Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vytlačení Asiany může Jančuru přijít draho. Žaluje ho o 16 milionů

Více než sedm let poté, co vyjel poslední autobus společnosti Asiana mezi Prahou a Brnem, zaměstnává tehdejší spor dvou největších prodejců letenek v Česku právníky a soudy. Úspěšnější v konkurenční šarvátce byla tehdy Student Agency, ale za své kroky dostala pětimilionovou pokutu, teď firmu Radima Jančury čeká klání o náhradu škody majiteli Asiany Alexeji Litvinovi. Chce více než 16 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a78n 74K47o85b15ě35r53s42k64ý 1690626861263

Já jsem spíše zvědavý jak dopadne spor RegioJet vs ČD. Jen bych rád připomněl, že navzdory tomu co Jančura prohlašuje to byl on kdo snížil první ceny. Když se ČD přizpůsobili nastalo fňukání o zlých ČD. Potom ještě podstřelil Leo svými jízdenkami za 99 Kč. Navíc daný subejkt může snížit ceny i pokud je dominantní za účelem setrvání na trhu. No to bude ještě zajímavé. Ale osobně fandím ČD, protože si pamatuji jak to bylo.

+2/−1
28.9.2015 0:28

J75a30k52u97b 12M16o19t89e23j50l 9306844855528

Fandíte podniku, který není schopen vydělávat na nejlukrativnější trase v ČR?

0/−1
30.9.2015 17:09

J83a77n 81K92o57b51ě86r27s80k74ý 1750366921213

Ano fandím, protože za posledních 5 let udělali velký krok dopředu. A kdo říká že prodělávají, Jančura ? Ono je rozdíl mezi tím co říká Jančura a realitou. Navíc jejich Expresy jezdí plné.

+1/0
30.9.2015 17:37

J66i45r25k22a 34D18v23o60ř24á67k 4455800433888

Obviňujete Jančuru z nezákonného jednání? Že odevzdává zfalšované výroční zprávy? Ba ne. Jeho jízdné opravdu vypadá pod reálnými náklady.

0/0
8.10.2015 11:45

J65i33r26k10a 29D82v68o63ř81á76k 4145440383578

Pardon, překouk jsem se. Zdálo s mi, že se tu mluví o prokazatelném prodělku Jančury.;-D

Kdyby soukromníci tolik netlačili na podnákladové ceny, pravděpodobně by byli dávno v plusu všichni tři.

0/0
8.10.2015 12:14
Foto

T49o76m32á75š 22K96i33r76o35v 1185598765387

Já nevím, jak ostatní cestující, ale já když jsem jel do Prahy s Megabusem (Asianou, chcete-li), tak se jelo hezky. Se StudentAgency semi ale jezdí lépe, protože na palubě autobusu je (alespoň) nějaký ten servis. A i přežiju, že jízdenku si kupuji v "předprodeji". Ani jeden dopravce (když jezdili oba) jeli rovnou z Varů do Prahy nonstop.

0/0
25.9.2015 17:47

L33u62b24o56š 75Č18e96r61n57ý 6589749177208

Jen dobře že toho rusáka vytlačil....R^

+1/−3
25.9.2015 13:35

L52a12d62i47s17l89a79v 64M21i47k44a 1691689454654

Jančutu nijak nemusím, ale co je tedy konkurence, když ne boj cenami a kvalitou  o zákazníka? Ale chápu, že v pokřivené EU kde už žádné svobodné podnikání neexistuje je to skoro zločin....

+3/−4
25.9.2015 11:08

P87e96t17r 50Č51e53r44v10e67n29ý 3386361412955

Bojovat cenou je samozřejmě možné.

Není však možné nabízet zjevně podnákladové ceny v okamžiku, kdy má společnosti 99,9 % příjmů z úplně jiných aktivit, než té, ve které takto bojuje cenou.

+3/−1
25.9.2015 12:23

J90i28r56k67a 11D54v30o24ř86á11k 4695960733228

Jančura pokřivenosti pravidel EU v boji s konkurencí velice silně využívá.

0/0
8.10.2015 11:46

J25e78n86d17a 72K41r72á59s50a 1349646668

Normální konkurenční boj ! Podobným způsobem by se mohli soudit třeba malý prodejci,že je "vytlačují" z trhu obchodní řetězce ! Nebýt Jančury,tak nás dodnes vozí líný odboráři z ČD starými špinavými vlaky !:-P

+5/−9
25.9.2015 10:47
Foto

A17l11a93n 28Ř77e63p47k68a 4295286

Jasně, proto nás Regiojet vozí v samých supermoderních vlacích z Rumunska (slib na začátku) v ceně 1 milion eur, které jsou vždy čisté a vše mají plně funkční (klimatizaci, záchody, WiFi..). :)

+5/−1
25.9.2015 14:15

J87a11n 66K89o44b73ě20r16s79k54ý 1790326841883

ČD začali svůj vozový park modernizovat a kupovat nové vlaky už dávno před Jančurou. Příště si zjistěte fakta ať nejste za trotla.

+1/−1
28.9.2015 0:43

J41e30n62d98a 32K41r77á32s13a 1449466298

Ještě napište,že vždy poskytovaly lepší služby,v čistých vlacích s ochotných odborařským personálem,a já se dojetím rozpláču ;-D

+1/−1
28.9.2015 8:27

J29i68r32k16a 58D14v91o96ř89á85k 4505810963988

Má pravdu. Stačí srovnat datum výroby těch vlaků a vagonů s datem "výroby" Regiojetu.

0/0
8.10.2015 11:50

J49a43r53o20s86l84a26v 14T85a57c10h48o46v87s50k64y 2972310524240

A to je takovy problem se na tu trasu vratit pote, co Jancura zase ceny zvednul ?

+1/−3
25.9.2015 10:40

O53l51d83ř73i94c74h 39J87a97n55e79č80e11k 8329916433771

problém ani tak ne, ale...

1) už jste možná zkrachoval

2) Vy stejně jako všichni ostatní víte, že on to udělá znovu - takže vůbec nemá smysl se o to pokoušet, tedy pokud na tom nechcete (nebo nemůžete) promrhat ještě víc peněz než on

+5/0
25.9.2015 10:44

J91a57r61o12s24l81a74v 15T19a67c14h55o34v86s28k38y 2812550964590

On na tech trasach trati. Nemuze to delat vecne a ani nepokryje celou dopravu v CR, aby zrusil konkurenci. Takze stacilo by v dobe, kdy tam kazi ceny jezdit jinde a pak se hned vratit.

0/0
25.9.2015 10:49

O79l24d21ř54i38c16h 39J76a28n47e23č94e16k 8869156733901

tratí. ale ne víc než Vy. a narozdíl od Vás si to může dovolit anebo si to alespoň může dovolit déle (pokud nejste ČD).

"stačilo by v době, kdy tam kazí ceny, jezdit jinde" - tak to je dobrý fór - pokud máte pocit, že "jinde" existuje tolik výdělečných linek, proč tam sám nepodnikáte? navíc pokud jste regionální firma a Vaši řidiči bydlí v Karlových Varech, těžko ze dne na den spustíte (např.) linku Brno - Ostrava. a tak jako tak, pokud se rozhodne, že Vás zničí - a to byl přeci přesně případ Asiany - tak se na Vás okamžitě vrhne i "tam jinde".

+1/0
25.9.2015 11:03

J21a38r68o18s67l85a16v 34T41a73c68h61o52v28s76k93y 2832970774450

Jak to, ze ne vic _ On tam jezdi se ztratou, konkurence nejezdi. Ja tam nepodnikam, protoze by me to nebavilo. Ja jen nevim, na co si stezuji. Kdyz Vancura snizuje dumpingem vynosnost tras pod nulu, tak jdu jinam a az se vynosnost zvysi, tak se vratim.

0/0
25.9.2015 11:10

O16l73d18ř52i96c86h 71J53a19n49e47č80e53k 8479696263381

on stejně jako Vy tam tratí, když tam jezdíte oba a soupeříte (mj.) nízkou cenou.

pokud je tam sám, tak netratí, protože zdraží.

když se vrátíte, tak opět zlevní a tratit budete oba.

nechápu Vaše úvahy a nechápu, jak jste přišel na to, že on tam tratí, i když je tam sám.

0/0
25.9.2015 11:17

K50a21r38e15l 30Š95o41u70m25a75l 1284463118

Vy si to představujete jako Hurvínek válku. Na zajišťování autobusové přepravy potřebujete licenci na každou jednotlivou linku. Nemůžete se rozhodnout a přesměrovávat si autobusy, jak se vám zlíbí. Musíte plnit podmínky licence, jinak víckrát žádnou další licenci od toho kterého kraje nebo samosprávy nedostanete. Další věc jsou smlouvy na jednotlivá nádraží, kde máte jasně stanoveno na jaká stání zajíždíte a v jakých časech. Opravdu to není stejné jako když se v pátek rozhodnete že místo na chalupu pojedete do zoo....

+7/0
25.9.2015 11:04

J32a87r37o38s83l47a30v 26T21a80c23h61o25v91s35k86y 2172140574590

Vidite komplikace tam, kde nejsou.

0/−3
25.9.2015 11:11

K65a42r85e49l 39Š85o76u75m80a81l 1204523178

ROFL

+1/0
25.9.2015 11:12

J18i26r59k53a 24D63v32o94ř22á39k 4405240523158

Vy se raději do podnikání se samosprávou nepouštějte.

0/0
8.10.2015 11:48

J14o16s83e17f 70H69o85n44e89š 7111872970963

Zkuste si to a pak se nebudete tak hloupě ptát

0/0
25.9.2015 21:07

P69a53v44e38l 69K69u54n17c 9742759428918

"Před pánem stejská si, za rohem vejská si." To napsal o typické povaze českého sedláka někdo významný, snad Karel Havlíček Borovský.

Na dvojaké chování pana Jančury a jím vlastněných společností to padne jako ulité (jak už níže napsal pan Augustyn).

+5/0
25.9.2015 10:33

T50o35m64a52s 12A55u34g85u80s71t68y95n 6747486811300

wow, děkuji za téměř citaci :)

+1/0
25.9.2015 23:18

S72t36a57n65i26s65l61a51v 76T10v69r53z 4976967393409

Ještě jsem neslyšel, že by si šéf ST stejskal na cokoli ve svém hlavním předmětu podnikání. Stejská si jenom v oblasti dopravy.

0/0
25.9.2015 23:27

J50i24r30k44a 31D91v86o55ř62á22k 4255960833478

To je pravda, ale nic to nemění na ztrátovosti RegioJetu. I když zezačátku se Jančura snažil do médií lhát o údajné rentabilitě a pak neudržitelnou strategii otočil.

0/0
8.10.2015 11:53

M63i30c87h33a43l 47T27o76m75i84n72s22k75ý 9121855797874

Začněte férově podnikat, koupte si na úvěr autobus a jezděte například Praha - Karlovy Vary za minimální lidové ceny, třeba za 50kč - nižší než konkurence, protože nechcete hromadit velké zisky, ale stačí vám málo protože vás práce baví a chcete být fér.

X

Ale pak se stane, že přijde Jančura a začne na stejné lince jezdit za 20kč. Může si to dovolit, protože vydělává jinde. Aby jste jezdili za 20kč  vám nepokryje ani náklady natož splátky z úvěru. Navštíví vás exekutor, autobus dá do držby, prodá ho za zlomek ceny a na zbytek úvěru prádá váš dům/byt nebo celý život budete muset věřitelům splácet.

X

cestující to samozřejmě jako aroganci od Jančury neberou.;-(

ale 16 mega je minimu které by měl Jančura za své jednání zaplatit.

+12/0
25.9.2015 10:20

J82a42k38u54b 59P28r47o98k80e49š 6123128142493

Jen tak mimochodem, tomu Jančurovi ty autobusy spadly z nebe?

+1/−3
25.9.2015 10:27

O64l66d38ř46i48c65h 74J63a90n22e73č47e44k 8719186253841

nespadly. on by taky musel jezdit za 50, aby byl v zisku. jenže vydělává jinde, takže si může dovolit jezdit za 20, ale poté, co Vás zničí (protože Vy jinde nevyděláváte a tak při ceně 20 rychle zkrachujete), zdraží na 60. a o tom to celé je.

+4/0
25.9.2015 10:42

J68a82k33u42b 63P55r91o14k11e49š 6333628972253

No ale aby mohl jezdit za 20 místo za 50 tak na to musel někde vydělat a na rozdíl od ČSAD tady Jančura před revolucí nebyl. Takže i on musel nějak začít a přesto se mu podařilo ČSAD a jejich po hrobky porazit, takže to asi nebude jen o ceně.

+1/−2
25.9.2015 10:47

O73l71d44ř18i55c47h 65J46a23n22e29č51e25k 8809226823751

to že někde musel začít a musel si svou současnou pozici vybojovat ho ještě neopravňuje k tomu, aby libovolně mohl penězi likvidovat svoji současnou konkurenci.

to by totiž šlo říct o víceméně každé firmě vzniklé v tržním prostředí.

nesměšujte prosím to, jak začal, s tím, jak se zachoval vůči Asianě nebo třeba ČSAD Liberec nebo Hotlineru (do Varů jsem nikdy nejezdil, takže nevím, jak přesně to vypadalo tam, na lince do Liberce by asi býval vyhrál tak jako tak, i když by býval jezdil za ceny shodné s ČSAD, protože prostě nabízel mnohem více, asi i proti Hotlineru, protože měl mnohem efektivnější rezervační systém - ale bývalo by mu to trvalo mnohem déle, než když je vyhnal predátorskými cenami).

za to, jakým způsobem ovládl autobusy do Brna, stejně jako za to, jak změnil veřejnou dopravu v ČR obecně ho maximálně respektuju, což ovšem neznamená, že schvaluji jakékoliv jeho podnikatelské chování.

0/0
25.9.2015 10:58

S89t64a64n42i28s79l17a10v 21T45v42r46z 4266507103919

Jenže on, narozdíl od ČSAD nezískává peníze z dopravy, ale z jiných předmětů činnosti. Například z Au-Pair a aktivit okolo.

0/0
25.9.2015 23:29

J95i98r74k10a 62D62v76o29ř32á68k 4215220223398

Je to tak, Jančura má peníze z přeprodeje letenek a tím platí ztrátu z podnákladových cen v jiných podnikáních. Je to trochu jako když supermarket mají peníze z bankonvích operací a jimi likvidují konkurenci drobných krámů.

0/0
8.10.2015 11:56

J21a90n 27J73e43m96e43l82k54a 1915370

tak to bohužel je..

0/0
25.9.2015 11:40

M18i44c12h33a98l 96K70u29r58z 3281807465828

Zajímalo by mě, kolik budou platit České dráhy. Ty dělají přesně totéž. Ovšem quod licet Jovi ...

0/−4
25.9.2015 10:06

J22i37ř86í 45E19r59b67e93n 1863804336507

Jak dělají přesně totéž? Vyrážejí snad na tutéž trať o minutu dřív s cenou o polovinu nižší než chudáček Jančura? ;-D

+2/0
26.9.2015 21:00

M28a51t17ě12j 58V23o53n81d72ř54i28č74k95a 4334700498926

České dráhy nejezdí s nižšími cenami, než Jančura. Podstatné je navíc to, že Regiojet byl první, kdo přišel s na tu dobu extrémně nízkými cenami.

0/0
26.9.2015 23:21

J62a20n 40K53o44b60ě15r19s97k72ý 1940346421303

ÚHOS zatím nic neprokázalo. Navíc i ČD mohou snížit cenu pokud by hrozilo vytlačení z trhu. Takže si své soudy nechte pro sebe.

0/0
28.9.2015 0:45

R77o81m79a55n 63H26a10n15u36s 8645207679184

No občas s nimi jedu do nebo z Liberce, ale než vytlačili ČSAD (ta jezdila např. každý den v 5,30 hod.)  a dalšího dopravce měli cenu 60Kč, teď když je vytlačili 85Kč předplacené, v hotovosti 100 Kč. Nejdřív jako ČSAD stavěli na zastávkách dnes už nemusí a nestaví nikde jen v Praze. V neděli dlouho jezdili až od 7,00 takže jsem musel do Prahy do práce autem. Takže kvalita spoje (komfort sedadel, audio, noviny a káva) se zlepšila, ale jen pro Liberečany, ale bohužel i zdražila. Ostatní pokud s nimi chtějí jet si musí o 3/4hodiny přivstat a jet 15km do Liberce a pak kolem baráku zase na Prahu, ale to jde brzo ráno jen ve všední dny.

+2/−1
25.9.2015 10:05

O22l48d85ř87i27c11h 33J70a92n95e83č90e11k 8919606503581

"bohužel i zdražila" - tak to asi máte dost špatnou paměť. kolik že to z Liberce do Prahy stálo než na linku přišla SA? nějakých 88Kč (včetně místenky, bez níž jste se často do autobusu vůbec nedostal) - a to prosím v cenách z roku 2000, tak jaké zdražení?! těch 60Kč (místy i méně) to stálo toliko v průběhu konkurenčního boje.

"ČSAD stavěli na zastávkách" - kde? možná v Hodkovicích - tam teď staví (některé) busy z/do Jablonce.

že zmizely první ranní spoje je asi to jediné, s čím bych souhlasil.

0/0
25.9.2015 10:11

R57o39m33a65n 96H23a52n25u85s 8755627159134

Hodkovice, Paceřice, Příšovice-Svijany.

Místenka z těchto stanic kupovat nešla. Takže cca 75Kč.

A ten první bus zas tak přecpaný nebýval.

A teď dám plus 30 Kč za jízdu busu do Liberce nebo musím autem.

Než v Hodkovicích začal stavět BUS Line, musel jsem jezdit 2 roky do Liberce a pak kolem Hodkovic zase SA na Prahu.

Bohužel ani Bus Line JBC nejezdí o víkendu tak brzo abych to do práce stihl. Takže jezdím autem.

PS: před tím jsem jezdil s ČSAD Liberec bez problému 18 let v sobotu, v neděli i ve svátek.

0/0
25.9.2015 10:43

O33l92d96ř96i58c85h 16J16a40n95e90č83e85k 8949646613341

o.k. Paceřice a Příšovice beru. ale to je několik set lidí, kteří ztratili - zatímco přes 100 000 lidí kteří musí přes Liberec (kromě Liberce i celé Frýdlantsko, Chrastava atd.) na tom vydělali.

bohužel zavděčit se nelze vždy všem. těm co musí v sobotu, neděli, svátek brzo ráno do Prahy moc není. a těch z Hodkovic, Paceřic, Příšovic ještě méně...

0/0
25.9.2015 10:49

J49a63k77u17b 79P43r52o24k35e42š 6723408352703

Možná právě proto ten autobus nejezdí nemyslíte?  K čemu provozovat nevytížený spoj? Jinak jako cestující mezi hlavními stanicemi vás zase mohu ujistit ze mi vadí když spoj zastavuje v každých Kotěhůlkách a jede trasu 2x tak dlouho.

0/0
25.9.2015 10:53

J89a16n 59S96ů14r93a 4115633513502

autobus v 5.30 jezdí každý všední den. jízdenka stojí 95 kč, za dob ČSAD 88 korun. V době, kdy nafta stále 16 korun a nebylo mýto.  zastávky typu Hodkovice vymetá Busline s linkou do Jablonce.

0/0
25.9.2015 14:40

T98o37m73a22s 36A57u60g34u51s23t50y34n 6817536581530

Nafta stála 16 korun naposledy v roce 1995, SA vzniklo v roce 1996, autobusové linky provozuje podle wikipedie až od roku 2004 (výroční zprávy zveřejňuje až od roku 2007), tak co to je za blábol o naftě za 16 korun? V té době stála minimálně 24 korun... Pan Sůra chce vyhrát cenu demagog roku?

0/−1
25.9.2015 23:33

J82a32n 52J43e74m15e35l34k93a 1785440

Je to svým způsobem konkurenční boj. Hodně tvrdý, destrukční, ale stejně to tak bude probíhat. Třeba víc skrytě.

0/−2
25.9.2015 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.