Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V hlavním městě VW vládne strach. Lidé z Wolfsburgu se bojí, co bude

Volkswagen je výkladní skříní německého průmyslu a také pýchou mnoha obyvatel Dolního Saska. Obojí ale kvůli emisnímu skandálu může značně utrpět. Nejvíce je to cítit z reakcí lidí v mateřském městě koncernu Wolfsburgu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KC

K61a58r10e97l 94C87e98r64n12y

29. 9. 2015 21:09

Too big too fail?Kdo z soukromych investoru bude drzet kapital ve firme,ktera ma vazny soudni problem,poskozenou reputaci a vyhled sanaci dost velkych skod.Jen blazen si muze myslet ze to zacaluje nemecka vlada(pouze) a ostatni se budou smat. Vyhlidky VW nejsou ruzove,protoze se bude rapidne zhorsovat pristup ke kapitalu.Uz ted je jeji trzni kapitalizace o -25% mensi.Kde je tvorba rezerv,dohoda s akcionari o dodani dalsiho kapitalu v pripade prohranych sporu a hlavne,co kdyz seniorni veritele budou chtit dluh zpet anebo si reknou o mnohem vyssi premii?Narok na uplatneni takove sankce jim VW dodal,kdo z financnich zraloku by neodolal?Majitele Skodovek vubec nemuzou byt v klidu,protoze i kdyz to VW prezije,sanace muze tezce dolehnout i na dcery.Tak to proste chodi,kdyz se nekde neco provali i Ti premianti musi dat neco na oltar vlasti.Modri uz vedi.Pokud trh VW odpusti,bude to za cenu obrovskych kompenzaci o nejakem vysumeni nebude rec.

0 0
možnosti
DW

teď jsem si prohlížel kolik mají mít NOx různá auta a musím říct,že třeba proti Hondě má Passat dost setin gramu na km na víc.jsemzvědav jak tohle dopadne,jestli v tom zůstanou sami,tak je to opravdu šunt

0 0
možnosti
ZH

Koupíme si EkoHondu

0 0
možnosti
PM

Německo a EU si nemůže dovolit krach nebo výrazné propouštění ve VW (too big to fail, akorát tentokrát se netýká bank), takže to nejspíše skončí dotacemi, prominutím kde čeho apod., zaplatíme to ovšem my evropané...

0 0
možnosti

Jde o megaprůser s obrovskými finančními dopady. Pokuty mohou přijít i z jiných zemí, žaloby kvůli ztrátě hodnoty chystají spotřebitelské svazy (a k té skutečně dochází), o žalobách uvažují i investiční společnosti, které drží akcie VW, objevily se první zákazy prodejů, úprava vyrobených aut také něco bude stát. Vynaložené peníze budou citelně chybět ve vývoji a z toho koukají další problémy.

0 1
možnosti
CP

Jejich obavy jsou oprávněné.

Jako manažerovi, který nakupuje auta do flotil vč. těch za 1-2 miliony (Audi), mi není jedno, že firmy, kde utrácím desítky milionů ročně, mi lže. Kdybych takto lhal ve své firmě, byl by to krátký proces.

O emise jde až na druhé místě. První je podvod, na němž stavím svůj komerční úspěch. A to skutečně ve "vyšších" kruzích není nikdo zvědavý! Tečka. Rv

A názory čecháčků, pro něž je oktávka v dieselu nirvánou (mimochodem, ta 1.6 fakt nejede v porovnání se starou 1.9.), jsou zcela irelevantní.

0 1
možnosti
PU

P44e61t85r 87U20r30a59m

29. 9. 2015 10:24

Tak to asi budete jezdit na kole, protoze timto zpusobem "podvadi" vsechny automobilky, jinak by limitu nedosahly. Jak moc to VW prehnal v porovnani s ostatnimi se teprve uvidi.

1 0
možnosti
Foto

Vsak amici kvalitou svoji nafty JP8 (neco mezi kerosinem a ropou) take tomu testu moc na verohodnosti nedodavaji. Pri spalovani toho humusu nemuze projit ani supereko motor.

0 0
možnosti
PM

:-) JP8 je letecké palivo...

0 0
možnosti
PS

Jeste je tu jeden pohled na vec. Proc mame auta? Pro zvedani adrenalinu, nebo pro premisteni z bodu A do bodu B ?  Zel vetsina lidi resi hlavne ten adrenalin. Ano, i ja se rad projedu rychleji a rychle akceleruji. Kdyz si ale uvedomim, ze by totez delali vsichni, radeji se toho pozitku vzdam a budu zit a dychat.  Je treba si uvedomit, ze v pocatcich byl automobil opravdu jen nastrojem, ktery mel usnadnit praci a prepravu. Nemel sportovni ambice. Kdybychom toto dokazali vratit zpet, mame napul vyhrano. Mela by proste prijit radikalni zmena. Jednoduse rici automobilkam, ze na 4 mistne auto maji pri spalovacim motoru maximalne 40 kw, na petimistne 50 kw, na sedmimistne 80  Kw a to pri urcitych emisnich limitech. Neresil bych jestli diesel, nebo benzin. At se s tim kazada automobilka vyporada jak chce. Proc se clovek vazici 80 kg obali kazdy den pri ceste do prace 1200 kg zeleza a prepravuje sebe i tu hromadu kovu?  Vzdyt je to energeticky i prostorove uplne nesmyslne! Proc vsichni v mestech nejezdime MHD, nebo necim takovym? http://www.ekobonus.cz/ekologicka-doprava/elektromobily/twizy-nejprodavanejsi-elektricke-jezditko-v-evrope  Nebo na skutrech?

2 4
možnosti
ZJ

No naštěstí o tom nerozhodujete. Mám v autě 110 KW a je to tak akorát... pokud jezdíte po německu...

1 2
možnosti
PM

Pro mě osobně jsou VW a H/K dva nejvíc nesympatické automobilové koncerny, takže mě trable VW vůbec netrápí.

2 2
možnosti
PM

no trable VW budou mít dopad i na váš důchod, vaše dávky a vaše daně...

0 0
možnosti
JV

Co by bylo? Ve VW  přijde , naštěstí, doba úspor ,skromnosti a pokory.

2 0
možnosti
MS

Kdyby VW nevlastnil i Škodovku, mohli bychom zvesela mávnout rukou. Takto můžeme jen domýšlet, jaké negativní dopady to přinese celé naší ekonomice.

0 0
možnosti
PS

Me by zajimalo, nakolik dobrym vysledkum koncernu pomohlo to, ze podvadeli. Sam to chapu tak, ze v roce 2006 nemeli moc sanci nepodvadet aby dohnali konkurenci. Ostatni pracovali na common railech o dost drive. Francouzi meli drive filtry pevnych castic.. uz Peugeot 607 pracoval s mocovinou. Renault prisel s vybornym 2.0 dci motorem, rovnez s FAP.  Teoreticky tedy mohlo dojit k tomu, ze podvod byl nutnosti, protoze jinak by koncern byl pozadu.  Po pokudech s PD mel velikou ztratu. Kdyby nepodvadel, nedosahoval by takovych vykonu aby plnil limity. Jejich auta by proste nejela tak dobre, jako auta konkurence. Musela by v uspornem rezimu, ktery aplikovali pro homologace vlastne jezdit porad.  Obecne sly vsechny nemecke automobilky spise cestou objemu a vykonu oproti ostatnim automobilkam. Chtely, aby auta jela, ale to bez emisi nejde. 8 let podvadeli a prodali desitky milionu aut, ktere vyznamne zamorily planetu. Nekdo uz i vycislil, kolik lidi mohlo navic zemrit. Kdyby bylo mozne zjistit, jak by si koncern vedl bez tech podvodu - tedy s motory lenivymi, slabymi a s vsudypritomnymi clanky v moto-mediich, kritizujicimi diesely koncernu za lenivost a naopak vychvalujici HDI ci DCI, TDCI atd... Kde by asi tak koncern byl?  Neprijdou ted jen o to, co ziskali dlouhodobou nekalou vyhodou?

3 0
možnosti
MS

Kolik těchto aut je potřeba k vyprodukování stejného množství škodlivin, jako vyprodukuje jediný let? Kdyby lidi omezili leteckou dopravu, možná by nebylo třeba řešit emise osobních automobilů vůbec.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě

19. dubna 2024

Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...

Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně

19. dubna 2024  11:13

Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!