Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen fixloval s emisemi i v Evropě, potvrdil německý ministr

Německá automobilka Volkswagen manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů i v Evropě, nejen ve Spojených státech. Uvedl to ve čtvrtek německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Zatím se ale podle něj neví, kolik jich přesně bylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i38ř69í 63L95i79n52h67a91r28t 3455654301926

Ojropská Jůnije©Já VW a Qóty..

Asi už začínáme tušit, co bude horšího hned i do budoucna a co bude ještě horší v dlouhodobé realitě i brzy..

Čert nám to byl dlužen..

+1/0
24.9.2015 20:59

J38a45r73o11s63l75a55v 22V52o60j60t71ě80c58k82ý 4213438254416

Jak jsem psal, splní, leda ale na válcích, v reálném provozu ani náhodou

0/0
24.9.2015 20:20

L42u77k45á76š 84S43k87o31p54a31l 9206628915271

Tak to není tak jednoduché. Měli by nižší zisk, kdyby uměli vyrobit poradny motor a nemuseli podvádět? A pokud ano, o kolik? Já tipuji, že se to ve vysledku nevyplatí.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V52o44j64t73ě42c45h 39P92a45v66l87í15k 5224681194528

No ale pokud neuměli ...

0/0
24.9.2015 20:35

J59i85ř66í 29K52o17c94u57r52e56k 6425644915298

... což evidentně neuměli. Takže teď to budou muset nějak zalepit.

Myslím, že ambice VW na největší světovou automobilku právě s rachotem dopadly na zem.

0/0
24.9.2015 21:59

J34a17n 25G17a17z26d47a 6802508793747

Uff. Strašné kecy. Že VW není úplná jednička v kvalitě, zejména že se jim moc nedaří motory, se poměrně ví. Ale řešit nějaké hloupé testy mi přijde absurdní a můj vztah k VW to nijak neovlivní. Pokud to půjde, budu jezdit něčím jiným, TDI považuji za nepříliš dobrý motor, ale testovací parametry mě vůbec neberou. Jejich jedinou funkcí je chránit vyspělou západní techniku před čínskými, korejskými a východoevropskými kraksnami, s kterými stejně nejezdím.

0/−1
24.9.2015 19:30

P53e72t32r 18Č75e89r38m44á86k 9118665549960

A takhle se dělá mediální bublina... Jaký podvod nebo fixlace? VW dělá přesně to co všichni ostatní (taky proto si zatím nikdo z konkurentů nějak moc nevyskakuje, protože dobře ví oč jde..), a připravuje auto tak aby prošlo předepsanými zkouškami a měřeními a mohlo být homologováno. Prošla ty auta předepsanými zkouškami? Ano, takže to je v pořádku. Že se realita odlišuje od laboratorních testů je věc známá a zřejmá (za papírově udávanou spotřebu nejezdí žádné auto), takže protestovat nebo překvapen nemůže být nikdo.

Spíš jde o to jak si krásně necháváme američanama rozvrtávat největši evropskou firmu a tahouna ekonomiky celé EU, včetně ČR. Že to je v době kdy VW útočí na pozici světové jedničky (resp. v některých parametrech už jí je), v době kdy nám tu dík americkému způsobu šíření demokracie běhá x milionů uprchlíků, a že je VW původem z Německa, tedy pilíře celé evropy, a když padne on padnou všichni, je zajisté jen náhoda... :-P

0/0
24.9.2015 19:19

O69n10d87ř31e18j 49B25u15r84e29š 5590804873749

Reakce na Pavel Ševčík.

0/0
24.9.2015 18:19

O68n71d84ř42e93j 96B44u41r14e28š 5170684403969

vw v F1??! To by snad nastal konec světa.

0/0
24.9.2015 18:17

P46a32v63e17l 36Š84e97v75č31í74k 6640595249710

Jen motory, v  mediích kolem F1 se to skutečně objevilo.

http://f1news.autoroad.cz/novinky/73379-koncern-volkswagen-nakonec-zamiri-do-f1-eddie-jordan-je-o-tom-presvedcen

0/0
24.9.2015 20:14

R83o57b30e17r27t 53T12o92m14e32c23z91e51k 8911284902215

Od Amíků, kteří přes Google a nové Windows 10 šmírují celý svět to opravdu "sedí". Sami manipulují s kde kým a kde čím, pokrytci.

+1/−1
24.9.2015 16:14

F92e51r77e92n74c 82L22o52v22a13s22z 9693697198484

Nemci prišli nato, že ich Árijská rasa je v štádiu degenerácie. Aj zato vraj potrebujú novú neopotrebovanú krv hoci aj z Rwanda  Burundi /všetci hádam nemajú a ..d.

A, potom bude kvalita !;-O!!

0/0
24.9.2015 16:11

M23a33r85e74k 15J75a36n 2743332394222

A dále Německo bude fixlovat s dálničními známkami. EK Junckr se s Merklovou už dohodli. :-P

0/0
24.9.2015 16:11

R25a18d93i86m 72D38r33b86o66h49l87a71v 5151186133157

"o ničem nevěděl" - hahaha, no jasně, něco se montuje do 11 milionů aut a šéf o tom neví. Jasně, hoďte to na nějakého dělníka, který to tam dával z dobré vůle, vole. Stejně jako vykradení 11 miliard z Komerčky odskákala nějaké úřednice od přepážky.

+1/0
24.9.2015 16:09

M82a41r83i64e 18J88a16h75n86o52v63á 5452793624395

Podle mě je spíš zázrak, že se to nerozkecalo už dávno.

0/0
24.9.2015 16:10

R62a83d79i95m 49D23r87b26o55h29l81a47v 5431146303807

To ano, procházelo jim to setsakramentsky dlouho, myslím, že na to bouchli nejedno šáňo.

0/0
24.9.2015 16:12

J91a72n 91F70r65o43l33í46k 6376640395504

Turci u pásu nic neví a pár zasvěcených bere takové peníze, že rádi drží ústa.

0/0
24.9.2015 16:17

R92a75d93i33m 81P69o91l32á90š30e86k 9586633599459

U pásu jaksi nemají šanci, software prostě neuvidíš a neuvidíš;-D;-D, kdyby sis svítíl já nevím čím.

+2/0
24.9.2015 17:01

J31i13ř68í 34K83o24c60u92r79e45k 6395914345298

Tyhle velké firmy se chovají často jako stát. Levá ruka neví, co dělá pravá.

0/0
24.9.2015 22:02

A49u55g55u47s93t 91F73o59r89m24á51n83e43k 6315379220556

Ha ha ha, to je ta vychvalovaná německá kvalita. Ostatně o kvalitě německého myšlení se přesvědčuje celé postižená EU.

0/−1
24.9.2015 16:01

J48a61k73u97b 61K23o14s 3466702560464

A ja jim fandim klukum německejm. Na pitome regule, pitoma protiopatreni.

+5/−1
24.9.2015 15:53

J11a98n 61N29o45v75á52k 6350935847147

Kurnik a já mám zrovna nové auto (jiné značky). Takovou smůlu můžu mít jen já, právě teď, když budou folksíky všude ve slevě. ;-D

+2/0
24.9.2015 15:53

P69a31v78e29l 35Š13e55v11č15í53k 6270715409400

Mít inkriminovanou škodofku, najmu právníka Fakana a z kolbenky vyrazím majlant. Samková na to nemá asi koule, tedy formát.

+1/0
24.9.2015 15:48

P20a25v13e84l 98Z11a92j92í21č39e53k 8484970586480

jestli to nebude tim ze vw zaspalo dobu s commonraily ;-) pokud fixlovali i v evrope tak se ptam proc to laborky zamlcely a nebo na to ani neprisly.... vypada to na sesup imperia vw

+1/0
24.9.2015 15:47
Foto

V45o33j51t34ě68c42h 47P94a16v21l98í92k 5524831154708

Laborky na to nepřišly, neboť měří podle přesně předepsaných protokolů. No a na ty bylo auto připravené. I v USA se na to nakonec přišlo náhodou.

+1/0
24.9.2015 16:06

P87a46v26e60l 76Z51a42j11í73č73e26k 8814790706850

Takze fixlovali globalne proto aby nevyrabeli dve verze sw? nejak to nechapu...

0/0
24.9.2015 16:08
Foto

V66o32j58t79ě83c84h 33P45a33v97l25í20k 5414241944318

Udělali SW, který jim dal na testech (jak EU, tak USA) dobré výsledky, co je na tom nepochopitelného?

0/0
24.9.2015 16:16

M14o73n23i91k70a 56H25a47b71a58n35o51v87a 7718603377836

Pokud jsem to dobře pochopila z rozhovoru s naším odborníkem v rádiu, software byl nastavený tak, aby auto rozeznalo že se jedná o halu a testy a vypouštělo méně emisí. V USA se někdo začal divit, proč má auto venku mnohem více emisí než při laboratorním měření, nějaká jejich agentura zaplatila tým Iťáků a prolomila data v systému, což se doposud nikomu díky náročnosti nepodařilo a ani na to nebyla síla. V rozhovoru bylo zmíněno např. BMW, kde se někteří uživatelé divili, že když vjedou do tunelu (ztratí signál GPS) tak auto povážlivě ztratí výkon -> stejné podezření, že auto je nastaveno tak, aby v hale (předpoklad měření emisí), kde není signál GPS se chovalo jinak.

0/0
24.9.2015 16:22
Foto

V62o28j18t67ě60c69h 46P88a30v16l28í62k 5554201954108

Systém neprolomili, VW se prostě po roce výmluv pod pohrůžkou nehomologování modelů pro rok 2016 přiznal. Pokud máte odkaz na BMW a GPS, rád se podívám, ale překvapilo by mne, že by se odvážili propojit GPS a ECU.

0/0
24.9.2015 16:26

R59a33d20i33m 54P48o94l72á33š38e94k 9226713179499

Divit se nejdřív nezačal nikdo, jen tým vysokoškoláků dostal, snad aby získali praxi nebo možná jako podkladové údaje pro diplomku, úkol změřit za jízdy emise na 2 vozech VW a tuším jednom bavoráku.

Teprve potom se divili ;-D;-D, když ověřili, že jim to měří správně.

+1/0
24.9.2015 16:40

J45i96ř11í 73K63o35c84u25r52e17k 6725184115148

Znáte studentovu konstantu? To je číslo, kterým je třeba vynásobit výsledek aby odpovídal tomu, co profesor považuje za správný výsledek.

0/0
24.9.2015 22:05

J51a71n 97J12a40n64e26č22e41k 9210393880226

Ano, už jsem o tom psal dříve že si VW svojí vahou prolobboval odsunutí nástupu přísnějšího eura, protože by jejich pumpe-duese neprošlo a common-rail ještě neměli vyvinutý (narozdíl od konkurence, která ho už sériově vyráběla). Stalo se cca 15 let zpátky.

0/0
24.9.2015 16:13

K54a87r61e96l 52V33o14v54e97s 1304358802569

Doufam jen, ze Merkelova nefixluje s pocty s tzv. imigrantu tak jako VW s emisemi.

+1/0
24.9.2015 15:46

P52a60v11e32l 49Š95e33v73č31í96k 6400945589750

Škoda, začalo se proslýchat, že VW zvažuje výrobu motoru pro F1 a právě rezignovaný šéf byl příznivcem této myšlenky. Teď budou mít zjevně o reklamu postaráno i bez F1.

0/0
24.9.2015 15:45
Foto

L37u16b18o88m29í74r 72J86a71n29o13t28a 5196794786705

;-D no to je toho. Ale že sůl nesolí, cukr nesladí a klobása néni klobása, špekáček néni špekáček a do chleba sa dávájů vlasy lidí z žíny (E920) nikoho velice netočí. :-P

+3/0
24.9.2015 15:44

A24d55a50m 38K42a76r26a17b47a 9171917805588

Média by měla přestat veřejnosti lhát, resp. přestat fungovat jako "tvůrci" veřejného mínění na objednávku.

0/0
24.9.2015 15:41

K38a85r68e46l 25K24a35v32k57a 9479199377496

pochybuji ze neco takoveho podobneho nepouzivaji i ostatni automobilky ...

0/0
24.9.2015 15:32

S41v90a51t70o35p19l27u79k 67S97i28l42n67ý 4892976269178

Samozřejmě že používají, akorát se na to 

A) ještě nepřišlo

B) někdo z konkurentů úmyslně zveřejnil tohle "tajemství" dřív, aby tím poškodil VW.

0/−2
24.9.2015 15:36

Z69d46e86n28e34k 14B87e92d86n32a40r 7607866167199

Nepoužívají.

0/−1
24.9.2015 15:39

J47a90n 15U89l97r29i37c33h 7820393948278

Jestli to jiné automobilky  používaly tak by se na to určitě teď přišlo. A vypadá to, že jsou v klidu.

+2/0
24.9.2015 15:42

R78a47d97i17m 64D85r69b29o83h32l60a48v 5141286393737

Testy teprve budou probíhat, takže se na to nejspíš teprve přijde.

0/0
24.9.2015 16:11

R31a20d69i30m 16P22o52l69á69š69e91k 9336403509689

řekl bych, že používají taky.

Akorát mohou mít ty motory kvalitnější a proto nemusí používat tak rasantní změny provozních režimů motoru. Takže na rozdíl od VW to mohou okecat.

Pochybuji, že si EU "odstřelí" většinu svých automobilek a vytvoří tak prostor pro expanzi třeba korejců nebo číňanů.

Kdepak. Jestli má někdo mít problémy s produkci aut, tady VW, tak se v Eu budou snažit, aby uvolněné místo na trhu zaplnil jiný evropský výrobce aut.

0/0
24.9.2015 16:55
Foto

V49o86j15t80ě37c10h 61P20a76v63l54í69k 5424711744258

Tak se mi konečně podařilo dospět k tomu, kde je zhruba problém. Dieselové motory, pokud mají být úsporné, produkují oxidy dusíku. K jejich omezení se v průběhu času používaly tyto technologie:

1) EGR: Exhaust Gas Recirculation. Ano, ten EGR ventil, který se zanáší a Češi jej s takovou oblibou zaslepují. Moderní motory mají dokonce dvojité EGR s chlazením spalin. EGR umožňuje recirkulaci spalin a tedy snižuje množství O2 ve směsi a umožňuje efektivní chod aniž by musela být směs příliš chudá a vytvářet NOx.

2) SCR. Selective Catalytic Reduction. Alias AdBlue. Vstřikováním močoviny se NOx redukuje na N2. Bohužel je potřeba dolívat AdBlue a řízení množství vstřikovaného AdBlue také není triviální a pokud se mají dodržet limity, omezuje dynamičnost motoru.

3) LNT. Lean NOx Trap. Krabička naplněná zeolitem nebo uhličitany, která v rozsahu teplot mezi 150-200°C zachytrává oxidy dusíku. Jenže se časem naplní a pak se musí 'regenerovat', což se provádí vstříknutím paliva do výfuku. Palivo zreaguje s NOx, a LNT zase začne chytat, podobně jako se regeneruje DPF.

Pokud mne vyhledávání neklame, tak jsou to právě "CleanDiesel" motory, které mají v USA problém, a které místo klasičtějšího SCR používaly nové moderní LNT. Že by v normálním provozu LNT nefungovalo až tak dobře, jak má a VW mu pomáhal speciálním režimem motoru?

+5/0
24.9.2015 15:32

P76e18t66r 12T76y26č52k57a 6185762169822

To není motor, to je chemická laboratoř.

0/−1
24.9.2015 15:36

R33a44d11i79m 96H27u79l20í14k 6659287967661

Já bych si u toho trochu přihřál polívčičku...

http://old.vscht.cz/monolith/

+1/0
24.9.2015 16:14
Foto

V64o10j87t44ě47c36h 92P60a12v88l56í23k 5974211404198

Velmi pěkné. Máte přehled, jak dlouho musí jet vůz s bohatou směsí, aby se LNT (NSRC) zregeneroval? Docela by mne to zajímalo, mohlo by to zásadním způsobem ovlivnit celkovou ekonomii provozu a být hlavním rozdílem mezi "dyno calibration" a "road calibration" u VW.

0/0
24.9.2015 16:22

R98a96d13i65m 60H40u78l46í74k 6589387157551

To záleží na hodně parametrech. Jednak na tom, jak je to NSRC vyrobeno, protože si každý výrobce pečlivě střeží složení aktivní vrstvy. Dále jaká je velikost aktivního povrchu. Dále rozhoduje jeho stáří. Ale pokud se budem bavit o nějakém konkrétním katalyzátoru, tak rozhodující je teplota. Pokud není katalyzátor dobře prohřátý (vetšina NSRC kolem 300-350 st. C), tak nedokáže zachytit škodlivé látky po delší dobu a taky se nestačí během bohaté fáze dostatečně zregenerovat. Pokud byste chtě, tak Vám mohu zaslat nějaké své práce, na kterých jsem v naší laboratoři dělal.

+1/0
24.9.2015 17:38
Foto

V27o19j52t66ě24c41h 78P26a64v56l73í26k 5364201454888

Rád si je přečtu. Můj email je vojtech zavináč ucw tečka cz.

0/0
24.9.2015 20:34

J48a87n 28F82r16o47l14í87k 6286290895504

Nebylo by lepší používat diesely k původním ůčelům tj. do lodí a do traktorů?

0/0
24.9.2015 16:21

J58a38n 90F18r82o17l45í73k 6246430805554

účelům

0/0
24.9.2015 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.