Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen fixloval s emisemi i v Evropě, potvrdil německý ministr

Německá automobilka Volkswagen manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů i v Evropě, nejen ve Spojených státech. Uvedl to ve čtvrtek německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Zatím se ale podle něj neví, kolik jich přesně bylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i89ř49í 52L47i55n68h10a69r43t 3925944521106

Ojropská Jůnije©Já VW a Qóty..

Asi už začínáme tušit, co bude horšího hned i do budoucna a co bude ještě horší v dlouhodobé realitě i brzy..

Čert nám to byl dlužen..

+1/0
24.9.2015 20:59
Foto

J52a22r20o78s84l94a32v 36V92o35j64t20ě83c15k12ý 4283578604326

Jak jsem psal, splní, leda ale na válcích, v reálném provozu ani náhodou

0/0
24.9.2015 20:20

L84u70k16á65š 78S12k61o12p56a40l 9896638825961

Tak to není tak jednoduché. Měli by nižší zisk, kdyby uměli vyrobit poradny motor a nemuseli podvádět? A pokud ano, o kolik? Já tipuji, že se to ve vysledku nevyplatí.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V27o68j22t83ě62c64h 93P68a81v95l24í87k 5374701624968

No ale pokud neuměli ...

0/0
24.9.2015 20:35

J50i84ř41í 71K66o38c46u55r41e76k 6335914755958

... což evidentně neuměli. Takže teď to budou muset nějak zalepit.

Myslím, že ambice VW na největší světovou automobilku právě s rachotem dopadly na zem.

0/0
24.9.2015 21:59

J12a70n 80G23a66z45d89a 6442948943377

Uff. Strašné kecy. Že VW není úplná jednička v kvalitě, zejména že se jim moc nedaří motory, se poměrně ví. Ale řešit nějaké hloupé testy mi přijde absurdní a můj vztah k VW to nijak neovlivní. Pokud to půjde, budu jezdit něčím jiným, TDI považuji za nepříliš dobrý motor, ale testovací parametry mě vůbec neberou. Jejich jedinou funkcí je chránit vyspělou západní techniku před čínskými, korejskými a východoevropskými kraksnami, s kterými stejně nejezdím.

0/−1
24.9.2015 19:30

P26e88t19r 51Č89e73r89m48á58k 9888145319200

A takhle se dělá mediální bublina... Jaký podvod nebo fixlace? VW dělá přesně to co všichni ostatní (taky proto si zatím nikdo z konkurentů nějak moc nevyskakuje, protože dobře ví oč jde..), a připravuje auto tak aby prošlo předepsanými zkouškami a měřeními a mohlo být homologováno. Prošla ty auta předepsanými zkouškami? Ano, takže to je v pořádku. Že se realita odlišuje od laboratorních testů je věc známá a zřejmá (za papírově udávanou spotřebu nejezdí žádné auto), takže protestovat nebo překvapen nemůže být nikdo.

Spíš jde o to jak si krásně necháváme američanama rozvrtávat největši evropskou firmu a tahouna ekonomiky celé EU, včetně ČR. Že to je v době kdy VW útočí na pozici světové jedničky (resp. v některých parametrech už jí je), v době kdy nám tu dík americkému způsobu šíření demokracie běhá x milionů uprchlíků, a že je VW původem z Německa, tedy pilíře celé evropy, a když padne on padnou všichni, je zajisté jen náhoda... :-P

0/0
24.9.2015 19:19

O40n87d31ř65e52j 84B41u12r92e85š 5930524163249

Reakce na Pavel Ševčík.

0/0
24.9.2015 18:19

O14n26d17ř16e89j 46B43u49r48e36š 5140504123429

vw v F1??! To by snad nastal konec světa.

0/0
24.9.2015 18:17

P53a26v16e97l 49Š70e81v77č23í33k 6900195639350

Jen motory, v  mediích kolem F1 se to skutečně objevilo.

http://f1news.autoroad.cz/novinky/73379-koncern-volkswagen-nakonec-zamiri-do-f1-eddie-jordan-je-o-tom-presvedcen

0/0
24.9.2015 20:14

R33o13b25e98r83t 59T85o31m51e81c24z83e75k 8891494942615

Od Amíků, kteří přes Google a nové Windows 10 šmírují celý svět to opravdu "sedí". Sami manipulují s kde kým a kde čím, pokrytci.

+1/−1
24.9.2015 16:14

F11e81r97e57n75c 78L95o12v45a41s35z 9123827248794

Nemci prišli nato, že ich Árijská rasa je v štádiu degenerácie. Aj zato vraj potrebujú novú neopotrebovanú krv hoci aj z Rwanda  Burundi /všetci hádam nemajú a ..d.

A, potom bude kvalita !;-O!!

0/0
24.9.2015 16:11

M81a17r26e45k 21J15a66n 2523562314732

A dále Německo bude fixlovat s dálničními známkami. EK Junckr se s Merklovou už dohodli. :-P

0/0
24.9.2015 16:11

R33a82d64i93m 91D38r28b71o89h37l65a77v 5561336293957

"o ničem nevěděl" - hahaha, no jasně, něco se montuje do 11 milionů aut a šéf o tom neví. Jasně, hoďte to na nějakého dělníka, který to tam dával z dobré vůle, vole. Stejně jako vykradení 11 miliard z Komerčky odskákala nějaké úřednice od přepážky.

+1/0
24.9.2015 16:09

M59a28r68i66e 43J12a67h72n13o82v56á 5442393504365

Podle mě je spíš zázrak, že se to nerozkecalo už dávno.

0/0
24.9.2015 16:10

R46a50d48i96m 83D20r34b52o26h39l69a21v 5911186283347

To ano, procházelo jim to setsakramentsky dlouho, myslím, že na to bouchli nejedno šáňo.

0/0
24.9.2015 16:12

J96a12n 15F66r48o62l36í29k 6346450255544

Turci u pásu nic neví a pár zasvěcených bere takové peníze, že rádi drží ústa.

0/0
24.9.2015 16:17

R24a50d55i78m 16P59o96l78á61š44e57k 9416903849389

U pásu jaksi nemají šanci, software prostě neuvidíš a neuvidíš;-D;-D, kdyby sis svítíl já nevím čím.

+2/0
24.9.2015 17:01

J12i90ř90í 47K25o14c53u34r95e87k 6725824245288

Tyhle velké firmy se chovají často jako stát. Levá ruka neví, co dělá pravá.

0/0
24.9.2015 22:02

A71u48g94u79s54t 12F88o24r42m84á57n30e54k 6455669560346

Ha ha ha, to je ta vychvalovaná německá kvalita. Ostatně o kvalitě německého myšlení se přesvědčuje celé postižená EU.

0/−1
24.9.2015 16:01

J57a77k96u26b 43K53o76s 3386912700264

A ja jim fandim klukum německejm. Na pitome regule, pitoma protiopatreni.

+5/−1
24.9.2015 15:53

J59a89n 42N75o82v59á88k 6950625617457

Kurnik a já mám zrovna nové auto (jiné značky). Takovou smůlu můžu mít jen já, právě teď, když budou folksíky všude ve slevě. ;-D

+2/0
24.9.2015 15:53

P81a48v87e57l 16Š88e94v59č18í66k 6480635259150

Mít inkriminovanou škodofku, najmu právníka Fakana a z kolbenky vyrazím majlant. Samková na to nemá asi koule, tedy formát.

+1/0
24.9.2015 15:48

P26a12v38e93l 28Z50a61j41í72č63e52k 8514810476930

jestli to nebude tim ze vw zaspalo dobu s commonraily ;-) pokud fixlovali i v evrope tak se ptam proc to laborky zamlcely a nebo na to ani neprisly.... vypada to na sesup imperia vw

+1/0
24.9.2015 15:47
Foto

V55o70j93t71ě21c94h 58P38a84v46l86í43k 5424611584208

Laborky na to nepřišly, neboť měří podle přesně předepsaných protokolů. No a na ty bylo auto připravené. I v USA se na to nakonec přišlo náhodou.

+1/0
24.9.2015 16:06

P36a27v70e66l 57Z59a11j43í20č82e50k 8754330156630

Takze fixlovali globalne proto aby nevyrabeli dve verze sw? nejak to nechapu...

0/0
24.9.2015 16:08
Foto

V17o56j64t61ě95c53h 90P14a19v67l72í53k 5564401174298

Udělali SW, který jim dal na testech (jak EU, tak USA) dobré výsledky, co je na tom nepochopitelného?

0/0
24.9.2015 16:16

M78o23n53i26k34a 21H80a46b94a68n59o60v37a 7538813147786

Pokud jsem to dobře pochopila z rozhovoru s naším odborníkem v rádiu, software byl nastavený tak, aby auto rozeznalo že se jedná o halu a testy a vypouštělo méně emisí. V USA se někdo začal divit, proč má auto venku mnohem více emisí než při laboratorním měření, nějaká jejich agentura zaplatila tým Iťáků a prolomila data v systému, což se doposud nikomu díky náročnosti nepodařilo a ani na to nebyla síla. V rozhovoru bylo zmíněno např. BMW, kde se někteří uživatelé divili, že když vjedou do tunelu (ztratí signál GPS) tak auto povážlivě ztratí výkon -> stejné podezření, že auto je nastaveno tak, aby v hale (předpoklad měření emisí), kde není signál GPS se chovalo jinak.

0/0
24.9.2015 16:22
Foto

V82o78j85t77ě10c62h 65P44a22v60l98í83k 5164531134138

Systém neprolomili, VW se prostě po roce výmluv pod pohrůžkou nehomologování modelů pro rok 2016 přiznal. Pokud máte odkaz na BMW a GPS, rád se podívám, ale překvapilo by mne, že by se odvážili propojit GPS a ECU.

0/0
24.9.2015 16:26

R63a70d62i79m 88P39o95l75á28š66e36k 9936393759659

Divit se nejdřív nezačal nikdo, jen tým vysokoškoláků dostal, snad aby získali praxi nebo možná jako podkladové údaje pro diplomku, úkol změřit za jízdy emise na 2 vozech VW a tuším jednom bavoráku.

Teprve potom se divili ;-D;-D, když ověřili, že jim to měří správně.

+1/0
24.9.2015 16:40

J84i68ř73í 73K60o30c50u78r59e86k 6805214595818

Znáte studentovu konstantu? To je číslo, kterým je třeba vynásobit výsledek aby odpovídal tomu, co profesor považuje za správný výsledek.

0/0
24.9.2015 22:05

J61a88n 24J56a57n73e82č28e34k 9890523820206

Ano, už jsem o tom psal dříve že si VW svojí vahou prolobboval odsunutí nástupu přísnějšího eura, protože by jejich pumpe-duese neprošlo a common-rail ještě neměli vyvinutý (narozdíl od konkurence, která ho už sériově vyráběla). Stalo se cca 15 let zpátky.

0/0
24.9.2015 16:13

K43a36r71e14l 46V94o23v25e41s 1784518822229

Doufam jen, ze Merkelova nefixluje s pocty s tzv. imigrantu tak jako VW s emisemi.

+1/0
24.9.2015 15:46

P91a13v92e17l 27Š45e92v66č76í21k 6460815129820

Škoda, začalo se proslýchat, že VW zvažuje výrobu motoru pro F1 a právě rezignovaný šéf byl příznivcem této myšlenky. Teď budou mít zjevně o reklamu postaráno i bez F1.

0/0
24.9.2015 15:45
Foto

L65u44b83o31m77í19r 91J45a32n24o76t74a 5646674456575

;-D no to je toho. Ale že sůl nesolí, cukr nesladí a klobása néni klobása, špekáček néni špekáček a do chleba sa dávájů vlasy lidí z žíny (E920) nikoho velice netočí. :-P

+3/0
24.9.2015 15:44
Foto

A74d60a89m 25K41a82r34a47b26a 9911657245348

Média by měla přestat veřejnosti lhát, resp. přestat fungovat jako "tvůrci" veřejného mínění na objednávku.

0/0
24.9.2015 15:41

K31a44r22e56l 80K56a57v73k72a 9309559797776

pochybuji ze neco takoveho podobneho nepouzivaji i ostatni automobilky ...

0/0
24.9.2015 15:32

S39v52a79t35o30p29l76u41k 17S50i91l50n13ý 4112956399918

Samozřejmě že používají, akorát se na to 

A) ještě nepřišlo

B) někdo z konkurentů úmyslně zveřejnil tohle "tajemství" dřív, aby tím poškodil VW.

0/−2
24.9.2015 15:36

Z11d39e43n44e62k 52B80e66d90n71a46r 7477916247929

Nepoužívají.

0/−1
24.9.2015 15:39

J29a16n 76U55l61r43i79c31h 7760713868838

Jestli to jiné automobilky  používaly tak by se na to určitě teď přišlo. A vypadá to, že jsou v klidu.

+2/0
24.9.2015 15:42

R23a36d24i65m 28D89r11b15o21h57l15a49v 5571246723107

Testy teprve budou probíhat, takže se na to nejspíš teprve přijde.

0/0
24.9.2015 16:11

R37a42d69i96m 40P46o32l14á86š53e34k 9966303189669

řekl bych, že používají taky.

Akorát mohou mít ty motory kvalitnější a proto nemusí používat tak rasantní změny provozních režimů motoru. Takže na rozdíl od VW to mohou okecat.

Pochybuji, že si EU "odstřelí" většinu svých automobilek a vytvoří tak prostor pro expanzi třeba korejců nebo číňanů.

Kdepak. Jestli má někdo mít problémy s produkci aut, tady VW, tak se v Eu budou snažit, aby uvolněné místo na trhu zaplnil jiný evropský výrobce aut.

0/0
24.9.2015 16:55
Foto

V72o75j68t67ě40c76h 15P27a57v90l18í81k 5704101374978

Tak se mi konečně podařilo dospět k tomu, kde je zhruba problém. Dieselové motory, pokud mají být úsporné, produkují oxidy dusíku. K jejich omezení se v průběhu času používaly tyto technologie:

1) EGR: Exhaust Gas Recirculation. Ano, ten EGR ventil, který se zanáší a Češi jej s takovou oblibou zaslepují. Moderní motory mají dokonce dvojité EGR s chlazením spalin. EGR umožňuje recirkulaci spalin a tedy snižuje množství O2 ve směsi a umožňuje efektivní chod aniž by musela být směs příliš chudá a vytvářet NOx.

2) SCR. Selective Catalytic Reduction. Alias AdBlue. Vstřikováním močoviny se NOx redukuje na N2. Bohužel je potřeba dolívat AdBlue a řízení množství vstřikovaného AdBlue také není triviální a pokud se mají dodržet limity, omezuje dynamičnost motoru.

3) LNT. Lean NOx Trap. Krabička naplněná zeolitem nebo uhličitany, která v rozsahu teplot mezi 150-200°C zachytrává oxidy dusíku. Jenže se časem naplní a pak se musí 'regenerovat', což se provádí vstříknutím paliva do výfuku. Palivo zreaguje s NOx, a LNT zase začne chytat, podobně jako se regeneruje DPF.

Pokud mne vyhledávání neklame, tak jsou to právě "CleanDiesel" motory, které mají v USA problém, a které místo klasičtějšího SCR používaly nové moderní LNT. Že by v normálním provozu LNT nefungovalo až tak dobře, jak má a VW mu pomáhal speciálním režimem motoru?

+5/0
24.9.2015 15:32

P46e70t79r 92T43y11č89k52a 6755132199772

To není motor, to je chemická laboratoř.

0/−1
24.9.2015 15:36

R74a64d13i84m 12H90u42l73í88k 6569417337311

Já bych si u toho trochu přihřál polívčičku...

http://old.vscht.cz/monolith/

+1/0
24.9.2015 16:14
Foto

V24o22j16t32ě64c61h 14P58a55v87l36í50k 5244321714858

Velmi pěkné. Máte přehled, jak dlouho musí jet vůz s bohatou směsí, aby se LNT (NSRC) zregeneroval? Docela by mne to zajímalo, mohlo by to zásadním způsobem ovlivnit celkovou ekonomii provozu a být hlavním rozdílem mezi "dyno calibration" a "road calibration" u VW.

0/0
24.9.2015 16:22

R25a91d36i67m 36H52u92l87í33k 6789797667631

To záleží na hodně parametrech. Jednak na tom, jak je to NSRC vyrobeno, protože si každý výrobce pečlivě střeží složení aktivní vrstvy. Dále jaká je velikost aktivního povrchu. Dále rozhoduje jeho stáří. Ale pokud se budem bavit o nějakém konkrétním katalyzátoru, tak rozhodující je teplota. Pokud není katalyzátor dobře prohřátý (vetšina NSRC kolem 300-350 st. C), tak nedokáže zachytit škodlivé látky po delší dobu a taky se nestačí během bohaté fáze dostatečně zregenerovat. Pokud byste chtě, tak Vám mohu zaslat nějaké své práce, na kterých jsem v naší laboratoři dělal.

+1/0
24.9.2015 17:38
Foto

V18o89j38t55ě71c29h 87P83a30v21l51í15k 5294281754768

Rád si je přečtu. Můj email je vojtech zavináč ucw tečka cz.

0/0
24.9.2015 20:34

J43a87n 67F70r87o72l64í15k 6656930715294

Nebylo by lepší používat diesely k původním ůčelům tj. do lodí a do traktorů?

0/0
24.9.2015 16:21

J27a97n 85F80r46o94l46í97k 6976930525134

účelům

0/0
24.9.2015 16:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.