Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA, prokletý trh pro Volkswagen aneb naftou benzín neporazíš

Stála nám ta Amerika vůbec za to, musí se ptát vrcholní manažeři Volkswagenu po skandálu s odhalením falšování emisních výsledků. Působení německého koncernu na druhém největším trhu s osobními auty má k úspěchu daleko i bez celé aféry „dieselgate“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L24a18d87i40s50l76a90v 93K64a97l10o37u41s 7335616591430

VW je trestáno za lhaní a podvod. Je to něco podobného, jako cpaní t.z.v. "kurvítek" do zařízení, které úmyslně zkracují životnost.

0/0
24.9.2015 13:42

M76a63r70t98i64n 81K97u20b11á88t 7241528117

No, holt amíci jsou benzinoví. Mají i dost jinou mentalitu toho, co chtějí od aut a jaká chtějí, tudíž technicky složitější diesely jsou téměř rovnou vyřazeny. Jen někomu se diesel vyplatí. Do značné míry je to ale jen otázka zvyku zákazníků - prostě auto má být benzinové.

Já kdybych měl volit u nového auta, tak nebudu řešit striktně že chci diesel nebo benzín, ale jakou konkrétní charakteristiku má ten motor. Sice z hlediska jízdních vlastností mi pořád víc sedí diesely (nejlépe 1.9TDI-PD v oktávkách - což je věc názoru), ale teď dlouho jezdím se starým atmosférickým benzinem. A dá se.

0/0
24.9.2015 10:07

V24á16c77l93a75v 55H45u31c11l 1825556988418

VW to vyřešil dle přísloví aby se vlk nažral a koza zůstala celá R^ za mě dobry ;-D

0/0
24.9.2015 9:51

P31e23t35r 36H45a38r55i34p21r51a97s19a58d 36H88a30j49i86č 8763510624837

Vzhledem k tomu, že má VW s diesely prodeje asi kolem 1%, tak je na tom podobně, jako prodej elektromobilů. Vím, že je to trochu zjednodušené, protože u elektromobilů se jedná o prodeje v průřezu všech značek, které srovnávám s jednou, ale i tak se dá říci, že v USA vytlačují elektromobily naftové motory a po této aféře i nejspíš vytlačí. :-)

0/0
23.9.2015 21:32

P93e58t46e56r 15Z24a21m75f80i25r 5987333602845

Fiat vlastni Chryslera proto sem Italove ted strkaj Fiat 500 ze by byl moc popularni to ale bych nerekl.

Jeste kdyz se porovna kvalita mezi Ford,GM a Chrysler tak Chrysler byl vzydy nejhorsi.

0/0
23.9.2015 21:28

T84o73m52a84s 95K76o12h64o78u84t 7279281567112

BMW má prestižnější zvuk pro bohatší lidi, než VW. Kdo chce ukázat, že má prachy, koupí si BMW, nikdy VW, "lidový vozík".

+3/0
23.9.2015 18:59

M61a94r78e56k 78G47a29j75d89a 4873324416222

No vzhledem k tomu jaká jezdí individua v černých, 20 let starých BMW, tak to si raději koupím Citroen, než se k nim řadit.

+1/0
23.9.2015 19:01

T45o69m82a19s 35K74o13h45o74u44t 7909551847802

Proč by si bohatý člověk kupoval 20 starý auto? Nechápu. Jo, mohou být výstřední lidi, kteří si z rozmaru jezdí starými auty, třeba Volvy, tj původními Volvy, která za 40 let nepotřebovaly opravu.

+1/0
23.9.2015 19:11

M38a79r61e39k 86G67a20j23d84a 4453514546232

Nebavím se o nových BMW ;-D Bavím se o individuech ve 20 let starých popelnicích.

0/0
23.9.2015 19:16

J65i18n83d64ř61i64c64h 66L93u95k74á90š 8527521650865

myslím si, že kupec nového vozu příliš neřeší, kdo bude za 20 let 4. majitelem:-)

+3/0
23.9.2015 19:33

D60a86n11i92e65l 89K95r37o58n45e73r 7124324836467

kdo chce ukazat, ze ma prachy, je blb bez ohledu na to, jakym autem jezdi ;-)

+3/0
23.9.2015 20:02

P67e80t61e47r 36B89a78č38í89k 3303243433820

Súhlas, veľkosť človeka sa nie je priamo úmerná s veľkosťou auta, na ktorom jazdí

0/0
13.11.2015 11:21

A86n47d43r24e53j 35O34l58e49k60s56a 3745221557151

To ovšem neplatí v Česku. Tady má VW mnohem vyšší postavení, než je logické.

0/0
23.9.2015 20:47

D25a89v61i43d 19P58e16t20r 7900146390965

V USA je benzín velmi levný  ve srovnání s Evropou, tak proč by měli šetřit na spotřebě tím, že si koupí diesel.

+8/0
23.9.2015 18:51

F80r58a20n72t51i55š22e50k 20H12o58r57á95k 2592879276294

... o to víc překvapuje, proč měl VW potřebu podvádět s emisemi (u dieselů). Navíc, když se jich v USA prodá 1% (podíl na trhu)....

0/0
23.9.2015 20:55
Foto

D14a71n23a 43W73a22r10k67e79n33t34i79n 5362510196246

A jeste jedna vec ... fost se pohybuji po Michiganu a po Ontariu v Kanade. A z aut vidim PREDEVSIM VW .... Jetty nebo Passaty. Mercedesu je minimum. Proto tedy nevim, kde autor clanku bere jistotu, ze Mercedes je v USA uspesna znacka. Pro vetsinu normalnich lidi je to predevsim DRAHA znacka.

+2/0
23.9.2015 18:30

J38a52k98u39b 87P15r28o98k15e93š 6233418142473

Nebude to tim ze Kanada neni USA?

Ve statech jsem zatim nebyl, ale VW neni o proti MB, nebo BMW zas o tolik levnejsi, hlavne pokud srovnavate srovnatelne.

+1/0
23.9.2015 18:39

T69o88m90a85s 42K25o62h17o45u20t 7149701327862

Ale ta prestiž je nesrovnatelná. Bohatí maj BMW, VW tak akorát pro děti či na nákupy, nikdy  na repre. Čili VW ano, ale asi tak jako 4. auto.

+1/0
23.9.2015 19:03

M69a82r59e48k 42G66a16j87d87a 4413984526242

Bohatí mají BENTLEY a RR. ;-D

0/−1
23.9.2015 19:17
Foto

D38a78n98a 67W62a41r73k64e90n45t65i76n 5982750456636

Nemyslím ... a navic cena MB oproti VW je v US podstatne vyssi. Jiste, Ontario je pro zivot dosti drahe uzemi - uz jen proto Kanadani dost setri - v kazdem pripade VW vede na cele care.

U Americanu je to spis otazka luxusu, ze si poridi MB ... ale ... nevim, osobne tech medouru vidam dost malo na to, abych mohla souhlasit s tvrzenim, ze MB je v USA uspesna znacka.

+1/−1
23.9.2015 19:03

M28o82j43m95í22r 44V21r62t91o70c80h 2520803102582

Diesel je prostě slepá ulička v dnešní zelené ideologii. I Francouzi , průkopníci dieselů , zvažují omezení naftáků do velkých měst. Přechází se na hybridy benzín + elektrika. Tedy hlavní směr Toyoty.

+9/−2
23.9.2015 18:10

J86i88ř11í 33K37o45c51u50r39e57k 6325784465938

Diesel má všechny výhody tam, kde motor běží se stálou zátěží a několik hodin v kuse. Což popojíždění v kolonách není a nebude. Na to je nejlepší elektromotor, umí vyrábět elektřinu při brždění. Problém je jenom v tahání těžkých baterek, tramvaj má trolej, metro nápájecí kolejnici a brzdit elekromotorem umí už snad 100 let.

+4/0
23.9.2015 18:22

T70o43m90á69š 34B69a57š64a56n11d93a 2672459742910

Snad se časem dočkáme indukčních cívek pod povrchem vozovky a budeme jezdit v lehoučkých autech s "nulovými" emisemi.

Na překonání krátkých vzdáleností mimo napájené úseky bude stačit malá baterka.

+1/−1
23.9.2015 18:27

P60e30t82r 89M86a78l87i97š51k18a 6271755421143

Na to nikdy nebudou peníze.

+1/0
23.9.2015 18:36

J47a88k64u73b 68P30r37o88k82e56š 6403118312423

Nikdy nerikej nikdy, ale indukce pod povrchem silnic mi neprijde jako nejlepsi cesta a troufnu si tvrdit, ze to nejspis nebude realizovano z mnohem dulezitejsich duvodu (protoze o co je zajem na to se penize vzdy najdou). Problemem je bidna ucinost, ale hlavne ruseni a vedlejsi projevy tak obrovskeho vyzareneho vykonu. Televize, radio, GPS vsechno by melo utrum, stejne jako lide vybaveni kardiostimulatory, veskera elektronika by musela byt stinena, zkratka prilis mnoho komplikaci, pro neco co umi obycejna trolej.

+2/0
23.9.2015 18:45

D10a75v58i77d 37P49e88t59r 7240826450495

Proč by jednou nebyly, otázka je, jestli my ještě budem na světě.

0/0
23.9.2015 18:53

J61a17n 92H24a59v18r22d38a 3926764532636

Ujišťuji vás, že se toho v normálním nasazení v Evropě nikdy nedočkáte. Budou starosti o přežití civilizace.

+2/−2
23.9.2015 18:38
Foto

D70a47n36a 58W84a56r54k97e21n47t27i98n 5832360206496

Prave. Jenze na vetsine uzemi USA (s výjimkou velkych mest) jde spis o překonání vzdalenosti nez jizde v kolone.

+2/0
23.9.2015 18:34

K74a24t53e47ř91i49n30a 48V47ý85b71o34r85n10á 6760339319

A jaké výhody (kromě vyšší účinnosti) má? Namátkou: Vyšší hmotnost, komplikovanost(poruchovost a cena), horší dynamika, delší doba ohřevu, smrdí, mastné palivo...

+3/0
23.9.2015 18:40
Foto

P93a16v88e23l 40M73a67r38t46i37n24e89k 9925405331963

Asi jste expert. :-D Tak diesel je komplikovanější, od vás se i motorar pouči.

0/−1
23.9.2015 18:58

K72a62t78e32ř16i71n31a 26V86ý21b98o84r30n21á 6200699929

Samozřejmě že je komplikovanější. Pro dosažení stejného výkonu z objemu potřebujete turbodmychadlo. O vstřikovacích čerpadlech tady psát ani nebudu. To vám vysvětlí tatínek.

+4/0
23.9.2015 19:17

A76n88d29r31e35j 44O49l85e19k54s22a 3165581537541

Nebylo to přesné slovo, je celkově náročnější. Na materiály, na zpracování, na přesnost.

0/0
23.9.2015 20:44

P48e37t23r 47H96a10r25i32p84r71a35s29a74d 82H17a34j26i53č 8953260514137

Byl komplikovanější. Dneska už se to ale stírá. Palivové čerpadlo byla natolik drahá a komlikovaná věcička, že si to mohl, v době levných karburátorů, dovolit málokdo. Přeplňovací turbo měly také hlavně velké naftové motory. Dodnes bude naftový motor asi trochu komplikovanější, i když už ne o moc. Například odlučovač pevných částic je zatím hlavně dieselech stejně tak ako ta vychytávka s močovinou na odstranění NOx. A pak ještě katalyzátor, ale ten je v obou. Vyšší tlaky při spalování, které zvyšují účinost motoru s sebou nesou potřebu použití pevnějších a odolnějších materiálů.

0/0
23.9.2015 21:59

P74e46t28r 38H46a96r27i19p20r37a66s53a46d 91H97a72j71i92č 8613660444587

No hlavně se stále více prodávají auta do zásuvky, ať už plug-in hybridy, nebo elektromobily. Toyota už má snad také Prius jako plug-in hybrid, ale čistě elektrické uto na baterky nemá. Přišla ale s jiným hybridem, který jezdí na vodík. Toyota Mirai má i skvělý dojezd. Jediné, co jí kazí dojem je oněch 820 atmosfér pod zadkem. Hodně lidí se toho děsí. :-)

0/0
23.9.2015 21:42

P10a25v73e12l 11H29a94n61k62o 1379139448613

Vubec bych se nedivil kdyby to cele VW zavaril Ferdinand P. , ktery po sve patriarchalni escapade, v ktere chtel odstavit Winterkorna ,

, musel skripajic zubama vzit klobouk a jit.

0/−2
23.9.2015 17:55

M75i28l68o63š 27S15a74l60o97š61e31k 7464243361533

Neporazíš,protože nafta se lije do traktora ;-)

+10/−3
23.9.2015 17:48

P80a12v63e84l 67H26a46n12k64o 1439959968243

blbost :-)

0/−6
23.9.2015 17:50

J58e73n39d49a 11K40r31á53s13a 1399436618

Do kamen !;-D

+7/0
23.9.2015 17:57

J69i96ř11í 63K52o65c85u92r50e79k 6605724285768

Do lokomotivy!

+5/0
23.9.2015 18:05

A45n39d26r13e29j 31O17l60e12k33s31a 3815441837151

Do dýzlagregátu!

+1/0
23.9.2015 20:45

P98e76t72r 30V33i97n28t44r48l21í77k 3196144721

no, jestli je tohle způsob, jak chtějí nastartovat trh s americkými auty tak potěš. ty jejich kraksny taky nejsou žádný zázrak... ovšem EU by neházela miliardové soudy za takové prkotiny, jakoby to Amíkům vadilo, těm, kteří jezdí s auty o obsahu 2.0 a více zcela běžně... Rv

+2/−1
23.9.2015 17:32

J77a23r66a 31R34a94n90k 1371106199221

Ale houbelec, zkuste si o tom neco precist v anglictine, pokud se najde neco na Toyote, stahnou jich ztrhu take na tisice, musite zde zit, nekdy i vlastnit evropske auto a chodit s nim na servis, nebo pro nahradni dily. Takze ten, kdo ty penize ma, si ho stejne koupi, ale pokud se neco "zamlci" - v CR to projde.....tady ne.

0/0
23.9.2015 18:02

P53e18t94r 77M41a70r30e12č87e50k 1123861529948

Ne ? A co nedávno zamázl výbor pro vyšetřování za kauzu , tuším , s GM ? Ta věc stála život pěkných pár lidí. A úřady se spokojily , ve srovnání s tím co hrozí VW , s naprosto směšnou sumou.

+1/0
23.9.2015 18:20

P78a26v94e76l 90S50t22a13v86j33a20n64í59k 6208875237711

Něco jiného je úmyslný podvod a něco jiného nějaká konstrukční chyba.

+3/0
23.9.2015 19:18

J76a62r18o78s88l32a66v 17P50l57a17c25h31e74t36k24a 7356546776959

...kterou ovsem tajili

0/0
23.9.2015 23:18

M59a18r67t98i49n 30S70i67m75e20k 2191236736

Ameriak neobjevujes Ameriku, ona si "jen" vazi sveho trhu a tak se neboji tvrde trestat podvodne jednani na svych trzich!

+4/−2
23.9.2015 17:23

P78e35t33r 43V25i88n92t38r69l50í92k 3156864651

zejména pak ty, z konkurenčních ekonomik ;-D naopak nebojí se pomáhat (logicky) automobilkám, které jejich ekonomiku táhnou... (General Motors) je to sice logické, ale podpásovka, korumpují všechny automobilky, jen VW asi méně... :-P a jestli je důvod, že uvedla nízké emise k takové aféře, tak je to opětovné pokrytectví američanů, kteří jezdí v Chevroletech a Dodge, které mají spotřebu mnohokrát větší :-P

+5/0
23.9.2015 17:38

V57o83j50t34ě65c19h 27V21a68š93e18k 6390674609980

R^ ... není v tom nic jiného, než záchrana GM a spřátelených asijských firem

+2/0
23.9.2015 17:46

J40a40r47a 92R50a52n49k 1121796209641

Nesmysl, kazdy rok se neco deje s Toyotou, zalezi na tom, jestli jsou castejsi problemy. Uz jsem mela VW 2000 lemon a pak zjistila, ze je v knize citronu a Toyotu RAW, kterou take stahli, nehledejte za tim zadne konspirace - to uz spis koukejte na burzu, ajk se hybaji akcie VW;-)

0/0
23.9.2015 18:06

V83o67j89t66ě74c93h 61V64a23š83e35k 6850534149560

Nejsem konspirační typ .... Netvrdím, že musím mít pravdu, ale jsem docela z oboru a zrovna k Němcům mi to moc nesedí. Ale mohu se mýlit ;-)

0/0
23.9.2015 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.