Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Kde chce stát příští rok stavět silnice a železnice

Rekordní stavební boom na silnicích a železnicích končí. Objem peněz mířících na nové dopravní stavby příští rok klesne téměř o třetinu. I tak bude pořád vysoký. A stát bude i nadále víc peněz dávat na silnice než na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e25t92r 62H24o69r47á25k 4609607127782

Hm, a info o demonstracích proti EU a kvótám a Islámu nikde? Podle ČTK na Jungmanově nám. asi 200 lidí. Já jako pořadatel nasbíral za hodinu přes 400 podpisů za referendum o vystoupení z EU. Stovky lidi co tam byli už tu petici podepsali před tím a další stovky se do centra dění nedostali, protože náměstí bylo celé plné a lidé stáli snad 100 metrů na chodnících na všechny strany. Bylo minimánlě 1000 lidí a to jsme fakt skromný. Odhah až 1500. Na Hradčanech bylo minimálně 2500 lidí a ČTK píše o pár stovkách. Zatímco prounijní banda v čele s Martou Semelovou měla na demonstraci reálně asi 60 lidí a píšou 100. Ti kritizovali kapitalismus a NATO. (NATO není svaté to ne) Ale pěkné srovnání, že? Hold Okamura,SPD,Islám v ČR nechceme nebo i ti Svobodní jsou na black listu, protože chtějí fakt změnu. Každý jinak, ale chtějí. S těmi až skoro sovětská EU nepohne,

0/−2
28.9.2015 17:43

M59i40c17h60a49l 73G76r37e55g85o63r 8936824160712

Na Ostravsku se opravuje jeden úsek železnice. Bohužel nezbyly prachy na elektrifikaci. Ta bude později. Tak se u nás šetří.  ;-€

(2x projekt, 2x uzavření tratě, 2x příjezd stavební techniky, 2x stavební dozor, 2x stavební povolení atd)

+2/0
24.9.2015 18:29

M10a34t55ě82j 62V89o29n30d86ř51i13č98k50a 4524970798276

O které trati mluvíte?

0/0
24.9.2015 19:02

J61o54z57e45f 13S23t52e33b29i33l88a 3775617975797

...2x obálky pro ouředníky ;-)

0/0
28.10.2015 8:13

V17l96a46d89i15m77i48r 88K40r19h29o19v46s73k35ý 2837561152465

A jihovýchod Moravy opět  nic.:-(

+1/0
24.9.2015 13:56

A41l38e57š 36K96r21a12t58i42n66a 1406511350528

Jsem pro větší podporu železniční dopravy. Investice je však potřeba plánovat systémově, na základě dopravního plánování (podle poloh taktových uzlů, křižování na jednokolejných tratích apod.) a také je potřeba postavit vysokorychlostní trať Praha - Brno, která bude tvořit páteř systému. Při systémové jízdní době Praha - Brno 60 minut daleko více lidí opustí automobil, který akorát všude překáží. Většina populace neuvažuje ve všech ekonomických souvislostech, tedy, že s provozem auta je spojeno daleko více nákladů, než jen jsou pohonné hmoty. Parkovací stání v centrech měst by se měla daleko více zpoplatnit, právo na bezplatné parkování nikde zakotvené není.

+7/−2
24.9.2015 13:34

V32i90k52t16o18r 74N48á22r65o27ž35n82ý 3149152598

Víte , kolik lidí je živo díky autům ? Kolik lidí by přišlo o práci , kdyby polovina populace zlikvidovala své vozidla a jezdila vlakem ;-)

0/−3
24.9.2015 13:48

J92i48ř41í 72K25ü65h51r 2590706490786

Pochybuji, že by někdo úmyslně likvidoval své vozidlo, pokud by mělo hodnotu více jak 20 000.

+2/0
24.9.2015 14:51

P12a29v16e31l 98M67a92t65o23u81š82e77k 5480397968284

To je ale problém našich ekonomů, že se tady žije z výroby a provozu aut. Asi by se muselo najít něco jiného. Na druhou stranu, koho v kapitalismu zajímá, že někdo přijde o práci? Když se zavřela většina fabrik a dolů, také to v podstatě nikdo neřešil. Někde se ti lidé roztrousili, někdo zůstal na podpoře. Totéž by se stalo, kdyby ubyla auta. Jinak se domnívám, že v údržbě zeleně, komunikací, lesů apod. je práce víc než dost. Kam se člověk podívá, je bordel.

+4/0
24.9.2015 15:29

V72á39c10l23a16v 96P97o48u27s98t78k20a 3850801402

Úklid bordelu málokdo zaplatí.

0/0
24.9.2015 15:40

P80a65v38e72l 29M16a43t28o67u89š48e90k 5770207698914

Omyl, města mají peněz dost, akorát je vynakládají na kraviny nebo končí v něčích kapsách.

0/0
24.9.2015 15:42

V42á27c46l78a30v 69P35o71u14s31t66k13a 3100871822

To je možné, ale nijak to nevylučuje to co jsem psal.

0/0
24.9.2015 15:44

P78a42v50e11l 21M19a66t77o22u38š20e42k 5330677158304

Myslím, že tato země už zažila větší ekonomické pohromy.

0/0
24.9.2015 16:04

M37a57t16ě45j 91V49o12n20d21ř40i66č67k97a 4494390288786

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

+1/0
24.9.2015 12:49

J16a68n 58S36o19u57k81u75p 1494344496195

Jelikož je z toho velká část tranzit V-Z a S-J, tak než ten kamion dostane na vlak, tak je mezitím na druhé straně republiky.

+1/−1
24.9.2015 13:01

P37a11v14e98l 10M38a55t92o51u90š39e39k 5400887808524

Holt my v ČR musíme mít vždycky nějaké to "ale", aby se náhodou neprosadilo něco rozumného, co už v okolních zemích dávno funguje.

+3/0
24.9.2015 15:32

M97a79t71ě98j 91V62o27n97d55ř92i28č98k34a 4694520248626

Asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem to obecně, dostat ten náklad na koleje, ne kamion na vagon.

+1/0
24.9.2015 18:12

V10á82c38l61a68v 96P21o83u34s36t25k39a 3280951292

S těmi procenty vám to trochu hapruje. Objem přepravovaného nákladu převyšuje kapacity české železnice 8x, v rámci evropy dokonce 12x. Kamiony na kolejích jsou ekonomickým nesmyslem.

+1/−1
24.9.2015 14:08

P76a39v77e68l 62M50a27t74o83u16š52e16k 5200557688814

A přesto se tak odvíjí většina přeprav v tolik kapitalistických USA... Nemusí jít vždy o celé kamiony, stačí převážet návěsy nebo kontejnery.

+2/0
24.9.2015 15:31

V47á25c76l39a16v 52P90o38u82s60t24k66a 3350111672

O většině bych si dovolil pochybovat nicméně v USA je to do jisté míry dáno strukturou infrastruktury a pak pochopitelně obecně nesrovnatelnými vzdálenostmi.

+1/0
24.9.2015 15:45

P36a96v97e32l 94M90a82t60o21u82š18e53k 5540267898104

Spousta kamionů také křižuje půl evropského kontinentu. Ale hlavně nemám rád, když někdo stále obhajuje, že zde něco nejde. Jde to i v Rakousku a ve Švýcarsku, tj. v zemích rozlohou srovnatelných s ČR, tak nevidím jediný pádný důvod, aby to nešlo i v ČR. Jen se musí chtít.

+3/0
24.9.2015 16:07

P37a65v53e76l 24M51a66t23o33u47š49e85k 5110357598484

Jedna otázka je, zda jsou ty přepravy nezbytné. Druhá otázka: vaše poměry mi trochu nesouhlasí s tím, že v evropských zemích se po kolejích vozí více nákladů než v ČR a kamionů jezdí naopak méně.

+1/0
24.9.2015 15:36

V82á48c25l19a21v 33P73o90u64s63t65k55a 3970971452

Nevím o jaké nezbytnosti hovoříte. Někdo si přepravu objednal a zaplatil a určitě to neudělal proto, aby naštval lidi po cestě kamionu. To že je ve vašich očích nesmysl vozit jablka ze Španělska do českého obchodu je celkem irelevantní.

+2/0
24.9.2015 15:43

P22a91v59e86l 11M80a34t53o84u40š84e97k 5560517958584

To není nesmysl jen v mých očích, to je především trestuhodné s ohledem na plýtvání palivy. Právě to, že se to jedinci vyplatí na úkor ostatních, je pro mne irelevantní.

+2/0
24.9.2015 16:09

M85i33c68h70a16l 10G79r87e13g91o62r 8216594850202

Už teď jsou železnice přeplněné, to půjde těžko. Chtělo by to postavit nové tratě, chybí kontejnerová překladiště.

0/0
24.9.2015 18:27

M24a34t11ě36j 92V51o47n57d66ř57i93č39k78a 4364340268486

Určitě souhlas, o důvod víc železnice modernizovat - i samotná modernizace zvýší kapacitu trati. 

V případě nejvýznamnějších tratí ale modernizace nestačí, je třeba vybudovat trať novou, zde by byly řešením plánované vysokorychlostní tratě, které by byly velkým přínosem nejen pro osobní železniční dopravu, kde by výrazně zkrátili cestovní doby a dopravu vlakem by tak zatraktivnili, ale také pro dopravu nákladní, protože té by dálkové vlaky na dnešních hlavních tratích udělaly místo.

Bohužel stát (SŽDC) nám zatím na plánu modernizace tratě Brno - Přerov ukazuje, jak se to přesně dělat nemá.

+1/0
24.9.2015 19:06

M67a14t79ě32j 38V37o39n21d22ř70i82č18k28a 4224920988296

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

M69a72t54ě24j 13V17o47n74d11ř22i21č70k10a 4614770748236

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

P53e54t16r 86N84a96j71d25e80k 7797646493481

Koukám, že to tady je samý železniční fanatik, pro kterého má oprava nádraží v České Lípě nebo tunel mezi Prahou a Plzní, který zrychlí dopravu o blbých 5 minut daleko vyšší prioritu než obchvat obce, přes kterou se valí těžká kamionová doprava a kde pak zbytečně umírají lidé. Bydlím nedaleko hlavní silnice, kde se až donedávna valila tranzitní kamionová doprava a kde bylo několik kritických míst, které ač byly perfektně označeny varovnými značkami, tak se tam vždycky několikrát do roka stala těžká dopravní nehoda. Za ty 4 roky co tu je obchvat, se na původní silnici ani na nové dálnici nestala jediná vážná dopravní nehoda. Nemluvě tom, že obyvatelé dotčených obcích se konečně můžou v klidu vyspat a přes den nemusí trnout, že jim nějaký šílený řidič ignorující padesátku zabije dítě.  

Opravdu mě chcete přesvědčovat, že vybudování tunelu mezi Prahou a Plzní, který akorát o pár minut zrychlí dopravu, je důležitější, než vybudování obchvatu nějakého kritického úseku, kde často umírají lidé? Styďte se.

+3/−7
24.9.2015 12:11

R45a10d40o59s66l61a70v 33K64l96a41u56d37a 5254278504212

Mně z toho vyhněte. Jsem zastáncem dopravního mixu. Měla by se prosazovat taková doprava, která je pro dané potřeby nejlepší. Jako pěší, cyklista, motorista a cestující v hromadné dopravě se fakt necítím být fanatikem v žádné z těchto oblastí.

+1/0
24.9.2015 12:16

R19a15d42o14s67l48a91v 41K83l75a82u98d31a 5364818354622

*Mě z toho vynechte...   Kvůli vám už zapomínám mateřský jazyk.

0/0
24.9.2015 12:23

P75a21v39e50l 93M26a14t89o87u57š73e40k 5570807538744

Ti lidé umírají bezohledností řidičů a jejich nadměrným počtem. Kdyby aut jezdila polovina a řidiči byli disciplinovanější, umíralo by na silnicí podstatně méně lidí. Tomu může napomoci právě železnice. Jenže pro vás je auto a kamion prostě axiom, který tady jednou je a je potřeba mu donekonečna ustupovat. Přitom budoucnost není v tom, že se bude stavět stále více silnic, ale v tom, že se bude automobilová doprava, která se vymyká kontrole, omezovat. Že je to nepopulární? Možná, ale jediné účelné.

+5/−1
24.9.2015 15:41

P69e69t58r 16N44a76j61d47e27k 7817846863341

No jasně. Natáhneme koleje do každé vesnice a před každou fabriku, že?

+1/−3
24.9.2015 17:34

M43a69t59ě31j 73V48o16n20d69ř25i87č38k24a 4784900288116

O tom vůbec nikdo nemluví. Jen je nutné budovat systém hromadné dopravy a železnici stanovit jako páteř, protože umožňuje vysokou rychlost a kapacitu. Navíc nádraží ve větších městech bývají často v centru, což je dost výhodné.

+2/0
24.9.2015 18:28

M36i93c39h33a60l 65P32a28v28l97á58t 9903333224409

"Prehledne" a jako obvykle BEZ MAPY. :o)

+1/0
24.9.2015 12:01

P26e64t54r 86K24n18ě82b41o47r63t 3101540

Mno...spousta peněz teď bude na uprchlíky. Na silnice nezbyde...

0/0
24.9.2015 11:20

K70a77r30e96l 70N29ě25m55e89c 2573104816138

A co R52 či R43? Brno je bohužel od Phy moc daleko.

+3/−1
24.9.2015 10:13

J36i12ř55í 49K56o28c45u13r56e21k 6585344135148

Stejně jako trať 300. Ta nevede ani přes Prahu, ani přes Třebovou. Takže je to pořád jenom jednokolejka s rychlostí 70 až 90. (Rychlostník 100 v úseku délky 1 km je provokace). Tahle "lokákla" spojuje 4 krajská města, z toho dvě aglomerace přes 500.000 obyvatel. Že tam jedzdí dva rychlíky do hodiny? Ona ta trať víc nepobere, už tak se zastavuje z provozních důvodů a 5-10 minut čeká na protijedoucí vlak.

+1/0
24.9.2015 10:27

A92l52e62š 91P69l60e21s61k50o97t 9115879718185

Hlava mi nebere, ze se v tech miliardach nenajde 50 milionu na obnovu 200 m trati 097, kterou znicila stavba D8. Asi Skanska nedela zeleznice.

+2/0
24.9.2015 9:51

P65e50t68r 63N72e82c87h15a37n90i89c44k63ý 7513236658700

Tak není v TOP10

0/0
24.9.2015 10:17

O72n66d24r32e13j 37K65o40d31a91d 8731613561487

D3 z Prahy do Mezna se my už nedožijem... ;-(

0/0
24.9.2015 9:50

P68e56t37r 46N16a52j93d60e29k 7267866243701

Je neskutečné a neuvěřitelné kolik stát vyplýtvá peněz na rekonstrukce železničních tratí. Přitom vlakem jezdi v porovnání se silniční dopravou naprosté minimum lidí. Za těch 25 miliard co stát nalije příští rok do železnice, by se dalo postavit 50 km dálnic. Opravdu je důležitější napřímení trati mezi Prahou a Plzní, nebo rekonstrukce nádraží v České Lípě než vybudování obchvatů, aby se těžká kamiónová doprava už konečně nemusela valit přes centra vesnic a měst? Kdyby se příštích 5 let do železnice neinvestovala ani koruna tak se v podstatě vůbec nic nestane. Kdežto každá nevybudovaná silnice či dálnice znamená další roky ježdění po přetížených silnicích centry měst a obcí, zvýšenou nehodovost a bohužel i mrtvé. 

Nemluvě o exotech, kteří požadují po státu aby uvolnil desítky miliard korun na stavbu nesmyslů jako tunel z Prahy do Berouna nebo vysokorychlostní trať do Praha-Brno.

0/−14
24.9.2015 9:48

R12a34d95o68s48l83a36v 37K30l57a84u62d22a 5134328514902

Je neskutečné, že někdo může tlachat takové kraviny. Jen ČD denně přepraví v průměru 460.000 osob. Fakt si nedokážu představit, že by tito lidé přesedlali do aut a jeli do Prahy, do Brna..... Napřímení tratě mezi Prahou a Plzní důležité je. Nejde jen o Plzeň, ale o kvalitní napojení na západní část Německa.

+13/0
24.9.2015 9:55

P23e53t79r 51N30a87j35d15e16k 7237756213471

Pouze 460.000 osob? To jsou pouze 4.5% obyvatel :-) Tím bych se opravdu vůbec nikde nechlubil vzhledem k tomu, že potřebu během dne někam cestovat má zhruba 80% národa. No pokud by se zvýšil provoz o těch pár % tak si troufám tvrdit, že by se nestalo vůbec nic. Snad jen Praha by byla o něco víc ucpaná. Ale Praha je jen 1/10 ČR. Opravdu mě chcete přesvědčovat, že napřímení tratě mezi Prahou a Plzní je důležitější a má mít vyšší prioritu než obchvat města, kde zbytečně umírají lidé díky přetížené infrastruktuře?

+1/−9
24.9.2015 10:15

P97a45v87e66l 63M16a34t33o34u76š30e21k 5480977518824

Tak vy byste chtěl všude dálnice a obchvaty měst. A chtěl byste také u takové dálnice nebo u obchvatu bydlet? To asi ne, že, tam ať si bydlí jiní! Vy byste tam chtěl jen jezdit.

+7/0
24.9.2015 10:30

P93e49t71r 19N38a12j42d43e28k 7807456703621

Nejsem křeček polní abych bydlel v polích, kde ta dálnice povede.

0/−7
24.9.2015 10:41

P41a70v60e25l 81M58a49t74o55u48š26e26k 5660887768594

Takových už tady bylo! Koupili si dům někde na kraji města nebo v obci a za pár let se divili, že tam má vést dálnice nebo obchvat. Že se to nestalo vám, ještě neznamená, že se to neděje. Ono stačí bydlet v Praze u Jižní spojky a podobných komunikací. Než ji postavili (také se bez ní dalo žít), byl tam skoro boží klid, teď je to hrůza.

+5/0
24.9.2015 10:55

P40e81t88r 83N32a22j73d14e11k 7187956123531

Víte ty plány kudy obchvat povede jsou často známy 20 let předtím než se prvně kopne. 

A spíš znám tisíce lidí, kteří si postavili domek v klidně vísce, kde v roce 1989 projelo za den pár náklaďáčků a dnes jim během jediné noci projede pod oknem 200-300 kamiónů. Moc dobře se při tom spí. Přes den zas trnou hrůzou jestli jim dítě nesrazí nějaký spěchající šilenec, který má z padesátky v obci srandu.

Ale jo, máte pravdu. Tunel mezi Prahou a Plzní je 100x důležitější. Lidí jsou mraky, tunelů málo.

+1/−5
24.9.2015 11:08

P48a81v70e63l 69M92a15t68o95u65š49e12k 5180487108544

A co lidé, kteří (nebo jejich předkové) bydlí v klidném místě desítky let a najednou jim tam povede dálnice nebo obchvat?

Proč ty kamióny pod těmi okny jezdí, když by mohly jezdit naložené na vagónech? Spousta z nich navíc vozí úplně zbytečně sem tam zboží, které lze vyprodukovat kdekoli a vůbec by se na velké vzdálenosti vozit nemuselo. Vozí se jen proto, že se to jistým jednotlivcům vyplatí, protože konečný spotřebitel nakonec vše zaplatí. I proto máme většinu zboží dražší než západní Evropa při zlomkové ceně pracovní síly. Starostové vesnic kolem velkých měst a dálnic se navíc předhánějí, kdo bude mít za posledním barákem větší velkosklad obsluhovaný výhradně kamióny.

Jo, jaký je národ, taková je i politika, a to nejen dopravní. Bohužel jen málokdo je ale ochoten při hledání příčit chyb začít sám u sebe.

+1/0
24.9.2015 11:54

L91i70b23o64r 83Z86a98v55ř86e40l 8299966551232

Křeček ne, ale nemyslici tvor ano

0/0
28.9.2015 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.