Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát spočítá problémové škodovky s TDI. Jejich majitele pošle do servisu

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. V tiskové zprávě to ve středu uvedl ministr Dan Ťok. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a57n 70P61o24k73o33r92n29ý 1933249370343

Stát mě nepošle nikam.Tečka. !!

0/0
28.9.2015 4:12

R77a53d88i48m 72N66e68b94e82l 5666945769949

A bude hůř! Čím víc a nesmyslněji bude EU regulovat všechno kolem sebe, tím víc se budou množit snahy to nějak obejít. Ani emise nejde snižovat donekonečna. Fyzika a chemie je proti.

0/0
25.9.2015 18:17

P41e11t13r 52V63e84s45e53l35ý 6801966489240

Jsem rád, že se řeší podstatné věci, jako kolik čeho půjde z výfuku aut. Když se podívám co de děje kolem v Evropě je jasné, že emise výfukových plynů jsou tím, co lidi pálí nejvíc. Rv

+2/0
24.9.2015 6:32

J97a52n 78F75r24o57l46í31k 6746310925324

Co si s. Ťok myslí, že asi v těch servisech s těmi traktorovými motory udělají za zázrak?

0/0
23.9.2015 23:09

T35o55m85á70š 72K90n75a84i29f42l 6313890757400

Ježíš...

0/0
23.9.2015 21:42

J38o90s79e52f 72Š91e98m57e67l25í25k 7179521460397

Já spíš vidím jako chybu, že přestali vyrábet Jetty.

0/0
23.9.2015 20:59

M73a65r79e20k 30K37l39u59f82a 3618894314626

Nějak mi to uniká. Diesely nemám rád, obzvláště ty koncernové, ale tady asi stojím na straně VW. Bylo jim nařízeno, že motory musí při měření emisí splnit nějaký limit. Tak ty motory ten limit splňují. A že si k splnění pomohli nějakou součástkou nebo vhodně naprogramovanou řídicí jednotkou motoru, do toho je každému prd.

Nevidím v tom žádný podvod, zadání úkolu splnili ....  :-/

+7/−1
23.9.2015 20:01

J94i65ř31í 88T98e83p28r 4547500325585

... rozkaz zněl jasně! Dvě dávky ! Pardon: Dva režimy provozu! ;-)

+2/0
23.9.2015 20:28

A10n32d77r86e70j 54O65l48e38k54s55a 3755511787541

Podvod nastal při prodeji v USA. Automobilka něco deklarovala a VĚDOMĚ přitom lhala, čímž získala konkurenční výhodu neoprávněně - nekale. A na to je Amerika hodně citlivá.

0/0
23.9.2015 21:09

M12a98r41e96k 89K81l69u46f62a 3128934364176

Co automobilka deklarovala?

0/0
23.9.2015 21:35

P67a28t83r32i43k 31G19r97ü59n52e87r 9385959511917

Souhlas. Emise se měří v nějakém jasně a předem definovaném režimu. Jezdí se jinak. Počítač pozná, že se měří, nastaví vhodný režim. Při jízdě pozná, že je má jet, nastaví zase vhodný režim pro jízdu. Měřiči emisí jsou spokojení. Zákazník, který si chce zajezdit, je taky spokojený. Takže za mě rovněž OK.

0/0
23.9.2015 22:17
Foto

V19o54j80t29ě23c53h 41P75a40v85l24í84k 5754271574798

V americkém zákoně CAA je přímo zakázáno si k tomu dopomoci nějakou součástkou a je tam napsána i konkrétní pokuta, když to někdo udělá. Tož tak.

0/0
24.9.2015 6:53

M20a69r33e41k 30K69l55u52f56a 3528674934406

Pochybuji, že se najde lojza, který by si zajel do servisu snížit výkon vozu ;-D;-D

+3/0
23.9.2015 19:41

T27o61m86á97š 70K77n11a54i78f22l 6443660227200

A kdo by jim ten výkon snižoval?

0/0
23.9.2015 21:43

J47i71ř81í 47T25e56p58r 4487970375715

Proc by meli jezdit do servisu? Majitele aut problem nemaji !!!

+6/−1
23.9.2015 17:39

P69e84t46r 45M61a56r11e71č60e10k 1953911219988

Třeba je to jen finta jak vyhmátnou ty s vymláceným filtrem pevných částic :-)

0/0
23.9.2015 18:28

P54a40v74e90l 43O18b88d39r57ž56á67l94e89k 6966644658772

Pravděpodobně pro to, aby jim ten problém udělali (přemapování na snížený výkon, zvýšenou spotřebu a vyhovující emise).

+2/0
23.9.2015 19:41

J63a59n 35B10u91b64i19k 9262641432947

koho to zajímá podrobněji a nezkresleně českými médii:

http://mashable.com/2015/09/22/vw-tdi-emissions-scandal/#v9dfvUtRdSqg

0/0
23.9.2015 16:45

R61o19b51e78r69t 48H70o26m82o56l64k29a 4823408370892

No jo, ale tam to není česky ....

0/0
23.9.2015 17:58

M76a65r65e13k 17K93l32u41f41a 3848974624746

Zkus translator od strýčka jménem Google  :-P

0/0
23.9.2015 20:03

J65o74s77e73f 92Š77e48m15e88l35í51k 7369471820307

No to se dost nasměje.

+3/0
23.9.2015 21:00

P98e40t52e69r 64M74o42l59n97á40r 8875674862199

Pošle do servisu,a čo tam urobia ? tipujem že dajú nový software pri ktorom už bude motor pracovať v reálnom režime to je že klesne množstvo emisií na požadovanú hodnotu ale za cenu nižšieho výkona motoru a vyššej spotreby paliva a to hlavne v mestskom režime jazdy,no super Simply clever riešenie ako celá škodovka :-/

+11/0
23.9.2015 16:26

T47o83m49á17š 51F27i81r85b54a88c61h87e83r 9870400234750

Přesně tak, jiné řešení asi neexistuje.

+2/0
23.9.2015 16:27

R68o20m11a42n 11K42r38a96t10o33c24h78v43í15l 6196617956514

Ano, také mě napadlo do servisu ale s čím?

0/0
23.9.2015 16:31

T50o12m29á95š 64K48n22a84i62f17l 6753890537280

Ne. Do servisu vás pošlou, a tam zařídí to, ze zruší ten kód, který snižoval výkon na emisích. Čili dopad na zákazníka nulový.

0/0
23.9.2015 21:47
Foto

V83o63j28t56ě84c75h 45P51a21v19l50í93k 5664161204838

No a pak už neprojdete emisemi. :-)

0/0
24.9.2015 6:57

T51o36m87á46š 88K21n56a72i55f62l 6303250797300

Proboha... Proč bys neměl projít emisemi? Ten kód se neaktivoval pri běžném měření emisi na stk... Ale pri normovanem měření spotřeby (a emisi) v laboratoři pri certifikaci auta.

Pri běžném měření emisi na stk vubec nehrál roli.

0/0
24.9.2015 8:31

J31a20n 78B95u93b79i85k 9622751292157

Tak já nevím....koupil jsem VW. S nějakým motorem, který má v techničáku nějaké parametry. Produkuje nějaké emise. Za podmínek, že produkuje ty emise, je provozuschopný.

Dojedu do STK a nechám si emise zkontrolovat. Nepřekračuji je, jsem v limitu. Takže je auto z hlediska legislativy v pořádku. Vlastně prý není, protože Franta povídal, že mimo STK je překračují. 40x

Jenže pokud mi stát řekne, že kvůli Frantovu výroku mám neprovozuschopný vůz,  měl by mi neprovozuschopnost dokázat. Jak to udělá?

Za druhé - VW mne svolá do servisu, když se nedostavím je to trestné? Proč? koupil jsme přeci homologovaný vůz.......který vyhovuje emisím (na STK)

Za třetí - stát administrativně rozhodne, že MUSÍM jít na přehrání. Což mi změní (zhorší) výkonové parametry motoru uvedené v techničáku, tedy kvalitu koupené věci. Bingo - stát mi svým rozhodnutím možná snížil hodnotu věci a měl by mi nahradit škodu. A vymáhat ji po výrobci. Fakt?

Za čtvrté - co když nahraný firmware bude ještě podlejší, než ten současný? Kdo je arbitr? Výrobce? Doteď padouch, nyní hrdina?

Není lepší to nechat být a soustředit se na budoucnost?

+5/−2
23.9.2015 16:21

P98e90t19r 55H70o80f16m73a78n64n 6499114175380

Proc nenapisete strucne a jasne, ze jste uz z das Auta DPF filtr davno vymlatil?

+4/−1
23.9.2015 16:33

J72a17n 55B11u32b55i29k 9712901872407

já mám jinou značku z jiného koncernu. Tohle jsou jen úvahy:-)

+1/0
23.9.2015 16:40

P25a70v21e40l 96O88b60d67r40ž89á30l47e27k 6836804248502

Každopádně žádná novinka. Tohle bylo už na 105kách Škodovkách. Karburátor se šroubovákem nastavil "aby to prošlo na emisích" a po odjezdu z STK se přeladil na "aby to jelo".

+17/0
23.9.2015 16:14

J10i64ř81í 18K70o66c31u72r39e61k 6525724845368

Ještě tam byla jedna možnost: Aby to dobře startovalo.

0/0
23.9.2015 21:46

D10a30v24i54d 20H93u43r80k75a 3870423761481

Prosím, vysvětlete mi někdo, co je na těch motorech špatného. Zatím jsem pochopil, že v režimu měření na STK je softvérově upraven režim a vozidlo má méně emisí než by bylo v režimu obyčejném, tedy běžném. Podle mne je celá oprava záležitost pár minut - tedy nahrání nového SW do řídící jednotky. Asi v tom novém SW vynechají pokyn - Když se přidá plyn a dojde ke zvýšení otáček k max hranici a auto stojí, sniž emise....  Jen si myslím, že to je celé nějak zveličené.

+1/−1
23.9.2015 16:08

M50a41r77t70i35n 16N31e54r14m89u67t 9667377178949

jenže bez tohoto režimu potom neprojdou

+2/0
23.9.2015 16:09

J54a62n 30N26o12v39á70k 8290176287880

Špatného je na nich to, že nesplňují normy.

+5/0
23.9.2015 16:13

P92a74v92e28l 77O13b11d44r11ž41á16l65e73k 6246924108152

OK - stručně.

- Můžete mít nízké emise.

- Můžete mít nízkou spotřebu.

- Můžete mít vysoký výkon a točivý moment.

Ale ne všechno najednou. SW v řídící jednotce v režimu "měření" obětoval spotřebu a výkon, aby vyšly emise.

V režimu "silnice" naopak.

Časem to dopadne tak, že auto vyjede od prodejce s pevným režimem "měření" a vedle autosalonu bude dílna (formálně nezávislá na automobilce), kde za stovku připojí notebook a ručně přepnou do režimu "silnice".

+5/0
23.9.2015 16:13

L13a74ď24a 47M79a47y31e84r 7322521360867

Přesné a vystižné. Stejně je to s omezením výkonu u motorek kvůli řidičáku.

0/0
23.9.2015 18:24
Foto

V79o21j70t51ě46c23h 55P60a85v21l64í65k 5914161624478

Problém není s motory. Problém je v tom, že tím co automobilka VW udělala, příliš zjevně porušila ne nějaké normy, ale rovnou americký zákon CAA (Clean Air Act).

+1/0
23.9.2015 16:21

J96o55s12e18f 38Š64e25m42e14l50í22k 7369711420557

Majitele může poslat kam chce, ale co s těma autama?

+3/0
23.9.2015 15:51

L59u73k57á31š 29M45a23c37h 7113460490293

Zakazat jejich provoz do chvile, kdy budou odtazeny do servisu a prenastaveny, pochopitelne. Co jineho? Nebo chcete nechat nejakyho smudlu vyfukovat rakovinotvorne latky jen proto, ze se mu nechce snizit tocivy moment?

+3/0
23.9.2015 16:05

P91a19v57e55l 73O84b83d86r75ž50á27l57e24k 6946374468952

Pokud by k tomuhle opravdu došlo, tak budou mít plno chiptuneři, kteří budou po tomhle servisním zásahu uvádět auta zpátky do "provozuschopného" stavu.

+3/0
23.9.2015 16:08

L10u29k88á52š 65M14a91c43h 7833420110823

Diesly (zejmena naftove nakladaky) je nutne kontrolovat primo v provozu a davat likvidacni pokuty.

+3/0
23.9.2015 16:25

P28a10v71e88l 45O33b32d56r93ž48á51l86e55k 6786194558102

Jednak mobilni STK je problém, natož mobilní kontrola emisí - když se podíváte, jakou výbavu musí mít SME.

A druhá věc - můžete maximálně vozidlo nechat odstavit s poruchou a vlastníkovi přikázat ji opravit a zajet na kontrolu do XX dnů. Pokud řídící jednotka řidiči nesignalizuje závadu emisního systému, tak mu nedokážete, že o problému věděl. V tomhle směru má to žluté světélko na palubce velký význam.

0/0
23.9.2015 16:42

R17o34b18e76r41t 10H27o59m76o36l14k65a 4213888510812

No jak kdy. Na autobusech to začalo svítit a pak přišel z továrny přípis, že jezdíme tak ekonomicky, že tvoříme tak málo emisí, že ty čidla to ani nepoberou. Oni kluci jsou schopní vyčíst z paměti v řídících jednotkách neskutečné věci.

0/0
23.9.2015 18:05

R57o49b55e67r77t 71H14o89m11o61l76k11a 4963858940452

U hodně starých bych s tím souhlasil, ale nové jsou v poho, všechny možné filtry a na závěr to kouzlo s močovinou (AdBlue)

0/0
23.9.2015 18:02

J43i76ř18í 92K16o85c98u54r38e68k 6965284895828

Co na tom, že problém nezpůsobil on, ale automobilka. Co na tom, že on auto potřebuje. Prostě jeho vůz to je, jeho vina to je. Ať žije fašismus.

Až se vám náhodou stane, že se dostanete k bankonvce, která bude podezřelá za padělanou, tak si běžte rovnou sednout. Je to vaše bankovka a nikoho nezajímá, že vám ji před pěti minutama vydal bankomat. Stejný případ.

0/0
23.9.2015 21:49

T98o15m50á30š 68K98n41a38i62f13l 6853390487490

Mizem zlikvidovat i tebe? Za plácání hlouposti?

0/0
23.9.2015 21:51

J58o79s49e18f 29Š76e22m43e87l96í70k 7499111390197

Obávám se, že jste to v tom svém svatém rozhořčení moc nepobral. :-/

0/0
23.9.2015 21:04

T73o85m98á28š 12K77n95a55i64f36l 6463120477550

Blabol...

0/0
23.9.2015 21:48

M89a30r56t60i14n 79K88u56b19á70t 7151468657

Jo, taky jsem na to myslel. Když se nadpis zadaří, tak se zkrátka zadaří. ;-D

+1/0
23.9.2015 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.