Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Kde chce stát příští rok stavět silnice a železnice

Rekordní stavební boom na silnicích a železnicích končí. Objem peněz mířících na nové dopravní stavby příští rok klesne téměř o třetinu. I tak bude pořád vysoký. A stát bude i nadále víc peněz dávat na silnice než na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e59t84r 34H45o63r91á43k 4419187237402

Hm, a info o demonstracích proti EU a kvótám a Islámu nikde? Podle ČTK na Jungmanově nám. asi 200 lidí. Já jako pořadatel nasbíral za hodinu přes 400 podpisů za referendum o vystoupení z EU. Stovky lidi co tam byli už tu petici podepsali před tím a další stovky se do centra dění nedostali, protože náměstí bylo celé plné a lidé stáli snad 100 metrů na chodnících na všechny strany. Bylo minimánlě 1000 lidí a to jsme fakt skromný. Odhah až 1500. Na Hradčanech bylo minimálně 2500 lidí a ČTK píše o pár stovkách. Zatímco prounijní banda v čele s Martou Semelovou měla na demonstraci reálně asi 60 lidí a píšou 100. Ti kritizovali kapitalismus a NATO. (NATO není svaté to ne) Ale pěkné srovnání, že? Hold Okamura,SPD,Islám v ČR nechceme nebo i ti Svobodní jsou na black listu, protože chtějí fakt změnu. Každý jinak, ale chtějí. S těmi až skoro sovětská EU nepohne,

0/−2
28.9.2015 17:43

M95i82c66h56a53l 56G67r80e43g74o64r 8796174610472

Na Ostravsku se opravuje jeden úsek železnice. Bohužel nezbyly prachy na elektrifikaci. Ta bude později. Tak se u nás šetří.  ;-€

(2x projekt, 2x uzavření tratě, 2x příjezd stavební techniky, 2x stavební dozor, 2x stavební povolení atd)

+2/0
24.9.2015 18:29

M90a52t18ě41j 63V62o18n66d92ř98i76č30k58a 4444520448656

O které trati mluvíte?

0/0
24.9.2015 19:02

J83o63z55e35f 54S76t16e24b66i42l89a 3195937155277

...2x obálky pro ouředníky ;-)

0/0
28.10.2015 8:13

V83l25a11d90i32m76i58r 77K87r25h72o57v76s35k18ý 2467901392975

A jihovýchod Moravy opět  nic.:-(

+1/0
24.9.2015 13:56

A95l53e16š 22K46r74a12t26i95n29a 1276571970938

Jsem pro větší podporu železniční dopravy. Investice je však potřeba plánovat systémově, na základě dopravního plánování (podle poloh taktových uzlů, křižování na jednokolejných tratích apod.) a také je potřeba postavit vysokorychlostní trať Praha - Brno, která bude tvořit páteř systému. Při systémové jízdní době Praha - Brno 60 minut daleko více lidí opustí automobil, který akorát všude překáží. Většina populace neuvažuje ve všech ekonomických souvislostech, tedy, že s provozem auta je spojeno daleko více nákladů, než jen jsou pohonné hmoty. Parkovací stání v centrech měst by se měla daleko více zpoplatnit, právo na bezplatné parkování nikde zakotvené není.

+7/−2
24.9.2015 13:34

V58i45k43t43o60r 22N87á34r84o66ž19n80ý 3299382878

Víte , kolik lidí je živo díky autům ? Kolik lidí by přišlo o práci , kdyby polovina populace zlikvidovala své vozidla a jezdila vlakem ;-)

0/−3
24.9.2015 13:48

J58i95ř97í 78K95ü19h72r 2770136630256

Pochybuji, že by někdo úmyslně likvidoval své vozidlo, pokud by mělo hodnotu více jak 20 000.

+2/0
24.9.2015 14:51

P30a60v62e58l 70M67a73t63o27u88š74e12k 5390277198704

To je ale problém našich ekonomů, že se tady žije z výroby a provozu aut. Asi by se muselo najít něco jiného. Na druhou stranu, koho v kapitalismu zajímá, že někdo přijde o práci? Když se zavřela většina fabrik a dolů, také to v podstatě nikdo neřešil. Někde se ti lidé roztrousili, někdo zůstal na podpoře. Totéž by se stalo, kdyby ubyla auta. Jinak se domnívám, že v údržbě zeleně, komunikací, lesů apod. je práce víc než dost. Kam se člověk podívá, je bordel.

+4/0
24.9.2015 15:29

V67á48c12l64a55v 72P38o47u33s28t77k12a 3830851672

Úklid bordelu málokdo zaplatí.

0/0
24.9.2015 15:40

P39a78v45e90l 37M70a36t94o51u16š65e21k 5970827928684

Omyl, města mají peněz dost, akorát je vynakládají na kraviny nebo končí v něčích kapsách.

0/0
24.9.2015 15:42

V61á85c47l15a38v 10P98o69u56s31t24k35a 3510881702

To je možné, ale nijak to nevylučuje to co jsem psal.

0/0
24.9.2015 15:44

P78a41v31e44l 33M93a35t80o10u40š52e60k 5570887618394

Myslím, že tato země už zažila větší ekonomické pohromy.

0/0
24.9.2015 16:04

M64a39t59ě26j 26V46o79n38d39ř79i75č44k16a 4564110538626

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

+1/0
24.9.2015 12:49

J44a86n 79S76o47u69k73u36p 1144474736845

Jelikož je z toho velká část tranzit V-Z a S-J, tak než ten kamion dostane na vlak, tak je mezitím na druhé straně republiky.

+1/−1
24.9.2015 13:01

P49a50v79e94l 91M59a94t91o71u54š42e60k 5910157528284

Holt my v ČR musíme mít vždycky nějaké to "ale", aby se náhodou neprosadilo něco rozumného, co už v okolních zemích dávno funguje.

+3/0
24.9.2015 15:32

M90a74t52ě39j 98V96o22n12d81ř62i26č69k84a 4894220978166

Asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem to obecně, dostat ten náklad na koleje, ne kamion na vagon.

+1/0
24.9.2015 18:12

V52á89c39l94a48v 23P95o16u60s89t89k54a 3280831422

S těmi procenty vám to trochu hapruje. Objem přepravovaného nákladu převyšuje kapacity české železnice 8x, v rámci evropy dokonce 12x. Kamiony na kolejích jsou ekonomickým nesmyslem.

+1/−1
24.9.2015 14:08

P26a55v45e38l 93M43a84t51o37u76š23e39k 5430347168814

A přesto se tak odvíjí většina přeprav v tolik kapitalistických USA... Nemusí jít vždy o celé kamiony, stačí převážet návěsy nebo kontejnery.

+2/0
24.9.2015 15:31

V42á43c53l48a25v 23P32o51u60s56t33k48a 3170321572

O většině bych si dovolil pochybovat nicméně v USA je to do jisté míry dáno strukturou infrastruktury a pak pochopitelně obecně nesrovnatelnými vzdálenostmi.

+1/0
24.9.2015 15:45

P62a77v82e53l 39M54a82t14o71u67š47e11k 5280357838624

Spousta kamionů také křižuje půl evropského kontinentu. Ale hlavně nemám rád, když někdo stále obhajuje, že zde něco nejde. Jde to i v Rakousku a ve Švýcarsku, tj. v zemích rozlohou srovnatelných s ČR, tak nevidím jediný pádný důvod, aby to nešlo i v ČR. Jen se musí chtít.

+3/0
24.9.2015 16:07

P80a54v18e57l 20M73a44t27o12u33š92e76k 5470207468444

Jedna otázka je, zda jsou ty přepravy nezbytné. Druhá otázka: vaše poměry mi trochu nesouhlasí s tím, že v evropských zemích se po kolejích vozí více nákladů než v ČR a kamionů jezdí naopak méně.

+1/0
24.9.2015 15:36

V15á28c59l60a59v 80P76o37u58s38t81k80a 3760211142

Nevím o jaké nezbytnosti hovoříte. Někdo si přepravu objednal a zaplatil a určitě to neudělal proto, aby naštval lidi po cestě kamionu. To že je ve vašich očích nesmysl vozit jablka ze Španělska do českého obchodu je celkem irelevantní.

+2/0
24.9.2015 15:43

P26a76v92e51l 92M98a73t46o87u42š64e50k 5150607158654

To není nesmysl jen v mých očích, to je především trestuhodné s ohledem na plýtvání palivy. Právě to, že se to jedinci vyplatí na úkor ostatních, je pro mne irelevantní.

+2/0
24.9.2015 16:09

M60i30c13h95a98l 74G32r12e98g76o79r 8976814910632

Už teď jsou železnice přeplněné, to půjde těžko. Chtělo by to postavit nové tratě, chybí kontejnerová překladiště.

0/0
24.9.2015 18:27

M50a89t29ě76j 10V53o68n52d45ř40i81č71k28a 4934400708756

Určitě souhlas, o důvod víc železnice modernizovat - i samotná modernizace zvýší kapacitu trati. 

V případě nejvýznamnějších tratí ale modernizace nestačí, je třeba vybudovat trať novou, zde by byly řešením plánované vysokorychlostní tratě, které by byly velkým přínosem nejen pro osobní železniční dopravu, kde by výrazně zkrátili cestovní doby a dopravu vlakem by tak zatraktivnili, ale také pro dopravu nákladní, protože té by dálkové vlaky na dnešních hlavních tratích udělaly místo.

Bohužel stát (SŽDC) nám zatím na plánu modernizace tratě Brno - Přerov ukazuje, jak se to přesně dělat nemá.

+1/0
24.9.2015 19:06

M52a71t30ě60j 73V25o15n50d53ř90i51č25k28a 4744640958786

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

M24a59t85ě83j 15V22o91n76d66ř64i26č13k14a 4174680168136

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

P55e19t71r 12N75a74j24d35e55k 7627266373261

Koukám, že to tady je samý železniční fanatik, pro kterého má oprava nádraží v České Lípě nebo tunel mezi Prahou a Plzní, který zrychlí dopravu o blbých 5 minut daleko vyšší prioritu než obchvat obce, přes kterou se valí těžká kamionová doprava a kde pak zbytečně umírají lidé. Bydlím nedaleko hlavní silnice, kde se až donedávna valila tranzitní kamionová doprava a kde bylo několik kritických míst, které ač byly perfektně označeny varovnými značkami, tak se tam vždycky několikrát do roka stala těžká dopravní nehoda. Za ty 4 roky co tu je obchvat, se na původní silnici ani na nové dálnici nestala jediná vážná dopravní nehoda. Nemluvě tom, že obyvatelé dotčených obcích se konečně můžou v klidu vyspat a přes den nemusí trnout, že jim nějaký šílený řidič ignorující padesátku zabije dítě.  

Opravdu mě chcete přesvědčovat, že vybudování tunelu mezi Prahou a Plzní, který akorát o pár minut zrychlí dopravu, je důležitější, než vybudování obchvatu nějakého kritického úseku, kde často umírají lidé? Styďte se.

+3/−7
24.9.2015 12:11

R26a75d48o78s79l83a91v 47K59l37a83u16d60a 5874478494822

Mně z toho vyhněte. Jsem zastáncem dopravního mixu. Měla by se prosazovat taková doprava, která je pro dané potřeby nejlepší. Jako pěší, cyklista, motorista a cestující v hromadné dopravě se fakt necítím být fanatikem v žádné z těchto oblastí.

+1/0
24.9.2015 12:16

R82a19d24o29s55l34a75v 48K84l71a57u58d58a 5754498494982

*Mě z toho vynechte...   Kvůli vám už zapomínám mateřský jazyk.

0/0
24.9.2015 12:23

P10a37v64e37l 88M31a21t17o58u43š28e68k 5230357868164

Ti lidé umírají bezohledností řidičů a jejich nadměrným počtem. Kdyby aut jezdila polovina a řidiči byli disciplinovanější, umíralo by na silnicí podstatně méně lidí. Tomu může napomoci právě železnice. Jenže pro vás je auto a kamion prostě axiom, který tady jednou je a je potřeba mu donekonečna ustupovat. Přitom budoucnost není v tom, že se bude stavět stále více silnic, ale v tom, že se bude automobilová doprava, která se vymyká kontrole, omezovat. Že je to nepopulární? Možná, ale jediné účelné.

+5/−1
24.9.2015 15:41

P78e43t27r 12N44a70j51d71e40k 7947216443881

No jasně. Natáhneme koleje do každé vesnice a před každou fabriku, že?

+1/−3
24.9.2015 17:34

M10a61t43ě66j 60V86o20n83d54ř92i86č13k22a 4954890578786

O tom vůbec nikdo nemluví. Jen je nutné budovat systém hromadné dopravy a železnici stanovit jako páteř, protože umožňuje vysokou rychlost a kapacitu. Navíc nádraží ve větších městech bývají často v centru, což je dost výhodné.

+2/0
24.9.2015 18:28

M70i45c69h51a79l 42P31a47v63l38á84t 9913963924209

"Prehledne" a jako obvykle BEZ MAPY. :o)

+1/0
24.9.2015 12:01

P76e28t57r 80K83n12ě62b48o76r32t 3331490

Mno...spousta peněz teď bude na uprchlíky. Na silnice nezbyde...

0/0
24.9.2015 11:20

K40a97r32e73l 60N24ě61m33e74c 2733464306298

A co R52 či R43? Brno je bohužel od Phy moc daleko.

+3/−1
24.9.2015 10:13

J22i28ř95í 57K34o90c57u10r76e36k 6935484195728

Stejně jako trať 300. Ta nevede ani přes Prahu, ani přes Třebovou. Takže je to pořád jenom jednokolejka s rychlostí 70 až 90. (Rychlostník 100 v úseku délky 1 km je provokace). Tahle "lokákla" spojuje 4 krajská města, z toho dvě aglomerace přes 500.000 obyvatel. Že tam jedzdí dva rychlíky do hodiny? Ona ta trať víc nepobere, už tak se zastavuje z provozních důvodů a 5-10 minut čeká na protijedoucí vlak.

+1/0
24.9.2015 10:27

A75l17e96š 92P29l55e91s90k48o41t 9645349778455

Hlava mi nebere, ze se v tech miliardach nenajde 50 milionu na obnovu 200 m trati 097, kterou znicila stavba D8. Asi Skanska nedela zeleznice.

+2/0
24.9.2015 9:51

P68e44t12r 80N36e60c71h83a66n89i51c41k75ý 7493636718380

Tak není v TOP10

0/0
24.9.2015 10:17

O35n50d50r84e25j 77K79o27d74a36d 1316793648

D3 z Prahy do Mezna se my už nedožijem... ;-(

0/0
24.9.2015 9:50

P92e10t22r 22N40a41j33d22e21k 7577116913501

Je neskutečné a neuvěřitelné kolik stát vyplýtvá peněz na rekonstrukce železničních tratí. Přitom vlakem jezdi v porovnání se silniční dopravou naprosté minimum lidí. Za těch 25 miliard co stát nalije příští rok do železnice, by se dalo postavit 50 km dálnic. Opravdu je důležitější napřímení trati mezi Prahou a Plzní, nebo rekonstrukce nádraží v České Lípě než vybudování obchvatů, aby se těžká kamiónová doprava už konečně nemusela valit přes centra vesnic a měst? Kdyby se příštích 5 let do železnice neinvestovala ani koruna tak se v podstatě vůbec nic nestane. Kdežto každá nevybudovaná silnice či dálnice znamená další roky ježdění po přetížených silnicích centry měst a obcí, zvýšenou nehodovost a bohužel i mrtvé. 

Nemluvě o exotech, kteří požadují po státu aby uvolnil desítky miliard korun na stavbu nesmyslů jako tunel z Prahy do Berouna nebo vysokorychlostní trať do Praha-Brno.

0/−14
24.9.2015 9:48

R17a51d86o78s52l37a75v 12K39l82a36u59d53a 5664328634612

Je neskutečné, že někdo může tlachat takové kraviny. Jen ČD denně přepraví v průměru 460.000 osob. Fakt si nedokážu představit, že by tito lidé přesedlali do aut a jeli do Prahy, do Brna..... Napřímení tratě mezi Prahou a Plzní důležité je. Nejde jen o Plzeň, ale o kvalitní napojení na západní část Německa.

+13/0
24.9.2015 9:55

P34e50t13r 12N96a51j28d63e19k 7317476263231

Pouze 460.000 osob? To jsou pouze 4.5% obyvatel :-) Tím bych se opravdu vůbec nikde nechlubil vzhledem k tomu, že potřebu během dne někam cestovat má zhruba 80% národa. No pokud by se zvýšil provoz o těch pár % tak si troufám tvrdit, že by se nestalo vůbec nic. Snad jen Praha by byla o něco víc ucpaná. Ale Praha je jen 1/10 ČR. Opravdu mě chcete přesvědčovat, že napřímení tratě mezi Prahou a Plzní je důležitější a má mít vyšší prioritu než obchvat města, kde zbytečně umírají lidé díky přetížené infrastruktuře?

+1/−9
24.9.2015 10:15

P92a49v91e74l 69M37a39t94o83u92š13e61k 5620267858614

Tak vy byste chtěl všude dálnice a obchvaty měst. A chtěl byste také u takové dálnice nebo u obchvatu bydlet? To asi ne, že, tam ať si bydlí jiní! Vy byste tam chtěl jen jezdit.

+7/0
24.9.2015 10:30

P86e74t11r 58N59a33j59d87e48k 7207106683251

Nejsem křeček polní abych bydlel v polích, kde ta dálnice povede.

0/−7
24.9.2015 10:41

P43a15v37e85l 26M89a85t66o77u95š93e33k 5650497568104

Takových už tady bylo! Koupili si dům někde na kraji města nebo v obci a za pár let se divili, že tam má vést dálnice nebo obchvat. Že se to nestalo vám, ještě neznamená, že se to neděje. Ono stačí bydlet v Praze u Jižní spojky a podobných komunikací. Než ji postavili (také se bez ní dalo žít), byl tam skoro boží klid, teď je to hrůza.

+5/0
24.9.2015 10:55

P49e43t34r 42N11a31j56d46e66k 7637696893141

Víte ty plány kudy obchvat povede jsou často známy 20 let předtím než se prvně kopne. 

A spíš znám tisíce lidí, kteří si postavili domek v klidně vísce, kde v roce 1989 projelo za den pár náklaďáčků a dnes jim během jediné noci projede pod oknem 200-300 kamiónů. Moc dobře se při tom spí. Přes den zas trnou hrůzou jestli jim dítě nesrazí nějaký spěchající šilenec, který má z padesátky v obci srandu.

Ale jo, máte pravdu. Tunel mezi Prahou a Plzní je 100x důležitější. Lidí jsou mraky, tunelů málo.

+1/−5
24.9.2015 11:08

P35a59v37e70l 79M49a87t74o74u46š36e98k 5940187778174

A co lidé, kteří (nebo jejich předkové) bydlí v klidném místě desítky let a najednou jim tam povede dálnice nebo obchvat?

Proč ty kamióny pod těmi okny jezdí, když by mohly jezdit naložené na vagónech? Spousta z nich navíc vozí úplně zbytečně sem tam zboží, které lze vyprodukovat kdekoli a vůbec by se na velké vzdálenosti vozit nemuselo. Vozí se jen proto, že se to jistým jednotlivcům vyplatí, protože konečný spotřebitel nakonec vše zaplatí. I proto máme většinu zboží dražší než západní Evropa při zlomkové ceně pracovní síly. Starostové vesnic kolem velkých měst a dálnic se navíc předhánějí, kdo bude mít za posledním barákem větší velkosklad obsluhovaný výhradně kamióny.

Jo, jaký je národ, taková je i politika, a to nejen dopravní. Bohužel jen málokdo je ale ochoten při hledání příčit chyb začít sám u sebe.

+1/0
24.9.2015 11:54

L35i93b82o13r 87Z97a75v74ř36e24l 8219586901292

Křeček ne, ale nemyslici tvor ano

0/0
28.9.2015 10:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.