Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rada Volkswagenu řeší skandál. Akcie automobilek míří nahoru

Akcie německé automobilky Volkswagen před pátečním jednáním dozorčí rady posilují a obchodování zahájily růstem o čtyři procenta. Spolu s Volkswagenem zpevňují akcie i dalších německých automobilek BMW a Daimler. Jednání dozorčí rady, na kterém se zvolí nový šéf koncernu, začalo v 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e51t71r 48M91a24r30e95č82e33k 1483121719558

Nové vedení slíbí zaměstnat polovinu všech uprchlíků a akcie budou hned na své původní ceně . Ne-li výše ! :-)

0/0
25.9.2015 20:33

K26a90r89e70l 94F27r21i70t28z 4891217418592

Dnes je již všechno jinak. Předloni, kdy ještě nebyl v Německu zákon o minimální mzdě, by ty uprchlíky mohli zaměstnat za 2Eura na hodinu. Dnes jim musí zaplatit minimálně 8.50Euro a to už je jiný lečo...;-)

0/0
27.9.2015 10:20

O47n69d63r20a 81K40ř60i17v19s30k33ý 2913453631

Tak a teď jedna otázka pro zasvěcené :-) Jak jsou na tom ostatní automobilky? Četl jsem, že s VW bylo testováno nějaké BMW, které bylo prý ok. Ale přijde mi to takové zvláštní, přeci jen předpokládám, že BMW je trošku jiná cenová hladina. Co takový Opel, nebo Peugeot? Žádné podobné srovnání jsem nečetl, pokud tady nějaký takový článek byl tak mi unikl.....

+1/0
25.9.2015 16:06

V60l90a47d43i11m83í75r 71B15u94k66v32a96l57d 8253803536

Dnes ráno jsem v rádiu slyšel, že si Němci sami otestovali BMW a u X3 došlo k překročení limitu NOx asi 11x. takže podle mne v tom nebude VW sám.

0/0
25.9.2015 19:41

Z57d79e81n69ě57k 23H68a37n29z40l 1931186802694

Za globální oteplování může taky VW

+2/0
25.9.2015 15:48

Z12d80e57n20ě36k 51H77a40n74z70l 1961586242254

TDI fuujj

0/0
25.9.2015 15:08

M29i68l67o25š 76K29o93v27a13č 7665208356290

emise,emise ,tady jezdí ješte staré tatrovky ,když se taková naložená tatrovka na križovatce rozjíždí tak je tam kour jako z dymovnice za sto takových VW ,staré auta nad 15 let by se meli zakázat ,anebo jim naparit mastnou ekologickou daň

0/0
25.9.2015 14:03

J60a10n 28F32r67o81l35í78k 6616380635394

Kouří i nové T 815. A když z přístavu odplouvá nějaká větší loď a nevane příznivý vítr je tam smradu požehnaně.

0/0
25.9.2015 14:08

M55i18l63o59š 60K22o47v48a36č 7765268366600

tak zrušit tatrovky,všimnete si iveco,nebo mercedes nákladaky ,žádny kour, a lod kourí ,možná jen ruská

0/−3
25.9.2015 14:15

V90á50c32l86a97v 83Š83o60b94r 5583222847980

N_esmysl - naopak by se měli uvalit vysoké daně na vyřazení ještě pojízdného vozidla z provozu.

Víte kolik energie, zdrojů a materiálu se vyplýtvá na zbytečnou výrobu nových aut zatímco stará jsou ještě pojízdná?

Většina vozů vyrobených před 15-20 lety snadno ještě může dalších 20 jezdit.

to jen ty nové křápy dělané jako "spotřební" se musí každých pár let měnit aby automobilka měla zisky... stát ještě tohle plýtvání podporuje šrotovným a podobnými hovadinami.

Ekologickou daní by byl vysoký poplatek za vyřezení ještě pojízdného vozu. TO by pomohlo nejvíc, tím že by masivně poklesla výroba aut.

+2/0
25.9.2015 14:51

S50t16a38n61i46s34l47a18v 48B17u59r23i81a21n 5733504164417

To se netýká jen německé automobilky, ale Němců a Německa jako takových. Byl to všech okolních států vzor (a nebo ještě je ?).

0/0
25.9.2015 14:01

M30i44l38o38š 50K64o54v20a94č 7225148466740

určite je , a kdo jiný ,Rusko ?

+1/0
25.9.2015 14:27

M22i74l71o74š 36K19o96v98a53č 7255848786590

naftové motory by se meli dovolit montovat jenom na vozidla nad 3,5t

0/0
25.9.2015 13:59

J75a33n 46F23r47o48l44í92k 6396550265224

Nechápu lidi co si kupují traktory místo aut.;-D

0/−1
25.9.2015 14:03

M77i86r96o91s23l51a94v 43S69v84o11b16o49d97a 1235968430314

Pri najezdu 70 tis. km/rok je sakra rozdil mezi spotrebou 7l/100 km a nebo 5l/100 km. Pocitam stejnou cenu N95 a nafta. 30 kc/l, 70 tis. km - 42 tisic korun rozdil. Pokud by benzin mel nizsi spotrebni dan a stal v ramci ekologie (??? :D) mene o petikorunu, budu uvazovat o benzinovem aute.

A servisne? Bohuzel, dnes uz je to nastejno. Vsechno ma turba, vsechno se muze podelat za uplne stejny penize.

0/0
26.9.2015 10:46

J71a15n 77M86a57c98e66k 6971390292450

Všichni píšou, že se jedná o podvod. Ale pokud byla vydána nějaká norma, která předpisuje, kolik exhalací se smí maximálně vyprodukovat při nějakém standardizovaném testu, tak co je špatného na tom, pokud auto podmínky tohoto testu splní?

Není chyba spíše v té normě? Jistě by šla udělat tak, že by se testovalo v reálném provozu a ne v laboratorních podmínkách. Bylo by to asi o něco dražší (muselo by se testovat vícekrát za sebou, aby se eliminovaly náhodné vlivy), ale odráželo by to reálné podmínky provozu.

Když se testují např. léky, taky se to nedělá na jednom standardizovaném pacientovi, ale vezme se jich mnohem více právě pro eliminování náhody. Když to jde na lidech, proč by to nešlo na autech?

+3/−1
25.9.2015 13:57

M26i57r24o41s19l12a61v 11S43v82o25b16o48d45a 1165968490304

Amen!!!

0/0
26.9.2015 10:46

M94i94l33o35š 98K34o25v90a23č 7365928956760

jinak ten VW by mel odejít z česka a dát práci radeji v Nemecku uprchlíkum a ne podporovat stát co je proti kvotam a taky by meli nemci zatrhnout eu-fondy ,nedá se živit milion uprchlíku a ješte dotovat líné komunistické státy

0/−1
25.9.2015 13:54

P71e54t80r 70M33a50r98e64č34e29k 1393201199878

Jinak zdráv ?

0/0
25.9.2015 20:35

L88u71d47ě22k 91B69r57u18m33o49v91s32k24ý 8171930207473

copak se asi stane, až 4 letýho mazlíka s najetejma 50ti kilama vyhodí od STK emisí, s odkazem na pořízení nového motoru???

+1/−1
25.9.2015 13:54

M74i49l86o48š 43K93o63v45a73č 7985308406700

moudré autíčko ví že na prohlídce se nekašle když nechce být marod

+4/0
25.9.2015 13:49

F14r95a88n24t36i11š51e88k 80L13u16f24t 5457579314406

Akcie posilují, protože akcionáři si uvědomili, že celá kauza je promyšlená reklama na VW s cílem ukázat jak inteligentní auta to jsou. Poznají že jsou na kontrole a umí se přetvařovat

+2/0
25.9.2015 13:34

J27a84n 57F39r18o90l45í69k 6116500375534

Až bude zveřejněna pokuta z USA tak se akcie zase vydají dolů.

0/0
25.9.2015 13:56

Z57d56e94n57ě87k 92H77a87n35z35l 1911666182954

Konečně elekromobil, ne ta smradlava nafta.Blýská se na lepší časy

0/−2
25.9.2015 13:16

V85á67c82l41a29v 57Š16o23b43r 5803452817410

no jesli máte chuť čekat hodiny na nabíjení, nakupovat co dva roky novou lithiovou baterii v ceně 1/2 auta, a dojezd kolem 400 kilometrů tak prosím...

Blízká se hlavně na "dražší" časy kdy zas budeme povinni víc utrácet i přesto že komfortu budeme mít zas míň.

+2/0
25.9.2015 13:28

Z94d14e52n53ě34k 59H23a45n33z55l 1211656572644

Ja, elektromobilum fandim

0/0
25.9.2015 13:41

P53e52t90r 58M64a71r10e94č59e12k 1273191189948

Jasně dokud se těžbou a zpracováním surovin na jejich výrobu. Ničí příroda tisíce kilometrů daleko . Je to pochopitelné , alespoň u lidí s krátkozrakostí. O "ekologické" likvidaci starých baterií nemluvě. Rv

0/0
25.9.2015 20:38

Z50d43e61n75ě51k 20H45a91n31z81l 1481416572824

Žádnej olej,svíčky, vyfuk,paráda

0/0
25.9.2015 13:41

V49á43c37l29a63v 10Š50o68b89r 5883862267680

jen musíte půl dne předem vědět že někam pojedete :D :D :D

Logistika to bude u kamionové dopravy též milovat čekat až se ten krám nabije...

ale uznávám... omezení ropy by mělo jeden úžasný benefit - Arabské země perského zálivu schudnou tak na úroveň roku 1900 a tamní podmínky uživí max 1/5 současné tamní populace.

+1/0
25.9.2015 13:49

J94a19n 92F51r17o50l14í49k 6816220585884

To by musely být hlavně elektrolodě a elektroletadla + elektrochemický průmysl. Úspora z osobní dopravy mě připomíná zrušení edisonek. Sice domácnosti mají pětinovou spotřebu oproti průmyslu a z té pětiny jde zase jen menší procento na osvětlení, ale EU slavně zvítězila nad Edisonem. Kde jsou ty LED soustuhy, LED tavící pece, LED klimatizace atd co by přinesly skutečnou úsporu?

+2/0
25.9.2015 14:02

A16n53t17o59n69í75n 26S39t52e21d19i67n89a 4897542944980

a do Evropy potáhnou "uprchlíci" ne v tisících ale mlionech...

+1/0
25.9.2015 14:17

P73a70v85e63l 92Š75e96v21č88í95k 6340175779100

Já také, moje kalkulačka ale tvrdí něco jiného a té zase věřím.

0/0
25.9.2015 21:16

Z60d24e69n73e92k 96B60e40d29n20a10r 7397516967839

Koukám, že populistka Šichtařová znovu vyrazila vstříc davu a karmě od hlupáků. Bez ohledu na morálku nebo raalitu.

+1/−4
25.9.2015 12:37

M83a26r59e59k 54M82a47l87ý 1122518591400

Můžete to nějak rozvést? Přečetl jsem to, co je na tom špatného a nemorálného. jenom popsala jak zelení šílenci dusí (nejen) autoprůmysl.

+3/−2
25.9.2015 12:49

Z62d58e86n30e15k 44B43e19d16n74a29r 7797116127229

Jo autoprůmsl je zcela udušený. To je nepochybná realita.

+1/0
25.9.2015 13:04

M40a66r53e92k 46M54a24l14ý 1222178561270

Říkám snad, že je udušený? Říkám, že ho nesmyslně dusí...

0/0
25.9.2015 13:18

P55e77t75r 81H70a51j46i30č 1760709328798

No a myslíte si, že by čmoudíci čmoudili víc nebo míň, kdyby vaše favoritka nevyrazila?

0/−3
25.9.2015 13:00

K33a16r62e74l 76J51i40r79o52u79š35e57k 5455966662927

Zde vůbec nejde o Volkswagen a zda se  vymění jeden  hurvínek  za jiného . Zkolaboval  system jako takový "demokracie", když taková obrovská  firma podvádí klienty. Kam všude teče korupce a podvod za cílem zisku? Pak učte něco dětí ve škole, když ekonomika státu je téměř  podložená na výrobě aut  a ona podvádí nejenom doma ale i ve světě své zákazníky.

0/0
25.9.2015 12:37

J18i43r81i 18C96e87e 5265621372978

Donátorem neziskovky, která celou tuhle kauzu odstartovala je podle některých zdrojů Ford Foundation. To staví celou tuhle komedii do mnohem zajímavějšího světla.

Jiný aspektem je, že se krásně ukázalo co nastane, pokud se soudruzi rozhodnout vyhlásit válku fyzikálním zákonům... A firmy jsou pak nuceny předstírat, že nad nimi vítězí...

+1/−2
25.9.2015 12:25

L47a18d59a 65N91o62v95a30k 4222233477

podvod je podvod..., s neziskovkama se di vycpat...

+3/−1
25.9.2015 12:34

Z60d39e44n65e26k 46B13e97d50n34a35r 7537786367689

Nechápu blby, co vždy vylezou obhajovat podvodníky. V stejném testu prošlo bez nejmenších problémů BMW. Takže tvůj dojem o fyzikálních zákonech je naprosto chybný.

+1/−1
25.9.2015 12:36

P73a41v71e78l 59O39d56r22a81z16i85l 6654939697790

Jakou válku fyzikálním zákonům? Jakkoliv považuji emisní limity za diskutabilní, tak VW mohl udělat velmi jednoduchou věc - prodávat v USA benzíny a ne chrochty. A problém by neexistovatl. Jenže nač by asi VW s benzínama lákal, že, když jeho jediným lákadlem je nízká spotřeba.

0/0
25.9.2015 12:37

P85e28t23r 28H93a22j33i75č 1200829188408

Už zase za to můžou neziskovky, a kdyby, tak co? Testy dělala nezávislá univerzita.

0/0
25.9.2015 12:57

J86a76n 34H55á97l52a 8965975940567

Pokud se prokáže, že i ostatní velké automobilky falšovaly údaje, tak si myslím, že to VW nijak zásadně nepoškodí. Zajímavá situace může ale nastat, pokud jeden, nebo více z velkých hráčů na světovém trhů nepodváděl/i, marketingově se spojí a VW zavaří - pak imho dojde na praktický test síly brandu VW a s ním spojených značek.

0/0
25.9.2015 12:05
Foto

V67o60j19t94ě79c88h 85P37a76v98l77í95k 5134921504688

Podle zatím dostupných výsledků testů to vypadá tak, že mnohé další automobilky ladily motory tak, aby měly na standardizovaných profilech (NEDC, ...) dobré výsledky a při výkonech mimo standardizovaný profil už se emisemi moc nezabývaly. Ale takto naladěný motor běžel pořád se stejným nastavením. 

Na rozdíl od nich, Volkswagen, který je v Common Rail dieselových motorech o jednu generaci pozadu oproti ostatním, protože investovali mnoho času do dnes již opuštěného systému Pumpe-Düse, se pro získání obchodní výhody uchýlil k tomu, že se auto úmyslně chovalo jinak na testech a na silnici.

Je zjevné, že se změní metodika testování a všichni výrobci budou mít dost práce s dodržením limitů. Ale VW si odskáče podvádění.

+1/0
25.9.2015 12:16

Z34d78e28n48e13k 49B56e48d81n94a38r 7607206947269

Zatím to vypadá, že opravdu podváděl jen VW. BMW ve stejném testu prošlo. A navíc VW podváděl opravdu hodně. Hodnoty byly jiné až 40 x . Místo vývoje motoru se zaměřili na tento podvod.

0/0
25.9.2015 12:41

J82a52n 90F71r55o66l84í27k 6526860345544

Uváděných 35 x vyšších emisí vypadá strašně, ale jedná se jen o oxidy dusíku (ne saze a další sajrajt z traktorových motorů) a pokud se podívám co je povoleno a vynásobím to 35 pak to tak děsivě nevypadá.

0/0
25.9.2015 14:07

T41o40m18á80š 31K61u56c83h72a29ř 3757181648211

Já si s odsouzením VW počkám na testy dieselů (a možná nejen dieselů) ostatních výrobců. Osobně by se mi líbilo, kdyby poctivě otestovali v běžném režimu nejen nová auta, ale i starší po najetí 100 000 a 200 000 km, aby se vidělo, jak tyto parametry drží. 

Pokud se ukáže, že VW je násobně horší, než srovnatelné modely jiných značek, tak až pak si na něj plivnu.

+4/0
25.9.2015 12:02

Z62d55e97n92e56k 76B66e13d61n22a60r 7127786227679

Tak ve stejném testu prošlo BMW. Při doporučeném servisu bude propad vlastností minimální. Není k němu fyzikální důvod.

0/0
25.9.2015 12:43

J57a39r57e48k 41V20l33č25e63k 6900543319702

No zajimave, že se píše o odhalení USA, ale tam nefunguje Bruselská Evropa, kde každý stát drží hubu a krok. Tam je to jinak http://www.darwin.sk/darwin-sprava-ako-je-to-s-stk-v-usa-ziadne-pokuty-sa-neplatia.html :-)

0/0
25.9.2015 12:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.