Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rada Volkswagenu řeší skandál. Akcie automobilek míří nahoru

Akcie německé automobilky Volkswagen před pátečním jednáním dozorčí rady posilují a obchodování zahájily růstem o čtyři procenta. Spolu s Volkswagenem zpevňují akcie i dalších německých automobilek BMW a Daimler. Jednání dozorčí rady, na kterém se zvolí nový šéf koncernu, začalo v 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e76t41r 37M28a75r45e62č79e98k 1163871549838

Nové vedení slíbí zaměstnat polovinu všech uprchlíků a akcie budou hned na své původní ceně . Ne-li výše ! :-)

0/0
25.9.2015 20:33

K49a31r68e75l 35F30r44i63t57z 4641967248322

Dnes je již všechno jinak. Předloni, kdy ještě nebyl v Německu zákon o minimální mzdě, by ty uprchlíky mohli zaměstnat za 2Eura na hodinu. Dnes jim musí zaplatit minimálně 8.50Euro a to už je jiný lečo...;-)

0/0
27.9.2015 10:20

O59n31d96r19a 75K60ř20i19v36s65k15ý 2503843881

Tak a teď jedna otázka pro zasvěcené :-) Jak jsou na tom ostatní automobilky? Četl jsem, že s VW bylo testováno nějaké BMW, které bylo prý ok. Ale přijde mi to takové zvláštní, přeci jen předpokládám, že BMW je trošku jiná cenová hladina. Co takový Opel, nebo Peugeot? Žádné podobné srovnání jsem nečetl, pokud tady nějaký takový článek byl tak mi unikl.....

+1/0
25.9.2015 16:06

V76l16a59d82i88m12í85r 33B84u88k66v79a27l52d 8683233836

Dnes ráno jsem v rádiu slyšel, že si Němci sami otestovali BMW a u X3 došlo k překročení limitu NOx asi 11x. takže podle mne v tom nebude VW sám.

0/0
25.9.2015 19:41

Z71d31e60n23ě13k 58H12a96n22z92l 1731396932124

Za globální oteplování může taky VW

+2/0
25.9.2015 15:48

Z70d84e45n55ě85k 50H15a23n35z29l 1731976222294

TDI fuujj

0/0
25.9.2015 15:08

M19i79l92o66š 67K52o31v78a62č 7375638136100

emise,emise ,tady jezdí ješte staré tatrovky ,když se taková naložená tatrovka na križovatce rozjíždí tak je tam kour jako z dymovnice za sto takových VW ,staré auta nad 15 let by se meli zakázat ,anebo jim naparit mastnou ekologickou daň

0/0
25.9.2015 14:03

J80a90n 89F91r59o54l94í63k 6196410175224

Kouří i nové T 815. A když z přístavu odplouvá nějaká větší loď a nevane příznivý vítr je tam smradu požehnaně.

0/0
25.9.2015 14:08

M36i42l66o17š 35K93o38v60a88č 7775128226790

tak zrušit tatrovky,všimnete si iveco,nebo mercedes nákladaky ,žádny kour, a lod kourí ,možná jen ruská

0/−3
25.9.2015 14:15

V58á48c15l81a27v 32Š47o14b41r 5433382807480

N_esmysl - naopak by se měli uvalit vysoké daně na vyřazení ještě pojízdného vozidla z provozu.

Víte kolik energie, zdrojů a materiálu se vyplýtvá na zbytečnou výrobu nových aut zatímco stará jsou ještě pojízdná?

Většina vozů vyrobených před 15-20 lety snadno ještě může dalších 20 jezdit.

to jen ty nové křápy dělané jako "spotřební" se musí každých pár let měnit aby automobilka měla zisky... stát ještě tohle plýtvání podporuje šrotovným a podobnými hovadinami.

Ekologickou daní by byl vysoký poplatek za vyřezení ještě pojízdného vozu. TO by pomohlo nejvíc, tím že by masivně poklesla výroba aut.

+2/0
25.9.2015 14:51

S66t33a54n70i60s59l54a26v 88B21u54r11i68a73n 5493904224867

To se netýká jen německé automobilky, ale Němců a Německa jako takových. Byl to všech okolních států vzor (a nebo ještě je ?).

0/0
25.9.2015 14:01

M78i78l80o68š 15K70o36v34a93č 7135938626750

určite je , a kdo jiný ,Rusko ?

+1/0
25.9.2015 14:27

M90i64l56o21š 31K53o57v51a29č 7235798416580

naftové motory by se meli dovolit montovat jenom na vozidla nad 3,5t

0/0
25.9.2015 13:59

J93a36n 26F62r72o63l49í31k 6506110695854

Nechápu lidi co si kupují traktory místo aut.;-D

0/−1
25.9.2015 14:03

M64i49r10o34s34l59a22v 93S58v78o19b13o26d37a 1685688390374

Pri najezdu 70 tis. km/rok je sakra rozdil mezi spotrebou 7l/100 km a nebo 5l/100 km. Pocitam stejnou cenu N95 a nafta. 30 kc/l, 70 tis. km - 42 tisic korun rozdil. Pokud by benzin mel nizsi spotrebni dan a stal v ramci ekologie (??? :D) mene o petikorunu, budu uvazovat o benzinovem aute.

A servisne? Bohuzel, dnes uz je to nastejno. Vsechno ma turba, vsechno se muze podelat za uplne stejny penize.

0/0
26.9.2015 10:46

J58a67n 87M72a21c41e97k 6771490312970

Všichni píšou, že se jedná o podvod. Ale pokud byla vydána nějaká norma, která předpisuje, kolik exhalací se smí maximálně vyprodukovat při nějakém standardizovaném testu, tak co je špatného na tom, pokud auto podmínky tohoto testu splní?

Není chyba spíše v té normě? Jistě by šla udělat tak, že by se testovalo v reálném provozu a ne v laboratorních podmínkách. Bylo by to asi o něco dražší (muselo by se testovat vícekrát za sebou, aby se eliminovaly náhodné vlivy), ale odráželo by to reálné podmínky provozu.

Když se testují např. léky, taky se to nedělá na jednom standardizovaném pacientovi, ale vezme se jich mnohem více právě pro eliminování náhody. Když to jde na lidech, proč by to nešlo na autech?

+3/−1
25.9.2015 13:57

M35i69r24o54s51l45a88v 17S51v94o88b29o28d64a 1445568170594

Amen!!!

0/0
26.9.2015 10:46

M55i35l80o62š 21K73o20v28a75č 7755878916350

jinak ten VW by mel odejít z česka a dát práci radeji v Nemecku uprchlíkum a ne podporovat stát co je proti kvotam a taky by meli nemci zatrhnout eu-fondy ,nedá se živit milion uprchlíku a ješte dotovat líné komunistické státy

0/−1
25.9.2015 13:54

P72e72t59r 53M48a88r70e85č33e78k 1313841639778

Jinak zdráv ?

0/0
25.9.2015 20:35

L68u53d55ě96k 50B70r89u74m72o54v17s13k80ý 8411270227413

copak se asi stane, až 4 letýho mazlíka s najetejma 50ti kilama vyhodí od STK emisí, s odkazem na pořízení nového motoru???

+1/−1
25.9.2015 13:54

M62i12l62o47š 55K91o83v13a67č 7695838496570

moudré autíčko ví že na prohlídce se nekašle když nechce být marod

+4/0
25.9.2015 13:49

F82r88a87n55t49i17š31e41k 94L84u21f81t 5967869984416

Akcie posilují, protože akcionáři si uvědomili, že celá kauza je promyšlená reklama na VW s cílem ukázat jak inteligentní auta to jsou. Poznají že jsou na kontrole a umí se přetvařovat

+2/0
25.9.2015 13:34

J85a89n 53F15r66o89l31í61k 6246300975634

Až bude zveřejněna pokuta z USA tak se akcie zase vydají dolů.

0/0
25.9.2015 13:56

Z22d46e13n29ě89k 32H96a34n23z91l 1851766152194

Konečně elekromobil, ne ta smradlava nafta.Blýská se na lepší časy

0/−2
25.9.2015 13:16

V30á17c77l36a72v 93Š96o14b36r 5833932957510

no jesli máte chuť čekat hodiny na nabíjení, nakupovat co dva roky novou lithiovou baterii v ceně 1/2 auta, a dojezd kolem 400 kilometrů tak prosím...

Blízká se hlavně na "dražší" časy kdy zas budeme povinni víc utrácet i přesto že komfortu budeme mít zas míň.

+2/0
25.9.2015 13:28

Z26d97e66n93ě35k 85H33a77n81z47l 1181626162634

Ja, elektromobilum fandim

0/0
25.9.2015 13:41

P12e16t71r 97M66a37r60e80č11e53k 1463931349688

Jasně dokud se těžbou a zpracováním surovin na jejich výrobu. Ničí příroda tisíce kilometrů daleko . Je to pochopitelné , alespoň u lidí s krátkozrakostí. O "ekologické" likvidaci starých baterií nemluvě. Rv

0/0
25.9.2015 20:38

Z25d42e75n45ě95k 36H54a18n25z35l 1911516282844

Žádnej olej,svíčky, vyfuk,paráda

0/0
25.9.2015 13:41

V52á34c39l27a20v 86Š42o12b29r 5213952387230

jen musíte půl dne předem vědět že někam pojedete :D :D :D

Logistika to bude u kamionové dopravy též milovat čekat až se ten krám nabije...

ale uznávám... omezení ropy by mělo jeden úžasný benefit - Arabské země perského zálivu schudnou tak na úroveň roku 1900 a tamní podmínky uživí max 1/5 současné tamní populace.

+1/0
25.9.2015 13:49

J64a27n 65F49r88o90l98í18k 6666150415264

To by musely být hlavně elektrolodě a elektroletadla + elektrochemický průmysl. Úspora z osobní dopravy mě připomíná zrušení edisonek. Sice domácnosti mají pětinovou spotřebu oproti průmyslu a z té pětiny jde zase jen menší procento na osvětlení, ale EU slavně zvítězila nad Edisonem. Kde jsou ty LED soustuhy, LED tavící pece, LED klimatizace atd co by přinesly skutečnou úsporu?

+2/0
25.9.2015 14:02

A20n37t56o97n56í71n 74S85t42e94d57i29n16a 4757232814820

a do Evropy potáhnou "uprchlíci" ne v tisících ale mlionech...

+1/0
25.9.2015 14:17

P39a55v33e10l 97Š41e52v96č69í51k 6620365859440

Já také, moje kalkulačka ale tvrdí něco jiného a té zase věřím.

0/0
25.9.2015 21:16

Z67d34e85n93e76k 14B54e31d64n33a62r 7377316327179

Koukám, že populistka Šichtařová znovu vyrazila vstříc davu a karmě od hlupáků. Bez ohledu na morálku nebo raalitu.

+1/−4
25.9.2015 12:37

M30a81r24e84k 36M83a74l84ý 1912208391250

Můžete to nějak rozvést? Přečetl jsem to, co je na tom špatného a nemorálného. jenom popsala jak zelení šílenci dusí (nejen) autoprůmysl.

+3/−2
25.9.2015 12:49

Z54d58e12n32e32k 15B18e23d60n80a89r 7297146777839

Jo autoprůmsl je zcela udušený. To je nepochybná realita.

+1/0
25.9.2015 13:04

M34a68r76e44k 14M31a74l61ý 1312798211110

Říkám snad, že je udušený? Říkám, že ho nesmyslně dusí...

0/0
25.9.2015 13:18

P17e82t58r 10H11a65r74i39p75r15a30s39a14d 25H23a93j68i11č 8343640314167

No a myslíte si, že by čmoudíci čmoudili víc nebo míň, kdyby vaše favoritka nevyrazila?

0/−3
25.9.2015 13:00

K89a59r33e43l 93J21i33r83o50u11š52e92k 5165156772317

Zde vůbec nejde o Volkswagen a zda se  vymění jeden  hurvínek  za jiného . Zkolaboval  system jako takový "demokracie", když taková obrovská  firma podvádí klienty. Kam všude teče korupce a podvod za cílem zisku? Pak učte něco dětí ve škole, když ekonomika státu je téměř  podložená na výrobě aut  a ona podvádí nejenom doma ale i ve světě své zákazníky.

0/0
25.9.2015 12:37

J88i28r48i 13C54e58e 5625551142108

Donátorem neziskovky, která celou tuhle kauzu odstartovala je podle některých zdrojů Ford Foundation. To staví celou tuhle komedii do mnohem zajímavějšího světla.

Jiný aspektem je, že se krásně ukázalo co nastane, pokud se soudruzi rozhodnout vyhlásit válku fyzikálním zákonům... A firmy jsou pak nuceny předstírat, že nad nimi vítězí...

+1/−2
25.9.2015 12:25

L15a60d67a 62N78o86v45a85k 4762673507

podvod je podvod..., s neziskovkama se di vycpat...

+3/−1
25.9.2015 12:34

Z76d32e79n28e52k 31B79e38d60n31a16r 7887906787449

Nechápu blby, co vždy vylezou obhajovat podvodníky. V stejném testu prošlo bez nejmenších problémů BMW. Takže tvůj dojem o fyzikálních zákonech je naprosto chybný.

+1/−1
25.9.2015 12:36

P46a82v12e45l 11O70d86r89a21z27i32l 6814489727160

Jakou válku fyzikálním zákonům? Jakkoliv považuji emisní limity za diskutabilní, tak VW mohl udělat velmi jednoduchou věc - prodávat v USA benzíny a ne chrochty. A problém by neexistovatl. Jenže nač by asi VW s benzínama lákal, že, když jeho jediným lákadlem je nízká spotřeba.

0/0
25.9.2015 12:37

P70e28t10r 62H48a50r26i32p35r16a40s75a74d 48H82a53j77i70č 8103520984137

Už zase za to můžou neziskovky, a kdyby, tak co? Testy dělala nezávislá univerzita.

0/0
25.9.2015 12:57

J73a32n 48H16á44l89a 8175345970967

Pokud se prokáže, že i ostatní velké automobilky falšovaly údaje, tak si myslím, že to VW nijak zásadně nepoškodí. Zajímavá situace může ale nastat, pokud jeden, nebo více z velkých hráčů na světovém trhů nepodváděl/i, marketingově se spojí a VW zavaří - pak imho dojde na praktický test síly brandu VW a s ním spojených značek.

0/0
25.9.2015 12:05
Foto

V89o87j25t45ě69c89h 25P94a95v65l79í19k 5944391214248

Podle zatím dostupných výsledků testů to vypadá tak, že mnohé další automobilky ladily motory tak, aby měly na standardizovaných profilech (NEDC, ...) dobré výsledky a při výkonech mimo standardizovaný profil už se emisemi moc nezabývaly. Ale takto naladěný motor běžel pořád se stejným nastavením. 

Na rozdíl od nich, Volkswagen, který je v Common Rail dieselových motorech o jednu generaci pozadu oproti ostatním, protože investovali mnoho času do dnes již opuštěného systému Pumpe-Düse, se pro získání obchodní výhody uchýlil k tomu, že se auto úmyslně chovalo jinak na testech a na silnici.

Je zjevné, že se změní metodika testování a všichni výrobci budou mít dost práce s dodržením limitů. Ale VW si odskáče podvádění.

+1/0
25.9.2015 12:16

Z71d44e78n13e76k 72B62e70d25n35a40r 7107436807429

Zatím to vypadá, že opravdu podváděl jen VW. BMW ve stejném testu prošlo. A navíc VW podváděl opravdu hodně. Hodnoty byly jiné až 40 x . Místo vývoje motoru se zaměřili na tento podvod.

0/0
25.9.2015 12:41

J28a80n 42F77r84o60l67í17k 6186800835564

Uváděných 35 x vyšších emisí vypadá strašně, ale jedná se jen o oxidy dusíku (ne saze a další sajrajt z traktorových motorů) a pokud se podívám co je povoleno a vynásobím to 35 pak to tak děsivě nevypadá.

0/0
25.9.2015 14:07

T12o46m93á22š 53K76u32c74h44a88ř 3297921238241

Já si s odsouzením VW počkám na testy dieselů (a možná nejen dieselů) ostatních výrobců. Osobně by se mi líbilo, kdyby poctivě otestovali v běžném režimu nejen nová auta, ale i starší po najetí 100 000 a 200 000 km, aby se vidělo, jak tyto parametry drží. 

Pokud se ukáže, že VW je násobně horší, než srovnatelné modely jiných značek, tak až pak si na něj plivnu.

+4/0
25.9.2015 12:02

Z61d74e54n63e83k 94B62e84d46n90a23r 7967436387219

Tak ve stejném testu prošlo BMW. Při doporučeném servisu bude propad vlastností minimální. Není k němu fyzikální důvod.

0/0
25.9.2015 12:43

J76a70r94e94k 87V15l67č77e41k 6280553659582

No zajimave, že se píše o odhalení USA, ale tam nefunguje Bruselská Evropa, kde každý stát drží hubu a krok. Tam je to jinak http://www.darwin.sk/darwin-sprava-ako-je-to-s-stk-v-usa-ziadne-pokuty-sa-neplatia.html :-)

0/0
25.9.2015 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.