Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V hlavním městě VW vládne strach. Lidé z Wolfsburgu se bojí, co bude

Volkswagen je výkladní skříní německého průmyslu a také pýchou mnoha obyvatel Dolního Saska. Obojí ale kvůli emisnímu skandálu může značně utrpět. Nejvíce je to cítit z reakcí lidí v mateřském městě koncernu Wolfsburgu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K60a53r59e40l 57C30e57r48n35y 2705800959777

Too big too fail?Kdo z soukromych investoru bude drzet kapital ve firme,ktera ma vazny soudni problem,poskozenou reputaci a vyhled sanaci dost velkych skod.Jen blazen si muze myslet ze to zacaluje nemecka vlada(pouze) a ostatni se budou smat. Vyhlidky VW nejsou ruzove,protoze se bude rapidne zhorsovat pristup ke kapitalu.Uz ted je jeji trzni kapitalizace o -25% mensi.Kde je tvorba rezerv,dohoda s akcionari o dodani dalsiho kapitalu v pripade prohranych sporu a hlavne,co kdyz seniorni veritele budou chtit dluh zpet anebo si reknou o mnohem vyssi premii?Narok na uplatneni takove sankce jim VW dodal,kdo z financnich zraloku by neodolal?Majitele Skodovek vubec nemuzou byt v klidu,protoze i kdyz to VW prezije,sanace muze tezce dolehnout i na dcery.Tak to proste chodi,kdyz se nekde neco provali i Ti premianti musi dat neco na oltar vlasti.Modri uz vedi.Pokud trh VW odpusti,bude to za cenu obrovskych kompenzaci o nejakem vysumeni nebude rec.

0/0
29.9.2015 21:09

D50e46n31i36s 72W34i78t84z73k80u 3783131899797

teď jsem si prohlížel kolik mají mít NOx různá auta a musím říct,že třeba proti Hondě má Passat dost setin gramu na km na víc.jsemzvědav jak tohle dopadne,jestli v tom zůstanou sami,tak je to opravdu šunt

0/0
29.9.2015 11:46

Z10d14e28n89ě82k 69H20a54n77z24l 1441346502674

Koupíme si EkoHondu

0/0
29.9.2015 14:10

D70e63n21i12s 21W26i13t33z43k63u 3533961219297

o tom dost pochybuji, ale ten rozdíl 0,193 proti 0,227 je dost zajímavý. otázka je jak se k tomu japonci dopravovali

0/0
29.9.2015 14:30

P86e72t80r 36S66e50d56i44v16y 6797968355677

Neverim, ze by Japonci podvadeli. Moralka a cest v Japonsku je chapana uplne jinak

0/0
29.9.2015 14:33

M95a67r16t91i48n 83N20e23r20m68u76t 9917727758769

To je rozdíl nepatrný

0/0
4.10.2015 13:02

P69e63t46r85a 58M90a66l15a43k17o66v98a 1218360560414

Německo a EU si nemůže dovolit krach nebo výrazné propouštění ve VW (too big to fail, akorát tentokrát se netýká bank), takže to nejspíše skončí dotacemi, prominutím kde čeho apod., zaplatíme to ovšem my evropané...

0/0
29.9.2015 11:10

K14a84r58e17l 64Č37e71r15n22ý 6105153752131

Jde o megaprůser s obrovskými finančními dopady. Pokuty mohou přijít i z jiných zemí, žaloby kvůli ztrátě hodnoty chystají spotřebitelské svazy (a k té skutečně dochází), o žalobách uvažují i investiční společnosti, které drží akcie VW, objevily se první zákazy prodejů, úprava vyrobených aut také něco bude stát. Vynaložené peníze budou citelně chybět ve vývoji a z toho koukají další problémy.

0/−1
29.9.2015 10:54

C14y44r92i73l 78P73a52v43e21l76k75a 4386612728845

Jejich obavy jsou oprávněné.

Jako manažerovi, který nakupuje auta do flotil vč. těch za 1-2 miliony (Audi), mi není jedno, že firmy, kde utrácím desítky milionů ročně, mi lže. Kdybych takto lhal ve své firmě, byl by to krátký proces.

O emise jde až na druhé místě. První je podvod, na němž stavím svůj komerční úspěch. A to skutečně ve "vyšších" kruzích není nikdo zvědavý! Tečka. Rv

A názory čecháčků, pro něž je oktávka v dieselu nirvánou (mimochodem, ta 1.6 fakt nejede v porovnání se starou 1.9.), jsou zcela irelevantní.

0/−1
29.9.2015 10:03

P81e83t98r 86U63r37a71m 1162240683217

Tak to asi budete jezdit na kole, protoze timto zpusobem "podvadi" vsechny automobilky, jinak by limitu nedosahly. Jak moc to VW prehnal v porovnani s ostatnimi se teprve uvidi.

+1/0
29.9.2015 10:24

D42a90v41i72d 58M85a90l12i39n71a 1720343410623

Vsak amici kvalitou svoji nafty JP8 (neco mezi kerosinem a ropou) take tomu testu moc na verohodnosti nedodavaji. Pri spalovani toho humusu nemuze projit ani supereko motor.

0/0
29.9.2015 9:46

P14e96t91r18a 82M77a12l64a86k32o38v10a 1278220740414

:-) JP8 je letecké palivo...

0/0
29.9.2015 11:11

P38e78t15r 67S40e60d12i48v28y 6897478595427

Jeste je tu jeden pohled na vec. Proc mame auta? Pro zvedani adrenalinu, nebo pro premisteni z bodu A do bodu B ?  Zel vetsina lidi resi hlavne ten adrenalin. Ano, i ja se rad projedu rychleji a rychle akceleruji. Kdyz si ale uvedomim, ze by totez delali vsichni, radeji se toho pozitku vzdam a budu zit a dychat.  Je treba si uvedomit, ze v pocatcich byl automobil opravdu jen nastrojem, ktery mel usnadnit praci a prepravu. Nemel sportovni ambice. Kdybychom toto dokazali vratit zpet, mame napul vyhrano. Mela by proste prijit radikalni zmena. Jednoduse rici automobilkam, ze na 4 mistne auto maji pri spalovacim motoru maximalne 40 kw, na petimistne 50 kw, na sedmimistne 80  Kw a to pri urcitych emisnich limitech. Neresil bych jestli diesel, nebo benzin. At se s tim kazada automobilka vyporada jak chce. Proc se clovek vazici 80 kg obali kazdy den pri ceste do prace 1200 kg zeleza a prepravuje sebe i tu hromadu kovu?  Vzdyt je to energeticky i prostorove uplne nesmyslne! Proc vsichni v mestech nejezdime MHD, nebo necim takovym? http://www.ekobonus.cz/ekologicka-doprava/elektromobily/twizy-nejprodavanejsi-elektricke-jezditko-v-evrope  Nebo na skutrech?

+2/−4
29.9.2015 9:45

Z22d18e58n67ě34k 58J40o79n96á41š 9891199776140

No naštěstí o tom nerozhodujete. Mám v autě 110 KW a je to tak akorát... pokud jezdíte po německu...

+1/−2
29.9.2015 9:47

M18i43l57o67š 77S36e97t43í93k 3299729314530

Těch důvodů, proč nejezdíme v takových vozítkách bude asi více. Ne každý by měl možnost to nabíjet, omezený dojezd, poměrně drahá záležitost a stejně byste musel mít i klasické auto (tedy rodina zcela jistě) ...

0/0
29.9.2015 10:05

P94e53t89r 91S40e52d31i74v24y 6787418925627

Psal jsem ve mestech. Na dallnicich je spalovaci motor zatim bohuzel nenahraditelny

0/0
29.9.2015 11:29

M44a61r40t47i25n 58N61e55r93m14u69t 9317687328449

Protože ne každý má na dvě auta a do toho města často přijedete nebo odjedete po dálnici

0/0
4.10.2015 13:03

P78e24t39r 93M12a15r44š35á17l48e58k 9665562394929

Pro mě osobně jsou VW a H/K dva nejvíc nesympatické automobilové koncerny, takže mě trable VW vůbec netrápí.

+2/−2
29.9.2015 9:42

P64e25t73r24a 91M45a12l56a13k24o68v96a 1118480290704

no trable VW budou mít dopad i na váš důchod, vaše dávky a vaše daně...

0/0
29.9.2015 11:07

P70e29t85r 94M10a48r47š90á57l98e35k 9335972654919

O moje příjmy nemusíte mít péči.:-P

0/0
29.9.2015 12:16

J15i26ř10í 49V53i56n53k40l97e76r 1671357780429

Co by bylo? Ve VW  přijde , naštěstí, doba úspor ,skromnosti a pokory.

+2/0
29.9.2015 9:37

M18i43l86o86š 76S86e46t69í43k 3929259774820

Kdyby VW nevlastnil i Škodovku, mohli bychom zvesela mávnout rukou. Takto můžeme jen domýšlet, jaké negativní dopady to přinese celé naší ekonomice.

0/0
29.9.2015 10:07

M66i91l20o77š 57S47e32t63í80k 3119989754230

Sorry, to mělo být o příspěvek výše.

0/0
29.9.2015 10:07

P27e88t87r 28S41e23d67i57v49y 6657488465307

Me by zajimalo, nakolik dobrym vysledkum koncernu pomohlo to, ze podvadeli. Sam to chapu tak, ze v roce 2006 nemeli moc sanci nepodvadet aby dohnali konkurenci. Ostatni pracovali na common railech o dost drive. Francouzi meli drive filtry pevnych castic.. uz Peugeot 607 pracoval s mocovinou. Renault prisel s vybornym 2.0 dci motorem, rovnez s FAP.  Teoreticky tedy mohlo dojit k tomu, ze podvod byl nutnosti, protoze jinak by koncern byl pozadu.  Po pokudech s PD mel velikou ztratu. Kdyby nepodvadel, nedosahoval by takovych vykonu aby plnil limity. Jejich auta by proste nejela tak dobre, jako auta konkurence. Musela by v uspornem rezimu, ktery aplikovali pro homologace vlastne jezdit porad.  Obecne sly vsechny nemecke automobilky spise cestou objemu a vykonu oproti ostatnim automobilkam. Chtely, aby auta jela, ale to bez emisi nejde. 8 let podvadeli a prodali desitky milionu aut, ktere vyznamne zamorily planetu. Nekdo uz i vycislil, kolik lidi mohlo navic zemrit. Kdyby bylo mozne zjistit, jak by si koncern vedl bez tech podvodu - tedy s motory lenivymi, slabymi a s vsudypritomnymi clanky v moto-mediich, kritizujicimi diesely koncernu za lenivost a naopak vychvalujici HDI ci DCI, TDCI atd... Kde by asi tak koncern byl?  Neprijdou ted jen o to, co ziskali dlouhodobou nekalou vyhodou?

+3/0
29.9.2015 9:30

M78i54l45o81š 16S33e74t73í86k 3479869974190

Kolik těchto aut je potřeba k vyprodukování stejného množství škodlivin, jako vyprodukuje jediný let? Kdyby lidi omezili leteckou dopravu, možná by nebylo třeba řešit emise osobních automobilů vůbec.

0/0
29.9.2015 10:10

M87i56c78h37a41l 86N20o63v69á57k 7810259607124

Osobní letadlo spotřebuje za hodinu průměrně 100litrů včetně vzletu, letu a přistání. A to nepočítám letadlo pro 2 osoby. Aby se to dobře počítalo. Spotřeba osobního auta je průměrně 5litrů na hodinu jízdy. Vzdálenost je ovšem zavádějící, neboť to letadlo za hodinu zvládne uletět to co osobní vůz za více než 5 hodin.. :D Takže více než stovka auto vůči jednomu letadlu to nebude. Nákladní přeprava bude asi krapet jiná, a ta bude na tom s letadlem postatně horší co se týče velikosti nákladu, ale o to tady v novinách nejde. :) Osobní automobil je nejméně ekologický a nejpoužívanější stroj na světě!Rv

+1/0
29.9.2015 10:41

M20a34r27t35i71n 41N36e67r77m27u97t 9937747108499

osobním letadlem myslíte co? Airbus nebo aerotaxi?

0/0
4.10.2015 13:38

M39a50r10t30i32n 34N21e78r21m33u60t 9357667188969

tak co jsem se díval, dvoumístná cessna má cca 35l/hodinu, ale cestovní rychlost kolem 200km/h, takže spotřeba vychází na úrovni amerického křižníku silnic. Nebudu se vyjadřovat k ULL, které jsou hříčkou počasí. Moderní airbusy mají kolem 4 l/100km na osobu, což je v podstatě auto (tím spíše, když veze 2 lidi). Jenže letadlem se hravě létají tisíce km, takže v absolutních číslech proti autu je to zase více. Příště radši víc počítejte

0/0
4.10.2015 13:52

L62u66k54á31š 63V48a69ň21u25r65a 1825294773603

Problem je v tom, ze test se delal i s BMW a tak se zadne problemy s emisemi neobjevily. On totiz motor TDI PD byl dost propadak a byly i problemy s emisemi. Tak prisel VW rychle s TDI CR a zacali tvrdit, ze je jiz vse v poradku.

+2/0
29.9.2015 9:29

K38a47r21e19l 24S39t16r81ž94a38n76o98v55s15k11ý 1218165695

To je důsledek nesmyslného tlaku na nižší a nižší imise, který za současných technologií buď nejsme schopni dosáhnout nebo jsme, ale ty technologie jsou tak drahé, že by takové auto bylo neprodejné.

Přitom sto největších nákladních lodí vyprodukuje stejné množství zplodin jako všechna auta na světě dohromady. K tomu připočítejme průmysl, kdy si Čína a USA nehodlají podvázat výkonnost nějakými imisními limity a zjistíme, že auta moc velkým problémem nejsou. Akorát ve městech víří prach, to je pravda.

+1/−3
29.9.2015 9:20

L59u80k64á41š 48V53a46ň10u69r38a 1835634493153

Bohuzel za zkreslovani udaju jako jsou emise nebo spotreba muze i metodika mereni, ktera neodpovida realitě. VW jen nastavil RJ na tuto metodiku. Za vse opravdu mohou nesmyslne limity.

+1/−1
29.9.2015 9:25

M42a27r82t85i48n 25H52o77c89e80k 5719265544637

Volkswagen bude vyřazen z Dow Jones Sustanability Index kvůli vědomému porušování emisních limitů. K vyřazení má dojít 6.10.

+1/0
29.9.2015 9:16
Foto

P92a63v20e14l 58F22ü69r96s95t 1954970674728

To je nadělení...

0/−1
29.9.2015 9:16
Foto

P24a69v77e96l 40F88ü70r66s37t 1314250714908

Buďte klidní, nedozírný skandál je to jen na i-dnesu... Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně a aut se nikdo nevzdá :-)

0/−3
29.9.2015 9:14

Z27d80e90n82e69k 32B98e81d16n15a28r 7797156367459

Jste úplně mimo realitu. Je to veskrze hlavní globální zpráva několikátý den. Tady se řeší jen okrajově. Ve světě daleko detailněji. 

A o vzdávání se automobilů opravdu nejde. Jde o problém VW a jak bude řešen.

+2/0
29.9.2015 9:43

E44r31i85c87h 80L51o37r18m21a83n 9402364825967

Po svete jazdí 11 miliónov vozidiel, ktoré prekračujú povolené emisné limity 10-40 násobne. Keby sme brali len to najnižšie prekročenie, teda 10 násobné, tak to máš ako by po svete jazdilo navyše 100 miliónov vozidiel. A to je dosť brutálne číslo.

+1/−4
29.9.2015 8:52

P64e41t93r 41T67y94č87k16a 6225362749672

To je samozřejmě nesmysl, protože papír snese všechno. Teoreticky si můžu zákonem nařídit limit nula.

+1/−1
29.9.2015 8:57
Foto

P90a17v63e59l 27F34ü62r35s31t 1164440364898

Bože to je blábol ;-D;-D;-D Tech vozidel co překračují nesmyslné limity je mnohem, mnohem, mnohem více ty ňoumo...

+2/−2
29.9.2015 9:16

M48i88c71h78a98l 38P95i25n83d51j73a33k 5473464407567

na svete je vice jak miliarda aut v provozu. Hadam ze tech co nesplnuji takove "EU" normy bude radove stovky milionu. Takze nejakych 11 milionu od VW je jen takove plivnuti do rybniku.

0/0
29.9.2015 9:16

M38a18r59e23k 22K60ř30í54ž 1612664156736

Myslím že do 1 měsíce se dojde na to, že většina výrobců nějak sidi, ale ta aféra asi urychlí konec dieselu jako takový ho

+6/−2
29.9.2015 8:09

P57e75t57r 95T66y51č28k16a 6265362239962

Tak podobným způsobem můžu nařidit konec benzinových motorů. Nastavím nesmyslný limit a je to.

0/0
29.9.2015 8:58

P78e52t16r 64M89a35r78š87á31l78e92k 9975842234779

Jenomže diesly mají v EU měkčí limity než benzín.

0/0
29.9.2015 9:44

Z87d67e27n27ě42k 32H31a67n18z92l 1761656952274

Nebojte elektromotor se spalovacim motorem jsou na cestě

0/0
29.9.2015 8:03

Z34d40e11n93ě61k 44H69a53n64z63l 1351866272524

Kupujte diesel jen od Renaultu,ten je věčně nejede,tudíž neškodí.

+4/−1
29.9.2015 8:01

Z77d81e58n21e52k 72B40e47d97n19a80r 7747566837969

No zajímalo by mně kolik lidí, tento podvod za biliony Kč a s významným poškozením zdraví a životů tisíců lidí, on rozdíl v zátěži NoX je na množství respiračních chorob a i  úmrtí patrný,  si odsedí ve vězení a  na jak dlouho. Uvidíme jestli je to podvod už dostatečně velký, aby se za něj nezavíralo... 

Protože jde o úmyslný podvod, tak dopad na VW může být i katastrofální. V každém případě bude tvrdý pro jeho akcionáře.

+1/−9
29.9.2015 7:44

Z71d22e68n82ě69k 95H48a90n14z32l 1781176432134

Tajou ledovce ještě

+4/−1
29.9.2015 7:51

Z62d90e54n14e78k 88B35e43d64n22a32r 7867866417909

Jak NOx s ledovcema souvisí. Vůbec nejde o globální oteplování, ale poškozování zdravý obyvatel měst. Naprosto smysluplná norma, zachraňující celosvětově, každoročně stovky, možná tisíce životů. Důsledky vysokých hodnot NOx na lidský organizmus jsou dostatečně prokázány. 40 ti násobné překročení je velmi významné.

+1/−5
29.9.2015 8:06

P23e86t86r 85T55y92č50k65a 6145572559392

40 násobné proti čemu?

0/0
29.9.2015 9:02

K90a54r87e73l 65Č96e44r44n28ý 6355693762931

V provozu je až 40krát více emisí oxidů dusíku než v testovacím režimu.

0/0
29.9.2015 10:28

P71a37t57r56i59k 81G18r16ü10n90e44r 9905319861197

Ano. Problem je v tom testovacim rezimu.

0/0
29.9.2015 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.