Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu Winterkorn odstoupil kvůli aféře s TDI motory

Generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn odstoupil z funkce. Převzal tím zodpovědnost za skandál kolem manipulací s emisemi u naftových vozů. Winterkorn oznámil rezignaci po středečním zasedání výkonného výboru dozorčí rady koncernu, jehož součástí je i česká Škoda Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54i57c57h69a77r10d 87N20o45c67a50r 7185657655652

To znamrna ze Piech vyhral.....dozorci rada pujde take papa a Ferda si vezme svoje lidi....obr na hlinenych nohach padnul...zatim na chvili....

0/0
24.9.2015 6:56

P63e82t29r 94P97o38l87á15š52e64k 3511721964659

Piech mu to vrátil krásně a z grácií...manager by mel vědět kde je jeho místo.Vysoká hra v domácím podniku neni pro kluky od stolu.

+3/0
23.9.2015 22:52

J62i18ř46í 45R97a59m41e36š 8286634260922

vw náskok díky podvodům

+1/0
23.9.2015 22:16

P55e92t67r 27K47o58u86ř48i82l 9643345637

Špičková německá kvalita a podvody. To se mi nezdá. To přece není možné. Tak vynikající předražená auta. To by přece nikdy neudělali, aby podváděli. Zvláště u dokonalých spolehlivých, tichých, postě dokonalých motorů TDI. To je určitě nějaká konkurenční kachna a když tak v česku jsou určitě všechny TDI v pořádku. Je to přece pověstná Německá kvalita a podvody jsou jim na hony vzdálené. To jen zlí češi kradou a podvádějí to by přece Němci náš vzor ve všem nikdy nemohli udělat.

+1/0
23.9.2015 22:11

P75e35t66r 52A14g15u35l36á90r 4547818580144

Působí to na mne dojmem, že Piech (a možná nejen on) věděl o problému a nesouhlasil s takovým řešením. Aby nepoškodil VW nedostalo se nic z toho ven. A vedení bylo přesvědčeno, že ředitel problém vyřeší a na problém se uvnitř koncernu zapomene. Standardní managerské řešení, nikoliv inženýrské. Pokud ten ředitel byl šéfem systému jakosti, tak to musel vědět. Protože celý systém jakosti je převážně o tom, že se v rámci systému musí vědět o pohybu každého šroubku. A to věřím, mají ve VW velice dobře zmáknuté. A jestli ředitel, šéf systému jakosti říká, že o tom nevěděl, tak jednoduše lže.

0/0
23.9.2015 21:04

L72u67k16á33š 36S63k65o78p14a82l 9936468355261

Tak management nemusí vědět o každém šroubku a řádku software, ale umím si představit zprávu, která říká "tenhle motor americkým systémem zkoušky emisí neprojde" a je to právě to vedení, které vydá rozhodnutí "prostě projde za každou cenu". Že to není OK, to věděli naprosto bezpečně. Pokud by to nevěděli, tak by bylo ve VW něco moc špatně.

0/0
23.9.2015 21:08

P92e85t58r 82A97g83u81l68á71r 4917888320224

Systém jakosti vám umožňuje získat nejpodrobnější informace. A každý kdo se na jeho budování podílí je hračička a rád ho testuje právě na takové drobnosti. Ale on na svém místě už o šroubku vědět nemusí, to je fakt. Ale o takovémhle průšvihu vědět musí. Podle mne, se mu na stole objevil problém - neumíme technicky vyřešit požadavek nové normy. Co budeme dělat? Máme několik způsobů řešení. On podle mne byl zodpovědný za výběr tohoto řešení.

0/0
23.9.2015 21:16

M38a88r12e11k 20J19a23n 2743902794252

Pardon. Piech a Winterkorn se zrovna v lásce nic moc.

0/0
23.9.2015 21:22

J55o10s67e84f 70V51a71l16a 9770883423493

samozrejme to vedeli, kdyz na konci vyrobni linky flashli do ridici jednotky jiny SW

0/0
23.9.2015 21:15

L42u71k83á73š 31S13k94o23p43a13l 9516378885121

No vzhledem k až hysterické reakci VW musí být to, na co se přišlo, jen špičkou ledovce a udělají cokoliv, aby se v tom nikdo nešťoural dál. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
23.9.2015 21:02

A81n83t37o22n51í11n 15S43v36o96b26o96d97a 3294293829532

GM , za spoustu mrtvých ve svých autech vinou vadné spínací jednotky, dostal pokutu podstatně nižší než hrozí VW. Takže si VW spočítalo, že pokuta GM za mrtvé by mohla být i pro ně. Podle mne je horší nechat jezdit nebezpečná auta než dát do řídící jednotky chytrý program. To je podvod, u GM to byly vraždy :-(

0/0
23.9.2015 21:07

L33u94k48á68š 38S35k45o90p70a95l 9666808515581

Jo ale to mělo TT audi taky. Kolik se jich rozflákalo na rovném kusu dálnice bez zjevné příčiny, než přišli na to, že mají chybu v řídící jednotce ABS...

0/0
23.9.2015 21:09

A40n95t68o69n87í77n 65S47v40o44b98o45d86a 3574343159742

Chyba v software se odhaluje hůř než chcípnutý motor za jízdy a že těch aut  GM za jízdy chcíplo. O problému GM dost dlouho vědělo a nic nedělalo :-(, proto se raději domluvili o pokutě. VW doufá ve stejný postup USA

0/0
23.9.2015 22:15

J93a60n 59M27a41t50o42u52š58e91k 6306797150484

začínám přemýšlet o významu sloganu "náskok díky technice" zřejmě je pravý význam že náskok koncernu je dán šetřením na vývoji ;-)

0/0
23.9.2015 20:55

M61i83c48h84a11l 39V59e41s14e87l85ý 1643149

Šetřením na vývoji? To jistě jako odborník nám laikům vysvětlíte.

0/0
24.9.2015 8:58

P69e92t48r 86H66o65r31á71k 1309913409974

Emisní limity jsou zcela zjevně splnitelné, jen je problém při současném neustálém navyšování výkonu. I na těch vw sazometech bude možná stačit jen upravit software

+1/0
23.9.2015 20:34

P54e35t26r 38V85i45n66t35r94l46í60k 3486714331

paradoxně taková americká auta mají emise o mnoho vyšší, když beru průměr VW a průměr třeba Chrysleru či Chevroletu, jde jen o davový efekt američanů, kteří panikaří ze všeho... Věřím, že pan generální odstoupil zejména proto, ne pro ten šmel...

0/−1
23.9.2015 20:38

M75a24r61e55k 71J41a76n 2453712594192

Taky se nikdo nehádá kolik mají emise americká auta. Problém má WW který něco deklaroval a pak to splnil s podvodem. To je to stejné v Česku WW odjede do servisu tam "šáhnou počítačem" do motoru a vše je O.K. To je blbost. Od začátku provozu těch aut byl podvod na nás všech. To si musí WW odskákat nic víc. Je velmi zajímavé, že všechny automobilky v Evropě se vypařily na Mars.

+1/0
23.9.2015 20:48

J14a63n 24M83a75t41o90u17š86e55k 6136427120274

tady těžko vysvětlíte, že něco co deklarujete musíte i splnit, to se v Čechách nenosí, takže většina vůbec nechápe kde je problém.

+1/0
23.9.2015 20:57

M51a28r38e18k 33J41a10n 2253422884162

Dobrý večer. Mě ta sranda WW zajímá jen s tím až pojedu s vozem jiné značky na emise do STK, tak se pánů zeptám jestli to mám nějak počítačově upravit aby jim to vyhovovalo, nebo jestli náhodou už páni ví jak se vůz má upravit a za patřičný státní poplatek navrhuji 500kč mi předem upozorní a půjčí mi zařízení, kterým upravím emise tak aby jim to vyhovovalo. Lepší je ta Německá sranda s těmi zelenými nálepkami opravňujícími k vjezdu do centra města. Tam si pěkně víte co. Příjemný zbytek dne.

0/0
23.9.2015 21:05

J20a73n 30M98a31t19o62u66š28e81k 6806527510284

podívejte se na to jinak, otevřete si seznam.cz a napište tam chip tunning. Vyjede vám nabídka mnoha desítek firem a každá z nich bude mít reference tisíce spokojených zákazníků. V realitě je každý takový motor napadený kutilem modifikován proti své homologaci a tudíž by neměl na silnici co dělat. Zázračné zvýšení výkonu a snížení spotřeby je ve finále právě kvůli tomu, že takový tunner nemusí hlídat žádné emise a právě třeba spalování za vyšší teplot ve spalovacím prostoru sice umožňuje více využít palivo, ale na úkor násobků NOx. Bizarní je, že všichni to dělají na živnostenský list, který jim k tomu oficiálně vydal stát. Takže je pěkné, že se začínají řešit problém automobilky a emisí jejich vozidel a každý se předhání s nějakým soudem když ještě horší věci se dají zcela oficiálně bez homologace a bez upozornění, že po zákroku je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

0/0
23.9.2015 21:13

M14a68r40e84k 77J71a81n 2583382294222

Jene v pohodě. Já se na ten problém dívám  z pozice legislativy. WW dalo do prodeje v Česku několik stovek Škodovek s podvodným řešením a to tak aby splňovaly nějaké emise. To je celé. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:19

F47r37a48n27t19i88š30e34k 76N65o67v70á17k 6641455506751

Normu neplní nikdo, nejde to. Buď by motor nevydržel ani 10 tisíc km, nebo by litrové turbo muselo obsahovat věci jako platinu a nanotechnologie a jen motor by stál milión. Ale VW se dal hloupě chytit. A za to dostane pokutu.

0/−1
23.9.2015 21:11

J82a45n 70M75a86t89o28u71š68e39k 6646277340604

na to jste přišel jak?

+1/0
23.9.2015 21:14

F45r11a85n82t81i24š48e19k 92N59o28v73á62k 6461975336291

Stačí se trochu poptat motorářů. S tím, jak nerskutečně stoupla od přelomu století váha auta (o rúzné abs, airbagy, deset asistentů atd) a současně musí snižovat objem motoru, spotřebu, emise a ještě zvyšovat výkon, to dnes prostě neumí vyrobit. Maximálně, že se na minutku ten motor přetvařuje, jak je eko. Aby skutečně byl, tak by museli použít třeba voštinové materiály z nanotrubek vyztužené platinoidy. Ty by potřebné teploty a tlaky vydržely, ale ten motor by stál miliony jen za materiál. Otázkou je jen to, jak který výrobce konkrétně šidí.

0/−1
23.9.2015 21:21

J41a31n 15M74a91t57o46u60š47e29k 6556507580654

Pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 I generace = 1036 kg, pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 poslední generace 1079 kg, je oněch cca 40 kg to proklamované výrazné zvýšení hmotnosti co říkali vaši "motoráři"? Objem je téměř identický. Jinak viděl jste někdy současný motor z blízka s alespoň sundaným krytem?

0/0
23.9.2015 21:44

A16n52t14o32n68í30n 80S63v36o37b73o52d20a 3564223369812

Použitím vysokopevnostní oceli se snižuje váha karoserie při vyšší pevnosti , takže lepší materiály sníží váhu auta a zlepší pasivní bezpečnost

+1/0
23.9.2015 21:54

P73e45t19r 32V95i28n84t52r52l49í32k 3446934921

upřímně, vadí vám to? jediné komu to musí vadit, je měření emisí a státní kontrola... mě osobně zas tak nevadí, že uvádí víc emisí, nová auta jich mají oproti autům třeba 15 let zpět o hodně méně, ano, je to podvod, stejně jako když uvádí automobilka spotřebu benzínu, která mě nikdy neseděla podle toho, co píše v technických údajích;-)

0/−1
23.9.2015 21:57

P67e43t92r 21N30o57v23á38k 1125487762945

Tak Vám nevadí nárůst počru vážných chorob v oblastech s vysokou automobilovou dooravou?

0/0
24.9.2015 1:50

P77e10t49r 47V88i47n20t46r80l14í48k 3436204341

?

0/0
24.9.2015 11:59

J29a78n 26U80l58r29i41c44h 9169186269454

Absurdní. Skvělý šéf, vykonstruovaná kauza.

+10/0
23.9.2015 20:32

M90a78r67e44k 43J70a54n 2103502834122

Docela dobrá sranda. V Německu jsou známky opravňující vjezd vozidlům do centra měst a jejich výrobky WW / s podvodem/ klidně tam jezdí. Dle mého názoru  je to nějak blbě.

+1/0
23.9.2015 20:31

P15e59t83r 33B57u21r63i93a59n 6107953374443

ještě čekám okamžitou reakci Hyundaie ve stylu "my jsme svatý, kupujte naše auta" :-P

+2/0
23.9.2015 20:22

M22a30r88e57k 62J42a93n 2413302534552

Blbost. Tohle musí vyřešit Brussels a EK. Co to je za blbost aby Německý WW podváděl spotřebitelé v EU? To už si zítra můžeme dát znova na margarín tolik v Česku hájený název Pomazánkové máslo a bude to stejné jako když WW podvádí v Česku spotřebitele. Tohle musí Němci odnést s plnou parádou.

0/0
23.9.2015 20:38

P40e77t46r 70B77u87r19i82a44n 6757213304733

aha, tak teď ještě tu o tom, jak ostatní automobilky běžně bez problémů ty nesmyslný limitu splňují, jenom zlý a švindlující VW hraje nefér ;-)

0/0
23.9.2015 20:46

M94a83r32e52k 23J66a45n 2943502334322

Píši o WW. WW a Německo má neuvěřitelný problém se značkou Made in Germany po tom skandálu ve výkladní skříni svého průmyslu. Ve všech dnešních denících v Německu je uprchlický problém na 10 koleji na nádraží, které ani neexistuje. Věřte tomu. Co dělají další značky ? Ty se vypařily na Mars.

0/0
23.9.2015 20:55

P22e80t96r 47B17u88r70i84a16n 6377923784743

já tomu rozumím a věřím, pro Němce s jejich precizností obrovskej skandál. Nicméně bylo by naivní a nesmyslné myslet si, že v tý "zelený hře" jede pouze VW...

0/0
23.9.2015 21:15

M91a26r71e89k 22J92a67n 2103982254622

Píši to někde nahoře. Všechny automobilky se vypařily na Mars nebo raději mimo galaxii. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:24

P78e19t51r 27B63u18r60i89a54n 6237583954903

celá ta celosvětová "zelená" fantasmagorie je k ničemu

+6/0
23.9.2015 20:20
Foto

J71i74ř54í 14R35o24h45a12n 5154578597955

Není divu že se u emisí podvádí. Zelení politici si populisticky vymysleli nesplnitelné limity, a dali výrobcům aut nůž na krk.

Já jsem pro snižování emisí a technický pokrok, ale je nesmysl, když ten pokrok direktivně nařizují politici, kteří tomu vůbec nerozumí. Spíš bych uvítal politiku daňových úlev a bonusů automobilkám za každé razantní PROKAZATELNÉ snížení spotřeby benzínu a emisí v běžném provozu.

+11/−1
23.9.2015 20:11

V93l54a81d57i65m31í22r 65Š43n68e96k 9474538316971

Ano, přesně tak. Někdy méně znamená více. To si však současní potentáti vůbec neuvědomují.  Žijí v úplně jiném světě.Rv

0/0
23.9.2015 20:13

P76e13t34r 60M42a29r79š27á46l48e62k 9745842784599

To není o zelených populistech. To je hlavně tím, že v USA (narozdíl od EU) platí stejné limity pro benzínová i naftová auta, což je naprosto správné.

+1/0
23.9.2015 20:15

F72r61a91n30t68i62š77e42k 88N91o46v40á56k 6121775176601

Ono je to stejně fuk. "Norma" se nedá dosáhnout ani tady ani tam, takže jde jen o to, jak jí který konkrétní výrobce ošidí.

+1/0
23.9.2015 20:21

P14e26t68r 97H80o96r26á76k 1249373449184

No, ona se dá dosáhnout lehce, když nehoníš výkon.

+1/0
23.9.2015 20:32
Foto

J12i56ř37í 85R83o94h45a54n 5324618457975

Problém je ten, že bez přiměřeného výkonu auto jede velmi pomau a vemi málo toho uveze. Já nepotřebuju jezdit moc rychle, ale občas se ten výkon hodí, hlavně když s plně naloženým autem jedu do prudkého kopce.

0/0
23.9.2015 21:13

E70v44a 68C95h88a32r24v68á40t12o69v67á 5197615915638

[>-]

0/−1
23.9.2015 20:07

M74a53r53e35k 43V33o85k44á18l 1536724175419

"Ujistil, že sám o manipulacích s emisemi nevěděl." ... asi mu nechtěli přidělávat starosti  ;-D

+1/0
23.9.2015 20:04

V61l37a52d80i70m37í45r 38Š29n86e90k 9224758776101

To se dalo čekat, když zelení šílenci vymýšlejí pořád přísnější limity. Mocipáni ztratili veškerou soudnost.  Mojí důvěru by to nezklamalo. Hlavně, že mi auto jezdí. Nějaké emise by mi byli u zádele.

+6/−2
23.9.2015 20:00

J86a68n 76M32a12t81o79u78š18e20k 6646477570334

Blahoslavení chudí duchem, že? Hlavně, že já budu jezdit a ostatní ať se třeba udusí, po mě potopa, je mi vás líto.

+1/0
23.9.2015 20:02

K87r44i59s17t37i78n73a 26B86l47ü33m56e35l54o65v62á 2234677548850

Pláčete dobře, ale na špatném hrobě. běžte tohle říct do Číny, kde zcela prdí na nějakou ekologii...

+5/−1
23.9.2015 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.