Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu Winterkorn odstoupil kvůli aféře s TDI motory

Generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn odstoupil z funkce. Převzal tím zodpovědnost za skandál kolem manipulací s emisemi u naftových vozů. Winterkorn oznámil rezignaci po středečním zasedání výkonného výboru dozorčí rady koncernu, jehož součástí je i česká Škoda Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52i97c85h38a47r48d 98N36o89c72a28r 7655727185922

To znamrna ze Piech vyhral.....dozorci rada pujde take papa a Ferda si vezme svoje lidi....obr na hlinenych nohach padnul...zatim na chvili....

0/0
24.9.2015 6:56

P26e71t23r 15P18o70l73á81š14e75k 3301631834319

Piech mu to vrátil krásně a z grácií...manager by mel vědět kde je jeho místo.Vysoká hra v domácím podniku neni pro kluky od stolu.

+3/0
23.9.2015 22:52

J80i65ř65í 48R72a88m53e47š 8566414520652

vw náskok díky podvodům

+1/0
23.9.2015 22:16

P15e51t25r 57K18o29u19ř29i25l 9783795847

Špičková německá kvalita a podvody. To se mi nezdá. To přece není možné. Tak vynikající předražená auta. To by přece nikdy neudělali, aby podváděli. Zvláště u dokonalých spolehlivých, tichých, postě dokonalých motorů TDI. To je určitě nějaká konkurenční kachna a když tak v česku jsou určitě všechny TDI v pořádku. Je to přece pověstná Německá kvalita a podvody jsou jim na hony vzdálené. To jen zlí češi kradou a podvádějí to by přece Němci náš vzor ve všem nikdy nemohli udělat.

+1/0
23.9.2015 22:11

P79e29t75r 73A27g31u23l51á63r 4817508650214

Působí to na mne dojmem, že Piech (a možná nejen on) věděl o problému a nesouhlasil s takovým řešením. Aby nepoškodil VW nedostalo se nic z toho ven. A vedení bylo přesvědčeno, že ředitel problém vyřeší a na problém se uvnitř koncernu zapomene. Standardní managerské řešení, nikoliv inženýrské. Pokud ten ředitel byl šéfem systému jakosti, tak to musel vědět. Protože celý systém jakosti je převážně o tom, že se v rámci systému musí vědět o pohybu každého šroubku. A to věřím, mají ve VW velice dobře zmáknuté. A jestli ředitel, šéf systému jakosti říká, že o tom nevěděl, tak jednoduše lže.

0/0
23.9.2015 21:04

L57u16k48á33š 58S59k16o37p64a72l 9466968785231

Tak management nemusí vědět o každém šroubku a řádku software, ale umím si představit zprávu, která říká "tenhle motor americkým systémem zkoušky emisí neprojde" a je to právě to vedení, které vydá rozhodnutí "prostě projde za každou cenu". Že to není OK, to věděli naprosto bezpečně. Pokud by to nevěděli, tak by bylo ve VW něco moc špatně.

0/0
23.9.2015 21:08

P64e32t39r 22A97g62u27l39á36r 4677288580594

Systém jakosti vám umožňuje získat nejpodrobnější informace. A každý kdo se na jeho budování podílí je hračička a rád ho testuje právě na takové drobnosti. Ale on na svém místě už o šroubku vědět nemusí, to je fakt. Ale o takovémhle průšvihu vědět musí. Podle mne, se mu na stole objevil problém - neumíme technicky vyřešit požadavek nové normy. Co budeme dělat? Máme několik způsobů řešení. On podle mne byl zodpovědný za výběr tohoto řešení.

0/0
23.9.2015 21:16

M28a91r69e34k 77J24a87n 2333512384852

Pardon. Piech a Winterkorn se zrovna v lásce nic moc.

0/0
23.9.2015 21:22

J51o72s58e81f 55V10a32l38a 9540663903753

samozrejme to vedeli, kdyz na konci vyrobni linky flashli do ridici jednotky jiny SW

0/0
23.9.2015 21:15

L80u73k48á11š 12S19k28o16p44a40l 9156438725171

No vzhledem k až hysterické reakci VW musí být to, na co se přišlo, jen špičkou ledovce a udělají cokoliv, aby se v tom nikdo nešťoural dál. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
23.9.2015 21:02

A38n90t45o93n82í75n 98S87v83o21b20o53d80a 3534213279362

GM , za spoustu mrtvých ve svých autech vinou vadné spínací jednotky, dostal pokutu podstatně nižší než hrozí VW. Takže si VW spočítalo, že pokuta GM za mrtvé by mohla být i pro ně. Podle mne je horší nechat jezdit nebezpečná auta než dát do řídící jednotky chytrý program. To je podvod, u GM to byly vraždy :-(

0/0
23.9.2015 21:07

L30u73k34á78š 58S96k49o49p32a48l 9296678455381

Jo ale to mělo TT audi taky. Kolik se jich rozflákalo na rovném kusu dálnice bez zjevné příčiny, než přišli na to, že mají chybu v řídící jednotce ABS...

0/0
23.9.2015 21:09

A27n76t21o37n24í10n 62S31v96o92b14o74d59a 3274903979742

Chyba v software se odhaluje hůř než chcípnutý motor za jízdy a že těch aut  GM za jízdy chcíplo. O problému GM dost dlouho vědělo a nic nedělalo :-(, proto se raději domluvili o pokutě. VW doufá ve stejný postup USA

0/0
23.9.2015 22:15

J53a74n 24M63a76t10o89u21š30e20k 6136807640914

začínám přemýšlet o významu sloganu "náskok díky technice" zřejmě je pravý význam že náskok koncernu je dán šetřením na vývoji ;-)

0/0
23.9.2015 20:55

M88i14c84h80a96l 50V43e98s59e76l97ý 1203629

Šetřením na vývoji? To jistě jako odborník nám laikům vysvětlíte.

0/0
24.9.2015 8:58

P14e67t47r 70H91o42r60á64k 1769643869954

Emisní limity jsou zcela zjevně splnitelné, jen je problém při současném neustálém navyšování výkonu. I na těch vw sazometech bude možná stačit jen upravit software

+1/0
23.9.2015 20:34

P40e33t68r 68V81i15n24t74r78l51í20k 3976424471

paradoxně taková americká auta mají emise o mnoho vyšší, když beru průměr VW a průměr třeba Chrysleru či Chevroletu, jde jen o davový efekt američanů, kteří panikaří ze všeho... Věřím, že pan generální odstoupil zejména proto, ne pro ten šmel...

0/−1
23.9.2015 20:38

M33a79r90e18k 63J57a96n 2203222944902

Taky se nikdo nehádá kolik mají emise americká auta. Problém má WW který něco deklaroval a pak to splnil s podvodem. To je to stejné v Česku WW odjede do servisu tam "šáhnou počítačem" do motoru a vše je O.K. To je blbost. Od začátku provozu těch aut byl podvod na nás všech. To si musí WW odskákat nic víc. Je velmi zajímavé, že všechny automobilky v Evropě se vypařily na Mars.

+1/0
23.9.2015 20:48

J95a86n 50M81a35t58o56u85š23e84k 6476607310334

tady těžko vysvětlíte, že něco co deklarujete musíte i splnit, to se v Čechách nenosí, takže většina vůbec nechápe kde je problém.

+1/0
23.9.2015 20:57

M85a56r37e96k 42J83a86n 2673962594802

Dobrý večer. Mě ta sranda WW zajímá jen s tím až pojedu s vozem jiné značky na emise do STK, tak se pánů zeptám jestli to mám nějak počítačově upravit aby jim to vyhovovalo, nebo jestli náhodou už páni ví jak se vůz má upravit a za patřičný státní poplatek navrhuji 500kč mi předem upozorní a půjčí mi zařízení, kterým upravím emise tak aby jim to vyhovovalo. Lepší je ta Německá sranda s těmi zelenými nálepkami opravňujícími k vjezdu do centra města. Tam si pěkně víte co. Příjemný zbytek dne.

0/0
23.9.2015 21:05

J25a23n 37M24a45t65o90u30š19e66k 6216547710934

podívejte se na to jinak, otevřete si seznam.cz a napište tam chip tunning. Vyjede vám nabídka mnoha desítek firem a každá z nich bude mít reference tisíce spokojených zákazníků. V realitě je každý takový motor napadený kutilem modifikován proti své homologaci a tudíž by neměl na silnici co dělat. Zázračné zvýšení výkonu a snížení spotřeby je ve finále právě kvůli tomu, že takový tunner nemusí hlídat žádné emise a právě třeba spalování za vyšší teplot ve spalovacím prostoru sice umožňuje více využít palivo, ale na úkor násobků NOx. Bizarní je, že všichni to dělají na živnostenský list, který jim k tomu oficiálně vydal stát. Takže je pěkné, že se začínají řešit problém automobilky a emisí jejich vozidel a každý se předhání s nějakým soudem když ještě horší věci se dají zcela oficiálně bez homologace a bez upozornění, že po zákroku je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

0/0
23.9.2015 21:13

M90a83r89e93k 11J51a63n 2223872824982

Jene v pohodě. Já se na ten problém dívám  z pozice legislativy. WW dalo do prodeje v Česku několik stovek Škodovek s podvodným řešením a to tak aby splňovaly nějaké emise. To je celé. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:19

F62r80a92n42t12i67š94e13k 16N32o89v85á89k 6271925606901

Normu neplní nikdo, nejde to. Buď by motor nevydržel ani 10 tisíc km, nebo by litrové turbo muselo obsahovat věci jako platinu a nanotechnologie a jen motor by stál milión. Ale VW se dal hloupě chytit. A za to dostane pokutu.

0/−1
23.9.2015 21:11

J95a70n 60M85a90t77o89u41š76e97k 6296987650204

na to jste přišel jak?

+1/0
23.9.2015 21:14

F98r22a31n18t57i68š48e88k 62N38o90v15á50k 6571475436761

Stačí se trochu poptat motorářů. S tím, jak nerskutečně stoupla od přelomu století váha auta (o rúzné abs, airbagy, deset asistentů atd) a současně musí snižovat objem motoru, spotřebu, emise a ještě zvyšovat výkon, to dnes prostě neumí vyrobit. Maximálně, že se na minutku ten motor přetvařuje, jak je eko. Aby skutečně byl, tak by museli použít třeba voštinové materiály z nanotrubek vyztužené platinoidy. Ty by potřebné teploty a tlaky vydržely, ale ten motor by stál miliony jen za materiál. Otázkou je jen to, jak který výrobce konkrétně šidí.

0/−1
23.9.2015 21:21

J20a77n 70M84a94t87o93u79š32e12k 6626717860624

Pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 I generace = 1036 kg, pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 poslední generace 1079 kg, je oněch cca 40 kg to proklamované výrazné zvýšení hmotnosti co říkali vaši "motoráři"? Objem je téměř identický. Jinak viděl jste někdy současný motor z blízka s alespoň sundaným krytem?

0/0
23.9.2015 21:44

A48n38t17o29n42í49n 23S31v39o54b25o37d37a 3354293629872

Použitím vysokopevnostní oceli se snižuje váha karoserie při vyšší pevnosti , takže lepší materiály sníží váhu auta a zlepší pasivní bezpečnost

+1/0
23.9.2015 21:54

P26e85t98r 66V13i51n25t32r76l18í38k 3416904721

upřímně, vadí vám to? jediné komu to musí vadit, je měření emisí a státní kontrola... mě osobně zas tak nevadí, že uvádí víc emisí, nová auta jich mají oproti autům třeba 15 let zpět o hodně méně, ano, je to podvod, stejně jako když uvádí automobilka spotřebu benzínu, která mě nikdy neseděla podle toho, co píše v technických údajích;-)

0/−1
23.9.2015 21:57

P16e90t42r 10N32o42v81á71k 1745447122525

Tak Vám nevadí nárůst počru vážných chorob v oblastech s vysokou automobilovou dooravou?

0/0
24.9.2015 1:50

P74e37t93r 74V89i39n67t98r85l25í34k 3856214141

?

0/0
24.9.2015 11:59

J89a62n 20U14l12r70i83c97h 9199106499314

Absurdní. Skvělý šéf, vykonstruovaná kauza.

+10/0
23.9.2015 20:32

M97a37r24e94k 74J13a45n 2463182324142

Docela dobrá sranda. V Německu jsou známky opravňující vjezd vozidlům do centra měst a jejich výrobky WW / s podvodem/ klidně tam jezdí. Dle mého názoru  je to nějak blbě.

+1/0
23.9.2015 20:31

P86e25t72r 86B74u83r34i23a60n 6587623114213

ještě čekám okamžitou reakci Hyundaie ve stylu "my jsme svatý, kupujte naše auta" :-P

+2/0
23.9.2015 20:22

M67a67r78e92k 94J25a61n 2313452344942

Blbost. Tohle musí vyřešit Brussels a EK. Co to je za blbost aby Německý WW podváděl spotřebitelé v EU? To už si zítra můžeme dát znova na margarín tolik v Česku hájený název Pomazánkové máslo a bude to stejné jako když WW podvádí v Česku spotřebitele. Tohle musí Němci odnést s plnou parádou.

0/0
23.9.2015 20:38

P87e43t60r 41B22u14r77i83a70n 6147233354843

aha, tak teď ještě tu o tom, jak ostatní automobilky běžně bez problémů ty nesmyslný limitu splňují, jenom zlý a švindlující VW hraje nefér ;-)

0/0
23.9.2015 20:46

M77a25r81e47k 21J10a63n 2463822204132

Píši o WW. WW a Německo má neuvěřitelný problém se značkou Made in Germany po tom skandálu ve výkladní skříni svého průmyslu. Ve všech dnešních denících v Německu je uprchlický problém na 10 koleji na nádraží, které ani neexistuje. Věřte tomu. Co dělají další značky ? Ty se vypařily na Mars.

0/0
23.9.2015 20:55

P51e87t70r 21B60u53r60i73a17n 6887543904683

já tomu rozumím a věřím, pro Němce s jejich precizností obrovskej skandál. Nicméně bylo by naivní a nesmyslné myslet si, že v tý "zelený hře" jede pouze VW...

0/0
23.9.2015 21:15

M87a83r14e26k 40J80a52n 2963632654672

Píši to někde nahoře. Všechny automobilky se vypařily na Mars nebo raději mimo galaxii. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:24

P20e46t46r 48B96u23r93i34a95n 6777303194613

celá ta celosvětová "zelená" fantasmagorie je k ničemu

+6/0
23.9.2015 20:20
Foto

J88i22ř58í 52R69o73h20a69n 5364378557515

Není divu že se u emisí podvádí. Zelení politici si populisticky vymysleli nesplnitelné limity, a dali výrobcům aut nůž na krk.

Já jsem pro snižování emisí a technický pokrok, ale je nesmysl, když ten pokrok direktivně nařizují politici, kteří tomu vůbec nerozumí. Spíš bych uvítal politiku daňových úlev a bonusů automobilkám za každé razantní PROKAZATELNÉ snížení spotřeby benzínu a emisí v běžném provozu.

+11/−1
23.9.2015 20:11

V22l79a42d65i78m31í98r 90Š16n55e92k 9424238376671

Ano, přesně tak. Někdy méně znamená více. To si však současní potentáti vůbec neuvědomují.  Žijí v úplně jiném světě.Rv

0/0
23.9.2015 20:13

P41e96t44r 90M15a82r17š78á90l39e47k 9205942924989

To není o zelených populistech. To je hlavně tím, že v USA (narozdíl od EU) platí stejné limity pro benzínová i naftová auta, což je naprosto správné.

+1/0
23.9.2015 20:15

F76r20a21n51t70i81š54e62k 21N51o86v62á96k 6161135596361

Ono je to stejně fuk. "Norma" se nedá dosáhnout ani tady ani tam, takže jde jen o to, jak jí který konkrétní výrobce ošidí.

+1/0
23.9.2015 20:21

P60e82t12r 44H94o58r16á30k 1739593589104

No, ona se dá dosáhnout lehce, když nehoníš výkon.

+1/0
23.9.2015 20:32
Foto

J39i68ř52í 95R59o98h43a46n 5264558487695

Problém je ten, že bez přiměřeného výkonu auto jede velmi pomau a vemi málo toho uveze. Já nepotřebuju jezdit moc rychle, ale občas se ten výkon hodí, hlavně když s plně naloženým autem jedu do prudkého kopce.

0/0
23.9.2015 21:13

E89v37a 93C41h29a25r93v33á43t60o68v42á 5257735745258

[>-]

0/−1
23.9.2015 20:07

M91a64r61e79k 13V62o50k56á93l 1546194535609

"Ujistil, že sám o manipulacích s emisemi nevěděl." ... asi mu nechtěli přidělávat starosti  ;-D

+1/0
23.9.2015 20:04

V92l23a65d55i94m35í43r 26Š91n79e28k 9384838456441

To se dalo čekat, když zelení šílenci vymýšlejí pořád přísnější limity. Mocipáni ztratili veškerou soudnost.  Mojí důvěru by to nezklamalo. Hlavně, že mi auto jezdí. Nějaké emise by mi byli u zádele.

+6/−2
23.9.2015 20:00

J89a65n 27M71a51t39o56u15š61e19k 6346407890714

Blahoslavení chudí duchem, že? Hlavně, že já budu jezdit a ostatní ať se třeba udusí, po mě potopa, je mi vás líto.

+1/0
23.9.2015 20:02

K48r23i89s98t75i28n59a 28B78l89ü57m47e69l10o84v33á 2654207588450

Pláčete dobře, ale na špatném hrobě. běžte tohle říct do Číny, kde zcela prdí na nějakou ekologii...

+5/−1
23.9.2015 20:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.