavit Winterkorna ,

, musel skripajic zubama vzit klobouk a jit.

0/−2
23.9.2015 17:55

M76i12l88o76š 11S50a11l71o50š48e24k 7954783641363

Neporazíš,protože nafta se lije do traktora ;-)

+10/−3
23.9.2015 17:48

P82a70v69e40l 15H22a90n60k42o 1879499858583

blbost :-)

0/−6
23.9.2015 17:50

J56e67n79d49a 51K70r32á93s97a 1459686478

Do kamen !;-D

+7/0
23.9.2015 17:57

J43i87ř96í 21K90o28c67u41r43e62k 6325654245118

Do lokomotivy!

+5/0
23.9.2015 18:05

A11n63d20r37e43j 22O10l24e23k92s80a 3435561377921

Do dýzlagregátu!

+1/0
23.9.2015 20:45

P13e88t72r 34V71i66n78t13r62l31í95k 3316284261

no, jestli je tohle způsob, jak chtějí nastartovat trh s americkými auty tak potěš. ty jejich kraksny taky nejsou žádný zázrak... ovšem EU by neházela miliardové soudy za takové prkotiny, jakoby to Amíkům vadilo, těm, kteří jezdí s auty o obsahu 2.0 a více zcela běžně... Rv

+2/−1
23.9.2015 17:32

J23a14r57a 83R36a69n30k 1391866179341

Ale houbelec, zkuste si o tom neco precist v anglictine, pokud se najde neco na Toyote, stahnou jich ztrhu take na tisice, musite zde zit, nekdy i vlastnit evropske auto a chodit s nim na servis, nebo pro nahradni dily. Takze ten, kdo ty penize ma, si ho stejne koupi, ale pokud se neco "zamlci" - v CR to projde.....tady ne.

0/0
23.9.2015 18:02

P35e42t72r 83M27a19r83e20č14e49k 1583431919888

Ne ? A co nedávno zamázl výbor pro vyšetřování za kauzu , tuším , s GM ? Ta věc stála život pěkných pár lidí. A úřady se spokojily , ve srovnání s tím co hrozí VW , s naprosto směšnou sumou.

+1/0
23.9.2015 18:20

P38a44v84e17l 73S22t26a77v95j95a79n76í85k 6728105337821

Něco jiného je úmyslný podvod a něco jiného nějaká konstrukční chyba.

+3/0
23.9.2015 19:18

J58a84r27o47s41l45a40v 77P13l85a47c17h22e72t55k23a 7906466406859

...kterou ovsem tajili

0/0
23.9.2015 23:18

M54a79r42t22i19n 64S75i87m47e42k 2961476136

Ameriak neobjevujes Ameriku, ona si "jen" vazi sveho trhu a tak se neboji tvrde trestat podvodne jednani na svych trzich!

+4/−2
23.9.2015 17:23

P74e83t16r 71V90i13n48t75r95l18í39k 3406884821

zejména pak ty, z konkurenčních ekonomik ;-D naopak nebojí se pomáhat (logicky) automobilkám, které jejich ekonomiku táhnou... (General Motors) je to sice logické, ale podpásovka, korumpují všechny automobilky, jen VW asi méně... :-P a jestli je důvod, že uvedla nízké emise k takové aféře, tak je to opětovné pokrytectví američanů, kteří jezdí v Chevroletech a Dodge, které mají spotřebu mnohokrát větší :-P

+5/0
23.9.2015 17:38

V17o30j72t81ě62c91h 96V14a15š83e34k 6320804639890

R^ ... není v tom nic jiného, než záchrana GM a spřátelených asijských firem

+2/0
23.9.2015 17:46

J65a52r49a 68R19a55n79k 1381836739491

Nesmysl, kazdy rok se neco deje s Toyotou, zalezi na tom, jestli jsou castejsi problemy. Uz jsem mela VW 2000 lemon a pak zjistila, ze je v knize citronu a Toyotu RAW, kterou take stahli, nehledejte za tim zadne konspirace - to uz spis koukejte na burzu, ajk se hybaji akcie VW;-)

0/0
23.9.2015 18:06

V81o15j13t46ě13c78h 33V86a14š40e22k 6340644499340

Nejsem konspirační typ .... Netvrdím, že musím mít pravdu, ale jsem docela z oboru a zrovna k Němcům mi to moc nesedí. Ale mohu se mýlit ;-)

0/0
23.9.2015 18:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.