Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropští investoři přišli o miliardy, teď zvažují žalobu na Volkswagen

Evropští akcionáři německé automobilky Volkswagen zvažují, že budou po firmě soudní cestou požadovat odškodné za ztráty, které jim způsobil skandál s podvody při měření emisí u naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15l62e35š 19J36a44n91á44č94e30k 3253814146283

Jak se můžou soudit?? Vždyť pokles ceny nebo úplné znehodnocení akcie je riziko s kterým každý kupující musí počítat!!!

0/0
29.9.2015 10:47

K15a64r19e66l 48U55r93b33a34n 2894914441179

Lhaní na valné hromadě je soudně postižitelné.

0/0
30.9.2015 16:06

M45a34r42t36i17n 50H86r88o78u87d36n41ý 6918847302186

Nějak jsem to nepobral... oni jsou akcionáři a z logiky věci mohou významně ovlivňovat dění ve firmě - na valných hromadách odvolávat členy představenstva, atp. Což zjevně nedělali. Takže teď ponesou následky ve formě poklesu akcií.

+1/0
27.9.2015 8:57

J83a54n 30H15e19p37n39a43r 9391514760698

Jak prisli o miliardy? Diky tomu podvodu nejprve ziskali miliardy a ted zas o ne prisli.

0/0
25.9.2015 19:22

M80i37l45a26n 91Š37v55a20g62r92o18v40s27k38ý 9352759815348

Ekozelení vymysleli umělý "jízdní" cyklus pre měření emisí a VW vymyslel adekvátní režim motoru pro tento umělý cyklus-tak voco iďjot.

+4/−1
25.9.2015 13:01

M56a70r73t24i50n 44N70e39r96m18u94t 9977957648739

To je nápad! Žalobou ještě více snížit hodnotu firmy, kterou žalujeme v podstatě za to, že klesla její hodnota

+3/0
25.9.2015 9:25

V26á17c50l52a19v 49Š64o38b20r 5553892467880

To bude od investorů kteří nevlastní podíl ve firmě ale pouze a jen investovali peníze do nějakého "programu".

takovým je upřímně jedno jaká je hodnota firmy.

0/0
25.9.2015 9:42

M86a79r11t62i61n 15N94e16r95m66u86t 9107557628399

takové nelituji, to je prostě riziko života

0/0
25.9.2015 10:35

P47a24v63e96l 52O66d10r31a84z33i72l 6844909417620

Přitom nejde o žádnou škodu, ale o korekci ceny nadhodnocené prodeji, dosaženými falšováním.

0/0
25.9.2015 12:48

J67a59r96o80s51l26a16v 41S46i90r68o67k30y 7500623514634

VW, Skodofka .. RvRvRv   poradne jim podvod osolit !!!

0/−2
25.9.2015 9:13

M85i34l89a94n 91Š92v92a32g85r58o26v38s88k29ý 9142739425978

Asi se už chystá New Volkswagen a prázdný starý se hodí justici. Ríšský kancléř se v nebi obrací.

0/0
25.9.2015 9:11

J37i13ř73í 20E23r41b82e27n 1153824986797

Vzhledem k tomu, že téměř polovinu VWAG vlastní rodina Porsche/Piech/Hahn a spolková země Dolní Sasko, není váš nápad příliš pravděpodobný.

+1/0
25.9.2015 12:07

V79á31c81l18a97v 66Š50o66b75r 5663132587640

Investor nutně nemusí být akcionář...

a řekl bych že toto jsou žaloby od těch co akcionáři nejsou.

0/0
25.9.2015 9:07

M67a89r13t57i70n 64D92y86t51r35y48c88h 7744214588221

Odškodnění akcionářů za co? Za to, že na vlastní riziko zainvestovali do akcií a jejich kalkul nevyšel?

Tvl... tenhle svět se staví na hlavu. Každej má nárok z někoho ždímat prachy, i kdyby  jen za to, že se špatně probudil...

+5/0
25.9.2015 8:34

V73i86k19t33o16r 77N94á56r79o30ž46n33ý 3759322698

Přesně tak. Pokud investuji do akcií , měl bych si být vědom všech rizik ....

+2/0
25.9.2015 9:33

V98á25c55l54a50v 79Š68o44b28r 5153912387940

Ovšem tito lidi patrně neinvestovali do akcií ale pouze do firmy jako takové...

investor nemusí být nutně akcionářem.

0/−1
25.9.2015 9:43

J43i29ř33í 55K90o54s11i78n92a 1352574886949

Aha a když je VW akciovka, tak jak tedy oni investoři investovali? Popište, prosím, ten mechanismus co nejpodrobněji.

+1/0
25.9.2015 10:16

M55a77r49t27i69n 21K29o64d49a73t 2297656182427

To samozrejme je, jenom me zajimalo, jestli nahodou neprisli o majetek, kdyz kolega tvrdi, ze nikdo nemohl prijit o jmeni...

0/0
25.9.2015 8:30

J15a52n 90N27o24v49á98k 9235608964905

Z čehopak by se takové odškodné akcionářům platilo?

Přece ze zisku, který by se jinak rozdělil akcionářům ;-D

+5/0
25.9.2015 0:50

D41a31d30a89k 15P89e96t64r 7551330904938

Investor nemusí být akcionář.

0/0
25.9.2015 5:58

M10a45r79t19i39n 92D55y13t88r82y21c95h 7364124188431

Investor je obecný pojem... akcionář je taky investor.

0/0
25.9.2015 8:35

J49a94n 42N26o51v36á37k 9895978744445

Nemusí, ale zde je.

"...„Pokud budeme schopni s určitou jistotou prokázat, že jsme jako investoři byli touto firmou oklamáni a že nám to ovlivnilo zisky, pak nelze vyloučit, že po ní budeme žádat odškodné,“ uvedl jeden z předních evropských akcionářů Volkswagenu, který si nepřál být jmenován..."

0/0
25.9.2015 16:04

J82i32ř10í 61K19o23s57i90n80a 1432404686299

Titulek tohoto článku není pravdivý. Investor prodělá ve chvíli, kdy akcie prodá pod nákupní cenou. Autor míchá tržní cenu s cenou prodejní, což je nesmysl. Aby tedy investoři přišli o miliardy, museli by své podíly prodat. Pro investory, kteří se dívají několik let dopředu je tato situace naopak velmi příznivá, je dost dobře možné, že takto levné akcie VW již nikdy nebudou. Aféra odezní, pokuta se zaplatí, ale firma pojede dál. Velmi podobné to bylo s British Petroleum (BP) a největší ekologickou katastrofou v dějinách v Mexickém zálivu. BP ji ustála a jede dál a akcionáři též.

Je velmi laciné psát o tom, že ten a ten majitel či investor přišel o miliardy, když ve skutečnosti nic neprodal, jedná se pouze a jen o tržní hodnotu a z té investor v dané chvíli nežije :-)

+9/−1
25.9.2015 0:22

V15o93j12t57a 19S34u63k 3127815627251

Tak chytry Bobanku k tomu BP z jake vysky $ spadla akcie a dnes jakou ma hodnotu,detail prosim pro diskutery zde,ja znam tyto vykyvy.A take kolik let to trva tento nevyznamny rust!!!!! A co jeste kdyz WW pujde do bankrotu tak kdo pojede dal....?? zajimava filozofie investovani,ale spise jenom nesmyslne keci.RvV[>-]!!!!

+1/−3
25.9.2015 0:55

S59t89a73n52i72s17l89a21v 64H58o71r79á87č31e12k 5821788205364

VW do bankrotu? To nemyslíte vážně..;-D;-D;-D

0/0
25.9.2015 7:50

S10t19a35n22i21s57l34a79v 79H72o20r41á11č68e83k 5111288485154

VW do bankrotu? To nemyslíte vážně..;-D;-D;-D

0/0
25.9.2015 7:50

M27a72r53t28i14n 69D42y23t23r36y17c51h 7844914548621

z jakého titulu může někdo, kdo hraje ruletu, zažalovat kasino, které mu prostě nedá výhru, na kterou nemá nárok?

0/0
25.9.2015 8:36

J16i34ř76í 61K93o48s37i19n47a 1532274696219

BP bylo také citováno ohledně krachu a nestalo se tak. Ta firma jede, investuje, zaměstnává a má své akcionáře. Z jaké hlubiny se dokázala vyšplhat od r. 2010 do roku 2014? Nyní je to o trhu, nikoliv o aférách.

Velmi často je výhodné investovat při panice a to je i případ VW. Nemusíte souhlasit, ale psát kultivovaně zcela jistě můžete:-)

0/0
25.9.2015 10:15

M14a29r82t43i72n 92K62o56d89a31t 2527786432217

A co ti, kteří nakoupili za větší cenu než je ta, která je způsobena současným skandálem? Ti momentálně drží akcie o menší hodnotě než v době jejich nákupu. I když neprodávají mají menší jmění.

0/0
25.9.2015 1:32

O52n72d31ř35e49j 55L16o77š76o50t85h 9200782454432

To je riziko investování.

0/0
25.9.2015 7:23

J80i59ř52í 71K12o19s17i33n17a 1212974906169

Ano mají menší hodnotu portfolia, papírově mají méně. Ovšem z hlediska reálných peněz budou mít méně až to prodají. Pokud investovali s penězi, které potřebují za měsíc na zaplacení koupě domu, tak to je nejsou investoři, ale diletanti. Riziko při investování je obří, stejně tak možnost vydělat v porovnání s nulovými úroky na bankovním trhu.

0/0
25.9.2015 10:22

J26a12n 34H82i60n37k 2847455264287

Kromě toho - k čemu soudní pře? Investoři přece firmu ovládají a můžou rozhodnout o odškodnění sebe samých. Samozřejmě na úkor jiných akcionářů, ačkoli byli stejně postižení. Je to podle stejné logiky, jako odškodňování za křivdy v minulém režimu nebo církví. Šikovně se spočítají zisky, které jsme mohli (někdo mohl) mít v případě, že by nedošlo ke znárodnění, a teď, protože ovládáme tento stát, si to necháme zaplatit. A potomci chudých lidí, kteří tenkrát přišli o svou lepší budoucnost, to dnes zaplatí znovu, protože neměli peníze ani žaludek na to, aby se přidali k těm, kteří si na spočítání té újmy najali právníky.

+3/0
24.9.2015 23:41

M41a57r62t24i27n 22F19r70a98n16t41i12š45e48k 7235240503635

a oni je teď prodávají? jestli jo, tak si za ztrátu můžou sami.

+5/0
24.9.2015 23:38

J98a61n 73H25i12n58k 2507605964637

Tito akcionáři se asi chtějí podělit o zisk s právníky, jinak si neumím vysvětlit, že chtějí žalovat sami sebe. Nebo je možné, že zaplacená pokuta (odškodnění) může připravit firmu o peníze bez zdanění, zatímco při výplatě dividendami by zaplatit daň museli. V Česku dokonce 2x.

+3/0
24.9.2015 23:30

J41i74ř57í 96E82r64b90e58n 1583834736937

Mimochodem. akcionářská struktura VW AG je zde:

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share/Shareholder_Structure.html

0/0
24.9.2015 23:27

A16l41e35š 76L29i35s48o96v12s14k36ý 9599158732772

Jak to říká papež František: Když se někde utopí tisíc lidí, to není zpráva, to už nikoho nezajímá. Ale když poklesnou akcie, to je hned celý týden na prvních stránkách novin. V centru společenského zájmu stojí peníze  ane člověk, proto se to celé časem podělá. A uprchlickou vlnou to možná už začíná...

0/0
24.9.2015 23:25

P26a55v13e72l 66O24d54r39a33z57i43l 6284809567640

To jsou řeči, když bylo usmrceno 300 lidí v letadle, tak bylo na prvních stranách dost dlouho.

Jo když se někde utopí 1000 lidí každej druhej den, tak to zajímavý být přestane, to je přirozené.

0/0
25.9.2015 12:54

P65e65t89r 15M54a42r89e35č39e25k 1213101609378

Ti investoři už mají také nějaké socialistické manýry. :-) Akcionáři si přece volí dozorčí radu a vůbec vlastně celé vedení firmy. A tak se podílejí na jejím vedení. A odkdy mají akcie nějakou garantovanou hodnotu nebo míru zisku ?? ;-D To by mne opravdu zajímalo jaký exot to vyslovil ..

+3/0
24.9.2015 23:21

J48i96ř91í 18E85r74b13e54n 1213164786607

To nejsou socialistické manýry, to je americký styl žalob: "Vy můžete za to, že jsem vám dovolil udělat blbost!" ;-D

+3/0
24.9.2015 23:24

J11i11ř28í 84E16r67b49e47n 1483694696987

Nebo ještě lepší citát: "Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?" ;-D

+5/0
24.9.2015 23:28

J29i45r35k29a 72H57o54n24c93ů 2124834601518

R^

0/0
25.9.2015 3:46

J19i93ř80í 60K20o54n82d36r92á40t 4875161538

HM, parazitům se to nelíbí:-/

+1/0
24.9.2015 23:20

T18o52m59á22š 88B77e37n92d88a 4490489820807

A spotřeba se měří na základě emisí...

+2/0
24.9.2015 22:59

T63o61m64á66š 98B26e67n43d95a 4720689860377

Já za ty prachy vezmu i 50.000km. A nepohrdnu ani superbem.

0/0
24.9.2015 22:58

J25o85s72e35f 15Š47e22m29e48l11í63k 7809231160327

To mi připadá, jako kdyby u nás ti spořínci, co se vrhli do pochybných kampeliček je žalovali, že slibovaný výnos 32,5% nebyl dosažen.

+5/0
24.9.2015 22:53

J58i30ř54í 41M76r38á90z 6318704367409

kdyby neplnilo takové auto emise, tak např. neprojde STK (emisemi), nebo ne? to si přece neměří automobilky samy

+2/0
24.9.2015 22:52

R70o48m19a22n 79P90o35l60á62č50e29k 5636439115

A kde STK berou info? Od výrobců, které mají homologační razítko od dalšího úřadu. :-)

0/0
24.9.2015 22:55

J69i61ř25í 59E11r84b85e20n 1443844756277

Homologační razítko vydává úřad (v našem případě MDČR) až poté, co mu to pofouká TÜV.

A bez posuzovacího monopolu TÜV neprojde skrz úřad nic. Němci si to dobře ošetřili, když jeden (TÜV) koupil Ústav pro výzkum motorových vozidel, druhý (Dekra) koupil Ústav silniční a městské dopravy, a de facto i de iure si pro sebe zprivatizovali veškeré posuzování technické způsobilosti vozidel na českém území...

0/0
24.9.2015 23:01

P36e19t98r 33H64o11r98á73k 1759733199364

Emisemi projde i auto s lešenářskou trubkou místo filtru pevných částic.

+1/0
24.9.2015 22:55

A31l71e55š 61J52a80n38á66č20e40k 3163764756713

Lešenářská trubka je dobrý vejfuk, něco vydrží...

0/0
29.9.2015 10:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.