Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Roky růstu střídá nejistota. Český trh je nervózní ze skandálu Volkswagenu

Potíže kvůli emisní aféře můžou zamávat i s českou ekonomikou. Volkswagen je příliš velká firma, která je s Českem mimořádně těsně propojena, Německo je navíc dlouhodobě největším českým obchodním partnerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a19k67u20b 77K57r85e20j48č29í40k 8133794522614

Nazdárek lidičky..

Izolovaný to určitě nebude, bude to spíše problém celého automobilového odvětví, tedy spotřeba, která je udávaná již dávno neplatí, spíše je to min. které snad ani nelze dosáhnout od toho se odvíjejí i emise.

Na co v Americe přišli je jenom špička ledovce, která se tímhle jenom odkryla postupně se bude daný problém týkat i dalších automobilů, jak dieselového a benzínového motoru. 

Lidi o práci bych se v tohle ohledu moc nebál, protože nepředpokládám, že by stát nechal potopit až 1/3 tuzemského průmyslu. 

S pozdravem!

+1/0
27.9.2015 14:07

K79a60r75e54l 96P85e37k 2201169408609

Nepřijde nikomu zvláštní, že ostatní automobilky mlčí. Asi jsou rády, že to jde zatím mimo ně... Nevěřím tomu, že by někdo byl úplně čistý - zvyšování výkonů se zmenšováním emisí a objemu motoru - asi to moc řešení nemá. A tak nějaká chytrá hlava našla skulinku. A zelení aktivisté mají zase co nafukovat. Ať se podívají pořádně, z čeho lítá nejvíce sajrajtu ...

+2/0
27.9.2015 12:29

A94l75e23š 30C68h55u56d26ý 1983196776318

Nestane se nic. VW zaplatí mastnou pokutu, o kterou následně okrade své dodavatele komponentů, protože vysoký zisk si VW ujít nenechá, takže dodavaté se budou muset ještě více uskromnit a jinak se nestane vůbec nic. Akorát se začne více diskutovat o nesmyslně nastřelených emisních limitech, což je dobře.

+2/0
27.9.2015 10:25

K33a96r57e11l 89Č83e39r96n60ý 6975453202221

Už se děje. Zisk bude teď neznámé slovo. Pokuty a žaloby se již chystají.

0/0
27.9.2015 11:58

A33l26e84š 25C98h60u78d27ý 1623196966288

Jo, pokuta a vyrovnání bude enormní částka, kterou někdo zaplatí. A to budou už tak těžce ždímaní dodavatelé komponentů. Ti si s tím ale zase poradí. Možná na úkor toho, že budou taky šidit své produkty. Věřte tomu, že za měsíc bude úplně jiná kauza na stole Německa a EU.

0/0
27.9.2015 12:27

V83á56c62l52a52v 12P39o36l30á98k 1385362290320

Bylo by zapotřebí, aby se všechny automobilky k věci postavily čelem, lidem se rozsvítilo v makovici. Do aut se potom mohou montovat motory svým objemem, přiměřenou ekologickou zátěží a životností odpovídající hmotnosti vozidla. Emise se potom ušetří na výrobě a přepravě náhradních dílů.

+2/0
27.9.2015 10:20

M11a62r43e77k 77R20u55s32s 7409412835204

Rád bych upozornil na fakt, že kdyby nám šlo v první řadě o životní prostředí, bylo by daleko rozumější vyrábět méně aut, ale s vyšší životností (20-30let), protože samotná výroba nového auta = drancovat přírodní zdroje a suroviny. Místo toho výroba aut stále roste, a stává se z nich spotřební zboží, což je špatně.

+4/0
27.9.2015 10:18

J26o51z32e70f 87S59t82e39b98i82l43a 3185557435797

Ano, lhát o emisích by se nemělo. Na druhou stranu, normy vypouštěných emisi do ovzduší jsou hodně přitažené za vlasy. Kolik asi emisí denně do ovzduší vypustí letecký průmysl??

0/0
27.9.2015 10:14

P85ř12e26m55y88s78l 38L77u63k28á40š 2295182140611

podle mě ta bublina začíná být nafouklá více, než by měla být, navíc v tom vidím velkou část pokrytectví, tak jako téměř u všeho v poslední době. Navíc jsem přesvědčen, že podobné praktiky, má většina ostatních automobilek. Jsem zvědavý do jaké absurdity se to bude dále vyvíjet...

+1/0
27.9.2015 10:04

Z25d31e68n42ě84k 86H14a59n21z77l 1531896322274

Trh je nervózní je třeba zdražit benzín

0/0
27.9.2015 9:45

D87a73n67i51e56l 40K74n34o47t67e22k 2488223583

Český trh je nervózní?;-D Českému trhu jsou zcela ukradené i dovezené vyrachtané vraky, kterým se z výfuků valí oblaka sazí, hlavně že maj zelenou samolepku.

+5/−1
27.9.2015 9:28

L92u80b52o14m76í44r 88V16r59t44a91l 6180847771441

Už se dává jen červená ;-D. My jsme se potkali na silnici?

0/0
27.9.2015 9:35

D41a11n45i73e12l 95K22n45o17t64e47k 2788643833

jestli se nepletu, tak zelená se nedává jen u nových do první STK, alespoň tak jsem to pochopil, ale je možný že špatně

0/0
27.9.2015 10:30

L59u16b86o19m84í46r 87V76r19t18a58l 6510817231331

Jo páni politici, opět ukázka hlouposti vašich předchůdců. Jen blbec vsadí HDP státu na firmy stojící na JEDNOM typu zboží na trhu, to znamená jen do aut.

+1/−3
27.9.2015 9:25

P58ř48e54m95y89s15l 65L75u74k20á61š 2795452440491

povídejte, na co byste vsadil ekonomiku našeho státu vy? Tyhle přemoudřelý řeči miluji. Kdyby nebylo automobilového průmyslu v ČR, měli bychom o třetinu nižší ekonomický výkon. Vy mi jistě bleskurychle dáte odpověď., čím byste tu třetinu nahradil. Děkuji...

+1/0
27.9.2015 10:06

J39a65n 33D31l10o38u15h98ý 7984419550649

Jasne a proto si sejci emiratu jezdej ve Ferrari a pobiraji vsichni "rentu" z vytezene ropy :-D

0/0
27.9.2015 10:12

Z90d37e24n60ě24k 98H22a57n26z91l 1821746782924

Teď jedině TSI

0/0
27.9.2015 8:59

J39a22n 98D32l65o51u41h68ý 7784929270599

Vsechny motory s primo-vstrikem (i ty 10ti valcove v audi) maji problem v usazovani uhliku okolo ventilu coz vede ke netesnosti a ke ztrate komprese). Nedochazi tam totiz k oplachu ventilu palivem. Vysledkem je nesmyslne draha oprava cca do 50000kc podle typu motoru a poctu valcu ;-) no nekupte to!

0/0
27.9.2015 10:16

Z23d94e53n48ě54k 63H43a49n74z47l 1591596472804

To jsou chytrý auta

0/0
27.9.2015 8:56
Foto

J33a85r33o46m82í57r 52H17l97u92b98e75k 2746140324311

Nevím co se tady pořád řeší? Prostě vložili do palubního počítače malý softwarek, který poznal kdy je auto na emisních testech a dle tohoto zjištění upravil režim chodu motoru, který by byl v běžném provozu zcela nepoužitelný. Zákazníci chtějí výkon a pružnost, ekobyrokracie chce skoro nulové emise, tato dvě kritéria nelze sloučit ke spokojenosti obou, ale bylo to potřeba říct na plnou hubu skutečnými experty přes spalovací motory aby poslanci věděli co vlastně schvalují. To, že se tak nestalo je největší chybou, ně že něco zfalšovali aby ten motor mohl vůbec fungovat. Jsem naprosto přesvědčen, že to tak dělaly a dělají všechny automobilky, jelikož rozumem a technickými argumenty se s hloupostí a byrokracií bojovat nedá, hlupák není přístupný jiným názorům, než jsou jeho vlastní.

+3/−3
27.9.2015 8:55

V58l31a42d63i84s26l14a76v 46B28u41r38y28š90e61k 1489842847284

to je poněkud svérázná představa a je naprosto zřejmé, že jste nepochopil o co jde, ve své nenávisti vůči ekologii zřejmě nejste schopen vnímat realitu a ta je taková, že VW vyráběl zastaralý a tedy i levný motor, který by v případě prodeje umožňoval vysoký zisk a konkurenční výhodu na trhu, ale mělo to jeden háček a to, že nesplňoval emisní limity, chytrá německá hlavička tedy vymyslela, jak motor, který 40x překračuje povolené limity přizpůsobit levně, aby je fiktívně splňoval. Pro dopnění vám ještě řeknu, že drahé a moderní motory VW, které se nyní montují do nových vozů limity spolňují a jiných automobilek taky

+5/−1
27.9.2015 9:09
Foto

J54a45r41o19m68í17r 16H95l59u49b77e87k 2396270524881

Vaše vysvětlení dává smysl, tedy pokud je pravdivé. Zatím jsem nikdy nic neslyšel o zastaralých motorech  až 40x? přesahujících normy. Pokud to tedy pravda je, tak se má naplno říct, v tom případě bych se VW nezastával. Jenže zatím to kromě Vás neřekl nikdo. Mimochodem nejsem nepřítel ekologie, ale ekologismu.

0/0
27.9.2015 11:38

K37a26r82e94l 16Č81e56r98n64ý 6265233882161

O 40ti násobném překročení byly už první zprávy....

+1/0
27.9.2015 11:55

M40i60l90a89n 84P76r85o26u21z72a 6552784308537

Já jsem si myslel, že testy se dělají nezávisle na elektronice auta. Že se dá soda do výfuku a berou se data pouze ze sondy.

Abych pravdu řekl mě se to vůbec nelíbí, to si ami. nedělali testy při prvním nákupu? Do USA nepřevezete ani salám byť s je v EU certifikovaný.

+1/0
27.9.2015 9:12

V37l67a39d12i20s74l12a34v 31B11u89r21y72š87e42k 1549522937274

ještě se to pokusím zjednodušit na příkladu, je to to stejný, jakobyste měl v obchodě 30 kg porošlýho vlašáku, byla v něm salmina, měl byste ho vyhodit, jenže vy byste ve vidině zisku přepsal datum výroby a dál ho prodával

+1/0
27.9.2015 9:23

M89i28l87a86n 97P53r50o65u71z25a 6522364258857

Já Vám rozumím. Jen je mi divné, že to nezjistili dříve. Že se tam dováží tovar na který si neudělali testy. Mě to připadá spíš že potřebují dostat EU na kolena. Že s tím vylezly až nyní, 6 let je dosti dlouhá doba. Poslední dobou se toho hrne na EU dosti hodně.

Možná nějaká paranoja.

0/0
27.9.2015 9:40

M37i29l40a34n 24P12r23o13u16z38a 6882984738147

vylezli - opr. a omluva

0/0
27.9.2015 9:45

J96a83n 66F30i61a61l39a 7344487805419

Já jsem nervózní spíš z toho, že v Německu je už 4.200.000 muslimů.

+3/−1
27.9.2015 8:49

M57a69r18e40k 18K77a73l73i34n44a 3689124305378

Ti tam jsou už velké desítky let - a ejhle - v SRN žádné drama...

+2/−4
27.9.2015 8:52

J90a13n 85F21i58a97l97a 7794467685879

Fakt žádné drama? Kdy jste tam byl naposled? Třeba v Erfurtu.

+1/0
27.9.2015 8:54

J58i32n74d63ř56i12c80h 59L91u65k41á15š 8727971600245

to myslíte, jak tam ten Němec vystřílel školu?

0/0
27.9.2015 8:59

Z34d48e68n38ě81k 45H91a70n58z53l 1231886812424

Uprchlíci nemají boty a tady se řeší TDI

0/−4
27.9.2015 8:49

J77a33n 49F51i59a55l98a 7204777415869

Uprchlíci mají značkové boty.

+4/0
27.9.2015 8:53

Z52d37e71n58ě97k 22T23r97u82t73n41o76v39s16k22ý 7393133146120

A splňují emisní limity?

+1/0
27.9.2015 9:28

V88á90c76l59a87v 17P64o30l48á14k 1245242690360

Emisní limity nesplňují, podívejte se co za sebou nechávají v táborech, ve vlacích, kolem silnic a dokonce i na hřbitově.

+2/0
27.9.2015 10:10

A50l38o18i30s 21J59i40n98d89r98a 9680464567205

No tak konecne se zbavime smradlavych cmoudiku a budou se montovat benziny. To povazuji spise za dobrou zpravu. Auta se budou prodavat dal.

+1/0
27.9.2015 8:45

Z45d46e25n95ě15k 75H51a95n74z77l 1831506422904

Evropa má starostí málo

+1/0
27.9.2015 8:44

V74á93c68l59a70v 49P87l76a14v19e90c 2549719899100

USA vypouští tolik exhalací a najednou jim vadí trocha více smradu. Chtějí pouze zvýšit prodejnost svých aut.

+2/−1
27.9.2015 8:41

K77a90r50e60l 54Č84e11r87n28ý 6185933842541

To není nic ve srovnání s nervozitou v německém tisku. Zdá se, že rozsah tohoto megaprůseru jim dochází o něco rychleji.

+3/−1
27.9.2015 8:38

M63a40r45e70k 26K48a34l95i39n19a 3749164315688

I proto by min. SRN, česká a ŠPa vlády měly dělat všemožné pro zklidnění situace, poskytnout vyjímky všem těmto prodaným autům, které tu certifikaci formálně mají, aby nemohla být zpochybněna nikde, apod..

0/−2
27.9.2015 8:39

K42a16r14e60l 13Č61e94r96n85ý 6425883872161

Vlády musí postupovat podle zákona, nediskriminačně, ... jinak budou čelit žalobám.  Jinde naopak budou zkoušet získat, co se dá - pokutovat mohou nejen v USA. Navíc se chystají spotřebitelské svazy - ztráta hodnoty vozu. Opravy, reputace, ...

+2/0
27.9.2015 8:53

M72a15r50t50i76n 64H43o23c72e72k 5309375324657

v Číně je to jedno, v Rusku je to jedno, v Evropě je to jedno, v Jižní Americe je to jedno, tak jen v USA bude trochu problém. zaplatí pokutu, upraví se normy a jezdíme a vyrábíme dál :-)

+2/0
27.9.2015 8:35

M14a47r80t75i53n 32H25r68o81u23d56n89ý 6328587652536

V Rusku to jedno není. Využijí každé příležitosti kdy "vylískat" EU. Takže bych se moc nedivil, kdyby vyhlásili zákaz dovozů všech osobních a dodávkových dieselů z EU, bez rozdílu značky. Resp. to nezakážou, ale jejich "avtorusdozor" (nebo jakej "dozor" tam mají na auta) po nich bude chtít operativně takovou homologaci/zkoušky/atestaci, že to dřív jak za 1-2 roky dohromady nikdo rusákům neprokáže.

0/0
27.9.2015 8:52

K13a80r38e42l 60Č90e88r67n96ý 6515873552681

Ono nebude jedno prakticky nikomu - tohle je jen začátek.

0/0
27.9.2015 10:38

J43a83r33o80m95í90r 59Č15e65c44h 1643898147332

To doufám.jinak je z Evropou ámen co se týče ekonomiky.:-)

0/0
28.9.2015 10:55

I36v93a 86V41a83l56č29í68k49o97v89á 1149228571231

Nervózní jsou spíše pisálci iDnesu než trh.

+1/0
27.9.2015 8:25

P77a12v44e69l 98S47m39o32l19e36k 2677157482463

Moje slova !R^

0/0
27.9.2015 8:42

J45i72ř51í 55V67a62v72ř20í20k 7144979485730

Kam jsme došli, kdo to ví? Kdo pak nám na to odpoví?

+2/0
27.9.2015 8:22

M43i34l89o90š 78S11e90t87í42k 3309309154840

No kdo asi, učitelka Josefína, ne? To ví snad každý.

0/0
27.9.2015 17:04
Foto

V96o71j76t14ě26c50h 80P32a14v35l47í58k 5544941494668

Proč by mělo pouhé porušení norem pro auta hýbat Evropskou ekonomikou? Auta smrdí odjakživa, nic zásadního se přeci neděje.

Jenže, pokud si představíte, že by třeba nějaká chemička vypustila do vzduchu či vody čtyři a půl milionu tun jedů, tak by se o tom psalo všude jako o největší ekologické katastrofě všech dob, větší než Fukušima, větší než milion tun žíravého rudého bahna v Ajce.

A to je zhruba množství velmi jedovatých oxidů dusíku, které za 9 let provozu zatím vypustily do vzduchu vozy Volkswagen nad povolený limit. A z toho naprostou většinu v hustě obydlených oblastech.

Není divu, že se o tom mluví.

+9/−1
27.9.2015 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.