Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát spočítá problémové škodovky s TDI. Jejich majitele pošle do servisu

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. V tiskové zprávě to ve středu uvedl ministr Dan Ťok. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a63n 28P46o25k26o74r44n73ý 1733209880383

Stát mě nepošle nikam.Tečka. !!

0/0
28.9.2015 4:12

R39a10d41i41m 30N47e78b22e44l 5376885699139

A bude hůř! Čím víc a nesmyslněji bude EU regulovat všechno kolem sebe, tím víc se budou množit snahy to nějak obejít. Ani emise nejde snižovat donekonečna. Fyzika a chemie je proti.

0/0
25.9.2015 18:17

P16e42t11r 50V13e82s23e15l38ý 6491566289200

Jsem rád, že se řeší podstatné věci, jako kolik čeho půjde z výfuku aut. Když se podívám co de děje kolem v Evropě je jasné, že emise výfukových plynů jsou tím, co lidi pálí nejvíc. Rv

+2/0
24.9.2015 6:32

J54a10n 27F95r82o41l62í34k 6286910675384

Co si s. Ťok myslí, že asi v těch servisech s těmi traktorovými motory udělají za zázrak?

0/0
23.9.2015 23:09

T52o54m90á69š 80K35n38a75i22f19l 6423420327690

Ježíš...

0/0
23.9.2015 21:42

J36o74s33e11f 60Š83e22m20e91l77í93k 7489541570177

Já spíš vidím jako chybu, že přestali vyrábet Jetty.

0/0
23.9.2015 20:59

M78a86r49e42k 21K60l38u32f44a 3578234274526

Nějak mi to uniká. Diesely nemám rád, obzvláště ty koncernové, ale tady asi stojím na straně VW. Bylo jim nařízeno, že motory musí při měření emisí splnit nějaký limit. Tak ty motory ten limit splňují. A že si k splnění pomohli nějakou součástkou nebo vhodně naprogramovanou řídicí jednotkou motoru, do toho je každému prd.

Nevidím v tom žádný podvod, zadání úkolu splnili ....  :-/

+7/−1
23.9.2015 20:01

J96i45ř67í 83T72e22p14r 4867110265415

... rozkaz zněl jasně! Dvě dávky ! Pardon: Dva režimy provozu! ;-)

+2/0
23.9.2015 20:28

A83n26d41r61e22j 75O41l80e80k68s43a 3315911987211

Podvod nastal při prodeji v USA. Automobilka něco deklarovala a VĚDOMĚ přitom lhala, čímž získala konkurenční výhodu neoprávněně - nekale. A na to je Amerika hodně citlivá.

0/0
23.9.2015 21:09

M19a97r51e87k 53K46l65u69f22a 3568204194756

Co automobilka deklarovala?

0/0
23.9.2015 21:35

P42a52t29r77i70k 18G58r93ü28n75e19r 9685259421467

Souhlas. Emise se měří v nějakém jasně a předem definovaném režimu. Jezdí se jinak. Počítač pozná, že se měří, nastaví vhodný režim. Při jízdě pozná, že je má jet, nastaví zase vhodný režim pro jízdu. Měřiči emisí jsou spokojení. Zákazník, který si chce zajezdit, je taky spokojený. Takže za mě rovněž OK.

0/0
23.9.2015 22:17
Foto

V83o63j23t74ě83c60h 13P16a44v22l72í93k 5274551294158

V americkém zákoně CAA je přímo zakázáno si k tomu dopomoci nějakou součástkou a je tam napsána i konkrétní pokuta, když to někdo udělá. Tož tak.

0/0
24.9.2015 6:53

M12a66r65e47k 38K48l65u60f83a 3508264894326

Pochybuji, že se najde lojza, který by si zajel do servisu snížit výkon vozu ;-D;-D

+3/0
23.9.2015 19:41

T42o28m38á14š 29K85n57a43i44f34l 6243390467830

A kdo by jim ten výkon snižoval?

0/0
23.9.2015 21:43

J64i96ř23í 41T48e98p70r 4177120585935

Proc by meli jezdit do servisu? Majitele aut problem nemaji !!!

+6/−1
23.9.2015 17:39

P18e44t97r 61M90a43r43e23č82e12k 1923431899978

Třeba je to jen finta jak vyhmátnou ty s vymláceným filtrem pevných částic :-)

0/0
23.9.2015 18:28

P69a71v71e66l 41O50b18d90r63ž10á62l69e19k 6776894608342

Pravděpodobně pro to, aby jim ten problém udělali (přemapování na snížený výkon, zvýšenou spotřebu a vyhovující emise).

+2/0
23.9.2015 19:41

J26a78n 19B21u50b59i80k 9522891802267

koho to zajímá podrobněji a nezkresleně českými médii:

http://mashable.com/2015/09/22/vw-tdi-emissions-scandal/#v9dfvUtRdSqg

0/0
23.9.2015 16:45

R62o80b70e62r32t 43H78o37m98o50l69k17a 4843268790962

No jo, ale tam to není česky ....

0/0
23.9.2015 17:58

M97a30r34e65k 32K32l76u76f64a 3798854284226

Zkus translator od strýčka jménem Google  :-P

0/0
23.9.2015 20:03

J89o23s51e69f 91Š38e81m39e98l47í74k 7989621610837

No to se dost nasměje.

+3/0
23.9.2015 21:00

P56e71t34e94r 70M61o82l32n64á25r 8925404142929

Pošle do servisu,a čo tam urobia ? tipujem že dajú nový software pri ktorom už bude motor pracovať v reálnom režime to je že klesne množstvo emisií na požadovanú hodnotu ale za cenu nižšieho výkona motoru a vyššej spotreby paliva a to hlavne v mestskom režime jazdy,no super Simply clever riešenie ako celá škodovka :-/

+11/0
23.9.2015 16:26

T97o52m56á59š 25F19i36r28b47a92c86h96e66r 9970820584650

Přesně tak, jiné řešení asi neexistuje.

+2/0
23.9.2015 16:27

R68o69m92a30n 92K55r90a57t59o16c90h85v54í97l 6976777456114

Ano, také mě napadlo do servisu ale s čím?

0/0
23.9.2015 16:31

T93o28m48á47š 52K57n37a33i40f17l 6723930837480

Ne. Do servisu vás pošlou, a tam zařídí to, ze zruší ten kód, který snižoval výkon na emisích. Čili dopad na zákazníka nulový.

0/0
23.9.2015 21:47
Foto

V16o58j34t69ě20c72h 15P95a65v12l64í12k 5454411914938

No a pak už neprojdete emisemi. :-)

0/0
24.9.2015 6:57

T87o29m30á96š 87K40n26a31i27f45l 6913680247820

Proboha... Proč bys neměl projít emisemi? Ten kód se neaktivoval pri běžném měření emisi na stk... Ale pri normovanem měření spotřeby (a emisi) v laboratoři pri certifikaci auta.

Pri běžném měření emisi na stk vubec nehrál roli.

0/0
24.9.2015 8:31

J79a95n 73B38u66b71i94k 9972611462817

Tak já nevím....koupil jsem VW. S nějakým motorem, který má v techničáku nějaké parametry. Produkuje nějaké emise. Za podmínek, že produkuje ty emise, je provozuschopný.

Dojedu do STK a nechám si emise zkontrolovat. Nepřekračuji je, jsem v limitu. Takže je auto z hlediska legislativy v pořádku. Vlastně prý není, protože Franta povídal, že mimo STK je překračují. 40x

Jenže pokud mi stát řekne, že kvůli Frantovu výroku mám neprovozuschopný vůz,  měl by mi neprovozuschopnost dokázat. Jak to udělá?

Za druhé - VW mne svolá do servisu, když se nedostavím je to trestné? Proč? koupil jsme přeci homologovaný vůz.......který vyhovuje emisím (na STK)

Za třetí - stát administrativně rozhodne, že MUSÍM jít na přehrání. Což mi změní (zhorší) výkonové parametry motoru uvedené v techničáku, tedy kvalitu koupené věci. Bingo - stát mi svým rozhodnutím možná snížil hodnotu věci a měl by mi nahradit škodu. A vymáhat ji po výrobci. Fakt?

Za čtvrté - co když nahraný firmware bude ještě podlejší, než ten současný? Kdo je arbitr? Výrobce? Doteď padouch, nyní hrdina?

Není lepší to nechat být a soustředit se na budoucnost?

+5/−2
23.9.2015 16:21

P50e21t94r 41H45o29f52m72a86n60n 6749414135520

Proc nenapisete strucne a jasne, ze jste uz z das Auta DPF filtr davno vymlatil?

+4/−1
23.9.2015 16:33

J76a33n 95B37u78b63i41k 9912441902147

já mám jinou značku z jiného koncernu. Tohle jsou jen úvahy:-)

+1/0
23.9.2015 16:40

P63a69v85e91l 90O58b26d78r29ž82á70l28e43k 6446244688902

Každopádně žádná novinka. Tohle bylo už na 105kách Škodovkách. Karburátor se šroubovákem nastavil "aby to prošlo na emisích" a po odjezdu z STK se přeladil na "aby to jelo".

+17/0
23.9.2015 16:14

J24i84ř69í 95K61o64c75u51r84e19k 6125284845178

Ještě tam byla jedna možnost: Aby to dobře startovalo.

0/0
23.9.2015 21:46

D12a57v42i60d 73H69u66r52k72a 3970593641151

Prosím, vysvětlete mi někdo, co je na těch motorech špatného. Zatím jsem pochopil, že v režimu měření na STK je softvérově upraven režim a vozidlo má méně emisí než by bylo v režimu obyčejném, tedy běžném. Podle mne je celá oprava záležitost pár minut - tedy nahrání nového SW do řídící jednotky. Asi v tom novém SW vynechají pokyn - Když se přidá plyn a dojde ke zvýšení otáček k max hranici a auto stojí, sniž emise....  Jen si myslím, že to je celé nějak zveličené.

+1/−1
23.9.2015 16:08

M14a62r91t63i93n 49N76e59r30m18u11t 9157197498159

jenže bez tohoto režimu potom neprojdou

+2/0
23.9.2015 16:09

J49a24n 59N44o74v35á25k 8850126637940

Špatného je na nich to, že nesplňují normy.

+5/0
23.9.2015 16:13

P31a57v41e95l 96O12b98d69r46ž32á26l47e34k 6446404838802

OK - stručně.

- Můžete mít nízké emise.

- Můžete mít nízkou spotřebu.

- Můžete mít vysoký výkon a točivý moment.

Ale ne všechno najednou. SW v řídící jednotce v režimu "měření" obětoval spotřebu a výkon, aby vyšly emise.

V režimu "silnice" naopak.

Časem to dopadne tak, že auto vyjede od prodejce s pevným režimem "měření" a vedle autosalonu bude dílna (formálně nezávislá na automobilce), kde za stovku připojí notebook a ručně přepnou do režimu "silnice".

+5/0
23.9.2015 16:13

L49a40ď54a 63M30a60y13e58r 7472251890797

Přesné a vystižné. Stejně je to s omezením výkonu u motorek kvůli řidičáku.

0/0
23.9.2015 18:24
Foto

V87o75j89t10ě98c28h 29P28a34v20l98í16k 5494121824328

Problém není s motory. Problém je v tom, že tím co automobilka VW udělala, příliš zjevně porušila ne nějaké normy, ale rovnou americký zákon CAA (Clean Air Act).

+1/0
23.9.2015 16:21

J75o35s98e44f 51Š44e46m71e18l40í11k 7959371460597

Majitele může poslat kam chce, ale co s těma autama?

+3/0
23.9.2015 15:51

L85u19k89á58š 55M35a47c35h 7253200650563

Zakazat jejich provoz do chvile, kdy budou odtazeny do servisu a prenastaveny, pochopitelne. Co jineho? Nebo chcete nechat nejakyho smudlu vyfukovat rakovinotvorne latky jen proto, ze se mu nechce snizit tocivy moment?

+3/0
23.9.2015 16:05

P38a40v48e23l 27O77b80d82r22ž25á54l37e53k 6396284908672

Pokud by k tomuhle opravdu došlo, tak budou mít plno chiptuneři, kteří budou po tomhle servisním zásahu uvádět auta zpátky do "provozuschopného" stavu.

+3/0
23.9.2015 16:08

L27u33k89á86š 60M23a96c59h 7533370960373

Diesly (zejmena naftove nakladaky) je nutne kontrolovat primo v provozu a davat likvidacni pokuty.

+3/0
23.9.2015 16:25

P98a83v33e84l 86O17b40d69r27ž82á28l56e63k 6466704638612

Jednak mobilni STK je problém, natož mobilní kontrola emisí - když se podíváte, jakou výbavu musí mít SME.

A druhá věc - můžete maximálně vozidlo nechat odstavit s poruchou a vlastníkovi přikázat ji opravit a zajet na kontrolu do XX dnů. Pokud řídící jednotka řidiči nesignalizuje závadu emisního systému, tak mu nedokážete, že o problému věděl. V tomhle směru má to žluté světélko na palubce velký význam.

0/0
23.9.2015 16:42

R14o25b16e56r67t 96H86o75m69o77l27k51a 4633738490822

No jak kdy. Na autobusech to začalo svítit a pak přišel z továrny přípis, že jezdíme tak ekonomicky, že tvoříme tak málo emisí, že ty čidla to ani nepoberou. Oni kluci jsou schopní vyčíst z paměti v řídících jednotkách neskutečné věci.

0/0
23.9.2015 18:05

R54o22b41e30r52t 65H32o86m30o50l44k14a 4433328230512

U hodně starých bych s tím souhlasil, ale nové jsou v poho, všechny možné filtry a na závěr to kouzlo s močovinou (AdBlue)

0/0
23.9.2015 18:02

J42i97ř48í 21K89o80c41u85r46e19k 6275384235278

Co na tom, že problém nezpůsobil on, ale automobilka. Co na tom, že on auto potřebuje. Prostě jeho vůz to je, jeho vina to je. Ať žije fašismus.

Až se vám náhodou stane, že se dostanete k bankonvce, která bude podezřelá za padělanou, tak si běžte rovnou sednout. Je to vaše bankovka a nikoho nezajímá, že vám ji před pěti minutama vydal bankomat. Stejný případ.

0/0
23.9.2015 21:49

T62o18m77á72š 18K33n38a42i18f48l 6913280357270

Mizem zlikvidovat i tebe? Za plácání hlouposti?

0/0
23.9.2015 21:51

J62o81s42e46f 64Š74e18m65e35l37í92k 7739801550837

Obávám se, že jste to v tom svém svatém rozhořčení moc nepobral. :-/

0/0
23.9.2015 21:04

T43o47m93á73š 13K86n36a36i69f24l 6883220107880

Blabol...

0/0
23.9.2015 21:48

M10a29r70t55i23n 33K63u76b80á73t 7481198967

Jo, taky jsem na to myslel. Když se nadpis zadaří, tak se zkrátka zadaří. ;-D

+1/0
23.9.2015 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.