Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál se týká i dodávek. Němci hlásí problémy u tří milionů aut

Program, který mění vlastnosti motoru a manipuluje tak s emisními testy, byl instalován i v dodávkách koncernu Volkswagen. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Rozsáhlý podvod se týká 11 milionů aut po celém světě, na 2,8 milionu vozů pochází z Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E60d26u48a54r48d 84V38a38p24e73n17i68k 5376730228

A co zn.Opel ?

Také podváděl? JO

0/0
26.9.2015 6:50

G40a25b26r93i10e79l87a 14J68i11r44o66u62t37o65v23á 9902755367658

Ve svém Passatu mám diesel 2,0 125 kW se zmíněnou úpravou a musím říct, že ten motor je výkonově skvělý. Předpokládám, že cena vozů s tímto motorem půjde teď nahoru, protože po přiškrcení výkonu l směrem ke splnění emisí se výkon ztratí a auto bude líné jako s motorem 1,2.

0/0
25.9.2015 21:14

M32i62c16h91a84l 71Z59e40t16e78k 3668202630887

U nás možná nahoru, ale v ostatních státech €U (které vybírají daň z vlastnictví motorového vozidla dle jeho emisí) to bude přesně naopak.;-)

0/0
25.9.2015 21:19

B33o44h41u87m15i24l71a 21Z78a52c13h28o74v11á 1578604255912

Lidi by jim ta auta meli vratit a pozadovat penize zpet.

0/−1
25.9.2015 20:52

P11a18v89e77l 18K33r19e38j29č57í96ř 2882441333126

V USA to určitě takhle dopadne, protože ta auta nebudou smět na silnici.

0/0
25.9.2015 22:13

R73o13m31a80n 13L70e21g93a21t 1827620873654

Proc??..normy,ktery jsou predepsany to s prehledem plni..v cem je problem..ze to razitkari spatne nastavili?

0/0
27.9.2015 0:05

B95o58h82u55m62i73l19a 55Z98a54c35h17o77v76á 1948244235892

Za cas se ukaze,ze vse vyrobene v Nemecku je  vlastne smejd. Mozna i ty potraviny o kterych si Cesi mysli,ze jsou kvalitnejsi.

0/−1
25.9.2015 20:52

R18o78m25a11n 96L36e78g22a31t 1887240783944

Tak se zase uklidnete;-)

0/0
27.9.2015 0:02
Foto

D54a44n52i41e69l73a 51K35o70u24c56k74á 3577947737342

Je to jako naprosto všude. Jen se na to prostě přišlo. ;-)

+1/0
25.9.2015 18:48

I92v26a78n 96M91a54r18e50k 6934618562

Že by Němci "práskli" s dodávkami sami sebe ? ! Nějaké divné, ne ? !

Jinak ale, nevadí mi tak jejich "problémy" jako spíš  zdejší ojetiny "BMW" mírně orezlé ale svými suverenními majiteli s retkem na rtu patřičně vytuněné ,s výfukem zvící roury od kamen vypouštějícím oblaky černého dýmu, to je to "pravé ořechové" a ne nějaký někým (nejmenovat a neuvažovat proč ! ? ) vymyšlený problém . 8-o

0/−2
25.9.2015 18:37

J75i50ř51í 29V41i30n59k79l71e35r 1441357490719

A existuje auto kde by VW nešidil?

+3/−1
25.9.2015 18:35

L63a46d64i67s36l48a40v 15H86a38š72k44a 4803126101360

Tady se ukazuje naprostá hloupost evropských zemi při zalobach na vw. Pul Evropy je s vw nějak spojena. Uriznete hlavu a znicite i údy..subdodavatele atd atd

0/−2
25.9.2015 18:17
Foto

V11o47j17t27ě74c84h 28P93a24v53l97í24k 5114971574908

Takže máte za to, že jen proto, že je firma velká, měla by mít de facto imunitu na veškeré špatnosti? To je překvapivé.

+5/0
25.9.2015 18:33

E39r35i38k 17L52e81v67i22n25s70k62ý 8231564953485

To je jen spicka ledovce! Podle mych poslednich mereni se problem s emisemi tyka i trikolek znacky Liberta Melnik, obzvlaste pote, co byl pohon doplnen palivem se zvysenym obsahem hrachu.

+4/0
25.9.2015 17:48

P56a79v45e34l 96C27h32l95a78p28e70c 5538816500267

Já testuji 12 koňovy motor poháněný somálcema, ale produkce CO2 a metanu je katastrofální , spotřebu jsem už vyladil, ale i když jsem jednotky přiškrtil na maximum s CO2 je problém a výkon také nic moc.

+1/0
25.9.2015 18:27

M13i87s79a 81N15e54v73r91k82l28a 5793947110145

Německo přijde o pěkné daňové příjmy od VW. Teď mají asi 1 mil. nových přistěhovalců, příští rok přicestujou další 2 miliony. Možná si budou muset utáhnout opasek o jednu dírku.

+3/0
25.9.2015 17:45

G31e15o46r27g 15K50o43m65b73e60r72e16c 9394591886811

a pri Tom budou mit stejne dal vyrovnany ropocet na rozdil od vas. :-P

+1/0
25.9.2015 18:09

R38u84d71o98l67f 74S42t74e90p92a82n 3876619159260

V podstate by mel VW vsem postizenym kupcum, pokud si to preji, zaplatit celou kupni cenu vozu a vuz si vzit zpatky...mozna by si ho tolik lidi nekoupilo, kdyby nepodvadeli. a ze majitele akcii prijdou na buben..no a co..ja ty akcie nemam.

+3/0
25.9.2015 17:45
Foto

V31o30j90t56ě22c33h 35P76a10v81l46í24k 5284181974258

Ale třeba je drží Vaše banka. :-)

+1/0
25.9.2015 17:54

R23u12d10o89l93f 33S12t46e56p71a71n 3366219669540

Moje banka je mi dost ukradena...to je stejnen svindlir, jako VW

+3/0
25.9.2015 17:59

J13i67ř43í 51S85o47u12č75e57k 2131171702264

už se těším až tahle pacená antireklama skončí a objeví se nějaký další hříšníci, kteří se teď klepou v koutě a těží z toho že každého zajímá teď jen VW . A že jich bude :)

0/0
25.9.2015 17:23

P30a59v23e65l 92C77h69l84a61p25e32c 5978276540107

Každý kdo vyrábí auta,  Euro komunisté nechápou, že o fyzikálních zákonech se nedá hlasovat a to ani ústavní většinou.

+8/−2
25.9.2015 17:27

A50n60d97r65e42j 36O42l55e84k66s21a 3765211367521

Nikoli, folcvádnisté prostě švindlovali. Ostatní skandál nemají. Až ho budou mít všichni výrobci - bude ten váš blábol platit.

+1/−1
25.9.2015 18:11

P85a86v61e84l 25C95h57l16a43p43e96c 5698516510217

Blábolíte tu pouze vy, ostatní používají stejné jen jinak udělané  finty ,ale dělají to samé a to z toho důvodu, že fyzikální zákony platí bez ohledu na značku.

+1/0
25.9.2015 18:24

P52a67v92e11l 35J95e14ř51á37b89e87k 7131382984807

Kdyby tak bylo, tak by se už i tyto firmy provalily.

0/0
25.9.2015 18:42

J10o57s58e18f 38N44o46v42á39k 6143910542649

volkswagen minulý rok taktéý podváděl a nic se neprovalilo. totéž předloni a před 5 lety.

0/0
25.9.2015 18:50

B32o45h66u89m13i72l24a 52Z83a19c10h55o81v44á 1338944375912

JOOO? A jake  finty myslite? Asi mate jasno.

0/0
25.9.2015 20:40

K29a16r62e42l 48Z20a42c23e75k 7151359631967

;-D;-D

0/0
25.9.2015 17:32

M42a51r49t29i91n 32M96i98k64o84l37á26š48e58k 7620560103

důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixluje pod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostane pokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od roku víc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovaný měřící cyklus, který je známý jako NEDC. Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jste někdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovku za 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskou nížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřeba moderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současně a nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativní produkci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátku motivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tu metodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějaký technický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opět bude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politického důvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještě extrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělat bordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranu planety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonům a při EURO-7 se je podaří porazit. Kromě toho začíná vládnout určité rozčarování a nervozita. Původní myšlenka už někdy od EURO-4 totiž byla, že agresivní emisní regulace prodraží automobily natolik, že je lidi přestanou postupně používat a konvertují se na dopravní prostředky schválené alarmistickým náboženstvím, tedy třeba kola nebo autobusy. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+11/−1
25.9.2015 17:16

M23a47r11t21i72n 47M12i88k96o56l57á89š96e18k 7270290223

Základní problém je, že celá ta metodika meření je úplně mimo realitu. Automobilky proto v  reakci na nerealistickou metodiku měření vyvinuly nerealistické nastavení aut, které uvnitř této metodiky dodává optimální výsledky. Konkrétně VW to realizoval tak, že řídící jednotka detekovala, že probíhá test a podle toho upravila parametry motoru tak, aby test vyšel. Nevidím na tom nic zásadně opovrženíhodného, překvapující je snad jen zjevná účelovost celého postupu. Stejné břemeno nesou i jiní OEM a do stejné rodiny triků patří například absurdně dlouhé převodové stupně, pneumatiky, co nedrží na silnici, idiotský start-stop systém, který otravuje řidiče a poškozuje motory nebo poddimenzované komponenty motoru, které pak selžou a zákazník je musí na své náklady měnit. Vlastně byl VW ještě fair ke koncovému spotřebiteli, protože našel kompromis, který uspokojí regulátora a příliš neobtěžuje zákazníka, což se o těch druhých zmíněných opatřeních nedá říci.

Uvedený algoritmus, totiž detekci testu, usnadňuje to, že test je velmi rigidně definovaný a tím pádem také snadno detekovatelný. Určitě to nedělá jen VW. Myslím, že existuje ještě několik dobrých kandidátů z  Německa i okolí. Lidově řečeno, ono stačí stát chvíli na ulici a čuchat ten kyselý nitrózní smrádek, co se line z  moderních dieselů a dojde vám, že tyhle káry regulace NOX neplní ani omylem.

Fejkují sice všichni, díky tomu to taky všem vychází, ale VW měl slabé místo. Nalil obrovské prachy do expanze dieselu na americkém trhu, která navíc není příliš úspěšná. Současně ale neměl technologii, která by regulace splnila (vypadá to, že fejkovací algoritmus měly jen motory bez SCR neboli vstřikování močoviny), veřejná akceptace dieselu v USA není velká (právě z  důvodů, pro které byl v  70. letech odmítán i v Německu, než to německá vláda změnila) a tak se nabízelo napadnout ho právě tam.

+7/−1
25.9.2015 17:16

M66i14r42o24s41l71a40v 91Š63i31m34k25o 7105603792655

Souhlas. Teď je ještě třeba dostat ostatní výrobce a státní kasy si přijdou na pěkné peníze. A ve finále to odnese zákazník, bude nutno zdražovat, aby se to nějak kompenzovalo...

0/0
25.9.2015 17:21

P74a91v87e61l 84K69r13e46j39č93í75ř 2492191673756

Tak copy+paste by nám šlo dobře, že? http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

0/0
25.9.2015 23:40

M20a96r35t90i58n 24H85r80o74u70d29n18ý 6258767732966

Rovnice "nízká spotřeba = nízké emise" neplatí absolutně. Defacto paradox této rovnice je i základem problému VW. Aby byla nízká spotřeba paliva, tak se musí palivo spalovat s velkým přebytkem kyslíku (=vzduchu) a při vysokých teplotách (protože se dělají čím dál menší objemy motorů a musí se to nahnat extrémnějšími podmínkami pracovního cyklu motoru). Jenže přebytkový "nespálený" kyslík pak reaguje s dusíkem, a výsledkem je NO2 (oxid dusičitý) a NO (oxid dusnatý). A to jsou ty emise.

+1/0
25.9.2015 17:33

S94t76a34n31i25s38l66a37v 95S10t94u83d46e95n90o82v94s55k23y 4281730694306

Diky. Napsal byste jeste, jak je to s chudou smesi u benzinaku? Resp. v jakem rezimu je benzinovy motor "nejskodlivejsi?"

+1/0
25.9.2015 17:45
Foto

V51o88j21t22ě90c65h 61P86a68v65l96í79k 5714841464598

Benzín hoří za mnohem nižší teploty, a tedy tento problém (nadměrnou tvorbu NOx) zatím nemá, přesto však k němu downsizingem směřuje. Benzíňáky jedou dle lambda sondy na stechiometrickou (ani chudou, ani bohatou) směs. Existovalo pár generací (cca 1995) motorů, které pro lepší spotřebu jezdily chudě, ale to se později vyřešilo EGR ventilem, který umožňuje jezdit stechiometricky i s velkým objemem vzduchu. Ano, mají ho i benzínové motory, jen tam funguje spolehlivě.

+2/0
25.9.2015 17:50

S80t39a97n93i57s28l11a43v 78S79t45u22d69e62n54o32v34s56k82y 4411140264756

Aha. Takze produkce skodlivych NOx je zavisla na teplote reakce. Benzin (ropny derivat) v tomto vychazi lepe, nez nafta. Dik.

0/0
25.9.2015 18:02
Foto

V71o44j23t35ě27c49h 25P28a97v58l94í42k 5884751744728

Je to tak, má kratší molekuly (C4-C12) než nafta (C8-C16), menší podíl uhlíku, celkově nižší teplota hoření. Když přestavíte auto na LPG, který má ještě kratší molekuly (C2-C5) je vhodné vyměnit svíčky za o jeden stupeň 'teplejší', tedy takové, kterým stačí nížší teplota reakce. To samé platí pro CNG (C1-C2).

+1/0
25.9.2015 18:10

E32r87i76k 43L20e29v48i26n15s20k74ý 8541254123155

To je u kazdeho motoru jine, ale obecne zazehove motory maji nizsi ucinnost, protoze aby "neklepaly", musi pracovat pri nizsich tlacich i teplotach. A proto produkuji vyrazne mene NOx. Ty oxidy dusiku primo souvisi s tou "zazracnou" uspornosti dieslu.

+1/0
25.9.2015 17:51

P54e64t62e35r 59M44o92l82n93á63r 8605474632739

Ten proces prebieha len pri spaľovaní nafty ,pri spaľovaní benzínu to nie je až také škodlivé

0/0
25.9.2015 18:41
Foto

V30o65j55t59ě83c59h 53P37a81v64l51í95k 5954291174748

Donedávna jsem si myslel totéž. Pak jsem si pročetl několik vědeckých článků o emisích motorů a nyní si myslím, že hlavní důvod pro chudou směs je vytváření menšího (až žádného) množství sazí.

Je to vlastně výměna jednoho druhu emisí za druhý, ale DPF filtry nejsou na saze tak účinné jak by bylo potřeba a regenerace stojí dost paliva. Takže se vyplatí místo nich generovat NOx a ty pak vychytat v SCR nebo LNT.

0/0
25.9.2015 17:53

M69i13r95e53k 49T76u35r49e25č37e38k 4143822780592

Cely "uspech" EU je postaven na lži a podvodu. A nyni se to zacina sesypavat...

+2/−1
25.9.2015 17:55

P80e84t51r 84V53i29n94t40r51l60í27k 3816964831

víc než tohle mě osobně štve mylné udávání spotřeby, které snad nikdy neodpovídá realitě :-P

+5/0
25.9.2015 17:13

P63a47v72e75l 29C93h56l51a20p33e53c 5408156430557

Příčiny obé ho jsou stejné a to Euro komunisté snažící se hlasovat o fyzikálních zákonech. Důsledkem pak je , že spotřeba aut od ruku 2000 roste, životnost a kvalita klesá a musí se čarovat s čísly

+6/0
25.9.2015 17:19

J30i49n53d13ř15i70c20h 54L44u62k54á73š 8717531910325

tak já mám u 1.4tsi udávanou město 8,2 a kombinace 6,2 a v zásadě to není problém dosáhnout

+2/0
25.9.2015 17:25

M93a37r65t61i89n 65H37r63o84u12d38n73ý 6278407232236

Jednou jsem jel s Fábkou ze Znojma do Brna (prakticky z centra do centra) a udělal jsem to za 4,2 litru na 100 km. Pokud člověk jede jak postřelenej důchodce, kterej v lese ztratil prášky na srdce, tak se to dá. Otáčky se musí držet pod 2,5 tisíce (tj. automaticky maximálka 70-80km/h), řadit co nejvýše to jde, a hlavně nedělat prudký pohyby s plynovým pedálem. A "plachtit" kde to jen jde.

+3/0
25.9.2015 17:42

P60e84t30r 21V72i78n90t22r52l91í37k 3236734291

no, když jedete s Fábkou na výlet tak budiž, když je zápca, spěcháte, či nestíháte, což v kombianci je skoro vždy, tak je to tak, jak píšu :-)

0/0
25.9.2015 18:12
Foto

P96ř27e11m58y12s48l 81Č64e64j21p 8898277138416

Není automobil jako automobil. A někdo jezdí na udávané spotřebě 7/100 za pět a druhý to bude tavit na 11 ...

+1/0
25.9.2015 17:53

P45e36t13r 49P41a22l85e33č79e58k 3250455534182

Němci hlásí problémy u 3 000 000 aut? A jaké přesně? Že je doteď neměli....

+7/0
25.9.2015 17:13

P96e37t24r 88V64i27n41t56r26l80í20k 3736784301

když není problém, tak si jej vytvoříme, jak prosté ;-)

+3/0
25.9.2015 17:14

J64a10n 81J60a87n79e16č65e33k 9730413170976

Mají motor, který získal homologaci podvodem - to úplně stačí ;-)

+3/−2
25.9.2015 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.