Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V hlavním městě VW vládne strach. Lidé z Wolfsburgu se bojí, co bude

Volkswagen je výkladní skříní německého průmyslu a také pýchou mnoha obyvatel Dolního Saska. Obojí ale kvůli emisnímu skandálu může značně utrpět. Nejvíce je to cítit z reakcí lidí v mateřském městě koncernu Wolfsburgu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K35a76r51e60l 33C34e81r31n50y 2775220699377

Too big too fail?Kdo z soukromych investoru bude drzet kapital ve firme,ktera ma vazny soudni problem,poskozenou reputaci a vyhled sanaci dost velkych skod.Jen blazen si muze myslet ze to zacaluje nemecka vlada(pouze) a ostatni se budou smat. Vyhlidky VW nejsou ruzove,protoze se bude rapidne zhorsovat pristup ke kapitalu.Uz ted je jeji trzni kapitalizace o -25% mensi.Kde je tvorba rezerv,dohoda s akcionari o dodani dalsiho kapitalu v pripade prohranych sporu a hlavne,co kdyz seniorni veritele budou chtit dluh zpet anebo si reknou o mnohem vyssi premii?Narok na uplatneni takove sankce jim VW dodal,kdo z financnich zraloku by neodolal?Majitele Skodovek vubec nemuzou byt v klidu,protoze i kdyz to VW prezije,sanace muze tezce dolehnout i na dcery.Tak to proste chodi,kdyz se nekde neco provali i Ti premianti musi dat neco na oltar vlasti.Modri uz vedi.Pokud trh VW odpusti,bude to za cenu obrovskych kompenzaci o nejakem vysumeni nebude rec.

0/0
29.9.2015 21:09

D46e31n77i72s 91W52i59t94z16k21u 3243251959247

teď jsem si prohlížel kolik mají mít NOx různá auta a musím říct,že třeba proti Hondě má Passat dost setin gramu na km na víc.jsemzvědav jak tohle dopadne,jestli v tom zůstanou sami,tak je to opravdu šunt

0/0
29.9.2015 11:46

Z84d55e42n87ě59k 66H71a61n45z31l 1111846712744

Koupíme si EkoHondu

0/0
29.9.2015 14:10

D31e25n82i86s 37W75i51t50z98k55u 3353531509297

o tom dost pochybuji, ale ten rozdíl 0,193 proti 0,227 je dost zajímavý. otázka je jak se k tomu japonci dopravovali

0/0
29.9.2015 14:30

P88e64t59r 15S49e50d23i26v54y 6727268675927

Neverim, ze by Japonci podvadeli. Moralka a cest v Japonsku je chapana uplne jinak

0/0
29.9.2015 14:33

M74a49r29t76i74n 46N45e48r27m24u70t 9257387668219

To je rozdíl nepatrný

0/0
4.10.2015 13:02

P29e64t87r50a 70M77a33l32a57k21o79v98a 1138800100224

Německo a EU si nemůže dovolit krach nebo výrazné propouštění ve VW (too big to fail, akorát tentokrát se netýká bank), takže to nejspíše skončí dotacemi, prominutím kde čeho apod., zaplatíme to ovšem my evropané...

0/0
29.9.2015 11:10

K81a67r90e69l 31Č28e12r84n28ý 6485573772461

Jde o megaprůser s obrovskými finančními dopady. Pokuty mohou přijít i z jiných zemí, žaloby kvůli ztrátě hodnoty chystají spotřebitelské svazy (a k té skutečně dochází), o žalobách uvažují i investiční společnosti, které drží akcie VW, objevily se první zákazy prodejů, úprava vyrobených aut také něco bude stát. Vynaložené peníze budou citelně chybět ve vývoji a z toho koukají další problémy.

0/−1
29.9.2015 10:54

C36y40r93i55l 13P34a52v40e19l18k73a 4516942238305

Jejich obavy jsou oprávněné.

Jako manažerovi, který nakupuje auta do flotil vč. těch za 1-2 miliony (Audi), mi není jedno, že firmy, kde utrácím desítky milionů ročně, mi lže. Kdybych takto lhal ve své firmě, byl by to krátký proces.

O emise jde až na druhé místě. První je podvod, na němž stavím svůj komerční úspěch. A to skutečně ve "vyšších" kruzích není nikdo zvědavý! Tečka. Rv

A názory čecháčků, pro něž je oktávka v dieselu nirvánou (mimochodem, ta 1.6 fakt nejede v porovnání se starou 1.9.), jsou zcela irelevantní.

0/−1
29.9.2015 10:03

P98e46t86r 66U53r89a90m 1312540493637

Tak to asi budete jezdit na kole, protoze timto zpusobem "podvadi" vsechny automobilky, jinak by limitu nedosahly. Jak moc to VW prehnal v porovnani s ostatnimi se teprve uvidi.

+1/0
29.9.2015 10:24

D56a26v83i17d 60M59a61l67i41n70a 1650433200483

Vsak amici kvalitou svoji nafty JP8 (neco mezi kerosinem a ropou) take tomu testu moc na verohodnosti nedodavaji. Pri spalovani toho humusu nemuze projit ani supereko motor.

0/0
29.9.2015 9:46

P56e88t83r56a 50M50a79l45a98k75o20v96a 1898450860264

:-) JP8 je letecké palivo...

0/0
29.9.2015 11:11

P11e40t16r 77S22e93d20i60v37y 6767798935287

Jeste je tu jeden pohled na vec. Proc mame auta? Pro zvedani adrenalinu, nebo pro premisteni z bodu A do bodu B ?  Zel vetsina lidi resi hlavne ten adrenalin. Ano, i ja se rad projedu rychleji a rychle akceleruji. Kdyz si ale uvedomim, ze by totez delali vsichni, radeji se toho pozitku vzdam a budu zit a dychat.  Je treba si uvedomit, ze v pocatcich byl automobil opravdu jen nastrojem, ktery mel usnadnit praci a prepravu. Nemel sportovni ambice. Kdybychom toto dokazali vratit zpet, mame napul vyhrano. Mela by proste prijit radikalni zmena. Jednoduse rici automobilkam, ze na 4 mistne auto maji pri spalovacim motoru maximalne 40 kw, na petimistne 50 kw, na sedmimistne 80  Kw a to pri urcitych emisnich limitech. Neresil bych jestli diesel, nebo benzin. At se s tim kazada automobilka vyporada jak chce. Proc se clovek vazici 80 kg obali kazdy den pri ceste do prace 1200 kg zeleza a prepravuje sebe i tu hromadu kovu?  Vzdyt je to energeticky i prostorove uplne nesmyslne! Proc vsichni v mestech nejezdime MHD, nebo necim takovym? http://www.ekobonus.cz/ekologicka-doprava/elektromobily/twizy-nejprodavanejsi-elektricke-jezditko-v-evrope  Nebo na skutrech?

+2/−4
29.9.2015 9:45

Z54d36e16n56ě88k 73J43o15n68á28š 9741929396380

No naštěstí o tom nerozhodujete. Mám v autě 110 KW a je to tak akorát... pokud jezdíte po německu...

+1/−2
29.9.2015 9:47

M22i79l16o70š 68S62e59t17í21k 3879359174950

Těch důvodů, proč nejezdíme v takových vozítkách bude asi více. Ne každý by měl možnost to nabíjet, omezený dojezd, poměrně drahá záležitost a stejně byste musel mít i klasické auto (tedy rodina zcela jistě) ...

0/0
29.9.2015 10:05

P11e86t24r 18S50e52d93i31v73y 6687948475557

Psal jsem ve mestech. Na dallnicich je spalovaci motor zatim bohuzel nenahraditelny

0/0
29.9.2015 11:29

M29a34r96t37i87n 81N93e52r25m58u98t 9767207308349

Protože ne každý má na dvě auta a do toho města často přijedete nebo odjedete po dálnici

0/0
4.10.2015 13:03

P68e11t19r 67M37a22r94š58á70l64e19k 9725422734969

Pro mě osobně jsou VW a H/K dva nejvíc nesympatické automobilové koncerny, takže mě trable VW vůbec netrápí.

+2/−2
29.9.2015 9:42

P25e91t86r24a 51M60a33l16a61k97o74v56a 1988760870164

no trable VW budou mít dopad i na váš důchod, vaše dávky a vaše daně...

0/0
29.9.2015 11:07

P18e26t85r 12M55a72r32š58á90l22e73k 9515852694829

O moje příjmy nemusíte mít péči.:-P

0/0
29.9.2015 12:16

J90i73ř92í 91V84i33n16k62l93e33r 1641777720129

Co by bylo? Ve VW  přijde , naštěstí, doba úspor ,skromnosti a pokory.

+2/0
29.9.2015 9:37

M76i27l89o58š 70S95e31t25í83k 3809449974220

Kdyby VW nevlastnil i Škodovku, mohli bychom zvesela mávnout rukou. Takto můžeme jen domýšlet, jaké negativní dopady to přinese celé naší ekonomice.

0/0
29.9.2015 10:07

M96i74l36o79š 15S76e83t39í63k 3509269404610

Sorry, to mělo být o příspěvek výše.

0/0
29.9.2015 10:07

P94e91t77r 97S93e23d49i70v73y 6687798335827

Me by zajimalo, nakolik dobrym vysledkum koncernu pomohlo to, ze podvadeli. Sam to chapu tak, ze v roce 2006 nemeli moc sanci nepodvadet aby dohnali konkurenci. Ostatni pracovali na common railech o dost drive. Francouzi meli drive filtry pevnych castic.. uz Peugeot 607 pracoval s mocovinou. Renault prisel s vybornym 2.0 dci motorem, rovnez s FAP.  Teoreticky tedy mohlo dojit k tomu, ze podvod byl nutnosti, protoze jinak by koncern byl pozadu.  Po pokudech s PD mel velikou ztratu. Kdyby nepodvadel, nedosahoval by takovych vykonu aby plnil limity. Jejich auta by proste nejela tak dobre, jako auta konkurence. Musela by v uspornem rezimu, ktery aplikovali pro homologace vlastne jezdit porad.  Obecne sly vsechny nemecke automobilky spise cestou objemu a vykonu oproti ostatnim automobilkam. Chtely, aby auta jela, ale to bez emisi nejde. 8 let podvadeli a prodali desitky milionu aut, ktere vyznamne zamorily planetu. Nekdo uz i vycislil, kolik lidi mohlo navic zemrit. Kdyby bylo mozne zjistit, jak by si koncern vedl bez tech podvodu - tedy s motory lenivymi, slabymi a s vsudypritomnymi clanky v moto-mediich, kritizujicimi diesely koncernu za lenivost a naopak vychvalujici HDI ci DCI, TDCI atd... Kde by asi tak koncern byl?  Neprijdou ted jen o to, co ziskali dlouhodobou nekalou vyhodou?

+3/0
29.9.2015 9:30

M98i81l75o89š 21S56e85t20í19k 3869669534580

Kolik těchto aut je potřeba k vyprodukování stejného množství škodlivin, jako vyprodukuje jediný let? Kdyby lidi omezili leteckou dopravu, možná by nebylo třeba řešit emise osobních automobilů vůbec.

0/0
29.9.2015 10:10

M96i36c32h86a19l 48N45o14v72á66k 7240349357414

Osobní letadlo spotřebuje za hodinu průměrně 100litrů včetně vzletu, letu a přistání. A to nepočítám letadlo pro 2 osoby. Aby se to dobře počítalo. Spotřeba osobního auta je průměrně 5litrů na hodinu jízdy. Vzdálenost je ovšem zavádějící, neboť to letadlo za hodinu zvládne uletět to co osobní vůz za více než 5 hodin.. :D Takže více než stovka auto vůči jednomu letadlu to nebude. Nákladní přeprava bude asi krapet jiná, a ta bude na tom s letadlem postatně horší co se týče velikosti nákladu, ale o to tady v novinách nejde. :) Osobní automobil je nejméně ekologický a nejpoužívanější stroj na světě!Rv

+1/0
29.9.2015 10:41

M52a18r96t52i70n 22N50e49r57m78u57t 9337697158449

osobním letadlem myslíte co? Airbus nebo aerotaxi?

0/0
4.10.2015 13:38

M25a81r97t33i10n 55N18e89r73m87u22t 9567117418169

tak co jsem se díval, dvoumístná cessna má cca 35l/hodinu, ale cestovní rychlost kolem 200km/h, takže spotřeba vychází na úrovni amerického křižníku silnic. Nebudu se vyjadřovat k ULL, které jsou hříčkou počasí. Moderní airbusy mají kolem 4 l/100km na osobu, což je v podstatě auto (tím spíše, když veze 2 lidi). Jenže letadlem se hravě létají tisíce km, takže v absolutních číslech proti autu je to zase více. Příště radši víc počítejte

0/0
4.10.2015 13:52

L10u34k84á44š 28V32a63ň58u65r49a 1175504943393

Problem je v tom, ze test se delal i s BMW a tak se zadne problemy s emisemi neobjevily. On totiz motor TDI PD byl dost propadak a byly i problemy s emisemi. Tak prisel VW rychle s TDI CR a zacali tvrdit, ze je jiz vse v poradku.

+2/0
29.9.2015 9:29

K24a12r25e87l 86S29t59r30ž97a90n61o40v97s44k38ý 1608275945

To je důsledek nesmyslného tlaku na nižší a nižší imise, který za současných technologií buď nejsme schopni dosáhnout nebo jsme, ale ty technologie jsou tak drahé, že by takové auto bylo neprodejné.

Přitom sto největších nákladních lodí vyprodukuje stejné množství zplodin jako všechna auta na světě dohromady. K tomu připočítejme průmysl, kdy si Čína a USA nehodlají podvázat výkonnost nějakými imisními limity a zjistíme, že auta moc velkým problémem nejsou. Akorát ve městech víří prach, to je pravda.

+1/−3
29.9.2015 9:20

L30u95k37á79š 65V26a88ň34u90r85a 1665284343863

Bohuzel za zkreslovani udaju jako jsou emise nebo spotreba muze i metodika mereni, ktera neodpovida realitě. VW jen nastavil RJ na tuto metodiku. Za vse opravdu mohou nesmyslne limity.

+1/−1
29.9.2015 9:25

M32a61r47t97i75n 75H65o19c22e71k 5339565334127

Volkswagen bude vyřazen z Dow Jones Sustanability Index kvůli vědomému porušování emisních limitů. K vyřazení má dojít 6.10.

+1/0
29.9.2015 9:16
Foto

P34a77v36e50l 83F52ü82r43s46t 1984970614378

To je nadělení...

0/−1
29.9.2015 9:16
Foto

P73a62v79e65l 73F51ü74r81s89t 1614500294638

Buďte klidní, nedozírný skandál je to jen na i-dnesu... Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně a aut se nikdo nevzdá :-)

0/−3
29.9.2015 9:14

Z32d51e60n88e90k 82B13e45d49n27a10r 7987766237379

Jste úplně mimo realitu. Je to veskrze hlavní globální zpráva několikátý den. Tady se řeší jen okrajově. Ve světě daleko detailněji. 

A o vzdávání se automobilů opravdu nejde. Jde o problém VW a jak bude řešen.

+2/0
29.9.2015 9:43

E45r59i90c66h 82L81o36r66m43a25n 9842314295657

Po svete jazdí 11 miliónov vozidiel, ktoré prekračujú povolené emisné limity 10-40 násobne. Keby sme brali len to najnižšie prekročenie, teda 10 násobné, tak to máš ako by po svete jazdilo navyše 100 miliónov vozidiel. A to je dosť brutálne číslo.

+1/−4
29.9.2015 8:52

P67e36t15r 40T43y39č85k22a 6735882819692

To je samozřejmě nesmysl, protože papír snese všechno. Teoreticky si můžu zákonem nařídit limit nula.

+1/−1
29.9.2015 8:57
Foto

P16a35v64e89l 62F73ü15r35s50t 1634260744848

Bože to je blábol ;-D;-D;-D Tech vozidel co překračují nesmyslné limity je mnohem, mnohem, mnohem více ty ňoumo...

+2/−2
29.9.2015 9:16

M81i95c84h27a72l 15P61i82n78d80j90a94k 5673434837517

na svete je vice jak miliarda aut v provozu. Hadam ze tech co nesplnuji takove "EU" normy bude radove stovky milionu. Takze nejakych 11 milionu od VW je jen takove plivnuti do rybniku.

0/0
29.9.2015 9:16

M32a85r12e83k 23K75ř11í11ž 1532614216256

Myslím že do 1 měsíce se dojde na to, že většina výrobců nějak sidi, ale ta aféra asi urychlí konec dieselu jako takový ho

+6/−2
29.9.2015 8:09

P13e20t39r 54T61y42č11k94a 6105822299852

Tak podobným způsobem můžu nařidit konec benzinových motorů. Nastavím nesmyslný limit a je to.

0/0
29.9.2015 8:58

P36e54t73r 94M93a40r31š83á28l77e23k 9895712164949

Jenomže diesly mají v EU měkčí limity než benzín.

0/0
29.9.2015 9:44

Z82d72e21n92ě46k 88H63a76n80z64l 1231806502504

Nebojte elektromotor se spalovacim motorem jsou na cestě

0/0
29.9.2015 8:03

Z37d85e28n63ě37k 48H55a37n57z66l 1801926202954

Kupujte diesel jen od Renaultu,ten je věčně nejede,tudíž neškodí.

+4/−1
29.9.2015 8:01

Z35d95e49n82e55k 47B28e31d88n89a82r 7957726767919

No zajímalo by mně kolik lidí, tento podvod za biliony Kč a s významným poškozením zdraví a životů tisíců lidí, on rozdíl v zátěži NoX je na množství respiračních chorob a i  úmrtí patrný,  si odsedí ve vězení a  na jak dlouho. Uvidíme jestli je to podvod už dostatečně velký, aby se za něj nezavíralo... 

Protože jde o úmyslný podvod, tak dopad na VW může být i katastrofální. V každém případě bude tvrdý pro jeho akcionáře.

+1/−9
29.9.2015 7:44

Z39d80e58n80ě42k 89H91a94n35z43l 1661486542244

Tajou ledovce ještě

+4/−1
29.9.2015 7:51

Z53d22e52n78e66k 50B83e25d39n35a12r 7317166967389

Jak NOx s ledovcema souvisí. Vůbec nejde o globální oteplování, ale poškozování zdravý obyvatel měst. Naprosto smysluplná norma, zachraňující celosvětově, každoročně stovky, možná tisíce životů. Důsledky vysokých hodnot NOx na lidský organizmus jsou dostatečně prokázány. 40 ti násobné překročení je velmi významné.

+1/−5
29.9.2015 8:06

P80e40t75r 78T44y28č85k32a 6225762169432

40 násobné proti čemu?

0/0
29.9.2015 9:02

K10a24r48e87l 98Č72e16r45n76ý 6395273152351

V provozu je až 40krát více emisí oxidů dusíku než v testovacím režimu.

0/0
29.9.2015 10:28

P18a24t51r32i77k 21G83r93ü65n53e13r 9905699191957

Ano. Problem je v tom testovacim rezimu.

0/0
29.9.2015 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.