Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát spočítá problémové škodovky s TDI. Jejich majitele pošle do servisu

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. V tiskové zprávě to ve středu uvedl ministr Dan Ťok. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a15n 95P86o38k13o89r59n89ý 1253679480263

Stát mě nepošle nikam.Tečka. !!

0/0
28.9.2015 4:12

R92a11d97i61m 89N79e26b72e44l 5896915659659

A bude hůř! Čím víc a nesmyslněji bude EU regulovat všechno kolem sebe, tím víc se budou množit snahy to nějak obejít. Ani emise nejde snižovat donekonečna. Fyzika a chemie je proti.

0/0
25.9.2015 18:17

P92e51t80r 77V32e28s96e94l34ý 6301446619240

Jsem rád, že se řeší podstatné věci, jako kolik čeho půjde z výfuku aut. Když se podívám co de děje kolem v Evropě je jasné, že emise výfukových plynů jsou tím, co lidi pálí nejvíc. Rv

+2/0
24.9.2015 6:32

J32a53n 52F35r53o48l70í32k 6896210735834

Co si s. Ťok myslí, že asi v těch servisech s těmi traktorovými motory udělají za zázrak?

0/0
23.9.2015 23:09

T31o39m96á49š 46K86n98a90i14f82l 6543970757920

Ježíš...

0/0
23.9.2015 21:42

J23o94s90e48f 62Š36e39m98e68l52í87k 7239591940267

Já spíš vidím jako chybu, že přestali vyrábet Jetty.

0/0
23.9.2015 20:59

M29a16r52e88k 72K49l72u97f28a 3408164484706

Nějak mi to uniká. Diesely nemám rád, obzvláště ty koncernové, ale tady asi stojím na straně VW. Bylo jim nařízeno, že motory musí při měření emisí splnit nějaký limit. Tak ty motory ten limit splňují. A že si k splnění pomohli nějakou součástkou nebo vhodně naprogramovanou řídicí jednotkou motoru, do toho je každému prd.

Nevidím v tom žádný podvod, zadání úkolu splnili ....  :-/

+7/−1
23.9.2015 20:01

J74i69ř26í 23T35e84p95r 4817180405255

... rozkaz zněl jasně! Dvě dávky ! Pardon: Dva režimy provozu! ;-)

+2/0
23.9.2015 20:28

A56n64d24r86e17j 75O96l23e10k71s72a 3755151367111

Podvod nastal při prodeji v USA. Automobilka něco deklarovala a VĚDOMĚ přitom lhala, čímž získala konkurenční výhodu neoprávněně - nekale. A na to je Amerika hodně citlivá.

0/0
23.9.2015 21:09

M33a95r81e64k 63K66l54u30f68a 3528954334976

Co automobilka deklarovala?

0/0
23.9.2015 21:35

P71a87t49r31i91k 51G26r98ü72n66e70r 9275179191667

Souhlas. Emise se měří v nějakém jasně a předem definovaném režimu. Jezdí se jinak. Počítač pozná, že se měří, nastaví vhodný režim. Při jízdě pozná, že je má jet, nastaví zase vhodný režim pro jízdu. Měřiči emisí jsou spokojení. Zákazník, který si chce zajezdit, je taky spokojený. Takže za mě rovněž OK.

0/0
23.9.2015 22:17
Foto

V15o21j13t71ě91c66h 41P98a58v19l68í37k 5164421324458

V americkém zákoně CAA je přímo zakázáno si k tomu dopomoci nějakou součástkou a je tam napsána i konkrétní pokuta, když to někdo udělá. Tož tak.

0/0
24.9.2015 6:53

M89a75r34e55k 38K54l65u66f48a 3308884304346

Pochybuji, že se najde lojza, který by si zajel do servisu snížit výkon vozu ;-D;-D

+3/0
23.9.2015 19:41

T88o97m31á66š 94K20n10a25i88f89l 6753360967730

A kdo by jim ten výkon snižoval?

0/0
23.9.2015 21:43

J96i45ř23í 71T43e15p28r 4497370865845

Proc by meli jezdit do servisu? Majitele aut problem nemaji !!!

+6/−1
23.9.2015 17:39

P76e17t89r 45M76a80r66e26č20e67k 1433411399428

Třeba je to jen finta jak vyhmátnou ty s vymláceným filtrem pevných částic :-)

0/0
23.9.2015 18:28

P44a85v32e28l 42O28b37d87r26ž78á81l70e23k 6986834568172

Pravděpodobně pro to, aby jim ten problém udělali (přemapování na snížený výkon, zvýšenou spotřebu a vyhovující emise).

+2/0
23.9.2015 19:41

J41a14n 55B37u76b67i84k 9562551892147

koho to zajímá podrobněji a nezkresleně českými médii:

http://mashable.com/2015/09/22/vw-tdi-emissions-scandal/#v9dfvUtRdSqg

0/0
23.9.2015 16:45

R78o40b78e18r34t 54H63o33m56o36l38k12a 4373688750842

No jo, ale tam to není česky ....

0/0
23.9.2015 17:58

M89a48r14e97k 41K62l22u53f37a 3608114654776

Zkus translator od strýčka jménem Google  :-P

0/0
23.9.2015 20:03

J96o72s77e94f 79Š60e87m75e54l12í46k 7239931180137

No to se dost nasměje.

+3/0
23.9.2015 21:00

P42e71t92e24r 33M39o33l54n88á21r 8165154612839

Pošle do servisu,a čo tam urobia ? tipujem že dajú nový software pri ktorom už bude motor pracovať v reálnom režime to je že klesne množstvo emisií na požadovanú hodnotu ale za cenu nižšieho výkona motoru a vyššej spotreby paliva a to hlavne v mestskom režime jazdy,no super Simply clever riešenie ako celá škodovka :-/

+11/0
23.9.2015 16:26

T38o72m66á87š 78F54i89r24b18a29c64h43e22r 9960330794670

Přesně tak, jiné řešení asi neexistuje.

+2/0
23.9.2015 16:27

R18o17m32a41n 31K55r48a80t49o34c16h89v26í34l 6706737666344

Ano, také mě napadlo do servisu ale s čím?

0/0
23.9.2015 16:31

T46o12m10á96š 83K33n73a63i84f91l 6913180777160

Ne. Do servisu vás pošlou, a tam zařídí to, ze zruší ten kód, který snižoval výkon na emisích. Čili dopad na zákazníka nulový.

0/0
23.9.2015 21:47
Foto

V17o71j81t98ě71c67h 13P12a92v30l53í18k 5874231214458

No a pak už neprojdete emisemi. :-)

0/0
24.9.2015 6:57

T41o68m58á21š 41K87n58a40i11f24l 6683480557750

Proboha... Proč bys neměl projít emisemi? Ten kód se neaktivoval pri běžném měření emisi na stk... Ale pri normovanem měření spotřeby (a emisi) v laboratoři pri certifikaci auta.

Pri běžném měření emisi na stk vubec nehrál roli.

0/0
24.9.2015 8:31

J23a45n 32B22u68b72i26k 9822591542887

Tak já nevím....koupil jsem VW. S nějakým motorem, který má v techničáku nějaké parametry. Produkuje nějaké emise. Za podmínek, že produkuje ty emise, je provozuschopný.

Dojedu do STK a nechám si emise zkontrolovat. Nepřekračuji je, jsem v limitu. Takže je auto z hlediska legislativy v pořádku. Vlastně prý není, protože Franta povídal, že mimo STK je překračují. 40x

Jenže pokud mi stát řekne, že kvůli Frantovu výroku mám neprovozuschopný vůz,  měl by mi neprovozuschopnost dokázat. Jak to udělá?

Za druhé - VW mne svolá do servisu, když se nedostavím je to trestné? Proč? koupil jsme přeci homologovaný vůz.......který vyhovuje emisím (na STK)

Za třetí - stát administrativně rozhodne, že MUSÍM jít na přehrání. Což mi změní (zhorší) výkonové parametry motoru uvedené v techničáku, tedy kvalitu koupené věci. Bingo - stát mi svým rozhodnutím možná snížil hodnotu věci a měl by mi nahradit škodu. A vymáhat ji po výrobci. Fakt?

Za čtvrté - co když nahraný firmware bude ještě podlejší, než ten současný? Kdo je arbitr? Výrobce? Doteď padouch, nyní hrdina?

Není lepší to nechat být a soustředit se na budoucnost?

+5/−2
23.9.2015 16:21

P14e42t51r 84H51o44f24m33a82n77n 6329694315390

Proc nenapisete strucne a jasne, ze jste uz z das Auta DPF filtr davno vymlatil?

+4/−1
23.9.2015 16:33

J93a36n 59B85u12b93i86k 9292421752637

já mám jinou značku z jiného koncernu. Tohle jsou jen úvahy:-)

+1/0
23.9.2015 16:40

P14a54v70e36l 92O96b54d34r38ž63á64l88e18k 6716304428882

Každopádně žádná novinka. Tohle bylo už na 105kách Škodovkách. Karburátor se šroubovákem nastavil "aby to prošlo na emisích" a po odjezdu z STK se přeladil na "aby to jelo".

+17/0
23.9.2015 16:14

J68i73ř29í 58K13o79c92u19r21e37k 6885284955178

Ještě tam byla jedna možnost: Aby to dobře startovalo.

0/0
23.9.2015 21:46

D87a27v56i87d 79H34u24r21k56a 3890793611651

Prosím, vysvětlete mi někdo, co je na těch motorech špatného. Zatím jsem pochopil, že v režimu měření na STK je softvérově upraven režim a vozidlo má méně emisí než by bylo v režimu obyčejném, tedy běžném. Podle mne je celá oprava záležitost pár minut - tedy nahrání nového SW do řídící jednotky. Asi v tom novém SW vynechají pokyn - Když se přidá plyn a dojde ke zvýšení otáček k max hranici a auto stojí, sniž emise....  Jen si myslím, že to je celé nějak zveličené.

+1/−1
23.9.2015 16:08

M74a77r55t16i19n 84N74e90r53m56u66t 9967657538799

jenže bez tohoto režimu potom neprojdou

+2/0
23.9.2015 16:09

J14a27n 29N20o26v16á73k 8190566157550

Špatného je na nich to, že nesplňují normy.

+5/0
23.9.2015 16:13

P63a42v62e63l 43O82b21d35r45ž51á24l70e45k 6476904888672

OK - stručně.

- Můžete mít nízké emise.

- Můžete mít nízkou spotřebu.

- Můžete mít vysoký výkon a točivý moment.

Ale ne všechno najednou. SW v řídící jednotce v režimu "měření" obětoval spotřebu a výkon, aby vyšly emise.

V režimu "silnice" naopak.

Časem to dopadne tak, že auto vyjede od prodejce s pevným režimem "měření" a vedle autosalonu bude dílna (formálně nezávislá na automobilce), kde za stovku připojí notebook a ručně přepnou do režimu "silnice".

+5/0
23.9.2015 16:13

L17a39ď80a 15M25a66y16e11r 7352461970117

Přesné a vystižné. Stejně je to s omezením výkonu u motorek kvůli řidičáku.

0/0
23.9.2015 18:24
Foto

V40o93j44t79ě72c43h 59P29a18v19l74í17k 5974461494338

Problém není s motory. Problém je v tom, že tím co automobilka VW udělala, příliš zjevně porušila ne nějaké normy, ale rovnou americký zákon CAA (Clean Air Act).

+1/0
23.9.2015 16:21

J21o14s52e20f 15Š47e72m57e13l24í69k 7979811890987

Majitele může poslat kam chce, ale co s těma autama?

+3/0
23.9.2015 15:51

L33u91k27á36š 75M17a72c97h 7963670760633

Zakazat jejich provoz do chvile, kdy budou odtazeny do servisu a prenastaveny, pochopitelne. Co jineho? Nebo chcete nechat nejakyho smudlu vyfukovat rakovinotvorne latky jen proto, ze se mu nechce snizit tocivy moment?

+3/0
23.9.2015 16:05

P63a29v75e66l 51O18b12d85r65ž47á26l20e41k 6696514618462

Pokud by k tomuhle opravdu došlo, tak budou mít plno chiptuneři, kteří budou po tomhle servisním zásahu uvádět auta zpátky do "provozuschopného" stavu.

+3/0
23.9.2015 16:08

L66u51k56á19š 21M17a39c43h 7813300560543

Diesly (zejmena naftove nakladaky) je nutne kontrolovat primo v provozu a davat likvidacni pokuty.

+3/0
23.9.2015 16:25

P61a43v17e28l 81O34b41d91r82ž98á55l30e53k 6426804458182

Jednak mobilni STK je problém, natož mobilní kontrola emisí - když se podíváte, jakou výbavu musí mít SME.

A druhá věc - můžete maximálně vozidlo nechat odstavit s poruchou a vlastníkovi přikázat ji opravit a zajet na kontrolu do XX dnů. Pokud řídící jednotka řidiči nesignalizuje závadu emisního systému, tak mu nedokážete, že o problému věděl. V tomhle směru má to žluté světélko na palubce velký význam.

0/0
23.9.2015 16:42

R24o68b77e38r26t 76H21o32m11o30l21k57a 4833278760192

No jak kdy. Na autobusech to začalo svítit a pak přišel z továrny přípis, že jezdíme tak ekonomicky, že tvoříme tak málo emisí, že ty čidla to ani nepoberou. Oni kluci jsou schopní vyčíst z paměti v řídících jednotkách neskutečné věci.

0/0
23.9.2015 18:05

R13o65b91e95r66t 98H88o16m52o32l96k73a 4273918440952

U hodně starých bych s tím souhlasil, ale nové jsou v poho, všechny možné filtry a na závěr to kouzlo s močovinou (AdBlue)

0/0
23.9.2015 18:02

J17i42ř61í 19K98o70c44u66r97e24k 6265424455348

Co na tom, že problém nezpůsobil on, ale automobilka. Co na tom, že on auto potřebuje. Prostě jeho vůz to je, jeho vina to je. Ať žije fašismus.

Až se vám náhodou stane, že se dostanete k bankonvce, která bude podezřelá za padělanou, tak si běžte rovnou sednout. Je to vaše bankovka a nikoho nezajímá, že vám ji před pěti minutama vydal bankomat. Stejný případ.

0/0
23.9.2015 21:49

T83o20m48á76š 30K44n16a27i26f78l 6723700957640

Mizem zlikvidovat i tebe? Za plácání hlouposti?

0/0
23.9.2015 21:51

J66o21s61e66f 63Š23e42m66e84l40í83k 7299541520287

Obávám se, že jste to v tom svém svatém rozhořčení moc nepobral. :-/

0/0
23.9.2015 21:04

T45o63m81á88š 36K52n34a13i31f37l 6763830547750

Blabol...

0/0
23.9.2015 21:48

M97a95r65t13i59n 35K23u93b70á89t 7261888297

Jo, taky jsem na to myslel. Když se nadpis zadaří, tak se zkrátka zadaří. ;-D

+1/0
23.9.2015 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.