Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu Winterkorn odstoupil kvůli aféře s TDI motory

Generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn odstoupil z funkce. Převzal tím zodpovědnost za skandál kolem manipulací s emisemi u naftových vozů. Winterkorn oznámil rezignaci po středečním zasedání výkonného výboru dozorčí rady koncernu, jehož součástí je i česká Škoda Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90i64c53h74a28r35d 55N23o12c61a30r 7825747305662

To znamrna ze Piech vyhral.....dozorci rada pujde take papa a Ferda si vezme svoje lidi....obr na hlinenych nohach padnul...zatim na chvili....

0/0
24.9.2015 6:56

P33e82t48r 75P94o58l61á24š76e13k 3261481434549

Piech mu to vrátil krásně a z grácií...manager by mel vědět kde je jeho místo.Vysoká hra v domácím podniku neni pro kluky od stolu.

+3/0
23.9.2015 22:52

J92i17ř41í 14R83a97m10e56š 8666754190982

vw náskok díky podvodům

+1/0
23.9.2015 22:16

P13e10t82r 25K90o73u28ř34i29l 9373325427

Špičková německá kvalita a podvody. To se mi nezdá. To přece není možné. Tak vynikající předražená auta. To by přece nikdy neudělali, aby podváděli. Zvláště u dokonalých spolehlivých, tichých, postě dokonalých motorů TDI. To je určitě nějaká konkurenční kachna a když tak v česku jsou určitě všechny TDI v pořádku. Je to přece pověstná Německá kvalita a podvody jsou jim na hony vzdálené. To jen zlí češi kradou a podvádějí to by přece Němci náš vzor ve všem nikdy nemohli udělat.

+1/0
23.9.2015 22:11

P54e46t33r 41A70g36u51l40á96r 4607868830274

Působí to na mne dojmem, že Piech (a možná nejen on) věděl o problému a nesouhlasil s takovým řešením. Aby nepoškodil VW nedostalo se nic z toho ven. A vedení bylo přesvědčeno, že ředitel problém vyřeší a na problém se uvnitř koncernu zapomene. Standardní managerské řešení, nikoliv inženýrské. Pokud ten ředitel byl šéfem systému jakosti, tak to musel vědět. Protože celý systém jakosti je převážně o tom, že se v rámci systému musí vědět o pohybu každého šroubku. A to věřím, mají ve VW velice dobře zmáknuté. A jestli ředitel, šéf systému jakosti říká, že o tom nevěděl, tak jednoduše lže.

0/0
23.9.2015 21:04

L66u35k86á22š 39S75k17o71p20a59l 9606678195361

Tak management nemusí vědět o každém šroubku a řádku software, ale umím si představit zprávu, která říká "tenhle motor americkým systémem zkoušky emisí neprojde" a je to právě to vedení, které vydá rozhodnutí "prostě projde za každou cenu". Že to není OK, to věděli naprosto bezpečně. Pokud by to nevěděli, tak by bylo ve VW něco moc špatně.

0/0
23.9.2015 21:08

P16e49t39r 53A20g90u49l40á64r 4737808290444

Systém jakosti vám umožňuje získat nejpodrobnější informace. A každý kdo se na jeho budování podílí je hračička a rád ho testuje právě na takové drobnosti. Ale on na svém místě už o šroubku vědět nemusí, to je fakt. Ale o takovémhle průšvihu vědět musí. Podle mne, se mu na stole objevil problém - neumíme technicky vyřešit požadavek nové normy. Co budeme dělat? Máme několik způsobů řešení. On podle mne byl zodpovědný za výběr tohoto řešení.

0/0
23.9.2015 21:16

M43a64r62e79k 68J22a88n 2483422314722

Pardon. Piech a Winterkorn se zrovna v lásce nic moc.

0/0
23.9.2015 21:22

J41o52s14e75f 28V58a21l11a 9930293793293

samozrejme to vedeli, kdyz na konci vyrobni linky flashli do ridici jednotky jiny SW

0/0
23.9.2015 21:15

L47u98k29á73š 90S59k84o57p67a29l 9836668415541

No vzhledem k až hysterické reakci VW musí být to, na co se přišlo, jen špičkou ledovce a udělají cokoliv, aby se v tom nikdo nešťoural dál. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
23.9.2015 21:02

A85n79t48o74n92í51n 85S58v84o96b12o11d96a 3434103499762

GM , za spoustu mrtvých ve svých autech vinou vadné spínací jednotky, dostal pokutu podstatně nižší než hrozí VW. Takže si VW spočítalo, že pokuta GM za mrtvé by mohla být i pro ně. Podle mne je horší nechat jezdit nebezpečná auta než dát do řídící jednotky chytrý program. To je podvod, u GM to byly vraždy :-(

0/0
23.9.2015 21:07

L39u66k45á13š 67S67k27o68p67a23l 9836728215771

Jo ale to mělo TT audi taky. Kolik se jich rozflákalo na rovném kusu dálnice bez zjevné příčiny, než přišli na to, že mají chybu v řídící jednotce ABS...

0/0
23.9.2015 21:09

A23n25t42o11n53í80n 20S62v48o73b60o29d80a 3984963189982

Chyba v software se odhaluje hůř než chcípnutý motor za jízdy a že těch aut  GM za jízdy chcíplo. O problému GM dost dlouho vědělo a nic nedělalo :-(, proto se raději domluvili o pokutě. VW doufá ve stejný postup USA

0/0
23.9.2015 22:15

J97a81n 31M81a64t43o21u84š39e71k 6456357150824

začínám přemýšlet o významu sloganu "náskok díky technice" zřejmě je pravý význam že náskok koncernu je dán šetřením na vývoji ;-)

0/0
23.9.2015 20:55

M89i27c79h42a42l 83V59e36s37e97l25ý 1513129

Šetřením na vývoji? To jistě jako odborník nám laikům vysvětlíte.

0/0
24.9.2015 8:58

P12e24t85r 17H16o29r48á32k 1539403789254

Emisní limity jsou zcela zjevně splnitelné, jen je problém při současném neustálém navyšování výkonu. I na těch vw sazometech bude možná stačit jen upravit software

+1/0
23.9.2015 20:34

P16e43t13r 70V59i37n96t14r62l74í88k 3196624711

paradoxně taková americká auta mají emise o mnoho vyšší, když beru průměr VW a průměr třeba Chrysleru či Chevroletu, jde jen o davový efekt američanů, kteří panikaří ze všeho... Věřím, že pan generální odstoupil zejména proto, ne pro ten šmel...

0/−1
23.9.2015 20:38

M25a17r64e51k 48J31a59n 2603582124722

Taky se nikdo nehádá kolik mají emise americká auta. Problém má WW který něco deklaroval a pak to splnil s podvodem. To je to stejné v Česku WW odjede do servisu tam "šáhnou počítačem" do motoru a vše je O.K. To je blbost. Od začátku provozu těch aut byl podvod na nás všech. To si musí WW odskákat nic víc. Je velmi zajímavé, že všechny automobilky v Evropě se vypařily na Mars.

+1/0
23.9.2015 20:48

J30a83n 13M80a75t40o72u36š23e45k 6366827950294

tady těžko vysvětlíte, že něco co deklarujete musíte i splnit, to se v Čechách nenosí, takže většina vůbec nechápe kde je problém.

+1/0
23.9.2015 20:57

M98a44r67e98k 52J36a78n 2183252844562

Dobrý večer. Mě ta sranda WW zajímá jen s tím až pojedu s vozem jiné značky na emise do STK, tak se pánů zeptám jestli to mám nějak počítačově upravit aby jim to vyhovovalo, nebo jestli náhodou už páni ví jak se vůz má upravit a za patřičný státní poplatek navrhuji 500kč mi předem upozorní a půjčí mi zařízení, kterým upravím emise tak aby jim to vyhovovalo. Lepší je ta Německá sranda s těmi zelenými nálepkami opravňujícími k vjezdu do centra města. Tam si pěkně víte co. Příjemný zbytek dne.

0/0
23.9.2015 21:05

J63a31n 25M53a13t28o94u16š17e88k 6756547120264

podívejte se na to jinak, otevřete si seznam.cz a napište tam chip tunning. Vyjede vám nabídka mnoha desítek firem a každá z nich bude mít reference tisíce spokojených zákazníků. V realitě je každý takový motor napadený kutilem modifikován proti své homologaci a tudíž by neměl na silnici co dělat. Zázračné zvýšení výkonu a snížení spotřeby je ve finále právě kvůli tomu, že takový tunner nemusí hlídat žádné emise a právě třeba spalování za vyšší teplot ve spalovacím prostoru sice umožňuje více využít palivo, ale na úkor násobků NOx. Bizarní je, že všichni to dělají na živnostenský list, který jim k tomu oficiálně vydal stát. Takže je pěkné, že se začínají řešit problém automobilky a emisí jejich vozidel a každý se předhání s nějakým soudem když ještě horší věci se dají zcela oficiálně bez homologace a bez upozornění, že po zákroku je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

0/0
23.9.2015 21:13

M86a45r42e86k 10J44a41n 2333782214182

Jene v pohodě. Já se na ten problém dívám  z pozice legislativy. WW dalo do prodeje v Česku několik stovek Škodovek s podvodným řešením a to tak aby splňovaly nějaké emise. To je celé. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:19

F24r33a75n15t53i30š48e44k 81N32o14v92á27k 6961595796291

Normu neplní nikdo, nejde to. Buď by motor nevydržel ani 10 tisíc km, nebo by litrové turbo muselo obsahovat věci jako platinu a nanotechnologie a jen motor by stál milión. Ale VW se dal hloupě chytit. A za to dostane pokutu.

0/−1
23.9.2015 21:11

J74a13n 54M41a49t13o46u28š88e42k 6706827400754

na to jste přišel jak?

+1/0
23.9.2015 21:14

F84r82a65n13t82i63š81e38k 76N66o40v77á50k 6801915216471

Stačí se trochu poptat motorářů. S tím, jak nerskutečně stoupla od přelomu století váha auta (o rúzné abs, airbagy, deset asistentů atd) a současně musí snižovat objem motoru, spotřebu, emise a ještě zvyšovat výkon, to dnes prostě neumí vyrobit. Maximálně, že se na minutku ten motor přetvařuje, jak je eko. Aby skutečně byl, tak by museli použít třeba voštinové materiály z nanotrubek vyztužené platinoidy. Ty by potřebné teploty a tlaky vydržely, ale ten motor by stál miliony jen za materiál. Otázkou je jen to, jak který výrobce konkrétně šidí.

0/−1
23.9.2015 21:21

J64a62n 18M28a84t93o20u63š53e56k 6406497740174

Pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 I generace = 1036 kg, pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 poslední generace 1079 kg, je oněch cca 40 kg to proklamované výrazné zvýšení hmotnosti co říkali vaši "motoráři"? Objem je téměř identický. Jinak viděl jste někdy současný motor z blízka s alespoň sundaným krytem?

0/0
23.9.2015 21:44

A93n77t84o85n14í84n 36S76v49o52b88o30d87a 3374663499642

Použitím vysokopevnostní oceli se snižuje váha karoserie při vyšší pevnosti , takže lepší materiály sníží váhu auta a zlepší pasivní bezpečnost

+1/0
23.9.2015 21:54

P88e21t74r 40V14i88n93t91r70l28í47k 3296544631

upřímně, vadí vám to? jediné komu to musí vadit, je měření emisí a státní kontrola... mě osobně zas tak nevadí, že uvádí víc emisí, nová auta jich mají oproti autům třeba 15 let zpět o hodně méně, ano, je to podvod, stejně jako když uvádí automobilka spotřebu benzínu, která mě nikdy neseděla podle toho, co píše v technických údajích;-)

0/−1
23.9.2015 21:57

P53e82t55r 75N33o93v50á52k 1455407702845

Tak Vám nevadí nárůst počru vážných chorob v oblastech s vysokou automobilovou dooravou?

0/0
24.9.2015 1:50

P32e42t80r 18V83i85n14t13r50l29í86k 3796374381

?

0/0
24.9.2015 11:59

J30a96n 91U19l95r71i59c57h 9969586699884

Absurdní. Skvělý šéf, vykonstruovaná kauza.

+10/0
23.9.2015 20:32

M46a93r11e45k 38J29a63n 2803942534492

Docela dobrá sranda. V Německu jsou známky opravňující vjezd vozidlům do centra měst a jejich výrobky WW / s podvodem/ klidně tam jezdí. Dle mého názoru  je to nějak blbě.

+1/0
23.9.2015 20:31

P35e86t76r 44B32u31r72i73a71n 6887293894103

ještě čekám okamžitou reakci Hyundaie ve stylu "my jsme svatý, kupujte naše auta" :-P

+2/0
23.9.2015 20:22

M33a58r59e42k 55J12a44n 2883982864242

Blbost. Tohle musí vyřešit Brussels a EK. Co to je za blbost aby Německý WW podváděl spotřebitelé v EU? To už si zítra můžeme dát znova na margarín tolik v Česku hájený název Pomazánkové máslo a bude to stejné jako když WW podvádí v Česku spotřebitele. Tohle musí Němci odnést s plnou parádou.

0/0
23.9.2015 20:38

P53e55t53r 69B26u89r89i44a29n 6617623894423

aha, tak teď ještě tu o tom, jak ostatní automobilky běžně bez problémů ty nesmyslný limitu splňují, jenom zlý a švindlující VW hraje nefér ;-)

0/0
23.9.2015 20:46

M90a63r14e56k 33J81a22n 2123712784712

Píši o WW. WW a Německo má neuvěřitelný problém se značkou Made in Germany po tom skandálu ve výkladní skříni svého průmyslu. Ve všech dnešních denících v Německu je uprchlický problém na 10 koleji na nádraží, které ani neexistuje. Věřte tomu. Co dělají další značky ? Ty se vypařily na Mars.

0/0
23.9.2015 20:55

P63e56t73r 60B14u52r26i75a36n 6447873294853

já tomu rozumím a věřím, pro Němce s jejich precizností obrovskej skandál. Nicméně bylo by naivní a nesmyslné myslet si, že v tý "zelený hře" jede pouze VW...

0/0
23.9.2015 21:15

M83a74r83e74k 74J44a56n 2623422694512

Píši to někde nahoře. Všechny automobilky se vypařily na Mars nebo raději mimo galaxii. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:24

P21e81t82r 35B19u54r32i88a50n 6957463434763

celá ta celosvětová "zelená" fantasmagorie je k ničemu

+6/0
23.9.2015 20:20
Foto

J87i72ř49í 88R98o42h67a40n 5584608407565

Není divu že se u emisí podvádí. Zelení politici si populisticky vymysleli nesplnitelné limity, a dali výrobcům aut nůž na krk.

Já jsem pro snižování emisí a technický pokrok, ale je nesmysl, když ten pokrok direktivně nařizují politici, kteří tomu vůbec nerozumí. Spíš bych uvítal politiku daňových úlev a bonusů automobilkám za každé razantní PROKAZATELNÉ snížení spotřeby benzínu a emisí v běžném provozu.

+11/−1
23.9.2015 20:11

V55l77a23d51i92m87í88r 71Š97n84e69k 9954628436661

Ano, přesně tak. Někdy méně znamená více. To si však současní potentáti vůbec neuvědomují.  Žijí v úplně jiném světě.Rv

0/0
23.9.2015 20:13

P91e76t47r 12M58a64r39š52á84l92e60k 9255982914639

To není o zelených populistech. To je hlavně tím, že v USA (narozdíl od EU) platí stejné limity pro benzínová i naftová auta, což je naprosto správné.

+1/0
23.9.2015 20:15

F47r41a93n35t76i86š91e39k 89N64o89v87á98k 6741315556101

Ono je to stejně fuk. "Norma" se nedá dosáhnout ani tady ani tam, takže jde jen o to, jak jí který konkrétní výrobce ošidí.

+1/0
23.9.2015 20:21

P19e69t68r 54H88o63r76á22k 1879853459134

No, ona se dá dosáhnout lehce, když nehoníš výkon.

+1/0
23.9.2015 20:32
Foto

J90i39ř33í 42R55o98h75a45n 5474448737375

Problém je ten, že bez přiměřeného výkonu auto jede velmi pomau a vemi málo toho uveze. Já nepotřebuju jezdit moc rychle, ale občas se ten výkon hodí, hlavně když s plně naloženým autem jedu do prudkého kopce.

0/0
23.9.2015 21:13

E38v15a 18C32h87a51r59v55á13t94o35v20á 5927885265858

[>-]

0/−1
23.9.2015 20:07

M92a25r16e27k 47V50o35k86á76l 1986234385279

"Ujistil, že sám o manipulacích s emisemi nevěděl." ... asi mu nechtěli přidělávat starosti  ;-D

+1/0
23.9.2015 20:04

V64l70a85d36i22m54í22r 28Š39n77e24k 9574178976821

To se dalo čekat, když zelení šílenci vymýšlejí pořád přísnější limity. Mocipáni ztratili veškerou soudnost.  Mojí důvěru by to nezklamalo. Hlavně, že mi auto jezdí. Nějaké emise by mi byli u zádele.

+6/−2
23.9.2015 20:00

J17a44n 89M95a53t72o49u21š33e79k 6486217290244

Blahoslavení chudí duchem, že? Hlavně, že já budu jezdit a ostatní ať se třeba udusí, po mě potopa, je mi vás líto.

+1/0
23.9.2015 20:02

K16r81i33s22t14i77n17a 57B21l78ü60m98e30l31o39v78á 2154917388170

Pláčete dobře, ale na špatném hrobě. běžte tohle říct do Číny, kde zcela prdí na nějakou ekologii...

+5/−1
23.9.2015 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.