Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen fixloval s emisemi i v Evropě, potvrdil německý ministr

Německá automobilka Volkswagen manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů i v Evropě, nejen ve Spojených státech. Uvedl to ve čtvrtek německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Zatím se ale podle něj neví, kolik jich přesně bylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i28ř71í 73L35i40n76h70a64r43t 3985184261186

Ojropská Jůnije©Já VW a Qóty..

Asi už začínáme tušit, co bude horšího hned i do budoucna a co bude ještě horší v dlouhodobé realitě i brzy..

Čert nám to byl dlužen..

+1/0
24.9.2015 20:59
Foto

J38a56r90o92s30l14a50v 27V96o98j91t53ě84c47k55ý 4983888434136

Jak jsem psal, splní, leda ale na válcích, v reálném provozu ani náhodou

0/0
24.9.2015 20:20

L69u18k13á54š 65S27k40o43p49a81l 9596528525751

Tak to není tak jednoduché. Měli by nižší zisk, kdyby uměli vyrobit poradny motor a nemuseli podvádět? A pokud ano, o kolik? Já tipuji, že se to ve vysledku nevyplatí.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V78o64j88t43ě66c76h 35P41a17v11l73í74k 5424861904338

No ale pokud neuměli ...

0/0
24.9.2015 20:35

J18i44ř20í 73K23o48c29u53r45e37k 6135734165778

... což evidentně neuměli. Takže teď to budou muset nějak zalepit.

Myslím, že ambice VW na největší světovou automobilku právě s rachotem dopadly na zem.

0/0
24.9.2015 21:59

J25a48n 48G11a18z67d89a 6192548763357

Uff. Strašné kecy. Že VW není úplná jednička v kvalitě, zejména že se jim moc nedaří motory, se poměrně ví. Ale řešit nějaké hloupé testy mi přijde absurdní a můj vztah k VW to nijak neovlivní. Pokud to půjde, budu jezdit něčím jiným, TDI považuji za nepříliš dobrý motor, ale testovací parametry mě vůbec neberou. Jejich jedinou funkcí je chránit vyspělou západní techniku před čínskými, korejskými a východoevropskými kraksnami, s kterými stejně nejezdím.

0/−1
24.9.2015 19:30

P44e76t95r 53Č90e52r96m56á57k 9588515189410

A takhle se dělá mediální bublina... Jaký podvod nebo fixlace? VW dělá přesně to co všichni ostatní (taky proto si zatím nikdo z konkurentů nějak moc nevyskakuje, protože dobře ví oč jde..), a připravuje auto tak aby prošlo předepsanými zkouškami a měřeními a mohlo být homologováno. Prošla ty auta předepsanými zkouškami? Ano, takže to je v pořádku. Že se realita odlišuje od laboratorních testů je věc známá a zřejmá (za papírově udávanou spotřebu nejezdí žádné auto), takže protestovat nebo překvapen nemůže být nikdo.

Spíš jde o to jak si krásně necháváme američanama rozvrtávat největši evropskou firmu a tahouna ekonomiky celé EU, včetně ČR. Že to je v době kdy VW útočí na pozici světové jedničky (resp. v některých parametrech už jí je), v době kdy nám tu dík americkému způsobu šíření demokracie běhá x milionů uprchlíků, a že je VW původem z Německa, tedy pilíře celé evropy, a když padne on padnou všichni, je zajisté jen náhoda... :-P

0/0
24.9.2015 19:19

O11n64d26ř68e89j 30B49u31r67e10š 5320574353929

Reakce na Pavel Ševčík.

0/0
24.9.2015 18:19

O84n82d64ř27e34j 64B96u87r13e52š 5570904453609

vw v F1??! To by snad nastal konec světa.

0/0
24.9.2015 18:17

P75a59v29e66l 96Š40e68v16č12í73k 6500645559850

Jen motory, v  mediích kolem F1 se to skutečně objevilo.

http://f1news.autoroad.cz/novinky/73379-koncern-volkswagen-nakonec-zamiri-do-f1-eddie-jordan-je-o-tom-presvedcen

0/0
24.9.2015 20:14

R22o19b94e30r42t 27T13o70m74e92c33z82e76k 8141764222255

Od Amíků, kteří přes Google a nové Windows 10 šmírují celý svět to opravdu "sedí". Sami manipulují s kde kým a kde čím, pokrytci.

+1/−1
24.9.2015 16:14

F42e38r13e69n90c 50L13o90v37a62s26z 9753617538834

Nemci prišli nato, že ich Árijská rasa je v štádiu degenerácie. Aj zato vraj potrebujú novú neopotrebovanú krv hoci aj z Rwanda  Burundi /všetci hádam nemajú a ..d.

A, potom bude kvalita !;-O!!

0/0
24.9.2015 16:11

M10a50r11e89k 43J61a70n 2133432714872

A dále Německo bude fixlovat s dálničními známkami. EK Junckr se s Merklovou už dohodli. :-P

0/0
24.9.2015 16:11

R54a73d73i56m 91D12r34b60o34h32l27a82v 5521276543277

"o ničem nevěděl" - hahaha, no jasně, něco se montuje do 11 milionů aut a šéf o tom neví. Jasně, hoďte to na nějakého dělníka, který to tam dával z dobré vůle, vole. Stejně jako vykradení 11 miliard z Komerčky odskákala nějaké úřednice od přepážky.

+1/0
24.9.2015 16:09

M51a88r50i54e 97J40a79h98n75o63v75á 5312813794675

Podle mě je spíš zázrak, že se to nerozkecalo už dávno.

0/0
24.9.2015 16:10

R10a36d28i61m 57D27r63b15o33h73l37a91v 5581766333287

To ano, procházelo jim to setsakramentsky dlouho, myslím, že na to bouchli nejedno šáňo.

0/0
24.9.2015 16:12

J47a26n 16F52r60o53l31í42k 6556420925574

Turci u pásu nic neví a pár zasvěcených bere takové peníze, že rádi drží ústa.

0/0
24.9.2015 16:17

R25a47d58i38m 52P51o58l81á25š97e91k 9686333359449

U pásu jaksi nemají šanci, software prostě neuvidíš a neuvidíš;-D;-D, kdyby sis svítíl já nevím čím.

+2/0
24.9.2015 17:01

J31i34ř13í 86K49o98c40u56r82e65k 6725244485818

Tyhle velké firmy se chovají často jako stát. Levá ruka neví, co dělá pravá.

0/0
24.9.2015 22:02

A95u28g11u83s69t 57F17o35r77m63á16n34e73k 6455329270236

Ha ha ha, to je ta vychvalovaná německá kvalita. Ostatně o kvalitě německého myšlení se přesvědčuje celé postižená EU.

0/−1
24.9.2015 16:01

J82a36k28u86b 21K30o39s 3166172260174

A ja jim fandim klukum německejm. Na pitome regule, pitoma protiopatreni.

+5/−1
24.9.2015 15:53

J12a54n 85N77o43v43á43k 6110735677497

Kurnik a já mám zrovna nové auto (jiné značky). Takovou smůlu můžu mít jen já, právě teď, když budou folksíky všude ve slevě. ;-D

+2/0
24.9.2015 15:53

P64a85v23e98l 34Š32e42v73č65í20k 6600485599410

Mít inkriminovanou škodofku, najmu právníka Fakana a z kolbenky vyrazím majlant. Samková na to nemá asi koule, tedy formát.

+1/0
24.9.2015 15:48

P21a62v19e17l 79Z54a62j50í90č27e75k 8184300566400

jestli to nebude tim ze vw zaspalo dobu s commonraily ;-) pokud fixlovali i v evrope tak se ptam proc to laborky zamlcely a nebo na to ani neprisly.... vypada to na sesup imperia vw

+1/0
24.9.2015 15:47
Foto

V12o88j25t49ě25c86h 62P11a96v31l14í82k 5734511514908

Laborky na to nepřišly, neboť měří podle přesně předepsaných protokolů. No a na ty bylo auto připravené. I v USA se na to nakonec přišlo náhodou.

+1/0
24.9.2015 16:06

P93a47v28e12l 32Z79a91j65í86č93e12k 8454320816580

Takze fixlovali globalne proto aby nevyrabeli dve verze sw? nejak to nechapu...

0/0
24.9.2015 16:08
Foto

V24o22j27t34ě18c71h 32P19a25v33l10í18k 5194581504788

Udělali SW, který jim dal na testech (jak EU, tak USA) dobré výsledky, co je na tom nepochopitelného?

0/0
24.9.2015 16:16

M75o48n74i83k24a 81H37a38b78a18n32o82v38a 7928603647746

Pokud jsem to dobře pochopila z rozhovoru s naším odborníkem v rádiu, software byl nastavený tak, aby auto rozeznalo že se jedná o halu a testy a vypouštělo méně emisí. V USA se někdo začal divit, proč má auto venku mnohem více emisí než při laboratorním měření, nějaká jejich agentura zaplatila tým Iťáků a prolomila data v systému, což se doposud nikomu díky náročnosti nepodařilo a ani na to nebyla síla. V rozhovoru bylo zmíněno např. BMW, kde se někteří uživatelé divili, že když vjedou do tunelu (ztratí signál GPS) tak auto povážlivě ztratí výkon -> stejné podezření, že auto je nastaveno tak, aby v hale (předpoklad měření emisí), kde není signál GPS se chovalo jinak.

0/0
24.9.2015 16:22
Foto

V48o54j68t61ě34c27h 81P31a25v19l85í97k 5794831564378

Systém neprolomili, VW se prostě po roce výmluv pod pohrůžkou nehomologování modelů pro rok 2016 přiznal. Pokud máte odkaz na BMW a GPS, rád se podívám, ale překvapilo by mne, že by se odvážili propojit GPS a ECU.

0/0
24.9.2015 16:26

R52a32d69i82m 17P74o10l40á88š95e38k 9626983359869

Divit se nejdřív nezačal nikdo, jen tým vysokoškoláků dostal, snad aby získali praxi nebo možná jako podkladové údaje pro diplomku, úkol změřit za jízdy emise na 2 vozech VW a tuším jednom bavoráku.

Teprve potom se divili ;-D;-D, když ověřili, že jim to měří správně.

+1/0
24.9.2015 16:40

J39i48ř52í 43K20o95c20u23r23e57k 6125924665288

Znáte studentovu konstantu? To je číslo, kterým je třeba vynásobit výsledek aby odpovídal tomu, co profesor považuje za správný výsledek.

0/0
24.9.2015 22:05

J52a80n 38J48a36n10e50č37e94k 9900413790686

Ano, už jsem o tom psal dříve že si VW svojí vahou prolobboval odsunutí nástupu přísnějšího eura, protože by jejich pumpe-duese neprošlo a common-rail ještě neměli vyvinutý (narozdíl od konkurence, která ho už sériově vyráběla). Stalo se cca 15 let zpátky.

0/0
24.9.2015 16:13

K31a44r30e52l 67V25o82v97e67s 1404408222279

Doufam jen, ze Merkelova nefixluje s pocty s tzv. imigrantu tak jako VW s emisemi.

+1/0
24.9.2015 15:46

P55a22v55e68l 58Š72e16v72č70í53k 6570345599980

Škoda, začalo se proslýchat, že VW zvažuje výrobu motoru pro F1 a právě rezignovaný šéf byl příznivcem této myšlenky. Teď budou mít zjevně o reklamu postaráno i bez F1.

0/0
24.9.2015 15:45
Foto

L86u88b21o57m52í77r 26J51a91n78o36t58a 5346504446545

;-D no to je toho. Ale že sůl nesolí, cukr nesladí a klobása néni klobása, špekáček néni špekáček a do chleba sa dávájů vlasy lidí z žíny (E920) nikoho velice netočí. :-P

+3/0
24.9.2015 15:44
Foto

A22d97a17m 23K81a93r25a49b31a 9811177615578

Média by měla přestat veřejnosti lhát, resp. přestat fungovat jako "tvůrci" veřejného mínění na objednávku.

0/0
24.9.2015 15:41

K73a76r94e42l 64K83a20v77k29a 9829699487396

pochybuji ze neco takoveho podobneho nepouzivaji i ostatni automobilky ...

0/0
24.9.2015 15:32

S69v62a89t32o23p81l32u36k 97S44i35l51n84ý 4142946949188

Samozřejmě že používají, akorát se na to 

A) ještě nepřišlo

B) někdo z konkurentů úmyslně zveřejnil tohle "tajemství" dřív, aby tím poškodil VW.

0/−2
24.9.2015 15:36

Z30d94e19n88e44k 15B58e62d90n85a60r 7437446787349

Nepoužívají.

0/−1
24.9.2015 15:39

J52a43n 64U54l85r40i59c92h 7790353468778

Jestli to jiné automobilky  používaly tak by se na to určitě teď přišlo. A vypadá to, že jsou v klidu.

+2/0
24.9.2015 15:42

R60a17d22i97m 16D82r33b74o49h52l29a80v 5281846723607

Testy teprve budou probíhat, takže se na to nejspíš teprve přijde.

0/0
24.9.2015 16:11

R89a45d74i64m 10P56o27l42á70š39e50k 9316883459269

řekl bych, že používají taky.

Akorát mohou mít ty motory kvalitnější a proto nemusí používat tak rasantní změny provozních režimů motoru. Takže na rozdíl od VW to mohou okecat.

Pochybuji, že si EU "odstřelí" většinu svých automobilek a vytvoří tak prostor pro expanzi třeba korejců nebo číňanů.

Kdepak. Jestli má někdo mít problémy s produkci aut, tady VW, tak se v Eu budou snažit, aby uvolněné místo na trhu zaplnil jiný evropský výrobce aut.

0/0
24.9.2015 16:55
Foto

V19o19j67t80ě12c83h 72P62a37v60l54í58k 5134891444738

Tak se mi konečně podařilo dospět k tomu, kde je zhruba problém. Dieselové motory, pokud mají být úsporné, produkují oxidy dusíku. K jejich omezení se v průběhu času používaly tyto technologie:

1) EGR: Exhaust Gas Recirculation. Ano, ten EGR ventil, který se zanáší a Češi jej s takovou oblibou zaslepují. Moderní motory mají dokonce dvojité EGR s chlazením spalin. EGR umožňuje recirkulaci spalin a tedy snižuje množství O2 ve směsi a umožňuje efektivní chod aniž by musela být směs příliš chudá a vytvářet NOx.

2) SCR. Selective Catalytic Reduction. Alias AdBlue. Vstřikováním močoviny se NOx redukuje na N2. Bohužel je potřeba dolívat AdBlue a řízení množství vstřikovaného AdBlue také není triviální a pokud se mají dodržet limity, omezuje dynamičnost motoru.

3) LNT. Lean NOx Trap. Krabička naplněná zeolitem nebo uhličitany, která v rozsahu teplot mezi 150-200°C zachytrává oxidy dusíku. Jenže se časem naplní a pak se musí 'regenerovat', což se provádí vstříknutím paliva do výfuku. Palivo zreaguje s NOx, a LNT zase začne chytat, podobně jako se regeneruje DPF.

Pokud mne vyhledávání neklame, tak jsou to právě "CleanDiesel" motory, které mají v USA problém, a které místo klasičtějšího SCR používaly nové moderní LNT. Že by v normálním provozu LNT nefungovalo až tak dobře, jak má a VW mu pomáhal speciálním režimem motoru?

+5/0
24.9.2015 15:32

P66e55t86r 41T88y88č71k23a 6595592939652

To není motor, to je chemická laboratoř.

0/−1
24.9.2015 15:36

R44a52d82i52m 59H17u13l70í19k 6279917577151

Já bych si u toho trochu přihřál polívčičku...

http://old.vscht.cz/monolith/

+1/0
24.9.2015 16:14
Foto

V72o22j37t48ě11c67h 38P80a94v75l63í43k 5574831294298

Velmi pěkné. Máte přehled, jak dlouho musí jet vůz s bohatou směsí, aby se LNT (NSRC) zregeneroval? Docela by mne to zajímalo, mohlo by to zásadním způsobem ovlivnit celkovou ekonomii provozu a být hlavním rozdílem mezi "dyno calibration" a "road calibration" u VW.

0/0
24.9.2015 16:22

R95a66d51i34m 77H95u91l17í71k 6169527817401

To záleží na hodně parametrech. Jednak na tom, jak je to NSRC vyrobeno, protože si každý výrobce pečlivě střeží složení aktivní vrstvy. Dále jaká je velikost aktivního povrchu. Dále rozhoduje jeho stáří. Ale pokud se budem bavit o nějakém konkrétním katalyzátoru, tak rozhodující je teplota. Pokud není katalyzátor dobře prohřátý (vetšina NSRC kolem 300-350 st. C), tak nedokáže zachytit škodlivé látky po delší dobu a taky se nestačí během bohaté fáze dostatečně zregenerovat. Pokud byste chtě, tak Vám mohu zaslat nějaké své práce, na kterých jsem v naší laboratoři dělal.

+1/0
24.9.2015 17:38
Foto

V13o57j37t94ě82c83h 25P58a84v21l57í36k 5364631564168

Rád si je přečtu. Můj email je vojtech zavináč ucw tečka cz.

0/0
24.9.2015 20:34

J87a26n 59F29r50o88l31í34k 6166790935254

Nebylo by lepší používat diesely k původním ůčelům tj. do lodí a do traktorů?

0/0
24.9.2015 16:21

J44a41n 38F61r84o98l64í72k 6166150625104

účelům

0/0
24.9.2015 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.