Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Roky růstu střídá nejistota. Český trh je nervózní ze skandálu Volkswagenu

Potíže kvůli emisní aféře můžou zamávat i s českou ekonomikou. Volkswagen je příliš velká firma, která je s Českem mimořádně těsně propojena, Německo je navíc dlouhodobě největším českým obchodním partnerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a16k61u84b 57K34r38e48j27č10í68k 8453404342124

Nazdárek lidičky..

Izolovaný to určitě nebude, bude to spíše problém celého automobilového odvětví, tedy spotřeba, která je udávaná již dávno neplatí, spíše je to min. které snad ani nelze dosáhnout od toho se odvíjejí i emise.

Na co v Americe přišli je jenom špička ledovce, která se tímhle jenom odkryla postupně se bude daný problém týkat i dalších automobilů, jak dieselového a benzínového motoru. 

Lidi o práci bych se v tohle ohledu moc nebál, protože nepředpokládám, že by stát nechal potopit až 1/3 tuzemského průmyslu. 

S pozdravem!

+1/0
27.9.2015 14:07

K50a10r81e14l 64P74e94k 2301719848299

Nepřijde nikomu zvláštní, že ostatní automobilky mlčí. Asi jsou rády, že to jde zatím mimo ně... Nevěřím tomu, že by někdo byl úplně čistý - zvyšování výkonů se zmenšováním emisí a objemu motoru - asi to moc řešení nemá. A tak nějaká chytrá hlava našla skulinku. A zelení aktivisté mají zase co nafukovat. Ať se podívají pořádně, z čeho lítá nejvíce sajrajtu ...

+2/0
27.9.2015 12:29

A22l77e32š 70C69h33u93d33ý 1383566986508

Nestane se nic. VW zaplatí mastnou pokutu, o kterou následně okrade své dodavatele komponentů, protože vysoký zisk si VW ujít nenechá, takže dodavaté se budou muset ještě více uskromnit a jinak se nestane vůbec nic. Akorát se začne více diskutovat o nesmyslně nastřelených emisních limitech, což je dobře.

+2/0
27.9.2015 10:25

K76a43r81e11l 68Č60e11r92n70ý 6415913142681

Už se děje. Zisk bude teď neznámé slovo. Pokuty a žaloby se již chystají.

0/0
27.9.2015 11:58

A25l53e49š 72C21h84u88d98ý 1383226606268

Jo, pokuta a vyrovnání bude enormní částka, kterou někdo zaplatí. A to budou už tak těžce ždímaní dodavatelé komponentů. Ti si s tím ale zase poradí. Možná na úkor toho, že budou taky šidit své produkty. Věřte tomu, že za měsíc bude úplně jiná kauza na stole Německa a EU.

0/0
27.9.2015 12:27

V56á39c45l50a16v 94P54o51l58á15k 1695812730360

Bylo by zapotřebí, aby se všechny automobilky k věci postavily čelem, lidem se rozsvítilo v makovici. Do aut se potom mohou montovat motory svým objemem, přiměřenou ekologickou zátěží a životností odpovídající hmotnosti vozidla. Emise se potom ušetří na výrobě a přepravě náhradních dílů.

+2/0
27.9.2015 10:20

M68a70r91e58k 80R84u28s12s 7549782535594

Rád bych upozornil na fakt, že kdyby nám šlo v první řadě o životní prostředí, bylo by daleko rozumější vyrábět méně aut, ale s vyšší životností (20-30let), protože samotná výroba nového auta = drancovat přírodní zdroje a suroviny. Místo toho výroba aut stále roste, a stává se z nich spotřební zboží, což je špatně.

+4/0
27.9.2015 10:18

J26o70z19e50f 47S31t30e83b22i30l64a 3525637455467

Ano, lhát o emisích by se nemělo. Na druhou stranu, normy vypouštěných emisi do ovzduší jsou hodně přitažené za vlasy. Kolik asi emisí denně do ovzduší vypustí letecký průmysl??

0/0
27.9.2015 10:14

P61ř19e20m82y66s98l 84L26u28k17á79š 2415752970541

podle mě ta bublina začíná být nafouklá více, než by měla být, navíc v tom vidím velkou část pokrytectví, tak jako téměř u všeho v poslední době. Navíc jsem přesvědčen, že podobné praktiky, má většina ostatních automobilek. Jsem zvědavý do jaké absurdity se to bude dále vyvíjet...

+1/0
27.9.2015 10:04

Z84d66e96n55ě78k 83H41a18n67z48l 1601886242474

Trh je nervózní je třeba zdražit benzín

0/0
27.9.2015 9:45

D15a48n93i44e47l 65K91n43o94t85e60k 2418543903

Český trh je nervózní?;-D Českému trhu jsou zcela ukradené i dovezené vyrachtané vraky, kterým se z výfuků valí oblaka sazí, hlavně že maj zelenou samolepku.

+5/−1
27.9.2015 9:28

L42u66b89o54m85í66r 45V97r54t17a66l 6620297111521

Už se dává jen červená ;-D. My jsme se potkali na silnici?

0/0
27.9.2015 9:35

D44a16n19i70e77l 23K67n85o95t37e41k 2618503703

jestli se nepletu, tak zelená se nedává jen u nových do první STK, alespoň tak jsem to pochopil, ale je možný že špatně

0/0
27.9.2015 10:30

L20u94b47o38m50í74r 10V58r16t13a56l 6120167931851

Jo páni politici, opět ukázka hlouposti vašich předchůdců. Jen blbec vsadí HDP státu na firmy stojící na JEDNOM typu zboží na trhu, to znamená jen do aut.

+1/−3
27.9.2015 9:25

P77ř83e46m90y90s60l 79L51u69k76á77š 2735802920261

povídejte, na co byste vsadil ekonomiku našeho státu vy? Tyhle přemoudřelý řeči miluji. Kdyby nebylo automobilového průmyslu v ČR, měli bychom o třetinu nižší ekonomický výkon. Vy mi jistě bleskurychle dáte odpověď., čím byste tu třetinu nahradil. Děkuji...

+1/0
27.9.2015 10:06

J54a15n 94D37l44o22u28h34ý 7784359510849

Jasne a proto si sejci emiratu jezdej ve Ferrari a pobiraji vsichni "rentu" z vytezene ropy :-D

0/0
27.9.2015 10:12

Z98d16e23n75ě16k 73H98a27n53z94l 1701586202394

Teď jedině TSI

0/0
27.9.2015 8:59

J52a76n 60D72l11o28u64h88ý 7574519160789

Vsechny motory s primo-vstrikem (i ty 10ti valcove v audi) maji problem v usazovani uhliku okolo ventilu coz vede ke netesnosti a ke ztrate komprese). Nedochazi tam totiz k oplachu ventilu palivem. Vysledkem je nesmyslne draha oprava cca do 50000kc podle typu motoru a poctu valcu ;-) no nekupte to!

0/0
27.9.2015 10:16

Z58d73e58n59ě66k 65H49a74n79z45l 1551116702984

To jsou chytrý auta

0/0
27.9.2015 8:56
Foto

J81a75r72o59m43í45r 26H14l68u51b72e16k 2336330294201

Nevím co se tady pořád řeší? Prostě vložili do palubního počítače malý softwarek, který poznal kdy je auto na emisních testech a dle tohoto zjištění upravil režim chodu motoru, který by byl v běžném provozu zcela nepoužitelný. Zákazníci chtějí výkon a pružnost, ekobyrokracie chce skoro nulové emise, tato dvě kritéria nelze sloučit ke spokojenosti obou, ale bylo to potřeba říct na plnou hubu skutečnými experty přes spalovací motory aby poslanci věděli co vlastně schvalují. To, že se tak nestalo je největší chybou, ně že něco zfalšovali aby ten motor mohl vůbec fungovat. Jsem naprosto přesvědčen, že to tak dělaly a dělají všechny automobilky, jelikož rozumem a technickými argumenty se s hloupostí a byrokracií bojovat nedá, hlupák není přístupný jiným názorům, než jsou jeho vlastní.

+3/−3
27.9.2015 8:55

V57l71a68d37i25s35l67a92v 37B15u19r44y58š17e30k 1599112117454

to je poněkud svérázná představa a je naprosto zřejmé, že jste nepochopil o co jde, ve své nenávisti vůči ekologii zřejmě nejste schopen vnímat realitu a ta je taková, že VW vyráběl zastaralý a tedy i levný motor, který by v případě prodeje umožňoval vysoký zisk a konkurenční výhodu na trhu, ale mělo to jeden háček a to, že nesplňoval emisní limity, chytrá německá hlavička tedy vymyslela, jak motor, který 40x překračuje povolené limity přizpůsobit levně, aby je fiktívně splňoval. Pro dopnění vám ještě řeknu, že drahé a moderní motory VW, které se nyní montují do nových vozů limity spolňují a jiných automobilek taky

+5/−1
27.9.2015 9:09
Foto

J88a25r97o17m69í61r 53H14l17u85b60e41k 2256540694861

Vaše vysvětlení dává smysl, tedy pokud je pravdivé. Zatím jsem nikdy nic neslyšel o zastaralých motorech  až 40x? přesahujících normy. Pokud to tedy pravda je, tak se má naplno říct, v tom případě bych se VW nezastával. Jenže zatím to kromě Vás neřekl nikdo. Mimochodem nejsem nepřítel ekologie, ale ekologismu.

0/0
27.9.2015 11:38

K83a41r42e83l 56Č18e79r31n38ý 6365803542611

O 40ti násobném překročení byly už první zprávy....

+1/0
27.9.2015 11:55

M31i22l14a32n 86P40r94o59u64z97a 6742704308607

Já jsem si myslel, že testy se dělají nezávisle na elektronice auta. Že se dá soda do výfuku a berou se data pouze ze sondy.

Abych pravdu řekl mě se to vůbec nelíbí, to si ami. nedělali testy při prvním nákupu? Do USA nepřevezete ani salám byť s je v EU certifikovaný.

+1/0
27.9.2015 9:12

V16l76a73d92i89s88l30a46v 27B68u27r88y79š45e75k 1779432797974

ještě se to pokusím zjednodušit na příkladu, je to to stejný, jakobyste měl v obchodě 30 kg porošlýho vlašáku, byla v něm salmina, měl byste ho vyhodit, jenže vy byste ve vidině zisku přepsal datum výroby a dál ho prodával

+1/0
27.9.2015 9:23

M51i84l72a56n 19P38r24o74u37z29a 6432664238357

Já Vám rozumím. Jen je mi divné, že to nezjistili dříve. Že se tam dováží tovar na který si neudělali testy. Mě to připadá spíš že potřebují dostat EU na kolena. Že s tím vylezly až nyní, 6 let je dosti dlouhá doba. Poslední dobou se toho hrne na EU dosti hodně.

Možná nějaká paranoja.

0/0
27.9.2015 9:40

M57i72l54a64n 43P90r65o41u84z94a 6452144978607

vylezli - opr. a omluva

0/0
27.9.2015 9:45

J58a82n 85F64i93a71l77a 7744437305639

Já jsem nervózní spíš z toho, že v Německu je už 4.200.000 muslimů.

+3/−1
27.9.2015 8:49

M64a74r24e91k 26K83a11l14i62n32a 3729304235108

Ti tam jsou už velké desítky let - a ejhle - v SRN žádné drama...

+2/−4
27.9.2015 8:52

J88a42n 20F10i77a20l14a 7404637255539

Fakt žádné drama? Kdy jste tam byl naposled? Třeba v Erfurtu.

+1/0
27.9.2015 8:54

J43i77n72d50ř56i82c39h 34L10u77k25á51š 8487671210445

to myslíte, jak tam ten Němec vystřílel školu?

0/0
27.9.2015 8:59

Z10d44e37n85ě62k 71H64a15n39z67l 1731646192594

Uprchlíci nemají boty a tady se řeší TDI

0/−4
27.9.2015 8:49

J34a21n 98F48i82a15l38a 7624157485429

Uprchlíci mají značkové boty.

+4/0
27.9.2015 8:53

Z95d22e31n72ě90k 71T42r66u75t14n94o35v38s90k70ý 7233663216880

A splňují emisní limity?

+1/0
27.9.2015 9:28

V19á73c25l50a53v 13P51o10l83á15k 1165462380870

Emisní limity nesplňují, podívejte se co za sebou nechávají v táborech, ve vlacích, kolem silnic a dokonce i na hřbitově.

+2/0
27.9.2015 10:10

A52l66o59i43s 42J47i95n40d96r42a 9540384857695

No tak konecne se zbavime smradlavych cmoudiku a budou se montovat benziny. To povazuji spise za dobrou zpravu. Auta se budou prodavat dal.

+1/0
27.9.2015 8:45

Z56d22e91n70ě51k 25H39a68n79z71l 1761686482704

Evropa má starostí málo

+1/0
27.9.2015 8:44

V58á61c69l66a66v 46P84l34a21v79e34c 2729929779760

USA vypouští tolik exhalací a najednou jim vadí trocha více smradu. Chtějí pouze zvýšit prodejnost svých aut.

+2/−1
27.9.2015 8:41

K81a94r25e27l 81Č52e70r23n44ý 6945233572831

To není nic ve srovnání s nervozitou v německém tisku. Zdá se, že rozsah tohoto megaprůseru jim dochází o něco rychleji.

+3/−1
27.9.2015 8:38

M85a86r65e72k 98K34a80l45i72n86a 3719494835328

I proto by min. SRN, česká a ŠPa vlády měly dělat všemožné pro zklidnění situace, poskytnout vyjímky všem těmto prodaným autům, které tu certifikaci formálně mají, aby nemohla být zpochybněna nikde, apod..

0/−2
27.9.2015 8:39

K11a21r46e77l 32Č61e91r97n75ý 6615513662271

Vlády musí postupovat podle zákona, nediskriminačně, ... jinak budou čelit žalobám.  Jinde naopak budou zkoušet získat, co se dá - pokutovat mohou nejen v USA. Navíc se chystají spotřebitelské svazy - ztráta hodnoty vozu. Opravy, reputace, ...

+2/0
27.9.2015 8:53

M87a47r35t71i52n 87H11o47c33e23k 5609735684957

v Číně je to jedno, v Rusku je to jedno, v Evropě je to jedno, v Jižní Americe je to jedno, tak jen v USA bude trochu problém. zaplatí pokutu, upraví se normy a jezdíme a vyrábíme dál :-)

+2/0
27.9.2015 8:35

M40a19r17t53i77n 96H30r68o11u96d26n89ý 6958917872216

V Rusku to jedno není. Využijí každé příležitosti kdy "vylískat" EU. Takže bych se moc nedivil, kdyby vyhlásili zákaz dovozů všech osobních a dodávkových dieselů z EU, bez rozdílu značky. Resp. to nezakážou, ale jejich "avtorusdozor" (nebo jakej "dozor" tam mají na auta) po nich bude chtít operativně takovou homologaci/zkoušky/atestaci, že to dřív jak za 1-2 roky dohromady nikdo rusákům neprokáže.

0/0
27.9.2015 8:52

K14a31r42e16l 92Č97e47r25n28ý 6605823832771

Ono nebude jedno prakticky nikomu - tohle je jen začátek.

0/0
27.9.2015 10:38
Foto

J96a85r13o63m64í60r 88Č67e17c72h 1683968287452

To doufám.jinak je z Evropou ámen co se týče ekonomiky.:-)

0/0
28.9.2015 10:55

I37v55a 62V90a18l59č22í19k39o41v61á 1139428701911

Nervózní jsou spíše pisálci iDnesu než trh.

+1/0
27.9.2015 8:25

P35a26v23e45l 90S13m21o23l36e41k 2407977522953

Moje slova !R^

0/0
27.9.2015 8:42

J57i72ř19í 74V61a19v68ř65í68k 7734339655870

Kam jsme došli, kdo to ví? Kdo pak nám na to odpoví?

+2/0
27.9.2015 8:22

M56i70l11o60š 28S27e75t81í55k 3549609364410

No kdo asi, učitelka Josefína, ne? To ví snad každý.

0/0
27.9.2015 17:04
Foto

V26o42j35t58ě77c60h 68P22a80v68l51í37k 5794611324698

Proč by mělo pouhé porušení norem pro auta hýbat Evropskou ekonomikou? Auta smrdí odjakživa, nic zásadního se přeci neděje.

Jenže, pokud si představíte, že by třeba nějaká chemička vypustila do vzduchu či vody čtyři a půl milionu tun jedů, tak by se o tom psalo všude jako o největší ekologické katastrofě všech dob, větší než Fukušima, větší než milion tun žíravého rudého bahna v Ajce.

A to je zhruba množství velmi jedovatých oxidů dusíku, které za 9 let provozu zatím vypustily do vzduchu vozy Volkswagen nad povolený limit. A z toho naprostou většinu v hustě obydlených oblastech.

Není divu, že se o tom mluví.

+9/−1
27.9.2015 8:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.