Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropští investoři přišli o miliardy, teď zvažují žalobu na Volkswagen

Evropští akcionáři německé automobilky Volkswagen zvažují, že budou po firmě soudní cestou požadovat odškodné za ztráty, které jim způsobil skandál s podvody při měření emisí u naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A13l94e39š 73J83a81n53á96č57e73k 3753794466573

Jak se můžou soudit?? Vždyť pokles ceny nebo úplné znehodnocení akcie je riziko s kterým každý kupující musí počítat!!!

0/0
29.9.2015 10:47

K82a86r80e66l 30U97r95b86a91n 2654534151509

Lhaní na valné hromadě je soudně postižitelné.

0/0
30.9.2015 16:06

M30a25r50t38i49n 69H41r71o41u59d55n40ý 6578307812566

Nějak jsem to nepobral... oni jsou akcionáři a z logiky věci mohou významně ovlivňovat dění ve firmě - na valných hromadách odvolávat členy představenstva, atp. Což zjevně nedělali. Takže teď ponesou následky ve formě poklesu akcií.

+1/0
27.9.2015 8:57

J72a84n 29H27e98p80n77a35r 9451694630468

Jak prisli o miliardy? Diky tomu podvodu nejprve ziskali miliardy a ted zas o ne prisli.

0/0
25.9.2015 19:22

M25i13l72a29n 77Š41v32a81g17r44o35v19s15k85ý 9512379355368

Ekozelení vymysleli umělý "jízdní" cyklus pre měření emisí a VW vymyslel adekvátní režim motoru pro tento umělý cyklus-tak voco iďjot.

+4/−1
25.9.2015 13:01

M71a77r23t39i28n 80N34e86r50m48u46t 9247917798169

To je nápad! Žalobou ještě více snížit hodnotu firmy, kterou žalujeme v podstatě za to, že klesla její hodnota

+3/0
25.9.2015 9:25

V93á55c37l85a35v 61Š25o96b10r 5493372587190

To bude od investorů kteří nevlastní podíl ve firmě ale pouze a jen investovali peníze do nějakého "programu".

takovým je upřímně jedno jaká je hodnota firmy.

0/0
25.9.2015 9:42

M22a23r39t50i10n 19N96e85r33m84u84t 9917947898909

takové nelituji, to je prostě riziko života

0/0
25.9.2015 10:35

P44a92v51e55l 13O20d39r23a50z98i73l 6554799227890

Přitom nejde o žádnou škodu, ale o korekci ceny nadhodnocené prodeji, dosaženými falšováním.

0/0
25.9.2015 12:48

J89a32r24o74s37l19a95v 23S82i81r30o69k69y 7520933394704

VW, Skodofka .. RvRvRv   poradne jim podvod osolit !!!

0/−2
25.9.2015 9:13

M34i23l65a56n 85Š13v16a11g82r25o98v10s44k50ý 9152219935938

Asi se už chystá New Volkswagen a prázdný starý se hodí justici. Ríšský kancléř se v nebi obrací.

0/0
25.9.2015 9:11

J69i80ř25í 63E73r48b78e68n 1723814506697

Vzhledem k tomu, že téměř polovinu VWAG vlastní rodina Porsche/Piech/Hahn a spolková země Dolní Sasko, není váš nápad příliš pravděpodobný.

+1/0
25.9.2015 12:07

V70á56c69l13a30v 66Š56o43b14r 5293172727530

Investor nutně nemusí být akcionář...

a řekl bych že toto jsou žaloby od těch co akcionáři nejsou.

0/0
25.9.2015 9:07

M92a96r22t48i41n 24D58y74t57r33y57c55h 7704484268761

Odškodnění akcionářů za co? Za to, že na vlastní riziko zainvestovali do akcií a jejich kalkul nevyšel?

Tvl... tenhle svět se staví na hlavu. Každej má nárok z někoho ždímat prachy, i kdyby  jen za to, že se špatně probudil...

+5/0
25.9.2015 8:34

V26i39k33t60o22r 54N51á40r41o30ž48n64ý 3609892508

Přesně tak. Pokud investuji do akcií , měl bych si být vědom všech rizik ....

+2/0
25.9.2015 9:33

V72á52c19l80a51v 65Š30o41b66r 5903942227320

Ovšem tito lidi patrně neinvestovali do akcií ale pouze do firmy jako takové...

investor nemusí být nutně akcionářem.

0/−1
25.9.2015 9:43

J58i27ř39í 66K86o88s82i22n40a 1472544816169

Aha a když je VW akciovka, tak jak tedy oni investoři investovali? Popište, prosím, ten mechanismus co nejpodrobněji.

+1/0
25.9.2015 10:16

M83a70r30t34i92n 13K60o88d40a78t 2437956832237

To samozrejme je, jenom me zajimalo, jestli nahodou neprisli o majetek, kdyz kolega tvrdi, ze nikdo nemohl prijit o jmeni...

0/0
25.9.2015 8:30

J90a96n 80N54o49v36á53k 9965598634555

Z čehopak by se takové odškodné akcionářům platilo?

Přece ze zisku, který by se jinak rozdělil akcionářům ;-D

+5/0
25.9.2015 0:50

D89a89d26a51k 22P14e36t62r 7321490544688

Investor nemusí být akcionář.

0/0
25.9.2015 5:58

M30a64r31t94i72n 82D33y78t35r82y77c74h 7714464878781

Investor je obecný pojem... akcionář je taky investor.

0/0
25.9.2015 8:35

J91a39n 72N69o70v46á22k 9705728874655

Nemusí, ale zde je.

"...„Pokud budeme schopni s určitou jistotou prokázat, že jsme jako investoři byli touto firmou oklamáni a že nám to ovlivnilo zisky, pak nelze vyloučit, že po ní budeme žádat odškodné,“ uvedl jeden z předních evropských akcionářů Volkswagenu, který si nepřál být jmenován..."

0/0
25.9.2015 16:04

J38i69ř31í 90K79o45s37i59n88a 1272414806249

Titulek tohoto článku není pravdivý. Investor prodělá ve chvíli, kdy akcie prodá pod nákupní cenou. Autor míchá tržní cenu s cenou prodejní, což je nesmysl. Aby tedy investoři přišli o miliardy, museli by své podíly prodat. Pro investory, kteří se dívají několik let dopředu je tato situace naopak velmi příznivá, je dost dobře možné, že takto levné akcie VW již nikdy nebudou. Aféra odezní, pokuta se zaplatí, ale firma pojede dál. Velmi podobné to bylo s British Petroleum (BP) a největší ekologickou katastrofou v dějinách v Mexickém zálivu. BP ji ustála a jede dál a akcionáři též.

Je velmi laciné psát o tom, že ten a ten majitel či investor přišel o miliardy, když ve skutečnosti nic neprodal, jedná se pouze a jen o tržní hodnotu a z té investor v dané chvíli nežije :-)

+9/−1
25.9.2015 0:22

V36o84j30t17a 22S51u79k 3757265567691

Tak chytry Bobanku k tomu BP z jake vysky $ spadla akcie a dnes jakou ma hodnotu,detail prosim pro diskutery zde,ja znam tyto vykyvy.A take kolik let to trva tento nevyznamny rust!!!!! A co jeste kdyz WW pujde do bankrotu tak kdo pojede dal....?? zajimava filozofie investovani,ale spise jenom nesmyslne keci.RvV[>-]!!!!

+1/−3
25.9.2015 0:55

S92t76a84n96i83s51l60a32v 83H27o94r18á14č91e96k 5391438865974

VW do bankrotu? To nemyslíte vážně..;-D;-D;-D

0/0
25.9.2015 7:50

S60t60a57n57i43s85l26a15v 58H30o18r88á22č22e60k 5961138605404

VW do bankrotu? To nemyslíte vážně..;-D;-D;-D

0/0
25.9.2015 7:50

M75a46r66t18i95n 96D41y75t25r24y24c22h 7454884278941

z jakého titulu může někdo, kdo hraje ruletu, zažalovat kasino, které mu prostě nedá výhru, na kterou nemá nárok?

0/0
25.9.2015 8:36

J19i44ř28í 50K21o66s46i12n11a 1752374826959

BP bylo také citováno ohledně krachu a nestalo se tak. Ta firma jede, investuje, zaměstnává a má své akcionáře. Z jaké hlubiny se dokázala vyšplhat od r. 2010 do roku 2014? Nyní je to o trhu, nikoliv o aférách.

Velmi často je výhodné investovat při panice a to je i případ VW. Nemusíte souhlasit, ale psát kultivovaně zcela jistě můžete:-)

0/0
25.9.2015 10:15

M52a93r93t77i13n 21K60o93d51a60t 2607126192107

A co ti, kteří nakoupili za větší cenu než je ta, která je způsobena současným skandálem? Ti momentálně drží akcie o menší hodnotě než v době jejich nákupu. I když neprodávají mají menší jmění.

0/0
25.9.2015 1:32

O89n43d18ř71e10j 93L26o51š62o83t19h 9280182104632

To je riziko investování.

0/0
25.9.2015 7:23

J17i29ř69í 58K78o72s30i29n43a 1412774656119

Ano mají menší hodnotu portfolia, papírově mají méně. Ovšem z hlediska reálných peněz budou mít méně až to prodají. Pokud investovali s penězi, které potřebují za měsíc na zaplacení koupě domu, tak to je nejsou investoři, ale diletanti. Riziko při investování je obří, stejně tak možnost vydělat v porovnání s nulovými úroky na bankovním trhu.

0/0
25.9.2015 10:22
Foto

J67a82n 66H48i11n66k 2567675914147

Kromě toho - k čemu soudní pře? Investoři přece firmu ovládají a můžou rozhodnout o odškodnění sebe samých. Samozřejmě na úkor jiných akcionářů, ačkoli byli stejně postižení. Je to podle stejné logiky, jako odškodňování za křivdy v minulém režimu nebo církví. Šikovně se spočítají zisky, které jsme mohli (někdo mohl) mít v případě, že by nedošlo ke znárodnění, a teď, protože ovládáme tento stát, si to necháme zaplatit. A potomci chudých lidí, kteří tenkrát přišli o svou lepší budoucnost, to dnes zaplatí znovu, protože neměli peníze ani žaludek na to, aby se přidali k těm, kteří si na spočítání té újmy najali právníky.

+3/0
24.9.2015 23:41

M36a87r78t11i40n 20F67r84a12n60t40i43š40e90k 7535400373685

a oni je teď prodávají? jestli jo, tak si za ztrátu můžou sami.

+5/0
24.9.2015 23:38
Foto

J24a74n 40H32i37n25k 2837785264707

Tito akcionáři se asi chtějí podělit o zisk s právníky, jinak si neumím vysvětlit, že chtějí žalovat sami sebe. Nebo je možné, že zaplacená pokuta (odškodnění) může připravit firmu o peníze bez zdanění, zatímco při výplatě dividendami by zaplatit daň museli. V Česku dokonce 2x.

+3/0
24.9.2015 23:30

J26i50ř52í 95E25r25b42e69n 1983704886197

Mimochodem. akcionářská struktura VW AG je zde:

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share/Shareholder_Structure.html

0/0
24.9.2015 23:27

A74l55e74š 15L70i33s52o75v93s70k39ý 9869538262722

Jak to říká papež František: Když se někde utopí tisíc lidí, to není zpráva, to už nikoho nezajímá. Ale když poklesnou akcie, to je hned celý týden na prvních stránkách novin. V centru společenského zájmu stojí peníze  ane člověk, proto se to celé časem podělá. A uprchlickou vlnou to možná už začíná...

0/0
24.9.2015 23:25

P14a59v63e27l 61O92d96r67a60z17i44l 6284249587820

To jsou řeči, když bylo usmrceno 300 lidí v letadle, tak bylo na prvních stranách dost dlouho.

Jo když se někde utopí 1000 lidí každej druhej den, tak to zajímavý být přestane, to je přirozené.

0/0
25.9.2015 12:54

P40e65t79r 15M10a83r56e32č54e59k 1363501769558

Ti investoři už mají také nějaké socialistické manýry. :-) Akcionáři si přece volí dozorčí radu a vůbec vlastně celé vedení firmy. A tak se podílejí na jejím vedení. A odkdy mají akcie nějakou garantovanou hodnotu nebo míru zisku ?? ;-D To by mne opravdu zajímalo jaký exot to vyslovil ..

+3/0
24.9.2015 23:21

J21i65ř51í 97E52r37b19e45n 1523374256777

To nejsou socialistické manýry, to je americký styl žalob: "Vy můžete za to, že jsem vám dovolil udělat blbost!" ;-D

+3/0
24.9.2015 23:24

J87i23ř96í 35E15r37b26e20n 1403724176487

Nebo ještě lepší citát: "Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?" ;-D

+5/0
24.9.2015 23:28

J26i87r56k37a 19H66o35n52c30ů 2224484511918

R^

0/0
25.9.2015 3:46

J29i71ř30í 73K94o22n52d88r31á95t 4435341288

HM, parazitům se to nelíbí:-/

+1/0
24.9.2015 23:20

T54o97m33á65š 25B48e58n13d80a 4630809810367

A spotřeba se měří na základě emisí...

+2/0
24.9.2015 22:59

T85o11m72á57š 74B73e55n43d84a 4650959460457

Já za ty prachy vezmu i 50.000km. A nepohrdnu ani superbem.

0/0
24.9.2015 22:58

J59o63s58e94f 91Š23e12m89e22l37í28k 7639961100917

To mi připadá, jako kdyby u nás ti spořínci, co se vrhli do pochybných kampeliček je žalovali, že slibovaný výnos 32,5% nebyl dosažen.

+5/0
24.9.2015 22:53

J87i48ř17í 48M91r68á36z 6508264737309

kdyby neplnilo takové auto emise, tak např. neprojde STK (emisemi), nebo ne? to si přece neměří automobilky samy

+2/0
24.9.2015 22:52

R68o78m83a69n 41P37o28l79á88č93e54k 5856719675

A kde STK berou info? Od výrobců, které mají homologační razítko od dalšího úřadu. :-)

0/0
24.9.2015 22:55

J78i45ř72í 73E54r92b77e73n 1633544456577

Homologační razítko vydává úřad (v našem případě MDČR) až poté, co mu to pofouká TÜV.

A bez posuzovacího monopolu TÜV neprojde skrz úřad nic. Němci si to dobře ošetřili, když jeden (TÜV) koupil Ústav pro výzkum motorových vozidel, druhý (Dekra) koupil Ústav silniční a městské dopravy, a de facto i de iure si pro sebe zprivatizovali veškeré posuzování technické způsobilosti vozidel na českém území...

0/0
24.9.2015 23:01

P56e54t75r 32H22o41r30á70k 1539333159524

Emisemi projde i auto s lešenářskou trubkou místo filtru pevných částic.

+1/0
24.9.2015 22:55

A94l90e44š 26J21a96n43á62č44e80k 3223324636763

Lešenářská trubka je dobrý vejfuk, něco vydrží...

0/0
29.9.2015 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.