Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vytlačení Asiany může Jančuru přijít draho. Žaluje ho o 16 milionů

Více než sedm let poté, co vyjel poslední autobus společnosti Asiana mezi Prahou a Brnem, zaměstnává tehdejší spor dvou největších prodejců letenek v Česku právníky a soudy. Úspěšnější v konkurenční šarvátce byla tehdy Student Agency, ale za své kroky dostala pětimilionovou pokutu, teď firmu Radima Jančury čeká klání o náhradu škody majiteli Asiany Alexeji Litvinovi. Chce více než 16 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a58n 80K51o49b20ě61r59s73k23ý 1910266841103

Já jsem spíše zvědavý jak dopadne spor RegioJet vs ČD. Jen bych rád připomněl, že navzdory tomu co Jančura prohlašuje to byl on kdo snížil první ceny. Když se ČD přizpůsobili nastalo fňukání o zlých ČD. Potom ještě podstřelil Leo svými jízdenkami za 99 Kč. Navíc daný subejkt může snížit ceny i pokud je dominantní za účelem setrvání na trhu. No to bude ještě zajímavé. Ale osobně fandím ČD, protože si pamatuji jak to bylo.

+2/−1
28.9.2015 0:28

J41a92k19u21b 21M79o95t87e46j44l 9806214785848

Fandíte podniku, který není schopen vydělávat na nejlukrativnější trase v ČR?

0/−1
30.9.2015 17:09

J84a97n 26K76o26b57ě39r83s72k32ý 1620966711543

Ano fandím, protože za posledních 5 let udělali velký krok dopředu. A kdo říká že prodělávají, Jančura ? Ono je rozdíl mezi tím co říká Jančura a realitou. Navíc jejich Expresy jezdí plné.

+1/0
30.9.2015 17:37

J70i31r42k86a 39D22v15o66ř92á65k 4675730703698

Obviňujete Jančuru z nezákonného jednání? Že odevzdává zfalšované výroční zprávy? Ba ne. Jeho jízdné opravdu vypadá pod reálnými náklady.

0/0
8.10.2015 11:45

J43i17r68k97a 82D74v87o25ř75á49k 4685520603578

Pardon, překouk jsem se. Zdálo s mi, že se tu mluví o prokazatelném prodělku Jančury.;-D

Kdyby soukromníci tolik netlačili na podnákladové ceny, pravděpodobně by byli dávno v plusu všichni tři.

0/0
8.10.2015 12:14
Foto

T30o85m57á24š 18K51i27r25o11v 1935808665797

Já nevím, jak ostatní cestující, ale já když jsem jel do Prahy s Megabusem (Asianou, chcete-li), tak se jelo hezky. Se StudentAgency semi ale jezdí lépe, protože na palubě autobusu je (alespoň) nějaký ten servis. A i přežiju, že jízdenku si kupuji v "předprodeji". Ani jeden dopravce (když jezdili oba) jeli rovnou z Varů do Prahy nonstop.

0/0
25.9.2015 17:47

L28u14b59o19š 51Č85e69r50n64ý 6629639247968

Jen dobře že toho rusáka vytlačil....R^

+1/−3
25.9.2015 13:35

L65a54d54i92s27l86a61v 57M45i16k17a 1531649294514

Jančutu nijak nemusím, ale co je tedy konkurence, když ne boj cenami a kvalitou  o zákazníka? Ale chápu, že v pokřivené EU kde už žádné svobodné podnikání neexistuje je to skoro zločin....

+3/−4
25.9.2015 11:08

P27e15t74r 26Č25e93r69v20e26n40ý 3266661902165

Bojovat cenou je samozřejmě možné.

Není však možné nabízet zjevně podnákladové ceny v okamžiku, kdy má společnosti 99,9 % příjmů z úplně jiných aktivit, než té, ve které takto bojuje cenou.

+3/−1
25.9.2015 12:23

J64i33r93k10a 21D85v72o69ř18á75k 4935150313818

Jančura pokřivenosti pravidel EU v boji s konkurencí velice silně využívá.

0/0
8.10.2015 11:46

J96e51n64d86a 66K27r32á58s87a 1469976128

Normální konkurenční boj ! Podobným způsobem by se mohli soudit třeba malý prodejci,že je "vytlačují" z trhu obchodní řetězce ! Nebýt Jančury,tak nás dodnes vozí líný odboráři z ČD starými špinavými vlaky !:-P

+5/−9
25.9.2015 10:47

A95l43a38n 61Ř11e29p69k50a 4795826

Jasně, proto nás Regiojet vozí v samých supermoderních vlacích z Rumunska (slib na začátku) v ceně 1 milion eur, které jsou vždy čisté a vše mají plně funkční (klimatizaci, záchody, WiFi..). :)

+5/−1
25.9.2015 14:15

J23a53n 53K42o78b56ě95r97s31k20ý 1720866221733

ČD začali svůj vozový park modernizovat a kupovat nové vlaky už dávno před Jančurou. Příště si zjistěte fakta ať nejste za trotla.

+1/−1
28.9.2015 0:43

J74e39n10d73a 83K16r44á56s11a 1199896388

Ještě napište,že vždy poskytovaly lepší služby,v čistých vlacích s ochotných odborařským personálem,a já se dojetím rozpláču ;-D

+1/−1
28.9.2015 8:27

J41i55r74k74a 44D79v12o24ř38á21k 4425330473758

Má pravdu. Stačí srovnat datum výroby těch vlaků a vagonů s datem "výroby" Regiojetu.

0/0
8.10.2015 11:50

J61a89r24o86s38l19a30v 63T86a71c28h94o66v73s47k65y 2512440524500

A to je takovy problem se na tu trasu vratit pote, co Jancura zase ceny zvednul ?

+1/−3
25.9.2015 10:40

O24l49d33ř56i75c92h 83J97a44n62e95č76e36k 8189536543421

problém ani tak ne, ale...

1) už jste možná zkrachoval

2) Vy stejně jako všichni ostatní víte, že on to udělá znovu - takže vůbec nemá smysl se o to pokoušet, tedy pokud na tom nechcete (nebo nemůžete) promrhat ještě víc peněz než on

+5/0
25.9.2015 10:44

J24a79r79o17s76l68a13v 55T49a22c37h75o72v69s97k79y 2952600224650

On na tech trasach trati. Nemuze to delat vecne a ani nepokryje celou dopravu v CR, aby zrusil konkurenci. Takze stacilo by v dobe, kdy tam kazi ceny jezdit jinde a pak se hned vratit.

0/0
25.9.2015 10:49

O67l21d45ř34i32c29h 33J74a51n67e58č30e92k 8339366633711

tratí. ale ne víc než Vy. a narozdíl od Vás si to může dovolit anebo si to alespoň může dovolit déle (pokud nejste ČD).

"stačilo by v době, kdy tam kazí ceny, jezdit jinde" - tak to je dobrý fór - pokud máte pocit, že "jinde" existuje tolik výdělečných linek, proč tam sám nepodnikáte? navíc pokud jste regionální firma a Vaši řidiči bydlí v Karlových Varech, těžko ze dne na den spustíte (např.) linku Brno - Ostrava. a tak jako tak, pokud se rozhodne, že Vás zničí - a to byl přeci přesně případ Asiany - tak se na Vás okamžitě vrhne i "tam jinde".

+1/0
25.9.2015 11:03

J43a46r80o30s10l35a79v 55T32a71c92h96o95v40s56k41y 2872730134440

Jak to, ze ne vic _ On tam jezdi se ztratou, konkurence nejezdi. Ja tam nepodnikam, protoze by me to nebavilo. Ja jen nevim, na co si stezuji. Kdyz Vancura snizuje dumpingem vynosnost tras pod nulu, tak jdu jinam a az se vynosnost zvysi, tak se vratim.

0/0
25.9.2015 11:10

O55l84d57ř44i37c14h 80J63a17n82e49č42e44k 8189626233401

on stejně jako Vy tam tratí, když tam jezdíte oba a soupeříte (mj.) nízkou cenou.

pokud je tam sám, tak netratí, protože zdraží.

když se vrátíte, tak opět zlevní a tratit budete oba.

nechápu Vaše úvahy a nechápu, jak jste přišel na to, že on tam tratí, i když je tam sám.

0/0
25.9.2015 11:17

K45a66r84e65l 77Š10o57u40m77a55l 1374113878

Vy si to představujete jako Hurvínek válku. Na zajišťování autobusové přepravy potřebujete licenci na každou jednotlivou linku. Nemůžete se rozhodnout a přesměrovávat si autobusy, jak se vám zlíbí. Musíte plnit podmínky licence, jinak víckrát žádnou další licenci od toho kterého kraje nebo samosprávy nedostanete. Další věc jsou smlouvy na jednotlivá nádraží, kde máte jasně stanoveno na jaká stání zajíždíte a v jakých časech. Opravdu to není stejné jako když se v pátek rozhodnete že místo na chalupu pojedete do zoo....

+7/0
25.9.2015 11:04

J14a58r33o29s26l58a88v 46T92a94c54h26o48v49s31k59y 2622860764430

Vidite komplikace tam, kde nejsou.

0/−3
25.9.2015 11:11

K10a52r16e27l 78Š76o83u10m13a58l 1584523618

ROFL

+1/0
25.9.2015 11:12

J28i77r90k19a 24D90v14o34ř93á51k 4715400483398

Vy se raději do podnikání se samosprávou nepouštějte.

0/0
8.10.2015 11:48

J60o35s79e25f 67H59o66n87e60š 7511152500493

Zkuste si to a pak se nebudete tak hloupě ptát

0/0
25.9.2015 21:07

P73a87v42e43l 46K11u63n29c 9702399508478

"Před pánem stejská si, za rohem vejská si." To napsal o typické povaze českého sedláka někdo významný, snad Karel Havlíček Borovský.

Na dvojaké chování pana Jančury a jím vlastněných společností to padne jako ulité (jak už níže napsal pan Augustyn).

+5/0
25.9.2015 10:33

T72o19m16a10s 44A86u39g47u33s74t32y43n 6907916931400

wow, děkuji za téměř citaci :)

+1/0
25.9.2015 23:18

S26t48a13n73i51s40l45a60v 18T34v38r84z 4196887943399

Ještě jsem neslyšel, že by si šéf ST stejskal na cokoli ve svém hlavním předmětu podnikání. Stejská si jenom v oblasti dopravy.

0/0
25.9.2015 23:27

J77i70r86k57a 80D59v17o27ř20á12k 4495230193108

To je pravda, ale nic to nemění na ztrátovosti RegioJetu. I když zezačátku se Jančura snažil do médií lhát o údajné rentabilitě a pak neudržitelnou strategii otočil.

0/0
8.10.2015 11:53

M55i18c68h88a53l 90T46o72m53i42n72s55k91ý 9201585537374

Začněte férově podnikat, koupte si na úvěr autobus a jezděte například Praha - Karlovy Vary za minimální lidové ceny, třeba za 50kč - nižší než konkurence, protože nechcete hromadit velké zisky, ale stačí vám málo protože vás práce baví a chcete být fér.

X

Ale pak se stane, že přijde Jančura a začne na stejné lince jezdit za 20kč. Může si to dovolit, protože vydělává jinde. Aby jste jezdili za 20kč  vám nepokryje ani náklady natož splátky z úvěru. Navštíví vás exekutor, autobus dá do držby, prodá ho za zlomek ceny a na zbytek úvěru prádá váš dům/byt nebo celý život budete muset věřitelům splácet.

X

cestující to samozřejmě jako aroganci od Jančury neberou.;-(

ale 16 mega je minimu které by měl Jančura za své jednání zaplatit.

+12/0
25.9.2015 10:20

J43a78k92u65b 29P15r46o59k66e41š 6853638492893

Jen tak mimochodem, tomu Jančurovi ty autobusy spadly z nebe?

+1/−3
25.9.2015 10:27

O32l50d17ř78i29c26h 30J45a14n91e14č26e54k 8839356663951

nespadly. on by taky musel jezdit za 50, aby byl v zisku. jenže vydělává jinde, takže si může dovolit jezdit za 20, ale poté, co Vás zničí (protože Vy jinde nevyděláváte a tak při ceně 20 rychle zkrachujete), zdraží na 60. a o tom to celé je.

+4/0
25.9.2015 10:42

J68a66k73u15b 43P25r44o35k13e31š 6393868582603

No ale aby mohl jezdit za 20 místo za 50 tak na to musel někde vydělat a na rozdíl od ČSAD tady Jančura před revolucí nebyl. Takže i on musel nějak začít a přesto se mu podařilo ČSAD a jejich po hrobky porazit, takže to asi nebude jen o ceně.

+1/−2
25.9.2015 10:47

O19l14d51ř50i14c84h 40J38a37n16e97č73e11k 8609126603621

to že někde musel začít a musel si svou současnou pozici vybojovat ho ještě neopravňuje k tomu, aby libovolně mohl penězi likvidovat svoji současnou konkurenci.

to by totiž šlo říct o víceméně každé firmě vzniklé v tržním prostředí.

nesměšujte prosím to, jak začal, s tím, jak se zachoval vůči Asianě nebo třeba ČSAD Liberec nebo Hotlineru (do Varů jsem nikdy nejezdil, takže nevím, jak přesně to vypadalo tam, na lince do Liberce by asi býval vyhrál tak jako tak, i když by býval jezdil za ceny shodné s ČSAD, protože prostě nabízel mnohem více, asi i proti Hotlineru, protože měl mnohem efektivnější rezervační systém - ale bývalo by mu to trvalo mnohem déle, než když je vyhnal predátorskými cenami).

za to, jakým způsobem ovládl autobusy do Brna, stejně jako za to, jak změnil veřejnou dopravu v ČR obecně ho maximálně respektuju, což ovšem neznamená, že schvaluji jakékoliv jeho podnikatelské chování.

0/0
25.9.2015 10:58

S34t98a44n26i95s74l84a87v 34T72v52r25z 4936907583549

Jenže on, narozdíl od ČSAD nezískává peníze z dopravy, ale z jiných předmětů činnosti. Například z Au-Pair a aktivit okolo.

0/0
25.9.2015 23:29

J40i94r22k12a 43D30v81o64ř39á38k 4665160693248

Je to tak, Jančura má peníze z přeprodeje letenek a tím platí ztrátu z podnákladových cen v jiných podnikáních. Je to trochu jako když supermarket mají peníze z bankonvích operací a jimi likvidují konkurenci drobných krámů.

0/0
8.10.2015 11:56

J82a33n 52J68e14m86e23l43k22a 1395660

tak to bohužel je..

0/0
25.9.2015 11:40

M61i78c22h87a22l 42K25u49r29z 3691657895578

Zajímalo by mě, kolik budou platit České dráhy. Ty dělají přesně totéž. Ovšem quod licet Jovi ...

0/−4
25.9.2015 10:06

J28i13ř27í 78E86r67b17e77n 1283204886297

Jak dělají přesně totéž? Vyrážejí snad na tutéž trať o minutu dřív s cenou o polovinu nižší než chudáček Jančura? ;-D

+2/0
26.9.2015 21:00

M72a34t85ě70j 40V95o81n82d44ř81i50č69k76a 4274940518656

České dráhy nejezdí s nižšími cenami, než Jančura. Podstatné je navíc to, že Regiojet byl první, kdo přišel s na tu dobu extrémně nízkými cenami.

0/0
26.9.2015 23:21

J50a53n 27K43o93b50ě11r69s43k56ý 1540316881423

ÚHOS zatím nic neprokázalo. Navíc i ČD mohou snížit cenu pokud by hrozilo vytlačení z trhu. Takže si své soudy nechte pro sebe.

0/0
28.9.2015 0:45

R67o32m68a49n 17H38a78n87u73s 8825167239464

No občas s nimi jedu do nebo z Liberce, ale než vytlačili ČSAD (ta jezdila např. každý den v 5,30 hod.)  a dalšího dopravce měli cenu 60Kč, teď když je vytlačili 85Kč předplacené, v hotovosti 100 Kč. Nejdřív jako ČSAD stavěli na zastávkách dnes už nemusí a nestaví nikde jen v Praze. V neděli dlouho jezdili až od 7,00 takže jsem musel do Prahy do práce autem. Takže kvalita spoje (komfort sedadel, audio, noviny a káva) se zlepšila, ale jen pro Liberečany, ale bohužel i zdražila. Ostatní pokud s nimi chtějí jet si musí o 3/4hodiny přivstat a jet 15km do Liberce a pak kolem baráku zase na Prahu, ale to jde brzo ráno jen ve všední dny.

+2/−1
25.9.2015 10:05

O61l56d12ř68i71c65h 21J77a66n70e84č77e83k 8849116963491

"bohužel i zdražila" - tak to asi máte dost špatnou paměť. kolik že to z Liberce do Prahy stálo než na linku přišla SA? nějakých 88Kč (včetně místenky, bez níž jste se často do autobusu vůbec nedostal) - a to prosím v cenách z roku 2000, tak jaké zdražení?! těch 60Kč (místy i méně) to stálo toliko v průběhu konkurenčního boje.

"ČSAD stavěli na zastávkách" - kde? možná v Hodkovicích - tam teď staví (některé) busy z/do Jablonce.

že zmizely první ranní spoje je asi to jediné, s čím bych souhlasil.

0/0
25.9.2015 10:11

R37o60m55a48n 82H46a17n77u86s 8225867619794

Hodkovice, Paceřice, Příšovice-Svijany.

Místenka z těchto stanic kupovat nešla. Takže cca 75Kč.

A ten první bus zas tak přecpaný nebýval.

A teď dám plus 30 Kč za jízdu busu do Liberce nebo musím autem.

Než v Hodkovicích začal stavět BUS Line, musel jsem jezdit 2 roky do Liberce a pak kolem Hodkovic zase SA na Prahu.

Bohužel ani Bus Line JBC nejezdí o víkendu tak brzo abych to do práce stihl. Takže jezdím autem.

PS: před tím jsem jezdil s ČSAD Liberec bez problému 18 let v sobotu, v neděli i ve svátek.

0/0
25.9.2015 10:43

O44l36d80ř13i48c22h 41J86a82n65e76č64e11k 8609826703331

o.k. Paceřice a Příšovice beru. ale to je několik set lidí, kteří ztratili - zatímco přes 100 000 lidí kteří musí přes Liberec (kromě Liberce i celé Frýdlantsko, Chrastava atd.) na tom vydělali.

bohužel zavděčit se nelze vždy všem. těm co musí v sobotu, neděli, svátek brzo ráno do Prahy moc není. a těch z Hodkovic, Paceřic, Příšovic ještě méně...

0/0
25.9.2015 10:49

J53a76k90u34b 55P54r67o97k78e20š 6933908832523

Možná právě proto ten autobus nejezdí nemyslíte?  K čemu provozovat nevytížený spoj? Jinak jako cestující mezi hlavními stanicemi vás zase mohu ujistit ze mi vadí když spoj zastavuje v každých Kotěhůlkách a jede trasu 2x tak dlouho.

0/0
25.9.2015 10:53

J33a25n 86S36ů58r96a 4805453873642

autobus v 5.30 jezdí každý všední den. jízdenka stojí 95 kč, za dob ČSAD 88 korun. V době, kdy nafta stále 16 korun a nebylo mýto.  zastávky typu Hodkovice vymetá Busline s linkou do Jablonce.

0/0
25.9.2015 14:40

T61o54m94a77s 82A81u85g33u16s63t67y19n 6707546881800

Nafta stála 16 korun naposledy v roce 1995, SA vzniklo v roce 1996, autobusové linky provozuje podle wikipedie až od roku 2004 (výroční zprávy zveřejňuje až od roku 2007), tak co to je za blábol o naftě za 16 korun? V té době stála minimálně 24 korun... Pan Sůra chce vyhrát cenu demagog roku?

0/−1
25.9.2015 23:33

J23a15n 68J12e46m95e97l22k53a 1485230

Je to svým způsobem konkurenční boj. Hodně tvrdý, destrukční, ale stejně to tak bude probíhat. Třeba víc skrytě.

0/−2
25.9.2015 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.