Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V hlavním městě VW vládne strach. Lidé z Wolfsburgu se bojí, co bude

Volkswagen je výkladní skříní německého průmyslu a také pýchou mnoha obyvatel Dolního Saska. Obojí ale kvůli emisnímu skandálu může značně utrpět. Nejvíce je to cítit z reakcí lidí v mateřském městě koncernu Wolfsburgu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a26r13e94l 50C42e85r69n10y 2365520589437

Too big too fail?Kdo z soukromych investoru bude drzet kapital ve firme,ktera ma vazny soudni problem,poskozenou reputaci a vyhled sanaci dost velkych skod.Jen blazen si muze myslet ze to zacaluje nemecka vlada(pouze) a ostatni se budou smat. Vyhlidky VW nejsou ruzove,protoze se bude rapidne zhorsovat pristup ke kapitalu.Uz ted je jeji trzni kapitalizace o -25% mensi.Kde je tvorba rezerv,dohoda s akcionari o dodani dalsiho kapitalu v pripade prohranych sporu a hlavne,co kdyz seniorni veritele budou chtit dluh zpet anebo si reknou o mnohem vyssi premii?Narok na uplatneni takove sankce jim VW dodal,kdo z financnich zraloku by neodolal?Majitele Skodovek vubec nemuzou byt v klidu,protoze i kdyz to VW prezije,sanace muze tezce dolehnout i na dcery.Tak to proste chodi,kdyz se nekde neco provali i Ti premianti musi dat neco na oltar vlasti.Modri uz vedi.Pokud trh VW odpusti,bude to za cenu obrovskych kompenzaci o nejakem vysumeni nebude rec.

0/0
29.9.2015 21:09

D35e63n53i41s 41W33i84t76z73k79u 3113611389377

teď jsem si prohlížel kolik mají mít NOx různá auta a musím říct,že třeba proti Hondě má Passat dost setin gramu na km na víc.jsemzvědav jak tohle dopadne,jestli v tom zůstanou sami,tak je to opravdu šunt

0/0
29.9.2015 11:46

Z62d13e87n51ě58k 62H63a14n91z14l 1311906342244

Koupíme si EkoHondu

0/0
29.9.2015 14:10

D24e52n82i70s 39W20i48t92z87k98u 3503341319197

o tom dost pochybuji, ale ten rozdíl 0,193 proti 0,227 je dost zajímavý. otázka je jak se k tomu japonci dopravovali

0/0
29.9.2015 14:30

P46e11t42r 21S14e32d65i22v83y 6927958795307

Neverim, ze by Japonci podvadeli. Moralka a cest v Japonsku je chapana uplne jinak

0/0
29.9.2015 14:33

M35a13r16t21i63n 60N18e54r87m71u84t 9707137518559

To je rozdíl nepatrný

0/0
4.10.2015 13:02

P34e74t59r71a 89M88a49l29a92k18o90v80a 1268850150464

Německo a EU si nemůže dovolit krach nebo výrazné propouštění ve VW (too big to fail, akorát tentokrát se netýká bank), takže to nejspíše skončí dotacemi, prominutím kde čeho apod., zaplatíme to ovšem my evropané...

0/0
29.9.2015 11:10

K94a94r65e42l 33Č20e36r72n84ý 6565773142921

Jde o megaprůser s obrovskými finančními dopady. Pokuty mohou přijít i z jiných zemí, žaloby kvůli ztrátě hodnoty chystají spotřebitelské svazy (a k té skutečně dochází), o žalobách uvažují i investiční společnosti, které drží akcie VW, objevily se první zákazy prodejů, úprava vyrobených aut také něco bude stát. Vynaložené peníze budou citelně chybět ve vývoji a z toho koukají další problémy.

0/−1
29.9.2015 10:54

C88y67r39i92l 72P21a89v81e20l53k11a 4856832238125

Jejich obavy jsou oprávněné.

Jako manažerovi, který nakupuje auta do flotil vč. těch za 1-2 miliony (Audi), mi není jedno, že firmy, kde utrácím desítky milionů ročně, mi lže. Kdybych takto lhal ve své firmě, byl by to krátký proces.

O emise jde až na druhé místě. První je podvod, na němž stavím svůj komerční úspěch. A to skutečně ve "vyšších" kruzích není nikdo zvědavý! Tečka. Rv

A názory čecháčků, pro něž je oktávka v dieselu nirvánou (mimochodem, ta 1.6 fakt nejede v porovnání se starou 1.9.), jsou zcela irelevantní.

0/−1
29.9.2015 10:03

P71e79t91r 67U81r35a88m 1742470183317

Tak to asi budete jezdit na kole, protoze timto zpusobem "podvadi" vsechny automobilky, jinak by limitu nedosahly. Jak moc to VW prehnal v porovnani s ostatnimi se teprve uvidi.

+1/0
29.9.2015 10:24

D24a47v85i86d 42M20a44l35i13n49a 1600873530743

Vsak amici kvalitou svoji nafty JP8 (neco mezi kerosinem a ropou) take tomu testu moc na verohodnosti nedodavaji. Pri spalovani toho humusu nemuze projit ani supereko motor.

0/0
29.9.2015 9:46

P25e64t84r50a 63M55a49l95a34k10o14v63a 1198320670104

:-) JP8 je letecké palivo...

0/0
29.9.2015 11:11

P92e91t83r 50S96e52d94i32v21y 6897518575207

Jeste je tu jeden pohled na vec. Proc mame auta? Pro zvedani adrenalinu, nebo pro premisteni z bodu A do bodu B ?  Zel vetsina lidi resi hlavne ten adrenalin. Ano, i ja se rad projedu rychleji a rychle akceleruji. Kdyz si ale uvedomim, ze by totez delali vsichni, radeji se toho pozitku vzdam a budu zit a dychat.  Je treba si uvedomit, ze v pocatcich byl automobil opravdu jen nastrojem, ktery mel usnadnit praci a prepravu. Nemel sportovni ambice. Kdybychom toto dokazali vratit zpet, mame napul vyhrano. Mela by proste prijit radikalni zmena. Jednoduse rici automobilkam, ze na 4 mistne auto maji pri spalovacim motoru maximalne 40 kw, na petimistne 50 kw, na sedmimistne 80  Kw a to pri urcitych emisnich limitech. Neresil bych jestli diesel, nebo benzin. At se s tim kazada automobilka vyporada jak chce. Proc se clovek vazici 80 kg obali kazdy den pri ceste do prace 1200 kg zeleza a prepravuje sebe i tu hromadu kovu?  Vzdyt je to energeticky i prostorove uplne nesmyslne! Proc vsichni v mestech nejezdime MHD, nebo necim takovym? http://www.ekobonus.cz/ekologicka-doprava/elektromobily/twizy-nejprodavanejsi-elektricke-jezditko-v-evrope  Nebo na skutrech?

+2/−4
29.9.2015 9:45

Z62d21e91n48ě92k 65J69o13n34á82š 9621819276230

No naštěstí o tom nerozhodujete. Mám v autě 110 KW a je to tak akorát... pokud jezdíte po německu...

+1/−2
29.9.2015 9:47

M85i82l77o11š 21S66e13t56í68k 3139129764720

Těch důvodů, proč nejezdíme v takových vozítkách bude asi více. Ne každý by měl možnost to nabíjet, omezený dojezd, poměrně drahá záležitost a stejně byste musel mít i klasické auto (tedy rodina zcela jistě) ...

0/0
29.9.2015 10:05

P68e62t39r 72S14e90d85i70v88y 6227258255657

Psal jsem ve mestech. Na dallnicich je spalovaci motor zatim bohuzel nenahraditelny

0/0
29.9.2015 11:29

M96a95r67t18i31n 68N78e38r19m49u42t 9887407898179

Protože ne každý má na dvě auta a do toho města často přijedete nebo odjedete po dálnici

0/0
4.10.2015 13:03

P15e51t87r 45M25a92r11š50á93l20e58k 9895412514959

Pro mě osobně jsou VW a H/K dva nejvíc nesympatické automobilové koncerny, takže mě trable VW vůbec netrápí.

+2/−2
29.9.2015 9:42

P69e62t84r54a 68M16a87l60a81k43o97v43a 1588220950834

no trable VW budou mít dopad i na váš důchod, vaše dávky a vaše daně...

0/0
29.9.2015 11:07

P73e10t78r 65M46a33r78š98á71l95e55k 9735972724779

O moje příjmy nemusíte mít péči.:-P

0/0
29.9.2015 12:16

J46i86ř22í 78V79i13n84k31l10e26r 1901167120279

Co by bylo? Ve VW  přijde , naštěstí, doba úspor ,skromnosti a pokory.

+2/0
29.9.2015 9:37

M59i51l37o96š 35S84e88t62í85k 3599469824840

Kdyby VW nevlastnil i Škodovku, mohli bychom zvesela mávnout rukou. Takto můžeme jen domýšlet, jaké negativní dopady to přinese celé naší ekonomice.

0/0
29.9.2015 10:07

M81i72l60o24š 61S19e64t60í55k 3469439264790

Sorry, to mělo být o příspěvek výše.

0/0
29.9.2015 10:07

P87e78t77r 48S55e27d76i81v22y 6537278755717

Me by zajimalo, nakolik dobrym vysledkum koncernu pomohlo to, ze podvadeli. Sam to chapu tak, ze v roce 2006 nemeli moc sanci nepodvadet aby dohnali konkurenci. Ostatni pracovali na common railech o dost drive. Francouzi meli drive filtry pevnych castic.. uz Peugeot 607 pracoval s mocovinou. Renault prisel s vybornym 2.0 dci motorem, rovnez s FAP.  Teoreticky tedy mohlo dojit k tomu, ze podvod byl nutnosti, protoze jinak by koncern byl pozadu.  Po pokudech s PD mel velikou ztratu. Kdyby nepodvadel, nedosahoval by takovych vykonu aby plnil limity. Jejich auta by proste nejela tak dobre, jako auta konkurence. Musela by v uspornem rezimu, ktery aplikovali pro homologace vlastne jezdit porad.  Obecne sly vsechny nemecke automobilky spise cestou objemu a vykonu oproti ostatnim automobilkam. Chtely, aby auta jela, ale to bez emisi nejde. 8 let podvadeli a prodali desitky milionu aut, ktere vyznamne zamorily planetu. Nekdo uz i vycislil, kolik lidi mohlo navic zemrit. Kdyby bylo mozne zjistit, jak by si koncern vedl bez tech podvodu - tedy s motory lenivymi, slabymi a s vsudypritomnymi clanky v moto-mediich, kritizujicimi diesely koncernu za lenivost a naopak vychvalujici HDI ci DCI, TDCI atd... Kde by asi tak koncern byl?  Neprijdou ted jen o to, co ziskali dlouhodobou nekalou vyhodou?

+3/0
29.9.2015 9:30

M87i88l83o11š 62S42e95t27í12k 3579499124380

Kolik těchto aut je potřeba k vyprodukování stejného množství škodlivin, jako vyprodukuje jediný let? Kdyby lidi omezili leteckou dopravu, možná by nebylo třeba řešit emise osobních automobilů vůbec.

0/0
29.9.2015 10:10

M61i85c30h37a46l 26N30o39v24á18k 7480339947264

Osobní letadlo spotřebuje za hodinu průměrně 100litrů včetně vzletu, letu a přistání. A to nepočítám letadlo pro 2 osoby. Aby se to dobře počítalo. Spotřeba osobního auta je průměrně 5litrů na hodinu jízdy. Vzdálenost je ovšem zavádějící, neboť to letadlo za hodinu zvládne uletět to co osobní vůz za více než 5 hodin.. :D Takže více než stovka auto vůči jednomu letadlu to nebude. Nákladní přeprava bude asi krapet jiná, a ta bude na tom s letadlem postatně horší co se týče velikosti nákladu, ale o to tady v novinách nejde. :) Osobní automobil je nejméně ekologický a nejpoužívanější stroj na světě!Rv

+1/0
29.9.2015 10:41

M90a77r98t63i58n 23N88e24r41m38u17t 9637477748699

osobním letadlem myslíte co? Airbus nebo aerotaxi?

0/0
4.10.2015 13:38

M89a57r31t92i59n 92N19e88r57m10u86t 9977767878619

tak co jsem se díval, dvoumístná cessna má cca 35l/hodinu, ale cestovní rychlost kolem 200km/h, takže spotřeba vychází na úrovni amerického křižníku silnic. Nebudu se vyjadřovat k ULL, které jsou hříčkou počasí. Moderní airbusy mají kolem 4 l/100km na osobu, což je v podstatě auto (tím spíše, když veze 2 lidi). Jenže letadlem se hravě létají tisíce km, takže v absolutních číslech proti autu je to zase více. Příště radši víc počítejte

0/0
4.10.2015 13:52

L79u18k51á73š 39V96a76ň90u35r86a 1405474533903

Problem je v tom, ze test se delal i s BMW a tak se zadne problemy s emisemi neobjevily. On totiz motor TDI PD byl dost propadak a byly i problemy s emisemi. Tak prisel VW rychle s TDI CR a zacali tvrdit, ze je jiz vse v poradku.

+2/0
29.9.2015 9:29

K29a81r77e54l 68S34t59r27ž40a45n32o81v88s51k62ý 1708255225

To je důsledek nesmyslného tlaku na nižší a nižší imise, který za současných technologií buď nejsme schopni dosáhnout nebo jsme, ale ty technologie jsou tak drahé, že by takové auto bylo neprodejné.

Přitom sto největších nákladních lodí vyprodukuje stejné množství zplodin jako všechna auta na světě dohromady. K tomu připočítejme průmysl, kdy si Čína a USA nehodlají podvázat výkonnost nějakými imisními limity a zjistíme, že auta moc velkým problémem nejsou. Akorát ve městech víří prach, to je pravda.

+1/−3
29.9.2015 9:20

L35u79k58á98š 21V73a45ň72u22r66a 1945154293553

Bohuzel za zkreslovani udaju jako jsou emise nebo spotreba muze i metodika mereni, ktera neodpovida realitě. VW jen nastavil RJ na tuto metodiku. Za vse opravdu mohou nesmyslne limity.

+1/−1
29.9.2015 9:25

M64a96r37t28i18n 52H17o63c11e62k 5769165514577

Volkswagen bude vyřazen z Dow Jones Sustanability Index kvůli vědomému porušování emisních limitů. K vyřazení má dojít 6.10.

+1/0
29.9.2015 9:16

P17a35v37e63l 71F28ü21r73s42t 1304690144198

To je nadělení...

0/−1
29.9.2015 9:16

P95a21v92e31l 34F25ü75r26s91t 1234440624718

Buďte klidní, nedozírný skandál je to jen na i-dnesu... Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně a aut se nikdo nevzdá :-)

0/−3
29.9.2015 9:14

Z14d71e77n94e31k 15B32e87d64n86a38r 7417436107439

Jste úplně mimo realitu. Je to veskrze hlavní globální zpráva několikátý den. Tady se řeší jen okrajově. Ve světě daleko detailněji. 

A o vzdávání se automobilů opravdu nejde. Jde o problém VW a jak bude řešen.

+2/0
29.9.2015 9:43

E90r63i16c58h 14L43o21r51m18a41n 9512894745407

Po svete jazdí 11 miliónov vozidiel, ktoré prekračujú povolené emisné limity 10-40 násobne. Keby sme brali len to najnižšie prekročenie, teda 10 násobné, tak to máš ako by po svete jazdilo navyše 100 miliónov vozidiel. A to je dosť brutálne číslo.

+1/−4
29.9.2015 8:52

P25e21t92r 11T98y23č49k94a 6465982649812

To je samozřejmě nesmysl, protože papír snese všechno. Teoreticky si můžu zákonem nařídit limit nula.

+1/−1
29.9.2015 8:57

P31a40v34e64l 88F90ü24r41s35t 1374160844588

Bože to je blábol ;-D;-D;-D Tech vozidel co překračují nesmyslné limity je mnohem, mnohem, mnohem více ty ňoumo...

+2/−2
29.9.2015 9:16

M38i92c29h69a63l 78P24i56n56d48j74a44k 5403444867937

na svete je vice jak miliarda aut v provozu. Hadam ze tech co nesplnuji takove "EU" normy bude radove stovky milionu. Takze nejakych 11 milionu od VW je jen takove plivnuti do rybniku.

0/0
29.9.2015 9:16

M94a26r17e93k 31K22ř79í27ž 1532514606756

Myslím že do 1 měsíce se dojde na to, že většina výrobců nějak sidi, ale ta aféra asi urychlí konec dieselu jako takový ho

+6/−2
29.9.2015 8:09

P42e15t86r 14T17y51č69k30a 6295352829302

Tak podobným způsobem můžu nařidit konec benzinových motorů. Nastavím nesmyslný limit a je to.

0/0
29.9.2015 8:58

P49e34t73r 90M58a29r58š55á37l47e39k 9215982904369

Jenomže diesly mají v EU měkčí limity než benzín.

0/0
29.9.2015 9:44

Z26d22e11n26ě22k 27H48a23n50z61l 1691376872734

Nebojte elektromotor se spalovacim motorem jsou na cestě

0/0
29.9.2015 8:03

Z66d73e69n43ě85k 53H96a47n87z68l 1331916142474

Kupujte diesel jen od Renaultu,ten je věčně nejede,tudíž neškodí.

+4/−1
29.9.2015 8:01

Z94d74e75n15e26k 25B53e17d28n18a69r 7137116207329

No zajímalo by mně kolik lidí, tento podvod za biliony Kč a s významným poškozením zdraví a životů tisíců lidí, on rozdíl v zátěži NoX je na množství respiračních chorob a i  úmrtí patrný,  si odsedí ve vězení a  na jak dlouho. Uvidíme jestli je to podvod už dostatečně velký, aby se za něj nezavíralo... 

Protože jde o úmyslný podvod, tak dopad na VW může být i katastrofální. V každém případě bude tvrdý pro jeho akcionáře.

+1/−9
29.9.2015 7:44

Z39d87e91n70ě81k 69H72a69n76z22l 1471396772344

Tajou ledovce ještě

+4/−1
29.9.2015 7:51

Z42d91e30n22e10k 28B74e85d64n20a71r 7297596557609

Jak NOx s ledovcema souvisí. Vůbec nejde o globální oteplování, ale poškozování zdravý obyvatel měst. Naprosto smysluplná norma, zachraňující celosvětově, každoročně stovky, možná tisíce životů. Důsledky vysokých hodnot NOx na lidský organizmus jsou dostatečně prokázány. 40 ti násobné překročení je velmi významné.

+1/−5
29.9.2015 8:06

P72e82t51r 85T25y58č79k41a 6305322769312

40 násobné proti čemu?

0/0
29.9.2015 9:02

K15a97r91e77l 85Č75e82r84n26ý 6495893112911

V provozu je až 40krát více emisí oxidů dusíku než v testovacím režimu.

0/0
29.9.2015 10:28

P53a33t80r97i62k 20G27r19ü13n38e94r 9525619751627

Ano. Problem je v tom testovacim rezimu.

0/0
29.9.2015 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.