Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál se týká i dodávek. Němci hlásí problémy u tří milionů aut

Program, který mění vlastnosti motoru a manipuluje tak s emisními testy, byl instalován i v dodávkách koncernu Volkswagen. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Rozsáhlý podvod se týká 11 milionů aut po celém světě, na 2,8 milionu vozů pochází z Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E98d74u28a52r84d 15V37a19p17e29n27i45k 5826570308

A co zn.Opel ?

Také podváděl? JO

0/0
26.9.2015 6:50

G73a58b91r34i42e76l16a 13J79i20r53o42u51t67o94v13á 9832605117428

Ve svém Passatu mám diesel 2,0 125 kW se zmíněnou úpravou a musím říct, že ten motor je výkonově skvělý. Předpokládám, že cena vozů s tímto motorem půjde teď nahoru, protože po přiškrcení výkonu l směrem ke splnění emisí se výkon ztratí a auto bude líné jako s motorem 1,2.

0/0
25.9.2015 21:14

M71i16c34h88a83l 75Z76e60t41e88k 3488552160877

U nás možná nahoru, ale v ostatních státech €U (které vybírají daň z vlastnictví motorového vozidla dle jeho emisí) to bude přesně naopak.;-)

0/0
25.9.2015 21:19

B25o82h25u62m62i37l88a 31Z84a11c26h20o33v35á 1568284835732

Lidi by jim ta auta meli vratit a pozadovat penize zpet.

0/−1
25.9.2015 20:52

P75a33v40e88l 81K24r73e10j86č67í57ř 2732311383596

V USA to určitě takhle dopadne, protože ta auta nebudou smět na silnici.

0/0
25.9.2015 22:13

R35o15m41a75n 93L39e25g41a54t 1957100633374

Proc??..normy,ktery jsou predepsany to s prehledem plni..v cem je problem..ze to razitkari spatne nastavili?

0/0
27.9.2015 0:05

B57o92h85u65m65i18l65a 33Z72a51c82h37o94v15á 1638664915352

Za cas se ukaze,ze vse vyrobene v Nemecku je  vlastne smejd. Mozna i ty potraviny o kterych si Cesi mysli,ze jsou kvalitnejsi.

0/−1
25.9.2015 20:52

R74o21m78a57n 40L27e12g51a28t 1797320753614

Tak se zase uklidnete;-)

0/0
27.9.2015 0:02
Foto

D31a86n44i31e58l90a 49K58o86u75c96k19á 3357217367462

Je to jako naprosto všude. Jen se na to prostě přišlo. ;-)

+1/0
25.9.2015 18:48

I88v66a43n 27M51a33r20e54k 6504678842

Že by Němci "práskli" s dodávkami sami sebe ? ! Nějaké divné, ne ? !

Jinak ale, nevadí mi tak jejich "problémy" jako spíš  zdejší ojetiny "BMW" mírně orezlé ale svými suverenními majiteli s retkem na rtu patřičně vytuněné ,s výfukem zvící roury od kamen vypouštějícím oblaky černého dýmu, to je to "pravé ořechové" a ne nějaký někým (nejmenovat a neuvažovat proč ! ? ) vymyšlený problém . 8-o

0/−2
25.9.2015 18:37

J42i41ř14í 97V50i64n47k16l45e24r 1231187150599

A existuje auto kde by VW nešidil?

+3/−1
25.9.2015 18:35

L76a12d52i46s13l79a23v 84H83a61š79k52a 4503796791280

Tady se ukazuje naprostá hloupost evropských zemi při zalobach na vw. Pul Evropy je s vw nějak spojena. Uriznete hlavu a znicite i údy..subdodavatele atd atd

0/−2
25.9.2015 18:17
Foto

V58o87j27t85ě51c17h 31P37a90v72l20í96k 5284401394888

Takže máte za to, že jen proto, že je firma velká, měla by mít de facto imunitu na veškeré špatnosti? To je překvapivé.

+5/0
25.9.2015 18:33

E41r73i15k 29L39e40v64i82n32s62k87ý 8631274693455

To je jen spicka ledovce! Podle mych poslednich mereni se problem s emisemi tyka i trikolek znacky Liberta Melnik, obzvlaste pote, co byl pohon doplnen palivem se zvysenym obsahem hrachu.

+4/0
25.9.2015 17:48

P88a27v28e38l 71C11h82l31a85p38e42c 5488846480827

Já testuji 12 koňovy motor poháněný somálcema, ale produkce CO2 a metanu je katastrofální , spotřebu jsem už vyladil, ale i když jsem jednotky přiškrtil na maximum s CO2 je problém a výkon také nic moc.

+1/0
25.9.2015 18:27

M95i52s87a 73N33e21v48r25k44l35a 5353387320335

Německo přijde o pěkné daňové příjmy od VW. Teď mají asi 1 mil. nových přistěhovalců, příští rok přicestujou další 2 miliony. Možná si budou muset utáhnout opasek o jednu dírku.

+3/0
25.9.2015 17:45

G46e85o48r72g 53K80o35m27b57e18r12e12c 9414661436891

a pri Tom budou mit stejne dal vyrovnany ropocet na rozdil od vas. :-P

+1/0
25.9.2015 18:09

R57u68d40o44l87f 64S51t78e54p11a62n 3916899169480

V podstate by mel VW vsem postizenym kupcum, pokud si to preji, zaplatit celou kupni cenu vozu a vuz si vzit zpatky...mozna by si ho tolik lidi nekoupilo, kdyby nepodvadeli. a ze majitele akcii prijdou na buben..no a co..ja ty akcie nemam.

+3/0
25.9.2015 17:45
Foto

V63o96j81t23ě83c60h 22P67a90v74l93í50k 5554171884308

Ale třeba je drží Vaše banka. :-)

+1/0
25.9.2015 17:54

R90u56d14o90l46f 73S79t54e90p83a85n 3796639749850

Moje banka je mi dost ukradena...to je stejnen svindlir, jako VW

+3/0
25.9.2015 17:59

J62i59ř36í 88S27o79u53č75e97k 2821731892874

už se těším až tahle pacená antireklama skončí a objeví se nějaký další hříšníci, kteří se teď klepou v koutě a těží z toho že každého zajímá teď jen VW . A že jich bude :)

0/0
25.9.2015 17:23

P79a75v30e86l 97C95h70l54a26p35e93c 5718226940427

Každý kdo vyrábí auta,  Euro komunisté nechápou, že o fyzikálních zákonech se nedá hlasovat a to ani ústavní většinou.

+8/−2
25.9.2015 17:27

A30n84d36r14e41j 48O15l32e74k63s22a 3325181817241

Nikoli, folcvádnisté prostě švindlovali. Ostatní skandál nemají. Až ho budou mít všichni výrobci - bude ten váš blábol platit.

+1/−1
25.9.2015 18:11

P12a66v97e58l 66C92h86l24a34p47e48c 5918896470407

Blábolíte tu pouze vy, ostatní používají stejné jen jinak udělané  finty ,ale dělají to samé a to z toho důvodu, že fyzikální zákony platí bez ohledu na značku.

+1/0
25.9.2015 18:24

P55a96v94e27l 70J66e44ř68á66b22e26k 7621972774267

Kdyby tak bylo, tak by se už i tyto firmy provalily.

0/0
25.9.2015 18:42

J81o68s87e28f 76N36o78v34á80k 6173820452439

volkswagen minulý rok taktéý podváděl a nic se neprovalilo. totéž předloni a před 5 lety.

0/0
25.9.2015 18:50

B24o92h17u58m35i79l46a 51Z64a73c22h56o89v49á 1448594885752

JOOO? A jake  finty myslite? Asi mate jasno.

0/0
25.9.2015 20:40

K15a55r45e28l 71Z64a20c22e58k 7471239581827

;-D;-D

0/0
25.9.2015 17:32

M56a72r36t19i41n 42M79i20k43o13l13á35š78e48k 7820260463

důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixluje pod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostane pokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od roku víc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovaný měřící cyklus, který je známý jako NEDC. Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jste někdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovku za 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskou nížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřeba moderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současně a nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativní produkci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátku motivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tu metodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějaký technický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opět bude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politického důvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještě extrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělat bordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranu planety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonům a při EURO-7 se je podaří porazit. Kromě toho začíná vládnout určité rozčarování a nervozita. Původní myšlenka už někdy od EURO-4 totiž byla, že agresivní emisní regulace prodraží automobily natolik, že je lidi přestanou postupně používat a konvertují se na dopravní prostředky schválené alarmistickým náboženstvím, tedy třeba kola nebo autobusy. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+11/−1
25.9.2015 17:16

M12a29r34t70i63n 73M77i13k80o58l20á21š31e62k 7930900473

Základní problém je, že celá ta metodika meření je úplně mimo realitu. Automobilky proto v  reakci na nerealistickou metodiku měření vyvinuly nerealistické nastavení aut, které uvnitř této metodiky dodává optimální výsledky. Konkrétně VW to realizoval tak, že řídící jednotka detekovala, že probíhá test a podle toho upravila parametry motoru tak, aby test vyšel. Nevidím na tom nic zásadně opovrženíhodného, překvapující je snad jen zjevná účelovost celého postupu. Stejné břemeno nesou i jiní OEM a do stejné rodiny triků patří například absurdně dlouhé převodové stupně, pneumatiky, co nedrží na silnici, idiotský start-stop systém, který otravuje řidiče a poškozuje motory nebo poddimenzované komponenty motoru, které pak selžou a zákazník je musí na své náklady měnit. Vlastně byl VW ještě fair ke koncovému spotřebiteli, protože našel kompromis, který uspokojí regulátora a příliš neobtěžuje zákazníka, což se o těch druhých zmíněných opatřeních nedá říci.

Uvedený algoritmus, totiž detekci testu, usnadňuje to, že test je velmi rigidně definovaný a tím pádem také snadno detekovatelný. Určitě to nedělá jen VW. Myslím, že existuje ještě několik dobrých kandidátů z  Německa i okolí. Lidově řečeno, ono stačí stát chvíli na ulici a čuchat ten kyselý nitrózní smrádek, co se line z  moderních dieselů a dojde vám, že tyhle káry regulace NOX neplní ani omylem.

Fejkují sice všichni, díky tomu to taky všem vychází, ale VW měl slabé místo. Nalil obrovské prachy do expanze dieselu na americkém trhu, která navíc není příliš úspěšná. Současně ale neměl technologii, která by regulace splnila (vypadá to, že fejkovací algoritmus měly jen motory bez SCR neboli vstřikování močoviny), veřejná akceptace dieselu v USA není velká (právě z  důvodů, pro které byl v  70. letech odmítán i v Německu, než to německá vláda změnila) a tak se nabízelo napadnout ho právě tam.

+7/−1
25.9.2015 17:16

M12i24r57o68s34l26a84v 72Š78i76m96k45o 7555273172925

Souhlas. Teď je ještě třeba dostat ostatní výrobce a státní kasy si přijdou na pěkné peníze. A ve finále to odnese zákazník, bude nutno zdražovat, aby se to nějak kompenzovalo...

0/0
25.9.2015 17:21

P33a76v59e84l 14K52r91e76j98č30í20ř 2262251513646

Tak copy+paste by nám šlo dobře, že? http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

0/0
25.9.2015 23:40

M10a20r31t78i58n 98H60r39o49u57d73n27ý 6278597942876

Rovnice "nízká spotřeba = nízké emise" neplatí absolutně. Defacto paradox této rovnice je i základem problému VW. Aby byla nízká spotřeba paliva, tak se musí palivo spalovat s velkým přebytkem kyslíku (=vzduchu) a při vysokých teplotách (protože se dělají čím dál menší objemy motorů a musí se to nahnat extrémnějšími podmínkami pracovního cyklu motoru). Jenže přebytkový "nespálený" kyslík pak reaguje s dusíkem, a výsledkem je NO2 (oxid dusičitý) a NO (oxid dusnatý). A to jsou ty emise.

+1/0
25.9.2015 17:33

S34t43a60n45i58s51l97a69v 13S93t46u52d18e74n30o72v68s55k28y 4861550654776

Diky. Napsal byste jeste, jak je to s chudou smesi u benzinaku? Resp. v jakem rezimu je benzinovy motor "nejskodlivejsi?"

+1/0
25.9.2015 17:45
Foto

V52o75j12t41ě66c53h 56P14a52v64l68í74k 5674731524948

Benzín hoří za mnohem nižší teploty, a tedy tento problém (nadměrnou tvorbu NOx) zatím nemá, přesto však k němu downsizingem směřuje. Benzíňáky jedou dle lambda sondy na stechiometrickou (ani chudou, ani bohatou) směs. Existovalo pár generací (cca 1995) motorů, které pro lepší spotřebu jezdily chudě, ale to se později vyřešilo EGR ventilem, který umožňuje jezdit stechiometricky i s velkým objemem vzduchu. Ano, mají ho i benzínové motory, jen tam funguje spolehlivě.

+2/0
25.9.2015 17:50

S95t25a83n36i50s34l40a65v 80S12t54u40d70e92n27o44v58s40k28y 4771140934936

Aha. Takze produkce skodlivych NOx je zavisla na teplote reakce. Benzin (ropny derivat) v tomto vychazi lepe, nez nafta. Dik.

0/0
25.9.2015 18:02
Foto

V27o48j34t70ě83c43h 31P34a75v52l70í91k 5454311344228

Je to tak, má kratší molekuly (C4-C12) než nafta (C8-C16), menší podíl uhlíku, celkově nižší teplota hoření. Když přestavíte auto na LPG, který má ještě kratší molekuly (C2-C5) je vhodné vyměnit svíčky za o jeden stupeň 'teplejší', tedy takové, kterým stačí nížší teplota reakce. To samé platí pro CNG (C1-C2).

+1/0
25.9.2015 18:10

E71r73i57k 11L95e59v39i69n93s33k50ý 8951634793585

To je u kazdeho motoru jine, ale obecne zazehove motory maji nizsi ucinnost, protoze aby "neklepaly", musi pracovat pri nizsich tlacich i teplotach. A proto produkuji vyrazne mene NOx. Ty oxidy dusiku primo souvisi s tou "zazracnou" uspornosti dieslu.

+1/0
25.9.2015 17:51

P76e57t90e22r 52M17o13l16n88á37r 8405624932499

Ten proces prebieha len pri spaľovaní nafty ,pri spaľovaní benzínu to nie je až také škodlivé

0/0
25.9.2015 18:41
Foto

V67o15j71t83ě82c27h 81P53a63v34l33í24k 5834741294628

Donedávna jsem si myslel totéž. Pak jsem si pročetl několik vědeckých článků o emisích motorů a nyní si myslím, že hlavní důvod pro chudou směs je vytváření menšího (až žádného) množství sazí.

Je to vlastně výměna jednoho druhu emisí za druhý, ale DPF filtry nejsou na saze tak účinné jak by bylo potřeba a regenerace stojí dost paliva. Takže se vyplatí místo nich generovat NOx a ty pak vychytat v SCR nebo LNT.

0/0
25.9.2015 17:53

M72i57r28e61k 57T48u38r28e28č32e44k 4423932160552

Cely "uspech" EU je postaven na lži a podvodu. A nyni se to zacina sesypavat...

+2/−1
25.9.2015 17:55

P90e34t96r 19V50i32n23t19r25l33í53k 3426164471

víc než tohle mě osobně štve mylné udávání spotřeby, které snad nikdy neodpovídá realitě :-P

+5/0
25.9.2015 17:13

P32a53v40e58l 69C75h81l23a64p31e49c 5818376510887

Příčiny obé ho jsou stejné a to Euro komunisté snažící se hlasovat o fyzikálních zákonech. Důsledkem pak je , že spotřeba aut od ruku 2000 roste, životnost a kvalita klesá a musí se čarovat s čísly

+6/0
25.9.2015 17:19

J20i36n61d39ř36i23c73h 60L60u19k47á48š 8137851540205

tak já mám u 1.4tsi udávanou město 8,2 a kombinace 6,2 a v zásadě to není problém dosáhnout

+2/0
25.9.2015 17:25

M26a84r86t69i61n 67H59r79o50u34d51n51ý 6688667602216

Jednou jsem jel s Fábkou ze Znojma do Brna (prakticky z centra do centra) a udělal jsem to za 4,2 litru na 100 km. Pokud člověk jede jak postřelenej důchodce, kterej v lese ztratil prášky na srdce, tak se to dá. Otáčky se musí držet pod 2,5 tisíce (tj. automaticky maximálka 70-80km/h), řadit co nejvýše to jde, a hlavně nedělat prudký pohyby s plynovým pedálem. A "plachtit" kde to jen jde.

+3/0
25.9.2015 17:42

P86e56t84r 96V39i68n54t85r22l15í91k 3546834301

no, když jedete s Fábkou na výlet tak budiž, když je zápca, spěcháte, či nestíháte, což v kombianci je skoro vždy, tak je to tak, jak píšu :-)

0/0
25.9.2015 18:12
Foto

P71ř96e79m43y78s30l 68Č90e18j69p 8128207878666

Není automobil jako automobil. A někdo jezdí na udávané spotřebě 7/100 za pět a druhý to bude tavit na 11 ...

+1/0
25.9.2015 17:53

P55e22t49r 73P62a61l50e72č26e98k 3330135784942

Němci hlásí problémy u 3 000 000 aut? A jaké přesně? Že je doteď neměli....

+7/0
25.9.2015 17:13

P24e76t46r 86V82i70n89t72r30l10í75k 3526514841

když není problém, tak si jej vytvoříme, jak prosté ;-)

+3/0
25.9.2015 17:14

J46a96n 39J82a55n15e21č59e53k 9500813670316

Mají motor, který získal homologaci podvodem - to úplně stačí ;-)

+3/−2
25.9.2015 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.