Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vytlačení Asiany může Jančuru přijít draho. Žaluje ho o 16 milionů

Více než sedm let poté, co vyjel poslední autobus společnosti Asiana mezi Prahou a Brnem, zaměstnává tehdejší spor dvou největších prodejců letenek v Česku právníky a soudy. Úspěšnější v konkurenční šarvátce byla tehdy Student Agency, ale za své kroky dostala pětimilionovou pokutu, teď firmu Radima Jančury čeká klání o náhradu škody majiteli Asiany Alexeji Litvinovi. Chce více než 16 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a29n 70K81o37b44ě12r29s80k85ý 1860816591513

Já jsem spíše zvědavý jak dopadne spor RegioJet vs ČD. Jen bych rád připomněl, že navzdory tomu co Jančura prohlašuje to byl on kdo snížil první ceny. Když se ČD přizpůsobili nastalo fňukání o zlých ČD. Potom ještě podstřelil Leo svými jízdenkami za 99 Kč. Navíc daný subejkt může snížit ceny i pokud je dominantní za účelem setrvání na trhu. No to bude ještě zajímavé. Ale osobně fandím ČD, protože si pamatuji jak to bylo.

+2/−1
28.9.2015 0:28

J47a36k72u74b 69M31o80t87e96j60l 9516784125388

Fandíte podniku, který není schopen vydělávat na nejlukrativnější trase v ČR?

0/−1
30.9.2015 17:09

J33a49n 62K11o45b47ě13r69s85k27ý 1690136301903

Ano fandím, protože za posledních 5 let udělali velký krok dopředu. A kdo říká že prodělávají, Jančura ? Ono je rozdíl mezi tím co říká Jančura a realitou. Navíc jejich Expresy jezdí plné.

+1/0
30.9.2015 17:37

J69i91r16k41a 66D66v22o50ř49á31k 4785600943318

Obviňujete Jančuru z nezákonného jednání? Že odevzdává zfalšované výroční zprávy? Ba ne. Jeho jízdné opravdu vypadá pod reálnými náklady.

0/0
8.10.2015 11:45

J96i89r92k39a 83D59v49o78ř57á63k 4415960503118

Pardon, překouk jsem se. Zdálo s mi, že se tu mluví o prokazatelném prodělku Jančury.;-D

Kdyby soukromníci tolik netlačili na podnákladové ceny, pravděpodobně by byli dávno v plusu všichni tři.

0/0
8.10.2015 12:14
Foto

T87o68m14á82š 14K20i84r75o68v 1805868945957

Já nevím, jak ostatní cestující, ale já když jsem jel do Prahy s Megabusem (Asianou, chcete-li), tak se jelo hezky. Se StudentAgency semi ale jezdí lépe, protože na palubě autobusu je (alespoň) nějaký ten servis. A i přežiju, že jízdenku si kupuji v "předprodeji". Ani jeden dopravce (když jezdili oba) jeli rovnou z Varů do Prahy nonstop.

0/0
25.9.2015 17:47

L65u81b49o60š 95Č25e34r19n90ý 6949719227378

Jen dobře že toho rusáka vytlačil....R^

+1/−3
25.9.2015 13:35

L60a85d42i65s62l18a13v 79M52i97k29a 1891919894474

Jančutu nijak nemusím, ale co je tedy konkurence, když ne boj cenami a kvalitou  o zákazníka? Ale chápu, že v pokřivené EU kde už žádné svobodné podnikání neexistuje je to skoro zločin....

+3/−4
25.9.2015 11:08

P91e78t17r 63Č24e78r62v82e60n96ý 3596561892155

Bojovat cenou je samozřejmě možné.

Není však možné nabízet zjevně podnákladové ceny v okamžiku, kdy má společnosti 99,9 % příjmů z úplně jiných aktivit, než té, ve které takto bojuje cenou.

+3/−1
25.9.2015 12:23

J72i43r94k91a 19D48v72o47ř17á94k 4535390433568

Jančura pokřivenosti pravidel EU v boji s konkurencí velice silně využívá.

0/0
8.10.2015 11:46

J77e69n17d96a 94K43r26á10s56a 1789426308

Normální konkurenční boj ! Podobným způsobem by se mohli soudit třeba malý prodejci,že je "vytlačují" z trhu obchodní řetězce ! Nebýt Jančury,tak nás dodnes vozí líný odboráři z ČD starými špinavými vlaky !:-P

+5/−9
25.9.2015 10:47
Foto

A96l70a62n 12Ř79e57p16k30a 4945176

Jasně, proto nás Regiojet vozí v samých supermoderních vlacích z Rumunska (slib na začátku) v ceně 1 milion eur, které jsou vždy čisté a vše mají plně funkční (klimatizaci, záchody, WiFi..). :)

+5/−1
25.9.2015 14:15

J23a27n 57K94o55b82ě40r43s25k17ý 1820186521273

ČD začali svůj vozový park modernizovat a kupovat nové vlaky už dávno před Jančurou. Příště si zjistěte fakta ať nejste za trotla.

+1/−1
28.9.2015 0:43

J49e80n86d81a 18K76r98á77s90a 1619686398

Ještě napište,že vždy poskytovaly lepší služby,v čistých vlacích s ochotných odborařským personálem,a já se dojetím rozpláču ;-D

+1/−1
28.9.2015 8:27

J27i19r34k90a 37D62v98o71ř48á21k 4885800263678

Má pravdu. Stačí srovnat datum výroby těch vlaků a vagonů s datem "výroby" Regiojetu.

0/0
8.10.2015 11:50

J15a10r95o11s85l81a63v 79T92a37c40h66o48v17s34k15y 2502570264640

A to je takovy problem se na tu trasu vratit pote, co Jancura zase ceny zvednul ?

+1/−3
25.9.2015 10:40

O31l71d13ř96i96c58h 27J25a63n50e19č47e70k 8289946823191

problém ani tak ne, ale...

1) už jste možná zkrachoval

2) Vy stejně jako všichni ostatní víte, že on to udělá znovu - takže vůbec nemá smysl se o to pokoušet, tedy pokud na tom nechcete (nebo nemůžete) promrhat ještě víc peněz než on

+5/0
25.9.2015 10:44

J85a60r72o38s40l37a69v 20T43a35c68h15o10v13s64k75y 2752200874450

On na tech trasach trati. Nemuze to delat vecne a ani nepokryje celou dopravu v CR, aby zrusil konkurenci. Takze stacilo by v dobe, kdy tam kazi ceny jezdit jinde a pak se hned vratit.

0/0
25.9.2015 10:49

O73l39d82ř83i66c31h 74J21a75n26e39č69e63k 8869546743161

tratí. ale ne víc než Vy. a narozdíl od Vás si to může dovolit anebo si to alespoň může dovolit déle (pokud nejste ČD).

"stačilo by v době, kdy tam kazí ceny, jezdit jinde" - tak to je dobrý fór - pokud máte pocit, že "jinde" existuje tolik výdělečných linek, proč tam sám nepodnikáte? navíc pokud jste regionální firma a Vaši řidiči bydlí v Karlových Varech, těžko ze dne na den spustíte (např.) linku Brno - Ostrava. a tak jako tak, pokud se rozhodne, že Vás zničí - a to byl přeci přesně případ Asiany - tak se na Vás okamžitě vrhne i "tam jinde".

+1/0
25.9.2015 11:03

J77a69r98o74s66l68a87v 17T80a38c80h13o47v66s63k29y 2172980964240

Jak to, ze ne vic _ On tam jezdi se ztratou, konkurence nejezdi. Ja tam nepodnikam, protoze by me to nebavilo. Ja jen nevim, na co si stezuji. Kdyz Vancura snizuje dumpingem vynosnost tras pod nulu, tak jdu jinam a az se vynosnost zvysi, tak se vratim.

0/0
25.9.2015 11:10

O97l97d57ř53i13c88h 68J23a91n88e69č43e10k 8879306453811

on stejně jako Vy tam tratí, když tam jezdíte oba a soupeříte (mj.) nízkou cenou.

pokud je tam sám, tak netratí, protože zdraží.

když se vrátíte, tak opět zlevní a tratit budete oba.

nechápu Vaše úvahy a nechápu, jak jste přišel na to, že on tam tratí, i když je tam sám.

0/0
25.9.2015 11:17

K66a14r40e17l 27Š96o42u67m40a47l 1444353318

Vy si to představujete jako Hurvínek válku. Na zajišťování autobusové přepravy potřebujete licenci na každou jednotlivou linku. Nemůžete se rozhodnout a přesměrovávat si autobusy, jak se vám zlíbí. Musíte plnit podmínky licence, jinak víckrát žádnou další licenci od toho kterého kraje nebo samosprávy nedostanete. Další věc jsou smlouvy na jednotlivá nádraží, kde máte jasně stanoveno na jaká stání zajíždíte a v jakých časech. Opravdu to není stejné jako když se v pátek rozhodnete že místo na chalupu pojedete do zoo....

+7/0
25.9.2015 11:04

J96a33r35o66s16l80a54v 11T75a18c25h83o28v21s24k88y 2242770324620

Vidite komplikace tam, kde nejsou.

0/−3
25.9.2015 11:11

K41a85r63e25l 57Š92o67u50m35a16l 1554113818

ROFL

+1/0
25.9.2015 11:12

J54i54r43k22a 12D63v93o77ř74á85k 4585380403188

Vy se raději do podnikání se samosprávou nepouštějte.

0/0
8.10.2015 11:48

J81o58s48e29f 32H54o21n52e74š 7701932800523

Zkuste si to a pak se nebudete tak hloupě ptát

0/0
25.9.2015 21:07

P65a96v17e18l 67K88u77n71c 9202429438698

"Před pánem stejská si, za rohem vejská si." To napsal o typické povaze českého sedláka někdo významný, snad Karel Havlíček Borovský.

Na dvojaké chování pana Jančury a jím vlastněných společností to padne jako ulité (jak už níže napsal pan Augustyn).

+5/0
25.9.2015 10:33

T43o19m60a76s 91A85u49g70u44s38t19y27n 6347966611620

wow, děkuji za téměř citaci :)

+1/0
25.9.2015 23:18

S32t98a31n68i36s92l98a96v 32T29v60r31z 4326497913799

Ještě jsem neslyšel, že by si šéf ST stejskal na cokoli ve svém hlavním předmětu podnikání. Stejská si jenom v oblasti dopravy.

0/0
25.9.2015 23:27

J76i18r89k20a 51D19v65o19ř26á87k 4655260353718

To je pravda, ale nic to nemění na ztrátovosti RegioJetu. I když zezačátku se Jančura snažil do médií lhát o údajné rentabilitě a pak neudržitelnou strategii otočil.

0/0
8.10.2015 11:53

M78i58c70h53a74l 57T78o21m69i22n49s33k83ý 9911885267514

Začněte férově podnikat, koupte si na úvěr autobus a jezděte například Praha - Karlovy Vary za minimální lidové ceny, třeba za 50kč - nižší než konkurence, protože nechcete hromadit velké zisky, ale stačí vám málo protože vás práce baví a chcete být fér.

X

Ale pak se stane, že přijde Jančura a začne na stejné lince jezdit za 20kč. Může si to dovolit, protože vydělává jinde. Aby jste jezdili za 20kč  vám nepokryje ani náklady natož splátky z úvěru. Navštíví vás exekutor, autobus dá do držby, prodá ho za zlomek ceny a na zbytek úvěru prádá váš dům/byt nebo celý život budete muset věřitelům splácet.

X

cestující to samozřejmě jako aroganci od Jančury neberou.;-(

ale 16 mega je minimu které by měl Jančura za své jednání zaplatit.

+12/0
25.9.2015 10:20

J82a17k85u76b 41P26r84o53k42e87š 6793598702823

Jen tak mimochodem, tomu Jančurovi ty autobusy spadly z nebe?

+1/−3
25.9.2015 10:27

O81l18d65ř13i35c58h 53J90a30n36e11č60e20k 8989816963251

nespadly. on by taky musel jezdit za 50, aby byl v zisku. jenže vydělává jinde, takže si může dovolit jezdit za 20, ale poté, co Vás zničí (protože Vy jinde nevyděláváte a tak při ceně 20 rychle zkrachujete), zdraží na 60. a o tom to celé je.

+4/0
25.9.2015 10:42

J85a42k95u76b 98P83r88o71k71e93š 6213588722353

No ale aby mohl jezdit za 20 místo za 50 tak na to musel někde vydělat a na rozdíl od ČSAD tady Jančura před revolucí nebyl. Takže i on musel nějak začít a přesto se mu podařilo ČSAD a jejich po hrobky porazit, takže to asi nebude jen o ceně.

+1/−2
25.9.2015 10:47

O78l81d41ř88i61c11h 19J80a59n47e57č57e42k 8859216883821

to že někde musel začít a musel si svou současnou pozici vybojovat ho ještě neopravňuje k tomu, aby libovolně mohl penězi likvidovat svoji současnou konkurenci.

to by totiž šlo říct o víceméně každé firmě vzniklé v tržním prostředí.

nesměšujte prosím to, jak začal, s tím, jak se zachoval vůči Asianě nebo třeba ČSAD Liberec nebo Hotlineru (do Varů jsem nikdy nejezdil, takže nevím, jak přesně to vypadalo tam, na lince do Liberce by asi býval vyhrál tak jako tak, i když by býval jezdil za ceny shodné s ČSAD, protože prostě nabízel mnohem více, asi i proti Hotlineru, protože měl mnohem efektivnější rezervační systém - ale bývalo by mu to trvalo mnohem déle, než když je vyhnal predátorskými cenami).

za to, jakým způsobem ovládl autobusy do Brna, stejně jako za to, jak změnil veřejnou dopravu v ČR obecně ho maximálně respektuju, což ovšem neznamená, že schvaluji jakékoliv jeho podnikatelské chování.

0/0
25.9.2015 10:58

S92t31a88n97i62s55l96a49v 22T88v14r50z 4696807283369

Jenže on, narozdíl od ČSAD nezískává peníze z dopravy, ale z jiných předmětů činnosti. Například z Au-Pair a aktivit okolo.

0/0
25.9.2015 23:29

J25i52r87k84a 30D10v64o35ř33á41k 4855950483458

Je to tak, Jančura má peníze z přeprodeje letenek a tím platí ztrátu z podnákladových cen v jiných podnikáních. Je to trochu jako když supermarket mají peníze z bankonvích operací a jimi likvidují konkurenci drobných krámů.

0/0
8.10.2015 11:56

J41a24n 38J17e10m68e88l41k56a 1915430

tak to bohužel je..

0/0
25.9.2015 11:40

M36i16c13h68a68l 70K43u16r87z 3611677835728

Zajímalo by mě, kolik budou platit České dráhy. Ty dělají přesně totéž. Ovšem quod licet Jovi ...

0/−4
25.9.2015 10:06

J39i15ř46í 68E97r97b29e73n 1183354926647

Jak dělají přesně totéž? Vyrážejí snad na tutéž trať o minutu dřív s cenou o polovinu nižší než chudáček Jančura? ;-D

+2/0
26.9.2015 21:00

M14a38t66ě88j 29V25o83n97d52ř72i17č30k98a 4264370278376

České dráhy nejezdí s nižšími cenami, než Jančura. Podstatné je navíc to, že Regiojet byl první, kdo přišel s na tu dobu extrémně nízkými cenami.

0/0
26.9.2015 23:21

J77a12n 34K35o76b48ě25r94s59k36ý 1190336451373

ÚHOS zatím nic neprokázalo. Navíc i ČD mohou snížit cenu pokud by hrozilo vytlačení z trhu. Takže si své soudy nechte pro sebe.

0/0
28.9.2015 0:45

R86o39m59a42n 76H77a12n58u93s 8775647579554

No občas s nimi jedu do nebo z Liberce, ale než vytlačili ČSAD (ta jezdila např. každý den v 5,30 hod.)  a dalšího dopravce měli cenu 60Kč, teď když je vytlačili 85Kč předplacené, v hotovosti 100 Kč. Nejdřív jako ČSAD stavěli na zastávkách dnes už nemusí a nestaví nikde jen v Praze. V neděli dlouho jezdili až od 7,00 takže jsem musel do Prahy do práce autem. Takže kvalita spoje (komfort sedadel, audio, noviny a káva) se zlepšila, ale jen pro Liberečany, ale bohužel i zdražila. Ostatní pokud s nimi chtějí jet si musí o 3/4hodiny přivstat a jet 15km do Liberce a pak kolem baráku zase na Prahu, ale to jde brzo ráno jen ve všední dny.

+2/−1
25.9.2015 10:05

O17l93d94ř90i77c30h 57J80a18n65e86č11e13k 8409226793981

"bohužel i zdražila" - tak to asi máte dost špatnou paměť. kolik že to z Liberce do Prahy stálo než na linku přišla SA? nějakých 88Kč (včetně místenky, bez níž jste se často do autobusu vůbec nedostal) - a to prosím v cenách z roku 2000, tak jaké zdražení?! těch 60Kč (místy i méně) to stálo toliko v průběhu konkurenčního boje.

"ČSAD stavěli na zastávkách" - kde? možná v Hodkovicích - tam teď staví (některé) busy z/do Jablonce.

že zmizely první ranní spoje je asi to jediné, s čím bych souhlasil.

0/0
25.9.2015 10:11

R87o47m25a62n 82H83a70n39u97s 8665937119344

Hodkovice, Paceřice, Příšovice-Svijany.

Místenka z těchto stanic kupovat nešla. Takže cca 75Kč.

A ten první bus zas tak přecpaný nebýval.

A teď dám plus 30 Kč za jízdu busu do Liberce nebo musím autem.

Než v Hodkovicích začal stavět BUS Line, musel jsem jezdit 2 roky do Liberce a pak kolem Hodkovic zase SA na Prahu.

Bohužel ani Bus Line JBC nejezdí o víkendu tak brzo abych to do práce stihl. Takže jezdím autem.

PS: před tím jsem jezdil s ČSAD Liberec bez problému 18 let v sobotu, v neděli i ve svátek.

0/0
25.9.2015 10:43

O32l76d81ř70i60c47h 14J29a24n38e54č59e66k 8819786343201

o.k. Paceřice a Příšovice beru. ale to je několik set lidí, kteří ztratili - zatímco přes 100 000 lidí kteří musí přes Liberec (kromě Liberce i celé Frýdlantsko, Chrastava atd.) na tom vydělali.

bohužel zavděčit se nelze vždy všem. těm co musí v sobotu, neděli, svátek brzo ráno do Prahy moc není. a těch z Hodkovic, Paceřic, Příšovic ještě méně...

0/0
25.9.2015 10:49

J90a10k54u62b 64P83r57o66k68e78š 6413178922583

Možná právě proto ten autobus nejezdí nemyslíte?  K čemu provozovat nevytížený spoj? Jinak jako cestující mezi hlavními stanicemi vás zase mohu ujistit ze mi vadí když spoj zastavuje v každých Kotěhůlkách a jede trasu 2x tak dlouho.

0/0
25.9.2015 10:53

J28a82n 51S71ů85r76a 4805633393182

autobus v 5.30 jezdí každý všední den. jízdenka stojí 95 kč, za dob ČSAD 88 korun. V době, kdy nafta stále 16 korun a nebylo mýto.  zastávky typu Hodkovice vymetá Busline s linkou do Jablonce.

0/0
25.9.2015 14:40

T48o50m43a94s 48A53u39g21u72s26t86y69n 6897436321310

Nafta stála 16 korun naposledy v roce 1995, SA vzniklo v roce 1996, autobusové linky provozuje podle wikipedie až od roku 2004 (výroční zprávy zveřejňuje až od roku 2007), tak co to je za blábol o naftě za 16 korun? V té době stála minimálně 24 korun... Pan Sůra chce vyhrát cenu demagog roku?

0/−1
25.9.2015 23:33

J15a75n 88J46e60m45e96l46k66a 1175630

Je to svým způsobem konkurenční boj. Hodně tvrdý, destrukční, ale stejně to tak bude probíhat. Třeba víc skrytě.

0/−2
25.9.2015 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.