Diskuze

Vytlačení Asiany může Jančuru přijít draho. Žaluje ho o 16 milionů

Více než sedm let poté, co vyjel poslední autobus společnosti Asiana mezi Prahou a Brnem, zaměstnává tehdejší spor dvou největších prodejců letenek v Česku právníky a soudy. Úspěšnější v konkurenční šarvátce byla tehdy Student Agency, ale za své kroky dostala pětimilionovou pokutu, teď firmu Radima Jančury čeká klání o náhradu škody majiteli Asiany Alexeji Litvinovi. Chce více než 16 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já jsem spíše zvědavý jak dopadne spor RegioJet vs ČD. Jen bych rád připomněl, že navzdory tomu co Jančura prohlašuje to byl on kdo snížil první ceny. Když se ČD přizpůsobili nastalo fňukání o zlých ČD. Potom ještě podstřelil Leo svými jízdenkami za 99 Kč. Navíc daný subejkt může snížit ceny i pokud je dominantní za účelem setrvání na trhu. No to bude ještě zajímavé. Ale osobně fandím ČD, protože si pamatuji jak to bylo.

2 1
možnosti

Fandíte podniku, který není schopen vydělávat na nejlukrativnější trase v ČR?

0 1
možnosti
Foto

Já nevím, jak ostatní cestující, ale já když jsem jel do Prahy s Megabusem (Asianou, chcete-li), tak se jelo hezky. Se StudentAgency semi ale jezdí lépe, protože na palubě autobusu je (alespoň) nějaký ten servis. A i přežiju, že jízdenku si kupuji v "předprodeji". Ani jeden dopravce (když jezdili oba) jeli rovnou z Varů do Prahy nonstop.

0 0
možnosti

Jen dobře že toho rusáka vytlačil....R^

1 3
možnosti

Jančutu nijak nemusím, ale co je tedy konkurence, když ne boj cenami a kvalitou  o zákazníka? Ale chápu, že v pokřivené EU kde už žádné svobodné podnikání neexistuje je to skoro zločin....

3 4
možnosti

Bojovat cenou je samozřejmě možné.

Není však možné nabízet zjevně podnákladové ceny v okamžiku, kdy má společnosti 99,9 % příjmů z úplně jiných aktivit, než té, ve které takto bojuje cenou.

3 1
možnosti

J12e30n60d79a 28K14r61á79s17a

25. 9. 2015 10:47

Normální konkurenční boj ! Podobným způsobem by se mohli soudit třeba malý prodejci,že je "vytlačují" z trhu obchodní řetězce ! Nebýt Jančury,tak nás dodnes vozí líný odboráři z ČD starými špinavými vlaky !:-P

5 9
možnosti

A72l19a41n 74Ř62e14p44k15a

25. 9. 2015 14:15

Jasně, proto nás Regiojet vozí v samých supermoderních vlacích z Rumunska (slib na začátku) v ceně 1 milion eur, které jsou vždy čisté a vše mají plně funkční (klimatizaci, záchody, WiFi..). :)

5 1
možnosti

A to je takovy problem se na tu trasu vratit pote, co Jancura zase ceny zvednul ?

1 3
možnosti

problém ani tak ne, ale...

1) už jste možná zkrachoval

2) Vy stejně jako všichni ostatní víte, že on to udělá znovu - takže vůbec nemá smysl se o to pokoušet, tedy pokud na tom nechcete (nebo nemůžete) promrhat ještě víc peněz než on

5 0
možnosti

P83a56v51e83l 20K98u14n29c

25. 9. 2015 10:33

"Před pánem stejská si, za rohem vejská si." To napsal o typické povaze českého sedláka někdo významný, snad Karel Havlíček Borovský.

Na dvojaké chování pana Jančury a jím vlastněných společností to padne jako ulité (jak už níže napsal pan Augustyn).

5 0
možnosti

wow, děkuji za téměř citaci :)

1 0
možnosti

Začněte férově podnikat, koupte si na úvěr autobus a jezděte například Praha - Karlovy Vary za minimální lidové ceny, třeba za 50kč - nižší než konkurence, protože nechcete hromadit velké zisky, ale stačí vám málo protože vás práce baví a chcete být fér.

X

Ale pak se stane, že přijde Jančura a začne na stejné lince jezdit za 20kč. Může si to dovolit, protože vydělává jinde. Aby jste jezdili za 20kč  vám nepokryje ani náklady natož splátky z úvěru. Navštíví vás exekutor, autobus dá do držby, prodá ho za zlomek ceny a na zbytek úvěru prádá váš dům/byt nebo celý život budete muset věřitelům splácet.

X

cestující to samozřejmě jako aroganci od Jančury neberou.;-(

ale 16 mega je minimu které by měl Jančura za své jednání zaplatit.

12 0
možnosti

Jen tak mimochodem, tomu Jančurovi ty autobusy spadly z nebe?

1 3
možnosti

M85i58c86h46a70l 41K58u68r49z

25. 9. 2015 10:06

Zajímalo by mě, kolik budou platit České dráhy. Ty dělají přesně totéž. Ovšem quod licet Jovi ...

0 4
možnosti
Foto

J20i15ř15í 64E87r68b63e49n

26. 9. 2015 21:00

Jak dělají přesně totéž? Vyrážejí snad na tutéž trať o minutu dřív s cenou o polovinu nižší než chudáček Jančura? ;-D

2 0
možnosti

R60o81m43a64n 88H42a57n64u11s

25. 9. 2015 10:05

No občas s nimi jedu do nebo z Liberce, ale než vytlačili ČSAD (ta jezdila např. každý den v 5,30 hod.)  a dalšího dopravce měli cenu 60Kč, teď když je vytlačili 85Kč předplacené, v hotovosti 100 Kč. Nejdřív jako ČSAD stavěli na zastávkách dnes už nemusí a nestaví nikde jen v Praze. V neděli dlouho jezdili až od 7,00 takže jsem musel do Prahy do práce autem. Takže kvalita spoje (komfort sedadel, audio, noviny a káva) se zlepšila, ale jen pro Liberečany, ale bohužel i zdražila. Ostatní pokud s nimi chtějí jet si musí o 3/4hodiny přivstat a jet 15km do Liberce a pak kolem baráku zase na Prahu, ale to jde brzo ráno jen ve všední dny.

2 1
možnosti

"bohužel i zdražila" - tak to asi máte dost špatnou paměť. kolik že to z Liberce do Prahy stálo než na linku přišla SA? nějakých 88Kč (včetně místenky, bez níž jste se často do autobusu vůbec nedostal) - a to prosím v cenách z roku 2000, tak jaké zdražení?! těch 60Kč (místy i méně) to stálo toliko v průběhu konkurenčního boje.

"ČSAD stavěli na zastávkách" - kde? možná v Hodkovicích - tam teď staví (některé) busy z/do Jablonce.

že zmizely první ranní spoje je asi to jediné, s čím bych souhlasil.

0 0
možnosti