Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Kde chce stát příští rok stavět silnice a železnice

Rekordní stavební boom na silnicích a železnicích končí. Objem peněz mířících na nové dopravní stavby příští rok klesne téměř o třetinu. I tak bude pořád vysoký. A stát bude i nadále víc peněz dávat na silnice než na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e25t24r 55H29o61r86á86k 4279677177312

Hm, a info o demonstracích proti EU a kvótám a Islámu nikde? Podle ČTK na Jungmanově nám. asi 200 lidí. Já jako pořadatel nasbíral za hodinu přes 400 podpisů za referendum o vystoupení z EU. Stovky lidi co tam byli už tu petici podepsali před tím a další stovky se do centra dění nedostali, protože náměstí bylo celé plné a lidé stáli snad 100 metrů na chodnících na všechny strany. Bylo minimánlě 1000 lidí a to jsme fakt skromný. Odhah až 1500. Na Hradčanech bylo minimálně 2500 lidí a ČTK píše o pár stovkách. Zatímco prounijní banda v čele s Martou Semelovou měla na demonstraci reálně asi 60 lidí a píšou 100. Ti kritizovali kapitalismus a NATO. (NATO není svaté to ne) Ale pěkné srovnání, že? Hold Okamura,SPD,Islám v ČR nechceme nebo i ti Svobodní jsou na black listu, protože chtějí fakt změnu. Každý jinak, ale chtějí. S těmi až skoro sovětská EU nepohne,

0/−2
28.9.2015 17:43

M12i31c38h54a94l 73G81r70e48g35o59r 8126134640162

Na Ostravsku se opravuje jeden úsek železnice. Bohužel nezbyly prachy na elektrifikaci. Ta bude později. Tak se u nás šetří.  ;-€

(2x projekt, 2x uzavření tratě, 2x příjezd stavební techniky, 2x stavební dozor, 2x stavební povolení atd)

+2/0
24.9.2015 18:29

M20a14t48ě42j 31V75o15n23d37ř50i82č54k74a 4594940668496

O které trati mluvíte?

0/0
24.9.2015 19:02

J59o14z13e94f 35S10t36e97b79i10l91a 3165647215527

...2x obálky pro ouředníky ;-)

0/0
28.10.2015 8:13

V63l55a76d82i78m34i84r 54K96r17h11o13v22s29k17ý 2217521672205

A jihovýchod Moravy opět  nic.:-(

+1/0
24.9.2015 13:56

A51l98e60š 20K83r13a21t44i50n75a 1226171710398

Jsem pro větší podporu železniční dopravy. Investice je však potřeba plánovat systémově, na základě dopravního plánování (podle poloh taktových uzlů, křižování na jednokolejných tratích apod.) a také je potřeba postavit vysokorychlostní trať Praha - Brno, která bude tvořit páteř systému. Při systémové jízdní době Praha - Brno 60 minut daleko více lidí opustí automobil, který akorát všude překáží. Většina populace neuvažuje ve všech ekonomických souvislostech, tedy, že s provozem auta je spojeno daleko více nákladů, než jen jsou pohonné hmoty. Parkovací stání v centrech měst by se měla daleko více zpoplatnit, právo na bezplatné parkování nikde zakotvené není.

+7/−2
24.9.2015 13:34

V40i89k28t81o22r 87N24á74r59o16ž86n34ý 3959242788

Víte , kolik lidí je živo díky autům ? Kolik lidí by přišlo o práci , kdyby polovina populace zlikvidovala své vozidla a jezdila vlakem ;-)

0/−3
24.9.2015 13:48

J72i87ř49í 47K54ü68h52r 2130446920796

Pochybuji, že by někdo úmyslně likvidoval své vozidlo, pokud by mělo hodnotu více jak 20 000.

+2/0
24.9.2015 14:51

P66a89v43e77l 84M98a38t73o81u38š87e39k 5400787948764

To je ale problém našich ekonomů, že se tady žije z výroby a provozu aut. Asi by se muselo najít něco jiného. Na druhou stranu, koho v kapitalismu zajímá, že někdo přijde o práci? Když se zavřela většina fabrik a dolů, také to v podstatě nikdo neřešil. Někde se ti lidé roztrousili, někdo zůstal na podpoře. Totéž by se stalo, kdyby ubyla auta. Jinak se domnívám, že v údržbě zeleně, komunikací, lesů apod. je práce víc než dost. Kam se člověk podívá, je bordel.

+4/0
24.9.2015 15:29

V49á54c33l59a16v 95P64o77u87s72t69k27a 3690861862

Úklid bordelu málokdo zaplatí.

0/0
24.9.2015 15:40

P83a87v42e30l 34M40a80t30o86u95š32e42k 5500837578184

Omyl, města mají peněz dost, akorát je vynakládají na kraviny nebo končí v něčích kapsách.

0/0
24.9.2015 15:42

V67á59c90l13a57v 21P43o73u70s34t65k89a 3220391212

To je možné, ale nijak to nevylučuje to co jsem psal.

0/0
24.9.2015 15:44

P14a93v50e14l 50M97a57t69o46u67š33e45k 5620837628244

Myslím, že tato země už zažila větší ekonomické pohromy.

0/0
24.9.2015 16:04

M93a40t63ě11j 66V77o82n39d71ř54i68č59k98a 4734900188566

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

+1/0
24.9.2015 12:49

J84a27n 47S98o78u16k20u19p 1884544456335

Jelikož je z toho velká část tranzit V-Z a S-J, tak než ten kamion dostane na vlak, tak je mezitím na druhé straně republiky.

+1/−1
24.9.2015 13:01

P74a79v88e17l 20M70a59t57o38u53š35e21k 5210417958394

Holt my v ČR musíme mít vždycky nějaké to "ale", aby se náhodou neprosadilo něco rozumného, co už v okolních zemích dávno funguje.

+3/0
24.9.2015 15:32

M97a69t71ě76j 25V87o77n65d25ř24i24č33k53a 4904760338476

Asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem to obecně, dostat ten náklad na koleje, ne kamion na vagon.

+1/0
24.9.2015 18:12

V15á96c74l78a51v 88P12o41u60s28t40k91a 3360871472

S těmi procenty vám to trochu hapruje. Objem přepravovaného nákladu převyšuje kapacity české železnice 8x, v rámci evropy dokonce 12x. Kamiony na kolejích jsou ekonomickým nesmyslem.

+1/−1
24.9.2015 14:08

P20a79v21e28l 81M67a18t86o11u33š91e94k 5560357148464

A přesto se tak odvíjí většina přeprav v tolik kapitalistických USA... Nemusí jít vždy o celé kamiony, stačí převážet návěsy nebo kontejnery.

+2/0
24.9.2015 15:31

V75á11c72l15a44v 31P60o55u79s68t45k64a 3690461722

O většině bych si dovolil pochybovat nicméně v USA je to do jisté míry dáno strukturou infrastruktury a pak pochopitelně obecně nesrovnatelnými vzdálenostmi.

+1/0
24.9.2015 15:45

P87a36v76e23l 72M79a57t51o79u96š20e72k 5540597938554

Spousta kamionů také křižuje půl evropského kontinentu. Ale hlavně nemám rád, když někdo stále obhajuje, že zde něco nejde. Jde to i v Rakousku a ve Švýcarsku, tj. v zemích rozlohou srovnatelných s ČR, tak nevidím jediný pádný důvod, aby to nešlo i v ČR. Jen se musí chtít.

+3/0
24.9.2015 16:07

P15a55v80e63l 90M63a82t12o88u29š64e47k 5220327538274

Jedna otázka je, zda jsou ty přepravy nezbytné. Druhá otázka: vaše poměry mi trochu nesouhlasí s tím, že v evropských zemích se po kolejích vozí více nákladů než v ČR a kamionů jezdí naopak méně.

+1/0
24.9.2015 15:36

V64á59c14l67a78v 22P40o66u27s58t92k17a 3340581152

Nevím o jaké nezbytnosti hovoříte. Někdo si přepravu objednal a zaplatil a určitě to neudělal proto, aby naštval lidi po cestě kamionu. To že je ve vašich očích nesmysl vozit jablka ze Španělska do českého obchodu je celkem irelevantní.

+2/0
24.9.2015 15:43

P95a85v23e39l 18M87a82t81o34u52š73e34k 5520247198394

To není nesmysl jen v mých očích, to je především trestuhodné s ohledem na plýtvání palivy. Právě to, že se to jedinci vyplatí na úkor ostatních, je pro mne irelevantní.

+2/0
24.9.2015 16:09

M56i52c92h18a94l 55G35r75e92g24o24r 8456414690742

Už teď jsou železnice přeplněné, to půjde těžko. Chtělo by to postavit nové tratě, chybí kontejnerová překladiště.

0/0
24.9.2015 18:27

M77a40t24ě68j 61V98o91n45d38ř80i77č79k25a 4154860878526

Určitě souhlas, o důvod víc železnice modernizovat - i samotná modernizace zvýší kapacitu trati. 

V případě nejvýznamnějších tratí ale modernizace nestačí, je třeba vybudovat trať novou, zde by byly řešením plánované vysokorychlostní tratě, které by byly velkým přínosem nejen pro osobní železniční dopravu, kde by výrazně zkrátili cestovní doby a dopravu vlakem by tak zatraktivnili, ale také pro dopravu nákladní, protože té by dálkové vlaky na dnešních hlavních tratích udělaly místo.

Bohužel stát (SŽDC) nám zatím na plánu modernizace tratě Brno - Přerov ukazuje, jak se to přesně dělat nemá.

+1/0
24.9.2015 19:06

M17a29t45ě64j 41V50o20n49d59ř46i46č92k73a 4464490638776

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

M95a93t38ě54j 57V40o64n17d63ř36i27č75k20a 4704150368706

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

P38e22t34r 20N46a89j14d28e12k 7617556513641

Koukám, že to tady je samý železniční fanatik, pro kterého má oprava nádraží v České Lípě nebo tunel mezi Prahou a Plzní, který zrychlí dopravu o blbých 5 minut daleko vyšší prioritu než obchvat obce, přes kterou se valí těžká kamionová doprava a kde pak zbytečně umírají lidé. Bydlím nedaleko hlavní silnice, kde se až donedávna valila tranzitní kamionová doprava a kde bylo několik kritických míst, které ač byly perfektně označeny varovnými značkami, tak se tam vždycky několikrát do roka stala těžká dopravní nehoda. Za ty 4 roky co tu je obchvat, se na původní silnici ani na nové dálnici nestala jediná vážná dopravní nehoda. Nemluvě tom, že obyvatelé dotčených obcích se konečně můžou v klidu vyspat a přes den nemusí trnout, že jim nějaký šílený řidič ignorující padesátku zabije dítě.  

Opravdu mě chcete přesvědčovat, že vybudování tunelu mezi Prahou a Plzní, který akorát o pár minut zrychlí dopravu, je důležitější, než vybudování obchvatu nějakého kritického úseku, kde často umírají lidé? Styďte se.

+3/−7
24.9.2015 12:11

R44a37d25o46s18l92a58v 97K59l87a79u56d76a 5234918734482

Mně z toho vyhněte. Jsem zastáncem dopravního mixu. Měla by se prosazovat taková doprava, která je pro dané potřeby nejlepší. Jako pěší, cyklista, motorista a cestující v hromadné dopravě se fakt necítím být fanatikem v žádné z těchto oblastí.

+1/0
24.9.2015 12:16

R75a40d65o12s18l37a39v 67K58l14a34u35d54a 5774198644972

*Mě z toho vynechte...   Kvůli vám už zapomínám mateřský jazyk.

0/0
24.9.2015 12:23

P90a89v59e73l 61M22a76t72o77u33š53e62k 5680757218544

Ti lidé umírají bezohledností řidičů a jejich nadměrným počtem. Kdyby aut jezdila polovina a řidiči byli disciplinovanější, umíralo by na silnicí podstatně méně lidí. Tomu může napomoci právě železnice. Jenže pro vás je auto a kamion prostě axiom, který tady jednou je a je potřeba mu donekonečna ustupovat. Přitom budoucnost není v tom, že se bude stavět stále více silnic, ale v tom, že se bude automobilová doprava, která se vymyká kontrole, omezovat. Že je to nepopulární? Možná, ale jediné účelné.

+5/−1
24.9.2015 15:41

P63e85t24r 84N61a36j98d85e78k 7597886343711

No jasně. Natáhneme koleje do každé vesnice a před každou fabriku, že?

+1/−3
24.9.2015 17:34

M15a19t70ě90j 77V32o12n23d73ř23i28č88k39a 4394130858146

O tom vůbec nikdo nemluví. Jen je nutné budovat systém hromadné dopravy a železnici stanovit jako páteř, protože umožňuje vysokou rychlost a kapacitu. Navíc nádraží ve větších městech bývají často v centru, což je dost výhodné.

+2/0
24.9.2015 18:28

M89i38c22h80a89l 91P93a79v46l63á89t 9733933124329

"Prehledne" a jako obvykle BEZ MAPY. :o)

+1/0
24.9.2015 12:01

P52e11t71r 23K81n70ě89b52o18r40t 3881710

Mno...spousta peněz teď bude na uprchlíky. Na silnice nezbyde...

0/0
24.9.2015 11:20

K95a95r32e95l 95N98ě74m68e60c 2213904246278

A co R52 či R43? Brno je bohužel od Phy moc daleko.

+3/−1
24.9.2015 10:13

J75i21ř41í 68K22o49c79u21r94e45k 6385674895138

Stejně jako trať 300. Ta nevede ani přes Prahu, ani přes Třebovou. Takže je to pořád jenom jednokolejka s rychlostí 70 až 90. (Rychlostník 100 v úseku délky 1 km je provokace). Tahle "lokákla" spojuje 4 krajská města, z toho dvě aglomerace přes 500.000 obyvatel. Že tam jedzdí dva rychlíky do hodiny? Ona ta trať víc nepobere, už tak se zastavuje z provozních důvodů a 5-10 minut čeká na protijedoucí vlak.

+1/0
24.9.2015 10:27

A42l98e84š 14P50l11e30s97k82o23t 9665939738295

Hlava mi nebere, ze se v tech miliardach nenajde 50 milionu na obnovu 200 m trati 097, kterou znicila stavba D8. Asi Skanska nedela zeleznice.

+2/0
24.9.2015 9:51

P42e71t40r 20N56e95c16h58a58n82i94c90k19ý 7603106598930

Tak není v TOP10

0/0
24.9.2015 10:17

O38n16d95r41e69j 74K17o50d23a96d 8761383271127

D3 z Prahy do Mezna se my už nedožijem... ;-(

0/0
24.9.2015 9:50

P28e74t60r 77N33a15j27d20e92k 7957836493121

Je neskutečné a neuvěřitelné kolik stát vyplýtvá peněz na rekonstrukce železničních tratí. Přitom vlakem jezdi v porovnání se silniční dopravou naprosté minimum lidí. Za těch 25 miliard co stát nalije příští rok do železnice, by se dalo postavit 50 km dálnic. Opravdu je důležitější napřímení trati mezi Prahou a Plzní, nebo rekonstrukce nádraží v České Lípě než vybudování obchvatů, aby se těžká kamiónová doprava už konečně nemusela valit přes centra vesnic a měst? Kdyby se příštích 5 let do železnice neinvestovala ani koruna tak se v podstatě vůbec nic nestane. Kdežto každá nevybudovaná silnice či dálnice znamená další roky ježdění po přetížených silnicích centry měst a obcí, zvýšenou nehodovost a bohužel i mrtvé. 

Nemluvě o exotech, kteří požadují po státu aby uvolnil desítky miliard korun na stavbu nesmyslů jako tunel z Prahy do Berouna nebo vysokorychlostní trať do Praha-Brno.

0/−14
24.9.2015 9:48

R18a58d90o68s97l32a29v 37K87l76a87u71d95a 5324698424982

Je neskutečné, že někdo může tlachat takové kraviny. Jen ČD denně přepraví v průměru 460.000 osob. Fakt si nedokážu představit, že by tito lidé přesedlali do aut a jeli do Prahy, do Brna..... Napřímení tratě mezi Prahou a Plzní důležité je. Nejde jen o Plzeň, ale o kvalitní napojení na západní část Německa.

+13/0
24.9.2015 9:55

P38e30t40r 80N76a25j58d81e76k 7547756273221

Pouze 460.000 osob? To jsou pouze 4.5% obyvatel :-) Tím bych se opravdu vůbec nikde nechlubil vzhledem k tomu, že potřebu během dne někam cestovat má zhruba 80% národa. No pokud by se zvýšil provoz o těch pár % tak si troufám tvrdit, že by se nestalo vůbec nic. Snad jen Praha by byla o něco víc ucpaná. Ale Praha je jen 1/10 ČR. Opravdu mě chcete přesvědčovat, že napřímení tratě mezi Prahou a Plzní je důležitější a má mít vyšší prioritu než obchvat města, kde zbytečně umírají lidé díky přetížené infrastruktuře?

+1/−9
24.9.2015 10:15

P98a57v29e72l 98M90a31t37o78u15š97e73k 5400967718164

Tak vy byste chtěl všude dálnice a obchvaty měst. A chtěl byste také u takové dálnice nebo u obchvatu bydlet? To asi ne, že, tam ať si bydlí jiní! Vy byste tam chtěl jen jezdit.

+7/0
24.9.2015 10:30

P36e81t57r 77N93a67j62d19e30k 7407436423861

Nejsem křeček polní abych bydlel v polích, kde ta dálnice povede.

0/−7
24.9.2015 10:41

P31a77v52e20l 74M77a40t51o33u32š77e20k 5700597258414

Takových už tady bylo! Koupili si dům někde na kraji města nebo v obci a za pár let se divili, že tam má vést dálnice nebo obchvat. Že se to nestalo vám, ještě neznamená, že se to neděje. Ono stačí bydlet v Praze u Jižní spojky a podobných komunikací. Než ji postavili (také se bez ní dalo žít), byl tam skoro boží klid, teď je to hrůza.

+5/0
24.9.2015 10:55

P16e46t28r 85N75a49j71d27e49k 7287416933201

Víte ty plány kudy obchvat povede jsou často známy 20 let předtím než se prvně kopne. 

A spíš znám tisíce lidí, kteří si postavili domek v klidně vísce, kde v roce 1989 projelo za den pár náklaďáčků a dnes jim během jediné noci projede pod oknem 200-300 kamiónů. Moc dobře se při tom spí. Přes den zas trnou hrůzou jestli jim dítě nesrazí nějaký spěchající šilenec, který má z padesátky v obci srandu.

Ale jo, máte pravdu. Tunel mezi Prahou a Plzní je 100x důležitější. Lidí jsou mraky, tunelů málo.

+1/−5
24.9.2015 11:08

P51a67v56e88l 50M57a36t55o63u64š29e41k 5630137588794

A co lidé, kteří (nebo jejich předkové) bydlí v klidném místě desítky let a najednou jim tam povede dálnice nebo obchvat?

Proč ty kamióny pod těmi okny jezdí, když by mohly jezdit naložené na vagónech? Spousta z nich navíc vozí úplně zbytečně sem tam zboží, které lze vyprodukovat kdekoli a vůbec by se na velké vzdálenosti vozit nemuselo. Vozí se jen proto, že se to jistým jednotlivcům vyplatí, protože konečný spotřebitel nakonec vše zaplatí. I proto máme většinu zboží dražší než západní Evropa při zlomkové ceně pracovní síly. Starostové vesnic kolem velkých měst a dálnic se navíc předhánějí, kdo bude mít za posledním barákem větší velkosklad obsluhovaný výhradně kamióny.

Jo, jaký je národ, taková je i politika, a to nejen dopravní. Bohužel jen málokdo je ale ochoten při hledání příčit chyb začít sám u sebe.

+1/0
24.9.2015 11:54

L66i32b17o47r 76Z23a93v25ř56e21l 8809166341692

Křeček ne, ale nemyslici tvor ano

0/0
28.9.2015 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.