Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA, prokletý trh pro Volkswagen aneb naftou benzín neporazíš

Stála nám ta Amerika vůbec za to, musí se ptát vrcholní manažeři Volkswagenu po skandálu s odhalením falšování emisních výsledků. Působení německého koncernu na druhém největším trhu s osobními auty má k úspěchu daleko i bez celé aféry „dieselgate“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32a44d88i19s34l44a22v 22K84a29l83o64u12s 7445806141810

VW je trestáno za lhaní a podvod. Je to něco podobného, jako cpaní t.z.v. "kurvítek" do zařízení, které úmyslně zkracují životnost.

0/0
24.9.2015 13:42

M79a85r95t25i53n 46K59u70b97á42t 7501898577

No, holt amíci jsou benzinoví. Mají i dost jinou mentalitu toho, co chtějí od aut a jaká chtějí, tudíž technicky složitější diesely jsou téměř rovnou vyřazeny. Jen někomu se diesel vyplatí. Do značné míry je to ale jen otázka zvyku zákazníků - prostě auto má být benzinové.

Já kdybych měl volit u nového auta, tak nebudu řešit striktně že chci diesel nebo benzín, ale jakou konkrétní charakteristiku má ten motor. Sice z hlediska jízdních vlastností mi pořád víc sedí diesely (nejlépe 1.9TDI-PD v oktávkách - což je věc názoru), ale teď dlouho jezdím se starým atmosférickým benzinem. A dá se.

0/0
24.9.2015 10:07

V79á35c17l90a52v 58H62u45c78l 1715936718848

VW to vyřešil dle přísloví aby se vlk nažral a koza zůstala celá R^ za mě dobry ;-D

0/0
24.9.2015 9:51

P14e70t92r 73H17a22r74i63p97r62a40s64a92d 11H96a46j14i44č 8303970764727

Vzhledem k tomu, že má VW s diesely prodeje asi kolem 1%, tak je na tom podobně, jako prodej elektromobilů. Vím, že je to trochu zjednodušené, protože u elektromobilů se jedná o prodeje v průřezu všech značek, které srovnávám s jednou, ale i tak se dá říci, že v USA vytlačují elektromobily naftové motory a po této aféře i nejspíš vytlačí. :-)

0/0
23.9.2015 21:32

P52e50t97e57r 42Z33a84m61f86i60r 5807553882515

Fiat vlastni Chryslera proto sem Italove ted strkaj Fiat 500 ze by byl moc popularni to ale bych nerekl.

Jeste kdyz se porovna kvalita mezi Ford,GM a Chrysler tak Chrysler byl vzydy nejhorsi.

0/0
23.9.2015 21:28

T87o26m80a33s 66K92o27h93o52u97t 7519601257412

BMW má prestižnější zvuk pro bohatší lidi, než VW. Kdo chce ukázat, že má prachy, koupí si BMW, nikdy VW, "lidový vozík".

+3/0
23.9.2015 18:59

M43a50r95e94k 21G61a30j93d25a 4743884886112

No vzhledem k tomu jaká jezdí individua v černých, 20 let starých BMW, tak to si raději koupím Citroen, než se k nim řadit.

+1/0
23.9.2015 19:01

T21o12m59a18s 13K58o19h30o33u21t 7639141587772

Proč by si bohatý člověk kupoval 20 starý auto? Nechápu. Jo, mohou být výstřední lidi, kteří si z rozmaru jezdí starými auty, třeba Volvy, tj původními Volvy, která za 40 let nepotřebovaly opravu.

+1/0
23.9.2015 19:11

M98a52r56e96k 26G90a50j21d89a 4643684926682

Nebavím se o nových BMW ;-D Bavím se o individuech ve 20 let starých popelnicích.

0/0
23.9.2015 19:16

J57i71n50d90ř43i64c80h 25L44u43k93á92š 8507941180325

myslím si, že kupec nového vozu příliš neřeší, kdo bude za 20 let 4. majitelem:-)

+3/0
23.9.2015 19:33

D86a90n45i42e62l 77K47r28o57n96e48r 7894304466897

kdo chce ukazat, ze ma prachy, je blb bez ohledu na to, jakym autem jezdi ;-)

+3/0
23.9.2015 20:02

P25e43t10e47r 78B41a76č97í32k 3433433643570

Súhlas, veľkosť človeka sa nie je priamo úmerná s veľkosťou auta, na ktorom jazdí

0/0
13.11.2015 11:21

A62n55d31r82e27j 33O98l29e35k39s90a 3205521927921

To ovšem neplatí v Česku. Tady má VW mnohem vyšší postavení, než je logické.

0/0
23.9.2015 20:47

D94a74v60i77d 53P28e60t91r 7130256750545

V USA je benzín velmi levný  ve srovnání s Evropou, tak proč by měli šetřit na spotřebě tím, že si koupí diesel.

+8/0
23.9.2015 18:51

F87r67a11n98t96i29š83e72k 35H24o30r65á31k 2272649846524

... o to víc překvapuje, proč měl VW potřebu podvádět s emisemi (u dieselů). Navíc, když se jich v USA prodá 1% (podíl na trhu)....

0/0
23.9.2015 20:55
Foto

D89a93n85a 48W81a33r71k64e88n46t95i70n 5512160176716

A jeste jedna vec ... fost se pohybuji po Michiganu a po Ontariu v Kanade. A z aut vidim PREDEVSIM VW .... Jetty nebo Passaty. Mercedesu je minimum. Proto tedy nevim, kde autor clanku bere jistotu, ze Mercedes je v USA uspesna znacka. Pro vetsinu normalnich lidi je to predevsim DRAHA znacka.

+2/0
23.9.2015 18:30

J45a40k27u35b 42P70r36o79k66e78š 6743198382603

Nebude to tim ze Kanada neni USA?

Ve statech jsem zatim nebyl, ale VW neni o proti MB, nebo BMW zas o tolik levnejsi, hlavne pokud srovnavate srovnatelne.

+1/0
23.9.2015 18:39

T88o42m18a12s 19K39o37h72o64u95t 7459201607322

Ale ta prestiž je nesrovnatelná. Bohatí maj BMW, VW tak akorát pro děti či na nákupy, nikdy  na repre. Čili VW ano, ale asi tak jako 4. auto.

+1/0
23.9.2015 19:03

M31a29r16e57k 30G89a98j38d52a 4803624246282

Bohatí mají BENTLEY a RR. ;-D

0/−1
23.9.2015 19:17
Foto

D68a17n24a 42W14a98r13k87e67n42t76i79n 5982790446806

Nemyslím ... a navic cena MB oproti VW je v US podstatne vyssi. Jiste, Ontario je pro zivot dosti drahe uzemi - uz jen proto Kanadani dost setri - v kazdem pripade VW vede na cele care.

U Americanu je to spis otazka luxusu, ze si poridi MB ... ale ... nevim, osobne tech medouru vidam dost malo na to, abych mohla souhlasit s tvrzenim, ze MB je v USA uspesna znacka.

+1/−1
23.9.2015 19:03

M25o81j47m23í58r 46V71r27t87o47c61h 2590893362492

Diesel je prostě slepá ulička v dnešní zelené ideologii. I Francouzi , průkopníci dieselů , zvažují omezení naftáků do velkých měst. Přechází se na hybridy benzín + elektrika. Tedy hlavní směr Toyoty.

+9/−2
23.9.2015 18:10

J94i20ř67í 65K50o62c41u20r56e44k 6545884525368

Diesel má všechny výhody tam, kde motor běží se stálou zátěží a několik hodin v kuse. Což popojíždění v kolonách není a nebude. Na to je nejlepší elektromotor, umí vyrábět elektřinu při brždění. Problém je jenom v tahání těžkých baterek, tramvaj má trolej, metro nápájecí kolejnici a brzdit elekromotorem umí už snad 100 let.

+4/0
23.9.2015 18:22

T57o50m55á28š 23B70a42š49a65n80d95a 2882359932520

Snad se časem dočkáme indukčních cívek pod povrchem vozovky a budeme jezdit v lehoučkých autech s "nulovými" emisemi.

Na překonání krátkých vzdáleností mimo napájené úseky bude stačit malá baterka.

+1/−1
23.9.2015 18:27

P49e23t60r 28M46a65l21i43š38k80a 6481145351133

Na to nikdy nebudou peníze.

+1/0
23.9.2015 18:36

J67a69k93u45b 68P47r91o42k46e29š 6933988392383

Nikdy nerikej nikdy, ale indukce pod povrchem silnic mi neprijde jako nejlepsi cesta a troufnu si tvrdit, ze to nejspis nebude realizovano z mnohem dulezitejsich duvodu (protoze o co je zajem na to se penize vzdy najdou). Problemem je bidna ucinost, ale hlavne ruseni a vedlejsi projevy tak obrovskeho vyzareneho vykonu. Televize, radio, GPS vsechno by melo utrum, stejne jako lide vybaveni kardiostimulatory, veskera elektronika by musela byt stinena, zkratka prilis mnoho komplikaci, pro neco co umi obycejna trolej.

+2/0
23.9.2015 18:45

D70a75v24i67d 88P70e42t82r 7360516860245

Proč by jednou nebyly, otázka je, jestli my ještě budem na světě.

0/0
23.9.2015 18:53

J24a21n 73H78a18v45r39d81a 3956864592306

Ujišťuji vás, že se toho v normálním nasazení v Evropě nikdy nedočkáte. Budou starosti o přežití civilizace.

+2/−2
23.9.2015 18:38
Foto

D87a12n19a 12W93a66r28k17e36n49t66i23n 5232590436916

Prave. Jenze na vetsine uzemi USA (s výjimkou velkych mest) jde spis o překonání vzdalenosti nez jizde v kolone.

+2/0
23.9.2015 18:34

K29a40t27e16ř31i54n36a 27V63ý37b82o63r26n43á 6500219559

A jaké výhody (kromě vyšší účinnosti) má? Namátkou: Vyšší hmotnost, komplikovanost(poruchovost a cena), horší dynamika, delší doba ohřevu, smrdí, mastné palivo...

+3/0
23.9.2015 18:40
Foto

P36a65v79e67l 47M26a17r43t59i73n56e96k 9605295731523

Asi jste expert. :-D Tak diesel je komplikovanější, od vás se i motorar pouči.

0/−1
23.9.2015 18:58

K19a51t77e79ř38i75n60a 83V54ý73b20o12r12n73á 6850389219

Samozřejmě že je komplikovanější. Pro dosažení stejného výkonu z objemu potřebujete turbodmychadlo. O vstřikovacích čerpadlech tady psát ani nebudu. To vám vysvětlí tatínek.

+4/0
23.9.2015 19:17

A86n56d78r75e54j 13O32l83e56k56s96a 3395661437631

Nebylo to přesné slovo, je celkově náročnější. Na materiály, na zpracování, na přesnost.

0/0
23.9.2015 20:44

P40e54t74r 64H70a81r78i75p80r34a92s36a24d 15H68a73j44i45č 8203130494977

Byl komplikovanější. Dneska už se to ale stírá. Palivové čerpadlo byla natolik drahá a komlikovaná věcička, že si to mohl, v době levných karburátorů, dovolit málokdo. Přeplňovací turbo měly také hlavně velké naftové motory. Dodnes bude naftový motor asi trochu komplikovanější, i když už ne o moc. Například odlučovač pevných částic je zatím hlavně dieselech stejně tak ako ta vychytávka s močovinou na odstranění NOx. A pak ještě katalyzátor, ale ten je v obou. Vyšší tlaky při spalování, které zvyšují účinost motoru s sebou nesou potřebu použití pevnějších a odolnějších materiálů.

0/0
23.9.2015 21:59

P96e16t28r 92H32a80r78i31p27r20a20s78a57d 36H18a24j56i42č 8203750544817

No hlavně se stále více prodávají auta do zásuvky, ať už plug-in hybridy, nebo elektromobily. Toyota už má snad také Prius jako plug-in hybrid, ale čistě elektrické uto na baterky nemá. Přišla ale s jiným hybridem, který jezdí na vodík. Toyota Mirai má i skvělý dojezd. Jediné, co jí kazí dojem je oněch 820 atmosfér pod zadkem. Hodně lidí se toho děsí. :-)

0/0
23.9.2015 21:42

P27a88v26e24l 82H22a60n28k63o 1939649428473

Vubec bych se nedivil kdyby to cele VW zavaril Ferdinand P. , ktery po sve patriarchalni escapade, v ktere chtel odstavit Winterkorna ,

, musel skripajic zubama vzit klobouk a jit.

0/−2
23.9.2015 17:55

M55i71l47o11š 10S53a63l23o81š56e65k 7784593581873

Neporazíš,protože nafta se lije do traktora ;-)

+10/−3
23.9.2015 17:48

P13a98v37e94l 26H79a27n12k78o 1499689278123

blbost :-)

0/−6
23.9.2015 17:50

J62e26n55d45a 20K80r46á76s54a 1419666218

Do kamen !;-D

+7/0
23.9.2015 17:57

J40i10ř69í 32K47o63c34u33r57e29k 6355974485628

Do lokomotivy!

+5/0
23.9.2015 18:05

A29n53d91r97e41j 82O50l10e96k35s20a 3555971227801

Do dýzlagregátu!

+1/0
23.9.2015 20:45

P42e70t41r 25V64i25n19t94r63l24í24k 3446684811

no, jestli je tohle způsob, jak chtějí nastartovat trh s americkými auty tak potěš. ty jejich kraksny taky nejsou žádný zázrak... ovšem EU by neházela miliardové soudy za takové prkotiny, jakoby to Amíkům vadilo, těm, kteří jezdí s auty o obsahu 2.0 a více zcela běžně... Rv

+2/−1
23.9.2015 17:32

J36a27r17a 82R89a36n53k 1781226589251

Ale houbelec, zkuste si o tom neco precist v anglictine, pokud se najde neco na Toyote, stahnou jich ztrhu take na tisice, musite zde zit, nekdy i vlastnit evropske auto a chodit s nim na servis, nebo pro nahradni dily. Takze ten, kdo ty penize ma, si ho stejne koupi, ale pokud se neco "zamlci" - v CR to projde.....tady ne.

0/0
23.9.2015 18:02

P20e43t73r 58M75a49r50e52č90e86k 1863201439328

Ne ? A co nedávno zamázl výbor pro vyšetřování za kauzu , tuším , s GM ? Ta věc stála život pěkných pár lidí. A úřady se spokojily , ve srovnání s tím co hrozí VW , s naprosto směšnou sumou.

+1/0
23.9.2015 18:20

P53a33v88e77l 82S96t23a67v72j78a28n37í65k 6708685127291

Něco jiného je úmyslný podvod a něco jiného nějaká konstrukční chyba.

+3/0
23.9.2015 19:18

J21a26r14o31s51l59a28v 24P72l70a53c80h93e26t83k83a 7396656476759

...kterou ovsem tajili

0/0
23.9.2015 23:18

M94a25r45t56i47n 63S54i31m20e77k 2811506706

Ameriak neobjevujes Ameriku, ona si "jen" vazi sveho trhu a tak se neboji tvrde trestat podvodne jednani na svych trzich!

+4/−2
23.9.2015 17:23

P75e70t15r 22V79i92n14t73r15l21í52k 3416734561

zejména pak ty, z konkurenčních ekonomik ;-D naopak nebojí se pomáhat (logicky) automobilkám, které jejich ekonomiku táhnou... (General Motors) je to sice logické, ale podpásovka, korumpují všechny automobilky, jen VW asi méně... :-P a jestli je důvod, že uvedla nízké emise k takové aféře, tak je to opětovné pokrytectví američanů, kteří jezdí v Chevroletech a Dodge, které mají spotřebu mnohokrát větší :-P

+5/0
23.9.2015 17:38

V93o43j97t98ě33c91h 16V14a75š68e66k 6660954389180

R^ ... není v tom nic jiného, než záchrana GM a spřátelených asijských firem

+2/0
23.9.2015 17:46

J45a89r30a 82R15a33n20k 1711146459601

Nesmysl, kazdy rok se neco deje s Toyotou, zalezi na tom, jestli jsou castejsi problemy. Uz jsem mela VW 2000 lemon a pak zjistila, ze je v knize citronu a Toyotu RAW, kterou take stahli, nehledejte za tim zadne konspirace - to uz spis koukejte na burzu, ajk se hybaji akcie VW;-)

0/0
23.9.2015 18:06

V72o70j83t71ě13c82h 90V68a21š33e20k 6540884449660

Nejsem konspirační typ .... Netvrdím, že musím mít pravdu, ale jsem docela z oboru a zrovna k Němcům mi to moc nesedí. Ale mohu se mýlit ;-)

0/0
23.9.2015 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.