- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já jsem spíše zvědavý jak dopadne spor RegioJet vs ČD. Jen bych rád připomněl, že navzdory tomu co Jančura prohlašuje to byl on kdo snížil první ceny. Když se ČD přizpůsobili nastalo fňukání o zlých ČD. Potom ještě podstřelil Leo svými jízdenkami za 99 Kč. Navíc daný subejkt může snížit ceny i pokud je dominantní za účelem setrvání na trhu. No to bude ještě zajímavé. Ale osobně fandím ČD, protože si pamatuji jak to bylo.
Fandíte podniku, který není schopen vydělávat na nejlukrativnější trase v ČR?
Já nevím, jak ostatní cestující, ale já když jsem jel do Prahy s Megabusem (Asianou, chcete-li), tak se jelo hezky. Se StudentAgency semi ale jezdí lépe, protože na palubě autobusu je (alespoň) nějaký ten servis. A i přežiju, že jízdenku si kupuji v "předprodeji". Ani jeden dopravce (když jezdili oba) jeli rovnou z Varů do Prahy nonstop.
Jančutu nijak nemusím, ale co je tedy konkurence, když ne boj cenami a kvalitou o zákazníka? Ale chápu, že v pokřivené EU kde už žádné svobodné podnikání neexistuje je to skoro zločin....
Bojovat cenou je samozřejmě možné.
Není však možné nabízet zjevně podnákladové ceny v okamžiku, kdy má společnosti 99,9 % příjmů z úplně jiných aktivit, než té, ve které takto bojuje cenou.
Normální konkurenční boj ! Podobným způsobem by se mohli soudit třeba malý prodejci,že je "vytlačují" z trhu obchodní řetězce ! Nebýt Jančury,tak nás dodnes vozí líný odboráři z ČD starými špinavými vlaky !
Jasně, proto nás Regiojet vozí v samých supermoderních vlacích z Rumunska (slib na začátku) v ceně 1 milion eur, které jsou vždy čisté a vše mají plně funkční (klimatizaci, záchody, WiFi..). :)
A to je takovy problem se na tu trasu vratit pote, co Jancura zase ceny zvednul ?
problém ani tak ne, ale...
1) už jste možná zkrachoval
2) Vy stejně jako všichni ostatní víte, že on to udělá znovu - takže vůbec nemá smysl se o to pokoušet, tedy pokud na tom nechcete (nebo nemůžete) promrhat ještě víc peněz než on
"Před pánem stejská si, za rohem vejská si." To napsal o typické povaze českého sedláka někdo významný, snad Karel Havlíček Borovský.
Na dvojaké chování pana Jančury a jím vlastněných společností to padne jako ulité (jak už níže napsal pan Augustyn).
wow, děkuji za téměř citaci :)
Začněte férově podnikat, koupte si na úvěr autobus a jezděte například Praha - Karlovy Vary za minimální lidové ceny, třeba za 50kč - nižší než konkurence, protože nechcete hromadit velké zisky, ale stačí vám málo protože vás práce baví a chcete být fér.
Ale pak se stane, že přijde Jančura a začne na stejné lince jezdit za 20kč. Může si to dovolit, protože vydělává jinde. Aby jste jezdili za 20kč vám nepokryje ani náklady natož splátky z úvěru. Navštíví vás exekutor, autobus dá do držby, prodá ho za zlomek ceny a na zbytek úvěru prádá váš dům/byt nebo celý život budete muset věřitelům splácet.
cestující to samozřejmě jako aroganci od Jančury neberou.
ale 16 mega je minimu které by měl Jančura za své jednání zaplatit.
Jen tak mimochodem, tomu Jančurovi ty autobusy spadly z nebe?
Zajímalo by mě, kolik budou platit České dráhy. Ty dělají přesně totéž. Ovšem quod licet Jovi ...
Jak dělají přesně totéž? Vyrážejí snad na tutéž trať o minutu dřív s cenou o polovinu nižší než chudáček Jančura?
No občas s nimi jedu do nebo z Liberce, ale než vytlačili ČSAD (ta jezdila např. každý den v 5,30 hod.) a dalšího dopravce měli cenu 60Kč, teď když je vytlačili 85Kč předplacené, v hotovosti 100 Kč. Nejdřív jako ČSAD stavěli na zastávkách dnes už nemusí a nestaví nikde jen v Praze. V neděli dlouho jezdili až od 7,00 takže jsem musel do Prahy do práce autem. Takže kvalita spoje (komfort sedadel, audio, noviny a káva) se zlepšila, ale jen pro Liberečany, ale bohužel i zdražila. Ostatní pokud s nimi chtějí jet si musí o 3/4hodiny přivstat a jet 15km do Liberce a pak kolem baráku zase na Prahu, ale to jde brzo ráno jen ve všední dny.
"bohužel i zdražila" - tak to asi máte dost špatnou paměť. kolik že to z Liberce do Prahy stálo než na linku přišla SA? nějakých 88Kč (včetně místenky, bez níž jste se často do autobusu vůbec nedostal) - a to prosím v cenách z roku 2000, tak jaké zdražení?! těch 60Kč (místy i méně) to stálo toliko v průběhu konkurenčního boje.
"ČSAD stavěli na zastávkách" - kde? možná v Hodkovicích - tam teď staví (některé) busy z/do Jablonce.
že zmizely první ranní spoje je asi to jediné, s čím bych souhlasil.