Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní skandál se týká i dodávek. Němci hlásí problémy u tří milionů aut

Program, který mění vlastnosti motoru a manipuluje tak s emisními testy, byl instalován i v dodávkách koncernu Volkswagen. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Rozsáhlý podvod se týká 11 milionů aut po celém světě, na 2,8 milionu vozů pochází z Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E36d80u11a41r67d 75V25a31p48e28n11i36k 5266310768

A co zn.Opel ?

Také podváděl? JO

0/0
26.9.2015 6:50

G91a85b36r70i40e10l49a 87J49i48r68o45u92t79o18v98á 9242605347208

Ve svém Passatu mám diesel 2,0 125 kW se zmíněnou úpravou a musím říct, že ten motor je výkonově skvělý. Předpokládám, že cena vozů s tímto motorem půjde teď nahoru, protože po přiškrcení výkonu l směrem ke splnění emisí se výkon ztratí a auto bude líné jako s motorem 1,2.

0/0
25.9.2015 21:14

M70i90c71h88a30l 15Z85e34t22e68k 3548502710467

U nás možná nahoru, ale v ostatních státech €U (které vybírají daň z vlastnictví motorového vozidla dle jeho emisí) to bude přesně naopak.;-)

0/0
25.9.2015 21:19

B86o84h46u90m80i86l91a 60Z92a98c39h32o50v39á 1288864745912

Lidi by jim ta auta meli vratit a pozadovat penize zpet.

0/−1
25.9.2015 20:52

P20a60v30e93l 64K81r20e93j62č63í36ř 2792231943306

V USA to určitě takhle dopadne, protože ta auta nebudou smět na silnici.

0/0
25.9.2015 22:13

R43o31m23a77n 68L52e33g33a20t 1967710583974

Proc??..normy,ktery jsou predepsany to s prehledem plni..v cem je problem..ze to razitkari spatne nastavili?

0/0
27.9.2015 0:05

B63o55h15u35m92i62l40a 21Z26a91c30h63o80v86á 1338384335232

Za cas se ukaze,ze vse vyrobene v Nemecku je  vlastne smejd. Mozna i ty potraviny o kterych si Cesi mysli,ze jsou kvalitnejsi.

0/−1
25.9.2015 20:52

R84o44m11a17n 18L15e18g16a48t 1857360203954

Tak se zase uklidnete;-)

0/0
27.9.2015 0:02
Foto

D21a39n16i57e11l85a 60K63o19u26c38k92á 3237867657102

Je to jako naprosto všude. Jen se na to prostě přišlo. ;-)

+1/0
25.9.2015 18:48

I94v85a83n 86M24a96r56e47k 6104268852

Že by Němci "práskli" s dodávkami sami sebe ? ! Nějaké divné, ne ? !

Jinak ale, nevadí mi tak jejich "problémy" jako spíš  zdejší ojetiny "BMW" mírně orezlé ale svými suverenními majiteli s retkem na rtu patřičně vytuněné ,s výfukem zvící roury od kamen vypouštějícím oblaky černého dýmu, to je to "pravé ořechové" a ne nějaký někým (nejmenovat a neuvažovat proč ! ? ) vymyšlený problém . 8-o

0/−2
25.9.2015 18:37

J23i53ř84í 15V94i37n41k69l56e26r 1791327360339

A existuje auto kde by VW nešidil?

+3/−1
25.9.2015 18:35

L79a90d89i78s21l94a29v 82H85a40š34k22a 4153176241820

Tady se ukazuje naprostá hloupost evropských zemi při zalobach na vw. Pul Evropy je s vw nějak spojena. Uriznete hlavu a znicite i údy..subdodavatele atd atd

0/−2
25.9.2015 18:17
Foto

V83o10j46t20ě34c21h 43P65a80v27l19í82k 5254631564628

Takže máte za to, že jen proto, že je firma velká, měla by mít de facto imunitu na veškeré špatnosti? To je překvapivé.

+5/0
25.9.2015 18:33

E44r15i65k 68L88e31v66i40n67s53k80ý 8811324343545

To je jen spicka ledovce! Podle mych poslednich mereni se problem s emisemi tyka i trikolek znacky Liberta Melnik, obzvlaste pote, co byl pohon doplnen palivem se zvysenym obsahem hrachu.

+4/0
25.9.2015 17:48

P73a56v33e47l 36C86h68l66a78p45e55c 5238126720127

Já testuji 12 koňovy motor poháněný somálcema, ale produkce CO2 a metanu je katastrofální , spotřebu jsem už vyladil, ale i když jsem jednotky přiškrtil na maximum s CO2 je problém a výkon také nic moc.

+1/0
25.9.2015 18:27

M25i70s65a 51N71e19v26r10k67l61a 5433157520795

Německo přijde o pěkné daňové příjmy od VW. Teď mají asi 1 mil. nových přistěhovalců, příští rok přicestujou další 2 miliony. Možná si budou muset utáhnout opasek o jednu dírku.

+3/0
25.9.2015 17:45

G40e60o42r56g 72K44o36m91b25e30r75e74c 9474861326431

a pri Tom budou mit stejne dal vyrovnany ropocet na rozdil od vas. :-P

+1/0
25.9.2015 18:09

R18u63d66o64l38f 19S26t80e61p44a56n 3566649849920

V podstate by mel VW vsem postizenym kupcum, pokud si to preji, zaplatit celou kupni cenu vozu a vuz si vzit zpatky...mozna by si ho tolik lidi nekoupilo, kdyby nepodvadeli. a ze majitele akcii prijdou na buben..no a co..ja ty akcie nemam.

+3/0
25.9.2015 17:45
Foto

V80o26j85t47ě83c22h 65P39a38v75l33í54k 5444741954708

Ale třeba je drží Vaše banka. :-)

+1/0
25.9.2015 17:54

R38u76d34o53l78f 47S86t51e30p43a61n 3946379879780

Moje banka je mi dost ukradena...to je stejnen svindlir, jako VW

+3/0
25.9.2015 17:59

J36i40ř36í 94S58o60u49č48e30k 2511341382884

už se těším až tahle pacená antireklama skončí a objeví se nějaký další hříšníci, kteří se teď klepou v koutě a těží z toho že každého zajímá teď jen VW . A že jich bude :)

0/0
25.9.2015 17:23

P15a64v80e16l 64C73h28l78a40p40e23c 5428386440277

Každý kdo vyrábí auta,  Euro komunisté nechápou, že o fyzikálních zákonech se nedá hlasovat a to ani ústavní většinou.

+8/−2
25.9.2015 17:27

A11n49d95r96e24j 18O78l47e19k88s38a 3135121537181

Nikoli, folcvádnisté prostě švindlovali. Ostatní skandál nemají. Až ho budou mít všichni výrobci - bude ten váš blábol platit.

+1/−1
25.9.2015 18:11

P46a65v61e55l 39C62h69l98a94p98e22c 5628306260317

Blábolíte tu pouze vy, ostatní používají stejné jen jinak udělané  finty ,ale dělají to samé a to z toho důvodu, že fyzikální zákony platí bez ohledu na značku.

+1/0
25.9.2015 18:24

P97a70v79e32l 88J91e17ř49á72b36e27k 7631382504377

Kdyby tak bylo, tak by se už i tyto firmy provalily.

0/0
25.9.2015 18:42

J38o69s33e39f 97N60o87v14á41k 6473790952119

volkswagen minulý rok taktéý podváděl a nic se neprovalilo. totéž předloni a před 5 lety.

0/0
25.9.2015 18:50

B25o94h26u26m92i66l40a 42Z31a30c29h16o38v25á 1878284215982

JOOO? A jake  finty myslite? Asi mate jasno.

0/0
25.9.2015 20:40

K40a58r66e69l 52Z38a89c28e70k 7191659481837

;-D;-D

0/0
25.9.2015 17:32

M18a94r16t33i77n 19M10i70k70o20l94á17š49e13k 7330680453

důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixluje pod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostane pokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od roku víc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovaný měřící cyklus, který je známý jako NEDC. Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jste někdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovku za 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskou nížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřeba moderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současně a nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativní produkci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátku motivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tu metodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějaký technický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opět bude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politického důvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještě extrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělat bordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranu planety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonům a při EURO-7 se je podaří porazit. Kromě toho začíná vládnout určité rozčarování a nervozita. Původní myšlenka už někdy od EURO-4 totiž byla, že agresivní emisní regulace prodraží automobily natolik, že je lidi přestanou postupně používat a konvertují se na dopravní prostředky schválené alarmistickým náboženstvím, tedy třeba kola nebo autobusy. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+11/−1
25.9.2015 17:16

M98a84r29t48i48n 47M44i55k51o86l35á74š95e30k 7750810453

Základní problém je, že celá ta metodika meření je úplně mimo realitu. Automobilky proto v  reakci na nerealistickou metodiku měření vyvinuly nerealistické nastavení aut, které uvnitř této metodiky dodává optimální výsledky. Konkrétně VW to realizoval tak, že řídící jednotka detekovala, že probíhá test a podle toho upravila parametry motoru tak, aby test vyšel. Nevidím na tom nic zásadně opovrženíhodného, překvapující je snad jen zjevná účelovost celého postupu. Stejné břemeno nesou i jiní OEM a do stejné rodiny triků patří například absurdně dlouhé převodové stupně, pneumatiky, co nedrží na silnici, idiotský start-stop systém, který otravuje řidiče a poškozuje motory nebo poddimenzované komponenty motoru, které pak selžou a zákazník je musí na své náklady měnit. Vlastně byl VW ještě fair ke koncovému spotřebiteli, protože našel kompromis, který uspokojí regulátora a příliš neobtěžuje zákazníka, což se o těch druhých zmíněných opatřeních nedá říci.

Uvedený algoritmus, totiž detekci testu, usnadňuje to, že test je velmi rigidně definovaný a tím pádem také snadno detekovatelný. Určitě to nedělá jen VW. Myslím, že existuje ještě několik dobrých kandidátů z  Německa i okolí. Lidově řečeno, ono stačí stát chvíli na ulici a čuchat ten kyselý nitrózní smrádek, co se line z  moderních dieselů a dojde vám, že tyhle káry regulace NOX neplní ani omylem.

Fejkují sice všichni, díky tomu to taky všem vychází, ale VW měl slabé místo. Nalil obrovské prachy do expanze dieselu na americkém trhu, která navíc není příliš úspěšná. Současně ale neměl technologii, která by regulace splnila (vypadá to, že fejkovací algoritmus měly jen motory bez SCR neboli vstřikování močoviny), veřejná akceptace dieselu v USA není velká (právě z  důvodů, pro které byl v  70. letech odmítán i v Německu, než to německá vláda změnila) a tak se nabízelo napadnout ho právě tam.

+7/−1
25.9.2015 17:16

M21i20r32o91s20l18a21v 38Š68i48m70k61o 7135353662585

Souhlas. Teď je ještě třeba dostat ostatní výrobce a státní kasy si přijdou na pěkné peníze. A ve finále to odnese zákazník, bude nutno zdražovat, aby se to nějak kompenzovalo...

0/0
25.9.2015 17:21

P45a68v57e70l 77K35r32e74j94č74í89ř 2282351133916

Tak copy+paste by nám šlo dobře, že? http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

0/0
25.9.2015 23:40

M23a46r53t88i75n 18H19r79o98u72d93n48ý 6618677252706

Rovnice "nízká spotřeba = nízké emise" neplatí absolutně. Defacto paradox této rovnice je i základem problému VW. Aby byla nízká spotřeba paliva, tak se musí palivo spalovat s velkým přebytkem kyslíku (=vzduchu) a při vysokých teplotách (protože se dělají čím dál menší objemy motorů a musí se to nahnat extrémnějšími podmínkami pracovního cyklu motoru). Jenže přebytkový "nespálený" kyslík pak reaguje s dusíkem, a výsledkem je NO2 (oxid dusičitý) a NO (oxid dusnatý). A to jsou ty emise.

+1/0
25.9.2015 17:33

S20t94a62n10i51s61l60a23v 83S85t45u42d93e58n52o36v98s42k53y 4211800304136

Diky. Napsal byste jeste, jak je to s chudou smesi u benzinaku? Resp. v jakem rezimu je benzinovy motor "nejskodlivejsi?"

+1/0
25.9.2015 17:45
Foto

V21o35j88t58ě97c82h 86P69a16v79l13í79k 5324711134498

Benzín hoří za mnohem nižší teploty, a tedy tento problém (nadměrnou tvorbu NOx) zatím nemá, přesto však k němu downsizingem směřuje. Benzíňáky jedou dle lambda sondy na stechiometrickou (ani chudou, ani bohatou) směs. Existovalo pár generací (cca 1995) motorů, které pro lepší spotřebu jezdily chudě, ale to se později vyřešilo EGR ventilem, který umožňuje jezdit stechiometricky i s velkým objemem vzduchu. Ano, mají ho i benzínové motory, jen tam funguje spolehlivě.

+2/0
25.9.2015 17:50

S60t85a39n15i89s71l76a85v 49S30t67u48d29e24n14o88v88s91k51y 4731620124626

Aha. Takze produkce skodlivych NOx je zavisla na teplote reakce. Benzin (ropny derivat) v tomto vychazi lepe, nez nafta. Dik.

0/0
25.9.2015 18:02
Foto

V40o95j26t39ě62c89h 78P29a63v95l92í91k 5354511254238

Je to tak, má kratší molekuly (C4-C12) než nafta (C8-C16), menší podíl uhlíku, celkově nižší teplota hoření. Když přestavíte auto na LPG, který má ještě kratší molekuly (C2-C5) je vhodné vyměnit svíčky za o jeden stupeň 'teplejší', tedy takové, kterým stačí nížší teplota reakce. To samé platí pro CNG (C1-C2).

+1/0
25.9.2015 18:10

E48r58i13k 18L76e25v48i49n90s75k24ý 8891404303385

To je u kazdeho motoru jine, ale obecne zazehove motory maji nizsi ucinnost, protoze aby "neklepaly", musi pracovat pri nizsich tlacich i teplotach. A proto produkuji vyrazne mene NOx. Ty oxidy dusiku primo souvisi s tou "zazracnou" uspornosti dieslu.

+1/0
25.9.2015 17:51

P85e58t33e98r 18M72o42l23n94á70r 8115144512359

Ten proces prebieha len pri spaľovaní nafty ,pri spaľovaní benzínu to nie je až také škodlivé

0/0
25.9.2015 18:41
Foto

V32o77j46t72ě77c12h 24P59a92v84l24í57k 5754471864758

Donedávna jsem si myslel totéž. Pak jsem si pročetl několik vědeckých článků o emisích motorů a nyní si myslím, že hlavní důvod pro chudou směs je vytváření menšího (až žádného) množství sazí.

Je to vlastně výměna jednoho druhu emisí za druhý, ale DPF filtry nejsou na saze tak účinné jak by bylo potřeba a regenerace stojí dost paliva. Takže se vyplatí místo nich generovat NOx a ty pak vychytat v SCR nebo LNT.

0/0
25.9.2015 17:53

M87i87r42e66k 16T42u12r52e17č50e16k 4443172460752

Cely "uspech" EU je postaven na lži a podvodu. A nyni se to zacina sesypavat...

+2/−1
25.9.2015 17:55

P21e95t23r 68V96i76n27t62r28l24í36k 3656474831

víc než tohle mě osobně štve mylné udávání spotřeby, které snad nikdy neodpovídá realitě :-P

+5/0
25.9.2015 17:13

P59a95v94e36l 29C82h22l70a83p29e88c 5758936640367

Příčiny obé ho jsou stejné a to Euro komunisté snažící se hlasovat o fyzikálních zákonech. Důsledkem pak je , že spotřeba aut od ruku 2000 roste, životnost a kvalita klesá a musí se čarovat s čísly

+6/0
25.9.2015 17:19

J95i78n52d55ř18i12c61h 61L77u88k98á69š 8357241520795

tak já mám u 1.4tsi udávanou město 8,2 a kombinace 6,2 a v zásadě to není problém dosáhnout

+2/0
25.9.2015 17:25

M76a63r67t56i54n 20H18r87o62u63d49n21ý 6938787302816

Jednou jsem jel s Fábkou ze Znojma do Brna (prakticky z centra do centra) a udělal jsem to za 4,2 litru na 100 km. Pokud člověk jede jak postřelenej důchodce, kterej v lese ztratil prášky na srdce, tak se to dá. Otáčky se musí držet pod 2,5 tisíce (tj. automaticky maximálka 70-80km/h), řadit co nejvýše to jde, a hlavně nedělat prudký pohyby s plynovým pedálem. A "plachtit" kde to jen jde.

+3/0
25.9.2015 17:42

P61e35t31r 44V83i19n39t81r97l43í26k 3466294231

no, když jedete s Fábkou na výlet tak budiž, když je zápca, spěcháte, či nestíháte, což v kombianci je skoro vždy, tak je to tak, jak píšu :-)

0/0
25.9.2015 18:12
Foto

P86ř56e41m49y21s22l 35Č18e81j84p 8708637918546

Není automobil jako automobil. A někdo jezdí na udávané spotřebě 7/100 za pět a druhý to bude tavit na 11 ...

+1/0
25.9.2015 17:53

P61e50t67r 98P68a26l17e98č91e18k 3950675334852

Němci hlásí problémy u 3 000 000 aut? A jaké přesně? Že je doteď neměli....

+7/0
25.9.2015 17:13

P58e20t93r 70V67i49n75t92r79l54í67k 3186564531

když není problém, tak si jej vytvoříme, jak prosté ;-)

+3/0
25.9.2015 17:14

J52a46n 72J29a26n84e29č57e75k 9270773130156

Mají motor, který získal homologaci podvodem - to úplně stačí ;-)

+3/−2
25.9.2015 17:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.